Kirjoittaja Aihe: Pientä pohdintaa  (Luettu 9975 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa azze

• Pää pilvissä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Facebook
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Pientä pohdintaa
« Vastaus #25 : Tammikuu 14, 2011, 20:06:12 »
Lukiessani Liekehtivää Pikaria, törmäsin lopussa s.728 seuraavaan pätkään, joka minua hieman mietityttää:
Lainaus
"Hän sanoi, että minun vereni tekee hänestä vahvemman kuin jonkun muun veri", Harry kertoi Dumbledorelle. "Hän sanoi, että suoja jonka minun - minun äitini jätti minuun - että hänkin sai sen. Ja hän oli oikeassa - hän pystyi koskettamaan minua tuntematta kipua, hän kosketti kasvojani."
Ohikiitävän hetken Harry luuli nähneensä Dumbledoren silmissä välkähtävän jotakin voitonriemun tapaista. Mutta saman tien hän jo uskoi vain kuvitelleensa sen, sillä kun Dumbledore palasi istumaan omalle tuolilleen pöydän taakse, Harry näki hänet vanhempana ja väsyneempänä kuin koskaan ennen.
Onko tuo voitonriemun pilkahdus vain Harryn kuvitelmaa, vai oliko se todellista?
Jos tuo EI olisikaan kuvitelmaa, miksi rehtorimme tuntee voitonriemua kuullessaan Voldemortin vahvistuneen Harryn verellä? (En itse keksinyt, mutta voisiko asia liittyä jotenkin Voldemortin liikaan luottavaisuuteen tai hänen ymmärtämättömyyteensä rakkaudesta - mutta miten?)

Ehkä Dumbledore tunsi sisimmissään voitonriemua siitä että oli oikeassa jossakin Voldemortiin liittyvästä asiasta
Siperia opettaa, niin minäkin
Lukekaas mun blogia tai kattelkaas mun kuvia tai siis ei kuvia MUSTA vaan mun ottamia kuvia

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #26 : Heinäkuu 04, 2012, 00:02:20 »
Hei nyt taisin löytää topicin jonne tämä mun pikku pohdiskeluni voisi päätyä. Jotenn, heitän nyt sitten ilmoille tarvehuonetta käsittelevän tuumintani :)

Miten mahtaa käydä, jos Tarvehuone on jo jonkun käytössä, mutta joku yrittää pyrkiä sinne? Otetaan esimerkki.
Draco on astunut omena kädessään Tarvehuoneeseen kello 15:45, tarkoituksenaan käyttää hävityskaappia. Hän ehtii olla siis ainakin vartin rauhassa, sillä....
AK on sopinut tapaamisen juurikin samaiseen Tarvehuoneeseen kello 16:00'ksi - jolloin Draco on vielä huoneessa. Mitä käy, kun vaikkapa Harry ensimmäisenä yrittää päästä sisään - jos oletamme ettei Harry tiedä Tarvehuoneen vaihtoehdosta, jossa Draco on (jos näin tökerösti voi sanoa - siis siitä, jossa on kaikki turha roina) -: Joutuuko Harry kumppaneineen Dracon seuraan tänne kaikki-turha-roina -versioon huoneesta, vai aukeaako Tarvehuoneesta jokin 'sivuhaara' tai toinen huone, joka vastaa AK'n tarpeita, jolloin Draco voi jatkaa hävityskaappisessiotaan rauhassa? Täyttääkö Tarvehuone tehtävänsä pyytäjäänsä kohtaan, eli muotoutuu pyytäjän toiveiden mukaan, vaikka sitä käyttääkin jo joku? Onko Tylypahkassa vain tämä yksi Tarvehuone, vai käyttikö Draco jotakin eri huonetta (tuskin)?

Kiitos, Linesca on puhunut. (hui, huomasin vasta että edellinen viesti on puolisentoista vuotta vanha :s toivottavasti tämän vielä huomaa joku... kai?)
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #27 : Heinäkuu 05, 2012, 19:18:50 »

Miten mahtaa käydä, jos Tarvehuone on jo jonkun käytössä, mutta joku yrittää pyrkiä sinne? Otetaan esimerkki.
Draco on astunut omena kädessään Tarvehuoneeseen kello 15:45, tarkoituksenaan käyttää hävityskaappia. Hän ehtii olla siis ainakin vartin rauhassa, sillä....
AK on sopinut tapaamisen juurikin samaiseen Tarvehuoneeseen kello 16:00'ksi - jolloin Draco on vielä huoneessa. Mitä käy, kun vaikkapa Harry ensimmäisenä yrittää päästä sisään - jos oletamme ettei Harry tiedä Tarvehuoneen vaihtoehdosta, jossa Draco on (jos näin tökerösti voi sanoa - siis siitä, jossa on kaikki turha roina) -: Joutuuko Harry kumppaneineen Dracon seuraan tänne kaikki-turha-roina -versioon huoneesta, vai aukeaako Tarvehuoneesta jokin 'sivuhaara' tai toinen huone, joka vastaa AK'n tarpeita, jolloin Draco voi jatkaa hävityskaappisessiotaan rauhassa? Täyttääkö Tarvehuone tehtävänsä pyytäjäänsä kohtaan, eli muotoutuu pyytäjän toiveiden mukaan, vaikka sitä käyttääkin jo joku? Onko Tylypahkassa vain tämä yksi Tarvehuone, vai käyttikö Draco jotakin eri huonetta (tuskin)?

Minä uskoisin mieluiten siihen, että Tarvehuone periaatteessa jakautuisi, niin että Harry ja kump. pääsevät eri huoneeseen, kuin missä Draco on. Varsinkin, jos Harry pyytää huonetta, jossa AK voi harjoitella, eikä paikkaa "mihin kaikki on kätketty", missä Draco taasen on. Eli siis jos Harry pyytäisi huonetta, "jonne kaikki on kätketty" hän minun järkeni mukaisesti päätyisi Dracon kanssa samaan tilaan, mutta muussa tapauksessa Tarvehuone antaisi ns.sivuhaara-huoneen. Luulisi Tarvehuoneen olevan tarpeeksi maaginen täyttämään Harrynkin toiveen.
Tarvehuoneita kuitenkin on ehdottomasti se yksi vain, vai mitä? Ja häivytyskaappi on "siellä mihin kaikki on kätketty". Toisaalta, kun Draco halusi käyttää häivytyskaappia, niin mitäköhän hän oikeastaan pyysi? Paikkaa "jossa häivytyskaappi on" vai huonetta "johon kaikki on kätketty"?

Ja kaikki tämä on tietysti vain minun aivojeni spekulointia, joten muut mielipiteet ovat täysin vapaita.
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa Linesca

• Kapinasusi
  • Vuotislainen
  • Home field advantage
  • Pottermore: WalnutRain28723
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #28 : Heinäkuu 05, 2012, 22:11:10 »
Mäkin aattelin, että vastaa kaikkien toiveisiin, eli että sitä voi käyttää 'päällekkäin', jos näin voi sanoa. Eikai Tarvehuone pettäisi kysyjäänsä (; Ja jos Harry ei halua/pyydä päästä 'sinne mihin kaikki on kätketty', niin sitten tarvehuone pullauttakoon jostakin lisähuoneen :D
Se on lampi niin ihmeellinen, ja sen pinta on niin syvänsininen, siellä rauhassa unelmoida saan, ajatuksiin kauas pois vaeltaa...