Kirjoittaja Aihe: Tylypahkan pohjapiirrustus  (Luettu 1793 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Crepsley

• Puliseva pölisevä paviaani poppoo
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Live together, die alone.
  • Pottermore: ScarletHallow12220
  • Tupa: Luihuinen
Tylypahkan pohjapiirrustus
« : Huhtikuu 18, 2012, 16:25:36 »
Otsikko kuvaa mielikuvituksettomuuttani, mutta en löytänyt aiheeseen sopivaa topicia, joten tein sellaisen itse.

Olen tosiaan miettinyt pitemmän aikaa, minkä "näköinen" Tylypahka on sisältä päin? Missä sijaitsevat mitkäkin luokat, vessat ja niin edelleen, sillä en kuollaksenikaan pysty muistamaan kuin muutaman hassun huoneen sijainnin. Yksityiskohdat ei niinkään kiinnosta, mutta on jäänyt mietityttämään esim. missä kerroksessa on taikuuden historian luokka? Entäpä missä kerroksessa kirjasto? Onko vahtimestari Vorolla oma niinsanottu työhuoneensa ja jos on niin missä päin se sijaitsee?

Onko kenelläkään minkäänlaista faktoihin perustuvaa käsitystä näistä asioista?
Siitä miten asiat ovat, ei voi päätellä, miten niiden pitäisi olla. -David Hume

Poissa Vispilä

• kermavaahdossa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: SkyLight149
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Tylypahkan pohjapiirrustus
« Vastaus #1 : Huhtikuu 18, 2012, 17:57:18 »
Täällä on aika hyvin ainakin tehty pohjapiirustus. :) Ja tämä taas on Rowlingin rustaus pihamaasta.
Tänään on hyvä päivä auttaa.

Poissa Vilionkka

• Varjometsästäjä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: NifflerSeer330
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Tylypahkan pohjapiirrustus
« Vastaus #2 : Heinäkuu 02, 2012, 23:07:20 »
Lainaus
Täällä on aika hyvin ainakin tehty pohjapiirustus. :)

Mielestäni tuo netti sivu ei pidä paikkaansa, varsinkaa suuren salin kohdalla. Jossa ovi on vasemmalla eikä suorassa opettajan pöytää nähden. Anteeksi minulla ei ole suurtakaan näyttöä antta vasta lauseeksi, mutta Tässä:http://www.harrypotterwizardscollection.com/#wand_legend sen sijaan kun teen tietyn sauva kuvion saat esiin tylypahkan kuoleman varjelus piirroksen. Se taisi olla aika loppu päässä, se sauva liike siis... Vaikka harmi tossa koneella se ei näytä hääppöseltä, todella epä tarkka, jiten odotan innolla kun saan tuon latikon käsiini. Olen muuten itsekkin suurella pään vaivaamisella miettinyt mikä on tylypahkan pohja piiros. Se on niin suuri alue, monta kerrosta ja paljon ylimääräisiä paikkoja joita ei elokuvissa tai edes kirjoissa nähdä. Pintä osviittaa antta myös tietenkin Kelmien kartta...
-Yhtä kyytiä, läikyttämättä.
 -Ja ylenantamatta.
 -Joten tämä on juomapeli siis?
 -Viimeinen pystyssä voittaa.