Kirjoittaja Aihe: Pariisin Kevät  (Luettu 1066 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Teobromiini

• Ankeuttaja
Pariisin Kevät
« : Toukokuu 13, 2010, 16:37:25 »
Kuinka moni vuotislainen tietää tämän Arto Tuunelan perustaman helsinkiläisen pop-yhtyeen? Kaksi levyä (Meteoriitti ja Astronautti), joista viimeisin ilmestyi eilen, ovat tulleet kyseiseltä bändiltä jo. Pariisin Kevät tekee kesän ainoan (?) ja yhtyeen historian ensimmäisen keikan tänä kesänä Ilosaarirockissa. Onko joku menossa paikalle katsomaan? Löytyykö muita kyseisestä yhtyeestä pitäviä?

Itse tutustuin nettituttujen kehotuksesta tähän bändiin viime vuonna ja voi. Erityisesti pidän Meteoriitilta kappaleista Alkemisti ja Pikku Huopalahti. Astronautissa on nätti kansi, mutta se ei tehnyt ehkä aivan yhtä syvää vaikutusta kuin Meteoriitti. Paetaan kuin oltaisi hahmoja elokuvista. (Voiko kappale, jonka nimi on Johnny Depp (Pankkiryöstäjän rakkaus) olla muuta kuin mielenkiintoinen?)

Poissa Accused

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Pariisin Kevät
« Vastaus #1 : Kesäkuu 09, 2010, 20:01:31 »
Ah, pariisin kevät on ihana!

Kuulin Pariisin Kevättä ekan kerran kun "Samoilla raiteilla" biisi oli hitti ja se soi usein voicelta... En varsinaisesti silloin hurahtanut vaan jälkeenpäin kun ystäväni soitti autossa Pariisin Kevään levyä!

Biisit ovat kekseliäitä ja massasta erottuvia eli hyvinkin paljon minun tyylisestä musiikista on kyse koska pidän kaikesta hieman erikoisemmasta, ei massaa... :)

Lemppari biisi: Pikku Huopalahti <3
We need to come back down and face what we\'ve become

Andromeda

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Lokakuu 20, 2010, 00:17:11 »
Pariisin Kevät on ehdottomasti yksi lempibändeistäni. Olin juuri viime viikonloppuna bändin keikalla ja täytyy kyllä sanoa että ihanammalla keikalla en ole ikinä ollut. Todella haikea olo on ollut sen jälkeen, on varmaan pakko päästä jotenkin toiselle keikalle joskus lähiaikoina.
Rakastan varsinkin kappaleita Tulivuoria, Painovoimaa, Toisesta Maailmasta ja Meteoriitti. No oikeastaan kaikki kappaleet ovat järjettömän hyviä. Se on suorastaan huvittavaa, kuinka nopeasti ihastuin tähän bändiin, varsinkin kun en ole aiemmin suomalaisesta musiikista pitänyt.
Yleensä en ole myöskään sanoista liiemmin ollut kiinnostunut, mutta Pariisin Keväällä on vain todella koskettavia ja kauniita sanoituksia.

Hidarico

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Lokakuu 20, 2010, 08:11:31 »
Olen kuunnellut Pariisin Kevättä nimenomaa keväällä Spotifysta. Kerrassaan ihana, ihana bändi. Rakastuin heti kun kuulin kappaleita jostain tuutikin villapuserosta. Päähän jäi erikoisesti soimaan Astronautti ja Pikku Huopalahti. Pidän biisien vaihtelusta ja hyvin keksityistä sanoituksista/nimistä. :)

kitkatti

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Lokakuu 22, 2010, 20:56:31 »
Oi Pariisin Kevät! Tutustuin bändiin joskus viime vuoden puolella ja molemmat levyt on kyllä sellasta huippua ettei mitään. Pariisin Kevät on ehdottomasti yksi mun lempibändeistä ja niitä biisejä ei vaan väsy kuuntelemaan. Sanoitukset on ihan huippuhienoja ja ne melodiat ja elementit saa ihan oikeesti ihokarvat nousemaan pystyyn, siitä tunnistaa hyvän musiikin. Livenä en ole nähnyt mutta kavereiden kertomusten ja taltiointien perusteella en oikein tiiä onko Tuunelan ääni ihan livemateriaalia, ainakaan festareilla.

Esim Johnny Depp on törkeen hieno (enkä laita muita koska muuten tästä tulee sellanen 20 biisiä pitkä listaus).

kitkatti

Poissa Dragon

• Niddhogin perijätär
  • Vuotislainen
  • Paper is dead without words
    • Enkelikolibrin maailma
  • Pottermore: SpellMoon178
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #5 : Tammikuu 23, 2011, 12:31:14 »
Kyllä, viime kesänä/syksynä ei pystynyt välttymään Tämän kylän poikii-biisiltä :)
Aivan mahtavat sanat, melodia ja yksinkertaisesti kaikki! Ainoa huono puoli on, että biisit jäävät helposti soimaan päähän... :)
// Tämmönen rinsessamainen ja yltiö romanttinen, mutta samalla rämäpää
// And there forever remains that change from G to E minor

Poissa Megia

• Human Error
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #6 : Syyskuu 13, 2011, 21:50:19 »
Pariisin kevät on ehdottomasti suomenkielisen musiikin parhaimmistoa! Tutustuin bändiin ensi kertaa about vuosi takaperin kun Meteoriitti osui Anttilan levyaleissa käteeni ja päätin kokeilla onneani. Ja kyllä totisesti kannatti! Pidin jo Meteoriittia huippulevynä, mutta Astronautin jälkeen olin täysin myyty. Tuossa bändissä kaikki yksinkertaisesti toimii! Lyriikat ovat yksinkertaisesti mahtavia, tajuttoman moniulotteisia ja laulaja saa biiseihin tuotua juuri sen oikein fiiliksen. Sama pätee instrumentaaliseen puoleen. En vielä toistaiseksi ole päässyt katsastamaan bändiä livenä, mutta sekin olisi suunnitelmissa jos keikkaa vaan pukkaisi vähän lähemmäs kotiseutuani!

Astronautti on siis suosikkilevyni bändiltä, kappaleita voisin listata loputtomiin, mutta suosikkeina tällä hetkellä Olen kuullut merestä, Kesäyö, Astronautti, Painovoimaa, Tulivuoria ja Korkeushyppääjän rakkaus.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 24, 2012, 23:51:26 kirjoittanut Megia »
live hard live your dream.