Kirjoittaja Aihe: Messenger vol. 2  (Luettu 5067 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Northern Light
    • Livejournal
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Messenger vol. 2
« Vastaus #25 : Elokuu 27, 2008, 19:15:59 »
On minulla mese. Ja käytänkin sitä aika paljon. Kait suht paljonkin... Käytän sitä juttelemiseen ja tiedonvaihtoon :D Joidenkin henkilöiden kanssa tulee juteltua enemmän. Enimmäkseen nettikavereiden ja muutaman ystävänkin kanssa vähän. Yleensä jollen pelaa yhtä peliää, mesetän. Ei se vielä puhelinta korvaa, eikä kokonaan kasvokkain puhumistakaan. Mutta se on kätevä yhteydenpitokeino sairaisiin akvereihin tai nettikamuihin :)

Kehenkään en ole tutustunut suorana mesen kautta. Olen tuntenut ihmiset esim. Vuotiksen tai Kylän kautta, hommannut heidän mesensä ja sitten mesessä oppinut tuntemaan heidän paremmin.

- Flyra
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #26 : Kesäkuu 07, 2009, 16:27:22 »
Kuulin mesestä ensimmäisen kerran ehkä kuudennella luokalla, kun osoitteita vaihdettiin innolla ja mese tuntui muutenkin olevan paljon puheenaiheena. Silloin mese kuulosti minusta harvinaisen turhalta kapistukselta.

Välttelin pitkään mesen hankkimista. Minua hirvitti ajatus siitä, miten helposti olisin tavoitettavissa ja kuinka helposti ihmiset voisivat sanoa minulle, mitä ajattelivat. Kuulemani perusteella mesessä puhuttiin paljon suoremmin kuin IRL, ja pelkäsin todella, minkälaisen ryöpyn saisin kuulla sellaisia asioita, joita minulle ei päin naamaa kehdattu sanoa. Lisäksi käytin pitkään äitini työkonetta, johon ei mitää ylimääräistä olisi saanut asennella.

Saatuani oman koneen hommasin kuitenkin mesen pikimmiten, koska olin jättänyt taakseni yläasteen ja ne henkilöt, joille en tahtonut meseosoitteeni joutuvan. Aloin myös tajuta, että mese on sellainen must-juttu, joka kaikilla oletetaan olevan ja jolla saa helpoiten pidettyä yhteyttä ihmisiin. Annoin osoitteeni aluksi vain parhaille nettiystävilleni, mutta nyt listalta löytyy nelisenkymmentä henkilöä, joista muutaman tunnen myös IRL. Enemmänkin osoitteita oli jossain välissä, mutta meseeni iski virus, jonka takia jouduin luomaan uuden osoitteen ja näin ollen menetin osan yhteystiedoista.

Kuten joku tässä tai edellisessä mesetopicissa mainitsi, minuakaan ei häiritse juuri mikään mesessä, vaan joissakin sen käyttäjissä. :D Todella paljon ärsyttävät henkilöt, jotka tulevat juttelemaan, vaikka tilani olisi "poissa" tai "varattu". Tämän hyväksyn kyllä muutamalta ystävältäni ja totta kai kaikilta, joilla on tärkeää asiaa, mutta en käsitä, mitä ne puolituntemattomat tyypit ajattelevat tullessaan häiritsemään silloin, kun selvästi olen poissa tai en kaipaa seuraa. Eivät ainakaan tee hyvää vaikutusta marinallaan ja herätteillään. :P Yhdelle tyypille, jolla oli tapana tulla juttelemaan milloin vain itselle sopi, huomautin kerran asiasta. Nyt hän tuntuu parantaneen tapansa, vaikkei tässä kauan aikaa olekaan kulunut. Jotenkin minusta muuten tuntuu, että tuo "varattu" tila tepsii edes vähän paremmin kuin "poissa" - onko kukaan samaa mieltä? :D

Pienistä mesen aiheuttamista harmeista huolimatta luulen, että pärjäisin paljon huonommin ilman sitä. :D Mesen kautta on helpompi hoitaa asioita kuin esim. mailein, puheluin ja tekstarein, ja jos on tylsää, niin useimmiten mesestä löytyy juttukumppani piristämään päivää. :)

Ai niin, jos jotakuta kiinnostaa minun osoitteeni, niin kysyköön ihmeessä yksärillä. :)

Tawnie

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Kesäkuu 07, 2009, 19:01:20 »
Kyllä minultakin mese löytyy.

Ensimmäisen ihan ihmeellisen osoitteen tein jo joskus ala-asteen puoli välissä kun isoveli kiltisti auttoi. Mutta eipä siellä sitten ollutkaan kuin isoveljen osoite kun kukaan kavereistani ei vielä koko systeemiä ollut hankkinut/kuullut siitä. No, jonkin aikaa sitten mesettelin isoveljen kanssa (joka useimmiten oli vielä samassa huoneessa), kunnes siihen kyllästyin ja heivasin koko jutun menemään.

Sitten kun mese alkoi kavereidenkin piirissä yleistyä niin teinpä sitten uuden itsellenikin ja pian alkoi osoitteita löytyä lähemmäs parisen sataa, kun niitä niin innokkaasti melkein kaikille yhdessä vaiheessa jaeltiin. Varsinkin ulkomaalaisia jeppejä tuli lisäiltyä kaikenlaisilta kirje ja e-mail-kaveri sivustoilta ja sitten puolet osoitekirjastani olikin vallattu ulkomaalaisilla. Mutta se oli kivaa, koska olen kiinostunut muista kulttuureista ja erilaisista ihmisistä!

Käytän meseä aina kun olen koneella eli lähes päivittäin. Tuossa vuoden alussa tein uuden osoitteen kun vanha tuntui ihan typerältä ja parin sadan osoitteen listani supistui 90ään. Mutta se oli ihan hyvä, koska vanhassa listassa suurin osa oli sellaisia joille en puhunut melkein ollenkaan. Nyt listalla on tärkeitä tyyppejä, joille oikeasti jaksaakin puhua!

Ja meitin mese näkyy kai profiilissa, mutta jos ei näy niin saapi kysellä. :----)

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #28 : Kesäkuu 08, 2009, 01:29:54 »
Itseltäkin mese löytyy. En ole varma, milloin sen nyt alun perin hankin, mutta se taisi olla joskus viidennen luokan paikkeilla. Muistan, että ennen meseosoitteeni oli hyvin huvittava ja hävetti antaa sitä kellekään, mutta kyllähän se mese oli pakko hankkia, kun kaikilla luokkalaisillakin oli. Alkuaikoina minulla oli muistaakseni jonkun kolmenkymmenen ihmisen mese - niitä omia luokkalaisia, ja sitten näiden lisäksi ulkomaalaisia oli hyvin paljon, sillä kävin englanninkielisillä foorumeilla. Myös oli muutamia suomalaisia nettikavereita. Yhdessä vaiheessa kuitenkin kyllästyin tähän vanhaan osoitteeseen ja huomasin unohtaneeni salasanan. Päätin siis joskus ylä-asteen alkaessa vaihtaa sähköpostiosoitteeseeni, ja siitä lähtien se on ollut meseosoitteeni. Ne vanhat nimet siellä säilyivätkin, mutta uusia on tullut kyllä vuosien varrella ja nykyään oikeastaan juttelen vain tietyn henkilöryhmän kanssa mesessä, jotka ovat kaikki kyläläisiä / vuotislaisia. Kyllä sitä joskus satunnaisesti tulee irl-tuttujenkin tai niiden muiden kanssa pulistua, mutta pääosin nettikaverit ovat se pääkohde. En nykyään lähes ollenkaan keskustele niiden irl-tuttujen kanssa, joiden mese minulla on ollut vuosikausia, ja niiden "hyvien ystävien" joiden mese minulla on, kanssa juttelen myös hyvin harvoin, koska he eivät ole mesessä kovin usein. Olenkin joskus miettinyt, että pitäisikö minun hieman tyhjentää tuota listaani, kun se on niin täynnä. Itseasiassa, minulta löytyy tällä hetkellä mesestä yhteensä 215 yhteistietoa - näistä viisikymmentä on vuotislaisia.

Olen mesessä yleensä joka päivä. Joskus, harvoin, on niitä päiviä, jolloin en siellä laisinkaan käy, mutta yleensä aina olen siellä. Tykkään puhua kavereideni kanssa paljon ja koska "parhaat" nettikaverini eivät sen koommin irkkaa, messenger on hyvä yhteydenpitotapa. Tietysti joskus käytän myös galleriaa tässä hommassa. En kuitenkaan aina ole tavoitettavissa, ja jos en vastaa, se voi olla normaalia, koska koneella on minulla usein niin paljon tekemistä. Mielestäni se on kenties paras yhteydenpitopaikka, ja siellä tuleekin aina sekoiltua. Mesessä voi peeloilla vaikka millä mitalla jos peelottaa, kun Vuotiksessa ei aina viitsi. :)

Oman meseni löytää profilestani, saa lisätä. Se on hyvä paikka tutustua ihmisiin paremmin, ja pitää ihmissuhteita yllä. Aina kun ei nyt niiden kavereiden luokse ole mahdollisuutta päästä. Webbikamerakin minulta sitten löytyy, jos on kiinnostunut videokeskustelusta.

Videokeskusteluissa on tosiaan myös varjopuolensa. Joskus jotkut totaalisen randomit, jotka ovat vasta lisänneet minut, ovat tulleet ja pyytäneet minua laittamaan webin päälle. Tekee mieli sanoa ei, mutta toisaalta myös sanoa kyllä. Yleensä keksin tekosyitä, jonka vuoksi en webbiä voi laittaa, mutta kyllähän se sitten lopulta tulee laitettua kun tekosyyt loppuvat. Minusta olisi mukavempaa, jos webin näkyvyyden voisi säätää vain niille ihmisille, joiden haluaisi sen näkevän. :/
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #29 : Kesäkuu 08, 2009, 20:04:22 »
Mese löytyy tältäkin koneelta :)

Meseen tutustuin ensimmäisen kerran ala-asteikäisenä, luulen että neljännellä luokalla. Silloin minulla oli käytössäni muistaakseni Windows Messenger tjsp. Tämä mese oli käytössä noin puolisen vuotta, sitten äitini poisti koko ohjelman koneelta kun kuulemma väärinkäytimme sitä :D Sen jälkeen olin mesetön monta vuotta.

Tämän ensimmäisen mesen jälkeen alkoi ärsyttää kun kaikilla kavereilla oli mese ja minulla ei, miksei kellään ollut silloin meseä kun minulla oli? No, minäpä sitten menetin hermoni ja käytin aina yksin kotona ollessani MSN Web Messengeriä, jota nykyäänkin vielä silloin tällöin käytän mikäli jollain koneella jolla olen ei ole tuota Windows Live Messengeriä. Ihan käypä se silloin oli, kaikki ominaisuudet oli mitä silloin tarvitsin. Web Mesen käytön lopetin jossain vaiheessa yläasteen alkua, paloi vaan käämi sen yksinkertaisuuteen :D

Nykyään minulla onkin sitten vuosi sitten asennettu kunnon mese, jonka tosin päivitin pari kuukautta sitten uusimpaan versioon. Tämä mese on aivan mukava, pidin tosin tuosta toisiksi uusimmasta versiosta enemmän. Teemana on se perussininen, olen liian laiska vaihtamaan muihin(toisin sanoen en edes tykkää niistä muista :D).

Mese on minulla auki lähes aina kun olen koneella, joskus suljen sen kun menee hermo koneen hidasteluun, tämä kone kun alkaa jo olla pian eläkeikäinen. Meseä en enää niin suurkuluta, olen siirtynyt Facebookin ihmeelliseen maailmaan ja tulee keskusteltua kavereiden kanssa enemmän sen välityksellä. Jostain syystä mese vain kuitenkin on aina auki :D Ehkä ihan vain siksi, että sillä tulee läheteltyä paljon valokuvia ja musiikkia, toki tulee myös juteltua naamakirjattomien kavereiden kanssa.

Minulta löytyy mesekeskustelua piristämään myös web-kamera, jota käytän nykyään aika harvoin, sillä tämä kone on oikeasti ihan kamalan hidas ja uskon web-kameran tappavan tämän koneen :D Lisäksi löytyy headsettejä kaksin kappalein, tosin toisella(ja vielä sillä laadukkaammalla) pystyy kuuntelemaan vain musiikkia, sillä mikrofoni on jotenkin rikki ja rätisee vain.

Minut saa lisätä jos meseni löydätte :) En nyt juuri muista näkyykö se profiilissa mutta mutta :D Juttelemaan saa tulla jos haluaa, en pure ^^
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #30 : Heinäkuu 31, 2009, 14:54:24 »
Mullakin mese kuutosluokalta asti ollut. Mulla on aina mese päällä, kun olen koneella. Joskus kylläkin olen näkyminen offline jos ei ole ketään kelle juttelisi. ;D Todella hyvä keksintö se kyllä on, mutta ei mulla sellaista ole, että ennemmin juttelen mesessä kun kasvokkain. Sama mullakin, että parhaimpien kavereiden kanssa vähiten varmaan siellä juttelen. Ylimääräisiä osotteita on vaikka millä mitalla kertynyt, joskun tässä poistelinkin niitä. Vois niitä vieläkin poistaa mutta ihan sama. Web-kameraa ei löydy, en nyt erityisemmin sitä tarvitsekaan. Mutta mesessä on hauska puhua mikeillä! :D

Onhan mese kyllä sillain tosi hyvä keksintö, ettei tarvitse aina kännykällä ottaa kavereihin yhteyttä. Jos he siis ovat mesessä sillä hetkellä kuin itse. Ehkä joskus mesen takia tulee oltua koneella montakin tuntia, mutta mutta ei se mitään. Nyt kun on tottunut meseen, tuntuisi oudolle jos yhtäkkiä vaikka se pitäisi poistaa tai jotain... :D

~Jentsuma, joka on mökillä ja jonka täytyy lähteä mustikkametsään vahtimaan koiraa kun vanhemmat poimii mustikat.
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
« Vastaus #31 : Lokakuu 03, 2009, 13:11:19 »
Itse olen vielä niin "vanhanaikainen", että minulla ei ole meseä (enkä sellaista ole kyllä tarvinnutkaan taikka kaivannut tähän päivään mennessä). Pitelen yhteyksiä mielummin sähköpostin kautta.

Joskus sitten ehkä hankin minäkin mesen, jahka ehdin/jaksan.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #32 : Lokakuu 03, 2009, 13:25:18 »
Mulla on ollu mese vähäsen aikaa ja täytyy sanoa, että on ihan hyvä paikka. :) Mulla on siellä nyt tällä hetkellä 19 ihmistä ja en varmaan toivoisi enempää. Siinäkin on aika homma, jos vaikka 5 on samaan aikaan mesessä, jutella niille kaikille keskittyneesti ja joskus en siihen pystykään.

Mulla ei oo mitään näitä lisälaitteita, web-kameraa tai mikrofonia, enkä välttämättä haluaisikaan. Tai no, web-kamera olisi varmaan ihan kiva, mutta mikrofonista en ole erityisen kiinnostunut. :P Ihan kirjoituksellakin pärjää ja hyvin. :)

Minut saa tietnkin lisätä meseen, jos joku on yksinäinen ja kaipaa juttuseuraa. :)

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #33 : Marraskuu 04, 2009, 21:16:20 »
joo. no oon mesessä aina [nytkin] ja se on hyvä koska se on ilmanen ja mulla on yleensä paikalla jotain 10-30 ihmistä niin yleensä ainakin joku jolle voi puhua ;'DD ja tää nyt ei liity tähän yhtään mutta mun isoveljellä on aina jotai 100 paikalla mut sillä on niitä osotteitaki jotai 500 XD
Omani on Windows Live Messenger, aluksi hieman outo o.O, mutta oon jo tottunu siihen :D

nii joo ja sit multa löytyy webbi ja mikkikin ((:

MESENI VOI LISÄTÄ JOS HALUAA :PP
I don't care what you think. lol

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #34 : Marraskuu 04, 2009, 21:42:31 »
Minullakin on mese :) On ollut siitä asti kun saimme netin koneeseen eli... noin kaksi vuotta sitten talvella. Käytän sitä aika paljon, se on todella kätevä, hyödyllinen ja ilmainen (jos ei lasketa maksua netistä..). Tarkoitan lähinnä sitä, että esim. "puheaikaa" ei kulu. :)
Meseä käytän päivittäin melkein aina kun olen muutenkin netissä, olen mesessä. Mesessä puhun aina yleensä läheisen serkkuni kanssa, joka asuu toisessa kaupungissa. Meillä on aina niin paljon asiaa toisillemme, että puhelimessa puhuminen tulisi aivan liian kalliiksi. :)

Uusiin ihmisiinkin olen tutustunut mesen kautta, tapasin erään mukavan tyypin netissä ja annoin hänelle meseni. Nyt puhumme melkein aina, kun olemme samaan aikaan mesessä. :) Eli mese on ainakin minulle ollut hyvä "väline" tutustua muihin, melkein tuntemattomiin ihmisiin. Tutustuin myös paremmin mesessä uuteen luokkamme tyttöön, joka on kovin ujo koulussa. Hän sitten kerran kysyi läksyjä ja sitten aloimme jutella oikein kunnolla. Nykyään hän ei sitten ole enää niin ujo.

Riitelyt ja sopimiset ovat minun mielestä helpompaa hoitaa jotenkin muuten kuin kasvokkain. Olen myös huomannut joidenkin tuttujeni kertomuksista, että mese on hyvä haukkumiseen, kun ei uskalleta tulla päin naamaa sanomaan. Sen kai voi rinnastaa riitelyyn, ja se on kyllä melko säälittävää.

Mesestä minulla on lähinnä vain mukavanpuoleisia kokemuksia, kukaan ei ole tullut (ainakaan vielä) haukkumaan minua mesen välityksellä, mikä on hyvä. Mutta pari meidän luokan poikaa olen joutunut torjumaan hävyttömien viestien takia. x) Mitä mieltä te olette joidenkin torjumisesta mesessä? Hyödyllistä vai tarpeetonta? Oletko joutunut torjumaan ketään?

*selailee listaansa* Listallani ei ole ainakaan tällä hetkellä ketään täysin tuntematonta. Kaikista tuntemattomimmankin kanssa olen jutellut kasvokkain pari kertaa. Ja on siellä pari, joita en ole koskaan tavannut, mutta jotka ovat silti melko tuttuja.

Keskusteluni ovat valitettavasti lyhentyneet niin, että ne todellakin kuolevat sen "moi":n jälkeen. Ennen kirjoittelin kaikkien kanssa metrin mittaisia viestejä, mutta nykyään puhumista ei ole kuin moi:n sanomiseen ja kuulumisten kyselyyn, joihin vain aina vastataan "hyvää kuuluu.."

Muuten minulle kelpaavat kaikenlaiset keskustelut, liittyvät ne kouluun, tai poikiin. :) Serkkuni kanssa meillä on melko paljon niitä vakiaiheita, mm. Twilight ja eräs foorumi, jossa kummatkin käymme. Muiden kanssa tulee sitten keskusteltua vähän mitä sattuu.

Muuten millaista kirjoitusasua te käytätte mesessä? Kirjoitatteko kaiken aivan oikein, pilkut, pisteet ja isot alkukirjaimet oikeilla paikoillaan, vai ettekö välitä mistään muusta, kuin siitä, että asiasi käy selväksi?

Minä en yleensä välitä siitä, millaista kirjoitusasua käytän, mutta joskus tulee sellainen tauti, että kaikki täytyy kirjoittaa oikein.. :)

//Niin, ja meseni saa lisätä jos haluaa! Löytyy profiilista ;) ->
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2009, 20:40:05 kirjoittanut Raimei »
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Millat

• jolie coquine
  • Vuotislainen
  • shock me like an electric eel
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #35 : Tammikuu 18, 2010, 04:10:19 »
Kukun ylhäällä neljän aikaan aamuyöstä sunnuntain ja maanantain välisenä yönä ihan tavallisella viikolla juuri messengerin vuoksi. Ai miksi? No, koska aikaero. Viimeiset nelisen tuntia olen jutellut toiselle puolelle maailmaa – ja ympäri Eurooppakin. Itse asiassa itselleni messenger on kaikista tärkein juuri siksi, että ystäväni ovat niin hajallaan ympäri maailmaa. Skype on toki toinen vaihtoehto, mutta en erityisesti tykkää puhua ääneen sen henkilökohtaisempia, jos muitakin on kotona. Sitä paitsi messengerissä pystyy niin helposti kommunikoimaan niin monien kanssa samaan aikaan ja vaikka eri kielilläkin.

Oikeastaan en käyttänyt messengeriä ennen kuin viimeisten parin vuoden aikana aktiivisesti. Olen omistanut sellaisen jo vuosikausia, mutta vasta parina viime vuonna olen ryhtynyt käyttämään sitä aktiivisesti. Oikeastaan aina koneella ollessani mese on auki, koska yleensä siellä on aina joku, jonka kanssa on viihdyttävää jutella ja vaihtaa kuulumisia.

Itse en kovin montaa keskustelua käy samaan aikaan, muutama on yleensä sellainen sopiva määrä. Enimmillään. Ihan siksi, että en tykkää keskustella aivan täysin pintapuolisesti vaan haluan pystyä syventymään siihen keskusteluun jokaisen kanssa. Toki minulla on vielä usein prioriteettilistakin, jonka kärkipäässä tällä hetkellä on tuo sama tapaus, joka houkutteli minut pysymään online-tilassa näinkin pitkään... hänen kanssaan juttelen lähes päivittäin ja silti keskustelumme aina venyvät ja vanuvat ja aina riittää sanottavaa.

Pyrin messengerissä pitämään kuulumiset ystävien kanssa ajan tasalla ja toki siellä tulee käytyä syvällisempiäkin keskusteluja. Kuitenkin keskustelut pysyvät tietyissä rajoissa eivätkä – ymmärrettävästi – pääse samalle tasolle kuin kasvokkain. Tässä on yksi syy, miksi en käsittelisi messengerissä riitoja ja muita vaikeita tilanteita tai liikaa ihmissuhteitakaan ellei se sitten ole ainut varteenotettava vaihtoehto.

Omaa messenger-osoitettani en oikeastaan jaa kovin herkästi. Itse asiassa harvemmilla suomalaisilla kavereillanikaan sitä on. Jos mahdollista, hoidan asiani ja muutenkin lörpöttelen mieluiten kasvotusten tai soittamalla, tulee käytettyä toki myös tekstiviestejä ja facebookin käyttö tässäkin yhteydessä on lisääntynyt. Oikeastaan harvemmin edes puhun suomea messengerissä, erityistapauksissa ja kauempana asuvien kavereden kanssa lähinnä.

Kirjoittaessa pyrin selkeään kieleen, vaikka puhekieltä käytänkin (tai lähinnä sekoitan puhekielen kirjakieliseen ilmaisuun, sillä en todellakaan tykkää kirjoittaa kaikkea kuten lausun, se vain näyttää tyhmältä). En vain yksinkertaisesti tykkää täysin puhekielisen tekstin kirjoittamisesta ja vaikka esimerkiksi englantia voisin kirjoittaa puolet vähemmillä kirjaimilla, en niin silti tee. En vain ole sellainen ihminen, joka niin haluaisi kirjoitella. Välimerkit eivät ole niin olennaisia, lähinnä kysymysmerkit tulee lisättyä ja pilkut asiasta riippuen, mutta kirjoittamani lauseet harvoin alkavat suurilla kirjaimilla tai päättyvät pisteeseen.

Jos kirjoittaisin enemmän kirjakielisesti, välimerkit ja isot kirjaimet ehkä merkitsisivät enemmän, mutta puhekielisesti kirjoittaessa tulee vain kirjoitettua. Kolmea pistettä (...) käytän kuitenkin tehostuskeinona aina silloin tällöin. Usein itse asiassa pidemmin kirjoittaessa lähetän yksittäisiä lauseita ja joskus esimerkiksi hymiö tai muu merkki voi korvata välimerkkejä tai sanoja. Pitkissä viesteissä laitan välimerkit paikalleen ja pidän tekstin selkeänä, jotta sen pystyy toinenkin lukemaan. Joustavat kielioppi- ja oikeinkirjoitussäännöt messengerissä säästävät myös aikaa (etenkin jos keskusteluja on useita auki samaan aikaan, pääsee aiemmin reagoimaan toisen viestiin... toki, puhutaan todella lyhyistä asioista, mutta loppujen lopuksi sekin painaa vaakakupissa).
"Je vais bien, t'en fais pas."

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
  • Pottermore: MirrorSand193 / NettleIce25622 / SickleNox2785
« Vastaus #36 : Huhtikuu 14, 2010, 09:09:15 »
Mese minulla on, samalla osoitteella olen pyörinyt siellä viidennestä luokasta lähtien. Nykyään pyörin uusiimmalla versiolla, koska mese ei suostunut muuten käynnistymään..
Vaikka minulla onkin monen kaverini meseosoite, en juttele siellä oikeastaan keidenkään muiden kanssa kuin vuotislaisten. Meillä onkin syntynyt pienimuotoinen avoin ryhmä sinne, jolla sitten aina jutellaan - montaa meseikkunaa ei jaksa samaan aikaan niin menee helpommin jos yhdistää kaikki vuotislaiset samaan. Lisäämme sinne monesti uusia, ja monet näistä ovatkin sitten tulleet osaksi porukkaa. Inside-porukasta voisi ehkä puhua, mutta ei se sitä ole koska otamme mielellämme kaikki uudetkin siihen mukaan. ^^ Asia on vain sitten eri, kuka jaksaa seurata hyvin nopeatempoisesti kulkevaa keskustelua..

Mese on minulla aina auki koneella ollessani, paitsi jos olen tullut tekemään vain jotain tiettyä juttua, esim. kirjoittamaan. Mese vain koukuttaa vaarallisesti, ettei sen lomassa ehdi kuin hieman seurailemaan Vuotista.

Kirjoitan mesessä aina isoilla alkukirjaimilla ja pisteitä käytän, en vain jaksa kirjoittaa pelkästään pienillä kirjaimilla ilman pisteitä. Ennen kirjoitin niin, mutta kyllästyin ja säilyttääkseni suht hyvän kirjoitustaitoni aloin kirjoittamaan isoilla alkukirjaimilla. Hyvin on mennyt tähän asti, vaikka joskus meneekin hermot kun shift kettuilee.. Muuten pyrin sellaiseen kielenkäyttöön, että asiani käy siitä selville. Hymiöitä tulee välillä ihan liikaa käytettyä, ja olen vakiintunut muutamaan hymiöön joita sitten käytän aivan liikaa.. x) Myös sulkeita ja *-merkkejä tulee usein käytettyä.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa sotka

• kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #37 : Huhtikuu 14, 2010, 19:46:59 »
Minullakin mese on(: Tein ekan mesen joskus nelosella, kun kaikilla muillakin oli. Sittemmin mese osoite on vaihtunut öö... kolme kertaa:D
Mese on melkein aina päällä ja juttelin kavereitten kanssa. Joskus juttua riittää joskus keskustelut on ihan tyhjiä.
Hymiöistä käytän eniten kolmea hymiötä :D (: ja joku jonkan kaveri on lähettänyt.

Webbi mulla on toisessa koneessa(mikä on rikki) ja sitä joskus harvoin käytin. Tässäkin on webbi mutta se ei toimi:D

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #38 : Huhtikuu 14, 2010, 19:56:03 »
Mese-tuo minut addiktoinut ohjelma.
Oikeastaan, en voi ajatella elämää ilman meseä (NÖRTTI  : D ).
Oikeastaan joka päivä koulun jälkeen koneelle, mese auki ja vuotikseen.

Minulla on nyt uusin mese, ja kun tulee uusia, lataan oikeastaan heti.
Mese-keskusteluja taas minulla on jonkun verran (Tällä hetkellä vain yksi) Mutta keskimäärin 5-8 keskustelua, riippuen päivästä ja fiiliksestä.

KK (Kiitos ja Kumarrus)

//5-8 O.o     1-4, sanoisin xD
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 21, 2011, 08:24:20 kirjoittanut EJR »
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #39 : Huhtikuu 14, 2010, 20:10:26 »
Muut saattavat ehkä ihmetellä miten se on mahdollista, mutta minä kyllästyin meseen. En jaksanut yksinkertaisesti enää mesettää. :D Syy on varmaan se, ettei kukaan koskaan puhunu mulle mitään, enkä minä puhunut muille. Meseosoite mulla vielä on, mutta meseohjelman poistin tietokoneestamme. Enkä ole edes katunut! :D

Nykyään käytän meseosoitettani vain sähköpostina. No jaa, enpä tiedä, saatan ehkä innostua vielä uudestaan mesestä. :D
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please