Kirjoittaja Aihe: Mustan sukua ja muita hahmoja  (Luettu 682 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa narri

• Ajassa harhaileva
  • Vuotislainen
  • Terveisiä Pangaialta
Mustan sukua ja muita hahmoja
« : Maaliskuu 15, 2010, 11:35:24 »
Ajattelin, että kun kerta vuosien varrella näitä kuvia Pottereihin liittyen on kertynyt, niin miksipä ei niitä sitten tänne muutamaa panisi jotakuta satunnaista katsojaa ehkä ilahduttamaan. 
Olen hieman kärsimätön, tai paremminkin hätäinen sekä nopeasti valmista ja hyvää jälkeä toivova piirtäjä, joten töissä on tiettyä luonnosmaisuutta ja suurpiirteisyyttä; ei siis niin viimeisteltyä ja hiottua jälkeä. Osa kuvista voi olla hiukan hämäriä, mutta painakaa suurennusta niin näette paremmin. Tarkkuuden pitäisi riittää.

Tässä vähän runsaamminkin vuosia taakseen jättäneitä teoksia, mutta ihan hyviä:
Harry ja Sirius-koira
Kohtaus kolmannesta kirjasta
Rääkyvässä röttelössä
Voisi olla Valedro

Hieman tuoreempia:
Lily ja Severus
Percival Dumbledore Tarkoituksenani ei ollut piirtää tätä henkilöä, mutta tältä hän ehkä voisi näyttää.

Äskettäin piirrettyjä:
Sarvipyrstö vastaan Harry
Kelmien kolttonen
Evans ja sama värittämättömänä
Mustan sukupotretti ja osa lähempää Pidän Bellatrixin olemuksesta.
Hämmentää.

Poissa Linnaea borealis

• Luudan päällä joka säällä!
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Mustan sukua ja muita hahmoja
« Vastaus #1 : Maaliskuu 21, 2010, 11:42:49 »
No, sainpas väkerrettyä kommenttia...

Ensin noista ensimmäisistä kuvista.

Harry ja Sirius koira
Koira oli mielestäni todella hieno, mutta Harry näytti (vai kuvittelenko vain?) jotenkin jäykältä. Taustaa ei ollut, mutta ei se minua haitannut.
Suurin haitta oli tuo Harryn jäykkyys. Koira oli joka tapauksessa hieno.

Kohtaus kolmannesta kirjasta
Tässä tuli mieleen, että mikä kohtaus mahtaa olla kyseessä? Kun en tiedä, ketä hahmot esittävät, en oikein voi sanoa mitään.
Mikä suttu se siellä reunassa oleva hahmo (jolla ei ole päätä) on?

Rääkyvässä Röttelössä
Kuvasta tunnistin Ronin, Harryn ja Hermionen, mutta ketkä istuivat sängyllä, ja seisoivat sen vieressä??  
Kuva oli (mielestäni) tähän mennessä paras. Kuva oli jotenkin erikoinen.

Valedro
Kasvon piirteet  olivat todella hyvät ja onnistunett. Korvat olivat puikulat ja eri korkeudella, joka oli aika häiritsevää.
Kuva oli joka tapauksessa hieno.

Lily ja Severus
Oli ihana kuva! Huomaa, että piirustustaitosi ovat kehittyneet ensimmäisen kuva jälkeen. Hahmot näyttivät eläviltä ja aidoilta.
Plussaa oli väritys ja tausta.

Percival Dumbledore
Minulla ei ole kuvitteellista kuvaa hänestä, joten en voi oikein kommata. Sanotaan kuitenkin sen verran, että hän voisi näyttää juuri tuolta.

Sarvipyrstö VS. Harry
Hieno kuva. Olenhan minäkin yrittänyt piirtää luudalla lentävää hahmoa, mutta se on paljon vaikeampaa kun miltä näyttää.
Myös se, että osaat oikeasti piirtää eläimiä (jonka huomaa tästä ja ensimmäisestä kuvasta) on hyvä, koska on todella ärsyttävää,
jos eläimet näyttävät sellaisilta möykyiltä kun minun piirtämäni eläimet.

Evans
Lily oli hieno, mutta en tiedä miksi, se näytti hieman ilkeältä. Jos ei tuota ilkeää ilmettä lasketa, se vastasi todella hyvin mielikuvaani lilystä.

Kelmien kolttonen
Mitä sanoisin tästä kuvasta? No ainakin sen että Tylypahka on upea.

Oho! O__o sain aikaan ihan kunnon kommentin...
"Urheutta on monenlaista. Vaaditaan paljon
urheutta nousta vastustamaan vihollisiaan,
mutta sitä tarvitaan myös silloin, kun noustaan
vastustamaan ystäviä."

Poissa Lauren

• Vuotislainen
  • Well hello there!
« Vastaus #2 : Maaliskuu 21, 2010, 23:54:37 »
Kello on jo puoli kaksitoista yöllä ja haluaisin mennä jo nukkumaan, mutta koska kommentteja on aina kiva saada, niin väsäänpähän nyt pienen kommentin:)

Ensiksi haluan kiittää muutamien kuvien taustoista (esim. Mustan perhepotretissa ja Lilyn ja Severuksen kuvassa). Kaikki nimittäin eivät aina jaksa tehdä niitä huolellisesti ja olin todella iloinen kun huomasin, että olit tehnyt ne hyvin, koska nehän viimeistelevät kuvan tai siis ilman niitä kuva voi näyttää tyhjältä ja sutaistulta. Värejä voisi käyttää hieman vahvemmin ja ääriviivat tehdä pikkuisen selkeämmin. Toisaalta ääriviivat eivät ole niin tärkeitä, koska piirustukset saattavat helposti mennä pilalle, kun vahvistaa ääriviivoja esim. mustalla tussilla (esimerkkinä useat omat piirustukseni, jotka olen pilannut liian tarkoilla ääriviivoilla:D)

Mittakaavat kuvissa olivat kohdallaan, mikä tuli esille esim. Tylypahka- ja Sarvipyrstö -kuvissa. Molemmat oli hienoja:) Myös (varsinkin uusimmissa kuvissa) tunnelma välittyi erittäin kivasti kuvasta ruudun tälle puolelle:) Esim. Lily ja Severus -kuva.

Niin kuin puskajussikin sanoi, Lily tosiaan näytti omassa kuvassaan hieman ilkeältä/suuttuneelta, mutta se ei varsinaisesti haitannut.

Ja olisiko mahdollista, että laittaisit jonnekin Mustan perheen kuvan henkilöiden nimet? Takarivin henkilöt jäivät nimittäin epäselviksi.

Percival Dumbledore oli suosikkini:)
Singing In The Rain Shower

Poissa narri

• Ajassa harhaileva
  • Vuotislainen
  • Terveisiä Pangaialta
« Vastaus #3 : Maaliskuu 24, 2010, 11:18:02 »
Kiitos kommenteistanne Kaikkitietävä, puskajussi ja Lauren!

Ensimmäisessä kuvassa Harry tosiaan näyttää hieman seipään nokkaan pystytetyltä. Ihmisiä piirtäessäni minulla on ollut - ja lienee edelleen jossain määrin - valitettavaa taipumusta jäykkään kynän jälkeen ihmisten kanssa. Kuva taitaa muuten olla kohtaus neljännestä tai viidennestä kirjasta juna-asemalta.

Toisen kuvan nimeksi sopisi paremmin luonnoksia kolmannesta kirjasta. Se esittää nimittäin Siriusta makaamassa lattialla Rääkyvässä röttelössä Koukkujalka rinnallaan ja se päätön tyyppi on keskeneräinen Harry. Luin tuota työtä tehdessäni tarkkaan Siriuksen ulkonäön kuvauksen ja koitin tehdä kuvan sitä vastaavaksi. Se takana näkyvä kummallisesti venynyt hahmo liittyy silloisiin luonnostelmiini Siriuksen ulkonäöstä. Älkää järkyttykö.

Kolmannen kuvan hämärät henkilöt ovat Sirius(sängyllä) ja Remus. Sängyllä on vielä Koukkujalkakin.

Hups. Valedrolla on tosiaan korvat vähän vinksahtaneet. Selvästi huolimattomasti vain lisätty kun on tullut mieleen että korvatkin ihmisellä kuuluu olla.

Mustan sukukuvassa takana seisovat vasemmalta oikealle Orion Musta, Irma Crabbe/Melania Macmillan sekä Cygnus Musta. Istumassa vasemmalta lähtien ovat Walburga Musta, pojat Regulus ja Sirius, Pollux Musta/Arcturus Musta, sisarukset Bellatrix, Andromeda ja Narcissa sekä heidän äitinsä Druella Rosier.
Kun piirsin kuvaa olin siinä uskossa että serkusten isät ovat veljeksiä, mutta sitten kävin vilkaisemassa Mustan sukupuuta ja totesin, että poikien äiti Walburga onkin tyttöjen isän Cygnuksen(takana oikealla) sisar. Takana vasemmalla olevan miehen olisi tarkoitus esittää poikien isää Orionia. Nainen seisomassa ja mies keskellä istumassa ovat sitten joko Orionin tai Walburgan ja Cygnuksen vanhemmat.

Värikuvat ovat usein kohdallani harvinaisuuksia, mutta monesti niistä pidetään eniten ja minustakin ne ovat yleensä enemmän edukseen koneella kuin mustavalkokuvat, joiden tosiaan heikot ääriviivat kärsivät entisestään koneen ruudulle joutuessaan. Lilyn kohdalla olen muuten samaa mieltä ilmeestä. Minustakin se on jotenkin liian ilkeä, sillä miellän Lilyn lempeäkasvoiseksi, mutta muuten kuva sopi Lilyn profiiliksi, harkitsin kyllä muitakin. Percival on muuten mielenkiintoinen valinta suosikkikuvaksi. 
Minusta on hienoa kuulla että kuvien tunnelma välittyy ja ne ikään kuin heräävät henkiin! Juuri sillä tavalla tahtoisinkin onnistua piirtämään!
Hämmentää.

Poissa elephanthouse

• kesän lapso mä oon
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FeatherHallow19419 & QueenRune11201
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #4 : Huhtikuu 27, 2012, 13:51:52 »
Juu ihania ovat. :)) Taitavasti tehty ja mukavia aiheita.
Piirtämistyylisi muistuttaa omaani, joten sekin toi kuvien katseluun pienen lisän. ehkä jopa uskaltaisin itsekin lisätä omia tuotoksiani jostus
Lempikuviani ovat Sarvipyrstö vastaan Harry ja Kelmien kolttonen. Sarvipyrstö on upea! Tylypahka on toteutettu hienosti ja on mahtanut olla 'hauskaa' tekemistä.

Sukupotretti ei löytynyt.
Yksi ajatus täyttää äärettömyyden - William Blake
Amin mela lle = Minä rakastan sinua
Ficcifoorumi

Poissa Tuulihaukka

• pikku punkkarihinttari
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #5 : Elokuu 09, 2013, 21:52:35 »
En oikein tykännyt muista kuin Harrysta ja Siriuksesta ;) Sain sellasen aaawwwwwwwwssssssssssss -kohtauksen (pahimmissa henki meinaa salpautua :D) kun Harry oli niin... Harry :D Paitsi että vähän jäykänoloinen. Sirius.... Siitä mä sain sen AAWWWS kohtauksen, joka oli jotain C-luokkaa... eli aika... ööh... AAAAAAAAWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWs xD

Tosi... rakentava kommentti. xD
Percy ei tajuaisi vitsiä, vaikka se tanssisi hänen edessään ilkosillaan Dobbyn pannumyssy päässään.

Poissa My Name Is

• V.I.P-tasoa
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #6 : Toukokuu 17, 2015, 21:13:10 »
Sain naurukohtauksen kun katoin ton "Kohtaus kolmannesta kirjasta." Kuva ei sinänsä ollut huono, mutta Harrylla ei ollut päätä ja se sai kuvasta jotenkin hupaisan. Makoileva Sirius oli upea! Lempikuva taitaa olla se kuva jossa on Harry ja sarvipyrstö. Upeaaaaaa!!!!!!
Toistaiseksi epäsäännöllisen säännöllisesti täällä käyvä, en vastaa poissaoloista.