Kirjoittaja Aihe: VOCALOIDIT  (Luettu 1115 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Rasta

• Ennustaja-akka
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Got a smile on my face, but I'm recking the place
VOCALOIDIT
« : Tammikuu 29, 2010, 16:57:51 »
Petyin kun täällä ei ollut valmista topiccia tälle ja toivon etten ole ainut vuottiksessa joka edes tietää vocaloidit.

Mutta, niille jotka eivät vielä tiedä mikä tämä ohjelma VOCALOID on se on vuonna 2004 Yamaha corporationin kehittämä tietokoneohjelma. VOCALOIDia seurasi vuonna 2007 parannettu versio VOCALOID2. Näillä ohjelmilla käyttäjä pystyy luomaan laulua, joka muistuttaa aitoa ihmisääntä. VOCALOIDiin syötetään halutun kappaleen sanat ja melodia ja ohjelma muuntaa ne lauluksi. On mahdollista muokata äänteitä ja tempoa sekä paljon muuta haluamansa kaltaisiksi.

Mutta VOCALOID ei olisi päässyt kuitenkaan kulttiasemaansa ilman vocaloideja. Crypton media ja Zero-G ltd toivat markkinoille sarjan äänipankkeja. Ne ovat kokoelma äänteitä ja tavuja, jotka muodostavat robottimaisen lauluan sijasta hyvin ihmismäistä ääntä. Harvat artistit halusivat luovuttaa ääntään, syrjäyttämisen uhalla. Silloin profilointi muutettiin ja alettiin luoda fiktiivisiä animehahmoja joilla on oma persoona. Vocaloideja on nykyään luotu kahdeksan ja monia alkuperäiseen sarjaan kuulumatomiakin.

Sitten päästään itse hahmoihin kuten mainitsemaani Miku Hatsuneen. VOCALOID2 ja crypton media loivat Saki Fujitan äänestä ja taiteilija Kein hahmosta Miku Hatsunen, (suom. "Ensimmäinen tulevaisuuden ääni.")
Ratkaisevaa vocaloidien suosiossa oli kun Youtuben kailtaiselle videoyhteisön, Nico Nico Dougan, sivulle ladattiin videoita joissa Miku Hatsunen lauluun lisättiin 2D ja 3D videoita.

Ny kun asiaan on perehdytty kiitettävästi  laitan vocaloideja tuntemattomille pari linkkiä muutamaan lauluun.
Miku Hatsunen versio Levan Polkasta
Last night, good night
Kuitenkin kuten äskeisestä ehkä saattoi saada käsityksen en halua tänne mitään kuolemanvakavaa keskustelua vocaloidien kehitys historiasta vaan leppoisa jutustelu lempibiiseistänne ja -hahmoistanne käy hyvin.
  Ja voi tietenkin kertoa jos on omakohtaisia kokemuksia ohjelmasta tietenkin.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 10, 2010, 18:44:14 kirjoittanut Rasta »
Myy, miten sinä pääsit sisään?? -Muumipeikko
Ovesta, tollo! -Pikku Myy
Ovesta??! -Muumipeikko

Poissa idam

• Vuotislainen
  • Pottermore: OwlFloo171
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: VOCALOIDIT
« Vastaus #1 : Syyskuu 11, 2011, 17:43:18 »
Ku mie löysin tämän topicin niin vähän ihmettelin ku kukhaan ei ollu vastannu, ei kai Vocaloid ny niin tuntematon ilmiö ole, vai onko? :O

Mie itte olen aika vasta tänä vuonna alkanu enemmän kuuntelehmaan Vocaloid musiikkia vaikka tiesin ja olin kyllä kuullu asiasta ennenki :))

Hmm... Lempi biiseihin kuuluu varmastikki: Mikun Gallows Bells (kirjotinkohan oikein?), Hirari, hirari ja World is mine, Lukan Just be friends, Kokoro (löytyy vissiin ainaki Rinin laulamana) jne.

Mutta mie en sitte YHTÄÄN tykkää kuunnella Kaiton lauluja!!! D8< Sen ääni vain on jotenki niin nauretta että en kestä sitä XDD Vaikka yks minun kaveri on yrittänykki saaha minuaki kuuntelemaan Kaitoa nin en vain pysty siihen nauramatta XDD
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 11, 2011, 19:18:16 kirjoittanut idam »

Poissa bunnypirates

• *Insert a cool title here*
  • Vuotislainen
    • Tumblr
  • Pottermore: ScaleSand
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #2 : Syyskuu 11, 2011, 22:59:09 »
Itse en ole mikään fani, mutta sillon tällöin saatan kuunnella joitain kappaleita. Tosin jos Suomeen joskus tulisi livekonsertti, menisin sinne ihan vaan erikoisen kokemuksen perässä. Ei sitä joka päivä tule nähtyä laulavaa hologrammia. :-D
I'm sick of feeding my soul
to people who'll never know
just how purposeless
and empty they've grown .

Poissa idam

• Vuotislainen
  • Pottermore: OwlFloo171
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #3 : Syyskuu 12, 2011, 14:29:49 »
Lainaus
Tosin jos Suomeen joskus tulisi livekonsertti, menisin sinne ihan vaan erikoisen kokemuksen perässä. Ei sitä joka päivä tule nähtyä laulavaa hologrammia. :-D
Joo mieki varhmaan lähtisin semmoseen konserttiin jos ois mahollisuus :D Vaikka ekaksi ajatus lavalla laulavasta hologrammista tuntuki kyllä aika oudolta ja hullulta niin oishan se ihan hienoa päästä semmoseen Vocaloid konserttiin ^^

Poissa Ginga

• Vuotislainen
  • Pottermore: AsphodelMidnight9116
« Vastaus #4 : Syyskuu 12, 2011, 22:20:44 »
Wow! Kuulostaa jännältä. Mun sisko kysyikin pari päivää sitten, että mitä Vocaloid tarkoittaa, enkä osannut vastata. Miku Hatsunen kyllä tiesin, ja joskus sitä kuuntelenkin. Ievan Polkka on mainio kappale! :-D Mun iskällä on se soittoäänenä tietämättömästä syystä... hehheh.

// Vocaloid konsertti ois muuten mahtava! :O En muista, mistä luin että johonkin coniin (animeconit, tiedättehän?) ois tulossa Miku Hatsunen konsertti. Mitään varmuutta tuosta ei sitten ole.

Poissa bunnypirates

• *Insert a cool title here*
  • Vuotislainen
    • Tumblr
  • Pottermore: ScaleSand
« Vastaus #5 : Syyskuu 13, 2011, 10:13:16 »
// Vocaloid konsertti ois muuten mahtava! :O En muista, mistä luin että johonkin coniin (animeconit, tiedättehän?) ois tulossa Miku Hatsunen konsertti. Mitään varmuutta tuosta ei sitten ole.

Mä vähän epäilen että niin käy lähivuosina. Konsertteja on tietoni mukaan (valaiskaa toki) ollut vain jenkkilässä ja aasiassa, ja jotenkin musta tuntuu että Suomi ei ole niiden listalla seuraavana. :-D
I'm sick of feeding my soul
to people who'll never know
just how purposeless
and empty they've grown .

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #6 : Syyskuu 17, 2011, 09:27:42 »
Hei mutta mitäs on sitten nämä vipperloidit? o_o Utauloidit ymmärrän, ja sitten kuulin jostain vocaroideista ärrällä, jotka oli VähänEriJuttu kuin vocaloid? D:

NYanya, Kaito @w@ <3
 Ite inhoan kagamineja :(
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.