Kirjoittaja Aihe: Nivelten naksuttelu  (Luettu 7285 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
Nivelten naksuttelu
« : Marraskuu 10, 2009, 18:07:38 »
Oli ihan pakko alottaa tällänen, mutta jos on nii pois vaan

NAKS!

Eli siis, Luut aina välillä naksuu sillein (onks ne muuten luut?) kivasti, onko se teistä kivan tuntusta? entä sattuuko se teitä? Naksautteletko jotain tiettyjä paikkoja? Oletko siitä ''riippuvainen''? Naksuuko paikat muutenkin? jne...

Itselläni kaikki paikat naksuu TOSI usein joskus jos vähänkin liikahdan niin naksahtaa, mutta rappusissa vasta naksuukin nilkat.
Mun nilkat on tosi löysät kuulemma niin ne naksuu kokoajan ja naksauttelen niitä usei mutta vielä uuseemmin varpaat! *naksauttaa varpaat*
Ja sormetki naksuu aikas usein ja itekkin niitä naksuttelen ;'DDDD

Mielipiteenne ja omat kokemukset Naksuilusta, keskustelu teidän (((:

// Urpo Spok muokkasi otsikkoa kuvaavammaksi.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 10, 2009, 19:11:52 kirjoittanut Urpo Spok »
I don't care what you think. lol

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Nivelten naksuttelu
« Vastaus #1 : Marraskuu 10, 2009, 18:17:38 »
Ah, naksuttelu. Tuo ihana päivittäinen toimenpide. Naksautan joka päivä selkäni valehtelematta 30 kertaa. Todella ihana toimenpide, olen jotenkin riippuvainen siitä. On kamalaa, jos joku paikka on ihan jumissa ja sitä yrittää naksauttaa, muttei onnistu. Silloin on inhottava olo. Jos taas se onnistuu, niin tuntuu ihanalta! Naksauttelen ruumiinosistani selkää useimmiten, se on aina todella jumissa. Ja kyllä se naksuukin!

Ranteita, polvia ja muitakin paikkoja on myös todella ihanaa naksutella. Minulla naksuu vasen nilkka todella hyvin, jos pyörittelen sitä, niin siitä kuuluu taukoamaton naks naks naks. Jos olen istunut pitkään polvi naksuu hyvin jos suoristaa jalan, aah. Samoin kaikki muut paikat. :D Oikea ranne on myös todellinen naksupesä, jos noin on sopivaa sanoa. :D

Naksuttelun ja siitä tykkäämisen olen varmaan perinyt isältäni, joka siis naksuu ihan joka paikasta. Kyllä se myös naksutteleekin joka paikasta. :D

En tajua niitä, jotka naksuttelevat sormia ja varpaita, se vain sattuu! Olen kokeillut. Ei sieltä kyllä mitään kuulunutkaan. :D
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 11, 2009, 14:44:39 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Naksuilu
« Vastaus #2 : Marraskuu 10, 2009, 18:27:37 »
Tämä on melko tyypillistä minulle. :) Naksuttelen yleensä sormiani ja nilkkojani. Se on ihan mukavan tuntuista, mutta joskus se sattuu. Ja nivelethän ne muuten naksuu. Sormia naksuttelen tunnilla ja aina, kun täytyy tehdä jotain sormille rasittavaa (kuten kirjoittaa koneella)
Minä en ns. vedä sormiani, vaan laitan kädet vähän kuin ristiin ja taivutan siitä jotenkin taakse.

Aina uimahallissa on melkein pakko mennä veden alle ja naksuttaa sormia. Naksahdus kuuluu paljon paremmin veden alla.
Kannattaa kokeilla! :D

Nilkkojanikin naksuttelen, ne naksuvat niin kivasti. Tai oikeastaan tällä hetkellä vain vasen nilkkani naksuu, oikeaan on tullut joku vika. :D

Koulussa selkäni naksuu, tai oikeastaan naksuttelen sitä, melko usein. Istun aina tuolilla ja käännän ylävartaloani jommalle kummalle sivulle. Silloin kuuluu yleensä monta naksahdusta ja se on ihanan rentouttavaa.

Joskus olen myös huomannut, että kun liikuntatunnilla seison käsillä ja menen siitä vahingossa tai tahallaan ympäri siltakaatoon niin selkärangasta kuuluu monia naksahduksia. :D Varsinkin silloin selkä naksuu, jos ei ole tehnyt sitä kyseisen naksumisen aiheuttajaa aikoihin.
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
« Vastaus #3 : Marraskuu 10, 2009, 18:30:49 »
Istun aina tuolilla ja käännän ylävartaloani jommalle kummalle sivulle. Silloin kuuluu yleensä monta naksahdusta ja se on ihanan rentouttavaa.

Juu, minäkin teen aina näin, paitsi nyttemmin olen alkanut vääntämään selkää muulla tavoin, koska tuo saattaa sattua tosi paljon... ainakin minulla sattuu jos tulee monia pieniä naksauksia kerrallaan, mutta silloin ei, jos tulee vaan yksi iso, ja silloin se onkin ihanaa! <3 Mutta koska k.o liikkeessä on sattumisen riski, niin en tee sitä enää usein.
                        Stalkkaan sinua.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #4 : Marraskuu 10, 2009, 19:59:35 »
AI! Koskee, tuntuu, sattuu! Päästäkää pois! Lopettakaa se pirun naksuttelu ennen kuin tämä täällä menee totaalisen sekaisin!

Eli siis, järkyttävää! Nivelien tahallinen naksuttelu, se se vasta on kauhean kuuloista ja näköistä. Ja tuntuista, itse kun vuosia sitten "harrastin" tätä naksuttelua. Lopetin sen kuitenkin hyvissä ajoin, sillä tämä naksuttelu alkoi ihan oikeasti koskea paikkoihin, joita naksuttelin, eli sormiin ja niskaan. Nykyään jotkut nivelistäni naksuvat ilman mitään syytä, ja se saa aina ihoni kananlihalle.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #5 : Marraskuu 10, 2009, 20:27:21 »
Lainaus
Naksuttelun ja siitä tykkäämisen olen varmaan perinyt isältäni, joka siis naksuu ihan joka paikasta. Kyllä se myös naksutteleekin joka paikasta. :D

Heeiii mulla sama juttu, iskä naksuttelee kans ja tykkää siitä, niinkun määkin :'DDD
I don't care what you think. lol

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #6 : Marraskuu 10, 2009, 21:22:26 »
Huh, naksuttelu. Minulta menee hermot, kun näen jonkun naksuttelevan sormiansa. Siitä vain tulee samanlainen reaktio, kuin jos joku vetäisi kynsillä liitutaulua pitkin :S Selkäpiitä karmii.
Kamalin kokemukseni on ehdottomasti ala-asteelta, kun edessäni istuva poika veti kädet niskansa taakse ja _veti_ jokaista sormeaan vuorotellen niin kauan, että kuului naksahdus. Hirmuista. Ihan kuin se oisi yrittänyt saada ne paikoiltaan .___.
Tosin itsekin harrastan naksuttelua :D Sormeni eivät kuitenkaan pauku, enkä tahallani mitään paukauttele vain tavan takia.
Yleensä rusautan ranteet. Niihin vain välillä tulee sellainen inhottava, jumittunut tunne, jonka saa ranteen pyöräytyksellä pois. Toinen tapani on puristaa ranteen kohdasta, silloin kämmen liikkuu vähän eteenpäin ja ranne naksahtaa :> Se on ihanan tuntuista, kun ranteet tuntuvat jumittuneen.
Sitten on selkä, mitä paukuttelen myös. Siinäkin ideana on saada ikävä tunne pois :D Hoituupi yksinkertaisesti laittamalla selän kaarelle. Jos ei naksahda, sitten vedetään kädet vielä taaksepäin.
Nuo kaksi naksauttelua ovat siis tahallisia ja olon parantamiseen käytettyjä :>
Muutama paikka naksuu ihan omia aikojansa. Toisinaan, kun vedän henkeä vähän syvempään, paukahtaa selkä jostain lapaluiden ja niskan tienoilta. Tiedä sitten, miksi. Niskakin rusahtelee joskus, kun kääntää päätä olkapäältä toiselle.
Polvi paukahtaa aina. Joka siunattu kerta, kun kyykyn, kuuluu kunnon naks. Tunnen sen oikein, inhottavaa :/ Näin istualtani, jos koukistan jalkaa, polvi vain nuljahtaa. Onkohan siinä jotain vikaa..? :D
Yhtenä kauniina päivänä sain toisen jalan pottuvarpaan sijoiltaan. Tuskin se ihan kokonaan sijoiltaan meni, mutta jotenkin jumitti. Ei sattunut yhtään, ihmettelin vain miten se niin jännälle tuntuu x> Väänsin varpaan takaisin paikoilleen, ja siitä asti se on naksunut huvikseen silloin tällöin. Joskus kävellessä ja usein varpaita kipristellessä (=huviani).
Loput paikat napsuvat sitten randomisti. Olkapäätkin suhteellisen usein rusahtaa ö.Ö
Naksun kummallisen paljon, mutta inhoan yli kaiken tahallista sormien naksauttelua :D
Niin, ja joskus pyörittelen nilkkoja niidenkin jumittuneen tunteen takia. Toisinaan paukahtaa, toisinaan ei :>

Onko muille käynyt näin kuin minulle? Tätä kirjoittaessa on pitänyt naksauttaa joka paikka kuin varmistaakseen, että ne todella naksuu... : D
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa emppux

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Marraskuu 10, 2009, 21:35:28 »
Oon jääny koukkuun sormien naksuteluun. Aluks sattu vaa kamalasti mut nyt tuntuu kivalta ja se ääni.. Aah... :D Laitan käden sillee löysästi nyrkkii ja sitte painan sormen päästä lasketuna ekasta "pallukasta" tai mikä lie onkaa ja sitte NAKS ja oon ilonen :D Kaveri teki joskus ala-asteel ja nyt oon ite ruvennu tekee ja jääny koukkuu. Polvetki aina välil naksuu ja nilkat ku pyörittelen. Ja joskus muualtaki :D

Poissa Oljolover

• kuuroille korville puhuva
  • Vuotislainen
« Vastaus #8 : Marraskuu 10, 2009, 23:13:02 »
Mul on joku pakkomielle naksutella niskaa, mä vaan jotenkin tunnen, et se olis kokoajan jumissa ja sit vaan naksuttelen sitä. Toinen mikä on aika yleinen mulla, on nilkat :D

naksnaks ;D
Chill out, baby

Poissa Akromantella

• Sanahelinää
  • Aave
« Vastaus #9 : Marraskuu 11, 2009, 14:42:15 »
Minulla naksuu jalat, lähes jokaisella askeleella. Kotona se ei häiritse, mutta esimerkiksi kun hiljaisessa luokassa palauttaa kokeen opettajalle, kerää katseita peräänsä.
En tiedä tarkkaan mistä kohdasta naksuminen kuuluu, jostain varpaiden tienoilta. Voi onneksi välttää naksumisen kävelemällä varpaat irti lattiasta. :) Ja onneksi se ei kuulu kengät jalassa.
Välillä tuntuu että selkä on jumissa, ja kun suoristan asentoni, se pitää mukavaa rutinaa. :)
Mutta ovi on lukittu ja avain syvälle haudattu.

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #10 : Marraskuu 11, 2009, 15:21:27 »
Aina uimahallissa on melkein pakko mennä veden alle ja naksuttaa sormia. Naksahdus kuuluu paljon paremmin veden alla.
Kannattaa kokeilla! :D
Tuo on muuten kivaa ^^

Niin, ja asiaan... Eli minä rrrraakastan sormien naksuttelua ja nilkat naksuvat ihan itsestäänkin aina kun kävelen. Sormeni naksautan aina vetämällä sormista. Toisenlaista tapaa en ole ikinä oppinut :P
Jos esim. istun jossain(kuten nytkin teen), minun on siis aiiivan pakko rusauttaa nilkat ainakin 5 min. välein. Se on vain niin rentouttavaa :D (*ruks naks*) Muuten tulee niin jumittunut ja inhottava olo :P

Minua ei ärsytä lainkaan naksauttelu. Ei omana eikä muiden tekemänä ^^

AI! Koskee, tuntuu, sattuu! Päästäkää pois! Lopettakaa se pirun naksuttelu ennen kuin tämä täällä menee totaalisen sekaisin!
*istuu ensin kiltisti paikoillaan ja rusauttaa sitten niskansa* *nilkkojen naksuntaa* *sormista vetämistä* MWAHAHAHAHAA! >:D

~Beatrix (*naks*)

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
« Vastaus #11 : Marraskuu 22, 2009, 19:28:17 »
Mulla on taas tullu tavaks rusauttaa niska aika tiheään tahtiin, samoin sormet, laitan kädet nyrkkiin ja painan sormia kämmeneen päin. Enää se ei satukkaan niin paljon kuin ennen muinoin. Niskaa naksauttelen koko ajan, käätelin päätä olkapäihin päin, muuten se menee jumiin ja alkaa narista inhottavasti (onko kellään samaa ilmiötä?). Sormien naksauttelu tuli tavaksi kun nauksauttelin tunneilla.

muoks. Nyt oon alkanut naksauttaa seläkääkin aina silloin tällöin. Se naksahtaa aina venytellessä. Varpaatkin naksuu nykyään. Ja kyynerpäät. Nyt naksuu polvet, ranteet, jalkaterät ja varpaat.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 14, 2011, 21:59:32 kirjoittanut mattis »
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
« Vastaus #12 : Marraskuu 22, 2009, 19:51:55 »
Mulla naksuu eniten polvet ja ranteet. Joskus kun polvet naksuu niin se sattuu jonkin verran, mutta ei paljoa.

Poissa Rectangle

• Pyöreä kolmio
  • Vuotislainen
  • aika luihua!
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #13 : Marraskuu 23, 2009, 15:43:55 »
Okei, ensinnäkin sanon teille, jotka naksauttelette tahallanne sormianne ynnä muita, että SE ON TODELLA KUVOTTAVAA! Siis se ääni, hyi kamala! Mua yksinkertasesti kuvottaa naksuttelu yleisesti, vaikka itse siihen joskus sorrunkin ja koska jotkut paikat naksuvat itsestäänkin. Siis, jos vaikka jonkun niskat tai muu naksahtaa, en kiinnitä siihen huomiota, mutta jos joku tahallaan naksauttaa sormiaan niin, että se ne rusahtaa useamman kerran, hyi yök.

Itselläni on melko naksuvat nivelet. Hyvä esimerkki on, jos kävelen jonkin aikaa, varpaat naksahtavat saman tien, kun niitä koukistaa. Toinen hyvä esimerkki on, kun kerran oli ihan vain syömässä ja yhtäkkiä olkapää rusahti kuin olisi hätää nähnyt. Jäin hetkeksi paikalleni ja "Mitä, mäkö se olin?" Sen lisäksi selkä ja niska naksuu usein.

Mutta kyllä se todella on ihana tunne, kun jokin jumittunut paikka naksahtaa auki. Se on ehdottomasti todella, todella ihana tunne. Mutta siinäkin on haittapuolensa. Joskus kun yrittää naksauttaa jotain paikkaa, se saattaakin naksahtaa inhottavasti lähes sijoiltaan, jolloin paikka menee vielä enemmän jumiin, ja sitten yrittää kauhealla paniikilla saada sen takaisin kuntoon. Itselleni tätä tapahtuu välillä.

- rekku
Se on basiliski, se.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #14 : Marraskuu 23, 2009, 18:10:01 »
On ihanaa, kun joku jumittava paikka naksahtaa auki (tai ainakin paremmaksi).

Eniten naksuttelen niskaani. Sieltä kuuluukin (ainakin omaan korvaan) kova rusahdus. Välillä teen sitä huomaamattani. Siitä on tullut avauskeinon lisäksi tapa. Hartiani naksuu vain harvoin, yleensä ne klonksuu. Tätäkin teen tahallisesti avaustarkoituksessa. Toisinaan ne naksahtaa vahingossa, kun suoristaa selkää. Myös selkäni naksahtelee joskus tarkoittamattani suoristettaessa, jos olen ollut kauan samassa asennossa. Varsinkin, jos selkä joutuu olemaan liian kyyryssä. Sitten on leukani, joka myös klonksuu, jos liikutan sitä tietyllä tavalla. Yleensä teen sitä huvin vuoksi, mutta toisinaan sekin jumii ja lonksautan sen paikoilleen. Sitten on ikuinen murheen kryynini oikea nilkka. Ei naksumisen takia, vaan koska se kipeytyy toisinaan mystisesti. Sillä ei kuitenkaan tunnu olevan mitään yhteyttä sen ääntelyn kanssa. Siitä kuuluu pyörittäessä sellainen jännä matala naksahdus. Ei samanlainen, kuin naksahdukset yleensä. Toisinaan pyörittelen nilkkaanikin huvin vuoksi. Lopuksi vielä ranteeni, jotka naksahtelee, mutta joita en pysty tarkoituksella naksauttamaan. Ai niin polvet vielä; harvoin myös polveni naksahtaa suoristettaessa, jos ne on jumissa. Niskaa ja hartioita naksuttelen päivättäin. Muita harvemmin. Ja tätä kirjoittaessa on ollut aivan pakko naksauttaa kaikki paikat, jotka pystyn. :D

Vaikka itse naksun sieltä sun täältä toisten liiallinen naksuttelu häiritsee. Pienissä määrissä se ei haittaa, mutta liika on aina liikaa. Se on inhottavaa.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Sushanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Marraskuu 23, 2009, 20:45:53 »
 Mul naksahtelee välillä niska, polvet ja joskus varpaat. Se on kivaa. :D
 Paitsi et se ehkä vähä joskus sattuu, mut ei yleensä kauheesti.
 NAKS NAKS NAKS

Sonija

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Joulukuu 13, 2009, 18:50:49 »
Inhoan, inhoan, INHOAN nivelten naksuttelua! Hrr. Se on ällöttävää, ja minun on pakko peittää korvat aina kun joku erehtyy naksumaan liikaa lähelläni. En tiedä mikä siinä on, mutta ajatuskin jotenkin sattuu. Totta kai omatkin niveleni naksuvat silloin tällöin, mutta se ei ole mitään tietoista naksuttelua...

Inhoni johtuu ehkä siitä, että muutama vuosi takaperin naksautin mukavasti polvilumpioni paikaltaan (...ja takaisin, hyi), minkä yhteydessä reväytin nivelsiteet ja sain löysän polven loppuiäkseni. Tapauksen jälkeen se on mennyt sijoiltaan pari kertaa uudelleen, ja olen toistanut polvilumpioepisodin. *tärisee pelkästä ajatuksesta*

Eli siis yäk. Ei missään nimessä ihanaa tai vapauttavaa. Kauheaa. Kaverit kiusaa minua aina välillä naksuttelemalla rystysiään, mikä on ihan hirveää.

saruman

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Tammikuu 19, 2010, 14:09:42 »
joskus naksuttelen sormia kun siltä tuntuu mutta en hirveesti koska nivelet ei tykkää siitä oikee hyvää.

jonn

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Tammikuu 29, 2010, 18:41:06 »
oih!!! Naksuttelen sormia, varpaita, selkää ja niskoja.
Sormien nivelet on tosi löysät jo nyt ja niihin rupee sattumaan ihan kamalasti..:(
Naksuttelu tietenki auttaa..
Niskojen naksuttelun oon YRITTÄNY lopettaa, ^^ elikkä kipu on aika hirmuinen välillä, jos niska on jäänyt väärään asentoon.
Selkää naksuttelen päivittäin, se vaan on niin hauskaa XD
Varpaita vähän harvemmin.

Nicole

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Tammikuu 29, 2010, 19:07:12 »
Tunnustan! Naksuttelen ranteita, selkää ja eritoten niskoja.
Ranteet menevät usein kirjoittaessa lukkoon ja siitä seuraa kipu joka estää kirjoittamisen, joten naksautan ranteet pyötäyttämällä kädet taas entiselleen.
Selän rusautan auki vain ennen nukkumaan menoa nostamalla toisen jalan toisen yli ja käännän ylävartalon päinvastaiseen suuntaan kuin jalat. Surauksena ihanan vapauttava rusahdusten sarja.:D

Niskoja pyörittelen pitkin päivää, sillä jos en vähään aikaan pääse niitä naksauttamaan alkaa ohimoilla tuntua inhottava tykytys (en tiedä miksi näin käy), mutta painan pääni olkaa kohti, joilloin kuuluu useampi rusahdusten sarja. Pahimmassa tapauksessa jos en naksauta niskojani pääni 'jumiutuu' paikoilleen, eli päätä käännettäessä tuntuu vihlova kipu kallonpohjassa. Silloin en voi enää kääntää päätäni lainkaan ja on pakko varata aika osteopaatille. :( Toisinaan autan kädelläni painamalla päätä vielä lähemmäs olkaa ja samalla pidän toisella kädellä kiinni leuan alta.

Mutta koen naksauttelun helpottavana ja vapauttavana. Kun saan jonkin paikan naksahtamaan tunnen oloni huomattavasti paremmaksi, mutta jos esimerkiksi niska tai ranne ei naksahda, kun tunnen sen tarpeelliseksi tunnen oloni jäykäksi ja epämukavaksi...

Dallas

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Tammikuu 30, 2010, 10:50:28 »
Hyi vihaan sitä jos joku naksuttelee sormiaan! Siitä tulee aina kylmänväreet ja joudun aina pyytämään kyseistä tyyppiä lopettamaan sen naksuttelun. En tiedä miksi juuri sormien naksuttelu tuntuu pahalta sivustajakatsojanakin, koska esimerkiksi niskojen-, nilkkojen- tai ranteiden naksuttelu ei saa minussa samanlaista reaktiota aikaan.
Itselläni ranteet naksuvat tosi helposti. Ei tarvitse kuin vähän pyörittää niin kuuluu kamalasti naksahduksia. Se ei haittaa itseäni mutta monet ovat kummiskin pyytäneet olemaan tekemättä sitä heidän seurassaan. En kyllä yleensäkän kamalan usein harrasta sitä, usein vain jos käsi puutuu esim kirjoittamisesta. Toinen juttu on sitten vasen nilkkani, joka josta syystä naksuu aina kun menen rappusi ylöspäin. Tosin, siinä oli joitain vuosia sitten yksi vamma, että se voi johtua siitäkin. Niskoja en osaa enkä halua edes osata naksautella.

Poissa Suskuti

• Surkeiden sattumusten tyttö
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Maaliskuu 01, 2010, 18:27:46 »
Jos yritän naksutella niveliä niin se onnistuu harvoin. Sen sijaan vahingossa naksuu silloin tällöin, jos vaikka suoristan jalan tai kallistan päätä.
Toisten naksuttelu ei yleensä haittaa minua, mutta jos se on kovin kovaäänistä tai sitä kuulu paljon, niin sitten se tuntuu vähän ikävälle. Sellainen kovaääninen RUTSRUTSRUTSRUTS puistattaa.
"I hope you had the time of your life."   -080610

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
« Vastaus #22 : Maaliskuu 01, 2010, 18:34:57 »
Mä naksahtelen vahingossa vähän joka paikasta aina tietynlaisissa äkkinäisissä liikkeissä.

Tietoisesti olen alkanut naksautella niveliä vasta jokin aika sitten. Niskaa on pakko naksautella välillä, kun se menee niin kauhian helposti jumiin, niin helpottaa kummasti oloa, kun sen saa naksautettua auki :) Sormien niveliä olen myös naksautellut aina silloin tällöin. Tosin kaverini suuttuu siitä aina ja tarraa sormista kiinni, etten pysty naksauttelemaan enempää :D Äitikin on kyllä kieltänyt sormien naksauttelun, koska sormien niveleni ovat muutenki yliliikkuvaiset (Saan mm. peukalon kiinni ranteeseen sekä etu-, että takakautta), niin naksauttelu kuulemma tekisi nivelille lisää hallaa. Mutta minkäs sille voi, kun on koukussa :D Selkääni äiti puolestaan on naksautellut aina ajoittain. Jotain lukkoja kuulemma aukenee aina, kun naksahtaa.
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Maaliskuu 01, 2010, 18:40:02 »
En pidä naksuttelusta, mutta omat nilkat naksuvat koko ajan. Se on ärsyttävää etenkin, kun nousee portaita illalla ja yrittää olla herättämästä muita. Myöskin varpaat minulta raksuvat, kun sen tahdon. Muita paikkoja on sitten joskus naksutella (esim. niska)

Poissa rockinghorse

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Maaliskuu 03, 2010, 10:02:43 »
En tykkää yhtään naksuttelusta. En viitti koskaan naksutella tahallaan, enkä varsinkaan halua ikinä koskaan ite vetää itteeni sormesta sillein et se naksahtaa. Ja sit jos joku meinaa naksauttaa mua sormesta sillein vetämällä nii oon heti: "Et kyllä varmasti!" Ja sitten jos vahingossa naksahtaa joku niin se ei nyt niin haittaa, mutta en tiedä, siinäkin kohtaa tulee vaan joku sellanen hyrr..
Eikä mua kyllä haittaakaan jos jollain sillein vahingossa naksuu, mutta jos alkaa minun vieressä sillein tahallaan naksuttelee niin sitten tulee sellanen byääh.. hyrr.. Ja sitten, kun huomataan etten tykkää siitä niin sitten alkaa vaan enemmän (Tuota tekee jotkut meidän luokkalaiset joskus) nii se on inhottavaa. En tykkää. 

Poissa Candily

• Vuotislainen
« Vastaus #25 : Toukokuu 03, 2010, 17:43:06 »
Naksuttelen nilkkojani ja niskojani. Niskani ovat usein ihan jumissa oltuani pitkään tietokoneella tai kun olen lukenut kauan. Sitten kun vähän heilautan päätäni niin heti kauheaa rutinaa kuuluu :D Välillä naksauttelen niskojani aika kovakouraisesti, äitini on ihan kauhuissaan kuinka oikein käsittelen niitä :D No, heti alkaa tuntumaan paremmalta.

Nilkkani naksuvat jatkuvasti. Ei paljoa tarvitse nilkkoja pyöräyttää, niin heti pamahtaa D: Olen luultavasti perinyt äidiltäni ainakin polveni, jotka narisevat. Kun esim. kävelen portaita alas, polvistani kuuluu ihan kauhea ääni D::: rasittavaa.

Sormien naksauttelu on kauheinta mitä tiedän. Se on ihan hirveän kuuloista, kun joku vetää sormiansa lujaa ja sitten ne naksahtavat. :D Itse en ainakaan pysty naksauttelemaan sormiani.
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

nuotii

• Ankeuttaja
« Vastaus #26 : Toukokuu 03, 2010, 17:52:51 »
En pidä siitä, kun muut naksuttelevat, mutta itse teen sitä aina välillä. Etenkin nilkkani naksuvat kokoajan. En voi sille mitään ja yritän hillitä sitä. Tahallisessa naksuttelu ei ole minusta kivaa, mutta joillekin se on jäänyt tavaksi. Selän naksuttelu on varmasti vain sitä varten, että siihen sattuu.

Eemi

• Ankeuttaja
« Vastaus #27 : Toukokuu 20, 2010, 14:39:35 »
Ei kai se niiiiin kamalaa sitte oo. Mua ei ainakaa satu tai mitää sillee. Mut kyllä päät vähän päät kääntyy ku kävelen portaita, kun jokaisella askeleella kuluu naks, naks, naks. Saan kaikki niveleni naksumaan jos haluun...

Mansikka

• Ankeuttaja
« Vastaus #28 : Toukokuu 22, 2010, 12:53:27 »
 Omg, tästäkin pitää tehdä aihe? No kirjoitetaan nyt sitten kuitenski.

Ei se oo niin kamalaa. Eikä niin kivaa. Kerran multa napsahti niska ja sattu niin sikana. Varpaat naksuu välillä, ja se ei yleensä satu. Ja joskus polvetkin naksuu. Kerran kun mä kävelin, polvi naksahti joka askeleella. :D

Poissa Ryövärintytär

• pulupikkunen
  • Vuotislainen
  • Täydenkuun ja yksinäisen karhun neljäs tytär
  • Pottermore: PotionRain200
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #29 : Toukokuu 23, 2010, 15:13:49 »
Mulla naksuu ranteet (oikea ehkä hieman enemmän kuin vasen), nilkat ja varpaat ja nyt on jostain tullut sellanen ihana tapa kallistaa päätä vasemmalle tai oikealle niin että kuuluu rusahdus tai pieni naks. Sen jälkeen on oikeesti jotenki parempi olo. Ei tunnu niska niin jäykältä enää.
Äiti ei tästä tavasta tietenkään tykkää, taitaa ihan tosissaan pelätä että mun pää kohta vierähtää pois paikaltaan :D Se niskojen naksuttelu kun kuulostaa kuulemma siltä ku oisin roikkunu hirressä. Hehe.
Sormia tai selkää en saa naksumaan (vielä), enkä ihan kauheasti uskalla yrittääkkään, koska pelkään että se sattuu tai että väännän vahingossa jotain sijoiltaan yms. :/
"Hän kirjoittaa kuin känninen rapu!"
"I'm not crazy! My mother had me tested."
"Oh Remus you're so fine, you're so fine you blow my mind, hey Remus!"
http://lorunloppu.tumblr.com/

VPS

• Ankeuttaja
« Vastaus #30 : Toukokuu 23, 2010, 19:53:48 »
nyt on jostain tullut sellanen ihana tapa kallistaa päätä vasemmalle tai oikealle niin että kuuluu rusahdus tai pieni naks. Sen jälkeen on oikeesti jotenki parempi olo. Ei tunnu niska niin jäykältä enää.
Äiti ei tästä tavasta tietenkään tykkää
Sama juttu... Tosin naksuttelen myös ihan varpaita, selkää, polvia, ranteita ja rystysiä... En ymmärä miten tuo voisi sattua koska minulla se ei tunnu missään ja nivelet naksahtavat jo automaattisesti joka aamu...

~VPS~

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #31 : Toukokuu 26, 2010, 15:18:48 »
Kuulun niihin ihmisiin, joita naksuttelu yököttää. Välillä menen ihan kananlihalle, kun joku rusauttelee sormiaan tai selkäänsä ihan vain huvin vuoksi.

Itse en naksu kovin monista paikoista. Ranne oli joskus inhottava, mutta nykyään hiirikäsi ei enää vaivaa. Tuli muuten mieleen, että olin kerran sellaisella joogatunnilla, missä kaikkien läsnäolijoiden piti pyörittää ranteita. Hyi, se oli kammottava paikka. Joka puolelta kuului naksuntaa.

Tällä hetkellä polvet ovat ainoa ruumiinosa, jonka saan naksumaan. Tai oikeastaan vain oikean polven. Vasen on vääntynyt niin, että se ei enää naksahda, mutta muita inhottavia oireita siitä kyllä on. Kuten esim. se, että en voi pitää painoa kokonaan vasemmalla jalalla. No, onneksi fysioterapeutti on kohta. Vapaaehtoisesti en naksuta oikeatakaan polvea. Se rusahtaa, jos menen kyykkyyn, mutta vasemman jalan vamman takia en halua kokea sitä liikettä.

Jo pelkästään naksuttelusta lähtevä ääni on hirveä. Pahimmat traumat on kuitenkin jäänyt siitä, kun niskani naksahti vahingossa enkä saanut päätä käännettyä kahteen viikkoon mihinkään suuntaan. Ja kipu oli sietämätön. Kiitos siitä kuului Särkänniemen Jet Starille.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
« Vastaus #32 : Heinäkuu 17, 2010, 16:11:49 »
Ala-asteella aloitettu. Aijai. Kyllä ärsyttää, kun naksuttelen eikä sitä saa millään tavalla loppumaan. Ei taida aivan joka päivä tapahtua. Yleensä eniten naksuu sormet. Sitten tietty kaula, kädet, varpaat ja nilkka.
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #33 : Heinäkuu 19, 2010, 00:38:24 »
Ite en ruukaa kummemmin naksutella käsiä tms mutta poikakaveri kylläki... : DD se kiusaa aina sillä naksuttelulla, onkohan sillä yhtäkään niveltä joka ei naksuis? Aina se vääntelee sen ranteita sillain ilkiästi että ne naksuu "mukavasti" ja saa oikein kivasti minut hermoromahuksen partaalle. Ja nilkkoja, niskoja, sormia, varpaita... Se ääni ei ole hauskan kuulonen jos sitä kuuntelee joka päivä!! : D itellä ku saattaa joskus rusahtaa selkä tai käet rusahella mutta jos yritän saaha jotai kättä tai vastaavaa naksumaan niin ääntäkää ei kuulu... Eipä siinä, en onneksi omista samallaista pakkomiellettä ku poikakaveri!
Cadillac.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
« Vastaus #34 : Heinäkuu 29, 2010, 10:32:06 »
Au! Mun varpaat ja sormet on alkanut nekin naksua, ja mulla on inha pakkomielle niiden naksutteluun. >.< Jos joku sormi tai varvas ei sitten naksahdakaan, tai se naksahtaa erityisen kovaa, niin AU! *naksauttaa varpaansa* Tahtoo pois tämän naksuttelukoukuttuneisuuden. Mur.

Kerran kun mä kävelin, polvi naksahti joka askeleella. :D

Tää on mullekin tuttua. Varsinkin kun oon istunu pitkään, niin polvet pamahtelee kuin poksahtelevat ilmapallot. :"D
                        Stalkkaan sinua.

Aoi Usagi

• Ankeuttaja
« Vastaus #35 : Lokakuu 10, 2010, 12:44:42 »
Eniten naksauttelen sormiani, niskojani ja varpaita. Sormet naksahtavat vain yhden kerran, kun taas niskat kolme tai neljä kertaa puolelleen. Varpaat naksuvat sattumanvaraisesti.

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #36 : Lokakuu 11, 2010, 15:46:02 »
Huiiihhh!!!!
Minä en naksuttele niveliä.. se on aika, ööhh...jännää. Kaverit naksuttelee O.O eräs meidän luokkalainen naksuttelee selkäänsä, aivan outoa.
Minä en edes kunnolla saa naksauteltua <-(höh, ompas vaikea sana tuo, helpompi tosin, kuin luulin...) Tosin kerran kun oltiin katsomassa erästä taloa (on jo pitkä aika ) kävelin niin polvi naksui :D
Iiiihan tosi hyvä kaveri välillä naksuttelee kättään (sormia)..istuu minun takana pääasiassa tunneilla, painaa kämmenen käteen..jotankin jännästi se sen tekee....^^

Pyydän syvästi anteeksi melko epäselvää viestiä ja jatkuvia sulkuja :> (tämmöinen kun joskus olen) ^^

Poissa Ariel

• Huispaajan ensilento
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Lokakuu 27, 2010, 18:13:08 »
hyi se on jotai maailman kamalinta ku joku vetää sormia nii pitkäks et ne naksahtaa D: mut sit esim. lonkkia ja niskoja on vapauttava naksauttaa :-D
all I want to do is wear glitter and dance in my underwear

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #38 : Lokakuu 27, 2010, 20:23:19 »
Juuri naksuttelen hartioita tai niskaa mitä kyn onkaan kyn olkapäitä pyörittää, ja kovasti raksui tuonne yläkertaan, isoveli
sitä juuri ihmetteli miten kovaa narskui. Kuten edellisesssä viestissä sanoin en minä yleensä naksuttele :''>

Poissa worldsayshello

• Snivellus
  • Vuotislainen
  • Pottermore: SnidgetDream29844
« Vastaus #39 : Joulukuu 04, 2010, 23:29:23 »
hyi se on jotai maailman kamalinta ku joku vetää sormia nii pitkäks et ne naksahtaa D:

Hyi. En voi sietää tuollaisia tapoja. Pikkuveljeni naksauttaa isovarpaitansa kääntämällä ne ulos päin, tai siis poispäin muista saman jalan varpaista. Olipas taas hienosti selitetty :P Itse en naksauttele juurikaan mitään, paitsi mitäs nyt silloin tällöin niska naksuu. Myös se on jo aivan järkytys minulle, jos sormi naksahtaa. Tunnen suurta järkytystä ja kip... ei, kipu ei ole oikea sana tähän. Mutta tiedätte kuitenkin! Hyvä.
"Honestly, woman, you call yourself our mother." -George Weasley

Poissa hihihanna

• Vuotislainen
« Vastaus #40 : Tammikuu 07, 2011, 02:11:47 »
AH! mikä ihana tapa ; naksuttelu ♥ olen naksutellut sormia siitä asti kun olin hmm... 6 ? ja nyt olen 13 (pian 14 whii) nykyään minulla naksuu niska, sormet, ranteet välillä kun herään, varpaat, nilkat, kädessä toi taitekohta (anteeksi tietämättömyyteni, vähän väsyttää nimittäin) ja olkapäät .... että siihen se sitten johtaa kun tarpeeks kauan tätäkin harrastaa :DDDDDDDDD
Äiti valittaa aina kun naksutan, mutku oon kuitenki melkein 8 vuotta naksutellu, ni ei ole ihan helppo päästä tavasta eroon ... :D

HIHIHANNA kiittää ~
"Oli siinä" Fred kuiskasi Harrylle, kun he nousivat pöydästä. "Me lähetettiin se."

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #41 : Tammikuu 07, 2011, 11:46:00 »
Minä en kestä sormie naksuttelua 0.0 juuri tuo sormien vetäminen on kaikkein inhottavinta! Jos itselläni naksahtaa sormi, niin jotenkin sitä säikähtää :D

Sen sijaan varpaitani naksuttelen aika usein, tosin niidenkään vetämistä en voi sietää -.- mutta kun futisreeneissäkin tulee aina vedettyä kärsiä, niin varpaat ovat usein jotenkin jumissa. Naksauttelu auttaa :)
Selän naksauttelu on inhottavan kuuloista :'D enkä itse koskaan tahallani naksauttele selkääni. Äitini menikin juuri jollekin selännaksauttajalle (joku minua viisaampi voi sanoa, mikä sen virallinen nimi on). Hyi :D.

Lonkkien ja nivusten naksuttelu on toisinaan hauskaa, kun ne ovat jumissa. Niskakin naksuu toisinaan kamalasti. Käykö teille niin, että kun niska naksahtaa, tuntuu siltä kuin se samalla 'puutuisi' tai jotain? :D en osaa selittää tätä kovin hyvin, mutta minulle käy niin aika usein.
Vanhemmillani on naksuvat polvet, joten minullakin on sitä vikaa jonkin verran -.-

Mitä tästä voimme päätellä? Toisaalta inhoan naksuttelua, mutta joissain tapauksissa se on oikeastaan aika kivaakin :D ottaa nyt minusta sitten selvää!
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa Wound

• Vuotislainen
« Vastaus #42 : Helmikuu 15, 2011, 15:35:09 »
Mä naksauttelen välillä (tai aika usein oikeestaan) sormia ja varpaita, ei siitä pääse eroon.
Oon aika tottunu siihen, et en hirveesti välitä jos joku naksuttelee vieressä.
Ainoastaan niskan, selän ja ranteiden naksauttelu saa aikaan kylmiä väreitä, hyi.

Poissa Magic girl

• Vuotislainen
  • Valar Morghulis
  • Pottermore: WhitchThorn22397
« Vastaus #43 : Syyskuu 12, 2011, 15:10:03 »
Olen ehdottomasti jäänyt koukkuun sormien naksautteluun :D Olen koittanut lopettaa, mutta se on kyllä yllättävän hankalaa :D Varsinkin kun olen juuri huomannut kuinka kivasti varpaatkin naksahtaa :DD Äiti kokoajan varoittelee että tulee vanhempana reuma, saa nähdä :D
"Push me and I'll push back
I'm done asking, I demand"

Poissa Kummitus

• Vuotislainen
« Vastaus #44 : Syyskuu 30, 2011, 14:23:42 »
Mulla ei naksu kauheesti ja en naksuttele ees koska se on mun mielestä ällöö ja yleensä se, joka alottaa nasuttelun vaikka luokassa ni mä lähen yleensä sillon pois koska mä en kertakaikkiiankestäsitä. En tiedä miks mutku ne naksuu ja sitku kuuluu ääni ni tulee kylmät väreet.
I can always make you smile.

Poissa Triangulum

• Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #45 : Lokakuu 04, 2011, 17:46:18 »
Itse en hirveästi tykkää mistään naksuttelusta... se on lähinnä raivostuttavaa, kun porukka alkoi pari vuotta sitten ihan kybällä naksuttelemaan sormiaan jne. Kun hyi... jostain syystä se on minusta ällöä D: Jos vahingossa jotain naksuu niin eihän sille voi mitään, mutta kun jos tahallaan ihan koko ajan niin ei kiva 8)
"Kaipaat unohduksen humalaa."

Poissa Laku

• paperisydän
  • Vuotislainen
    • Laku's life
« Vastaus #46 : Lokakuu 04, 2011, 19:51:23 »
Hyi, en tykkää yhtään kuunnella, kun joku naksuttelee jotain... :D Niska on ehdottomasti pahin, sormien yms. naksutteluun oon jo aika turtunut. Mä en edes tiedä mikä siitä tekee vastenmielistä. Luokkallani on myös yks jätkä, jonka olkapää menee tosi herkästi sijoiltaan. Hän sitten saa sen ihan itse aina laitettua paikoilleen, mut ei hitto se ääni... Jotain niiiiin kuvottavaa se rusahdus! ._. Emmä tiedä, ei se paljoa eroa äänestä, kun mulla meni solisluu kahteen palaan, mutta se taas ei aiheuttanut mitään sen suurempia ällötyksiä äänen takia. Ohops, eksyn aiheesta, ehkä naksuttelu ja katkenneet luut on kaks eri asiaa. :'D

Itte mä sen sijaan naksun joka paikasta, olkapäät, polvet, lonkat, selkä, nilkat... Selkää naksuttelen tarkoituksella, kun se jumittaa ilkeästi koulupäivän aikanakin. Polvis sen sijaan on semmonen ihme "lukko", joka pitää aina saada naksautettua, että helpottaa semmonen ärsyttävä tunne. Noita kahta siis naksuttelen vain tarkoituksella, muut elävät sitten omaa elämäänsä ja naksuvat kun naksuvat.
Ottaen huomioon, etten tykkää tuosta naksuttelusta yhtään, harrastan sitä itte kuiteski melko paljonkin. Eikä se siinä niinkään haittaa, helpottavaa vaan suurimmaksi osaksi. Joskus sattuukin kyllä ihan liikaa, esim. nilkka jää lukkoon sillei ärsyttävästi. Polvet nyt sitten muuten vaan on aina kipeät. :D
Close the doors but never look inside
Time will tell if all your love has died

Poissa Kaminski

• Vuotislainen
« Vastaus #47 : Marraskuu 09, 2014, 16:23:43 »
Olin jo kirjoittamassa tätä tuonne Ärsyttävät tavat ja pakkomielteet-ketjuun, mutta jostain leimahti sellainen ajatus että pakkohan Vuotiksessa on olla aiheesta ketju kun matonpesu ja voimaeläimetkin ovat edustettuna.

Mutta tässä tulee visaista pohdintaa:
Kertokaahan, hyvät nivelten naksuttelijat ja heidän lähipiirinsä, onko naksuttelussa mukana kenties jokin vallankäytön elementti?

Olosuhteiden pakosta on tullut tällaista pohdittua ja toistaiseksi teoria on tuntunut aukottomalta (niinhän ne omat teoriat aina...)
Kaikki tuntemani naksuttelijat ovat näes kokeneet olevansa valta-asemassa joko suoraan minua tai yleensäkin muita kohtaan ja/tai he ovat yleensä poikkeuksellisen itsevarmoja (ainakin julkisesti naksuttavat) ja yleensä naksuttelu tapahtuu sellaisessa tilanteessa, jossa he a) joutuvat odottamaan jotakin/jossakin/istuvat esimerkiksi junassa tai bussissa b) joutuvat kuuntelemaan kun joku muu puhuu sen sijaan että puhuisivat itse, he ovat siis tavalla tai toisessa tilanteessa jota ei eivät voi hallita.

Varmaan jokainen nivelennuljauttaja on kuitenkin kuullut jossain vaiheessa anelua siitä "hyi, älä, inhottavaa!" ja mikäpä olisikaan parempi tapa luoda illuusio tilanteen herruudesta kuin tehdä jotakin, joka herättää primitiivistä inhoa kanssaihmisissä (etenkin kun edellämainitun kaltaisissa tilanteissa kukaan harvemmin kehtaa asiasta huomauttaa, ts. naksuttaja saa nauttia siitä tiedosta että kanssaihmiset joutuvat kuuntelemaan hänen naksuntaansa lähietäisyydeltä). Piileekö jokaisessa naksuttelijassa pikkuruinen sadisti?

No, jos ei muuta niin kasvattaahan naksuttelijan lähellä oleskelu ainakin luonnetta.