Kirjoittaja Aihe: Lemmikit  (Luettu 10489 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Túrin Turambar

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • One day, one room
  • Tupa: Tuvaton
Vs: Lemmikit
« Vastaus #50 : Joulukuu 12, 2010, 19:48:08 »
Miten tahansa nyt kissoista saattaa olla hyötyäkin, ne vaarantavat lintupopulaatioita suuresti. Jos kissa tulee minun pihalleni ja olen löytänyt linnunraadon/raatoja, otan kissan kotiini ja annan sen takaisin vasta, kun omistaja on viety poliisin puheille.

Lainaus
Kissat rikollisia? :D
Edelleen, navettakissat toki myös vierailevat oman alueensa ulkopuolella (tosin maatiloilla saattaa olla enempikin noita omia maita), mutta mitä itse olen navetta- ja tallikissoja seuraillut, kyllä ne aika suurelta osin saavat ravintonsa lähialueelta, eikä tilanteen pidä olla se, että kissa joutuisi hankkimaan ravintonsa täysin itse, vaan tokihan näitäkin kissoja tulee ruokkia myös omistajan toimesta. Sanoi laki mitä tahansa, navetta- ja tallikissoista on enemmän hyötyä kuin haittaa, joten edelleenkin olen sitä mieltä, että niiden vapaana pitäminen on hyväksyttävää.

Laki on laki, halusit jotain eli ei. Lintupopulaatioille on oikeasti haittaa niin navettakissoista. Ajattele nyt ihan rehellisesti, miksi ihmeessä kissoilla pitäisi olla oikeus tappaa miljardeja eläimiä, jotka ovat lainsuojaisia, samalla kun itse kissa on täysin turha vieraslaji, joka ei edes kuulu seudullemme millään tavalla.
Cannery Row in Monterey in California is a poem, a stink, a grating noise, a quality of light, a tone, a habit, a nostalgia, a dream.

nr: Gabriel García Márquéz - One hundred years of solitude

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #51 : Joulukuu 12, 2010, 20:39:50 »
Lainaus
Kissat rikollisia? :D
Edelleen, navettakissat toki myös vierailevat oman alueensa ulkopuolella (tosin maatiloilla saattaa olla enempikin noita omia maita), mutta mitä itse olen navetta- ja tallikissoja seuraillut, kyllä ne aika suurelta osin saavat ravintonsa lähialueelta, eikä tilanteen pidä olla se, että kissa joutuisi hankkimaan ravintonsa täysin itse, vaan tokihan näitäkin kissoja tulee ruokkia myös omistajan toimesta. Sanoi laki mitä tahansa, navetta- ja tallikissoista on enemmän hyötyä kuin haittaa, joten edelleenkin olen sitä mieltä, että niiden vapaana pitäminen on hyväksyttävää.

Laki on laki, halusit jotain eli ei. Lintupopulaatioille on oikeasti haittaa niin navettakissoista. Ajattele nyt ihan rehellisesti, miksi ihmeessä kissoilla pitäisi olla oikeus tappaa miljardeja eläimiä, jotka ovat lainsuojaisia, samalla kun itse kissa on täysin turha vieraslaji, joka ei edes kuulu seudullemme millään tavalla.
Suurin osa noista lukuisista, kissojen toimesta tapetuista eläimistä on luultavasti muiden kuin navettakissojen uhreja (ihan jo senkin takia, että suurin osa kissoista on muuten vain kotikissoja, joita pidetään vapaana), ja jos hyväksyn navetta- ja tallikissojen irrallaan pidon sillä saavutettavan hyödyn tähden, en kaiketi pidä noita miljardeja tapettuja luontokappaleita hyväksyttävinä uhreina? Kissa on vieraslaji Suomen luonnossa, aivan kuten olisi lukuisat muut lemmikkeinä pidettävät eläimet vapaaksi päästessään, ja kun nimenomaan lailla kielletään jo kissojen irrallaanpito siinä missä koirienkin, minen näe mitään väärää kissan lemmikkinä pitämisessä.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa trixie

• pallomereen piiloutunut
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ChaserDraconish148
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #52 : Joulukuu 12, 2010, 20:47:02 »
jos maatilalla leikattujen kissojen irtaalla pito ei ole hyväksyttävää, niin miksihän uudet eu:n säännökset suosittelevat jos eivät jo määrää että navetassa, jossa säilytetään eläinten rehuja, tulisi olla kissa ehkäisemässä pikkuelukoita levittämästä tauteja. Nämäkin taudit kuten salmonella ja listeria tarttuvat todella helposti ihmisiin ja mm. Listeria aiheuttaa keskenmenoja ihmisillä kuten myös karjalla. Listeriaan sairastunut eläin myös kuolee todella nopeaa ja hoidon aloittaminen on monesti liian myöhäistä, sillä tauti hyökkää suoraan aivoihin.

Itse olen myös toki sitä mieltä että kaupunki yms alueilla kissat on pidettävä kiinni ja itse toimitan niin irtokoirat kuin kissatkin eläinkotiin jos en omistajaa tunne.
"kun taivaalle ilmaantuu kaksi neptunusta, se on varma merkki siitä, että syntyy rillipäinen kääpiö, Harry..."

Poissa Ronry

• Vuotislainen
    • ketunluola
« Vastaus #53 : Joulukuu 17, 2010, 01:22:54 »
Itse asiassa, lapset. Kissa ei tässä tapauksessa ole rikollinen, vaan pelkästään omia luonnollisia vaistojaan seuraava pienpetoeläin. Varsinainen rikollinen tässä tapauksessa on kissan omistaja, joka on jättänyt valvomatta omaa taipumuksiaan seuraavaa lemmikkiään. Jos nyt mitään rikosta on edes tapahtunut.

En ole varma, mistä linnuista te puhutte, mutta suurin osa Suomessa elävistä pikkulintulajeista on uhanalaisuusluokitukseltaan Elinvoimaisia. Eli ne eivät ole kuolemassa välittömään sukupuuttoon tai edes tulossa harvinaisiksi, jos satunnainen kissa silloin tällöin nappaa pihalla loikoessaan itselleen välipalan.
Sen sijaan rikos tapahtuu, jos ihminen välinpitämättömyyttään antaa kissan esim. leikkiä saaliillaan tappamatta sitä välittömästi. Tällöin voidaan todeta tapahtuneen eläinsuojelurikkomuksen, kun eläimelle on tuotettu turhaa kärsimystä.
Yleisesti ottaen petoeläimet, jollainen kissakin on, tappavat saaliinsa salamannopeasti, niin ettei saaliseläin ehdi huomata mitä tapahtui, etenkään mikäli saalis ei joudu takaa-ajetuksi, kuten usein luonnonmukaisissa olosuhteissa käy.

Juuri eläinsuojelulakiin perustuen Suomessa on kielletty myös vinttikoirametsästys, jossa koirat ottavat villisian/jäniksen/peuran kiinni ja tappavat sen ennen kuin metsästäjä ehtii paikalle lopettamaan saaliin. (Lopetus on mielestäni siistimpi sana kuin ampuminen tms.)
Myös lintukoirat opetetaan olemaan menemättä liian lähelle riistaa, että lintu pysyy paikallaan ja on helpompi ampua säikäyttämättä sitä turhaan. Tietenkin tämä koskee vain kanakoiria, pystykorva taitaa ennemmin haukkua linnun puuhun.

Itse yritän opettaa nuorta bretoniani lintumetsälle, mutten ole vielä hankkinut metsästyskorttia enkä aseenkantolupaa, joten harjoitellaan vasta seisomista. Kun koira on seissyt lintua mielestäni onnistuneesti, palkkaan sen namilla ja vapautan sen seisomisesta. Se ei missään nimessä saa lähteä ajamaan lintua.
A good friend will bail you out of jail, but best friend will be in the next cell saying "that was fucking awesome!"

Poissa Pulpero

• Vuotislainen
« Vastaus #54 : Joulukuu 18, 2010, 16:31:56 »
Mä vinguin lapsena jatkuvasti koiraa, mutta sellaista meille ei tullut. Jostain syystä sitten vuonna 2002 isä sai päähänpiston, notta hankitaan kissa. Meinattiin ensin ottaa yksi, mutta ajateltiinkin sitten, että miksei samantien kaksi, niistähän olisi seuraa toisilleen. Käytiin pian katsomassa yhtä parivaljakkoa, ja mukaanhan ne tarttuivat. :) Olivat silloin 1 kk vaille 3-vuotiaita. Toinen tyttö, toinen poika, sisaruksia.

Nykyään täällä mun kanssa keskenään vipeltää 2-vuotias "musta mies" (kissapa kissa) sekä tämä parivaljakko, nyt ovat 11-vuotiaita. Paljon on niiden kanssa keritty kokemaan. :) Mainittakoon, että vähän aikaa sitten toinen kaksikosta parani diabeteksesta. :)

Tulevaisuudessa mä haluaisin koiraksi tiibetinspanielin, ehkä dalmatialaisenkin, kissoiksi sfinxin ja siamilaisen, sekä fretin ellei kaksikin. Näitä ei kuitenkaan samaan aikaan kaikkia, eihän mun aika riitä. :D

Poissa Argetlam

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #55 : Joulukuu 26, 2010, 21:41:17 »
Lainaus
En ole varma, mistä linnuista te puhutte, mutta suurin osa Suomessa elävistä pikkulintulajeista on uhanalaisuusluokitukseltaan Elinvoimaisia. Eli ne eivät ole kuolemassa välittömään sukupuuttoon tai edes tulossa harvinaisiksi, jos satunnainen kissa silloin tällöin nappaa pihalla loikoessaan itselleen välipalan.

Voisit tarkistaa uskomuksesi seuraavasta: http://www.birdlife.fi/suojelu/lajit/uhex/uhex-lista.shtml

Lisäksi kissoilla voi olla suuria vaikutuksia paikallispopulaatioihin. Saatat ajatella, ettei jonkun kissan syömällä varpusella ole juuri väliä, mutta kun se syöty lintu onkin poikuetta ruokkiva emo, tuhoutuu myös pesue. Varsinkin eristäytyneissä lintu-, esimerkiksi varpuspopulaatioissa (kuten nykyään maaseudulla usein on tilanne) tämä voi johtaa paikalliseen sukupuuttoon. Sitä paitsi, vaikkei laji olekaan uhanalainen, ei lakia saa rikkoa. Todettakoon myös, että kissa käyttää ravinnokseen muitakin kuin vain pikkulintuja. Muun muassa peltopyyt kuuluvat ruokalistalle siellä, missä niitä pesii.

Lainaus
Jos nyt mitään rikosta on edes tapahtunut.

Itse ainakin pidän tapahtunutta rikoksena, jos laki sen niin määrittelee, ja niinhän kyseisessä tilanteessa asianlaita on. Jos kissa tappaa linnun, on sen omistaja korvaus- ja sakkovastuussa tapahtuneen tullessa viranomaisen tietoon. Piste.

Lainaus
Yleisesti ottaen petoeläimet, jollainen kissakin on, tappavat saaliinsa salamannopeasti, niin ettei saaliseläin ehdi huomata mitä tapahtui, etenkään mikäli saalis ei joudu takaa-ajetuksi, kuten usein luonnonmukaisissa olosuhteissa käy.

Kärsimyksen pituudella ei ole väliä, tappo ei siitä miksikään muutu.

Huomautan vielä siitä, että myöskään piennisäkkäiden syöminen ei missään muodossa ole hyve. Vaikka hiiret, myyrät ja päästäiset ovatkin rauhoittamattomia ja niiden kannat elinvoimaisia, ei kissoilla ole yhtään enempää biologista oikeutta syödä niitä. Jokainen jyrsijä tai hyönteissyöjä on pois luonnonvaraisten nisäkkäiden ja lintujen ravinnosta. Suuret kissakannat vähentävät alueellisesti pöllöjen, haukkojen, varislintujen sekä iso- ja pikkulepinkäisen pesimämenestystä. Lisäksi ne ovat tuhoisia muillekin linnuilla lukuun ottamatta joitain lajeja, joihin kissa ei pääse käsiksi. Talvisin pelkkä kissan läsnäolo ruokinnalla haittaa lintujen ruokailua ja siten lisää talvikuolleisuutta.

Kissat ovat tänne kuulumattomia, haitallisia eläimiä. Lemmikkinä lajista ei ole haittaa, jos se pidetään alati kontrolloidusti sisällä tai vahdinnan alaisena ulkoilutettaessa. Luonnossa elävät, sieltä ruokansa saavat ja siten ekosysteemiä vahingoittavat yksilöt ovat vahingollisia, laittomia ja periaatteessa myös lainsuojattomia, tarkoittaen että niitä saa pyytää ansoilla tai muilla keinoilla. Suomessa pitäisikin aloittaa laajamittainen kissojen poistaminen, ensisijaisesti linnustoltaan tärkeillä alueilla. Ne ovat luonnonsuojelun näkökulmasta yhtä hirveitä kuin minkit, joista onneksi on nykyään päästy eroon joillain alueilla. Tiedostan sen, että vahinkoja ei voida laittaa kissojen syyksi, vaan (aikaisempien) omistajien, mutta kuitenkaan ei ole mahdollista saavuttaa tehokasta poistoa muuten kuin kissoja tappamalla. Tässä tarkoitan tietenkin villikissoja; kotikissat pitää saada kuriin tehostetun lainvalvonnan ja tiedotuksen avulla. Ihmisten pitää ymmärtää, että kissan pihalta päästäminen on rikos luontoa, yhteiskuntaa ja kissaa itseään vastaan.

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #56 : Toukokuu 22, 2011, 22:58:37 »
Meillä on tätänykyä kissa. Rotu on kaiketi ihan perinteinen maatiaiskissa. Väritys on valko-musta/ruskea. Eli osa sitä on valkoista ja osa näyttää mustalta huonossa valaistuksessa ja varsinkin myötäkarvaan. Mutta hyvässä valaistuksessa, varsinkin auringossa ja varsinkin vastakarvaan katsottuna karvoitus on selkeästi tumman ruskeaa. Veikkaisin, että karvat ovat päistä mustat mutta muuten ruskeat tms. Luonteeltaan tuo roikale on todella arka mutta huomion kipeä. Vieraat ihmiset pelottavat raukkaa. Nykyisin se on sentään vähän rohkeampi kuin ennen. Todella ihastuttava persoona joka tapauksessa. n__n Kiltti kuin mikä. Kerrostalossa asumme, joten ihan sisäkissa on ja on aina ollutkin. Aikuinen ja ihan kiitettävän kokoinen kolli on kyseessä.

Meillä on ennenkin ollut lemmikkejä. Kun olin kolme vuotias ja muutimme omakotitaloon meille tuli ensimmäinen kissamme. Seuraavana vuotena se sai viisi pentua. Tätä "kissaperhettä" en ikinä unohda. Jokainen näistä oli aivan ihania ja rakastettavia. :,) Kolme pennuista annettiin uusiin koteihin. Yksi jouduttiin lopettamaan. :( Emo katosi omille teilleen. Ikinä ei selvinnyt miten sille kävi. :( Yksi meille näistä siis jäi. Muualle muuttaessamme tämä sai uuden kodin muilta, kun emme uskaltaneet ottaa ulkona toisinaan pitkiä aikoja viettävää kissaa kaupunkiin mukaan. Ikävähän sitä tuli. Olin tällöin 11. Sen jälkeen meillä ei ole ollut lemmikkejä ennen kuin tuo yksi muutti meille viime vuonna.

Kissojen kanssa samaan aikaan meillä oli jonkin aikaa koira. Hämmästyttävän hyvin se ja kissat tuli toimeen keskenään. Harmiksemme se oli mielenvikainen ja jouduttiin myös lopettamaan. :/ En ihan tarkkaan muista miten tuo ilmeni, kun olin tällöin vielä tosi pieni. Kaloja meillä oli ollut niin kauan kuin muistan yllä mainittuun muuttoon asti. Akvaariostamme löytyi mm. monneja, lehtikaloja, tiikerinuoliaisia, joitakin barbeja (en muista tarkemmin mitä), tetroja yms. Jossain vaiheessa veljelläni oli akaattikotilo. Ja joskus kun olin ihan pieni molemmilla veljillä oli terraarioissa liskot. Sitä en muista, mitä lajia edustivat, kun olin siinä alle kolmen vuoden. Sen muistan, että olen niitä joskus kiinnostuneena seuraillut.

Meillä on siis ollut aika laaja kirjo eläimistöä. Suosikkeinani on ja pysyy kissat. Koiratkin on kivoja, mutta kissat ovat vieneet sydämeni. Niitä ei tarvitse ulkoiluttaa montaa kertaa päivässä ja pidän enemmän niiden luonteesta. Kaloja oli kiva seurailla ja kotilokin oli vänkä, mutta nuo ovat vähän tylsiä. Eivät yhtään niin seurallisia kuin kissat ja koirat. Helppohoitoisempia kylläkin. Tuosta meidän tämän hetken kullannupusta enää kauaa saa niin paljoa nauttia, kun muutan kesällä pois. Kenties sitten joskus otetaan oma kissa. Olen aina rakastanut eläimiä ja kissat ovat lähinnä sydäntäni. Se siis tuntuu luonnolliselta ratkaisulta. Ei kuitenkaan vielä. Se ei olisi vastuullista, kun elämämme on sen verran liikkuvaa. Asioista vanhempiani enemmän tietävänä tuskin myöskään päästän kissaa ulkokissaksi tappamaan pikkueläimiä ja olemaan itse vaarassa jäädä auton alle tai ketun ruuaksi.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Samiwais

• Tähtipölyä..
  • Vuotislainen
  • Be different.
  • Pottermore: MoonMarauder12
« Vastaus #57 : Toukokuu 22, 2011, 23:44:29 »
Meiltä löytyy noin vuoden ikäinen lyhytkarvainen Chihuahua [jossa on tosin yksi neljäsosa Jackrusselinterrieriä] Kiva taskukokoinen koira, mutta joka on kuitenkin ehkä hiukan terveempi ja "kestävämpi" kuin puhtaat Chihuahuat. Ihan vähän isompikin. Omm..Kyseisen nartun nimi on muuten Emmi. Se on aika nopea oppimaan, ja oppiikin uusia temppuja viikoittain. Heh. Enään ei oikein ole mitään mitä sille opettaa, kun koira osaa jo rukoillakkin ;))

Ja muuten: Olemassa on koirarotu, joka ei aiheuta allergista reagtiota. Kyseinen rotu on Portugalin vesikoira. Eräällä tutullani on aika paha koira-allergia, mutta tämänrotuista koiraa hän voi pitää. Mistään en löytänyt sivua, jossa tämä allergiattomuus todistettaisiin, mutta näin olen kuullut. Wikipediassakin vain lukee "Ei yleensä aiheuta allergiaoireita".
Who is the more foolish, the fool or the fool who follows him?"
- Obi-Wan Kenobi

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
« Vastaus #58 : Toukokuu 25, 2011, 00:52:29 »
Ja muuten: Olemassa on koirarotu, joka ei aiheuta allergista reagtiota. Kyseinen rotu on Portugalin vesikoira. Eräällä tutullani on aika paha koira-allergia, mutta tämänrotuista koiraa hän voi pitää. Mistään en löytänyt sivua, jossa tämä allergiattomuus todistettaisiin, mutta näin olen kuullut. Wikipediassakin vain lukee "Ei yleensä aiheuta allergiaoireita".
Itse asiassa ei ole yhtäkään koirarotua, joka olisi allergiavapaa - on hyvinkin ihmiskohtaista, mitkä rodut aiheuttavat allergisia oireita. Eksäni oli allerginen lähes kaikille koirille, mutta heidän toyvillakoirat eivät aiheuttaneet allergiaoireita. Jotkut rodut allergisoivat vähemmän kuin toiset, portugalinvesikoira on yksi näistä.
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #59 : Helmikuu 22, 2012, 20:09:42 »
Meillä on ollut kissa nyt vajaat 10 vuotta. Juhannuksena tulee tasan 10 vuotta siitä, kun se tuli meille. Se on nyt 11-vuotias. Sen tarkasta syntymäajasta emme ole ihan varmoja, sillä sen rokotuskorttiin on merkattu ensimmäinen rokotus kolme kuukautta ennen kissan syntymäpäivää. Kumpi päivämäärä lienee sitten oikea, mutta se on varmaa, että kissamme on syntynyt vuonna 2000.   
Se on pääväriltään tummanruskea ja siinä on mustia juovia ja sillä kulkee leveä musta raita otsasta hännänpäähän asti. Vatsapuoli ja vähän kasvojakin ovat valkoiset. Tassut ovat osin tummanruskeat mustilla juovilla ja osin valkoiset.
Se on rodultaan eurooppalainen.

Se on arka ja säikähtää todella herkästi, sen menneisyydessä tapahtuneiden ikävien asioiden takia. Meillä ollessaan siitä on pikkuhiljaa tullut paljon rohkeampi ja se menee oma-aloitteisesti moikkaamaan vieraita, eikä enää säntää heti kaappiin tai sängyn alle piiloon, kuten aluksi. Nykyään se ei viihdy pahemmin enää yksin, vaan tulee sinne missä muutkin ovat.

Ruinusin kissaa monta vuotta, mutta vanhempani eivät halunneet kissaa, sillä heidän mielestään kissat olivat suorastaan ilkeitä. Kuitenkin, kun tuli mahdollisuus ottaa tämä meidän kissamme, niin äitini kävi sitä niin sääliksi, että hän antoi siskoni ja minun ottaa sen. Eivät ole näyttäneet katuneen kissan ottamista. Kysyinkin tässä yksi päivä äidiltä, "Eikö tullut mieleen, etteivät kaikki kissat ole samanlaisia?", johon äiti vastasi, että "Eipä tainnut". Hän sanoi myös, että hänelle oli positiivinen yllätys, kun kissamme on niin kiltti. Nyt 10 vuotta myöhemmin, äitini oli ihan innoissaan ottamassa siskoni kissoja meille hoitoon viime jouluna, kun siskoni ja hänen sulhasensa viettivät joulun ulkomailla. :)

Meillä on muillakin suvussa (ainakin äidin puolella) lähes kaikilla kissa tai ainakin ollut. Myös lähes kaikilla ystävilläni on myös aina ollut kissoja.
Pidän koiristakin ja monista muistakin eläimistä, mutta olen kuitenkin enemmän kissaihminen. Karkeakarvaiset mäyräkoirat ovat kyllä myös lähellä sydäntäni, sillä meillä oli sellainen, kun olin pieni.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #60 : Helmikuu 22, 2012, 22:26:59 »
Omia lemmikkejä ei ole, mutta siskolla on puolivuotias Bichon Frisé -koira, jonka kanssa tulee paljon touhuttua ja sitä hoidettua. Oppinut jo kutakuinkin sisäsiistiksi. Oikein hauska, iloinen, ja toiminnanhaluinen pikku veijari, jonka seurassa ei aika tule ikinä pitkäksi ja joka onnistuu heti piristämään päivää pelkällä läsnäolollaan.

Varmaan tulee omakin koira hankittua jossain vaiheessa, sitten kun on tullut asuttua hieman pitempään omillaan ja osaa hoitaa asiat vakiintuneesti.
Terve kaikille!

Poissa Lumottu Kirja

• Haaveista tupruava
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RiverSilver16420
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #61 : Huhtikuu 26, 2014, 19:05:54 »
Minulla on koira. Se on sellanen sulonen valkonen koira <3. Rotuaan se on valkoinen kääpiösnautseri. Aika huvittavaa siinä on, että sen vanhemmat ei ollut mitään kääpiöitä :D. Ne oli aika isoja (kyl meidänkin koira on vähän isompi kun pitäis olla). Se nimi on Milou. Sama kun Tintin-sarjakuvasta jos tiedätte (tiedän olen tosi luova :D). Milou on yhden vuoden ikänen.

Yleisesti pidän kaikista lemmikeistä ja eläimistä, mutta on yksi josta en hirveästi pidä: kissa. En erityisesti osaa selittä miksi en hirveästi pidä kissoista, en vain erityisesti pidä. Mutta enhän minä ole sellainen, että kun näkisin kissan niin potkaisisin sitä :D. Juu elikkä tykkään melkein kaikista lemmikeistä.

Poissa Soul Spirit

• Silli
  • Vuotislainen
  • Herra merirosvokapteeni-ninja-salamurhaaja Kenway
    • Warrior Cats RPG
  • Pottermore: Silagul
« Vastaus #62 : Heinäkuu 22, 2014, 18:07:09 »
Perheelläni on tällä hetkellä neljä maatiaiskissaa ja kaksi koiraa, joista toinen on sekarotuinen (papillon/japaninpystykorva) ja toinen saksanpaimenkoira. Jälkimmäinen on vielä hyvin nuori pentu. Kummatkin koirat ovat naaraita. Sekarotuinen on nimeltään Dina ja saksanpaimenkoira Sierra (se on siskoni koira, ja hän on antanut sille jonkin pitkän sakalaisen nimen, jota en muista ulkoa - Sierra on sen kutsumanimi). Kissoissa taas on kaksi kollia ja kaksi naarasta. Niillä ei harmikseni ole mitään kovin omaperäisiä nimiä - kollit ovat Pörri ja Karvinen ja naaraat Britney ja Sukka. Meillä oli myös joskus akvaariokaloja ja undulaatteja, mutta luovuimme kaloista ja undulaatit ovat kuolleet tai karanneet. Yksi niistä siarastui, toinen oli sairas jo tullessaan meille ja kaksi karkasi kesällä, kun pidimme niiden häkkiä ulkona. Ne olivat kyllä hienon värisiä - kaksi keltavihreää, yksi sinivalkoinen ja yksi kokonaan valkoinen.
Muutan syksyllä omaan asuntoon Kuopioon, koska menen sinne Kallaveden lukioon. Otan oman kissani Britneyn ja sen lapsenlapsen (Sukan jälkeläisen) Karvisen sinne kanssani asumaan. Uskon, että ne pärjäävät kaupungissa. Karvinen ainakin on ollut siellä asunnolla ennenkin mukana useamman päivän putkeen ja osannut käyttäytyä ihan hyvin. Olen myös jo useamman vuoden ajan ajatellut hankkia joskus aikuisena kolmannen kissan, joka olisi rotukissa ja rodultaan turkkilainen van. Myönnän olevani enemmän kissa- kuin koiraihmisiä, vaikka en silti todellakaan inhoa koiria. :)
The darkness descends on quiet earth,
the night cannot know how much it's worth
Inspiring the shadows with fading
And horizon with ending