Kirjoittaja Aihe: Värit  (Luettu 10278 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Pulpero

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Värit (lempivärisi, inhokkivärisi, yleinen ajattelu väreistä, jne.)
« Vastaus #25 : Heinäkuu 21, 2010, 13:32:57 »
Inhokkiväri on ehdottomasti vihreä, ellei limenvihreätä lasketa mukaan. Haave on vielä joskus saada limenvihreä moottoripyörä, mutta muutoin en vihreän sävyistä tykkää. Johtuu kai siitä, että mulle periaatteessa opetettiin lapsena, että vihreä on huono väri. Äite ei tykännyt ja lateli totuuksia siitä jatkuvasti, ei pukenut mua vihreisiin vaatteisiin, juuri mikään ei saanut olla vihreää.

Suosikkiväri on punainen, ehkä joku hempeä vaaleanpunainen, ei ihan tumma. Perusteluille aivot sanoo tuut tuut tuut... :)

Poissa Isetom

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Livejournal
  • Pottermore: PurpleFang101
  • Tupa: Korpinkynsi
Arvelisin, että tämä maailma olisi kauhea ilman musiikkia ja värejä. Värit ovat kauniita, niitä on erilaisia ja niitä käytetään erilaisissa asioissa. Olen tottunut siihen ajatukseen, että puut ovat kesäisin vihreitä ja en voisi kuvitella niitä punaisiksi tai sinisiksi. Punaiset tai siniset puut olisivat jotenkin ällöjä.

Lempivärini on sininen ja kaikki sen eri muodot. En pidä ihan sellaisesta perussinisestä, vaan enemmänkin siniharmaasta ja erilaisista sinisen murretuista sävyistä. Pidän myös paljon ruskan väreistä ja valkoisesta. Mikään väri ei mielestäni ole ruma, mutta ehkä ennen niin kovasti rakastamani turkoosi on tällä hetkellä kaikkein epämieluisin (vaikka sekin on sellainen siniseen vivahtava). Mutta sinisen eri sävyt - ne ovat kauniita. Sininen taivas saa minut joka kerta katsomaan sitä pienen hetken.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 08, 2011, 23:22:55 kirjoittanut Isetom »
through the warmthest cord of care
your love was sent to me

Poissa Ayleth

• Drifter
  • Vuotislainen
Värien tuntemus on minulle tärkeää, sillä harrastan maalaamista, ja olen muutenkin taiteellinen ihminen. Ongelmani on vain se, etten ikinä pysty käyttämään värejä, joista en pidä. Tähän  kategoriaan lukeutuvat lähestulkoon kaikki punaisen sävyt, varsinkin vaaleanpunaiseen ja violettiin taittuvat. Oranssistakaan en pidä. Ala-aste ilkäisenä lempivärini oli violetti, mutta nykyään voin sanoa vain sen tummia sävyjä kauniiksi. En muutenkaan perusta juurikaan kuin tummista väreistä, mitä nyt joissain tapauksissa hieman kirkkaampi keltainen, turkoosi ja vihreä menevät, ja tietenkin valkoinen. Inhoan neonvärejä, enkä kyllä pidä pastellisävyistäkään.
    Sisustan, maalaan ja pukeudun tummaan. Vihreä on monen monituista vuotta ollut suurin rakkauteni. Palvon vihreää, enkä voisi elää ilman sitä väriä. Rakastan lähes kaikkia vihreän sävyjä, varsinkin tummia metsänvihreitä ja oliivia. Myös syvän turkoosi, joka taittaa enemmän vihreään, on noussut suosiooni. Sitä väriä en kyllä juurikaan käytä sen huonon saatavuuden takia. Keltaisestakin pidän joissain määrin. En juurikaan käytä sitä pukeutumiseen, mutta se sopii muuten hyvin vihreän kanssa. Kaikista väreistä eniten käytän vihreää ja mustaa. Valkoista ja rukseaakin jonkun verran. Mustia vaatteita minulla taitaa olla eniten, mutta keneltäkään ei varmasti voi jäädä huomaamatta rakkauttani vihreää kohtaan. Ja koska minulla on punaiset hiukset ja vihreät silmät, sopivat musta, vihreä, ruskea, keltainen ja turkoosi hyvin naamalleni.

Poissa Arende

• hahtuvahaave
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PotionGhost22203
Maailma olis kauheen tylsä paikka ilman värejä. Siksi minullakaan ei ole vain yhtä lempiväriä. Tykkään yhdistellä värejä keskenään ja rakastan murrettuja ja pastelli sävyjä ^^

Mun universaali lempiväri on kuitenkin vihreä. Se kuvastaa mulle luontoa ja kevättä. Uuden elon puhkeamista maailmaan. Tykkään kasveista ihan kauheesti ja mulla löytyykin kotoa lähemmäs parikymmentä huonekasvia. Tykkään vihreän murretuista sävyistä vaatteissa ja asusteissa. Ihan perusvihreä, mikä löytyy väriympyrästä on mun mielestä jotenkin kovin tylsä.

Mun toinen lempivärini on pinkki. Mussa on kavereitten mielestä Barbie-piirteitä ja ylpeänä myönnän sen ^^ Tykkään pukeutua pinkkiin lähinnä silloin, kun lähtään tyttöporukalla bilettään. Pinkki on mun mielestä myös ihan mielettömän söpö väri ja siksi ostin kameranikin pinkkinä värivaihtoehtona. Tykkään söpöistä tyttömäisistä asioista ^^

Kolmas lempivärini on keltainen. Kyseisen värin näkeminen vaan saa mut aina iloiselle tuulelle ^^ Olen myös auringon palvoja ja aurinkohan on tunnetusti keltainen :D Keltainen muistuttaa mua aina banaaneista ja banaani on mun mielestä ehkä maailman hupaisin hedelmä ^^
Ihana asia minusta on, et ihana olen vain

Poissa Vana

• Eksynyt haaveilija
  • Vuotislainen
Jos pitäisi sanoa yksi lempiväri, niin se olisi luultavasti vihreä. Vihreän sävyistä puolestaan eniten miellyttää metsänvihreä sekä ehdoton lemppari kirkas omenanvihreä, minkä huomaa kyllä astuessaan mun huoneeseen tai asuntoon. Toinen kestosuosikki väri on sininen ja sen sävyistä yönsininen eli todella tummasininen sekä indigonsininen, semmonen kirkas sininen siis. Sininen ja vihreä ovat siis olleet suosikkivärejäni todella kauan ja tulevat varmasti aina olemaankin, mutta uudempi mieltymys on violetti. Se on ehkä se tämän hetkinen lempivärini, saas nähdä kauanko innostus kestää ;). Nuo värit ovat siis semmoisia joita suosin lähinnä sisustuksessa yms. kun taas itse pukeudun lähinnä mustaan, harmaaseen ja tummansiniseen.

En varsinaisesti inhoa mitään väriä, mutta ehkäpä neonvärit ja pastellin sävyt ovat ne vähiten mieluisat. Muuten tykkään oikeastaan kaikista väreistä, erityisesti kaikista puhtaista ja kirkkaista sävyistä. Perusväreistä pidän kuitenkin vähiten ehkä oranssista ja punaisesta. Kirkkaista väreistä keltainen on tällä hetkellä se mikä miellyttää silmää, mutta innostus väriä kohtaan tuntuu olevan hyvin kausiluontoista.
"Well you built up a world of magic
Because your real life is tragic
Yeah you built up a world of magic"

Poissa Ariel

• Huispaajan ensilento
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
Pienempänä mun lempiväri oli keltainen. Muistan ku sanoin aina että tykkään keltaisesta koska aurinko on keltainen.

Nykyään tykkään punasesta. Sellasesta räikeän punaisesta ku Iso-Britannian lipussa on. Se on ollu mun lempiväri jo pitkään, mut oon alkanut hieman kyllästyä siihen. Johtuu aikalailla siitä että tää kyseinen väri hallitsee mun huonetta. Mulla ei oo oikeen syytä siihen miks pidän punasesta, se vaan miellyttää mun silmää. Mut rajansa kaikella, tää mun huone on vähän ylipunanen.

Sininen on myös ihana väri! Sellanen merensininen, mikä tuo mieleen ravut, kalat, kalaverkot, simpukat, hiekan, merimieslakit, iloisuuden, majakat, raitapaidat, lokit, veneet, merimiehet. Ohoi, merimiehet, ohoi! Sininen on hiljalleen valtaamassa mun lempivärin paikkaa.

Tykkään hirveesti myös erisävysistä vihreistä. Oon aatellu maalata mun huoneen seinät vaaleenvihreiksi ku se on niin rauhottava väri.

Vihaan pinkkiä. Se on niin tyttömainen ja räikeä. Oksettaa oikeen. Vaaleanpunainenkin on kuvottava.

Tykkään syksystä ihan hirveenä ku joka paikassa on värejä!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2011, 19:16:34 kirjoittanut Ariel »
all I want to do is wear glitter and dance in my underwear

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
Tajusin vähän aikaa sitten asiaa mietittyäni, että pidän kaikista väreistä :) toisista enemmän ja toisista vähemmän. Kaikki värit ovat arvokkaita ja luovat kauneutta olemassaolollaan.

Sininen ja vihreä ovat kestosuosikkejani, mutta muuten lempivärini vaihtelee aikalailla kausittain. Musta on mukavan tumma perusväri kaiken aikaa, mutta esimerkiksi punaisesta pidän erityisen paljon vain toisinaan (kuten kas kummaa jouluna :D). Valkoinen, ruskea ja harmaa luovat kivaa vaihtelua sinisen ja vihreän räikeydelle.

Luulin joskus vihaavani keltaista ja oranssia, mutta niin ei ainakaan enää ole. Oranssi on mukavan lämmin väri ja keltainen ihanan kirkas ja raikas.

Vaatteissani luotan mustaan, siniseen, harmaaseen ja valkoiseen, koska miellän ne melko turvallisiksi väreiksi. Olen kuitenkin hiljattain innostunut myös lilasta ja muista värikkäimmistä väreistä. Ennen en myöskään värittänyt piirustuksiani mielelläni, vaan jätin ne mustavalkoisiksi. Nykyään tykkään väritellä kaikkea ja harjoittelen tussaustyylejä :)
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa Sofia

• Vuotislainen
  • Pottermore: LumosVine12
Lempivärini on ollut niin kauan kuin muistan punainen. ♥ Kai se on tullut siitä, kun meidän talo on punainen ja pidän tosi paljon kodistani. :) Punainen leikkimökkini seisoo vieläkin nurmikolla ja monet muistavat mun punaiset pyöreät silmälasit, kun olin ekalla luokalla. :> Huoneeni tapetti on vaaleanpunainen, verhoni ovat punaiset, mulla on punainen matto ja punainen sohva. Tietokoneenikin vivahtaa punaiseen ja hiireni on punainen. Mulla on paljon punaisia vaatteita ja tykkään siis hirmu paljon punaisen eri sävyistä. :D Eniten se kirkkaan punainen on lempivärien lempiväri. :)

Muita mukavia värejä ovat keltainen, turkoosi, oranssi ja hempeän vihreä. :) Tykkään kaikista väreistä ainakin vähän, paitsi ruskeasta. En osaa selittää, mikä ruskeassa on vikana, se on vaan jotenkin niin synkkä. Jopa synkempi kuin musta (musta sinänsä on ihan mukava väri ja toimii hyvin esim. vaatteissa). Ehkä ruskea tuo mieleeni ruskean ja paljaan maan, kun lunta ei vielä ole tai se on sulanut pois. Luonnossa tykkään vihreästä ja kirkkaan vihreä nurmikko on aivan ihanan värinen. <3 Tykkään muutenkin kaikista kirkkaista ja iloisista väreistä! :) Ne saavat hyvälle tuulelle. :) Kesäisin (joka on lempivuodenaikani) kirkkaat värit ovat valloillaan ja kaikki hohtaa auringon valossa. Toki syksyisinkin on vieläkin kirjavampaa, mutta kesässä ja sen väreissä on silti sitä jotain. :) Ihanat värit saavat vain niin hyvälle tuulelle! :)

Punainen on myös rakkauden ja suurten tunteiden väri. ♥ Siksikin pidän siitä, koska olen ihan toivoton romantikko. :)
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare. ♥

Poissa Fogo

• Vuotislainen
    • KUHVIKAPPI
  • Pottermore: SkullSeeker26697
Mä tykkään oikeastaan kaikista väreistä. Tietyt värit sopii tiettyihin paikkoihin ja tilanteisiin paremmin kuin toiset. Lempivärini on vaihdellut paljon elämäni aikana, mutta oikeastaan aina olen kallistunut eniten vihreän ja sinisen sävyihin. Turkoosi on yksi suosikeista ollut jo pitkään, vaikka niin harvassa paikassa sitä voi käyttää. Sisustuksessa mulla ei taidakaan olla mitään turkoosia ja vaatekaapistakaan ei paljon kyseistä väriä löydy. Silti se on mielestäni niin kaunis. Samalla rauhallinen ja piristävä, raikas ja hempeä.

Pidän paljon myös punaisesta (etenkin tukassa ja kynsissä). Nyt lähiaikoina olen hyrähtänyt punaiseen entistä enemmän. Joskus kuvittelin, ettei se sopisi minulle lainkaan, mutta kerran huvikseni sovitin kirkkaanpunaista villakangastakkia ja rakastuin siihen heti. Se takki oli kuin tehty mulle! No en mä sitä kuitenkaan ostanut, mutta väri jäi päähän. Nyt mulla on punainen kangaskassi jossa tavarat kulkee kivasti mukana, punaiset kangaskengät, punaista kynsilakkaa ja huulipunaa. Punanen tukka mulla on ollut jo pidemmän aikaa, n. puolitoista vuotta.

Joskus inhosin keltaista ja pinkkiä. Nykyään tykkään molemmista, mutta harvoin mun päällä näkyy esimerkiksi vaaleanpunaista paitaa tms. En oikeastaan inhoa mitään väriä, mutta kaikki värit ei todellakaan käy kaikkialle. Itse en heti maalaisi huoneeni seiniä oransseiksi vaikka väristä tykkäänkin. En myöskään värjäisi hiuksiani vihreiksi, vaikka joillain tuo tyyli on kuin heille tehty.

Harmaa on tullut mulle uutena suosikkina esimerkiksi vaatteisiin. Ennen pidin sitä tylsänä ja ankeana mummovärinä, mutta nyt olen alkanut tykätä. Harmaaseen kun voi yhdistää paljon värikkäitä asusteita olematta liian räiskyvä väripläjäys.
Na zdrowie!

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
Yleisesti ottaen pidän erityisesti vaatteissa eniten mustasta, mutta jos näistä ihan kunnon väreistä lähdetään miettimään, niin mulla on kaksi selkeää suosikkia: sininen ja punainen.

Perusväreinä molemmat ovat ihan kivoja, mutta erityisesti pidän näiden kummankin värin erilaisista, yleensä aika tummista sävyistä. Sellainen tumma yönsininen on todella upea väri, samoin kuin monet hiukan vaaleammatkin sinisen sävyt, mutta mistään turkoosista tai liian räikeästä en pidä. Esimerkiksi tuossa nyt käyttämässäni avatarissa on juuri tuollaista upeaa tummansinistä väriä.

Punainen muuttuu paremmaksi mitä tummempaa se on, sellainen syvänverenpunainen (taisin just keksiä uuden värin :'D) on todella hieno väri ja samankaltaista tummaa mutta erittäin sävykästä punaista löytyy paljon esimerkiksi tietokoneeni tämänhetkisestä taustakuvasta. Myös taivaanrannan punertava väri auringonnousun jälkeen on upea - viime talvena näin eräänä aamuna maailman upeimman auringonnousun jonka jälkeen taivas oli niin sanoinkuvaamattoman upean näköinen että halleluja.

Pidän toki myös monista muista väreistä: luonnon väreistä vihreä on ehdottomasti suosikkini ja tälläkin hetkellä odotan malttamattomana alkukesää, kun luonto alkaa vihertämään ja on ylivoimaisesti kauneimmillaan. Kaikista väreistä voin selkeästi sanoa inhoavani räikeän pinkkiä, ei vain iske, ei sitten millään.
To be rich is to seek, to relive the memory

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
Mie pidän väreistä, semmoisia mustavalkoelokuvia on inhottava katsoa. >.< Toisaalta myös liian kirkkaat värit ärsyttävät.

Lempivärini on tumma sininen. Siitä tulee mieleen iltahämärä ja se on... rauhoittava. :3 Sininen ei juuri koskaan näytä miusta ahdistavalta, paitsi semmoinen kirkas lattea sininen jota näkee muun muassa taivaassa, lastenohjelmissa ja liikennemerkeissä. Löytyykö mistään oksentavaa hymiötä?

Mustaa käytän vaatteissa sun muussa tuommoisessa eniten. Se sopii lähes kaikkien värien kanssa, neonvärit kyllä arveluttavat. :s Lisäksi miuta häiritsee tavattomasti jos jollakin on vaikka siniset sukat, pinkit housut, valkoinen paita ja oranssi huppari (no ehkä vähän yli meni mutta tajusitte varmaan mitä tarkoitin). Pelkästä mustasta en pidä, siinä pitää olla mukana jotakin tarpeeksi tummaa väriä, neonvärit mustan kanssa alkavat särkeä päätä.

Myös vihreä on mukava väri. Sellainen pahismainen vihreä hämy on salaperäisen näköistä, ja kaikenlainen metsänvihreäkin on ihana väri. Vihreä on vain jotenkin niin rauhoittava. <2

Ja vielä maitokahvin värinen tai beige. Molemmat ovat rauhallisen ja tunnelmallisen näköisiä värejä, ja niistä tulee mieleen kahvin tuoksu. <2

Pidän vielä auringonlaskunvärisestä. Se on hieno väri (tai oikeastaan sekoitus useampia värejä), toisaalta rauhoittava, toisaalta jotenkin innostava. <2

Inhoan paitsi liikennemerkinsinistä, myös kirkasta pinkkiä. Mahdollisimman vaalea vaaleanpunainen vielä menee, mutta ei kirkas pinkki. Se aiheuttaa päänsärkyä, varsinkin mustan tai ruskean kanssa. >.<

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
  • Tupa: Rohkelikko
Lempivärini on valkoinen. Valkoinen sopii kaikkiin mielentiloihin. Se on puhdas ja ihana :)

Sitten muita suosikkivärejäni:
tummansininen, vaaleansininen, musta, harmaa, nude/vaalea beige, pinkki ja vaaleanpunainen, keltainen

Värejä joita tosissaan inhoan:
oranssia olen aina inhonnut, se on vain ihan hirveä x) Nykyään siedän oranssia jossain sisustuksessa ruskean sävyisenä, mutta vieläkin koen hirveää päänsärkyä budget sportin neon oranssista, enkä voi käydä kyseisessä kaupassa sen julkisivun värin takia.. Vihreistä en myöskään pidä esm. vaatteissa/meikeissä/hiuksissa/asusteissa/kynsissä, mutta joissain tapauksissa se sopii esm. huoneen sisustukseen.

~nya
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
Olen mieltynyt tummiin väreihin. Ne ovat jotenkin rauhoittavia ja selkeitä...
Minulla on lempivärejä vaikka kuinka, mutta kyllä musta miellyttää eniten silmää. Musta on selkeä ja yksinkertainen väri, ja se sopii lähes kaikkien muiden värien kanssa yhteen. Varsinkin vaatteissa ja hiuksissa ym. pdän mustasta. Sitäpaitsi musta on jotenkin ihanan dramaattinen ja synkkä väri. Rakastan pimeää taivasta (mustaa taivasta) ja sellaista :) Tämä ei tarkoita sitä, että olen synkkä henkilö, pidän vain paljon mustasta.

Toinen lempivärini on ehkä tumman/kirkkaanpunainen. Jos jokin on kirkkaanpunainen, sen täytyy olla silloin todella kirkas. Ei mitenkään haalea tms. vähän vielä kirkkaampi kuin esim. You Tuben logo. Tummanpunainen voi olla vähän viininpunaiseen vivahtava... Punaisesta pidän siksi, että se on niin kirkas ja voimakas väri.

Inhoan ehdottomasti ruskeaa. Mielestäni se on hyvin tylsä väri, ja ehkä hieman masentavakin. Toinen, mistä en ole ikinä pitänyt, on oranssi. Kuvottavaa. Liian kirkas ja räikeä. 
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Ihmissusi

• Vuotislainen
Lempivärini on ehdottomasti Musta. On aina ollut. Musta on omasta mielestäni hyvin moniulotteinen väri. Ei se kuvaa vain kuolemaa, surua tai pahuutta. Omissa silmissäni näen mustan henkevänä värinä, joka kykenee ilmaisemaan lähes mitä tahansa tunnetilaani. Pukeudun mustaan silloin kun ahdistaa, pelottaa, inhottaa, v*****aa, tai olen muuten alakuloinen. Tuntuu että se väri mukautuu tunteisiini ja jotenkin auttaa ilmaisemaan tunteitaan paremmin. Mustaa voi käyttää ilmaisemaan vihaansa, synkkyyttään, pahuuttaan tai suruaan. Musta solvetuu kaikkeen käyttöön. Aina jos vaikka pitäisi valita huppari, niin kyllä otan aina sen mustan. Se ei petä koskaan. Tunnen sopivani mustaan paremmin kuin muuhun väriin. Esim. Saako keltaisesta synkkää? pelottavaa tai surullista? Eipä taida. Mutta omasta mielestäni mustasta voi saada iloisen. Musta ulottuu niin moneen tunteeseen että siksi se on lempivärini.
Niin mystinen ja salapäräinen väri.

Muita suosikkivärejäni: Valkoinen, ihanan mystinen väri. Punainen, tulee mieleen kaikki nämä ihmissusi-leffat missä veri lentää;D Lila, tumman lila varsinkin:3 Ihana. Kirkkaan vihreä^^ Itseasiassa kaikki värit ovat jollain tapaa lempivärejäni. Mutta musta on kaikkien yläpuolla >:D

Inhokkiväriä minulla ei ole, koska kaikki värit ovat kauniita^^

Paikalla AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
Värit, elämää ilman niitä olisi vaikea kuvitella. Se olisi omituista ja tylsää, kun kaikki olisi vain harmaata. Rakastan värejä. Jokainen väri kuuluu ja sopii jonnekin. Jokin yksittäinen väri voi näyttää hassulta tai tyhmältä jossain yksittäisessä paikassa tai tilanteessa, mutta jokaiselle on kuitenkin paikkansa. Vaikka tuossa alempana kerron inhokkiväreistäni, en täysin sydämestäni voi sanoa inhoavani niitä. Ne vain sopivat mielestäni niin aniharvaan paikkaan, että missä sitten niitä näenkään ne todennäköisesti näyttävät ikävältä. Tästä voisi nyt kuvitella että olen taitava näkemään mitkä värit sopivat yhteen jne. Ei, en ole. Olen siinä surkea. Värisilmäni on lähes olematon ja jos se vastustaa jotain sen pään saa helposti käännettyä. Näin on käynyt esimerkiksi korpinkynnen väriyhdistelmän suhteen. Alkuun ajattelin, että ne eivät sovi yhteen, mutta nykyisin asian kanssa ei ole mitään ongelmaa. (Ei siis kannata ihmetellä, jos olen vaikka pukeutunut väreihin jotka eivät sovi yhteen.)

Lempivärini on tumman sininen. Tai vaihtoehtoisesti turkoosi. Kuten tuosta näkee pidän sekä tummista rauhallisista väreistä, että kirkkaammista. Tumman sininen on mielestäni rauhallinen, hivenen synkkä, mutta ei kuitenkaan liian synkkä väri. Ja se tuo mieleen veden ja yötaivaan. Pidän uimisesta ja yö on ominta aikaani. Turkoosi taas on minussa kai se pirteämpi ja iloisempi puoli. Turkoosi on myös rauhallinen väri, mutta jollain tapaa pirteämpi kuin tumman sininen. Ehkä sen takia, että se on vaaleampi (tai on tummaakin turkoosia, mutta pidän enemmän suht vaaleasta.) Molemmat noista on myös kylmiä värejä. En ole varma miksi, mutta jotenkin pidän enemmän kylmistä väreistä. Ehkä olen enemmän yleensä kylmää ja kylmiä värejä/sävyjä rakastava otus kuin lämmintä. Talvi on kivempi kuin kesä (rakastan lunta), yö on mukavampaa aikaa kuin päivä, liian kirkkaat valot on häiritseviä, hämärä on mukavampi, pidän hopeasta enemmän kuin kullasta ja kuu ja kuutamo on jotain upeaa. <3

Toisaalta pidän kyllä myös lämpimistä väreistä. Esimerkiksi punainen ja liila on hienoja värejä. Keltainenkin on ihan mukava, kunhan sitä ei ole liikaa. Jotenkin lämpimät värit eivät siltikään tunnu ihan niin omalta. Tästä kertoo ehkä hieman se, että avassani oli hetken joulun aikaan kynttilä, mutta se tuntui vieraalta - liian lämpimältä, joten vaihdoin tilalle lumihiutaleen ja heti tuntui paremmalta. :D

Inhokkivärejäni on oikein kirkkaan osanssi, se sattuu silmiin ja on jotenkin kamalan rauhaton ja tietynlainen vihreä. Luonnonvihreässä ei ole mitään vikaa, mutta eräs tietty vihreä on aika lailla oksettava. Pienenä lempivärini oli punainen ja inhokkini vihreä. Jotenkin sitten lempiväri alkoi kehittyä ensin liilaksi ja siitä siniseksi. Ja nyt sitten se häilyy sinisessä ja turkoosissa. Kenties jonain päivänä se on vihreä. :D

Musta ja valkoinen on molemmat kivoja värejä. Musta ehkä jollain tapaa mukavampi. Synkkä puoleni ilmeisesti tässäkin työntymässä esiin. Musta on hyvä perus väri sopii melkein joka paikkaan ja joka tilanteeseen ja kaikkien värien kanssa yhteen. Mutta kun rakastan talvea ja lunta, miten voisin olla pitämättä valkoisesta. Se on myös tavallaan hyvä perusväri, joka mustan ohella sopii melkein joka paikkaan, tilanteeseen ja joka värin kanssa yhteen.

Lempivärini näkyvät jonkinverran vaatetuksestani. Minulla on suht. paljon sinisiä ja turkooseja vaatteita. Punaista on myös jonkin verran, mustaa hyvinkin paljon ja jotenkin mystisesti myös vihreää ja oranssia vähän. Valkoista en käytä vapaa-ajalla kuin enintään sukissa. Piirrustuksissani se ei kovin paljoa näy (johtuen osaksi siitä, että jätän monet kokonaan värittämättä.) Mutta sisustuksessa näkyy sinistä jonkin verran (joka tosin on osittain vain sattumaa) ja esimerkiksi Vuotiksen teemanani on Korppari = sinistä.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa Ales

• Fanficcari
  • Vuotislainen
  • 24365
    • My life, my party!
  • Pottermore: DreamFlight25004
« Vastaus #40 : Maaliskuu 09, 2012, 08:03:00 »
(Käsitykseni mukaan periaatteessa musta ja valkoinen eivät ole värejä).

Itse pidän väreistä, joissain tilanteissa. Värit ovat kivoja, kunhan niitä ei ole liikaa. Jos piirrän, jätän yleensä kuvat lyijäri töiksi, sillä itse en osaa käyttää värejä juuri ollenkaan. Pidän väreistä kylläkin, jos ei olisi värejä, maailma olisi tylsä. Kuitenkin, jos jokin paikka on liian värikäs, sekään ei ole mielestäni hienoa.

Oma lempivärini on ehdottomasti tumman/kuusen vihreä. Olen aina pitänyt siitä väristä. Pidän myöskin mustasta, valkoisesta ja ruskeasta.
Vihreä kuvastaa luontoa, siksi pidän siitä. Valkoinen on ihanan neutraali väri, sopii kaikkeen iloiseen yms. (yllätys?) Mustaa en osaa kuvailla, minä vain pidän siitä. Ruskea on ihanan lämmin väri.

Vaatevarastooni kuuluu enimmäkseen mustia, valkoisia, harmaita ja ruskeita paitoja, ei niinkään vihreitä, sillä sellaisia en osaa käyttää. Minulla taitaa olla yhdet shortsit ja yksi toppi, jotka ovat vihreitä. (En käytä ikinä toppeja).
Pukeudun mielelläni valkoiseen silloin, kun olen iloisella tuulella. Valkoinen + värit kuvastavat iloisuutta.
Mustaa käytän melkein aina ja varsinkin silloin, kun olen vihainen tai surullinen. (En ole siis koko ajan surullinen tai vihainen).
Ruskeaa tulee käytettyä vähän milloin sattuu. :)
Hey! You just lost The Game.

Poissa Puppet

• Vuotislainen
  • Pottermore: PhoenixAccio1128
« Vastaus #41 : Maaliskuu 09, 2012, 11:31:36 »
Tykkään tosi paljon väreistä, niiden avulla saa rakennettua paljon hienoja asukokonaisuuksia! Itse pidän lähes kaikista muista väreistä, mutta punanen ei vaan jotenkaan iske muhun. Siitä tulee niin paljon mieleen veri, ja veren näkeminen on niin järkytys mulle. Lempivärini on ehkä vaaleansininen, ja värejähän on vaikea kuvailla, joten sanon vaan että se on sellanen kaunis väri mun mielestä. Inhokkivärin mainitsinkin jo, eli se on punainen. En myöskään kamalasti pidä vaaleanpunaisesta, shokkipinkistä enkä kirkkaanoranssista. Ainoa punaisen 'alalaji' josta todella pidän, on korallinpunainen. Se on kaunis väri. Pidän myös mustasta, kunhan sitä ei käytetä ainakaan vaatetuksessa liikaa.

Tuli mieleen tästä keskustelusta, että luulin vielä 11-vuotiaanakin, että maailma oli joskus 1950-luvulla mustavalkoinen niinkuin kuvissa :D
Draco Malfoy: Training for the ballet, Potter?

Poissa Omppu

• potterpore
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PumpkinWitch94
Vs: Värit
« Vastaus #42 : Huhtikuu 05, 2012, 21:57:55 »
Ummm värit... Rakastan niitä! Mustavalkoinen maailma on liian synkkä ajatus. Väreillä voi ilmaista myös mielialojaan ja on hauskaa miten kahdesta väristä voi syntyä yksi kokonaan uusi väri. Jännää eikös?
Lempivärejäni on monta, mutta eniten taidan pitää keltaisesta. Sellaisesta oikein kirkkaasta, mutta ei neonvärisestä kumminkaan. Inhokkiväri on varmaan jokin kammottavan ruma ruskeanvihreänharmaa, hyhhyh. Ns. mormiväreistä on hieman hankala keksiä joku kammottava.
Pidän myös mustasta ja valkoisesta, ja esim. musta-valko-punainen vaatetus voi olla todella nätin näköistä. Myös hyvin värikkäät ja hyvin värittömät vaatteet ovat mielestäni ihania.
Taiteessa pidän kovasti väreistä, niin maalauksissa kun valokuvissakin. Toki myös mustavalkokuvat ovat ihania, mutta kirkkaat värit... Ah, niistä tulee hyvälle tuulelle! :)
Should I sink or swim or simply disappear?

Poissa Chisa

• Angstisieni
  • Vuotislainen
  • Mugiwara no Ichimi
  • Pottermore: DragonSky115
« Vastaus #43 : Huhtikuu 05, 2012, 22:19:37 »
Sanotaanko, että mulla oli noin kahden vuoden ajan sellainen kausi, että vaatteeni olivat lähinnä väriltään mustaa, mustaa ja mustaa. Muussakaan yhteydessä mikään värikäs tai 'pirteämpi' ei oikeastaan pahemmin innostanut. Nyt olen alkanut kasvaa tuosta vähän erilleen. Vaikka musta on edelleen se väri (jos sitä väriksi voi sanoa) jota eniten käytän oikeastaan minkä suhteen vain, niin nykyään siihen tulee yhdisteltyä vähän kaikenlaista.
Mustan ja punaisen yhdistelmä, rakastan. <2 Musta ja valkoinen. Musta ja sininen. Musta ja vihreä. Musta ja... no vähän kaikki. :'D

Lempiväristäni... Monta vuotta se vaihteli siinä sinisen ja violetin välillä. Sitten se oli musta. Sitten en yhtäkkiä osannutkaan valita lempiväriäni, koska lähes kaikki alkoivat vaikuttaa kivoilta.
Mutta nyt kyllä täytyy tunnustaa että tällä hetkellä lempivärini on niinkin räikeä väri kuin oranssi. <2
"So many books, so little time."
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa Mansikkarahka

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #44 : Huhtikuu 09, 2012, 22:45:14 »
Lempivärejäni ovat lila, pinkki ja musta. Kaikki lilan ja pinkin eri sävyt (paitsi sinertävä lila) ovat minusta kauniita.
Ne vain ovat minusta kauniita ja mitä olen väreistä lukenut, niin lila ja pinkki sopivat aika hyvin minulle (ujous, empattisuus, luovuus). Musta myös siinä mielessä, että en tykkää olla huomion keskipisteenä, vaan tarkkailen mieluummin ensin sivusta.
Musta on minusta yksinkertaisen kaunis. Monet vaatteet näyttävät minusta parhailta mustina. Mustaan on myös helppo yhdistää muita värejä.

Inhoan sinapinkeltaista ja sinertävä lilakaan ei ole minusta kovin kaunis. Muita inhokkivärejä ei nyt tule mieleen. 

Eniten vaatteissani, koruissani yms. asusteissa sekä hiuksissani näkyvät juuri lempivärini lila, pinkki ja musta. Minulla on myös muutamia ruskeita, harmaita ja punaisia vaatteita.

Maailma olisi todella ankea paikka ilman värejä. Minusta on kiva katsoa joskus vanhoja mustavalkoisia elokuvia, mutta aina joskus elokuvan puolessavälissä tai loppupuolella alkaa kaivata värejä. On ihanaa, kun ruutu tulvahtaa täyteen värejä elokuvan päätyttyä.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
« Vastaus #45 : Huhtikuu 10, 2012, 16:47:17 »
Lempiväri on tällä hetkellä punainen, ei semmoinen ihanihan kirkas vaan sellainen vähän tummempi.   :D Se on rauhallinen, villi ja öö... KAUNIS :D   Punainen lempivärini näkyy ehkä eniten vaatteista ja sisustuksesta. 

Minulla on punaiset tennarit, punainen villatakki yms. :D Ja minä niin haluaisin punaiset hiukset.  Sisustuksessa ei ihan vielä punainen näy, remonttihan nyt on menossa ;DD Mutta saan punaisen seinän (awws♥), ja valkoisissa kehyksissä kollaasiseinän. Mustavalkopunaista.    Twilight-kirjojen kannet ovat ihania väritykseltään muuten ;) Houkutuksessa mustavalkoiset kädet, punainen omena.  Uusikuussa Punavalkea kukka. Epäilyksessä punainen silkkinauha. Aamunkoissa valkea ja punainen shakkinappula.

Muita mistä pidän on vihreä, tositosi vaalea sininen, tositosi tumma sininen, amerikkalippusininen ;D ja valkoinen ja musta :)
Vihreä kuvastaa luontoa, viisautta (minulle ainakin?) ja se on ihanan rauhallinen : DD Pidän lähes kaikista vihreän sävyistä.
Vaalea sininen tuo mieleen taivaan, tumma yötaivaan ja viimeisin sininen... on ihana :)   Musta ja Valkoinen ovat todella käytännölisiä värejä.

En erityisemmin pidä neonväreistä... :x Ne pistää liikaa silmään... Pidän luonnollisista väreistä enemmän..

Kaikki värit ovat ihania, mutta jotkut sävyt eivät miellytä. Ei ollenkaan. Sinapinkeltainen. Yöh.

Ilman värejä maailma olisi liian kamala paikka :cc Menisin ulos ja en näkisi mitään... :cc  Värit tuovat esiin ihmisen persoonallisuutta ja ilmaisevat mielialaa.   Värit  ovat ihania ja kauniita ja tärkeitä ja..... korvaamattomia :D

-annipsi-