Kirjoittaja Aihe: Piirustusohjelmat  (Luettu 730 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Piirustusohjelmat
« : Elokuu 18, 2009, 17:09:44 »
Selailin keskusteluja ja huomasin, ettei tästä ole vielä aihetta, joten... :)

Eli millaisia piirustusohjelmia te käytätte? Piirrättekö niillä paljon, vai käytättekö enemmän kynää ja paperia? Tyydyttekö
maksuttomiin ohjelmiin vai ostatteko jotain maksullisia ohjelmia?

Minä itse en piirrä kovin paljon piirustusohjelmillla, mutta jonkun verran kuitenkin. En ole niillä kovin taitava piirtämään joten piirrän
mieluummin paperille. Maksullisia ohjelmia en käytä, koska ne maksavat :) No ei, niillä piirustuksista saisi varmasti parempia, mutten
jaksa vaivautua.
Voitte myös laittaa omia piirustuksianne tänne, jos haluatte. Mä en kyllä laita omiani tänne, ovat niin kammottavia. :)
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Piirustusohjelmat
« Vastaus #1 : Elokuu 18, 2009, 18:00:02 »
Noh noh, kyllä sinä jotain osaat piirtää, jokainen osaa piirtää jotain =) Minä en käytä minkäänlaisia piirrustusohjelmia, koska minä en osaa piirtää tietokoneella. En vain osaa. Siitä tulee kamalaa jälkeä. Olen tosin kokeillut vain Paintia, joka ei tietääkseni ole mikään maailman parhaimmista piirrustusohjelmista :D Ja noita maksullisia ohjelmia en edes ole kuvitellut käyttäväni, koska mitä järkeä olisi piirtää epämääräisiä suttukasoja tietokoneelle ja vielä maksaa siitä :D Paperille taas, piirtelin ennen vähän intohimoisemmin, mutta vain sarjakuvahahmoja. Niitä tykkäsin piirtää (mm. Asterixia, Muumeja (kyllä, muumeista on myös sarjakuva) jne.), nykyään en piirrä juuri mitään muuta kuin Aku Ankka -hahmoja, jossa olen mielestäni todella hyvä! Se onkin yksi harvoista saavutuksistani, josta olen ylpeä. Isona minusta hyvinkin voisi tulla Aku Ankka -piirtäjä, mutta se kuvaamataito ei muuten ole vahvita alaani. Ja se ei kiinnosta minua hirveästi.

No joo, meni vähän offtopiciks, koska tuosta Aku Ankasta puhuin enemmän, kuin itse aiheesta :D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2009, 18:15:45 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #2 : Joulukuu 12, 2009, 09:30:40 »
Minä, se maailman mahtavin töhertelijä, en ehkä ole oikea henkilö kertomaan piirtämisestä ja piirustusohjelmista, mutta menköön sitten tämän kerran.

Mitään sähköisesti toimivaa piirustusohjelmaa en ole Paintin lisäksi käyttänyt (ja sitäkään en edes muista, milloin viimeksi Paintilla olisin jotain yrittänyt väsätä). Yhdyn myös täysin Preston sanoihin: hyvä jos onnistun jotenkuten piirtämään tavallisella kynällä tavalliselle paperille, niin mihinkäs sitten jotain maksullisia piirustusohjelmia kaipaan.

Minun pitänee jatkossakin pysyä vain kynässä ja paperissa, en pääse sitten järkyttämään ihmisiä kauheilla piirustusohjelmilla tekemillä töilläni!
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2009, 15:50:39 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Sethis

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: ScarletSickle65
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #3 : Joulukuu 19, 2009, 08:29:03 »
Mä käytän Blenderiä 3D-mallinnukseen, jos se nyt lasketaan sitten piirtelyksi. Ihan mukavaahan se on. Ylä-asteella käytettiin Gimpiä ja oon sitä joskus kotonakin käytellyt. En käytä kuitenkaan mitään maksullista esim. Photoshopia.
"En minä pelkää Harry", Dumbledore sanoi, ja hänen äänensä oli hivenen vahvempi, vaikka vesi oli niin kylmää. "Olen sinun kanssasi."