Kirjoittaja Aihe: Mitä evääksi leffaan?  (Luettu 28376 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #25 : Lokakuu 12, 2003, 18:53:54 »
Yleensä kun menen leffaan en syö siellä mitään.
Joskus ostan limun tai vähän karkkia.
Popcornia en syö leffassa juuri koskaan.

Itse en syö karkkia, koska on tosi ärsyttävää, kun ihmiset aukasee sen pussin samaan aikaan leffan alettua. Tulee kauhea rapina :(

Jos itselläni on karkkia, niin laitan joskus kotona ne sellaiseen pussiin joka ei rapise. :P

Joskus pienempänä söin leffassa jotain Pringlessejä (miten ne kirjotetaan?), mutta en ole niitäkään syönyt pitkään aikaan.

Viimeksi, kun olin leffassa (Pirates of the Caribbean 2x), ensimmäisellä kerralla ostin Mountain Dew-limun ja toisella kerralla en syönyt mitään.

Minusta leffassa on idea keskittyä leffaan, mutta voihan sitä naposteltavaakin olla. :)

poro

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #26 : Helmikuu 26, 2004, 19:03:32 »
Itse suosittelisin evääksi popcornia, joka on aulasta ostettu (se ei ainakaan rapisisi, koska popcornit on kulhossa), juomista kannattaa ottaa myös mukaan, jottei jano yllätä ja karkki on ehdoton. Suosittelisin irtokarkkeja, koska ne on niin hyviä =). Jos aikoo mennä katsomaan maratonia kuten Tsh:ta kannattaa mukaan ottaa jopa voileipiä. Kerran en ottanut mitään mukaan, kun menin katsomaan Kahta tornia, ja se oli yhtä piinaa. Muut söivät iloisina ruokiaan ja minä kärsin nurkassa... Enää en aio tehdä sitä virhettä...

Mutta mikä silloin avuksi, kun eväät on tullut jo syötyä alkutekstien aikana? Pitääkö silloin ruveta kerjäämään muilta ruokaa, vai tyytyä kohtaloonsa?

Ixion

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #27 : Helmikuu 27, 2004, 17:24:51 »
Itse ostan aina irtokarkkia "pehmeässä" muovipussissa, mikä ei aiheuta niin suurta meteliä kuin paperipussi, jota muuten mieluummin käyttäisin.

Yksi, mitä ihmiset rakkaat ei koskaan kannata ostaa leffaan syömiseksi, on KOVAT KARKIT! Minulta meni Kuninkaan paluu -elämys aivan pilalle, kun vieressä istui (pahanhajuinen) pojannappula ja rouskutti kovaäänisesti jotain kovia nasseja... Kamalaa.. Eihän siinä itsekään kuule hienoja erikoistehosteita, jos rouskuttelee kovaäänisesti.

Pehmeät nasset siis pehmeässä pussissa, niin se toimii.  :D  Kuten nähtävästi melko moni on jo havainnut.

milanda

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #28 : Helmikuu 27, 2004, 17:37:56 »
Milanda popsii tikkareita! *ottaa viattoman ilmeen ja vilkuttaa*

Kestää kauan, ei tarvitse raahata kolmea kiloa karkkia. Coca Colaa Milanda ei juo, se ei tykkää sokerisesta ja sokeriton on makeutettu aspartamiinilla, joka on testattu rotilla. Milanda on eläinystävä ja aspartamiini on huonoa luille (ja hän kirjoittaa itsestään näemmä yks.3.persoonassa XD)

Toisena vaihtoehtona Milandalla tietenkin on luonnokarkit!
Suosittelee! (varsinkin appelssiini-, salmiakki -ja ompputikkareita)

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #29 : Helmikuu 28, 2004, 13:04:25 »
Yleensä otan elokuviin mukaan karamellipussin, joita ostan videofirmamakuunista, koska siellä on aina kaikkia tosi hyviä karkkeja. Eivätkä ne tavalliset läpinäkyvät pussit rapisekaan niin paljon. Joskus olen ostanut popcornia, mitä siellä elokuvissa myydään. Eihän sitä aina tarvitse syödä mitään, mutta minusta on silti mukavaa popsia samalla jotain kun tuijottaa elokuvaa. Sen takia elokuviin on kiva mennäkin ^^

Evääksi suosittelen popcornia, koska se ei rapise. Ei ainakaan sellainen, jos ostaa niissä tötsissä. Limsakin on mukava olla, koska sitten alkaa janottaa. Mutta suosittelen myös karkkeja, pusseissa jotka eivät kamalasti rapise.

Sinistra

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #30 : Huhtikuu 06, 2004, 20:51:54 »
Ihan vakio on, että täytyy olla irtokarkkeja ja isoin mahdollinen juoma! Mutta viime kerralla kun olin leffassa, ostinkin vain juoman ja tajusin että se on paljon parempi, ehtii keskittyä paremmin itse elokuvaan. Mutta en todellakaan aio jättää karkkeja tai pop corneja kokonaan pois, vaikka olikin kiva käydä kerrankin leffassa ilman karkkeja. Oli se leffa silti tosi hyvä, eikä siellä aina tarvi olla jotain naposteltavaa. Kokista en kyllä aio jättää yhdestäkään leffasta pois, mutta karkit ja muut naposteltavat voisivat jäädä vähän vähemmälle!!

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #31 : Huhtikuu 06, 2004, 21:08:25 »
Oma kangaspussi mukaan ja irtikset siihen! Myös hattu toimii hätävararapinanestona.
pecc@QuakeNet

Qia

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #32 : Huhtikuu 11, 2004, 22:15:59 »
Minä otan aina mukaan karkkia tai suklaarusinoita ja vesipullon. En ole koskan ottanut popcornia tai limua mukaan. Popparista tulee aina paha olo, ja kauhea jano. Sitten kun on jano ja juo limua niin ensinnäkään se ei vie janoa, ja sitten tulee kauhea vessahätä.

Karkkia otan melkein aina liian vähän, se loppuu aina kesken (tai minun mielestä se on vähän, mutta se varmaan johtuu siitä että minä olen tämmöinen karkkirohmu). Ostan karkin aina jostain kaupasta tyylin Siwa tai Citymarket. Karkkien pitää olla irtokarkkeja, minulla on neljä karkkilaatua mitä pitää olla aina leffasssa: Zoo-eläimiä, halvan salmiakki, ässämix hedelmiä ja pandan täytelakuja. Niitä on pakko olla aina.

Vesi. Vettä pitää olla myös. Se ei saa olla semmoista pahaa iham poreilavaa (sitä kivennäisvettä) sitä tulee aina sillatavalla ällösti nenästä jos nauraa samaan aikaan *ei osaa selittää*, vaan semmoista hyvää (esimerkiksi Solina vesi on yksi lemppareistani), mutta se ei mene jos se ei ole kylmää. Jos se on lämmintä niin yök yök yök.

Mara

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #33 : Huhtikuu 13, 2004, 18:30:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Oollah"
Syön paljon mieluummin popcornia kuin karkkia. Niin hullulta kuin se kuulostaakin, karkkiin kiinnitän liikaa huomiota. Popcorn taas... tukee katsomiskokemusta.

Minäkin syön kaikkein mieluiten itse keskikokoisen poppari "laatikon" tai syön jonkun kanssa kahestaan isoimman poppari "laatikon".
Ja juomaksi keskikokoinen/isoin Pepsi/Sprite muki tennarista. Naposteltavan sekä juotavan ostan tennarista.
  En pysty keskittymään elokuvaan jos minulla on irtokarkkia, koska alan valikoimaan mitä karkkia syön :).

parempi-ananas

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #34 : Huhtikuu 15, 2004, 15:21:20 »
Syön leffassa aina karkkia (ja lähes kaikki tulee syötyä jo ekan kolmen vartin aikana) mielestäni se kuuluu siihen. hävettää tunnustaa, mutta joskus kun mietin, milloin olin katsomassa jotain elokuvaa ja kenen kanssa, niin mieleen tulee ainoastaan millaista karkkia ol mukana.. (nolo!)

Karkit ostan jostain irtokarkki-laarista mieluiten muovipussiin, mutta jos pusseja ei ole muuta kuin paperisia, niin otan sellaisia (olenko nyt pahis?).
En ikinä osta mitään teatterista, kun on niin kallista.

Salmakia

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #35 : Huhtikuu 16, 2004, 07:03:44 »
Minua rapina häiritsee suunnattomasti, ja usein olen vähällä huomauttaa paperipussin äänekkäälle rapistelijalle, vaikka sitten kesken leffan. Viimeksi kun kävin Kuninkaan paluun katsomassa, molemmilla sivuillani, edessä ja takana oli rapistelijoita, takana lisäksi penkin potkija ja sivulla idiootti joka luuli voivansa katsoa kolmituntisen elokuvan toppatakki päällä ja kiemurteli sitten kuumissaan koko ajan. Argh. Syön itsekin usein karkkeja elokuvissa, juuri elokuvanautinnon takia. On mukava katsoa leffaa kun imeskelee jotain hyvää karkkia, suu ei silloin kuivu eikä joudu kärsimään pahasta mausta.

Muutamien täällä dissaamissa kovissa karkeissa ei kyllä sinällään ole mitään vikaa, ellei niitä rouskuta. En minä ainakaan koskaan turkinpippureita syödessäni kovaäänisesti rouskuttele, vaan imeskelen. Samantienhän voisi syyttää pehmokarkkien syöjiä maiskutuksesta. ;)

Poissa Sakr

• Opiskelija
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #36 : Toukokuu 26, 2004, 13:45:40 »
Minulla on harvemmin mitään eväänä, pärjää sitä ilmankin. Joskus otan pari trippiä mukaan, jos jaksan.

Ärsyttää, kun lähellä olijat rapistelevat karkkipussejaan yms. Kaiken huippu on, että joskus lähellä olija söi hampurilaista, vaikkei grilliruokia saisi saliin tuodakaan.
Vive le vie de Bohème!

Winterheart

• Ankeuttaja
Re: Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #37 : Toukokuu 26, 2004, 21:50:51 »
Mitä otit mukaan?
1 litra Cokista, 500g karkkia ja popkornia.
Kokista oli niin paljon että minulta jäi Gandalffin sormus näkemättä(en poistunut salista, en vain voinut keskittyä, niin hirveä vessahätä, meinasin kuolla) Karkkia hiukan liikaa(vai oliko?) ja äidin kanssa popkornit tuli syötyä kaikki.

Mitä aiot ottaa mukaan tulevaisuudessa?
½ litraa limua, n. 250g karkkia(irtokarkkeja).

Mitä suosittelisit evääksi?
Katso edellinen.

Mistä ostit evääsi?
Kinon kalliista "kaupasta".

Ja leffahan oli tietty Lotr: RoTK, viimeksi kyllä kävin katsomassa Viimeisen Samurain(MAHTAVA), mutta en muista mitä otin sinne.

Sadas viesti! :)

Poissa Nienna

• Kofeiiniriippuvainen
  • Vuotislainen
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #38 : Toukokuu 26, 2004, 22:19:59 »
Ostan yleensä tylsästi leffateatterista popcornia ja puoli litraa pepsiä. Karkkia joskus. Itseasiassa minulla ei ole koskaan tullut mieleenkään ostaa niitä mistään muualta.:P Minuakaan ei paperipussien rapina pahemmin häiritse, (en itse silti käytä leffoissa paperipusseja) ennemmänkin se, jos viereen sattuu niitä ikäviä kokoajan kavereilleen juttelijoita.

Ceinwen

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #39 : Toukokuu 27, 2004, 23:06:07 »
Mitä otit mukaan?

Jotain pikkukarkkeja, joita voi imeä, joskus myös salmiakkijauhoa jota livon.. mutta piti varoa ettei vedä jauhoa nenäänsä, koska se ei ole kivaa naapureista eikä itsestä. Ja se rapiseva pussi kannattaa ratkaista auki alas asti, ettei rapise niin paljon.

Mitä aiot ottaa tulevaisuudessa?

Pitäydyn niissä pikkunameissa, kovissa sellaisissa.

Mitä suosittelisit evääksi?

Heh, niitä minikarkkeja, on kiva imeä jotain kun katsoo elokuvaa. Rusinatkin on ihan jees, eivät niin tavallisia.

Mistä ostit evääsi?

S-marketista taisin ostaa.

ayu

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #40 : Toukokuu 31, 2004, 17:28:52 »
Meillä ei ole varsinaista elokuvateatteria, mutta me katsomme elokuvat tosi isossa auditoriassa, joka on ihan lukion vieressä. Luokiolaiset tekevät yleensä kokeet siellä. joten joka selkänojassa on pienet minipöydät, joihin on kätevää laittaa eväät elokuvan ajaksi.

Minä rakastan popcorneja ylikaiken. Minulla on aina niitä mukana. Minulla ne eivät ole paperi pusseissa. Koska tuo on pelkkä auditorio, sieltä ei voi ostaa popcorneja. Vain pelkkää limsaa ja karkkia. Minulla on popcornit sellaisissa pienissä läpinäkyvissä pusseissa. Minä olen mestari sotkimisessa. Minulla putoaa joka kerta poprorneja lattialle ja kaverit sitten nauravat elokuvan loputtua. Minä en omasta mielestäni pidä kovinkaan suurta ääntä.

Sitten minulla on aina yksi puolen litran limsa pullo. Joskus minulla on jopa pillejä, sillä minä olen aika äänekäs juodessani pullon suusta, eli miksi tehdä itsestään naurunalainen? Pillit mukaan, tai ei limsaa tipu!

Sharida

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #41 : Joulukuu 22, 2004, 21:30:35 »
Suosin karkkia ja vettä. Käyn aina Tennispalatsissa ja ostan sieltä paikanpäältä purtavat. Yleensä ostan karkkia vain pussin ja semmoista joka ei janota esim. panttereita ja tai missä x:iä. Suklaa on kamalaa mikäli leffa kestää pitkään. Siitä seuraa ketjureaktio. Syön sulkaata -> Tulee jano -> Juon limua -> Tulee vessahätä. Tästä pääseekin kätevästi siihen miksi lipitän vettä. Limusta tulee minulle kamala vessahätä ja todella nopeasti. Sain sen kokea kantapään kautta kun TSH 1 piti mennä vessaan kesken näytöksen *plää* Mitä suosittelen evääksi? Hmm.. Jotakin mikä ei rapise! Minua ainakin ärsyttää jos joku rapistelee. Siksi "käärinkin" karkkipussin semmoisella ihmeellisellä tavalla (vinkin otin joskus muinoin nyt-liitteestä) ja ei se pussi rapise. Ei popparit minusta rapise. Niistä pääse sellaista nihkeää natinaa. Yksi unohtumaton hetki kyllä oli kerran kun yksi popcorni poksahti vieressä istuvan naikkosen tötsässä ja se poppari pomppasi sitten syliini. Sitä vain ihmettelin että miten siinä kesti niin kauan että se popcorni poksahti. Tai jos ne poksuu vielä sen kuumennuksen jälkeen nehän poksuu vain pienen hetken. Mysteeri *heh*

Friidu

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #42 : Joulukuu 22, 2004, 21:40:23 »
Ymmärrän kyllä, että kaikenmaailman äänien pitäminen on ärsyttävää leffateatterissa, itseänikin se joskus ottaa kaaliin... mutta irtsarit on ihan pakollisia!!! Irtokarkit ovat ihania ja niitä voi ottaa noin 150g pussillisen, menee hyvin koko leffan ajan, eikä ole edes niin kallis. Siis kun ei osta sellaisia karkkeja, joissa on käreet (paitsi jos ne on sun lemppikarkkejas, ni sitten tietenkin), niin kaikki on hyvin, eikä kuulu edes paljon ääniä! :)

Jos ostaa poppareita tai sipsejä, niin usein ostaa myös juotavaa, koska tulee suolasten syömisestä auttamatta jano. Kumppi on sitten pahempi ääni: pillistä ryystäminen vai korkin avaus? Itse päädyn ryystämiseen, joten on ehkä parempi (jos haluaa ajatella muita) niin ostaa pullo, eikä laita korkkia kunnolla kiinni. Monessa leffateatterissa on paikkojen vieressä myös mukien pidike, eikä tarvi pelätä jos potkaisee pullon lattialle. Jos ei ole, voi pitää kädessä pulloa. Ei se maailmaa kaada.. :)

Tämä saattaa joidenkin mielestä kamalalta, mutta itse en ainakaan ajattele ostaessani herkkuja leffateatteriin, niin pitävätkö ne hirveästi ääntä. Itse leffaa seuratessani alan vasta yrittää pitää mahdollisimman vähän melua. Leffailoa kaikille! Aion seuraavaksi mennä katsomaan sen missä on George Clooney ja Brad Pitt! <3

Xeemu

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #43 : Joulukuu 23, 2004, 17:06:24 »
Joskus ostan irtokarkkeja ja joskus taas popcornia. Juotavaa siellä on oltava molemmissa tapauksissa. Yleensä jos ostan irtokarkkeja syön ne jo mainosten aikana. Sitten yritän säästellä niitä harvoja, jotka on jäljellä ja ne ovat pussissa vielä elokuvan jälkeenkin. Tämän takia ostankin  useammin popcornia, koska niitä tulee syötyä tasaiseen tahtiin koko elokuvan ajan. Toisaalta taas elokuvateattereiden purkkien pohjat tuppaavat aukeamaan, jolloin pohjalla olevat popcornmurut ovat aina sylissä elokuvan loputtua.

pikkuruinen homssu

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #44 : Joulukuu 23, 2004, 18:45:37 »
Yleensä ostan popcorneja, sellaisen keskikokoisen ja jotain juotavaa, irtokarkkeja tulee myös ostettua tai sitten jotain hyviä pussikarkkeja, ei suklaata missään nimessä. Tikkareita on ollut muutaman kerran kivasti, ne on käytännöllisiä kun niitä voi syödä niin pitkään. Purkkaa ei kannata ottaa myöskään varsinkaan jos lässyttää sitä.  Yleensä popcorneja, irtokarkkeja ja juotavaa eli yleensä limsaa.

Joonatan

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #45 : Joulukuu 24, 2004, 14:44:53 »
Minä en yleensä ota kodista mukaan mitään evästä. Yleensä ostan teatterilta popcorn-lootan, limua ja karkkipussin. Ne ovat hyvät leffaeväät.

Yksi kerta otin omat eväät, vastaa kysymyksiin;
Mitä otit mukaan?
Dew-pullon ja irtokarkkeja

Mitä aiot ottaa tulevaisuudessa?
En mitään. Ostan eväät teatterilta. (Tuo kerta meni pilalle)

Mitä suosittelet evääksi?
Noh... Limua ja jotain ei-rapisevaa :D

Mistä ostit evääsi?
Silloin taisin ostaa EuroSparista.

*Kiitos ja kumarrus.*

cheri

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #46 : Joulukuu 24, 2004, 18:34:14 »
Ostan leffaeväät aina paikan päältä, popkorneja ja limsapullon. Popparit ovat aina sellaisessa kivassa tuutissa, joten ne eivät rapise. Joskus jätin limsapullon ostamatta, ja meinasin kuolla janoon leffan aikana. Popkornit olivat aivan supersuolaisia. Siitä lähtien olen aina ostanut pullon Pepsiä tai jotain muuta limsaa. Tulevaisuudessa aion pärjätä samoilla eväillä.

Eväät kannattaa mielestäni aina ostaa paikan päältä. Popkornit ja limsapullo riittävät. Popparit on nyt aivan pakko ostaa aina kun käy leffassa. Tai no ei mitenkään pakko, mutta ne luovat tunnelmaa. Ja saavat leffan tuntumaan jotenkin "oikeammalta". Kotonakin aina leffaa katsellessa pitäisi tehdä iso kasa poppareita. ^^

Poissa Drámella

• ihan hirveen ilkeä
  • Vuotislainen
    • Livejournal
    • LJ
  • Pottermore: NifflerHallow18061
  • Tupa: Luihuinen
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #47 : Joulukuu 24, 2004, 21:46:08 »
Minulla on yleensä teatterin aulasta ostettu popcorn-tötterö, tai sitten rapiseva karkkipussi *g*  limuakin saattaa olla, minulla on aina hirveä jano elokuvien aikana. ^___^  minua ärsyttää ne edessä istuvat, jotka rapistelevat karkkiapussejaan kesken leffan, mutta teen niin itsekkin.. x)
*giggle* äh, olen taas niin viisas. *katoaa pois rapsitelemaan joullahjapapereita*
haistan, haistan ihmislihaa, sanoi kuu ja hymyili julmaa, verenhimoista hymyään.

Poissa Linnea

• Vuotislainen
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #48 : Syyskuu 25, 2005, 19:51:12 »
Leffaan ollaan siis menossa ja pitäisi jotakin hyvää saada mukaan. Tarkistan ensin rahatilanteeni. Muutama euro sieltä aina löytyy. Ajattelen, että pop corni olisi kiva vaihtoehto. Mutta se on vain vähän liian kallista. Suuntaan siis lähimpään S-markettiin.

Seison sitten tumput suorana karkkihyllyn luona. Mitä sitä sitten ottaisi? Suklaata ei kannata ostaa, se on liian vaikea syödä pimeässä. Päädyn sitten irtokarkkeihin. Pussista on helppo ottaa joku pieni karkki sormien väliin ja työntää suuhun. (Jokainen karkki on sitten aina yllätys.)

Ja sitten tietysti pitää vielä varmistua siitä ettei vain tule jano kesken leffan. Pullo cokista siis mukaan. Ja sitten kassalle.

Teatterin ovat aukeavat ja hakeudun omalle istumapaikalleni. Otan herkkuni esiin ja avaan karkkpussin ja juomani myös. Ei ole kivaa, kun heti mainosten alettua paperit alkavat rapista, kun kaikki availevat pussejaan. Ahaa, nyt himmenevät valot... Otan pussistani ensimmäisen karkin samalla kun muut vasta avaavat pussejaan.
Kind of dumb with her finger and her thumb
In the shape of an "L" on her forehead

alcor

• Ankeuttaja
Mitä evääksi leffaan?
« Vastaus #49 : Syyskuu 25, 2005, 20:29:46 »
Popcornia ja cokista. Ei mitään karkkia. Popcorn on parasta, ilman popcornia ei ole elokuvaa. Eikä mitään light-kokiksia, vaan ihan vaan kokista. Ja leffan jälkeen sitten syömään Pitacoon, Picniciin tai Mäkkiin, muuten ei tule kesää. Eikä talvea.