Kirjoittaja Aihe: Jää ( Draco/Astoria, songfic, K7)  (Luettu 238 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Jää ( Draco/Astoria, songfic, K7)
« : Elokuu 07, 2009, 20:25:06 »
Title: Jää
Author: Raparperi
Genre: songfic, one-shot
Pairing: Draco/Astoria
Rating: en ole ihan varma, mutta laitoin nyt varoiksi K7
Disclaimer: Rowin hahmot ja Tiktakin Jää biisinä
Summary: Kerrottu Astorian näkökulmasta, kuvaa hänen mielenliikkeitään

A/N: Tämä syntyi hetken mielijohteesta, kertoo ajasta ennen kuin Scorpius on koulussa. Ehkä hieman tönkkö, mutta toivottavasti sitä voi lukea. Ei mitään laatukamaa, mutta kommentoinnista olisin enemmän kuin iloinen.

Olin tiennyt siitä jo monta viikkoa. Hän oli tullut töistä kotiin paljon myöhemmin kuin aikaisemmin, ja muka väsyneenä mennyt suoraan nukkumaan. Viimein en enää jaksanut olla päivästä toiseen kuin minulla ei mitään aviomiestä olisikaan.

Mä alan saada tarpeeks, tää on nyt loppu,
mä tiedän että sul on joku muu. Mä nään sun
läpi suoraan, sä luulet liikaa, ei taida mun jutut
sua kiinnostaa, kun sun silmät seuraa muita, et
mua kohta enää muistakkaan.

”Ajattele miltä Scorpiuksesta tuntuu, jos hän saa tietää isänsä pettäneen äitiään. Edes avioero ei ole lapselle niin paha kolaus.”
Draco katsoi minua harmailla silmillään, joista ei kuvastunut mitään ilmettä. ”En minä sinua petä”, hän sanoi.
”Miksi sitten tulet töistä näin myöhään ja painut aina saman tien nukkumaan? Käyttäydyt tosi epäilyttävästi!” Ääneni alkoi kohota, jolloin Draco laski kätensä käsivarrelleni.
”Älä herätä Scorpiusta”, hän sanoi, kääntyi sitten ja veti peiton päänsä yli. Vähän ajan päästä hänen hengityksensä hidastui, mutta itse makasin vielä ties kuinka kauan valveilla ajatusten sinkoillessa pään sisällä kuin tähdenlentojen.

Sä oot kuin jää, kukaan ei voi koskettaa sua,
valheesi satuttaa mua, sun läpi ei muut nyt nää.
Sä oot kuin jää, sisältä pelkkää kylmää ja läpi-
näkyvää. Helposti susta nään, sä oot kuin jää.

Seuraavana päivänä käskin Scorpiuksen pakata laukun hieman pitempää reissua varten. Lähdimme äitini luo ja ajattelin viipyä ainakin viikon. Draco voisi pitää talossaan vaikka orgiat, en voisi vähempää välittää hänen tekemisistään.
Illalla Dracon pää ilmaantui äidin pieneen takkaan, mutta koska en puhunut hänelle, hän häipyi pian. Sen jälkeen hän ilmaantui takkaan vielä kaksi kertaa, mutta luovutti kai sitten. Äiti oli hieman kummissaan, mutta ei kysynyt mitään. Scorpius viihtyi hyvin naapurin pojan kanssa, eikä ihmetellyt mitään.

Tietääkse mitä sä teet? -Soittelet mulle. Miten
sä luulet tästä selviiväs? Se saa sut pian kiinni,
tuut katumaan! Eestäsi löydät minkä jätit taa. Et saa
multa lohdutusta mee vaan muilta sitä hakemaan.

Kun olimme olleet kolme viikkoa äitini luona, päätin mennä takaisin kotiin. Jo kynnykseltä näin, ettei hän ollut tehnyt mitään talon kunnossapidon eteen. Pölyä oli kerääntynyt joka puolelle, talo näytti itse asiassa aika autioituneelle. Aivan kuin kukaan ei olisi käynyt siellä viikkokausiin.
Keittiöstä löysin kasan minulle osoitettuja kirjeitä, joukossa myös muutama Dracon nimellä varustettu. Luin kirjeitä sekalaisessa järjestyksessä, kunnes käteeni osui kirje Pyhästä Mungosta. Avasin sen ihmetellen, mitä asiaa heillä voisi olla minulle. Lukiessani kaikki valkeni minulle.

Sä oot kuin jää, kukaan ei voi koskettaa sua, valheesi
satuttaa mua, sun läpi ei muut nyt nää. Sä oot kuin jää.
Sisältä pelkkää kylmää ja läpinäkyvää, helposti
susta nään, sä oot kuin jää

”Miten voit olla niin tyhmä? Miksi ihmeessä et kertonut minulle, että olet saanut myrkytyksen?” huusin Dracolle päin naamaa sairaalassa, jolloin parantaja joutui rauhoittelemaan minua. Draco vain makasi kalpeana sängyssä, kasvot ilmeettöminä.
”Minä luulin, että petät minua! Tajuatko ollenkaan, millaista minulla on ollut?” näiden sanojen jälkeen purskahdin itkuun ja painoin pääni Dracon peitolle. Draco laski kätensä heikosti päälaelleni ja antoi minun vuodattaa kaiken ulos. Nyyhkytin niin kauan, että hänen peittoonsa tuli iso märkä laikku.
”Pidä huoli Scorpiuksesta sillä aikaa, kun minä makaan täällä”, Draco sanoi hiljaa ja vaipui sitten uneen. Hänen kasvonsa olivat melkein yhtä kalpeat kuin lakanat hänen sängyssään, ja hengitys pihisi heikosti.

Pärjään ilman sun seuraa joo-oo se on varmaa
tiedän etten sua oota, enää milloinkaan!!!

”Seuraavalla kerralla kun pimität minulta jotain, pakkaan laukkuni enkä tule takaisin.”

Oli kulunut viikko kun olin saanut kuulla Dracon myrkytyksestä. Hän oli selittänyt, että oli saanut myrkytyksen luultavasti eräällä työmatkallaan. Myrkky vaikutti hitaasti, ja hän oli käynyt hoidossa aina töiden jälkeen, koska ei halunnut kenenkään saavan tietää. Olin haukkunut hänet siitä hyvästä jo monta kertaa pystyyn, mutta hän ei välittänyt. Olihan hän saanut terveytensä ja perheensä jo ainakin melkein takaisin.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
Vs: Jää ( Draco/Astoria, songfic, K7)
« Vastaus #1 : Syyskuu 14, 2009, 18:28:24 »
Oli kiva huomata, että tämä oli ainakin avattu 30 kertaa, vaikkei kukaan ollut kommentoinut. Kiitos niille, jotka ovat vaivautuneet edes klikkaamaan auki.
"Muikkunen, ota airo."

Poissa tirsu

• Clara-stan
  • Vuotislainen
  • A Chapter Can be a Book
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #2 : Syyskuu 14, 2009, 19:24:38 »
En nyt oikein keksi mitään kunnollista kommentoitavaa, mutta tää oli ihan mielenkiintoinen. Kaikki tuntui tapahtuvan aika nopeasti, mutta se nyt oli varmaan tarkoituskin. Mutt joo, ihan kiva songficci.. :)
>> Oh, I'm so sorry. I thought you were a waiter. >>  Dowager Countess
>> Same old same old, just the Doctor and Clara Oswald in the TARDIS. >> The 12th Doctor
>> Yes, I'll just step inside this police box and arrest myself. >> The 10th Doctor
>> Golden ticket. Spacey Zoomer! Free ice cream. >> The 11th Doctor

Poissa Raparperi

• Vuotislainen
« Vastaus #3 : Syyskuu 17, 2009, 18:20:33 »
Kiitos kommentoinnista tirsu. Kirjoitin ficin aika nopeasti yhden illan inspiraatiossa, joten tapahtumat menevät aika nopeasti, mutta toisaalta siinä kyllä onkin aika isot aikavälit.
"Muikkunen, ota airo."