Kirjoittaja Aihe: Täydellinen levy  (Luettu 9907 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Furby

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« : Huhtikuu 12, 2003, 21:59:17 »
Oli viimeinen päivä tehdä äikän lopputyötä, enkä minä ollut tehnyt mitään. En. Mitään.
Kello oli kuusi illalla, ja löysin kirjastosta lainaamani R.E.M.:in Reveal-levyn kaikkien papereiden alta. Se päätyi tietokoneen syövereihin ja pysyi siellä kahdeksaan aamulla. Sen yön aikana minä totaalisesti rakastuin tuohon levyyn. Se oli upea, hereillä pitävä, helposti laulettava, rauhallinen, enkä kaikesta huolimatta kyllästynyt siihen, vaikka se soi 14 tuntia putkeen. Enkä osaa yhtään biisiä ulkoa siltä levyltä, vieläkään. Se oli täydellinen, vaikka vain sen yhden yön.
Kun seuraavana päivänä kuuntelin sen uudestaan läpi, ei siinä ollut mitään erikoista. Se päätyi takaisin kirjaston hyllyyn, mutta voin valehtelematta sanoa, että yöllä se tuntui parhaalta levyltä, jonka olin ikinä kuullut. Enkä olisi ikinä saanut valmiiksi sitä lopputyötä, ellei sitä levyä olisi.
Tietääkö kukaan, miltä tuntuu olla kiitollisuudenvelassa CD-levylle?

Poissa Winky

• Vuotislainen
    • http://vinkulelut.cjb.net
Täydellinen levy
« Vastaus #1 : Huhtikuu 13, 2003, 09:57:39 »
Mä tiedän. Tämä on just siis tosi jees topikki. Tätä mä oon kaivannu.

Mä oon ajatellu just tuota samaa asiaa. Sellasia levyjä on todella harvassa. Mutta musta tuntuu, että mulla on sellainen yksi, tai muutama. Maija Vilkkumaa - Ei. Se on niin täydellinen, kaikki biisit on hyviä ja jos laittaa levyn soimaan on melkein pakko kuunnella koko levy läpi. Se on taianomainen. Mutta joku muuhan voi ajatella toista siitä. ja Kwanin uusin on kans ehkä sellainen, en ole ihan varma. Ja joistain levyistä saa olla _todella_ kiitollinen bändille, joka se on tehny ja myös iloinen, että on ostanut sen (joskus kaduttaa joidenkin levyjen osto). Se on kiva tunne, myös kiva omistaa sellainen levy.

Ostin eilen Rasmuksen uuden levyn ja musta tuntu, että Into oli todella täydellinen, siinä oli kaikki hyviä ja se levy meni niin sujuvasti läpi. Dead Letters ei varmaan oo niin hyvä, kuin oletin.

Ja musta se on outoa, että jossain lehtien arvosteluissa sanotaan, että levyillä on sellasia "täyttöbiisejä", siis eihän niin voi sanoa. Maija Vilkkumaan Ei -levystä sanottiin, että siin on täyttöbiisejä, mutta musta on se just täydellinen levy, eikä täyttöbiisejä oo. Mutta jos mä kuuntelen jotain levyä, niin saatana ajatella, että siinä on täyttöbiisejä, koska en pakosti tykkää levystä/en ole kuunnellut sitä tarpeeks/en tykkää musiikkityylistä. Mutta jos kirjoittaa lehteen, että siinä on täyttöbiisejä, niin eihän joku ihminen sitten pakosti osta sitä levyä, jos ajattelee, että "no, siinä on paljon täyttöbiisejä". Törkeää.

zubrette

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #2 : Huhtikuu 13, 2003, 16:48:56 »
Kyllä, olen hyvin usein riemuinnut siitä että on olemassa jokin bändi.

Olen myös huomannut että tietyt levyt ja biisit eivät kuulosta hyvinltä aina. Pitää olla sopiva mielentila ja tunnelma. Burzum ja Mayhem ovat ääliömäistä kirskuntaa kun kaikki luistaa ja on kivaa. Muuten näiden musiikki on hyvin lohduttavaa.

Joskus olen saanut käsiini levyn joka kestää kulutusta ihan hirveästi. Silloin varsinkin alkaa jumaloida jotain bändiä :). Sääli että tämmöisiä levyjä on HYVIN harvassa.

Nazg

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #3 : Huhtikuu 14, 2003, 16:56:09 »
Minä olen hyvin iloinen Howard Shoren työstä LotR-trilogian osissa. Hän on todellinen musikaalinen nero, ja hänen levynsä ovat miltei täydellisiä (tosin TTT-levyssä on liikaa Arweniin liittyvää, minun mielestäni siis.)
Hänen kappaleensa ovat niin täynnä tunnelmaa, että ne ovat usein auttaneet minua löytämään inspiraatiota piirrustuksiin.

PS. Pieni sivunoteeraus: Burzum-sana kuuluu Tolkienin keksimään Mustaan kieleen, ja tarkoittaa pimeyttä :)

zubrette

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #4 : Huhtikuu 14, 2003, 18:36:41 »
Irefail, jotain tuommoista olenkin kuullut. Muusikko-Burzum on suuri tolkien-fani ja tyyliin puolet biiseistä viittaavaat LOTRiin jotenkin :P

Stanley

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #5 : Huhtikuu 14, 2003, 19:03:14 »
Irefailin kanssa samaa mieltä.
 Olen myös rakastunut Nightwishin Oceanborniin: Ei yhtään huonoa kappaletta, ja niitä löytyy vaikka mihin mielentilaan. Ja kyllä, hyvä (ja juuri oikeanlainen) musiikki inspiroi, niin piirtämisessä kuin kirjoittamisessakin.

Annúnqúerewen

• Ankeuttaja
Oi kyllä, minä tiedän!
« Vastaus #6 : Huhtikuu 17, 2003, 15:17:08 »
Hyviä levyjä on todella, todella vähän... Itselläni on kaksi, ehkä pian kolme, saa nähdä.

Ensimmäinen täydellinen levy, jonka hankin, oli Nickelbackin Silver side up. Oikeastaan, kun sitä vain kuuntelee ja kuuntelee, biisit tuntuvat toistensa toistolta, ainakin lopussa. Mutta kun laittaa levyn soimaan ja lukee sanoja samaan aikaan, koko levy aukeaa ihan eri tavalla, siitä löytää sävyjä ja sanomaa. Chad Kroegerilla on lisäksi sellainen Ääni isolla Ä:llä, että sitä jaksaa kuunnella. Maija Vilkkumaata jaksan annoksissa kerralla sen verran kuin radiosta tulee, ja The Rasmuksen Lauri on toinen, vaikka Chilliä jaksaakin pyörittää aika pitkään.

Ja nyt, miun lempiaiheeseeni, eli LotR-levyjen ylistämiseen! *wirn* Oikeastaan mulla on vain TTT, vaikka olenkin nyt aikeissa tilata FotR:n...  Mä rakastan oikeasti niitä leffoja, mutta elokuvamusiikkia kohtaan olen aina asennoitunut vähän kierosti, mutta TTT ei ole mitään Harry Potteria, joka on vain samaa mahtipontista skeidaa. Howard Shore on nero ( Irefail taisi ehtiä ennen...  :D ), hän on punonut nuotteihin koko LotR:n, biisejä kuuntelemalla voi oikeasti kuulla ja nähdä elokuvan tapahtumat. Upeimpia raitoja ovat The Uruk-Hai, koska siitä löytyvät kaikki elementit, The Riders on Rohan ja Samwise the Brave. Etenkin Samwise on upea, koska ensimmäisellä kerralla jäin vain kuuntelemaan ja muistelemaan TTT:n haikeaa loppua... Se harppu on niin kaunis... Mutta muutenkin koko levy on täydellinen, olen soittanut sitä... No, taisi hurahtaa sillä parikin viikkoa yhtäsoittoisesti mankassa!  :D

Pääsiästä (ja suklaamunia) koko poppoolle!

Poissa Zhenoa

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
    • http://r2.missalie.net
Täydellinen levy
« Vastaus #7 : Huhtikuu 17, 2003, 17:10:26 »
LotRin kiekot taisivatkin olla legendoja jo syntyessään. Mutta mutta.

Minä pidän aivan tajuttomasti Moi Dix Moisin Dix Infernal-levystä. Eräs hyvä ystäväni suositteli ja sanoi että siinä ei ole yhtäkään huonoa kappaletta. Näin asia taitaakin olla. Kappaleet ovat enemmän ja vähemmän omalaatuista goottirockia. Laulaminen ei kielimuurin (ja laulutaidon puutteen!) takia tule kyseenkään, mutta ei se ole koskaan estänyt minua nauttimasta kulloinkin kuuntelussa olleesta musiikista. Eksotiikka-arvoa, jos ei muuta.
 Ehkä olen hiukan omalaatuinen, mutta minua rentouttaa juuri kaikenlainen _rymisevä_ musiikki. Tietokoneeni on auki 24h/7, joten ei tuota suuriakaan hankaluuksia jättää aina yöksi jii-rocki pauhaamaan (pienemmällä volyymillä, tosin). Saan univaikeuksia vasta kun sammutan koneen ja musiikit --en kertakaikkiaan pysty nukkumaan jos on täysin hiljaista.

Kuuttis

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #8 : Huhtikuu 17, 2003, 19:05:06 »
Vivaldin neljä vuodenaikaa.

No siis mulla on tämä vain vinyylinä, mutta. Anyway. Soittajina oli joku saksalainen orkesteri kai... :p Tai ainakin viulussa oli joku saksalainen. Oh, Vivaldi oli nero! Kaikkein upein on ehkä syksy, niistä neljästä vuodenaika... jutusta. (En tiedä oikeastaan mitään klassisesta musiikista, joten termit ovat aika hakusessa.) Mutta mulla on tämä vain vinyylinä, jotenka. Jotenka. En ole kuunnellut niin kauhean paljon. Mutta siis anyway. Syksyä kuunnellessa tulee minulle ainakin heti mieleen syksy (d'oh), punertavanruskeat lehdet tipahtelemassa kirpeässä syysilmassa vaahteroista. Ja toinen upea on tietysti kevät, se melodiajuttu, se mistä tulee mieleen lintujen laulu. Kyllä te varmaan tiedätte. x) Ja sitten kesä, joka on sellainen... jännä. Sellainen kesäinen, kyllä, mutta en sanoisi sitä välttämättä ihan tavanomaiseksi kesäiseksi. Se on sellainen ehkä vähän hiostava, mutta kuitenkin näennäisesti leppoisa. :) en minä tiedä, ehken osaa selittää. Talvikin on ihan hyvä, pidän siitä kovastikin, mutta nyt on kevät enkä jaksa ajatella talvea.

Sitten: Queen - A night at the Opera

Minkä takia mulla on kaikki hyvät levyt *vinyylinä*? Ottaa päähän, kun täytyy kuunnella olohuoneessa. :p Meni offiksi. Anyway. Tämä levy on ihan uskomattoman hieno, pidän ihan kaikista biiseistä, tosin a- ja b-puolen ekat biisit eivät kuulu, tai niiden alut, joten... pitäisi ehkä ostaa tuo levy levynäkin. Mutta siis. UPEA. Yleisesti ottaen, pidän ihan kaikista biiseistä, mutta parhaat biisit ovat luultavasti Death on two legs (dedicated to...), Lazing on a sunday afternoon, '39, Seaside Rendezvous, Sweet Lady, Love of my life, ja Bohemian Rhapsody (*^__^*). '39 on siitä ihana, kun se on sellainen... en tiedä, vanhanaikainen, tai no siis en minä tiedä. Ihana. Lämmin. Niin. LÄMMIN. x) Sellainen lämpimän kotoinen laulu. Seasidesta pidän kovasti, se on sellainen hiukan hullu valentine's dayn biisi. Sitä on pakko kuunnella ystävänpäivänä, se on aivan uskomattoman hauskan ihana. Romanttinen, vanhanaikaisella tavalla kai. Ranskalaistyylinen, sellainen. Äh. En osaa selittää todellakaan. Sweet Ladyn kitarat kertosäkeessä kannattaa tsekata, uskomattomat. Bohemian Rhapsodyssä on kaikki. Maailman hienoin biisi luultavasti. Oikeasti, kaikki tunteet ja Freddie laulaa *upeasti*, soittajat soittavat mielettömän hienosti ja näin. Ah. Koko levystä; Freddie tietysti huomataan heti ensimmäiseksi, hänen laulunsa on *upeaa*. Uskomattoman hieno ääni, laaja ääniala ja niin edelleen. Myös Brian May kitaristina on aivan mieletön, minun mielestäni yksi parhaista kitaristeista.

-Kuuttis

Firena

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #9 : Joulukuu 31, 2003, 20:48:53 »
Täydellisiä levyjä on muutama...Voisinkin kertoa niistä hiukan.Ne osaavat olla upeita.

GregorianKoko tuotanto.En osaa sanoa mitään huonoa näin rauhoittavasta musiikista O_O Sopii kynttilän valoon.

Era ja Enigma
Samoin näiden koko tuotanto, upeaa ^_^
Lesiem"Mystic spirit voices" Nimestä voi päätellä, että kyseessä on hyvä levy ^_^

Näihin levyihin olen todella rakastuntu, enkä antaisi niitä mistään hinnasta pois.LOTR-musiikki on myös upeaa.Historiaa syntyessään ^_^

zenit

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #10 : Joulukuu 31, 2003, 22:06:02 »
Mä en omista mitenkään hirmuisesti levyjä, mutta niistä mitä mulla on, nousee kaksi levyä ylitse muiden:

Yö-Legenda
HIM-Love Metal

Yö-Legenda:
Johtuisikohan levyn ihanuus siitä, että siinä on kaikki Yön parhaat veisut?
Mene ja tiedä, mutta mulle niissä biiseissä on TARKOITUS.
Radiota voi kuunnella millä tuulella tahansa ja vaikka sieltä tulisi Britney Spearsin uusin laulu, sen mukana voi laulaa ja tanssia ja seuraavan biisin pärähdettyä soimaan äskeinen laulu unohtuu tyystin. Tietysti radiossa soitetaan "hyvääkin" musiikkia. =)
Mutta Yö. Kaikki laulut kertovat omaa tarinaansa, vaikka äkkiä kuunneltuna ne viestittävät kaikki samaa asiaa: rakkautta.
Jokaisen laulun voi kuunnella yhä uudestaan ja uudestaan ja löytää aina uusia näkökulmia kappaleen sanoihin.
Jos tehtäisiin galluppi, mihin pitäisi vastata laulun sanoin, monet vastauksistani olisivat Yön käsialaa
Levyllä on jokaiselle jotakin ja valehtelen, jos sanon pitäväni jokaisesta kappaleesta.
Yö bändinä on myös minulle tärkeä, mutta tottakai musiikki ratkaisee, ja se musiikki antaa minulle suojan maailmalta, onnen rakastuneena ja kyyneleet surullisena.

Poissa Flamerie

• Emotionaalinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ProphecyHowl3
  • Tupa: Rohkelikko
Täydellinen levy
« Vastaus #11 : Tammikuu 01, 2004, 00:38:05 »
Täydellinen levy? Avaimen Punainen Tiili.

Mä rakastan sitä, osaan kappaleet melkein ulkoa. Sillon ku mulla ottaa niin paljon aivoon että mä karjun ja kiljun täysillä ja hakkaan joskus päätä seinään, mä pistän Avainta soimaan, valot kiinni ja meen sänkyyn makaamaan. Markuksen kohalla mä oon jo aika hyvin rauhottunu.

Vaikutus johtuu varmaan lyriikoista, tajuaa että muualla menee huonommin... Mutta levy on täydellinen, enkä siihen hevillä kyllästy...
Forces collide.

Sleeping Sun

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #12 : Tammikuu 01, 2004, 11:32:49 »
Nightwish-Wishmaster
Kappaleet eivät ole samanlaisia. Löytyy rauhallisempaa ja menevämpää. ^^
Jokainen kappale on todella hyvä ja niihin ei kyllästy. Ainakaan itse en.
She is my Sin aloittaa levyn mahtavasti ja FantasMic on hyvä lopetus. (Tai sitten euroviisukappale Sleepwalker.)
Välissä on pari rauhallisempaa;Two for Tragedy ja Dead Boy's Poem.

Nightwish-Oceanborn
Pidän tätä NW:n parhaana levynä. Tarjan ääni on tällä levyllä parhaimmillaan. Kaikki kappaleet ovat hyviä ja Wilskan örinät Devil and the Deep Dark Oceanissa ja Pharaoh sails to Orionissa.
Ylitse muiden kappaleita ovat mielestäni Stargazers, Devil and the Deep Dark Ocean ja Pharaoh sails to Orion. Muutkin siis todella hyviä.
Kuokka.
Niin kuin Juliettekin sanoi, niin itsekin pidän tätä levyä ehdottomasti talvena, jos pitää vuodenaikoja miettiä. :)
Oli se Emppu, joka ei halunnut Moondancea.

Sonata Arctica-Winterheart's Guild
Abandoned, Pleased, Brainwashed, Exploited aloittaa tämänkin levyn mahtavasti. The Misery on myös kaunis ja ihana. Hyvä levy.

Fleur

• Ankeuttaja
Hajotit kuin lautasen seinään...
« Vastaus #13 : Tammikuu 02, 2004, 22:48:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Furby"

Kun seuraavana päivänä kuuntelin sen uudestaan läpi, ei siinä ollut mitään erikoista. Se päätyi takaisin kirjaston hyllyyn, mutta voin valehtelematta sanoa, että yöllä se tuntui parhaalta levyltä, jonka olin ikinä kuullut. Enkä olisi ikinä saanut valmiiksi sitä lopputyötä, ellei sitä levyä olisi.

Jostain alitajunnastani nousee pinnalle sellainen nimi kuin Lene Marlin. Hetken miettimisen jälkeen tajuan miksi: Marlin nousi listoille joskus vuosituhannen alussa kappaleella Sitting Down Here ja minäkin innostuin ostamaan hänen levynsä. Rakastuin siihen silloin ja kulutin sen melkein puhki kuukauden kestäneellä Italian matkalla.
Kun joskus myöhemmin laitoin levyn soimaan taustalle, ei siinä tuntunut olevan mitään erikoista. Marlin tuntuu muutenkin kadonneen musiikkimaailmasta kokonaan. Enkä enää edes muista koko levyltä mitään muuta kuin parin laulun kertosäkeen.

Sitten on tietenkin lauluja jotka täysin ei-musiikillisista syistä ovat hyvin tärkeitä. Mikä laulu soi kun miehesi kosi?-kysymykseen on varmaan useimpien helppo vastata (tietysti olisi sopivaa, jos silloin ei soisi Rammstein ^^)

Ehkä minusta on tullut liian vaativa, sillä täydellisiä levyjä ei enää tunnu löytyvän (paitsi ehkä yksi). Tykkään esimerkiksi Stingistä kovasti, mutta jokaisella levyllä on yksi tai useampi kappale, jonka yli hyppään. Ja sitten taas jokin juuttuu cd-soittimeeni viikoiksi; kuuntelin Moon Over Bourbon Streetiä yhteen aikaan niin paljon, että osaan sen vieläkin ulkoa vaikka se onkin nyt "tauolla".

Poissa Voyageuse

• Vuotislainen
Q
« Vastaus #14 : Tammikuu 10, 2004, 11:43:13 »
Nightwishìn Over The Hills and Far Away. Se levy on minulle täydellinen. (Tosin se on EP eikä kokopitkä levy.) Kun kuuntelen sitä, tulen aina riemukkaalle mielialalle, osissa kappaleista alan itkeä. Ne ovat jotenkin niin kauniita, koskettavia ja melkein elämää suurempia. Myös Nightwishin koko pitkä Wishmaster saa aikaan samanlaisen reaktion.

Öisin kuuntelen usein J.S. Bachin pianosarjaa Goldberg variations. Myös Vivaldin Neljä vuodenaikaa on ihan huippu.

Täydellinen huumorilevy voisi olla Kultainen joulu -cd. Se tuli jonkun kaupan kanta-asiakkaille ilmaiseksi monta vuotta sitten. Parasta siinä on, kun se on vakavissaan tehty ja kuitenkin on onnistuttu tekemään uskomattoman naurettavan kuuloisia sovituksia! Aina joulun alla kuuntelen sitä ja nauran niin että melkein tukehdun...
Calm, calm, calm

Tulilintu

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #15 : Tammikuu 22, 2004, 20:57:38 »
Tiedän tosiaankin. Muistan kun ensimmäistä kertaa kuuntelin Sarah Brightmanin uusinta levyä Harem. Siinä on niin koskettavia ja kauniita kappaleita että sain kyynelet silmiini jo ensimmäisellä kuuntelukerralla. Suosittelen kaikille lämpimästi.

Myös Shania Twainin uusin albumi Up! onnistui viihdyttämään minua pitkään ja onnistuu tietysti edelleen. Koskettavia kipaleita löytyy tästäkin.

Voi että musiikki osaa olla ihanaa!!

Juliette

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #16 : Tammikuu 22, 2004, 21:15:35 »
Lainaus käyttäjältä: "Sleeping Sun"
Nightwish-Oceanborn
Pidän tätä NW:n parhaana levynä. Tarjan ääni on tällä levyllä parhaimmillaan. Kaikki kappaleet ovat hyviä ja Wilskan örinät Devil and the Deep Dark Oceanissa ja Pharaoh sails to Orionissa.
Ylitse muiden kappaleita ovat mielestäni Stargazers, Devil and the Deep Dark Ocean ja Pharaoh sails to Orion. Muutkin siis todella hyviä.

Minulla on melkeinpä sama juttu. Stargazers on täydellinen aloitus muutenkin niin mahtipointiselle levylle, ja Sleeping Sun täydellinen lopetus.
Nightwish on suurin "fanitukseni" tässä maailmassa. Ja Oceanborn on täydellisin levy jonka omistan.
Pidän siinä siitä tunteesta, tavallaan kylmyydestä. Omistan tämän levyn aina talvelle. Talvi tulee kansilehden väristä ja siitä, että ostin tämän levyn vuosia sitten talvella. Tämän takia kuuntelenkin tätä levyä eniten juuri talvisin.
Alkuun Moondance levyllä hämäsi ja pilasi mielestäni levyn tunnelman, mutta siihenkin totuin kuuntelemalla ja kyllä se nyt on jo osa kokonaisuutta.
Eikö se ollut Emppu joka vastusti Moondancen pistämistä levylle...? Jotain tuollaista dvd:lta muistan.
Joka tapauksessa, Oceanborn on paras levy jonka omistan.

Poissa Red Lily

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
Täydellinen levy
« Vastaus #17 : Helmikuu 04, 2004, 20:04:40 »
Ensimmäinen "täydellinen" levy, joka löysi tieni levyhyllyyn, oli Anssi Kelan Nummela. Vain yhdeksän biisiä, kaikissa loistava tarina ja ihanat melodiat. Yhdeksän biisiä on aika vähän, mutta sillä levyllä se oli ihan passeli määrä. Se oli samalla ensimmäinen levy jonka jaksoin kuunnella alusta loppuun monta kertaa peräkkäin, ja ensimmäinen levy, jonka saatoin myös laulaa alusta loppuun ilman levyäkin.

The Rasmuksen Into on samanlainen, ainoa poikkeus on että Intoa rakastan :) Ostin sen yhden levyllä olleen biisin, Heartbreakerin, takia, kuuntelin levyn loppuun asti ja olin myyty ja Rasmutettu. Kerta Kaikkiaan Ihana. Joka biisi erilainen, tunteella tehty, ei mitään täytebiisiä. Madness aloittaa vauhdikkaasti ja meno jatkuu samanlaisena viimeiseen biisiin asti. Last Waltz lopettaa albumin tyylillä. Kymmenen biisiä oli hyvä määrä yhdelle levylle.

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen
Täydellinen levy
« Vastaus #18 : Helmikuu 04, 2004, 23:35:38 »
Lainaus
Moi Dix Moisin Dix Infernal-levystä.

No höh, tämä nyt on tämmönen mitätön juttu, mutta justiinsa, elikkä noin kaksi ja puoli sekuntia sitten, ihailimme Manan kuvaa eräällä palstalla ja joku kova MaliceMizer-fani kitisi, ettei ollut kuullut Manan uutta bändiä. On muuten kaunis mies tuo Mana.

No, jokatapauksessa, se tunne joka syttyy sisällä kun huomaa saaneensa käsiinsä Täydellisen Levyn, se palautunut usko musiikkiin kaiken sen jälkeen mitä MTV meille syytää, on yksi mukavimmista tunteista. Sen kuuluisi olla "12 000 syytä olla onnellinen"-kirjassa.

Koin sen noin nelisen kuukautta sitten kuunnellessani AFI:n uusinta levyä "Sing the Sorrow" discmanissani keittiön pöydän ääressä. Varmaan ei kenellekkään nimi sano mitn, mutta kyseessä on bändi kaikille meille, jotka eivät ole koskaan sopeutuneet mihinkään. AFIa ei voi yksinkertaisesti lokeroida, ei edes britit, jotka yleensä onnistuvat bändin kuin bändin kohdalla. AFI on vaihtanut tyyliään lähes joka levyllä, ja lähes joka levy on ollut mahtava. "Sing the Sorrow" on täysin aatelia, täysin nimensä mukainen levy. Lähimmäs totuutta pääsee varmaankin sekoittamalla The Curen ja Nick Caven melankolian, David Bowien ja Freddie Mercuryn karisman, Pennywisen rummut,  Jimmy Pagen kitaran, Robert Smithin äänen, Bad Religionin vaikeasti kirjoitettavat sanat ja Brian Molkon meikit.
En ole vielä ehtinyt opetella sanoja yhteenkään kappaleeseen, koska jokainen on niin kaunis, että sanojen pänttääminen samanaikaisesti olisi pois musiikkinautinnosta.
Laulaja Davey Havokin ääni on yksi niitä, jotka tunnistaa sadantuhannen ihmisen joukosta. Havok osaa myös maailman kauneimman epätoivoisen voihkaisun.
Himputti, tätähän voisi ylistää maailman tappiin saakka...
Pähkinän kuoressa, "Sing the Sorrow"n piisien aikana laulaja osoittaa mikrofonia yleisöön päin ja KAIKKI laulavat jokaisen sanan, täysin nuotilleen.

Merenze

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #19 : Helmikuu 05, 2004, 12:57:28 »
Cadacross - Corona Borealis

Aivan ehdottomasti upea levy. Soinut lähes 24/7 nyt kolme viikkoa eikä näy mitään kyllästymisen merkkejä. Kuulostaa aina vaan paremmalta joka kerta kun alkaa alusta.

[OFF] Suosittelen muuten kaikille jotka pitävät hiukan melodisemmasta metallista. Suosikaa suomalaista! [/OFF]

Bloody Aeliah

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #20 : Helmikuu 08, 2004, 20:14:26 »
Hmm. Täydellisiä levyjä. Tällä hetkellä tulee mieleen vain kolme. Dark Tranquillityn Damage done, System of a downin Toxicity ja CMXn Vainajala.

Jos nyt ensin puhuisin Vainajalasta. Se oli ensimmäinen CMXn levy jonka kuulin, joskus viitisen vuotta sitten. Silloin se tuntui niin upealta, siinä on kaikki kappaleet hyviä ja lisäksi se aloitti hillittömän CMX-fanitukseni joka kesti jotain kolme-neljä vuotta. Kyllä se edelleenkin tuntuu todella hyvältä levyltä, mutta silloin huudatin sitä niin paljon etten enää ole paljoa kuunnellut sitä.

Dark Tranquillityn Damage done. Se on aivan upea. Se on sitä tyyppiä, että kun sen kuuntelee ensimmäistä kertaa, niin sieltä pomppaa korviin muutama hyvä kappale, joita sitten alkaa kuunnella melkein ainoina. Sitten alkaa vähitellen kuuntelemaan muutamaa muuta kappaletta jotka tuntuvat niin ihanilta, ja lopulta sitten huudattaa koko levyä putkeen ja on aivan umpirakastunut siihen. Dark Tranquillityn laulajan ääni on upea, melodiat ovat ihania ja olen todellakin rakastunut siihen levyyn.

Täydellinen fiksaatio SOADin Toxicityyn tapahtui itse asiassa vasta eilen. Olen omistanut kyseisen levyn jo yli vuoden, mutta siinä on ollut vain muutamia huippuhyviä kappaleita ja sitten olen jumittanut kuuntelemaan sitä. Eilen kun sitten tuli erinäisistä syistä vedettyä koko levy muutaman kerran läpi, niin rakastuin siihen kokonaan umpitäydellisesti. Serjin ääni ja lyriikat kolahtaa aivan kympillä. Shimmy-shimmy-shimmy.

Ceassa

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #21 : Helmikuu 08, 2004, 21:04:44 »
Täydelliset levyt ovat tosiaankin erittäin harvassa, mutta kyllähän niitä toisinaan eteen sattuu. Viimeisin tällainen taitaa olla Evanescencen Fallen, jonka ostin hetken mielijohteesta joskus viime kevään lopulla. Olin tuolloin kuullut yhtyeeltä vain yhden kappaleen, Bring Me To Lifen, ja hetken epäilin että kannattaakohan nyt tuhlata rahojaan näin epävarmaan sijoitukseen, josko bändi onkin sitten vain yhden hitin ihme. Mutta onneksi menin Fallenin kuitenkin ostamaan, heti ensimmäisen kuuntelukerran jälkeen ihastuin siihen täysin ja yllätyin erittäin positiivisesti.

Levyltä ei löydy mielestäni yhtäkään huonoa biisiä; tai no, vaikkeivat ne kaikki mitään mestariteoksia olekaan, niin kaikki ovat kuitenkin täysin kuunneltavia. Usein levyiltä löytyy vain pari hyvää kappaletta, joita jaksaa kuunnella, ja muut ohitetaan sitten napin painalluksella, mutta Fallenia jaksoin kuunnella koko kesän ilman että olisin hylkinyt yhtäkään tiettyä kappaletta. Vaikka laulut tietyiltä osin toistavatkin koko ajan sitä samanlaista kaavaa, niin minä ainakin pidän kovasti tuonkaltaisesta kaavasta, kaikki kipaleet ovat hyvin koskettavia ja melodisesti antoisia.

Suosittelen, jos joku ei ole tätä vielä kuunnellut. Täyden kympin levy.

Sinttu

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #22 : Helmikuu 09, 2004, 17:42:57 »
Aivan täydellinen levy on Coldplay - A Rush Of Blood To The Head. Biisit rullaa eteenpäin loistavasti, enkä löydä yhtään huonoa puolta ko. levystä. Chris Martinin ääni on rauhoittava ja erikoisen ihana. Olen kuunnellut sitä jo melkein pari vuotta enkä vieläkään ole kyllästynyt siihen. Pitäisiköhän alkaa kuunnella muutakin musiikkia..

Diabolus In Musica

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #23 : Joulukuu 14, 2004, 07:04:07 »
tidän vain yhden levyn, joka on täydellinen. Siis oikeasti.

SLAYER: REIGN IN BLOOD

Helvetinmoista tykitystä alusta loppuun. Mitä muuta ihminen sitten tarvitsee?!

Give a Fabric

• Ankeuttaja
Täydellinen levy
« Vastaus #24 : Joulukuu 14, 2004, 14:11:05 »
Millainen sitten on täydellinen levy? Riittävätkö hyvät kappaleet? Vai pitääkö kappaleilla olla jotain yhteistä sanomaa?
Kappaleiden täytyy myös tukea toisiaan, ja niiden on jotenkin erotuttava toisistaan, ettei levystä tule semmoista "kivaakivaa" kuunneltavaa, josta ei jääkään sitten käteen muuta kuin kertosäkeet.

Pink Floyd - the Dark Side of the Moon

Tämä on ehkä oudoin levy mitä olen koskaan kuullut, ja samalla niin maailman ihanin.

Led Zeppelin - Led Zeppelin

Zeppelinin äijät nyt ovat semmoisia neroja, että kaikki niiden levyt on hyviä. Tästä pidän kuitenkin ehkä eniten.