Kirjoittaja Aihe: Inhottavimmat kohdat kirjoissa  (Luettu 11481 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
Inhottavimmat kohdat kirjoissa
« : Heinäkuu 02, 2009, 11:56:32 »
En löytänyt tällaista mistään, joten tein itse :) Heti aluksi haluan huomauttaa, että täällä ei keskustella joistain huonoista kohdista kirjoissa. Ei, vaan siitä että mitkä kohdat kirjoissa ovat mielestäsi olleet sellaisia että olisit halunnut kirota (mielellään avada kedavralla) jonkun Harry Potter-kirjojen hahmon. Sellaisia joissa olisit halunnut syöttää jonkun hahmoista laatikolliselle nälkäisiä räiskeperäisiä sisuliskoja. Minusta yksi tällainen kohta on FK:ssa sivut 873-874:
"Antakaa hänen olla! Antakaa olla minä sanoin!" kajahti professori McGarmivan ääni pimeydessä. "Millä oikeudella te hyökkäätte hänen kimppuunsa? Hän ei ole tehnyt mitään, ei mitään mikä oikeuttaisi tuollaisen-" Hermione, Parvati ja Lavender kirkaisivat. Mökin luona olevat hahmot olivat sinkauttaneet peräti neljä tainnutustaikaa professori McGarmivaa kohti. Hän oli puolimatkassa linnasta mökkiin, kun punaiset säteet osuivat häneen ja hän näytti hetken itsevalaisevalta ja hehkui aavemaista punaa, sitten hän kaatui niiltä sijoiltaan, muksahti raskaasti selälleen eikä noussut enää.

Siis mieleni tekisi heittää Pimento haisevimpaan tyrmään skorpionien kanssa, hän on niin kamala! Sitten toinen KV:stä kun Pimento tuomitsee ihmisiä jästisyntyisyydestään (en muista kunnolla, ei oo kirjaa tällä hetkellä käsillä, mutta jotenkin näin se meni (Äläkä lue jos et ole lukenut KV:tä)):
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Siis karsea ämmä! Ja muistutan vielä, että täällä ei keskustella pelkästään Pimennon kohdista, vaan kaikista yhtä kamalista, vähän vähemmän kamalista tai vielä kamalammista kohdista kirjoissa :)
Aloittakaamme!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 22, 2009, 17:29:31 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
Vs: Inhottavimmat kohdat kirjoissa
« Vastaus #1 : Elokuu 07, 2009, 11:13:56 »
Inhottavimpia kohtia on niin paljon!

Kaikki kuolemat, en kestä niitä! Mutta avada kedavralla haluaisin heittää Fredin tappajaa!
"Fred Weasley oli kuollut, se ei voinut olla mahdollista..."
Sydän tuntui siinä kohdassa pysähtyvän, kuten myös Dobbyn kuolemassa; Sen kohdan luin yhä uudelleen ja uudelleen, enkä voinut uskoa silmiäni; Vasta toisella kerralla tajusin lukemani ja se oli inhottavaa inhottavaa inhottavaa!

Bellatrix on typerä ääliö, mielenvikainen, lapsenomainen hullu akka! Että minä vihaan sitä! Oli niin lähellä ettei Bellatrix tappanut Ginnyä ja Mollya!!!!!!
Ja Nagini! Se sai täysin minkä ansaitsi tapettuaan Kalkaroksen! Kalkaros oli yksi monialaisimmista hahmoista! Typerä NAGINI!
Myös se idiootti joka räjäytti seinän ja tappoi Fredin saa Avada Kedavrat niskoilleen!
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Elokuu 07, 2009, 17:47:49 »
Minusta inhottavimpia kohtia on ainakin ne tunnit, jolloin Kalkaros opetti Harrylle okklumeusta FK:ssa. Kalkaros on yksi lempihahmoistani oikeastaan juuri sen veemäisyyden takia, mutta niissä kohdissa olin lukiessani suoraan sanottuna raivoissani. Kalkaros suoraan halveksi oppilasta ja käyttäytyi hyvin epäoikeudenmukaisesti. Hän yritti pakottaa Harrya oppimaan taikaa, jota ei itsekään tilanteen tullen ehtinyt käyttää, vaikka varmaankin olisi osannut.

Dumbledoren selitykset Puoliverisessä Prinssissä olivat niin tylsiä, että teki mieli skipata kaikki kohdat ja lähettää pirullista fanipostia J.K Rowlingille. En väitä, että minulla olisi ollut mitään parannusideaa tai keinoa, mutta olisi niistä voinut vähän mielenkiintoisempia kehitellä, kun kohtia oli kuitenkin useita ja ne olivat pitkiä. Muutenkin Dumbledoren kiltteys ja salaperäisyys on aina ollut minusta lähes ärsyttävää. Lähes hurrasin lukiessani KV:ta, kun Harry rupesi arvioimaan Dumbledoren ajatuksenjuoksua.

Poissa Katriona

• usvalyhty
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #3 : Syyskuu 29, 2009, 18:16:17 »
Juu, minullakin aika samat kohdat ovat olleet niintä, jotka saavat kiukun pintaan. Olen aina hampaita kirskuttelemassa, kun joku ministeriössä kohtelee huonosti muka "alempiarvoisiaan" (etupäässä tietty Pimento) ! Tähän liittyen myös Rita Luodikon kirjoitikset Hagridista. Lisäksi on se ärsyttävä pikkuuotus nimeltä Draco Malfoy. Jotkut sen letkautukset ovat niin-!!!! (Minun mielipiteeni!!! Älkää arvon Malfoyfanit kimpaantuko! Jokaisella omat mielepiteensä - itse olen aina tukenut Harrya!)
 Ja sitten on vielä nostettava hattua Hermionelle, joka jaksaa aina pitää kotitonttujen puolta!!! *Kiillottaa S.Y.L.K.Y-merkkiään* Sekin ärsyttää, kun tonttuja kohdellaan huonosti. On niitä paljon muitakin kohtia, mutta nuo nyt ensimmäisinä tukivat mieleen. Kirjoittelen sitten taas lisää, kun on Potterit tuoreemmassa muistissa - nyt onkin taas vierähtänyt hetki viime lukukerrasta... (VOI EI!!!)
 Niin, ja ne kuolemat. Kuten täällä osuvasti ilmaistiin:
Lainaus
Typerä NAGINI! Myös se idiootti joka räjäytti seinän ja tappoi Fredin saa Avada Kedavrat niskoilleen!
. Eniten vollotin Siriuksen, Kalkaroksen ja Dobbyn kuollessa (Kaikki kuuluivat lempihahmoihini). Fredin kuollessa (samoin kuin Dumbledoren ja Lupinin ja Tonksin) itku ei vain tullut. En vain voinut sisäistää sitä. Liian mahdotonta. Liian järkyttävää... *YHYYYYY!!!!* Ainiin Avada Kedavarat kans sille Macnairille! Mokomakin Hevoskotjien vihaaja... *jupinaa*

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2009, 21:07:37 kirjoittanut Katriona »
"Pelkääkö jättiläistä uhmannut tyttö typerää kasiluokkalaista?"
    Jess Arons, Silta Salaiseen Maahan
Katsokaa ja ihmetelkää!

Poissa Afro

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #4 : Lokakuu 08, 2009, 19:23:58 »
Pakko kyllä sanoa inhottavimmaksi kohdaksi minkä muistan; KV:sta s. 287:

PIMENTO: Kahdeksan ja kolme neljännestuumaa, kirsikkaa, yksisarvisen jouhi ytimenä. Tunnistatteko kuvauksen?
ROUVA KISSIMYYR: (Nyökkää ja pyyhkäisee silmiään hihaansa)
PIMENTO: No..Voisitteko ystävällisesti kertoa keneltä otitte tuon taikasauvan?

Ihan niinkuin tuossa kohtaa olisi ollut itsestäänselvää että kaikki jästisyntyiset taikovat noidat tai velhot olisivat ottaneet taikasauvansa jollain tavalla! AAARGH

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
« Vastaus #5 : Lokakuu 09, 2009, 19:26:22 »
Inhottavimmat kohdat... Kyllä ne on ainaki ne lempparihahmojen kuolemat. Ja yleensäkin jos ne on hyviä hahmoja. Eniten kosketti Siriuksen, Lupinin ja Tonksin kuolema. Just nämä minun kolme lempparia! Ja sitte myös Fred ja Dobby... Neki niin parhaita :/ Inhoan myös FK:ssa niitä kohtia joissa Pimento on hirveen epäoikeuden mukanen ja ilkeä jopa niille reppanille jotka käy ekaa luokkaa Tylypahkassa. Säälitti ne raukat, surkea akka koko Pimento!
En tykkää myöskää niistä kohdista joissa Ron ja Hermione riitelee ja Harry yrittää pysytellä molempien kaverina. Hankalaa varmasti jos ei halua olla kummankaa puolella. Ja enpä kyllä niistäkää liiemmin tykänny missä Weasleyn perheen köyhyyttä haukuttiin. Weasleyn perhe on aina ollu jotenki lähellä minun sydäntä ja sitte ko joku puhuu niistä sillain... (Esim. Malfoyt) No, sillon tekis mieli lennättää se Malfoyn poika taivaan tuuliin! Terve menoa!

~Ihmeolio
Cadillac.

Poissa Mirandel

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Lokakuu 11, 2009, 20:49:37 »
Ronin ja Hermionen vannoutuneena fanina sanoisin kohdat, kun he riitelevät ja ovat erossa toisistaan. Tekisi niin mieli ärähtää: "Ääh! Lopettakaa jo!"/"Sopikaa nyt!".

Kuitenkin kauhein kohta on ja tulee aina olemaan se, kun Ron lähtee Harryn ja Hermionen luota. Teki niin mieli itkeä, raivota ja heittää kirja seinään, mutta koska en ollut ainoa talossa ja kaikki olisivat takuulla heränneet näihin tuskanhuutoihin, itkin vain hiljaa ja lopetin lukemisen hetkeksi. Ron on lempihahmoni, mutta inhoan tällaisia kohtia, kun hänestä tulee niin totaalisen ärsyttävä! No, hänellä oli hirnyrkki kaulassa, joka muutti hänen käytöstään melko lailla... joten pakko se on kai antaa anteeksi. Eniten tuossa inhotti kuitenkin kolmikon hajoaminen.

Pimento oli ehkä kaikkein inhottavin hahmo koko kirjasarjassa. Hän päihittää jopa Rita Luodikon, joka myös oli todella kamala. Samaten inhotti Cornelius Toffee: typerä ruusunlehdillä makoileva "hieno" velho, jolle kelpaa totuudeksi vain positiiviset asiat. Jos meillä olisi tuollainen pääministeri Suomessa niin saattaisinpa harkinta muuttoa ulkomaille melko vakavastikin.

Kohta Feeniksin killassa, kun Malfoy pilkkaa Weasleyden ja Harryn perhettä, Harry, Fred ja George saavat rangaistuksen, vaikka eivät varsinaisesti tehneet muuta kuin heiluttivat vähän nyrkkiä. Ja Malfoy ei saa mitään rangaistusta! Jotain niin epäoikeudenmukaista kuin olla jo voi!
Draco Malfoyta en voi sietää ollenkaan. Ihan hyvä hahmo hän on, mutta hän on enimmäkseen vaan niin raivostuttava ja säälittävä, että välillä ihan oksettaa. En kestä, kun ihmistä arvostellaan rahan tai veren perusteella. Enkä myöskään kestä leuhkimista, pahantahtoisuutta ja itsensä yliarvostamista. Siksi inhottaa kaikki kohdat, joissa Malfoy yrittää tavalla tai toisella aiheuttaa Harrylle ja kumppaneille jotain ikävää.

Silloin kun luin ensimmäistä kertaa Puoliverisen prinssin ja kohtauksen, jossa Dumbledore kuoli, vihasin Kalkarosta vain niin hirveästi(anteeksi nyt Kalkaros-faneille, mutta opin arvostamaan häntä vasta KV:ssa). Siitä varmaan johtuikin, kun en itkenyt Dumbledoren kuolemalle: raivo oli suurempi kuin koskaan aikaisemmin yhdessäkään kirjassa. Kilpailee kovasti tuon mainitsemani Pimento-kohtauksen kanssa. Mutta kun luki kirjan uudestaan sen jälkeen kun oli jo lukenut KV:n, Kalkarosta ymmärsi, ja viha muuttui kunnioitukseksi. Samaten jäi tilaa Dumbledoren suremiselle, vaikka hirveästi ei surettanut kun tiesi, että hän tavallaan oli elossa.  
Beautiful like a morning sun inviting the dawn to break. - Trading Yesterday(Beautiful)

Poissa Jonttu

• Jästisyntyinen
  • Vuotislainen
  • Joo eli...kolmeksi vuodeksi lopsahti Potteeraus :(
« Vastaus #7 : Lokakuu 15, 2009, 20:50:33 »
Kalkaros on aika hyvä tyyppi, mutta ärsyttävä, hei, ärsyttävä. Aina kun Harry - tai joku muu Rohkelikko - kiusaa Luihuisia niin Kalkaros ottaa niinkuin viisikymmentä pistettä Rohkelikolta, koska tapeltiin, ja sanoo vain esim. Dracolle muutaman sanan. Ja Bellatrix on tosiaan mielipuoli... Hyvä että kuoli. Tappoi Dobbyn ja Siriuksen, melkein Ginnynkin. Ne jotka on katsonut Puoliverisen Prinssin elokuvan niin:
Jooh, ja Pimento on myös ärsyttävä. Itserakas ei-mitään-mistään-muusta-kuin-miisteriön-asioista-tietävä tyhmä orjapiiskuri sanon minä. Ja sitten vielä: Opettaa pimeyden voimilta suojautumista pelkällä lukemisella? Ei saa edes koskea sauvaan! Ja Percy oli myös lievästi ärsyttävä kun pääsi ministeriön hommiin. Sanoisin niinkuin Fred: Itsekän ministeriötärakastava mäntti. Jaa, joko tuli tarpeeksi motkotusta?
Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä.

-Albus Dumbledore

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #8 : Lokakuu 15, 2009, 21:03:52 »
En meinannut aikoinaan saada luettua Order Of The Phoenixia läpi ollenkaan, koska olin niin raivona Umbridgelle. Monta kertaa meinasin heittää kirjan seinään ihan silkasta turhautumisesta ja suuttumuksesta. Mut en sentään heittänyt, onneksi, ja sain luettua kirjan loppuun. Muitakin karmeita kohtia kirjoissa on, kuten nyt kaikki kuolemat ja Voldemortin paluu hautausmaalla. Etenkin Siriuksen, Dumbledoren, Hedwigin, Dobbyn ja Fredin kuolemat ovat todella sydäntäriipaisevia ja kamalia. Ehkä eniten Dumbledoren kuolema, sitä en mitenkään osannut odottaa. Siriuksen kuolema tulee heti kakkosena ja muut Siriuksen jälkeen.

Yksittäisistä luvuista kamalin ja vastenmielisin on Deathly Hallowsin luku Bathilda's Secret. Luku on lähes hiuksianostattavan jännittävä ja hyvin kirjoitettu, mutta samalla se on todella vastenmielinen ja inhottava. From the way the smell of rot and death is described, to the way Nagini is pictured coming out of Bathilda's corpse's neck. Yök. *puistatus*
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

Poissa Beatrix

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #9 : Lokakuu 21, 2009, 14:47:26 »
Inhottavimmat kohdat.... Hmm...
Yksittäisistä luvuista kamalin ja vastenmielisin on Deathly Hallowsin luku Bathilda's Secret. Luku on lähes hiuksianostattavan jännittävä ja hyvin kirjoitettu, mutta samalla se on todella vastenmielinen ja inhottava. From the way the smell of rot and death is described, to the way Nagini is pictured coming out of Bathilda's corpse's neck. Yök. *puistatus*
Kun luin kyseistä lukua suomeksi, minua oikeasti oksetti, miten käärme on Bathildan sisällä. Vihasin myös sitä, miten sinisilmäisesti Harrykin menee yläkertaan Bathildan kanssa ja jättää Hermionen alas odottelemaan! Se oli karmein luku KV:ssa.
Hitsit, tuo oli oikeasti vähän oksettava, ja inhottava kohta. Ja tuota Untukkaa tuosta lainaten, kun Harry niin sinisilmäisesti seuraa Bathildaa yläkertaan ja jättää Hermione alas. Ja koko paikkakin niin likainen ja kaikkea, kyllä pitäisi jo tajuta että kuka nyt jättäisi tuollaiseen kuntoon talon ja vielä asuisi siellä! Tai siis... Kyllähän Bathilda varmasti oli jo liian vanha siivoamaan sitä itse ja pitämään siitä huolta mutta kyllä sinne varmasti joku siivooja edes olisi palkattu O.o Mietä siis oikeasti nolotti Harryn puolesta <x) Niin nololta se tuntui luottaa siihen tyyppiin :"D

Ja sitten... Se, kun Fred kuoli. Vaikka yleensä olenkin Kuolonsyöjien ja luihuisten puolella, niin kyllä se oli jotain niiiiin inhottavaa. Sillä hetkellä olisin tahtonut paiskata kirjan seinään ja postata vihaisen kirjeen Rowille, mutta onneksi kirjani ovat minulle liian tärkeitä seinään heittämiseen x)

Hei, hei! Miten te saatatte sanoa noin Dracosta? :D
Lainaus käyttäjältä: Mirandel
Kohta Feeniksin killassa, kun Malfoy pilkkaa Weasleyden ja Harryn perhettä, Harry, Fred ja George saavat rangaistuksen, vaikka eivät varsinaisesti tehneet muuta kuin heiluttivat vähän nyrkkiä. Ja Malfoy ei saa mitään rangaistusta! Jotain niin epäoikeudenmukaista kuin olla jo voi!
Juu, pitäkää outona/hulluna (hei, enkös minä ollut sitä jo?) jos tahdotte, mutta minä repesin nauruun (50% ilkikuriseen, 40% Pimennolle/Umbridgelle ja 10% pelkästään sen epäreiluuden takia) tuossa kohdassa >x)

Mie en ole varma onko tätä enää tarpeellista laittaa spoileriin, joten hyvänen aika, sanokaa vaan jos häiritsee :DD

Sitten siis mainittakoon vielä ainakin Sevin kuolema ;<
Snape-parka kuoli niiin arvottomasti, minun mielestäni. Hyvä herra Voldemort meni tappamaan sen ihanan ihmisen päästäkseen kuolonkepin/kohtalonsauvan/seljasauvan todelliseksi omistajaksi. Eipä siinä mitään, olen kyllä tottunut että kyseinen herra Voldemort murhaa sellaisten asioiden tähden, mutta että Sev? Ei, ei, ei, ei ja ei! Ei! Ei Sev-parkaa, ihana ihminen.
Ja pakko nyt mainita tähän vielä että minä todellakin arvasin jo että Snape oli hyvis (ennen KV:ta siis) eikä hän silti yhtään mainettaan menettänyt silmissäni. Ai mistä arvasin vai? Kiitos iki-ihanan spoilaaja-siskoni joka oli jo itse englanninkielisen teoksen lukaissut kun minä odottelin suomenkielistä. :D

~Beatrix
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 27, 2009, 16:29:26 kirjoittanut Beatrix »

Poissa Panthera

• Maailman Gangsteri.
  • Vuotislainen
  • Miksi kananmunaa??
« Vastaus #10 : Lokakuu 25, 2009, 19:51:26 »
Joo....Pimento ja myös kuolemanvarjeluksista on yksi kohta kun Fred kuolee se vaan on niin hirvittävä oikeesti aina kun oon lukenu sen kohan oon alkanu itkee eikä mua hävetä jos te nauratte mulle mun yks lempihahmoista on Fred.
I'm flying, i'm Dying, But i love still.

Poissa Löytöeläin

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #11 : Lokakuu 27, 2009, 12:22:17 »
Tässä onkin jo mainittu suuri osa niistä kohdista, jotka minuakin inhottavat. Haluaisin vielä lisätä, että KV:ssä Harryn ollessa siellä King's Crossilla, se jokin vauvantapainen aiheutti minulle kyllä aika tavalla inhonväristyksiä. Ja vaikka tämä onkin jo useaan otteeseen mainittu, niin Bathilda-kohtaus oli kammottava. Minusta tosin ennemminkin pelottava, kuin inhottava.

Mielestäni JKR ei ole käsitellyt kenenkään hahmon kuolemaa riittävän syvältä, että se olisi aiheuttanut erityisiä tunteita. Dobbyn kuolema aiheutti kyllä kurjan olon ja Severuksenkin, vaikken hahmosta ole koskaan "saanut otetta". Niin kuin joku jo taisi mainitakin, Sevvie kuoli todella arvottomasti siihen nähden, kuinka olennainen hahmo hän oli.

Fredin kuolema ei inhottanut kuoleman itsensä takia, vaan sen takia, kuinka väärin se oli Georgea kohtaan.

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
« Vastaus #12 : Lokakuu 27, 2009, 13:43:57 »
Tää on aikas vaikea kysymys. Ällöttävin kohtaus on varmaankin tuo muutamaan kertaan mainittu KV:n Bathilda-Nagini –juttu, mutta yhtä selkeää inhokohtausta mun on vaikea nostaa esille. Mä oon ärsyyntynyt aika monessa kohtauksessa, kun joku/jotkut hahmot ovat käyttäytyneet typerästi tai kamalasti. Tällaisista ehkä merkittävimmät ovat Toffeen suhtautuminen Voldemortin paluuseen, Harryn räyhääminen Ronille ja Hermionelle FK:ssa, Ronin kiukuttelu/töykeily Harrylle ja/tai Hermionelle, ja sitten tietysti myös se, kuinka kelmiklubi kohteli Kalkarosta. Mutta kyllä noi kaikki (ainakin omalla tavallaan)ovat  hyviä kohtauksia, etenkin Harryn kiukuttelu ja kelmien harjoittama kiusaaminen, koska ne tekevät sankareista vähemmän kiiltokuvamaisia ja enemmän normaaleja.

Rita Luodikon kirjoitukset eivät mua ärsyttäneet ollenkaan, päinvastoin, musta ne olivat tosi hilpeitä ja ehdottoman positiivinen lisä kirjaan. Samoin kuin Lockhartin kujeet kakkoskirjassa. En osaa ärsyyntyä kumpaakaan hahmoon. Pimennosta mä myös tykkään, etenkin FK:ssa. No, hänen pitämänsä jälki-istunnot olivat kyllä rehellisesti sanottuna sairaita, niistä en voi tykätä, mutta muuten arvon noita on hahmona painonsa väärti kultaa :) Mä olin melkein kaiken aikaa, että jess, kerrankin rohkelikot (niin oppilaiden kuin opettajien keskuudessa) eivät saa automaattisesti kaikkea anteeksi sen takia, että ovat the rohkelikkoja. Mitä väliä vaikka kohtelu menikin sitten vaihteen vuoksi yli toiseen suuntaan :D (tosin mä kyllä nautin myös siitä, kun McGarmiwa onnistui rökittämään Pimennon tämän tarkastaessa muodonmuutostuntia). Mutta KV:ssa Pimento ei enää ollut niin viihdyttävä, vaan mä tunsin sympatiaa hänen uhrejaan kohtaan.

Niin no, mä ottaisin koska tahansa mielummin vähän vinoilua yhdeltä henkilöltä kuin vähän nyrkin heilutusta kolmelta henkilöltä. Mun mielestä fyysistä väkivaltaa käyttävät (etenkin kun on ylivoima) ansaitsevat aina selvästi ankaramman rangaistuksen kuin sanallisesti loukkaavat.
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Lokakuu 27, 2009, 15:22:15 »
Spämmäilen nyt tähän topiciin, koska haluan ilmaista mielipiteeni. Hyvin moni on esittänyt inhoavansa kuolemia, mutta ajatelkaapa, jos ainoastaan pahikset olisivat kuolleet? Sekö olisi sitten ollut kivaa? Jeejee hyvikset voittaa ja pahikset kuolee heti. Vaikka Potterit ovatkin todella kaukana realistisesta, olisi hyviksien henkiinjättö ollut äärrimmäisen typerää. Mielestäni Rowling teki ihan oikein pistäessään porukoita kuolemaan. En väitä, että olisin pitänyt siitä, mutta jonkun hyviksenkin on pakko kuolla. Muuten olisin luultavasti feidannut Potterin koko elämästäni.

Poissa Löytöeläin

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #14 : Lokakuu 27, 2009, 15:53:20 »
Minusta on täysin ymmärrettävää, että suosikkihahmon tai muuten juonen kannalta olennaisen, pitkään mukana olleen hahmon kuolema inhottaa, oli kyseessä sitten hyvis tai pahis. JKR on mielestäni onnistunut tekemään kirjasarjastaan oikeasti tunteita ja ajatuksia herättävän eikä se olisi mahdollista, ellei hyviksiäkin kuolisi. KV:ssa niillä mässäiltiin mielestäni vähän liikaa, muutama kuolema oli tarpeeton eikä niihin syvennytty oikealla tavalla.

Ei kai kukaan ole tarkoittanutkaan, ettei hyvistenkin olisi pitänyt kuolla, vaikka kuolemat sinällään inhottavia ovatkin?

Snouk

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Lokakuu 27, 2009, 21:11:27 »
Ei kai kukaan ole tarkoittanutkaan, ettei hyvistenkin olisi pitänyt kuolla, vaikka kuolemat sinällään inhottavia ovatkin?

Enhän minä tätä hakenutkaan. Kyllä minäkin kauhistelin joidenkin kuolemia, tai oikeastaan harmittelin. Kuitenkin ymmärrän, miksi Rowling oli päättänyt että kaikkien rakastama Fred kuolee, ja että uskollinen Dobbykin heittää veivinsä. Tarkoitin oikeastaan vain sitä, että ei saa masentua lempparihahmojen kuolemasta liikaa.

Poissa Hebb

• Vuotislainen
« Vastaus #16 : Marraskuu 16, 2009, 16:48:32 »
Mun tekis mieli tappaa se idiootti Cornelius Toffee! Siis ainoa hahmo (harryn, Macnairin, Viktor Krumin ja Fleur Delacourin lisäksi) joka sais painuu hevon kuuseen. Se on niin lipevä ja ärsyttävä mutta ei silti saa mitää aikaan. Ja Fleur Delacour - se on niin - niin semmonen, että luulee että kaikki muut on sen alapuolella. Viktor Krum on taas kamala joka tapauksessa ja Macnair on, kuten joku sanoikin, ETOVA hevoskotkavihaaja ja lisäksi lussemalfoin mielistelijä.

Valaria

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Marraskuu 22, 2009, 06:34:28 »
* Voldemort ottaa Luciuksen taikasauvan itselleen KV:n luvussa Pimeän lordi nousee.
* Kuolonsyöjät jäävät kiinni salaperäisyyksien osastolla FK:ssa mahdollisesti luvussa Verhon taakse.
* FK:n kohtaus, jossa Potter saa näyn missä Voldemort kiduttaa Siriusta ja päättää rynnätä Ministeriöön.
* Reguluksen kuolema kuulosti Oljon kertomana todella kammottavalta. PP-leffassa ainakin minä pelästyin manaliuksia, kuin jostain painajaisesta.

Ja myönnettäköön että ne kohdat, joissa Kalkaros napsii 50 pistettä Potter & companylta on epäreiluja, vaikka Hartsa on ah-niin-valittu poika joka elää ja maailman epäseksikkäin rillipää ja omaa ties mitä meriittejä.

--Siis ainoa hahmo (Harryn, Macnairin, Viktor Krumin ja Fleur Delacourin lisäksi) joka sais painuu hevon kuuseen.-- ja Macnair on, kuten joku sanoikin, ETOVA hevoskotkavihaaja ja lisäksi lussemalfoin mielistelijä.
Walden Macnair on kirjoissa todella vähän esiintyvä sivuhahmo, että aika jännää miten hänestä voi ärsyyntyä. Kokonaista 8 - 9 vuorosanaa koko kirjasarjassa. Miten Luciuksen mielistely ehtii tulla esille noin suppeissa puitteissa? AV:ssa kun Hagrid sanoi Macnairin olevan Luciuksen "vanha kamu" - toisin sanoen viittasi kuolonsyöjätoveruuteen. FK:ssa Hagridin triolle kertomasta tarinasta ilmennee Macnairin olevan "tappamisesta tykkäävä mielipuoli." Macnair tappoi ns. vaarallisia otuksia työnsä puolesta. Tuossa ammatissaan hän sai tyydyttää tappajan viettiään.

Sushanna

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Marraskuu 22, 2009, 14:34:21 »
 Kaikki ne kohdat missä joku inhottava hyypiö  tappaa jonkun idolini, en kerta kaikkiaan kestä niitä! Vihaan Bellatrixia, ja mieluiten vetäisin sitä ritsalla pyssyllä pehvaan!!!! Murrr.

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
« Vastaus #19 : Kesäkuu 12, 2010, 16:41:04 »
Inhoan niitä kohtia kun Harry tekee jotain typerää. Esim. Feeniksin killassa hän kertoo Pimennon tunnilla Pimennolle totuuden Voldemortista, joka ei usko. Harry ei voi lopettaa vaikka Pimento uhkailee. Ärsyttää se ettei Harry voi pitää suutaan kiinni.

Ja tietysti inhoan niitä kohtia jolloin joku tapetaan.
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Minttu

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Kesäkuu 12, 2010, 18:39:44 »
Inohan kohtaa AV: ssa, kun Sirius on pyytänyt Harrya luokseen asumaan mutta suunnitelmat kariutuvat kun Piskuilan karkaa. Oon repiny hiuksiani siinä kohdassa useiden vuosien ajan, on niin epäreilua että Sirius -kärsittyään 12 vuotta Azkabanissa turhaan- joutuu elämään syytettynä kun kukaan ei usko häntä. Ajankääntäjä -jakson aikana oon tuskastellut kun Harry & Hermy joutuvat antamaan asioiden tapahtua omalla painollaan. Olisi tehnyt mieli loitsia Matohäntä kuoliaaksi ja raahata sen jälkeen hänet todisteeksi >:I (Tosin Matiksen olemassaolo KV :ssa kenties pelastaa kolmikon hengen)

Toinen inhottava kohta on KV:ssa Oljon kuvaillessa hänen ja Reguluksen matkaa maanalaiselle järvelle ja Reguluksen kuolemaa. Se on jo liikaa. Tonttuparka. Ja Sirius kuoli halveksien veljeään tietämättä, että Regulus uhrasi henkensä Volden kukistumisen vuoksi. NYYYH.

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
    • Photography
« Vastaus #21 : Kesäkuu 17, 2010, 14:22:08 »
Kuten moni näyttää myös täällä inhoavan, niin minä inhoan itsekin kaikkia kohtia joissa Pimento näyttää selvästi kuinka pirumainen ja v*ttumainen henkilö hän onkaan. Pimento on henkilö, jota yleisesti inhoan eniten, mutta kohdat joissa hän esiintyy... *puistatus*

Lainaus käyttäjältä: Harry Potter ja Feeniksin kilta: 26. luku - Arvattua ja aavistamatonta, s. 717-718
"Sinä e - et voi!" professori Punurmio ulvoi kyynelten virratessa vuolaina valtavien silmälasien takaa, "sinä e - et voi erottaa minua! T - Tylypahka on m - minun k -kotini!"
"Se oli sinun kotisi", professori Pimento sanoi, ja Harrya inhotti katsella, miten nautinnollinen ilme hänen rupikonnankasvoilleen levisi, kun hän näki professori Punurmion valahtavan hillitttömästi nyyhkyttäen toiselle matka-arkulleen, "kunnes tunti sitten taikaministeri kirjoitti nimensä eromääräykseesi. Ole hyvä ja poisti tästä hallista. Sinä nolostutat meitä."
Tuo kohta jos mikä saa minulle pelkän inhon Pimentoa kohtaan. Miten joku ihminen voi oikeasti olla noin julma? Ja lisäksi se, että Toffee itse uskoo häntä. Kaikki kohdat, joissa Toffee oikeasti tekee jotain todella hölmöä, inhottavat ja ärsyttävät minua.

Inhoan myös niitä Harryn ja Kalkaroksen välisiä okklumeustunteja. Kalkaros on vain niin... paha. Kaikissa muissa siedän häntä ja pidän jopa luonnollisena, mutta ne tunnit jos mitkä pilaavat sen kaiken. Niissä ilmenee kaikki se inho jota Kalkaros kokee, ja se kaikki saa minut inhoamaan häntä.

Jokin kohta tuli mieleeni, jossa Sirius inhottaa minua, mutta nyt en muista mikä kohta se oli. Taisi liittyä jotenkin Oljoon.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Epik Feil

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Kesäkuu 18, 2010, 16:21:18 »
Inhottavin kohta on ehkäpä se kun... no, spoilataanpa varmuuden vuoksi.

Ja on niitä toki muitakin, mutta en tällä haavaa muista.

Poissa koipen

• Scififisti
  • Vuotislainen
« Vastaus #23 : Kesäkuu 18, 2010, 19:10:36 »
Pimento oli mielestäni loistava hahmo. Hänestä oli osattu tehdä oikein hieno "Complete Monster".

Mutta siis. Lähinnä ne kohdat joissa Harry voittaa Voldemortin joillakin rakkaus-sauvataika-äiti-ikivanha-taikuus-hyvänvoima-tuuri-kultahelmi -voimalla. Yeih.

Bathilda-kohta KV:ssä on kovin pelottava, ja oikein hirvittää miten se tehdään elokuvissa (pitäisiköhän katsoa..).

Se kohta jossa Viktor ei tapa koppakuoriaista Hermionen hiuksissa LP:ssä. Olisi vaikka nipannut sen sinne järveen.

Piskullainin pako tyhmyyden ja säälin johdosta PoAssa.

nr: Douglas Adams / Linnunradan käsikirja liftareille

Sallukka

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Heinäkuu 08, 2010, 18:12:53 »
Kaikki ne kohdat, kun Lockhart puhuu. Ihan kaikki. ( Paitsi ne kohdat, kun hänellä ei ole enää muistia >:D )