Kirjoittaja Aihe: Twitter  (Luettu 6273 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Twitter
« Vastaus #25 : Heinäkuu 21, 2013, 14:50:06 »
Tein Twitter-tilin joskus 2010 alussa, luultavasti kyttäilläkseni Tom Feltonia sun muita. En twiitannut mitään, enkä kyllä edes käynyt siellä kun ehkä kerran kuukaudessa.
Jossain vaiheessa unohdin koko Twitterin olemassaolon, aloin käyttämään sitä kunnolla vasta tämän vuoden alussa. Sinne on vaan hauska spämmätä kaikkea kun ei kukaan mun tuntema ihminen niitä twiittejä lue, ei kukaan niistä ainakaan seuraa :D Käytän sitä oikeestaan jonain ajatuksien purkamispaikkana, Facebookiin en ikinä melkein päivittele, kun siellä niin moni tuttu ihminen näkee ne päivitykset. Jos joku haluaa lukea mun jotain yöllisiä ajatuksia sun muita, niin olen @con_science :)
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Miss Zora

• nordist [nu'dist]
  • Vuotislainen
  • As cold as the night
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #26 : Heinäkuu 23, 2013, 12:39:10 »
Twitter-tili? Löytyy! Olen kyseisessä yhteisössä viihtynyt jo muutaman vuoden, vaikka ensimmäisten puolentoista vuoden aikana twiittasin ehkä kymmenesti. Stalkkasin lähinnä julkkiksia, lempibändieni jäseniä sekä näyttelijöitä, ja twiittasin heille synttärionnitteluja :D Viime kesänä yritin kuitenkin ottaa Twitter-tilini tosissaan käyttöön, kun pikkuhiljaa aloin ymmärtää kuinka se toimii. Ja kappas: yhtäkkiä twiittasinkin lähes 20 kertaa päivässä. Nykyään käytän Twitteriä hyvinkin aktiivisesti, päivittäin. Tykkään siitä, miten voin fangirlata ja spämmätä kaikkea mahdollista, eikä mun tarvitse hävetä, sillä mulla on seuraajissa sekä seurattuina ihmisiä jotka tykkää ja twiittaa samankaltaisista asioista. Mulle Twitter toimii myös uutislähteenä, siellä kun tuntuu tieto leviävän hyvin nopeasti. Twitterin kautta mä olen myös löytänyt jopa uusia "kavereita", jos heitä niiksi voi kutsua, sillä samanhenkistä porukkaa löytyessä juttu alkaa kulkea väkisin.

Itselleni Twitter on "helpompi" paikka kun Facebook. Voin olla oma itseni ja twiitata mitä haluan, hyvän maun rajoissa. Facebookissa päivittelen satunnaisesti, jos jotain tärkeää tulee mieleen. Joskus 140 merkin raja aiheuttaa ongelmia, mutta myös rajoittaa hyvällä tavalla. Sen pituisia twiittejä jaksaa useammaltakin seuratulta lukea, Facebookissa lähinnä scrollaan kaikkien yli kahden rivin pituisten päivitysten ohi.

Jos joku haluaa välttämättä seurata, niin nimimerkki on @july_almost. Mun twiitit on suojattuja, mutta jos vähänkään kiinnostaa vuoroin lätkä -tai musiikkiaiheiset twiitit, sun muut höpinät, niin olkaa hyvä :)

Suosittelen kuitenkin lämpimästi Twitteriin tutustumista! Ja jos joku haluaa mun turinoita seurailla, nimimerkki on @lllaku. :)
Huomasin muuten seuranneeni sua ennen kuin olit edes ehtinyt kirjoittaa tänne :D Yllätyin melkoisesti, kun nimimerkkisi vei jo valmiiksi seuraamalleni tilille. Ihan näin by the way :))
den eneste måten å ha noe i uendelig tid, er ved å miste det

Poissa Tylypahkan luuta

• Varmasti oudoin
  • Vuotislainen
  • Pottermore: PurpleSnitch12495
« Vastaus #27 : Elokuu 02, 2013, 21:18:04 »
Ilmiannan itseni! Sorruin ja tein Twitterin noin puoli vuotta sitten. Käyn siellä noin kerran pari viikossa, mutta en itse twiittaa mitään (vain kuvia uudelleentwiittaan). Seuraan monia Potter- tähtiä ja muita näyttelijöitä, muusikkoja/laulajia, urheilijoita, Pottermorea, Rowlingia ja matkailuun liittyviä sivustoja. Minun(kin) mielestäni Twitter on jotenkin "helpompi" paikka minulle, kun siellä on jotenkin vapaampi kuin Facebookissa. Mulla ei ole melkein yhtään seuraajia (3 kpl), mutta eipä se minua niin hirveesti liikuta. Yksi seuraajista on muuten australialainen Potter- fani! Se on just jotenkin outoa, ku jotku randomit vaan seuraa, mut oon sit ite ruvennu seuraamaan takas. :)

Ja nyt ku katoin ni seuraan ite 76 tiliä. Julkisuuden henkilöitä lähes kaikki, mutta onhan se kiva nähä mitä esim. Potter- tähdet tekee nykyään ja uutisetki näkee nopeesti (esim. aika nopeasti huomasin, että ahaa nyt on Britanniaan kruununperillinen syntynyt, kun heti kaikki rupee twiittailee, että onnea Britannia tai vastaavaa).

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #28 : Syyskuu 01, 2013, 12:35:29 »
Onpahan aikaa siitä, kun viimeksi olen Vuotiksessa käynyt. Kiitos lienee pulinattomuuden... Mutta asiaan. Joku onnistui hakkeroimaan (?) tiliin heinäkuun puolivälissä ja spämmäili sillä sitten mukavasti. Vanha tunnukseni @aivokas ei siis enää ole käytössä. Tätänykyä minut löytää Twitterin ihmeellisestä maailmasta käyttäjänimen @kurmutsis takaa. Saa seurata, seuraan teitä varmasti takaisin :)
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
« Vastaus #29 : Syyskuu 01, 2013, 21:33:09 »
Itselläni on nykyään tapana herätessäni lukea twitterin uusimmat uutiset. Pidän siitä, että oli kyseessä mikä tahansa suurempi tai miksei pienempikin uutinen niin siitä voi lukea twitterissä. Esimerkkeinä The Cuckoo's Calling paljastuminen Rowlingin kirjaksi, Richard Griffiths poismeno, kuninkaallinen vauva yms.... Twitter tavoittaa salamannopeasti miljoonia ihmisiä ja se on mahtavaa!
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poissa Raitasukka

• Vuotislainen
  • Objection!
    • flavors.me
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #30 : Syyskuu 06, 2013, 15:42:06 »
Twitteriin liityin joskus viime vuoden alussa, lähinnä seuratakseni muutamia nettituttuja, jotka olivat sillä puolella aktiivisia ja joitain julkimoitakin. Ennen liittymistä en edes kuvitellut Twitterillä olevan muuta tarkoitusta kuin julkkisten stalkkaaminen ja tavallaan olinkin oikeassa, mutta on siinä muutakin.

Yksikään irl-tutuistani ei taida käyttää Twitteriä (ja jos käyttääkin, niin sitä en tiedä), joten paikka tuntuu helpottavammalta kuin Facebook, josta lähdin jo pari vuotta sitten. En tiedä muista, mutta Twitterissä tuntuu olevan vähemmän painetta seurata toista vain siksi että hei me tunnetaan toisemme etäisesti ja ehkä moikataankin joskus. Seuraan jos jutut kiinnostavat ja osuvat lähelle omia mielenkiinnon kohteita, niin ihmeen yksinkertaista se on. Facessa ainakin tuli useasti mietittyä, että miksi ihmeessä päivittäisin tänne mitään harrastuksistani, ei irl-tuttuja kiinnosta kommentit tulevasta animekaudesta kun taas Twitterissä sellaisella saa jopa aikaan pienen keskustelun muiden kanssa. Se on kai se juttu Twitterissä - minulle se on väylä löytää samanhenkisiä ja kiinnostavia ihmisiä, jotka twiittaavat itseäni kiinnostavista asioista. Siinä sivussa on myös kivaa lukea lyhyitä, arkisiakin juttuja. Facebookissa en oikeastaan koskaan tiennyt mitä kirjoittaa, kun taas Twitterissä tuntuu ihan kivalta jakaa ajatuksiaan, vaikka sitten kymmenille tuntemattomille ihmisille.

Twitterin merkkimäärä on samalla siunaus ja kirous. :D Toistaalta on kivaa lukea lyhyitä ja napakoita ajatuksia, mutta toisaalta taas minulla on välillä ihan tuhottomia vaikeuksia tiivistää juttujani 140:een merkkiin. Mitäköhän kielioppisääntöä rikkoisin tällä kertaa räikeästi, miten moneen erilliseen twiittiin kehtaan jakaa tämän ennen kuin juttu venähtää liian pitkäksi? Aika moni juttu on jäänyt sanomatta juuri tämän vuoksi, mutta ehkä vain ajattelen liikaa, ainakin tässä oppii tiivistämisen jaloa taitoa. :D Enpähän ainakaan spämmää liiaksi, noin puolentoista vuoden twiittailun jälkeen alan vasta pikkuhiljaa lähestyä 1000. twiittiäni. Luulisin twiittaavani enemmän, jos minulla olisi sellaisen mahdollistava puhelin, joka kulkisi mukana kaikkialle. Jutut saisi ainakin jaettua heti tuoreeltaan kun ne tulevat mieleen. Ehkä sitten, kun ikivanhasta luuristani aika viimein jättää...

Poissa Mehujauhepallo

• Vuotislainen
  • Pottermore: MoonPatronus27791
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #31 : Helmikuu 08, 2014, 07:51:50 »
Itsekin löysin tieni Twitteriin. En mä siellä kauaa oo ollut joten en oikeastaan hirveesti oo siellä mitään tehnyt. Ihan kivalta paikalta se vaikuttaa.

Saa seurata. Seuraan kyllä takasin

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #32 : Lokakuu 07, 2014, 17:44:30 »
Olin suhteellisen varma, että olisin kirjoittanut tähän topiciin jo. Jaa.

Minusta on vähän hassua, että Twitteriä ja Facebookia ylipäätään verrataan, mutta kun sille tielle lähdetään, olen kyllä kotiutunut Twitteriin paljon paremmin kuin Facebookiin. Yleinen ilmapiiri on yksinkertaisesti vapautuneempi. Siinä missä Facebook on monelle tietynlaista pakkopullaa, on vaikea päättää mitä "kehtaa" päivittää ja mitä ei, joitakin päivityksiä ei aina vain jaksaisi (toki sama voi päteä Twitteriinkin) ja ihmiset voivat seurata toisiaan ihan vain velvollisuudentunnosta, Twitterissä voi olla varmempi että seuraajia oikeasti kiinnostaa, olivat twiitit sitten miten "turhia" tahansa.

Raitasukka kirjoitti hyvin.
(...) paikka tuntuu helpottavammalta kuin Facebook, josta lähdin jo pari vuotta sitten. En tiedä muista, mutta Twitterissä tuntuu olevan vähemmän painetta seurata toista vain siksi että hei me tunnetaan toisemme etäisesti ja ehkä moikataankin joskus. Seuraan jos jutut kiinnostavat ja osuvat lähelle omia mielenkiinnon kohteita, niin ihmeen yksinkertaista se on. Facessa ainakin tuli useasti mietittyä, että miksi ihmeessä päivittäisin tänne mitään harrastuksistani, ei irl-tuttuja kiinnosta kommentit tulevasta animekaudesta kun taas Twitterissä sellaisella saa jopa aikaan pienen keskustelun muiden kanssa. Se on kai se juttu Twitterissä - minulle se on väylä löytää samanhenkisiä ja kiinnostavia ihmisiä, jotka twiittaavat itseäni kiinnostavista asioista. Siinä sivussa on myös kivaa lukea lyhyitä, arkisiakin juttuja. Facebookissa en oikeastaan koskaan tiennyt mitä kirjoittaa, kun taas Twitterissä tuntuu ihan kivalta jakaa ajatuksiaan, vaikka sitten kymmenille tuntemattomille ihmisille.

Myös ihailemiaan tai muuten kiehtovia ihmisiä on kiva seurata. Sitä ei tunne itseään julkkisten yksityiselämää tonkivaksi stalkkeriksi, kun näkee kuitenkin vain asioita ja mietteitä, joita nämä ovat oma-aloitteisesti valmiita ja halukkaita jakamaan. Jotkut saattavat ehkä pystyä tiedostamaan paremmin, että ihmisiä ne julkimotkin ovat julkisuudestaan huolimatta muiden tavoin, eivät valtaväestön mielenkiinnon tyydyttämiseksi tongittavia objekteja. Lisäksi kynnys kommentoida ei-niin-tuttujenkin tekemisiä on huomattavasti matalampi kuin muualla, koskien kaikkia käyttäjiä. Ehkä se on tietynlaista yhteisöllisyyttä.

Jos joku eksyy epähuomiossa seuraamaan minua (@sinisterlilium) seurailen kyllä kernaasti takaisin. :)
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 04, 2015, 23:17:06 kirjoittanut Bloody Princess »

Poissa aivokas

• Vuotislainen
    • Toisesta maailmasta
  • Pottermore: SunRain28775
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #33 : Maaliskuu 02, 2015, 19:30:20 »
Siinä missä Facebook on monelle tietynlaista pakkopullaa, on vaikea päättää mitä "kehtaa" päivittää ja mitä ei, joitakin päivityksiä ei aina vain jaksaisi (toki sama voi päteä Twitteriinkin) ja ihmiset voivat seurata toisiaan ihan vain velvollisuudentunnosta, Twitterissä voi olla varmempi että seuraajia oikeasti kiinnostaa, olivat twiitit sitten miten "turhia" tahansa.

No näin nimenomaan. Itsekään en sitten yläasteen alkuvuosieni ole Facebookiin päivittänyt oikeastaan mitään, Twitteriin sitäkin enemmän. Vietin tosin somehiljaisuutta molempien osalta vuoden ajan. Nyt olen kuitenkin palannut takaisin entistä ehompana ja suuremmalla tarmolla. Tai ainakin palannut takaisin.

Sitäpä tässä oikeastaan tulinkin ilmoittelemaan - minut löytää jälleen Twitterin ihmeellisestä maailmasta nimimerkin @kurmutsis alta. Seurailemaan vaan! Ja tosiaan, seurailin jo joitain teistä, joiden nimimerkkejä muistin. Elkää ihmetelkö, minä se vaan. :)
Take one step closer to the borderline
Where night and day unite
This mortal coil I've gone and left behind
On holy soil

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
« Vastaus #34 : Toukokuu 09, 2015, 13:44:00 »
Minutkin löytää Twitteristä. (Saa seurata!)

Olen liittynyt paikkaan vuonna 2011, ihan vaan kiinnostuksen perässä kun löytyi taas uusi paikka minne voin itseni tunkea - rakastan uusiin paikkoihin rekisteröitymistä! En ymmärtänyt silloin paikasta tuon taivaallista, seurasin jokaista julkkista joka vastaan tuli ja twiittailin ties mitä. Sitten koko paikka jäi unholaan, yritin pariin otteeseen aktivoitua mutten onnistunut. Nyt sosionomikoulutukseni johdosta aloin huomata, että Twitterissä käydään paljon keskusteluja ajankohtaisista aiheista hyvin kärkkäinkin mielipitein. Myös kaiken maailman Posset ja Putoukset näyttelivät katsojien twiittejä tv:ssä, ja näiden kautta päätin vielä kerran yrittää. Karsin pois kaikki turhat seurattavat, muokkasin profiiliani enemmän minuksi ja kirjoitin twiitin. Nyt olen koukussa.

Minulla on tällä hetkellä vain 4 seuraajaa, joista kaksi on vanhoja tuttujani jotka eivät ole nykyään lainkaan aktiivisia ja yksi on ulkomaalainen joka ei varmaan edes tajua twiiteistäni mitään koska kirjoitan suomeksi. Itse seuraan monia mielenkiintoisia kasvoja, lyhyet, ytimekkäät, sarkastiset ja fiksusti kirjoitetut twiitit ovat minun mieleeni. Tykkään seurata myös sosiaalialalla vaikuttavia tekijöitä, kuten lastensuojelua, THL:ää, Talentiaa, ja niin edelleen. Sitä kautta opin myös paljon omasta alastani.
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #35 : Toukokuu 11, 2015, 13:20:48 »
Minutkin löytää nykyisin twitteristä(minuakin saa seurata), mutta olen kyllä aika epäaktiivinen, koska
enempi tulee liikuttua Facebookin puolella, ellen satu jämähtämään Vuotikseen. :)
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Ryövärintytär

• pulupikkunen
  • Vuotislainen
  • Täydenkuun ja yksinäisen karhun neljäs tytär
  • Pottermore: PotionRain200
« Vastaus #36 : Heinäkuu 19, 2015, 22:16:00 »
Twitterissä(kin) olen vaikkei mitään käryä mitä missä miksi ja miten. Seitsemän twiittiä tähän mennessä joista suurin osa on ihan turhia ja loput adressien jakoa enimmäkseen... Ehkä joskus vielä ymmärrän tämänkin hullutuksen hienouden. Toivottavasti.
"Hän kirjoittaa kuin känninen rapu!"
"I'm not crazy! My mother had me tested."
"Oh Remus you're so fine, you're so fine you blow my mind, hey Remus!"
http://lorunloppu.tumblr.com/