Kirjoittaja Aihe: Hyönteiset  (Luettu 1097 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa nipsu

• juoksee aarteen perässä.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Hyönteiset
« : Kesäkuu 12, 2009, 19:15:20 »
Koska maailmassa on varmaan 40 miljoonaa hyönteislajia, ei tänne muuta pian mahdukaan, jos kaikista tehdään erillinen topic. Kuten käytäntönä on lintujenkin kanssa, jatkamme tästä ja keskustelemme kaikista hyönteisistä yleisesti. -Spectre

//muokkaus. Eli nyt keskustellaan täällä hyönteisistä , eikä vain hyttysistä. ärr. ;;/ no ihan sama. :D ku Specte (?) sanoi-. Eli kertokaa vähän, jos ette vihaa ;o tai miks teitä inhottaa ne eniten ? jne..
miks muuten vaikka sääskiä (hihi) , ja kärpäsiä pitää olla maailmalla. eine vaikuta mitään, eikä tee mitään (varmaan?)

no kertokaas.

itteeni inhottaa sääsket aivan hirveesti, koska ne tulee iniseen korvaan, eikä anna nukkua. : ( ja ulkonakin ku on, ni inisee vaan. INHOTTAVIA. :D no.. on kärpäsetkin inhottavia, ku niitä ei saa tapettua ku ne on nopeita.

en osaa kertoa mitään, (SAMA TUO) kertokaa te ny. (:

-nipsu°
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 26, 2009, 12:27:04 kirjoittanut nipsu »

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Hyönteiset
« Vastaus #1 : Kesäkuu 24, 2009, 17:18:52 »
No joo, hyönteiset eivät ole mitään ihania pikkuisia viattomia mustia läiskiä. Esim. hyttyset. On se kyllä vähän inhottavaa kun hyttysiä saa hätistellä kokoajan pois kaikkialta. Ja sitten niiden pistot vielä kutittavat. Hyttyset ovat vain elävää linnunruokaa :P Se on sitten kivaa olla isäni kanssa ulkona, kun kaikki hyttyset tulevat hänen kimppuunsa :'D Kärpäsetkin ovat kamalia! Ne ovat vieneet minulta monia yöunia ja ne ovat mielestäni ärsyttävimpiä hyönteisiä koska:
-Ne pitävät hirveää meteliä
-Ne ovat tosi nopeita liikkeissään
-Niitä on joskus vaikea huomata
-Ja mikä ärsyttävintä, ne eivät ikinä poistu mistään, kun ajattelee vaikka sellaista kaameaa yötä, jonka vietin kärpäsen kanssa. Ensin nukahdin. Sitten kärpänen tuli ja herätti minut. Hetken päästä kärpänen lähti jonnekin muualle huoneeseeni. Sitten kun olin juuri saanut nukutuksi uudelleen, niin kärpänen tuli ja istahti korvan juureen tai otsalle tms. Ja sitten kun mittani täyttyi ja yritin liiskata sitä, niin sepäs olikin tosi helppoa tokkuraisena unettomuudestaan. Sellaista se oli koko yö. Ja hyi kamala, kun kattolammpuja siivoilee ja huomaa, että kupuun on kerääntynyt miljoona kuolleen hyönteisen haisevaa ja mädäntynyttä raatoa! -.-' Mutta jos vaikka mehiläisiä, ampiaisia tai muita pölyttäjiä ei olisi maailmassa, niin kukat kuihtuisivat nopeasti. Että on hyönteisissä hyvät puolensakin.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 05, 2009, 16:53:06 kirjoittanut Presto »
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Tunafish

• ehkä jossain muualla
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #2 : Kesäkuu 24, 2009, 20:27:34 »
Aah, ihanat kärpäset! Muistan kuin eilisen (se tais ollakki eilen) kun eräs kaunisääninen kärpäsyksilö päätti muuttaa kotoisaan huoneeseeni. Alkaessani yöpuulle päätti kärpänen lähteä iltalenkille kurkkunsa sulosointuja ulos päästellen. Tähän meni hermot ja vedin peiton naamalle. Ollessani mukavassa unessa lennähti tämä ihana yksilö suoraan nenääni, herättäen minut okein mukavalla tavalla. Vaivuin taas uneen huidottuani hetken kärpästä pois läheltäni ja potkaistuani kivuliaasti seinään. Jonkin ajan kuluttua (kelloa ei tullut katsottua) kärpänen herätti minut uudelleen, laulellen taas ympärilläni. Tämän jälkeen sain nukuttua.

Eli viimeksi viime yönä kärpäset vei multa yöunet ja hermot. Minäkin inhoan kärpäsiä aika samoista syistä kuin hiivatulehdus. Öisin puoliunessa niitä ei meinaa saada millään listittyä. Kärpäset ovat sitä viisaita, että aina kärpäslätkän ilmaantuessa paikalle, ne mystisesti katoavat.

No pitipä taas sarkastiseti kirjottaa osa. xD

Poissa Nuno

• kiharakirjailija verraton
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #3 : Kesäkuu 25, 2009, 20:17:21 »
Yleensä annan hyttysten purra itseäni (niin kuin myös paarmojen). :D Varmaan joskus pienenä tapoin hyttyset, jos ne tuli kädelleni. Nykyään en pysty tappamaan niitä ja annan niiden purra tai sitten puhallan ne pois. Mutta joskus ne ovat ärsyttäviä, kun eivät millään jätä rauhaan, jos yrittää esim. lukea kirjaa. Ei niissä mikään muu ole ärsyttävää.
Kärpäsetkään eivät ole inhottavia, jos ei lasketa sitä, kun yrittää ottaa niitä haaviin tai mukiin ja viedä ulos. Heti kun löytää haavin niin kärpänen on jo mennyt jonnekin toiseen huoneeseen tai jäänyt kattoon paikalleen.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 26, 2009, 10:19:53 »
Minä inhoa kaikenlaisia hyönteisiä kärpäsistä itikoihin. Kärpäset pitävät hirveää ääntä ja ovat niin ISOja :(
Suurin toiveeni on, että itikoita ei olisi koko maailmassa. Itikan pistot ovat niin iljettäviä. Kyllä sen muuten kestäisi, mutta kun
minulla on kaiken maailman allergioita, siitä syystä joka ainoa itikan purema minussa tuntuu (ja näyttää) siltä kuin samaan kohti olisi
pistänyt ainakin 10 itikkaa. yhyyy...! Ja joudun kestämään sitä joka ikinen kesä!! Sen takia en voi nauttia rannalla olemisesta kun pitää kyykkiä vaatteet päällä koko ajan! Hiiteen kaikki itikat ja muut hyönteiset ;(
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Nymphae

• Taikajuomien valmistuksen ja yrttitiedon opiskelija
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HollyShadow146
« Vastaus #5 : Kesäkuu 27, 2009, 00:11:19 »
Minä en voi sanoa inhoavani hyönteisiä, ainakaan useimpia niistä. Ollessani ala-asteen ensimmäisillä luokilla otimme kaverini kanssa leppäkerttuja lemmikeiksi, mutta päästimme ne sitten vapaaksi (vasta omalla pihalla, jotta alueella olisi paljon leppiksiä :) ). Seurasin nuorempana myös innokkaasti muurahaisten, erityisesti viholaisten (purevat kipeästi), touhuja ja syötin niille pullan-tai leivänmurusia ja taisin joskus siirtää yhden niiden pesistä toiseen paikkaan. Isäni puolestaan keräsi yli 50 vuotta perhosia, joten olen sitten itsekin tullut kasvattaneeksi perhostoukkia (työläintä oli varmaankin nokkosperhosten kasvattaminen, kun ne syövät nokkosta --> nokkosten kerääminen ei ainakaan paljain käsin kovin hauskaa). Lemmikkinä minulla on ollut esimerkiksi matarakiitäjä, joka kuoriutui jo kevättalvella eräänä vuonna (syötin sille hunajaa yms.). Se eli kolmisen viikkoa aikuistuttuaan, ja oli aika kurjaa, kun se sitten kuoli : ( . Olen siis varmaan perinyt innostukseni hyönteisiin isältäni, mutta perhoskeräilijää minusta ei kuitenkaan varmaan tule, sillä pidän enemmän perhosista elävinä. Biologiaa (mm. Eläin-ja Kasvituntemus  -kurssit) olen kuitenkin opiskellut.

Täytyy myöntää, että ampiaisista en kyllä erityisemmin pidä niiden agressiivisen luonteen vuoksi. Minua ei ole koskaan pistänyt yksikään, mutta se johtuu varmaan lähinnä taitavasta väistelystä. Hyttysistäkään en erityisemmin pidä, vaikka niiden vedessä elävät toukat ovatkin mielenkiintoisia. Kimalaiset sen sijaan ovat mielestäni kivoja; meillä on tällä hetkelläkin talomme katossa kimalaispesä, mutteivät ne silti pahemmin meitä häiritse. Olen joinakin syksyinä ottanut kannelliseen purkkiin väsähtäneitä kimalaisia ja virvoittanut niitä hunajalla, varsinkin nuorempana.

Kärpäsiin minulla on aika neutraali asenne. Tiedän toki, että ne (varsinkin raatokärpäset) levittävät tauteja, mistä syystä en yleensä toivo niitä ruokapöytään. Meillä tosin oli joskus "lemmikkinä" merkillisen hyväkäytöksinen huonekärpänen, joka ei pyörinyt korvan juuressa, vaan saattoi istua hiljaa lähistöllä häiritsemättä. Ruokimmekin sitä välillä (tämä taisi olla joskus viime syksyn loppupuolella). Mieleen on jäänyt myös se, että ollessani lukiossa ruotsintunneillamme pyöri pariin otteeseen sama kärpänen, jonka ruotsinopettajamme päätti nimetä Siiriksi. Muistanpahan, mikä on kärpänen ruostsiksi (en fluga) ;) .
"Malfoy is not having hallucinations", snarled Snape. "If your head was in Hogsmeade, so was the rest of you."  -AZ        ♥ 6.-13.6.2011
"Which leaves you and me, Ron!" said Tonks brightly, knocking over a mug-tree as she waved at him.  -DH

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #6 : Lokakuu 02, 2009, 19:33:46 »
Kesä ja kärpäset - siinä on Suomen suvin oikea parivaljakkko. Itse olen tottunut kaikenlaisiin inisijöihin ja pörriäisiin, kun koko elämäni olen viettänyt maalla.

Ihme kyllä, ettei minulla ole noussut kammoa näihin ampiaisiin - onhan ne pistäneet minua jo 4-5 kertaa.
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.