Kirjoittaja Aihe: Bleak (ja FL▲MER)  (Luettu 596 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • BANG
Bleak (ja FL▲MER)
« : Kesäkuu 06, 2009, 19:32:10 »
Bändit siksi samassa aiheessa, että FL▲MER on Calebin sanojen mukaan ns. 3. Bleak.

BLEAK

Bleak oli suomalainen grungerock-yhtye joka tunnetaan parhaiten Ana Johnssonin kanssa esittämästään "Fate"-kappaleesta Jadesoturi-elokuvassa. Bleakin musiikille ovat tyypillisiä mollivoittoiset melodiat ja raskas mutta tuotettu äänimaailma. Bleak on esiintynyt muun muassa HIMin lämmittelijänä pariin otteeseen.

Bleak kuitenkin hajosi jo 2000 jäsenten hajaannuttua muiden intressien perässä ympäri Suomea. Caleb lopulta seurasi Madun ja soolokitaristi Crabin jalanjälkiä Helsinkiin, ja 2002 Bleakin rivit kasattiin uudestaan, laajemmalla soundimaailmalla varustettuna.

Perjantaina 13. helmikuuta 2009 yhtye ilmoitti nettisivuillaan bändin hajonneen, jonka jälkeen laulaja/biisintekijä Caleb otti uudet jäsenet vanhojen tilalle ja vaihtoi bändin nimeksi FL▲MER (Flamer), mutta säilytti vanhan suunnittelemansa liekkilogon. Caleb selitti FL▲MER bändin Myspace sivulla, miksei hän jatkanut samalla nimellä [Bleakilla]: Bleak merkitsee hänelle 10 vuotta riidellyttä bändiä, joka viimein hajosi erimielisyyksiensä takia. Faneja hän kehotti ottamaan FL▲MERin vastaan ns. 3. Bleakina.

JÄSENET:
    * Madu - kitara, laulu
    * Caleb - laulu
    * Crab - kitara
    * Zeta - basso
    * Junior - rummut

ALBUMIT:
    * Burns Inside (2006)

FL▲MER

Bändiltä ei ole ilmestynyt vielä paljoakaan materiaalia, enimmäkseen demoja Myspacessa. FL▲MER jatkaa Bleakin tyylillä, vaikkakin hieman rajummalla soundilla. Calebin sanojen mukaan FL▲MERin kappaleet ovat Bleakille kaavailtuja valmistelemattomia kappaleita, jotka nyt valmistellaan FL▲MERille. Myspacessa voi kuunnella mm. "Pyromania" -demon kokonaisuudessaan. FL▲MER esittää tulevilla keikoillaan myös Bleakin vanhaa materiaalia, mm. "Fate", "What you are" ja "Crossword". FL▲MERin muita jäseniä, kuin Caleb, ei ole vielä julkistettu.

tekstin lähteet: www.myspace.com/flamermusic, www.wikipedia.fi

Ja omaa mielipidettäni:

Bleakin musiikki on parasta suomalaista, mitä olen ikinä kuullut. En uskonut suomalaiseksi bändiksi kun kuulin 'What you are' kappaleen. Bleakista tuli vieläkin läheisempi, kun kuulin että bändi meni ja hajosi. Nyt muistan vähintäänkin kaikkien kappaleiden sanat ulkoa ja takaperin, ja missä kohti bassorumpu komppaa ja muuta. Kappaleet ovat upeita, puhumattakaan Calebin jumalallisesta äänestä. Jos semmosen jösses äänen saisin niin pyytäisin maksua, että sitä saisi kuunnella. Harmi vain ettei Calebin ääni aina livenä ole niin herkku, mutta levykin riittää(:

Mielestäni paras kappale Bleakilta on "M". Sanoinkuvaamattoman kaunis kappale. Aivan kuin Caleb laulaisi sen aivan vieressä, ja juuri minulle. Kappale on yksinkertainen mutta samalla monimutkainen. Sanat ovat kuin sulaa hunajaa, ja mietinkin usein ketäköhän se koskee? (: Ja sitten se kuinka kappale 'kasvaa' koko ajan: ensin hidas tausta, ja sitten tulee hellä laulu, kertosäe, ja sitten BOOOOM. Räjähtää tunnekuohu. Se on upeaa kuunneltavaa.

Kaikki Bleakin kappaleet ovat tarttuvia ja jäävät mieleen, myös sanat ymmärtää helposti Calebin upeasta ääntämisestä.

Vihasin Flameria aluksi, koska sehän oli tullut Bleakin tilalle. Vihani oikein kuohui, mutta nyt olen päässyt sen yli. Kappaleet olivat mielestäni kauhean möreitä ja synkkiä mutta tarkemmin ajateltuna, nehän ovat vasta demoja, eivätkä loppuun asti säädettyjä mestariteoksia. Nyt nautin Flamerinkin musiikista ja odotan uutta tavaraa tulevan(:
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."