Kirjoittaja Aihe: Severusta, kuolonsyöjiä ja kelmejä - lyijyllä ja piirtopöydällä [UUSI 17.4.!]  (Luettu 1457 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kivikausi

• Professori
  • Vuotislainen
    • Kivi @ deviantART
  • Tupa: Korpinkynsi
Kuolonsyöjiä, Severusta ja kelmejä! Pääosin tietokoneella piirrettyjä.
Uusimmat työt löytyvät aina viestin lopusta. Viimeinen työ julkaistu 17.4.2010, se löytyy alimpana.
Klikkaa kuvat isommiksi. :)

VANHAT TYÖT, vuoden 2008 alusta

Severus -Lyijärityö
Välineenä lyijykynä 2B ja 7B, alkup. työ kokoa A5.

Abraxas Malfoy - Lyijärityö
Välineenä lyijykynä 2B ja 7B, alkup. työ kokoa A6.

Pimeän piirto taivaalla - Lyijykynätyö
Sama kuva polttomerkkinä. - Tussityö
Välineenä lyijykynä 2B ja 7B, alkup. työ kokoa A6. Polttomerkki tussattu.

Rannalla - Severus, James ja Lily
Ensimmäinen työ piirtopöydällä ja Photarilla.
Olisi tarkoitus retusoida tämä joskus.

FANART 5 - KUOLONSYÖJÄT, haaste Finfanfunissa, 10 kuvaa, marraskuu 2008 - huhtikuu 2009

024. Perhe. - Monenlaista yhteisöllisyyttä K-13 tms. (väkivaltaa)
Kokeilin ensimmäistä kertaa koskaan piirtää pimeällä taustalla.
Myöskin ensimmäistä kertaa koetin antaa periksi perfektionismille ja koettaa olla tekemättä niin tarkkaa jälkeä.
Kuvaa tehdessä päähahmona oli mielessä Augustus Rookwood, sivulla Travers ja Severus. Vaikkei kasvoja näykään.
Välineinä piirtopöytä + Photoshop.

084. Mies. - Antonin Dolohov, nuori mies on valmis uhraamaan vallan eteen.
Dolohov nuorempana, noin 30-vuotiaana. Vanhempana sillä on lyhyemmät hiukset ja enemmän partaa. ;)
Tämän kuvan aikana Kuolonsyöjien toimet olivat jo alkaneet.
Nenä on tarkoituksella vähän vino ja kasvot liveästi epäsymmetriset.
// Ainiin, skanneri jättää aina jälkensä. Harmittaa kun tummat alueet näyttää niin epätasaisilta. Eivät oikeasti ole!
/// Niin ja olisi kiva myös tietää minkälaisia mielikuvia muilla on Dolohovista. Natsaako?
Välineenä lyijykynä 3B ja alkup. työ kokoa A5.

006. Tunnit. - Walden Macnair, jokainen saa itse päättää miksi ja miten hän on päätynyt lattialle makaamaan.
Tänään oli vaikeuksia piirtää, ei meinannut millään tulla ulos mitään. Päädyin sitten vähän sarjakuvamaiseen raaplaukseen hädässä. Luonnoksia oli aika kasa ennen kuin tiesin miltä Walden näyttää. Tuossa näytiksi pari.
Tein teknisen mokan jonka takia tausta ja Walden eivät ihan natsaa yhteen...

063. Kesä. - Walden Macnair
Kukkaketoa ja kirvestä pyydettiin niin..

023. Rakastavaiset. - Lucius/Hermione, kuvitus LordPuhdemortin ficciin Muistojen menneisyys. (Linkki menee Finfanfuniin)
"Kun Lucius tuli illalla olohuoneeseen, Hermionen kasvoille nousi heti lämmin hymy. Tavoistaan poiketen, mies ei istuutunut nojatuoliin vaan tytön viereen sohvalle. Hermione tunsi olonsa hieman hermostuneeksi, vaikkei sitä aikaisemmin ollut tuntenut Luciuksen seurassa. Mutta parin päivän aikana tapahtuneet muutokset miehen käyttäytymisessä saivat sen aikaan.
Tyttö yritti keskittyä kirjaan, mutta hän tunsi Luciuksen katseen itsessään, joka teki siitä hankalaa.
– Olet kaunis, mies vain sanoi yhtäkkiä.
Hermione vilkaisi Luciusta hieman punastuneena eikä tiennyt miten ottaa kohteliaisuus.
"

Lucius on n. 20-vuotias ja Hermione 16 aikamatkustuksen vuoksi.
Tämän tekemiseen meni noin 5kk, kamalia blokkeja ja se kyllä näkyykin elementtien yhteensopivuudessa. :P

097. Viha.Severus Kalkaros
Selvennys tekstiin: "How extraordinarily like you father you are, mr. Potter."

040. Näkö. - Severus/Minerva
Tämä on kuvitus omaan ficciini joka on juuri työn alla.
Linkki siihen tulee ehkä joskus jos saan valmiiksi.
Ja kyllä kyllä, Severus näyttää ihan samalta kuin kuvassa Viha, fail.

099. Arvojärjestys. - Severus/Macnair
Juh, ottanee osaa myös deviantArtin fanart-haasteeseen "Hogwarts' corridor challenge".
Eli kun Macnair tuli linnaan Harryn kolmantena vuonna ja näki Severuksen monien vuosien jälkeen, niin tapaaminen tuskin jäi kädenpuristukseen ja nyökkäämiseen. ;)
Severuksen taikasauva muuten on Macnairin mahan sisuskaluissa, joten siksi se ei tee mitään vaikka sitä kuristetaan. ;D

026. Toverit. - Severus ja James
Jotakin luihus- ja rohkelikkoporukoiden välisistä suhteista seiskytluvun loppupuolella. ;)
Tämäkin ottaa osaa DeviantArtin haasteeseen "Hogwarts' corridor challenge".
Videoin piirtämiseni kokeeksi, joten kuvan ekan version syntymisen voi katsoa Youtubesta,
jos ketään kiinnostaa varoittava esimerkki Photoshopin käytöstä. :'D

094. Itsenäisyys. - YOU HAVE TO MEAN IT!
Oikestaaanhan Voldemort ei kai ole kuolonsyöjä, mutta tuumasin että sopisi teemaan kuitenkin ja näin lopetuksena. ;D
Ja tosiaan, hän on Toni Wirtanen Apulannan videosta Vauriot.
- Joskin neljän tunnin muokkaamisen jälkeen. ;D
Tekijänoikeuksista: En kysynyt lupaa kuvan muokkaamiseen, mutta Wirtanen itse on kuvan nähnyt ja hyväksynyt.

UUSIMMAT, toukokuu 2009 ->

After curfew - Pojat on nyt täysin kusessa. Severus, Harry, Ron
Mikä ihme se on joka Tylypahkaan tulee illalla, ettei saa liikkua?
En nyt millään keksinyt sitä suomeksi, olisin muuten kääntänyt...
Onko se vain liikkumiskielto?

Varastettu hetki - Severus/Lily

Adara - Severus/Adara
Fubukin piirustushaasteeseen, pyysi piirtämään itse keksimänsä hahmon, jota käyttää ficeissään.
Värikuvana

Turhautuminen - Severus Kalkaros, tai oikeastaan Snivellus ;)

Don't call me coward! - Finfanfunin turnajaisten voittajatyö, kohtaus Puoliverisestä prinssistä

- Severus Tylypahkan katolla kurpitsajuhlan aikana UUSI 17.4.2010
Finfanfunin turnajaisiin #6 osallistunut kuva aiheella "Halloween".

Niin ja muistathan että kuvia voi kommentoida vaikkei itse piirtämistä harrastaisikaan. Ainakin minä kuulen oikeen mielelläni jo ihan vaan siitä minkälainen tunnelma jossakin kuvassa katsojan mielestä on tms.. :) Jokainen kuitenkin osaa katsoa piirroksia, vaikkei piirtäminen luonnistuisikaan.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2012, 17:00:07 kirjoittanut Kivikausi »

Debra

• Ankeuttaja
Moi.

Kattelin kuviasi, ja.. en oikein osaa sanoa.. Töiden tyyli ei ollut yhtenäinen, vaan ne olivat kaikki tehty vähän eri tyyleillä. Ei mikään huono juttu kuitenkaan. Lyijärityöt oli hienoja, varsinkin tämä viimeisin eli Dolohov, se oli tosi taitavasti tehty! Severus/Adara kuva on myös mahtava, vaikkakin Severus näyttää vähän "sarjakuvamaiselta" tai ei-niin-realistisella-tyylillä piirretyltä kuin tyttö. Suosikeikseni nousi monenlaista yhteisöllisyyttä, joka oli hieno (itse en tajua mitään kuvanmuokkausohjelmista), Dolohov, Itsenäisyys ja Adara ja Severus.

Poissa Kivikausi

• Professori
  • Vuotislainen
    • Kivi @ deviantART
Debra: Tosiaankin nämä kuvat on melko pitkältä aikaväliltä, eikä niitä ole tarkoitettu olevaksi ikäänkuin samassa galleriassa tai sarjassa. Tuossa yhdessä välissä menin ostamaan piirtopöydän ja sen jälkeen olen kokeillut vähän kaikkea ihan kokeilun ilosta.

Kuvanmuokkausohjelmista sen verran, että itse käytän niitä ihan vain piirtämiseen, eli perinteisillä siveltimillä mitä sieltä löytyy, niin niillä vain piirtelen ihan kuten itse voit piirtää Paintilla. (poikkeuksena kuvien Rannalla, Rakastavaiset ja Kesä taustat, niihin on käytetty muutakin kuin piirtämistä)

Severus on siitä hankala mies, kun jos canonin mukaan mennään, niin se on aika sarjakuvamainen olento kokonaisuudessaan. Haavena on kyllä saada joskus piirrettyä ihmisen näköinen Severus. :D

Kiitokset kommentista sinulle, kiva jos näistä oli jotain iloa. :)

Poissa Haltiamieli

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Photography
  • Tupa: Puuskupuh
Vau. Todella makeita kuvia! Olen kateellinen.
Tunnelmat ovat kuvissa hienoja, ja muutenkin ne ovat uskottavia. Alkoi inspis hieman laukata kun katseli niitä kuvia. Eniten pidin varmaankin kuvista "Rannalla", "084. Mies" (todella aidon oloinen) ja "094. Itsenäisyys". Ne saivat minut eniten ajattelemaan itse kuvia. Todella vaikuttavaa työtä.
Parempaakaan kommentintynkää en nyt väsyneenä saa aikaiseksi. Loistavia piirrustuksia, näitä tulen katsomaan jatkossakin.
If more of us valued food and cheer and song above hoarded gold, it would be a merrier world.

Poissa Katriona

• usvalyhty
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
Voi -!!! Kyllä osaat piirtää! Herran jestas, kun ovat hienoja!!! Kylmät väreet kulkivat selkäpiitä näitä katsoessa - ja jos sen saa aikaan "pelkän" kuvan voimalla, niin eipä mikään turha kuva ole!!
Pidin erityisesti neljästä uusimmasta kuvastasi. Ne olivat upeita. Sinulla on rohkea, aivan omanlainen piirtotyyli, jota jaksaa katsella vaikka tuntitolkulla! Kiitos, kun olet niitä tänne näytille pannaut!!
Olen itse aiana pitänyt kovasti Severus-Lily- suhteesta, joten tuo sateinen suutelu-kuva teki vaikutuksen (anteeksi, en nyt ulkoa muista nimeä). On totta, että piirustustyylisi vaihtelee eri kuvissa, kuten jotkut olivat jo huomautelleetkin, mutta minusta on vain hauska nähdä (ja kokeilla -itsekin piirrän) eri piirtotyylejä. Eipä näistä mitään moitittavaa löydä! Sev jyrää!!
Anteeksi, en nyt mitään kovin rakentavaa kommenttia saanut aikaan, kun niin mykistynyt olin. Jokatapauksessa... WAU!!!! :D
"Pelkääkö jättiläistä uhmannut tyttö typerää kasiluokkalaista?"
    Jess Arons, Silta Salaiseen Maahan
Katsokaa ja ihmetelkää!

Poissa Kivikausi

• Professori
  • Vuotislainen
    • Kivi @ deviantART
Oii, mahtavaa, kiitos todella kovasti kommenteista! Piristitte kummasti! :) Kiva kuulla että tyyli kelpaa, vaikka se onkin vähän kummallinen ja vaihteleva.

Kathleen: Teen muitakin, mutta en yleensä julkaise netissä muuta kuin Potteria. Niille ei yksinkertaisesti ole oikein yleisöä. Joskin nyt juuri muutaman kuukauden sisään olen piirrellyt pelkkiä Potter-aiheisia kuvia.

Katriona: Sev/Lily ei ole lainkaan hullumpi, jep jep. ;) Kiitos sinullekin pitkästä kommentistasi!

Ja sitten voisi samalla ilmoittaa että laitoin uuden kuvan tänään. Löytyy aloitusviestin lopusta, tai sitten voi katsoa tästä:

Don't call me coward! - Finfanfunin turnajaisten voittajatyö, kohtaus Puoliverisestä prinssistä

Poissa Katriona

• usvalyhty
  • Vuotislainen
Ooh! Hieno tuo uusinkin kuva! *kateellinen* en ole vieläkään oppinut piirtämään tulen tuomaa valoa ja varjoa, joka mielestäni onnistui sinun työssäsi todella hyvin!
Kalkaroksen ilme on hyvä. Se puhkuu tuota inhoa ja raivoa. Jostain syystä Harryn ilme ei oikein vastaa kuvitelmaani. Mieletäni se on hiukan liian ilmeetön... Jähmeä.
Anteeksi, en taaskaan keksi mitään kovin pitkää ja hienoa sanottavaa (mykistynyt jälleen...). :-)
Katsokaa ja ihmetelkää!

Poissa nominal

• Kuriositeetti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: FireboltLumos114
Heheh, katselin nämä kaikki läpi ja ajattelin livistää sanomatta mitään, mutta kun luin nuo lopun kursivoidut tekstit niin en sitten uskaltanutkaan (:

Minusta oli jännä huomata että piirrät niin usein Kalkarosta ja aina hän on ihan saman näköinen ja ainakin minusta ihan eri näköinen kuin leffoissa, sinun versiosi vastasi mielestäni enemmän kirjojen versiota ja juuri sellaista äärimmäisen limaista koukkunenää, mikä oli kiva! Hermionesta puolestaan tuli saman tien Emma Watson, tunnistin henkilön sillä sekunnilla kun näin kuvan, vaikken kuvausta lukenutkaan :D

Tuo Adara-kuva oli aivan loistava! Ihan uskomattoman aidon näköinen. Rakastuin siihen :D Samoin tykkäsin Severus/Lily kuvasta, erityisesti Lilyn hiuksista ja siitä sumeudesta, tai häivytyksestä tai mitä ikinä siinä olikaan, Varastettu hetki todellakin. Ihania (:
Peitetty liekki on tulisin ~ Entä jos Voldemort olisikin valinnut toisin? ~ Taikalaiva Titanic

Poissa Kivikausi

• Professori
  • Vuotislainen
    • Kivi @ deviantART
Kiitos teille! Ja nominalille erityisesti päätöksestä jättää sittenkin kommentti. ;) Se tosiaan on suurin syy piirtää Kalkarosta - etten unohda minkälainen ensimmäinen mielikuvani oli siitä. Joskaan en ole vielä koskaan onnistunut piirtämään 100% "oikein" mielikuvaani. Mutta sitä etsiessä... täytyy piirtää lisää. Hermione tosiaan oli aivan Watson, koska hän on sitä myös päässäni. Valitettavasti unohdin alkuperäisen Hermionen mielikuvan heti leffojen myötä. Ehkä siksi, että loppujen lopuksi Watson oli ihan hyvä valinta rooliin. Onneksi Severukselle ei käynyt samoin. ;))

Päivitin galleriaa vähän samalla. Olin unohtanut laittaa Halloween-kuvan tänne. Mutta ehkä se sallitaan kevätaikaankin. Löytyy ensimmäisen viestin lopusta sekä tästä:

Severus Tylypahkan katolla Halloween-yönä

Poissa Katriona

• usvalyhty
  • Vuotislainen
Severus Tylypahkan katolla Halloween-yönä

Oi! Olenkin odottanut, että sinulta ilmestyisi lisää kuvia - ja odotus palkittiin!! Jälleen kerran TODELLA upea työ!
 Saat kuvasta vain muutamalla luonnosmaisella viivalla aidon ja tunnelmallisen, mikä on valtavan hienoa!
Äitini tuli tähän hehkuttamaan, että onpas hiano kuva! Se sanoi, että "käden asennosta ja Sevin ilmeestä näkee, että hän pohtii ankarasti, mutta silmistä silti loistaa päättäväisyys; hän tietää, mikä häntä odottaa." Äiti on myyty. Minä myös!!
 Kuvistasi hyökyy aina vahva tunnelma, mikä on minusta ehkä kaikista tärkeintä piirtämisessä. Anteeksi nyt kun vain hehkutan, mutta tämä yksinkertaisesti on loistava! Ainoa asia, joka jäi hiukan hämäräksi: ovatko nuo lepakoita..?
Piirräthän heti lisää, kun ehdit :-)
Katsokaa ja ihmetelkää!

Poissa Ictus

• Anna Karenina
  • Vuotislainen
  • Horribile dictu.
  • Tupa: Luihuinen
Todella hienoja töitä! Pidän tyylistäsi piirtää ja siitä, että sait Severuksen näyttämään aivan siltä, millaisena hänet näin kirjojen pohjalta. Todella kaunista ja hienoa jälkeä, wau! (:
Memento te mortelam esse.

Naginie -> Ictus

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
  • Tupa: Luihuinen
Wau. Ei voi muuta sanoa. Nyt iski kateellisuus :))

Olet selvästi todella harjaantunut, innokas ja lahjakas piirtäjä. Töitäsi on ilo katsella. Uskomatonta miten jotkut sitten osaavatkin piirtää noin realistisia töitä.     

Jälkesi on tasaista, realistista ja siitä näkyy (ainakin minulle :o), että sinulla on paljon kokemusta. Itse piirtelen jonkun verran, mutta ei. Aina sen pitää epäonnistua.     

En ymmärrä miten joku voi piirtää noin hyvin piirtopöydällä :oo Miten?? :)

Suosikiksi nousivat

Pimeän piirto taivaalla -lyijärityö
Mies  (siis tämä Dolohov-työ:D)
Arvojärjestys
Adara

Adara oli vielä ehkä se kaikkein paras :)) En osaa kyllä sanoa miksi.

Hassua kyllä, mutta en millään erota Itsenäisyys- kuvasta Tonia :)) Hieno se on kuitenkin :))

-annipsi-

Poissa Prosper

• Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
Tosi hieno toi Severus :D Siinä on kivasti näkemystä! Mun mielikuviin ei sovi yhtään, mutta kuitenkin arvostan sitä vaivaa joka siihen näyttäisi kuluneen! Tykkään sävytyksestä ja muutenkin teos tuntuu varsin severusmaiselta. Tykkään rasvaisten hiusten alta pilkistävästä korvasta, mutta pään kauempi laki näyttää vähän tönköltä. Että siihen enemmän pyöreyttä. Noi mustat silmäaukot on aika jänskät kanssa :D Tumma vaatetus on tietty kaiken a ja o, varjojen kanssa vaan se, että kämmenestä leukaan heijastuva antaa melkein pukinpartamaisen vaikutelman (josta syystä mulle tulee enemmänkin Igor kuin Seve mieleen!) mutta muuten suurin piirtein tykkään. Hiukset loppuu jotenkin lyhyeen ja on tavallaan harvemmat kuin olin itse kuvitellut. Tykkään tosta törröttävästä ranteesta, vaikka se putkahtaakin vähän hämmentävästi esille. Tosi hyvä kokonaisuus!!

Sitten on ihanaa että olet tehnyt vähemmän tunnetusta hahmosta kuvan! Eli Abraxaxista! Silmät on vähän hölmösti sijoitettu; itse asiassa kaikki piirteet näyttää siltä kuin ne olisi leikattu jostain muusta kuvasta yhtenä palana tohon naamaan. Ite kaipailisin myös Malfoyn tunnistettavia piirteitä (ehkä löytäisin ne jos näkisin muita Malfoy-piirroksiasi). Tykkään tosi paljon kuvan aiheesta ja Abin ilmeestä! Muutenkin tulee tosin hyvin mieleen just sellainen ylpeä, rikas ja koppava ihminen, joten suuri BRAVO siitä!! :D Aivan mahtavaa!

Pimeyden piirto on tosi hieno. Kallo on jotenkin yksityiskohtainen, mutta käärmeen pää hieman hassu. Tykkään kallon hampaista, mutta se miten se käärme tulee sieltä ei ole täysin luontevaa jos pidempään tuijottaa. Hyvä kuva kuitenkin.

Severus rannalla oli jotenkin tosi söpö kuva. :) 024. Perheestä tuli oikeastaan joku hobitti-kohtaus mieleen. :'D Ite en tykkää näiden kuvien suhrujäljestä.

Dolohov oli ihan älyttömän hyvin piirretty! Tykkään tuosta sun näkemyksestä häneen ja vertaan omiin muistaen että teit hänestä siis nuoremman. Tykkään ilmeestä ja nenästä ja suusta ja parrasta, mutta otsa on aika pitkä ja itse ehkä kallistuisin nuorempanakin kuvittelemaan häntä kapeanaamaisemmaksi. Silmät kanssa ei jotenkin ole ottavat. Hieno työ! Tykkään väreistä ja tunnelmasta ja tuosta mustasta vaatteesta. Tämä todellakin erottuu erokseen. Vau. Piirsit noi hiukset tosi hienosti. Jotain jäin ehkä vielä kaipaamaan - ja varmaan lähinnä siksi että kyseessä on Dolohov, mulle omalla tavalla tuttu hahmo - jos työsi nimi olisikin random mies 10. niin en varmaan jäisi mitään kaipaamaan. ;)

Tunnit 006.: Macnair on aika hassun näköinen. Kiinnostavia noi arvet. Kesäinen kirves-Macnair on sen sijaan ihana!! Ihanan hauska tunnelma ja tulee kyllä elävästi "huolettomat" Kirja Kolmosen ajat mieleen. ;) Tosi mukavasti oot tota kotoa piirrustanut. Ehkä sen rinnalla viivoiteltu Macnair alkaa jopa ärsyttämään lopulta. Ihana noi vaatteet, hepun hymähtävä ilme ja käsivarret; sen sijaan siihen kirveeseen, tyypin työkaluun olisin voinut haluta jotain suhdetta ja läheisyyttä nähdä. :D

Rakastavaiset: tästä tulee vähän joku pelottava taulu mieleen :'D Tavallaan tykkään todella paljon käden jäljestä ja sellaisesta kummasta "aikamatka" fiiliksestä, tässä on paljon hyvää ja mielenkiintoista! Luciuksen ulkonäöstä en pidä ja on tosi hassua nähdä yhtäkkiä Emman piirteitä "taulussa"!! Herpan asennossa on ensinäkemältä jotain tosi luonnotonta, mutta kun katsoo tarkemmin niin tavallaan tajuaa sen tekniikan. Luciuksen haaraväliä on kiva jäädä tuijottelemaan ;D Muutenkin hahmot viesittävät olemuksellaan kivasti tarinaa. Jostain ihan ihme syystä tätä kuvaa kattoessa tulee Narnia (Kaspian) fiilis. :'D Älä kysy miksi! Hyvä miljöö ja näin, tosi jännä kuva, mutta toki viimeisteltävää olisi saattanut vielä olla... mm. Herpan jalat ja jokin niissä Lussen kasvoissa vaan mättää (ainakin omaan makuun! :P) Lussella näyttää olevan vähän vääristyneet mittasuhteet joten ehkä siinä syy. :) Tästä kuvasta tulee kuitenkin kiva "harjoitus tekee mestarin!" olo. Taustat on ihanan pottermaiset.

097. viha: ihana mörkö Kalkkaros kuva! :D Tykkään kokomustasta sävymaailmasta ja näin poispäin. Kalkaroksen naama on kanssa mainiosti luotu! Kirjaimien kepeä fontti ei sen sijaan ihan sovi kuvaan... ellei tätä sitten ajattelisi kirjanmerkkini jolloin se olisi ihan mahtavaa :'D
040. näkö: tykkään hahmojen välisestä tarinasta ja tässä oli mielenkiintoisesti sitä, selvästi Snapun kannalta koska Minervaa ei näkynyt ja kuvansävy oli selvästi Severuksen heiniä. Tosi mielenkiintoinen kuva. Kalkaroksen silmissä näkyy melkein jotain koskettavaa. Ihastelen karkeaa tyyliäsi!
099. arvojärjestys: hah! tykkäsin tän kuvatekstistä ;) Kalkaroksen nenä oli epäinhimillinen enkä tajua miksi hän olisi "pomo" (miksi sillä olisi upper-hand) tilanteessa???? :\ Muuten aika jännä mutta tää + muut kuvat vahvistaa sen ettei sun ja mun käsitys Macnairista taida sopia yhteen. ;D Tykkään noista arvista silti edelleen, ja kovista kasvoista!
026. toverit: ihanaa! vihdoinkin Potter-kuva ;DDD Sulla on näissä niin selvä tyyli, että se on aika siistiä. Tää kuva on tosi jännä, vaikka ittelleni ei kuvan tilanne aukeakaan. Ei tarvitsekaan! Mielestäni tästä on fanartissa kyse. :) Pienet hahmon luovat yksityiskohdat on mainiota ja ah, rakastan Severuksen pientä, halveksuvaa suuta ja tupakka-hampaita. ;D

Wirtanen/Voldu kuva on sika siisti!! :D Vaude! Mitä muutakaan voi sanoa! Värit ja kaikki sopii suoraan leffaan (missä olisin voinut kaivata jotain muutakin, mutta muokkauksena tämä on aivan älyttömän hyvä!) Upeaa :D Rakastan tuota sameaa taustaa! Tätä kuvaa haluaa tuijotella pitkäänkin! Voldu on kanssa juuri oikean laiha!

HUOM. After curfew kuva ei toimi!!

Varastettu hetki: IHANA!!!! Upea kuva :D Rakastan tunnelmaa ja kaikkea siitä todellakin tulee "varastettu, pikainen hetki" mieleen! Upeaa, ystäväni ;) Rakastan sitä, että Severuskin on omalla, ei niin arvattavalla tavallaan kaunis ja Lily... ah, melkein tulee liikuttunut olo kun tätä kuvaa katsoo. :') Niin mahtavaa! Kiitos!!

Adara: ihanat sävyt ja kauniit hahmot. Tulee jokin Disney-leffa kohtaus mieleen. :) Adaran piirteet olisivat saaneet olla vielä erikoisemmat makuuni ja Severuksessakin olisi voinut jotain ytyä olla. Kaiken kaikkiaan rakastuin kuitenkin tähänkin kuvaan <3 Olet niin taitava!

Turhautuminen: väreistä ja tunnelmasta tykkään ja ihanat nuo paksut, meheät käsivarret! ;D Upeaa! Hiuksistä tykkään paljon ja kuvan pintapainallus tunnelmasta. Olet käyttänyt tummaa väriä hyvin Seven silmissä. Itse tykkään kuitenkin enemmän vähän erilaisesta piirrustustyylistä, tuollainen määrittämätön perussuhru vähän masentaa. :P

Don't call me coward: kivan ruma kuva!!! ;D Liekit + muu tausta on ihan parhautta. Tykkään näistä rumista kuvista. Niissä on omanlaistaan Pottermaisuutta. On hassua kuinka rakastan kauniita kuvia, mutta pidän myös rumista kuvista ihan omalla tavallaan... rumissa kuvissa saa ehkä enemmän käyttää mielikuvistustaan ja siksi pidän niistä. ;) Tykkäsin Potterin hiuksista, mutta rillit oli mielikuviin nähden liian pienet -vaikka tähän kuvaan sopivatkin- ja Seven silmät liian isot, tehden hänestä vähemmän uskottavan ja sillä tavoin erityylisen kuin Harry.

Severus Tylypahkan katolla kurpitsajuhlan aikana: ihana nimi! Väri ja tunnelma on hienoja, mutta juuri tästä pintapainallus tyylistä en oikein välitä. Kiva, mietteliäs kuva kuitenkin. Ja tulee jotenkin saman tien kurpitsamainen juhlamainen olokin tästä. ;)

Kuviasi oli ilo katsoa! Kiitos niistä. :)

Poissa Kivikausi

• Professori
  • Vuotislainen
    • Kivi @ deviantART
Tuli taas piirtopöytää ikävä kun kävin pyörähtämässä täällä. Se parka on meinaan elämänsä päässä eikä oikein toimi enää. :(
(Ostakaa Wacom, älkää Trustia tai muita halpiksia :D)

Suurkiitos kaikille jotka ovat käyneet kuikuilemassa täällä ja vielä jättäneet jotain luettavaa ja pohdittavaa!
(Katriona: juu ne on lepakoita, ainakin olevinaan)

Prosper:ille kiitos synttärilahjasta, tuo nimittäin sattui olemaan juuri se päivä. Nyt myös After Curfew toimii! Hyvä kun sanoit siitä.
Olit huomannut aika monessa kuvassa sen asian, joka on piirtäessä suurin ongelma minulle. Eli piirrän jotain yksityiskohtaa (laajemmassa kuvassa yleensä pää, kasvokuvassa jokin piirre) liian tarkasti ja pitkään. Sitten viimeisillä voimilla koetan säätää loput kuvasta ja näin ollen kyseinen yksityiskohta jää ihan irrallisen näköiseksi. Parhain esimerkki tuosta on varmaan Lucius/Hermione -kuva jossa päät on kuin liimattu päälle. Samaten Abraxasilla silmät on ihan erillisen näköiset... Tosin nämähän on vanhoja kuvia, ehkä sitä on jo opittu jotain, mutta sama vaivaa edelleen jossain määrin.

Jaksaisipa piirtää jokaisen kuvan tarkasti ja viimeistellysti.. Don't call me coward -tyyli on se, jonka tarkkuuteen pyrin, mutta harvemmin jaksan. Siihen meinaan uppoaa näin hitaalta piirtäjältä satoja työtunteja. Sitten usein tyytyy luonnostelemaan sen hetkisen idean raffimpaan tyyliin, että ehtii piirtää sen tunnelman ennen kuin idea katoaa tai sumentuu. Mm. Lucius/Hermione kuvassa näkyy että tunnelma on jäänyt johonkin juuri siksi kun yksityiskohtien piirtämiseen on käytetty liikaa aikaa. Hankala laji. :)