Kirjoittaja Aihe: Kiire, hoppu ja myöhästely  (Luettu 9461 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Kiire, hoppu ja myöhästely
« Vastaus #50 : Elokuu 21, 2009, 18:11:12 »
Myöhästymisestä ei ole tullut minulle vielä tapa, mutta kiireestä on.
Ennen aamulla minulla oli parhaimmillaan 20 minuuttia aikaa, ennen kuin täytyy lähteä kouluun. Nykyään... Todella vähän, nykyään
lähden kouluun todella myöhään ja koulun kello kerkeää soida kun se on vasta horisontissa.. Ja olen aika outo, miten sen nyt
sanoisi, en ikinä halua myöhästyä ja menetän yöuneni, jos en ole tehnyt läksyjä. Kaikki mikä on vähänkin väärin, saa
minut hermostumaan todella ja kuvittelemaan, että maailma kaatuu... Sen takia olen melkein joka aamu ihan paniikissa.

Vaikka kello herättää minut samaan aikaan kuin ennenkin, olen silti kiireisempi. En tiedä mistä se johtuu, syönkö hitaammin? Puenko
hitaammin? Kai se johtuu siitä, että vanhenen. ;)

Meidän luokka on kokonaisuudessaan aina myöhässä. Enemmän kuin kaksi oppilasta tulee joka aamu myöhässä, vähintään muutaman minuutin verran. Pojat, jotka ovat ah niin innokkaita jalkapallon pelaajia, "eivät kuule" kellojen soittoa välitunnilta sisälle ja myöhästyvät. Minä en ole kaiketi koskaan myöhästynyt tunnilta tai koulusta, mikä on hyvä. Silti on ainainen kiire...
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Darth Lily

• Ankeuttaja
« Vastaus #51 : Elokuu 21, 2009, 19:37:55 »
Minäkö myöhässä? Aina.

Koulussa myöhästelyni ei enää herätä ihmetystä, pikemminkin se jos satun joskus olemaan ajoissa. En mä oikein tiedä miks oon aina myöhässä, se johtuu monista asioista. Aamulla väsyttää ja ei jaksa nousta ja sit torkuttaa herätyskellolla monta kertaa ja yhtäkkiä huomaa, et koulu alkaa puolen tunnin päästä. Tai sit sammuttaa kellon, ajattelee et nousen ihan just ja nukahtaa uudestaan. Jos näin ei käy, sit vaan muuten menee aikaa, kuten hiusten laittoon tai aamupalan syömiseen tai jotain. Yläasteella olin jatkuvasti jälkässä myöhästymisten takia.

Läksyt todellakin tehdään välkällä ennen tunnin alkua ja kokeisiin luetaan viimeisenä iltana. Joo, huono tapa. Mä en vaan osaa aloittaa ajoissa, ajattelen et ehtii sen myöhemminkin. Ja sit tulee kiire...

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #52 : Lokakuu 31, 2009, 11:17:07 »
Ihme ja kumma on tapahtunut, kun kiireyttä on oltu jakamassa: minulle on annettu valikoiva kiire. Kouluun, tapaamisiin yms. tilaisuuksiin, joihin olen menossa yksin, olen aina ajoissa (tosin jos joku on mukanani, saattaa myöhästyminen olla todennäköistä juuri sen toisen henkilön hitaasta toiminnasta).

Toisaalta, koulujuttujen kanssa tulee aina kauhea kiire. Monet projektit, esitelmät, läksyt ja sanakokeet buukattuna niin lyhyelle aikavälille - mutta mistään ei riittäisi tarpeeksi aikaa näille kaikille. Kaiken saan valmiiksi juuri ja juuri ajoissa, onneksi. Tällainen pieni stressin aiheuttaja on välillä hyvästäkin, sitä saa aina välillä viimeisillä voimillaan ihmeitäkin aikaan. Huonona puolena tulee tietenkin väsymys, kun niskalimassa joutuu puurtamaan näin lähes joka ilta.

Kiire on kiireisille ihmisille, hoppu hoppuilijoille ja myöhästely myöhästelijöille. En pidä itseäni kuuluvaksi mihinkään näistä ryhmistä, minulla on välillä vain liian vähän aikaa ja liikaa tekemistä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 13, 2009, 18:47:12 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #53 : Heinäkuu 05, 2010, 00:21:58 »
Pakko herättää!

Siis itse olen aina ja kaikkialla etuajassa! Koulussa joskus 20 vaille odottamassa!

Joskus harkkoihin niin aikaisin, että olen ovella odottanut, joska en kehdannut mennä niin aikaisin sisään!
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Nemi

• Jälkeenjäänyt
  • Vuotislainen
  • Tulin tänne - ja täällä ollaan edelleen. :) ♥
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #54 : Heinäkuu 09, 2010, 19:11:50 »
Musta tuntuu arkisin, että aina on kiire jonnekkin. Se on syvältä. Mutta mulla on myös se, että sitten vaikka kesälomalla kun ei oo kiire mihinkään tai mitään rutiineita ei tarttee noudattaa niin on koko ajan sellanen olo et nyt pitäis tehä jtn. Sen kaiken hopun ja kiireen jälkeen tuntuu ihan hassulta istua kotona lukemassa Demiä tai datata vaan ihan mielin määrin. Ilman paineita, että kohta myöhästyn treeneistä, kokeeseen jää lukematta(en kyllä niihin lue) yms yms.

Mutta sitten kun pitäis taas kerran totutella niihin rutiineihin ja aikatauluihin niin kyllä osaa olla kamalaa. Miten yhtäkkiä pystyis heräämään varttia vaille kuus kun kesälomalla nukkuu kaheksaan joka aamu? Ja miten oppii sen, että läksyt täytyy tehdä? (Siinä onkin opettelemista xD) Niin, mutta aina kaikkeen tottuu. Tai sitten ei.

Mutta on mullakin välillä niin, että en kato kelloa kun valmistaudun kouluun ja sitten olenkin siellä kymmentä yli seitsemän ja koulu alkaa kasilta. Olen tosi harvoin myöhässä mistään, mutta aina tuntuu siltä että kohta myöhästyn. Olen kai oppinut perheeltäni sen että aina ollaan ajoissa mutta sehän on vaan etu elämässä.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2010, 22:26:53 kirjoittanut Fim »
-Nemi ♥

Poissa Tobin

• aka Tinna
  • Vuotislainen
  • leeroy
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #55 : Heinäkuu 10, 2010, 00:27:55 »
Silloin kun mulla on paljon kiireitä, esimerkiksi arkena, oon koko ajan ja jatkuvasti myöhässä. Vaikka heräisin kouluaamuna viideltä, ja asun lähellä kouluani, en vaan ehdi. Ollaan perheen kanssa vitsailtu että se olisi sukuvika, sillä isäni ja veljeni ovat melkeenpä vielä pahempia myöhästelijöitä kuin minä (mutta he eivät tietenkään myönnä sitä). Nyt viimeaikoina olen kuitenkin päässyt siihen rytmiin, että olen aina juuri ja juuri ajoissa. Noh, parempi näin :D

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #56 : Heinäkuu 14, 2010, 18:59:48 »
Minä en tiedä, mikä vaivaa, mutta jätän aivan kaiken viimetinkaan. Aina. Vaikka olisin, kuinka innostunut tai tympääntynyt jutusta niin sama asia. Lähden huomenna aamulla matkalle enkä ole vieläkään pakannut, vaikka menen illaksi Pakkahuoneelle. Sitten aamulla käytän torkkuajastinta tuhanteen kertaan, vaikka minun pitäisi jättää aikaa asioiden järjestämiseen. Sen vuoksi saan säntäillä hiki päässä ympäri asuntoa tulipalokiireessä ja unohdan puolet siitä, mitä minun pitäisi muistaa.

Kaikki koulujutut teen viimeisenä iltana. Poikkeuksena se, että olen huikeat kaksi iltaa kuluttanut yo-kokeisiin lukiessa. Ja nyt on loma! Oli sitten kyseessä kokeet tai tutkielma, yksi pikkuinen tehtävä tai esitelmä, niin aloitan viimeisenä iltana siihen valmistautumisen. Pahimmassa tapauksessa vasta saman päivän aamuna.

Myöhästyn bussista vähintään kerran viikossa. Useimmiten sen takia, että lähden aivan viimeisellä minuutilla kotoa ja huomaan, että jokin tärkeä asia on jäänyt sisälle ja on pakko palata takaisin. Jos olen ajoissa pysäkillä, se tarkoittaa sitä, että bussi tulee alle minuutin kuluessa. Lähes aina menee täpärälle. Matkat on pakko juosta, muuten ei ole mahdollisuutta ehtiä.

Jos lähden itsenäisesti jonnekin, myöhästyn melkein aina vähintään minuutilla tai kahdella, mutta jos äiti on mukana, saatan jopa vahingossa olla minuutin tai kaksi ajoissa.

Minä elän jatkuvassa kiireessä ja minun pitäisi opetella pois tästä elämäntavasta, sillä se on stressaavaa. En edes oikeasti ole niin kiireinen, että minulla olisi lupa myöhästellä. En vain hallitse ajankäyttöäni.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
« Vastaus #57 : Marraskuu 12, 2014, 21:37:25 »
Tutun kuuloista.
Olinpoa lähdössä kouluun, tapaamaan kavereita tai miittiin, niin kaikki jää viime
minuutteihin, ja törmään perille pyryharakkana minuutteja ennen alkamisaikaa.
Hyvä, ette edes näin.
Vitsillä olen joskus miettinyt, että sisäinen kelloni käy afrikkalaisessa aikataulussa. :D
Olen laatinut aikataulujakin ehtiäkseni, ja silti tuntuu, että aika katoaa nopeammin aina, kun on kiire.
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina