Kirjoittaja Aihe: Kokonaan pahoja Harry Pottereissa?  (Luettu 11293 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Scarlet

• Ankeuttaja
Vs: Kokonaan pahoja Harry Pottereissa?
« Vastaus #25 : Toukokuu 29, 2011, 23:36:27 »
Hmm... omakin pahikseni taitaa olla vähän harmaata aluetta. Dumbledore nimittäin. Joo, olkoot mahtava velho ja kaikkea, mutta ensinnäkin hän toimi Grindewaldin kanssa ja muistaakseni (luin 7 viimeksi pari vuotta sitten) petti tämän, kun raja tuli vastaan. Ehdoton hyvis, eikö? Njoo, no eikö hän siis ollut suunnittelemassa Grindewaldin kanssa toimintasuunnitelmaa.

Ja toiseksi hän on manipuloija. Oikeasti, kuinka kiero tarvitsee olla, että antaa ainoastaan vihjeitä tehtävästä. Tai että kertoo, että Harryn on kohdattava Voldemort. Mutta ennustaminenhan on epävarmaa, joten miksi Dumbledore sitten ei kohdannut Voldea yksin? Tai nelosvuonna kun Dumbledoren olisi ehdottomasti pitänyt estää Harrya osallistumasta kisaan.

Poissa neiti moitteeton

• Hanki kevätauringonpaiste!
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Lukisin, jos kirja ei olisi lukutoukan limassa!
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #26 : Kesäkuu 01, 2011, 21:13:10 »

Ensiksi pitää mainita Pimento. Hän tulee kouluun ja arvostelee muiden tapaa opettaa, vaikka ei saa itse opetettua oppilaille kuin sen että pelkkä teoria on toivottoman tylsää. Pimento käski myös ankeuttajat Harryn kimppuun, koska hänellä oli tylsää ja hän halusi saada Harryn huonoon huutoon. Sen lisäksi hän meinasi langettaa anteeksiantamattoman kirouksen Harryyn, koska ei saanut tätä muuten puhumaan. Sen kaiken jälkeen Pimento olisi pitänyt laittaa ainakin muutamaksi kuukaudeksi Atskabaniin, mutta ei, Pimento jatkaa ministeriössä. Kun mennään eteenpäin ja Voldemort astuu valtaan, hän alkaa kuulustella ettå onko joku varastanut taikansa. Miten hän enää pystyy opettamisen jälkeen, kun hän on yrittänyt jo saada muut vakoilemaan toisiaan ja kertomaan hänelle jos joku vastustaa ministeriötä vielä kuulustelemaan taikavoimien varastamisesta. Läpimätä nainen sanon minä!!!

Poissa suklaapatukka

• Vuotislainen
« Vastaus #27 : Elokuu 10, 2011, 13:28:56 »
Joo, siis toki Voldemort on paha en kyseenalaista, Bellatrix, Vernon on.. no pelkuri joka saa hänet vaikuttamaan pahalta, Petunia EI. Miten luulis et hän olisi paha jos kirjassa (5) olisi vaan antanu Vernonin häätää Harryn pois? Mutta ei, Petunia ei antanut Harryn lähteä saatuaan räyhääjän. Joten sanoisin että Petunia ei ainakaan ole kokonaan paha...
Severus ei... on kaikkien Harry Pottereiden ajan ollu mun lemppari, ja vaikka vaikuttais että joo se on Voldemortin joukoissa, ei ole läpeensä paha; kolmosessa suojeli Harryä, Hermionea ja Ronia Lupinilta. Opettajan velvollisuus, ehkä. Suostui opettamaan okklumeusta Harrylle Dumbledoren käskystä, olisihan hän ihan hyvin voinut kieltäytyä ja jättää Harryn ajatusten vietäväksi...
Barty Kyyry Jr. on mielenvikainen kuolonsyöjä.
Pimento on sekopäinen ja vallanhaluinen... Ei paha, mutta inhottava.
En sanois et kukaan olis kokonaan paha lahellä liikkuu toi Voldemort ja Bellatrix...

Poissa Acone

• Vuotislainen
« Vastaus #28 : Elokuu 16, 2011, 15:08:36 »
Minun mielestäni Harry Potterissa ainakin Voldemort on kokonaan paha. Jo lapsena hän oli ilkeä muille lapsille ja varasteli toisilta. Hän on myös tappanut, murhannut, kiduttanut ja ties mitä tehnyt lukemattomille ihmisille, jopa sellaisille, jotka ovat hänen puolellaan. Myös ainakin Voldemortin isä, Lomen Kolkko oli täysin paha mielestäni. Eikö hän Azkabaniinkin joutunut? Myös Dolores Pimento on paha, ei ehkä ihan niin paha kuin Voldemort ja Lomen Kolkko kuitenkaan. Hän on niin ärsyttävä, julma ja käytti melkein kidutuskirousta Harryyn. No, eihän se paljon sano, mutta uskon silti, että hän on paha. Ei ehkä ihan kokonaan, mutta ainakin melkein...
Oletteko koskaan ajatelleet, kuinka vanha Voldemort oikeastaan on, Voldemort syntyi nimittäin 31. joulukuuta 1926...

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
« Vastaus #29 : Lokakuu 24, 2011, 18:32:54 »
Myös ainakin Voldemortin isä, Lomen Kolkko oli täysin paha mielestäni.

Eikös Lomen ollut Voldemortin isoisä?

Oli. Voldemortin isähän oli Tom Valedro vanhempi, äiti Merope Kolkko.

~Bloodie

Poissa Snive

• Mini-Snapu
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Se Kalkaros
  • Pottermore: HazelShadow43
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #30 : Lokakuu 25, 2011, 01:11:57 »
Voldemortissa ei kyllä oikein ole muuta kuin pahaa puolta. Ehkä joskus nuorena vielä oli. Vaikka hänhän varasteli jo orpokodissa toisilta ja teki heille pahaa. Njoo.
Oon itseasias samaa mieltä, et Dumbledore oli paha. Mutta ei täysin. Halusi pitää Harrya elossa ja kunnossa vain sen takia, että Harry kuolee lopulta tappaessaan Voldemortia, kuten hän DH2:ssa sanoi. Aijai.
Sitten on tietysti Bellatrix. Noh, melkein samaa lajia Voldyn kanssa.
Snape, Snape, Severus Snape.

Poissa Hartsa

• Vuotislainen
    • http://www.freewebs.com/moottoriurheilu05
« Vastaus #31 : Marraskuu 10, 2011, 00:15:57 »
Kyllähän lapsuuden kokemukset orpokodissa varmasti vaikuttivat Voldemortin pahuuteen, mutta oli geeneilläkin kyllä osuutta asiaan, kun ottaa huomioon kuinka epätasapainoisia Kolkot olivat. Hehän olivat niin tarkkoja puhdasverisyydestään (varmaan Luihuisen sukujuurien takia), että menivät serkkujensa kanssa naimisiin eikä sellaisista suhteista kovin terveitä lapsia voi kasvaa, ainakaan useamman sukupolven kohdalla, sehän on ihan itsestään selvää.
Terve kaikille!

Poissa Juomamestari

• Kuninkaan koura
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Heinäkuu 01, 2015, 10:49:19 »
Minusta kukaan ei ole täysin paha mutta lähimpänä ehkä Bellatrix ja Pimento. Bellatrixia pidän melkeimpä pahemana kuin Voldemortia. Hänellä ei ollut samankaltaista lapsuutta ( Tietääkseni ) ja hän nauttii kiduttamisesta ja on tosi sadistinen. Pimento on sellanen pinkkiin pukeutuva tekopyhä akka, jossa en näe muuta kuin pahaa. Voldemort on vähän ristiriitainen koska tietysti hänhän on tehnyt paljon julmuuksia, mutta orpokodin kokemukset ovat vaikuttaneet hänen luonteesensa.
"A mind needs books as a sword needs a whetstone if it is to keep its edge. That is why I read so much", Tyrion Lannister.

Poissa Witchie

• Elämäm koulun mallioppilas
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HallowPixie11227
« Vastaus #33 : Heinäkuu 01, 2015, 12:34:57 »
Ei varmaan volden lisäksi mikään hahmo ole läpeensä paha, mutta kyllä niitä lähes pahoja löytyy:

- Dolores Pimento, tuo kaikkien inhokki
- Bellatrix, obvs
- Joku mainitsi Dumbledoren. Ei hän ollut läpeensä paha, mutta esim. Harryn jättäminen yhdeksitoista vuodeksi äärimmäisen inhottaviin oloihin dursleyden luokse ei ollut perusteltua.

Poissa Sakura

• Sudenmorsian
  • Vuotislainen
  • 私は悪魔で執事ですから。
« Vastaus #34 : Heinäkuu 01, 2015, 13:47:59 »
Mä olen vähän sillä kannalla, että läpeensä pahaa ei ole olemassakaan - ei edes Pottereissa. En koe Dumbledorea täysin pahaksi enkä koe myöskään Pimeyden Lordia. Okei, en välttämättä ole jäävi sanomaan, koska oon ollut jo pitkään sitä mieltä, että kuolonsyöjät rules tai jotain sitä rataa, niissä on vähintään tyyliä.

Pimeyden Lordi ei mun mielestä ole täysin paha, paha kyllä, mutta ei täysin (toki iso osa tästä ajattelusta juontuu ficcipohjalle ja sille, että pidän Dumbledorea taustapiruna Voldemortin pahuuden takana). En esim. usko, että Voldemortista olis tullut yhtä paha ilman että Dumbledore olis työntänyt nenänsä asioihin. Ja tietysti kirjat esittää Voldemortin pelkkänä absoluuttisena pahana, koska kirjat on niin puhdasta rohkelikkopropagandaa kuin vain voi olla kun tiiraillaan rohkelikkojen silmien läpi. Dumbledorehan oli se, joka loppujen lopuks tuntui määrittelevän sen, mikä oli väärin ja mikä ei - ja etenkin ennustuksen jälkeen teki kaikkensa sen eteen, että ennustus toteutuis ja Harry ei sais tietää mitään liikaa ennen kun sen olis pakko kuolla marttyyrina. Mä oon muutenkin vähän ehkä ernu, kun tuumin että jos Pottereissa ylipäänsä on "pääpahis", niin se on Dumbledore, joka omalla manipuloinnillaan on oikeestaan ajanut velhomaailman siihen tilanteeseen, missä se kirjojen alkaessa oli. Ja kun Dumbbiksella oli omakin historiansa pimeästä puolesta, mutta kummasta se vain armahdettiin ja unohdettiin.

Pahimmat kuolonsyöjätkään ei kyllä mun mielestä ole pahoja - ainakaan läpeensä - koska loppujen lopuks oon vaan sitä mieltä, että ne on seurannut karismaattista miestä, joka antoi niille asian jota edustaa ja johon uskoa. En usko, että monet välttämättä pitää esim. Natsi-Saksassa Hitleriä kannattaneita Jugend-nuoria läpeensä pahoina (manipuloituja nekin) ja omassa mielessäni kuolonsyöjä-järjestelmä on pitkälti samanlainen kuin natsismi. En usko, että monetkaan kuolonsyöjistä olis olleet yhtä häikäilemättömiä, ellei niillä olisi ollut karismaattista johtajaa, joka osasi puhumisen ja lupasi parempaa tulevaisuutta puhdasverisille (ja luihuisina suurin osa kuolonsyöjistä on tälle puheelle muita alttiimpia).
信じることさ必ず最後に愛は勝つ。
You've gotta believe that one day love will win.

Poissa Viheriä

• Kaistapäinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: GlowCastle10343
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #35 : Heinäkuu 08, 2015, 12:17:09 »
- Joku mainitsi Dumbledoren. Ei hän ollut läpeensä paha, mutta esim. Harryn jättäminen yhdeksitoista vuodeksi äärimmäisen inhottaviin oloihin dursleyden luokse ei ollut perusteltua.

Jos ei olisi jättänyt, Lilyn rakkauden antama suoja olisi kadonnut. Se säilyi vaan, jos piti jonkun verisukulaisen taloa kotinaan.