Kirjoittaja Aihe: Jos saisit yhden hirnyrkin...  (Luettu 32738 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
Jos saisit yhden hirnyrkin...
« : Maaliskuu 20, 2009, 19:50:46 »
Eli. Jos sinä saist yhden hirnyrkin, mihin esineeseen sen laittaisit. Muista, että sinulla on oltava se.
Olisiko se sinun joku kynä? Vai mikä? Kenties jokun sompi, kuten pöytä, tai vaikka kotisi?

Tietämättömille:
Hirnyrkki, on esine/asia, jolla voi tavallaan estää kuoleman, siis kun ihminen, jolla on hirnyrkki kuolee hän selviääkin jotenkin hirnyrkin avulla. Hirnyrkkejä on vaikea tuhota, mutta keinoja on muutamia.
Kirjiussa on 1, jolla on hirnyrkkejä; Tom Valedro.
Tässä hänen hirnyrkkinsä, ja niiden tuhoaja ja tuohamisväline;
Sormus; Albus Dumbeledore; Godric Rohkelikon miekka (kyllästetty Basiliskin myrkyllä)
Tom Valedron päiväkirja; Harry Potter; Basiliskin hammas
Puuskupuhin kuppi; Hermione Granger; Basiliskin hammas
Luihuisen medalijonki; Ron Weasley; Godric Rohkelikon miekka (kyllästetty Basiliskin myrkyllä)
Nagini; Neville Lombotton; Godric Rohkelikon miekka (kyllästetty Basiliskin myrkyllä)
Korpinkynnen diademi; Vincent Grabbe; Piruntuli
Harry; Voldemort; Tappokirous.

Joten ainakin tappokirouksella, piruntulella ja basiliskin myrkyllä voi tuhota hirnyrkin.

Palataan asiaan; Minkä ottaisit hirnyrkiksesi. Ja muistakaa perustella vastauksesi!

Itse ottaisin...
Ehkä luokkasormukseni. Se on aina sormessani,ja tarpeen tullen riittävän pieni piiolotettavaksi...

Topicci on teidän, antaa palaa!
(Ps. Jos on huono aloitus/ tällainen on jo, niin olkaa hyvä, auroorit, ja ottakaa pois. Kiitos)

-E

//Huhutar siivosi
//Lisäsin omia hirnyrkkejäni.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 19, 2009, 10:13:00 kirjoittanut EJR »
MS Hirmun kapteeni!

Susan

• Ankeuttaja
Vs: Jos saisit yhden hirnyrkin...
« Vastaus #1 : Maaliskuu 20, 2009, 20:34:10 »
Minä laittaisin varmaankin kännykkääni, kun aina on mukana ja taskussani, koko ajan ulottuvilla ja muutenkin olen siitä aika tarkka. Siinä pysyisi aika varmasti sieluni palanen turvassa :) En hirveästi anna muiden koskea kännykkääni, ja varastamisen vaaraa tuskin olisi edes, koska en sitä oikeastaan koskaan laske käsistäni, tai ota pois taskustani. AIna pakko olla näkyvillä, muuten tulee orpo olo, eli kännykkä olisi varmaan aika täydellinen :D

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Maaliskuu 20, 2009, 21:56:05 »
Helppoa. Laittaisin kaulakoruuni. Rakastan sitä yli kaiken, enkä luovu siitä kuin pakon edessä - ja silloinkin varmistan sen olinpaikan kolmen millimetrin tarkkuudella. Lisäksi sielukultani olisi varsin turvassa kaulassani ;) Jos tämä esine pitäisi piilottaa... valitsisin yhden valokuvan, tai oikeastaan sen kehykset. Tunnearvoa, tunnearvoa :)
Elekstroniikkaesineet havoavat/vaihtuvat turhan usein, huonekaluhirnyrkkiä ei voi salata ja jos esine on liian pieni se hukkuu. Ja tietysti jotkin materiaalit maatuvat. Itse piilopaikka (jos kaulaparkaani ei lasketa) voisi sitten olla ongelmallisempi. Kodin lähettyville en millään voisi sitä sijoittaa joten mökille saisi varmaan järkättyä jonkin kolon.
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #3 : Maaliskuu 20, 2009, 22:04:49 »
Mielenkiintoinen aihe täytyy sanoa.

En ole aivan varma minne sijoittaisin oman hirnyrkkini. Ajattelin aluksi kännykkääni, mutta tulin siihen tulokseen että kännykkä on kuitenkin sellainen asia joka on jatkuvassa käytössä, ainakin minulla, joten se saattaisi kärsiä jollakin tavalla. Joten sivuutan sen ajatuksen, yleisesti sivuutan kaikki koneet, joita käytän. nightingale mainitsi kaulakorun, ajattelin itsekin samaa, koska minulla on aina eräs kaulakoru kaulassa, mutta nyt kun kosken kaulassa olevaan koruuni, se ei olekaan se mikä yleensä, eli mieli voi muuttua ja vaihtaa korua, ehkei sekään olisi se mikä sopisu juuri minun hirnyrkikseni. Huulirasvakin kävi mielessä, mutta se ei kestä edes kamalan pitkään, joten se, se ei voi olla.

Mikä olisi sellainen asia, joka säilyy, vuosia eteenpäin ja on helppo ja huomaamaton, muttei kuitenkaan liian huomaamaton. Sellainen jonka voisin hyvin kätkeä ja sellainen mistä ei arvaisi mikä se olisi? Vaikea tämä kysymys on kun sitä alkaa oikein kunnolla pohtia. Ihmiseen en uskaltaisi sitä asettaa..

Hmm.. Taidan tulla siihen johtopäätökseen että tällähetkellä asettaisin hirnyrkin lävistykseeni. Kulmakoruni on aina mukanani, ja sen otan pois vain silloin kun siistin ja putsaan korun. Muulloni se tosiaan on aina ulottuvilla ja sitä on vaivatonta vahtia, lisäksi omani ei voi kadotakaan kovin helposti, vaikka pieni onkin, kunhan se on aina oikealla paikallaan. Kukaan ei pääsisi siihen kajoamaan minun huomaamattani. Se se olisi. :)

~~Ind
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #4 : Maaliskuu 21, 2009, 00:08:07 »
Hmm.. tuo onkin vaikea kysymys! Indigon viestistä tuli myös lävistykset mieleen, mutta.. ehkä ennemmin jokin koru, tosin ne saattaisivat mahdollisesti kadota. Mitä sellaista minulla on, mistä tuskin koskaan luovun ja joka olisi mahdollisimman varmassa tallessa?
Voisi olla jokin kirja. Minulla on useampikin kirja, josta en ihan äkkiseltään luopuisi, ja jos kyseessä tosiaan olisi hirnyrkki, en varsinkaan silloin päästäisi kirjaa käsistäni.
Tuntuisi kovin julmalta, jos tekisin vanhasta ja aidosta Nalle Puh -kirjastani hirnyrkin, joten taidan valita ennemmin vaikkapa jomman kumman Abarat -kirjoistani. Jep, todennäköisesti toinen niistä, varmaankin ensimmäinen osa.
Mielessä kävi myös jokin noista pokaaleista tai mitaleista, joita hyllyssäni on (lähinnä siis koiriemme palkintoja), mutta ne tuntuvat liian.. ilmeisiltä, joten olkoot sitten tuo Abarat. :)
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Sieppeli

• Käppyrällä viihtyvä
  • Vuotislainen
  • Tuhisija
  • Pottermore: ThornSky164
« Vastaus #5 : Maaliskuu 21, 2009, 10:01:16 »
No onhan se helppoa valita semmoinen mitä kantaa aina mukana, muttakun minä en kanna mitään kokoajan mukanani. Ja koska se on yksinkertainen valinta, en tietenkään valitse semmoista, koska jo niin monilla on pieni ja yksinkertainen esine ;D Siksipä tutkailin tuossa omaa huonettani etsien jotain isoa ja pääasiassa huomaamatonta, mutta minulle rakasta, keksin ison Naruto-julisteeni. Se on niin selvä asia, että ei sitä kukaan epäilisi.
Sitten taas voisin kopioida hiukan Volduliiniä ja ottaa sen mikä uhrilleni on rakkainta. Ja vaikka se jonka tappaisin tehdäkseni hirnykin olisikin joku jota vihaan, ei se tarkoita ettenkö sitten kunnioittaisi ruumista. Ehei, en minä sydämmetön ole. Se, mistä tekisin hirnyrkin, olisi myös kunnioitus sille henkilölle jonka tapoin saadakseni sen hirnyrkin.
Kolmas mistä voisin tehdä on sittenkin sellainen pieni ja mukanakulkeva: Italiasta saamani rannekkoru. Sinällään sekin on riskialtis, riisun sen pelireissuilla ja esiintymisissä, mutta se on muuten aina mukanani - ellei se tipu.
Even you can be happy once in a while. It won't kill you, but'yer face might crack if you smile, so be careful.

Poissa Bad Girl

• Rebel Yell
  • Vuotislainen
  • Guilty 'til I'm proven innocent
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #6 : Maaliskuu 21, 2009, 10:16:45 »
Jos se olisi esine, jota haluan pitää kaiken aikaa mukanani, se olisi varmaan yksi kaulakoru jota pidän aina... tai sitten luokkasormus, molemmat ovat aika tärkeitä esineitä (mutta kuten Sieppeli tuossa aiemmassa viestissä sanoi, minäkin otan kaikki korut tms. pois kun urheilen)^^ Mutta kuitenkin aloin miettiä, olisiko hirnyrkkiä järkevää pitää mukana jos se vaikka häviää. Haluaisin kuitenkin kätkeä osan sieluani johonkin, jolla oikeasti on tunnearvoa, joten päädyin asiaan joka ei ole ihan heti arvattavissa: kirjahyllyssäni olevaan valokuvaan, jossa on minä ja kaksi parasta ystävääni^^ Kukaan ei koskaan koske siihen ja saahan sen tarpeen tullessa piiloon (mielessäni kävi myös kaktus joka on samalla kirjahyllyllä, mutta se kuitenkin kuolisi kun en muistaisi kastella sitä pariin vuoteen :'D).

- Bad Girl -
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 21, 2009, 18:34:15 kirjoittanut Bad Girl »
He kuuntelivat hevimetallia, se syövytti heidän aivonsa ja spraymaalattuaan koulujen seinät heidät kärrättiin mielisairaalaan !

Vuoden Luihuinen, kiitoksia äänestäjille <2 || Epäaktiivinen säännöllisen epäsäännöllisesti

Poissa Chrystal

• Vuotislainen
« Vastaus #7 : Maaliskuu 21, 2009, 13:01:00 »
Tämä on vaikea kysymys. Hukkaan paljon tavaroita, viime viikolla sain postissa uuden pankkikortin kun vanha oli hukassa, kirjastokortti on uusittu useita kertoja, monet korvakorut ovat parittomia jne. Hukkaan erittäin tärkeitäkin tavaroita. Siksi valitsisin ehkä jotain hiukan isompaa jota en varmasti hukkaisi. EJR:n aloituksessaan mainitsema koti olisi minulle erittäin hyvä. Mutta loppujen lopuksi olisiko kovinkaan hauskaa asua omassa sielussaan? Epäilen. En myöskään tekisi mistään kovin arvokkaasta hirnyrkkiä. (Apua, apua, sieluni on varastettu!) Jotkut isohkot huonekalut voisivat olla myös hyviä, mutta ei ole kovinkaan mukavaa ajatella muuttaneensa sielunsa vaatekaapiksi.
Minulla ei varmaankaan ole myöskään esineitä, joka olisi aina mukana. Vyö olisi aika hyvä hirnyrkki, kun sitä on pakko käyttää ellei tahdo joutua nykimään farkkuja koko ajan ylöspäin. Ja onhan minulla rannekello miltei aina ranteessa.
Jos nyt jostain kumman syystä siis joutuisin ottamaan hirnyrkin, se olisi melko varmasti rannekello.
"Ron kuule, sinä tiedät vallan mainiosti, että Harryn ja minut kasvattivat jästit!" Hermione sanoi. "Me ei kuultu lapsina tuollaisia satuja, me kuultiin Lumikki ja seitsemän kääpiötä ja Tuhkimo-"
"Mikä se on, joku sairausko?"
-Harry Potter ja Kuoleman varjelukset

Poissa Jazmín

• Vampyyrityttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #8 : Maaliskuu 21, 2009, 15:33:55 »
Tämä onkin aika hauska kysymys. Ihan ensimmäiseksi kun luin tuon kysymyksen, tuli mieleen että känykkääni, mikä voi ehkä vähän johtua siitäkin, että satuin juuri silloin pitämään kännykkää kädessäni :D Kännykkää en ainakaan kovin helposti hukkaa, vaikka yleensä hukkaan tavaroitani koko ajan. Mutta sitten kännykkä on kuitenkin sähkölaite, ja tunnetusti sähkö ja taikuus eivät sovi hyvin yhteen, joten en sitten tiedä kuinka käyttökelpoinen hirnyrkkini olisi enään kännykkänä.
Sitten mietin, että johonkin koruun, mutta korujani hukkaan aivan liian helposti, joten keksi paremman idean. Laittaisin sen johonkin itselleni rakkaaseen kirjaan. Mikäs sen parempi paikka hirnyrkille, kun Potter-kirja? :D Ja kirjojani harvemmin edes hukkaan, joten siellä hirnyrkkini olisi hyvässä turvassa.
"You shine so bright it's insane, you put the sun to shame."

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #9 : Maaliskuu 21, 2009, 17:13:28 »
Jaaha jaaha.. tämmöstä murhaajaporukkaa täällä sitten luuraa... eli just mulle sopiva paikka! ;D

Laittaisin hirnyrkin joko kannettavaani (tunnearvoa :D ja se on aina lähellä, kun käytän sitä lähes 24/7 ja kukaan muu ei pääse sille =)) Tai sitten valkokultaiseen, timantein koristeltuun rippiristiini (joo, ristiin joku hirnyrkki.. :')) sillä se on aina kaulassani, ja olen ottanut sen ainoastaan kerran yli tunniksi pois kaulastani, sitten viime kesän ja konfirmaatiopäivän jolloin sain tämän.

Muita varteenotettavia vaihtoehtoja olisi jotkut kirjat, tai pari kuvaa/taulua. Mutta varmin niistä on tuo rippiristi =)

"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Jenzzzu

• Vuotislainen
« Vastaus #10 : Maaliskuu 22, 2009, 01:05:35 »
Hmm.. en laittaisi ainakaan mihinkään, mitä en aio säilyttää loppu elämääni. Eli ei kännykkään tai muihin vastaaviin, jotka menevät vaihtoon viimeistään silloin kun lakkaavat toimimasta. Tosin en ensinkään voisi tehdä hirnyrkkiä, koska en usko pystyväni tappamaan ketään, vaikka se olisi ehto hengissä selviämiselle.. Vaikka eihän sitä tiedä, mihin ihminen ääritilanteissa kykenee. No jos kuvitellaan, että tekisin hirnyrkin, se olisi varmaankin kihlasormukseni, koska se on aina sormessani, enkä todellakaan aio siitä koskaan luopua. Lisäksi sen luulisi kestävän melkein mitä vaan (ehkä sitten piruntulta ja basiliskin myrkkyä lukuunottamatta), koska se on titaania, joka tunnetusti on melko vahva metalli (käytetään muun muassa rakettien kärkiin). Eli kyllä, se olisi sormukseni ja näin sieluni kappale seuraisi minua minne menenkin. Jos kuolisin, uskon että mieheni voisi epäilyksiä herättämättä hakea sormuksen itselleen tietäen saavansa minut sitä kautta takaisin henkiin.

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Maaliskuu 22, 2009, 13:51:38 »
Hmm. Mitäkö ottaisin hirnyrkikseni? Täytyy kyllä sanoa, etten ottaisi vapaaehtoisesti mitään, sillä mielestäni ihmisen kuuluu kuolla kun moinen tilanne osuu kohdalle :) Tosin jos olisi pakko jokin ottaa, ottaisin huulirasvani sillä se on mukanani mihin ikinä menenkin ja niin pieni ja tavallinen ettei sitä heti uskoisi hirnyrkiksi. Toisaalta se on niin arkinen, että joku fiksu sauvanheiluttelija voisi aavistaa ovelan temppuni :) Toisaalta sitten huullirasva ei kestä ikuisuuksiin, aka se kestää korkeintaan kuukauden ja menee sitten vaihtoon :D Eli sitten sellainen mikä ei menisi vaihtoon... Minusta tuntuu, ettei minulla ole sellaisia esineitä mitä en kierrätä :D Kaikki minulla menee ajallaan vaihtoon... Aka minulle sopivaa hirnyrkkiä ei taida olla :DD
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #12 : Maaliskuu 24, 2009, 15:27:30 »
Todennäköisesti laittaisin hirnyrkikseni iki-ihanan pehmopupuni, koska se on minulle TODELLA tärkeä, enkä voi
lähteä minnekkään ilman sitä :). Hieman noloa ehkä, mutta ihan sama. :) Sain sen kun olin jotain 4v. enkä varmaan
luovu siitä ikinä. Tämä ajatus pehmopupusta ponnahti mmieleeni heti kun luin topiicin nimen :) Pupulla on niin paljon
tunnearvoa!! :D  --> en välitä siitä, miten arvokas se on tai onko se aina mukanani, vähän niinkuin Voldemort:
paikka, jonka tunsi kodiksi : Tylypahka = esineet, joita käytti hirnyrkkeinä (3) Tylypahkan edustajilta jne.
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Crys

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Huhtikuu 06, 2009, 15:20:00 »
Itsellä varmaan hirnyrkki olisi rippiristini. Ei puhettakaan että lähtisin ilman sitä minnekkään ja se on pieni joten se on hankala löytää jos sen piiloon haluaisin. Minusta tämä olisi kylläkin aika ironinen, mutta risti on omiin kriteereihini sopiva. (Pitää olla pieni ja sellainen jota tulee kuljetettua muutenkin mukana.)

Poissa Ideal

• llleidbäkkk
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #14 : Huhtikuu 06, 2009, 15:26:55 »
Ekaks tuli mieleen kännykkä. Se ois tosi kätevä paikka, ku kulkee aina mukana, eikä häviä koskaan. Kännykkä olisi vielä niin pienikin, että sitä ei osattaisi epäillä. Toinen vaihtoehto ois kuulokkeet, jotka myös on kätevästi pienet ja kulkee aina mukana.
:T

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #15 : Huhtikuu 06, 2009, 15:37:06 »
Hirnyrkkini? Mm... Ensin mietin erästä, kaunista koruani ja luokkasormustani, mutta toisaalta ne olisi liian helppo hävittää tai joku voisi myös varastaa ne. Joten en ole varma vielä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2010, 12:11:13 kirjoittanut Mortti »

Poissa sunshine

• törmäsi ikkunaan
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HawthornGhost192
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #16 : Huhtikuu 06, 2009, 15:45:33 »
Tuli heti mieleen enkeli kaulakoruni. Sain sen ala-asteella silloiselta parhaalta kaveriltani ja sillä on paljon tunnearvoa ja se kulkee aina mukana..
Toisaalta hirnyrkkini voisi olla ikivanha uni-leluni, jonka sain synttärilahjaksi ennenkuin aloitin edes koulun. Nukkunallellakin (joka ei ole edes nalle vaan nukkumatti tai joku vastaava) on tunnearvoa, vaikka ei se kyllä enää kulje aina mukana niinkuin joskus pikku natiaisena. :)
Ole itse se muutos, minkä haluat maailmassa nähdä

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #17 : Huhtikuu 06, 2009, 16:58:24 »
Luokkasormukseni on kuin siihen työhön luotu. Esineellä on uskomaton tunnearvo ja se muistuttaa minua elämäni onnellisimmasta ajasta. Lisäksi se on hopeinen ja siihen on kaiverrettu puuman kuva. (Havaittavissa pientä Puuman piilomainontaa).
Hopea on tosiaan yksi lempiväreistäni ja minulle puuma kuvaa nopeutta, kestävyyttä yms. jaloa. Se on kulkenut sormessani päivittäin jo reilun kahden vuoden ajan ja kulkee jatkossakin. Minulla on orpo olo ilman sitä ja olen jo tottunut varmistamaan aina, että se on edelleenkin sormessani. En osaa edes kuvitella mitä tekisin jos hukkaisin sen. Olen päiväpäivältä yhä kiintyneempi tuohon pieneen kapistukseen ja sijoittaisin siihen ehdottomasti sieluni palasen, jos se jonnekin pitäisi laittaa. Lisäksi se olisi sen pienuuden vuoksi jopa hyvin helppo piilottaa.

Toinen paljon vähäpätöisempi vaihtoehtoni olisi hopeinen kaulakoruni, joka on ollut minulla vasta vuoden, mutta olen oppinut aina yhdistämään sen sormukseeni. Melkein yhtä rakas, vaikken tiedä sille edes syytä. Lisäksi nuo kaksi esinettä ovat aina samassa paikassa.

-Feen
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

Poissa AIV-rehu

• Lupus Tigris
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Apulannan kasvattama
  • Pottermore: FeatherProphecy121
« Vastaus #18 : Huhtikuu 08, 2009, 15:18:34 »
Tämä onkin hankala kysymys. Mikään laite ei missään nimessä käy. Ne kun tuppaavat menemään suhteellisen nopeasti rikki ja näyttäisi epäilyttävältä säilyttää kymmenen vuotta sitten pimennyttä kännykkää. Tavaran pitäisi olla pieni ja epäluuloja herättämätön. Sellainen, jota pidän aina mukana... Minulla kun ei satu olemaan sellaisia piilotus mahdollisuuksia, kuin Voldemortilla, sen ainoa turvassa pitämiskeino olisi vahtia sitä kaiken aikaa. Ongelma on se, että en pidä oikeastaan mitään aina mukana. Päädyn kuitenkin Apulanta kaulakoruuni. Se on kaulassani lähes aina ja jos tekisin siitä hirnyrkin no sen jälkeen se varmaan olisi aina mukanani. Kukaan ei osaisi ihmetellä sen mukana oloa. Siitä on myös kehittynyt jollain lailla rakas (olen varmaan Apulanta-friikki). Se ei myöskään ole kovin arvokas (se siis ei ole oikeaa hopeaa tms. arvokasta metallia) joten sitä tuskin kukaan varastaa (paitsi toinen Apulanta-fani). Olisi kamalaa, jos hirnyrkki olisi jossain arvokkaassa esineessä ja joku varastaisi sen tietämättä mikä se oikeasti on. Ainoa vaara on, että onnistun jotenkin hukkaamaan sen. Olen liiankin hyvä hukkaamaan tavaroita, mutta eiköhän tämä tallessa pysy, jos en ota sitä pois kaulasta.
Draco dormiens numquam titillandus.
Jos jokin voi mennä pieleen, se menee pieleen.
Psykiatrisia toimia, jotka oman kokemuksen kautta täysin aukee -Apulanta

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #19 : Huhtikuu 08, 2009, 17:55:48 »
Vanha, itsetehty koru, jonka sain ex-bestikseltäni ollessamme vielä bestiksiä. Se on kiva, ainoa rannekoru jossa lukee oma nimeni. En pidä sitä koskaan vaan säilytän piilossa, joten se olisi oivallinen hirnyrkki. En siksi pidä sitä, sillä olen varma että ex-bestikseni muistaa tehneensä sen korun. Erosimme ilman puhetta ja olen yhä katkera siitä, että hän ei kertonut miksi lopetti ystävyytemme. Silti voisin turvata elämäni siihen, sillä hän oli tärkeä:>

Eli vanha koru.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Clayr

• Kynsikäpälä
  • Vuotislainen
  • Viallinen Rellestäjä
    • Scrolli
« Vastaus #20 : Huhtikuu 08, 2009, 18:48:24 »
Mietin ensin jotain rakasta esinettä, mutta sitten mietin käytännöllisyyden kautta: Jos joku haluaisi tuhota hirnyrkkisi, hän olettaisi luultavasti että se on kätketty johonkin rakkaaseen/tärkeään esineeseen. Joten päädyin siihen että valitsen jotain mistä en välitä/suorastaan inhoan. Menisin varmaan kirjastoon ja poimisin sieltä käsiini jonkun vanhan, kenties joidenkin moottorien korjaukseen liittyvän kirjan(sen näköisen ettei sitä ole lainattu viimeiseen vuosikymmeneen, koska kenelläkään ei enää ole kyseisen tyyppistä moottoria), ja tekisin siitä hirnyrkkini. Ja laittaisin kirjastoon takaisin. Näin mahdollisella tuhoajalla menisi aikaa, ensinnäkin hän saattaisi ensin tuhota lähimpiä esineitäni mitkä saattaisin huomata -> vie kirjan jonnekin varmaan paikkaan/tekee sen lisäksi vielä toisen hirnyrkin.

Sitten melkein aiheeseen liittyen voisin lisätä tähän toisenkin kysymyksen: Kenet tappaisit tehdäksesi hirnyrkin? Saattaa olla aavistuksen vaikeampi kysymys... Itse tappaisin varmaan jonkun kärsivän ihmisen, jolle se on armeliaampaa kun kitua sairaalassa pelkästään koneiden voimalla.
Ei ole mies eikä mikään, joka ei lyö,
Joka tappelua ei aikaiseksi saa.
Olet kova vasta, kun on musta vyö.
Kuka uskaltaa enää rakastaa?

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Northern Light
    • Livejournal
« Vastaus #21 : Huhtikuu 10, 2009, 12:49:08 »
Minen tiedä. Aika jännä kysymys nimittäin... Ja mulla ei oikein ole mitään niiin arvokasta, johon viitsisin hirnyrkkini laittaa. Itsellänikin tuli mieleen kännykkä ja tietokone, mutta... niin riskialttiita kapistuksia, ettäh. :D Ei ehkä sittenkään ekana listalla. Sitten tuli joku koru tai muu härpäke, joka olisi koko ajan kehossani kiinni. Nomination-koruni, tai ehkä viime juhannuksesta kaulassani ollut (enkä kertaakaan ole pois ottanut!) kaulaketju, hopeanvärinen (ja kait hopeinenkin...) pelkkä ketju, ilman mitään härpäkkeitä. Se olisi pieni ja kätevä, ja kovin moni tuskin sitä epäilisikään - pieni viaton koristeketju jonkun kaulassa roikkumassa ilman mitään erikoisvoimia. ;)

Mutta tunnearvoa tai muuten tärkeitä esineitä miettin, saattais laittaa sen myöls rakkaisiin vihkoihini. Niissä on kirjoittamiani novelleja ja runoja ja inspiksiä ja päiväkirjamerkintöjä (ei sillä nimellä, mutta..), joten ne ovat tosi tärkeitä. On yhden äärellä itkettykin. :) Sen takia olisi kiva laittaa hirnyrkki johonkin niin tärkeään - mutta vihko olisi käytännöllisesti ajatellen helppo tuhota, ettätuota. Mutta juuri tämä, että se, joka mun hirnyrkkiä havittelisi, voisi olettaa juuri, että se on jossain minulle tärkeässä ja arvokkaassa joka on lähelläni koko ajan. Mutta toisaalta, kovin moni ei tiedä toivon mukaanehkämahollisesti, mitkä esineet ovat minulle hyvin tärkeitä... :P Mutta jos ottaisin semmoisen esineen, mistä en välittäisi, se saattaisi hyvinkin olla joku laatikon pohjalla oleva pyyhekumi tai vuosia vanha ja kaapissa lojunut hiuspinni. :D Mutta en ehkä laittaisi mihinkään kovin arvottomaan. Sittnehän ne tärkeämmät esineet ovat vielä tärkeämpiä. ;) Vaikka vihko toisaalta saattaisi olla hyvinkin helppoa tuhota.

Tai sitten, näin hyvis ollessani ( ;)) jättäisin koko hirnyrkin tekemättä. Ei tarvitsisi tappaa ketään. :D

-Flyra
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Spider

• omistaa liikaa jalkoja.
  • Vuotislainen
  • Dumdidum.
« Vastaus #22 : Huhtikuu 11, 2009, 00:29:41 »
Huh, tämä on kyllä aika vaikea!!!

Ei ainakaan mikään kännykkä tai sellainen, niitä käytetään liikaa, voi vahingoittua. Sama juttu kirjojen kanssa (vaikka yhdyn Giladra Carrionin mielipiteeseen siitä, että Abarat voisi sopia aika mahtavasti.)

Minulla ei oikein ole mitään korujakaan, joilla olisi erityistä tunnearvoa, ja ne voisivat hävitä liian helposti. Ainakin itse onnistun hävittämään ihan kaiken aina.

AC/DCn uusin levy tulee kyllä väistämättä mieleen. Se on minulle jollain tapaa hyvin tärkeä. Ja muutenkin. Mutta sen voisi joku yhtä kierolla mielikuvituksella kuin minä varustautunut henkilö keksiäkin, ja olisi aika outua kanniskella CD-levyä mukanaan, eikä sitä oikeen piiloonkaan saisi...

Ehkä vanha pehmokrokotiilini. Nukuin se kainalossani yksivuotiaasta viidennelle luokalle (Hehhheheheh! Nyt sekin paljastui) ja sillä on näin ollen mittaamaton tunnearvo. Lisäksi se on sen verran pieni ja kokoonpainuva, että sen voisi aika helpolla tunkea taskuun tms. Eikä sitä oikein päällepäin siitä arvaisi. Tosin voisi olla aika outoa jos kanniskelisin Krokoa (olin hyvä keksimään nimiä juu^^) ympäriinsä.

"I always knew I was a star, and now the rest of the world seems to agree with me."
~Freddie Mercury

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #23 : Huhtikuu 16, 2009, 13:03:26 »
Varmaankin kätkisin sieluni palan poikaystävän antamaan kaulakoruun, koska se on aina mukana, eikä minun tarvitse ottaa sitä juuri koskaan pois. Tulisin varmaan vainoharhaiseksi, jos minun pitäisi piilottaa hirnyrkki jonnekin enkä tietäisi joka hetki, onko joku vahingossa löytänyt sen vai ei. Kyllähän kaulakorukin voi hukkua, vaikka ketju mennä rikki tai jotain, mutta on se silti paras vaihtoehto. Eikä minulla ole oikein muita niin tärkeitä esineitä, joilla olisi jokin erikoinen merkitys...
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Elva

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Huhtikuu 16, 2009, 15:19:35 »
En jaksaisi sanoa kuinka vaikea kysymys tämä on, koska käytännössä kaikki ovat jo sanoneet. Mutta en tiedä millä muulla aloittaisin tämän, joten sanon että onpas vaikea kysymys.

Kuitenkin uskon, etten kätkisi hirnyrkkiä mihinkään esineeseen, vaikka ensimmäisenä mieleen tulikin sormukseni. Ja vaikka en olekaan varma olisiko se mahdollista, kätkisin hirnyrkkini mitä luultavammin muistoihini. Tai tunteisiin.
Jos laittaisin hirnyrkkini muistoon, laittaisin sen varmaan siihen, kun olen mökillä, aurinko paistaa ja istun kalliolla, olen yksin vähän aikaa, ja tiedän kuitenkin että en ole yksinään kauhean kauan vaan että menen ihan justiinsa serkkujen kanssa leikkimään (mitä muuta sanaa muka käyttäisin :D ?) ja olen onnelllinen. Noniin, ja syy miksi sen laittaisin juuri muistoon, on varmaan se että muistoni on tasan pääni sisällä eikä kukaan pääse käsiksi siihen (vaikka minusta tuntuukin huolestuttavasti siltä että joku lukee ajatuksiani...) ja siksi etten haluaisi laittaa hirnyrkkiä esineeseen, koska ne eivät ole niin tärkeitä.
Jos laittaisin hirnyrkin tunteeseen, laittaisin varmaan siihen, innostuneisuuteen ja onnellisuuteen, joka tulee kun tajuaa jotain älyttömän ihanaa.

Ja jos ei olisi mahdollista kätkeä hinyrkkiä muistoon, sitten en varmaan edes tekisi sellaista (siis jos tämä muistokätkentä on mahdollista, ryntään heti tappamaan tyyppejä saadakseni hirnyrkkejä ;]) koska en minä varmaan haluaisi laittaa jotain niin tärkeää kuin osasta sielustani mihinkään esineeseen, joka on kuitenkin sinällään aika arvoton. Muistot sen sijaan ovat minulle erittäin rakkaita, joten sellaiseen sen varmaan kätkisin.