Kirjoittaja Aihe: Jousiammunta  (Luettu 828 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Pottermore: RuneLumos12214
  • Tupa: Tuvaton
Jousiammunta
« : Maaliskuu 13, 2009, 20:25:23 »
Täällä ei näkyny tämmöstä aihetta, että mä sitten tein tämän.

Itse olen harrastanut jousiammuntaa jo jonkin aikaa. Toissa vuonna ostin oman jousen ja oon sitten sillä ampunu. Vähän kyllä inhottaa kun tähtäin katos sittemmin, mutta mitäpä siitä, kun voin harjoitella vaistotähtäämistä. Pitäis ruvetä vähän säästämään parempaan jouseen.
Joo, että tulkaa sitten tänne vaan kirjottelemaan, jos kiinnostaa.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 30, 2009, 09:08:26 kirjoittanut mattis »
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Jousiammunta
« Vastaus #1 : Maaliskuu 13, 2009, 20:37:01 »
Minä harrastan jousiammuntaa. En nyt mitenkään virallisena harrastuksena (niin kuin eräät) vaan olin keskiaikaiskurssilla tekemässä itselleni pitkäjousen ja kolme nuolta. Niillä nyt sitten pärjään ne kaudet, jolloin tulee ihan hirveä halu käydä ampumassa pari nuolta tauluun. On aika tylsää kun hyviä ampumispaikkoja ei ole kovin lähellä, kun näin isossa kaupungissa asun. Lähin noin kymmenen kilometrin päässä. Mutta mökillä minulla on itse tekemä taulu, johon sitten siellä pellolla ammuskelen.

Jousiammunta on aika mielenkiintoinen laji. Sehän pohjautuu jostain keskiajalta tai sitä aiemmin... On aika hassua nyt nähdä jotain pieniä lelujousipyssyjä kun tietää miten ne oikeasti toimii.

Omasta mielestäni jalkajousi on helpompi vaihtoehto, tosin vaikeampi tehdä. Se pitkäjousi on sitten yksinkertaisempi, tosin siinä saa olla tarkka jos tahtoo sellaisen joka taipuu kauniisti. Omani on sellainen 170 senttinen ja nuolet ovat (luonnollisesti) kyynerpäästä keskisormen kärkeen. Tosin nyt ensikesä ei näytä lupaavalta, sillä olen talven aikana kadottanut jousestani jänteen (hyvä minä). Yritän sitä nyt kovasti etsiä, sillä olen luvannut mennä kaverini kanssa jousiampumaan.

Jousiammunta on selkeästi kesäharrastus, ainakin minulle. Kyllä varmaan jotkut lajiin ihan kunnolla hurahtaneet harjoittelevat kaikkina vuodenaikoina, mutta kesällä se on helpointa ja useimmiten kesällä eniten kiinnostaa lähteä sinne pellolle virittelemään jousta :)

~Barella
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 24, 2009, 20:37:53 kirjoittanut Barella »
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Rigel

• Beta Orionis
  • Vuotislainen
  • Pahiskeksi
  • Pottermore: SwordVine6760
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #2 : Maaliskuu 18, 2009, 10:39:17 »
Minä olen itse omin kömpelöin kätösini yrittänyt tehdä jousipyssyä. Onnistuin jopa tekemään yhden, joka itse asiassa toimi ihan hyvin (ainakin tarpeeksi hyvin itselleni), mutta se hajosi heti toisella ampumiskerralla.

Olen yrittänyt nyt etsiä kaupoista jonkinlaista jousta ja näin kerran Robin Hoodissa noin kahdenkympin hintaisen muovisen jousen. Silloin en ostanut sitä koska yritin vielä rakentaa itse, mutta nyt alan olla valmis alistumaan kaupan jouseen.

Haluaisin tietää, voiko tämä kahdenkympin jousi mahdollisesti olla mistään kotoisin. Se oli sentään vapaa-aika- ja metsästysosastolla. Joten sattuisiko täällä olemaan joku, joka osaisi vastata? Ja tarvitseeko jousen ostamiseen jonkinlaisen luvan? En kyllä usko että tarvitsisi, mutta onhan se sentään ase, jolla on ennen tapettu sekä eläimiä että ihmisiä. En tahdo mitään olympialaistyyppistä jousta, jossa on kaikenmaailman tähtäimet ja muut härpättimet vaan yksinkertaisen jousen, jolla voisi ammuskella jonkin puolilahon ulkorakennuksen seinään kun sattuu olemaan sillä tuulella.

// Kiitos, Barella.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 18, 2009, 17:40:20 kirjoittanut Rigel »
Ubi sunt qui ante nos fuerunt?

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #3 : Maaliskuu 18, 2009, 17:06:39 »
Rigel:

Jousen ostamiseen/käyttämiseen ei tarvitse lupaa, en minä ainakaan sellaista ole hankkinut (ja minähän tein sen tuollaisella kaupungin järjestämällä kurssilla). Tietenkin metsästyslupa tarvitaan jos sitä aikoo harrastaa, muttei muuten.

20€ maksava jousi on ihan ok. Tosin oman jouseni kun itse tein, sen teko maksoi nelisenkymppiä, eikä sitä kuulemma saa myydä alta 150€. Joten... Nuolten on hyvä olla sellaisia kyynerpäästä keskisormen kärkeen olevia (että jousen saa jännitettyä kunnolla). Minun jouseni on itseni pituinen, mutta se ei ole varmaankaan ihan välttämätöntä. Jos kunnollisen, kestävän jousen haluat, kannattaa kysellä jostain asekaupoista tmv. neuvoa. Ne saattaa siellä tietää minkälaisia jousia voi käyttää tuollaiseen harrastukseen...

~Barella
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 24, 2009, 20:36:53 kirjoittanut Barella »
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Niannar

• olento
  • Vuotislainen
« Vastaus #4 : Maaliskuu 19, 2009, 01:19:35 »
Jousiammunta on kivaa. Itse en sitä harrasta, vaikka jousen omistankin. Aina välillä sillä kesäisin tulee kuitenkin ammuttua, kun ei muutakaan tekemistä keksi. Tosin tällä hetkellä siinä ei ole yhtään nuolta jäljellä, kun serkkuni meni ampumaan kaikki metsään, että se niistä nuolista sitten.
Jousen hinnasta en osaa sanoa mitään, koska isäni osti sen joitakin vuosia sitten, mutta ihan hyvin se toimii.
Rigel;
Jousen ostamiseen ei tarvitse lupaa. (Miekoista ja heittoveitsistä osaan ainakin sanoa sen verran, että niiden ostamiseen/ omistamiseen ei tarvitse mitään lupaa, mutta jos niitä kantaa/ kuskaa julkisilla paikoilla, pitää olla jokin hyvä selitys, miksi kantaa kyseistä asetta mukana. Esim, jos on viemässä esinettä paikasta A paikkaan B. Ja tietenkin niiden pitää olla jotenkin asiallisesti pakattuina, kun niitä kuskaa ympäriinsä. Uskoisin, että jouseen päätee about samat säännöt kuin miekkoihin ja heittoveitsiin.)
It always seems those Castles and Dreams fade with the morning light

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
« Vastaus #5 : Kesäkuu 05, 2009, 10:38:24 »
Mukava nähdä, että muutkin harrastavat jousiammuntaa (taikka muuten vaan ampuvat sillä). Aika harva muuten jousen omistaa, tai ei ole muuten mahdollisuutta päästä ampumaan, esim; kun täti asuu Helsingissä ja tuli käymään meillä täällä Toholammilla pääsi hänkin ampumaan jousella. Tykkäs kuulemma kovasti, koska eihän kaupungeissa yleensä pääse ampumaan jousella, jos ylipäänsä miinkään näköisellä aseella, esim; ilmakiväärillä.
 Rigelhän halusi tietää onko kahden kympin jousi mistään kotoisin, minun mielestä se on ihan hyvä alkuunsa, mutta jos oikein alkaa harrastaa ammuntaa kannattaa ostaa vähän laadukkaampi, esim; minä ostin omani Sportiasta, se maksoi noin 80€. Se on kestänyt ihan hyvin koko vuoden.
 Ja muuten pellolla joka on vasta sulanut ja vielä täynnä mutaa ei kannata käydä ampumassa, sillä siellä voi näet nuolet helposti mennä hukkaan, niin kuin meillä (pikkuveli ampui yhden johonkin päin sitä peltoa viimevounna, eikä sitä ole löytynyt vieläkään ja tuskin löytyykään).
« Viimeksi muokattu: Elokuu 16, 2009, 13:41:10 kirjoittanut mattis »
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa lurkki

• Vuotislainen
« Vastaus #6 : Kesäkuu 14, 2009, 15:21:14 »
Helsingissäkin on jousiammuntapaikkoja, useampikin, pitää vain olla seuran jäsen tahi mennä "kokeilukerralla", pääsee ampumaan pienellä maksulla seuran jousilla ja nuolilla. Ainakin Tapanilan erällä tapanilassa sekä Wilhelm Tell -nimisellä seuralla ruskeasuolla on radat. Jossain päin Helsinkiä on myös sisäratoja.

Poissa Vanilja

• Poro!
  • Henkihörhö
  • God's First Mistake
    • Nappi!
« Vastaus #7 : Kesäkuu 16, 2009, 03:50:40 »
Helsingistä löytyy ainakin Maunulasta, Ruskeasuolta, jostain päin Espoota radat, itse käyn Maunulassa. Oikein hyvä sisärata, ei tosin kovinkaan pitkä. Artemiksen (seura) kautta pääsee ampumaan. Ruskeasuolla on taas loistava maastorata jossa on kesäisin mukava piipahtaa. Artemis ainakin järjestää alkeiskursseja, joilla pääsee tutustumaan jousiammuntaan, saa ohjattua alkuopetusta ja sitten pääsee mukaan ampumaan. Radoille voi tulla vapaasti harjoitteluaikoina ampumaan, ja Maunulassa on myös aamuvuoroja niille, joiden illat ovat kiireisiä.

Suosittelen kaikille, jousiammunta on keskittymistä kasvattava ja sitä kautta rentouttava laji. Espoossa voi myös harrastaa japanilaisilla pitkäjousilla ampumista, jos sellainen kiinnostaa.
Those that live in the darkness wander aimlessly...
Because they can't see.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
« Vastaus #8 : Heinäkuu 13, 2009, 10:14:05 »
En kirjoita tänne siksi että harrastaisin jousiammuntaa, vaan siksi että, ukkini on joskus nuorena voittanut jousiammunnan maailmanmestaruuden! Olen ylpeä hänestä! Harmi että hänestä oli lehdessä vaan noin 15 cm ilmotus. (eh...) Jos ukkini olisi yhtä hyvä vaikka golfissa, hän olisi äidin mukaan monimiljonääri :P
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Sanomaton
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #9 : Elokuu 11, 2009, 13:31:56 »
Jousiammunta kuulostaa mukavalta, ja haluaisin ehdottomasti päästä joskus kokeilemaan lajia! Pitää nyt ottaa asia työn alle ja etsiä jokin paikka, jossa voisin päästä jousiammuntaa kokeilemaan!

//Yksi kaveri aloitti jokin aika sitten jousiammunnan - ja ai että, siitä sai kuulla puhuttavan niin paljon, että varmaan osaan jousiammunnan teoriassa noin perinpohjin :D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2010, 16:59:03 kirjoittanut samettiina »
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.

Poissa Túrin Turambar

• Vuotislainen
  • One day, one room
« Vastaus #10 : Elokuu 11, 2009, 14:22:59 »
En ole missään joukkoeessa, mutta itse lajia olen harrastanut n. kuusivuotiaasta asti. En ole koskaan uskonut mihinkään uusiin muovihökötyksiin, vaan itse olen kaikki jouseni tehnyt. Materiaalina olen aluksi käyttänyt katajaa, uusin ja selvästi parhaani on marjakuusesta, joskin se on vielä hieman työn alla. Nuolenkärkiä ostelen joka vuosi Turun keskiaikaisilta markkinoilta kaksi, joihin itse teen itse puuosan. Nuolten pituus on yleensä keskisormesta rintakehään, joka on tietääkseni tämä nykyisin käytetyin malli. Ennen en paljoa sulkia käyttänyt, mutta nykyään kerään kaikki löytämäni joutsenensulat visusti talteen. En paljoa ammuskele muualla kuin mökilläni, mutta siellä sitä tuleekin ammuskeltua aika paljon.

Olen nyt aivan sekaisin uudesta jousestani. Kaadoin viime vuonna pienen marjakuusen ja laitoin sen tietysti kuivumaan. Syitä pitkin laitoin sen kärjestä kärkeen neljään osaan, ylhäältä näytti rastilta. Otin noita parhaan ja laitoin sen vielä halki. Kuorin sen, tietysti, ja viikonloppuna aionkin jo laminoida. Pienenä ongelmana on tällä hetkellä pieni epätasapaino, jonka juuri aioin korjata kun löysin tämän topikin. Toivon todellakin, että loppuosakin onnistuu.

Túrin
Cannery Row in Monterey in California is a poem, a stink, a grating noise, a quality of light, a tone, a habit, a nostalgia, a dream.

nr: Gabriel García Márquéz - One hundred years of solitude

Poissa Pyhimys

• Vähemmän avulias kotitonttu
  • Vuotislainen
« Vastaus #11 : Elokuu 15, 2009, 17:16:28 »
Mä oon harrastanu jousiammuntaa vuoden =) Äiti meinas ostaa mulle kunnon jousen jossa on lasertähtäimet, vatupssit, tähtäimen vakauttimet yms... En halunnu vaistotähtääminen on paljon kivempaa =D Ja jotenkin tunttuu jos jouska on kaikilla herkuilla ja vaikka metsästää niin sehän on melkein teurastusta kun aina osuuu... Sama pyssyillä =D
Jos sä tahdot niin, tuon sulle Tiibetin vuoteeseen. Tai siirrän pohjoisen luoteeseen. Ja aina uudelleen ja uudelleen Sun muistan joskus mua suudelleen.

Poissa Toujours pur

• jääauringon pilkahdus
  • Vuotislainen
    • My life
  • Pottermore: NightCentaur152
« Vastaus #12 : Syyskuu 20, 2009, 15:46:54 »
Olen halunnut ala-asteelta saakka aloittaa jousiammunnan, mutta kaveri harrastaa sitä, ja on erittäin mustasukkainen lajistaan. Enkä halua joutua yhtään huonompiin väleihin hänen kanssaan. Pari kertaa olen saanut kokeilla, esimerkiksi joillain leireillä, ja kyllä se on ihan hyvin mennyt. Tietenkin voisi sitä salaa kaverilta ruveta harrastamaan, mutta en osaa pitää suutani kiinni. Argh, miksi elämän täytyy olla näin vaikeaa?
Japanilaiset hymyilevät paljon ja tekevät paljon itsemurhia. Hymyllä peitetään suru. :)
Camera and I.

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #13 : Syyskuu 20, 2009, 16:44:59 »
Pikkuveljeni harrastaa jousiammuntaa itse tekemällään jousella. Nuolet hän on tilannut netistä, ja tuunaa niitä itse. Olen saanut kokeilla muutamia kertoja ja oli muuten kivaa! :D Jousiammunta on yllättävän koukuttavaa (uusi lempisanani) kun tosissaan haluaa osua sinne maaliin. Jos ei onnistu, tulee tarve yrittää kunnes onnistuu. Jousella ampuminen ei edes ollut niin vaikeaa kuin luulin. En ehkä aloittaisi jousiampumista missään seurassa kisoihin tähdäten, mutta näin itse harrastettuna se voisi olla ihan mukavaakin. En tajua miksi nykyään kaikki, mukaan lukien jousetkin on pakko tehdä muovista! Ennen muovia ei ollut olemassakaan ja silti saatiin metsästettyä jousella ja nuolella ruokaa. (Joo, toi meni ehkä vähän aiheen vierestä..) Kirjoitin tuon kaiken vain todetakseni että jousiammunta saattaisi olla kiva harrastus. Olipa hyödyllistä..
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Poissa Shan

• Vuotislainen
« Vastaus #14 : Marraskuu 01, 2009, 15:26:06 »
Alotin itse jousiammunnan n. viikko sitte ja oon kyl tykänny tosi paljo. Innostuin siitä kun kävin helsingissä jossai urheilumessuilla kokeilemassa sitä. Jousiammunta on onneks aika halpaa ni sitä voi harrastaa tällänen vähän köyhempiki opiskeija :)
"oh, of course, I forgot we'll be hunting down Voldemort in a mobile library." -ron

Poissa veeeti

• Vuotislainen
  • You had me at hello.
« Vastaus #15 : Marraskuu 17, 2009, 14:54:28 »
Oon tätä lajia harrastanut vuoden ja oma tähtäinjousi hankittiin keväällä. :) Keskiosa on pinkki/vaaleanpunainen ja lavat harmaat. Samickin siis. Sulatkin ovat yllättäen vaaleanpunaiset/pinkit. :D Minkäs sille voi. Olin hurahtanu vaaleanpunaiseen/pinkkiin jousen tilaamisen aikoihin. :D

Ammuntaan tutustuin siskoni kautta, joka on ennen ampunut. Olen täysin hurahtanut lajiin. Ei ole parempaa tunnetta, kuin onnistunut ammunta. ^^

Ekat kisat ois tiedossa, mutta en ole varma sittenkään että osallistunko niihin. En ole pitkään aikaa päässyt harjoittelemaan, joten en tiedä uskallanko mennä. Ammun kuitekin naapurin tauluun. :D
You say, "Dreams are dreams.
"I ain't gonna play the fool anymore."
You say, "'Cause I still got my soul."

Poissa Valkyrie

• Musta suola
  • Vuotislainen
« Vastaus #16 : Syyskuu 01, 2010, 13:28:09 »
Upea laji! Itse olen nyt vasta muutaman kuudauden ampunut mutta aivan koukussa. Minulle hankittiin, olisikohan ollut Sherwood shopista vastakaarijousi (22 paunaa, Win&Win), 12 nuolta, Sibylin tähtäin, nuoliviini ja muuta tilpehööriä. Paketti maksoi jonkun kuusi-seittemänsataa, joten ikuinen velkavankeus siinä tuli.. Mutta on se sen arvoista :) Ihan seurassa käyn ampumassa, nyt on harjoitustahti ollut joku kolme-neljä kertaa viikossa. Minullakin tulee sellainen rauhoittumisen tunne, mieli tyhjenee muusta ja siinä keskittyy vain siihen pieneen keltaiseen läiskään siellä taulussa ;) Hyvä että täällä on muitakin jousiammuntaan hurahtaneita :)

Poissa Lola

• Dagens böna
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Maaliskuu 02, 2011, 21:06:03 »
Itsekin ajattelin aloittaa jousiammunnan, josta aina kovasti olen haaveillut. Artemiksen jousiammuntaseura kuulosti lupaavalta, kun sen eilisiltana löysin ja kuten Vanilja jo mainitsikin, että Artemis järjestää alkeiskursseja junnuillekin. Olen minäkin yrittänyt omaa jousta väsätä joskus seitsenvuotiaana, mutta ei siitä tietenkään mitään tullut, mutta nyt kesää varten olen jo tehnyt suunnitelmia. Olisi tarkoitus piipahtaa Lapissa sukulaisten luona. Siellä on hyvä ja rauhallista värkätä jousta, testailla ja ampua. Kaikkien mukaan hieno laji, joten odotan paljon kurssilta. :)

Poissa Yamaneko

• Vuotislainen
  • I am the warrior of shadowclan
« Vastaus #18 : Maaliskuu 03, 2011, 10:48:04 »
Olen halunnut jo pitkään aloittaa jousiammunnan, mutta en tiedä mistä aloittaa. Onkohan Pirkanmaanseudulla jotain kursseja?
Naapurini teki kerran jousen nuolineen, mutta se oli lähinnä sellainen 'lelu'. Kuitenkin ammuskelin sillä aika ahkeraan. Kyseisellä jousella tuskin oli edes mahdollista ampua oikealla tekniikalla, mutta huomasin, että olin aika hyvä tähtäämään.

Omaa jousta tuskin osaan tehdä, en ole käsiltäni tarpeeksi taitava (kutoa osaan juuri ja juuri ^^), ja jouset kaikkine setteineen vaikuttavat aika kalliilta, joten en usko kukkaroni venyvän niihin... Jospa sitten lahjaksi toivoisin :)

Ja vähän asian sivusta; tuo Barellan mainitsema keskiaikaiskurssi kuulostaa mahtavalta!

// Kiitos Valkyrie :)

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2011, 19:12:33 kirjoittanut Yamaneko »
Where once was light,
now darkness falls
Where once was love,
love is no more                      -Gollum's song

Poissa Valkyrie

• Musta suola
  • Vuotislainen
« Vastaus #19 : Maaliskuu 03, 2011, 11:23:20 »
Olen halunnut jo pitkään aloittaa jousiammunnan, mutta en tiedä mistä aloittaa. Onkohan Pirkanmaanseudulla jotain kursseja?
- Ainakin Äetsän Jousiampujat, harjoituksia kesällä Äetsässä Honkolan kentällä ja talvella Vammalan Vinkillä :)

Poissa tassutöppönen

• The only exception <3
  • Vuotislainen
  • Pottermore: CatRain16320
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #20 : Toukokuu 11, 2011, 09:34:50 »
Ajattelin tehdä jousen, mutta mistä saan siihen jänteen? Ja miten kiinnitän sen siihen varteen? (Varren olen jo tehnyt)

-Tassu
~She lives in a fairytale somewhere too far for is to find~

Poissa Wren

• Vuotislainen
« Vastaus #21 : Tammikuu 31, 2012, 21:51:39 »
Tutustuin jousiammuntaan leirikoulussa vuonna 2011 Metsäkartanossa ja ihastuin lajiin. Kun nuoli suhahtaa jousesta, minulle tulee tietty myönteinen tunne, jota en ole toistaiseksi mistään muusta saanut. En harrasta vielä, mutta aion aloittaa niin pian kuin mahdollista.

Poissa Bolina May

• Captain Gale
  • Vuotislainen
  • Valitseeko tie kulkijansa vai kulkija tiensä?
« Vastaus #22 : Helmikuu 01, 2012, 16:42:35 »
Helsingistä löytyy ainakin Maunulasta, Ruskeasuolta, jostain päin Espoota radat, itse käyn Maunulassa. Oikein hyvä sisärata, ei tosin kovinkaan pitkä. Artemiksen (seura) kautta pääsee ampumaan. Ruskeasuolla on taas loistava maastorata jossa on kesäisin mukava piipahtaa. Artemis ainakin järjestää alkeiskursseja, joilla pääsee tutustumaan jousiammuntaan, saa ohjattua alkuopetusta ja sitten pääsee mukaan ampumaan. Radoille voi tulla vapaasti harjoitteluaikoina ampumaan, ja Maunulassa on myös aamuvuoroja niille, joiden illat ovat kiireisiä.

Suosittelen kaikille, jousiammunta on keskittymistä kasvattava ja sitä kautta rentouttava laji. Espoossa voi myös harrastaa japanilaisilla pitkäjousilla ampumista, jos sellainen kiinnostaa.

Hyvä tietää, pitää ehdottomasti joskus mennä kokeilemaan kaverin kanssa! :)
Oon muutaman kerran ollu ampumassa jousella ja tykkään siitä tosi paljon. Alun perin kaverin kanssa innostuttiin tästä Taru Sormusten Herrasta -leffojen ansiosta - Legolas kun ampuu niiiiiiiin hienosti :D Meinattiin mennä jousiammuntakurssillekin, mut kiireisen arjen takia ei (toistaiseksi) olla vielä menty. Tuskin tästä mulle mitään harrastusta koskaan tulee mut oon innokas oppimaan et sit voin mennä radalle viettämään vapaa-aikaa kun siltä tuntuu.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 01, 2012, 16:46:23 kirjoittanut nightingale »
I really need to know is there a place to me

nightingale -> Bolina May

Poissa Vampyyritar

• Hourailevia kirjoja lukeva vampyyri
  • Vuotislainen
  • Vampyyri
    • Pandemonium - Varjojen kaupungit
  • Pottermore: UnicornGalleon8000
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #23 : Huhtikuu 06, 2012, 20:07:09 »
Miun ois tarkoitus nyt alle viikonpäästä mennä alkeiskurssille. Äiti ja sisko myös mukaan.
Kesäksi oisi tarkoitus saada oma jousi. Tai ainakin siskon kanssa yhteinen. Päästään sitten ampuun sillä mökilläkin.

Ihana kun jousiammuntaa suositellaan yli 10 vuotialle niin olen täydellisessä iässä.

Ja hieman olen ehtinyt tutustumaan noihin jousiin niin sellainen joku 20€ maksava kaarijousi olisi ok.

Ja kun asun Tampereella niin täältähän löytyy kaupungin reunalta ampumarata. Kaupissa on jos joku muukin täällä asuva haluaa tietää.
Vampires and books are all what I need for live...

Poissa Lunar

• In Noctem
  • Vuotislainen
  • Pottermore: OwlPurple13890
« Vastaus #24 : Elokuu 01, 2012, 19:24:46 »
Lainaus
Aika harva muuten jousen omistaa, tai ei ole muuten mahdollisuutta päästä ampumaan, esim; kun täti asuu Helsingissä ja tuli käymään meillä täällä Toholammilla pääsi hänkin ampumaan jousella. Tykkäs kuulemma kovasti, koska eihän kaupungeissa yleensä pääse ampumaan jousella, jos ylipäänsä miinkään näköisellä aseella, esim; ilmakiväärillä.
Kyllä minäkin asun Helsingissä ja täällä on ihan hyvät mahdollisuudet ampua. Noin kilometrin päässä kotoani on jousiammuntarata, jossa ammutaan kesäisin, vähän kauempana taas on maastojousiammuntarata. Talvisin pitää kyllä mennä bussilla, mutta ei kauas. Joten kyllä täälläkin on ihan hyvät mahdollisuudet päästä ampumaan.
Itselläni on siis tuore pitkäjousi, jolla en tosin ole vielä päässyt ampumaan, sillä menen kaverini kanssa, ja hän sattui juuri sairastumaan. Lainajousilla olen kyllä ampunut ja juuri tuo pitkäjousi tuntui sopivimmalta, joten sellaisen hankin. Toivon, että pääsen pian ampumaan sillä, mutta se saattaa mennä ensi viikkoon, sillä lähden perjantaina Ruotsiin, enkä tiedä parantuuko kaverini siihen mennessä. No, sen jälkeen ainakin :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2012, 19:32:26 kirjoittanut Lunar »
The end
The songwriter's dead

Poissa Isfet

• Haahuilija
  • Vuotislainen
« Vastaus #25 : Syyskuu 24, 2015, 20:24:22 »

Voi, minä olen aina halunnut harrastaa jousiammuntaa! Se on vain niin hieno laji. Tahtoisin tehdä oman jousen, mutta tekniikka ei ole ihan hallussa... Onko siihen ohjeita jossain? Ampumisen osaan noin teknisesti "oikein".

Myös jousella metsästäminen houkuttelee... Vaikka haastavaahan se tietysti on. Aina voi yrittää *virn* ;)
Ajattelen, siis olen.

Poissa Tiikeli

• Vuotislainen
« Vastaus #26 : Lokakuu 21, 2017, 11:17:52 »
Vuosikausia sitten on tullut kokeiltua jousiammuntaa ja se oli mukavaa puuhaa. Nyt aionkin ilmoittautua alkeiskurssille vielä tämän vuoden puolella. Josko siitä sitten todella innostuisi ja saisi pitkäaikaisen harrastuksen.