Kirjoittaja Aihe: Kingdom Hearts  (Luettu 1995 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • Where the heart lies
  • Pottermore: HallowGalleon47
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
Kingdom Hearts
« : Maaliskuu 11, 2009, 22:55:12 »
Keskustelu yhdestä Square Enixin hittisarjoista, Kingdom Heartseista.

Kingdom Hearts yhdistelee kahden eri universumin hahmoja. Final Fantasyn & Disneyn. Peli on realiaikainen taistelupeli, hack and slash tyyliin kuuluvaa. Pelin ohjaaja on Tetsuyja Nomura, joka on myös muutaman Final Fantasy pelin (Esim VII, X) hahmosuunnittelija. Pelejä on ilmestynyt yhteensä Kuusi kappaletta. Esittelen ne kronologisessa järjestyksessä (Eli juonellissessa, ei ilmestymisjärjestykseesä) Kuvaukset pistetty spoilereihin, jos joku ei halua spoilaantua jostain pelistä.

1. Birth by sleep (PSP, 2010)

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

2. Kingdom Hearts (PS2, 2002)

3. Chain of Memories (GBA, 2004)

4. 358/2 Days (DS, 2009)

5. Kingdom Hearts II (PS2, 2005/2006)

6. Coded (Japanilaiset kännykät/DS 2008)

7. Dream Drop Distance (3DS, 2012)

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2012, 21:04:50 kirjoittanut Ajatusliekki »
mus mus -> Ajatusliekki

aapellson

• Ankeuttaja
Vs: Kingdom Hearts
« Vastaus #1 : Maaliskuu 17, 2009, 21:08:29 »
Omistan Kingdom Hearts 2 jonka olen pelannut läpi 4 kertaa( 1 kerran helpolla 2 kertaa keskivaikealla ja kerran vaikealla). Vaikein kohta pelissä jos sen haluaa pelin kunnolla läpi on On yksi vastuksista: Sephiroth. Viimeinen Hades Paradoix cupkin on vaikea( 50 lvl ) Vain yhdessä peleissäni Soran lvl on 99. :)

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
« Vastaus #2 : Toukokuu 14, 2009, 11:44:19 »
Paras peli sarja ikinä :D.
Tykkään tosi paljon kh.ideoista ja yhditelmistä. Roxas on minun paras hahmo. Juoni on hyvin selkeä ja juttuun pääsee paremmin aina vaan mukaan kun enemmän tulee pelejä lisää ja juttuja selviää ja salaisuudet aukeaa.
dataa kotona ja koulussa

Antersson

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Kesäkuu 18, 2009, 12:34:55 »
Olen mennyt veljen kanssa ykkösen ja kakkosen läpi. Sephiroth on voitettu molemmissa. Mut en ole löytänyt kaikkia arkkuja twilight townista. Drive formit on kaikki level 7 ja summon on level 5.

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #4 : Kesäkuu 30, 2009, 14:28:33 »
Itselläni on ykkönen ja kakkonen.Kolmonen on tulossa ja ne muut ties mitkä(PS3:lle,PSP:lle jne.,ei PS2:lle,kuten on totuttu).Onhan vielä ne "parannellut" versiot KH1:stä ja KH2:sta(tunnetaan Final Mixeina).Niitä saa kuitenkin vain Japanista ja ne on kokonaan japaniksi (osaan vain yksittäisiä sanoja japaniksi):/.Pidän tavallaan enemmän KH2:sta kuin KH1:stä.Tosin KH2 jää pitkälti Drive-toimintojen ja Reaktio-komentojen varaan.Silti siinä on upea synkkä tarina(etenkin loppua kohti),hieno musiikki (paitsi Tronin maassa),hyvät ääninäyttelijät jne.yms.Oon pelannut sen KH2:n n.6 kertaa läpi ja on alkanut maistua puulta.Sääli,kun oon pelannut niin monta kertaa läpi.Se vaan on liian hyvä peli pelattavaksi.KH-huumani alkoi n.6 vuotta sitten,kun lainasin sen entiseltä kaveriltani.Siitä asti olen tahkonnut KH-pelejä innoissani....mutta nyt....:/

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #5 : Heinäkuu 27, 2009, 09:42:13 »
Omana löytyy:
Kingdom Hearts 1
Kingdom Hearts Chain of Memories
Kingdom Hearts II

Ja niiden lisäksi pelattuna on:
Kingdom Hearts II Final Mix +
ja hiukan 358/2 Days.

KH:t ovat yksiä lempipeleistäni ikinä. Ihanat musiikit (Hikari mm.), ihanat juonet, ihanat hahmot. Yksinkertaisesti mahtava peli. Pääpahiksilla on karismaa kuten Xehanortin Heartlessilla <3.
358/2 Daysia ei onneksi tarvitse enää kauaa odottaa vaikka kyseessä onkin 100% filleripeli.
Birth By Sleepiä on jo sanottu PSP.n parhaimmaksi peliksi joten sitä odottelen innolla.
KH: Codexista ei edes mainita.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
« Vastaus #6 : Tammikuu 03, 2010, 12:16:51 »
Meillä on puolestaan KH1 ja KH2. Olemme pelanneet kummatkin jo läpi, mutta ei sata prosenttisesti, mutta se olisi tarkoitus (ainakin joskus, kun taas jaksaisin innostua). Harmittaa vaan niin, kun chain of memories ei ole tullut vastaan, saati sitten 358/2 days. Pelien lisäksi omistamme KH1 soundtrack -levyn, jossa on ihan hyviä kappaleita (kaikkieenhan pitäisi olla hyviä, koska ne ovat KH:sta :D) eri maista.
 Lempihahmojani ovat luultavasti Sora (mikä ihme), Roxas ja Axel.

//Nyt on 358/2 days lojunut pelihyllyssä jo pitemmän aikaa, mutta chain of memoresia ei ole ottanut löytyäkseen. Pitää varmaan sitä yrittää pelaajan valinnasta tai puolenkuunpeleistä kysellä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2011, 21:28:03 kirjoittanut mattis »
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Sawnah

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Tammikuu 06, 2010, 10:10:28 »
Aah, Kingdom Hearts <3 Lööv. :D Itse omistan ekan ja tokan pelin, ja lisäksi 358/2 Days eli jonkinlaisen kolmospelin sentään. Birth By Sleepiä en velttämättä edes pelaa, vaikuttaa tyhmältä idealta että tulee joku Roxasin ja Soran yhdistelmä, Ven... siis wtf. x___x Be original, Square! Lisäksi KHn versio Zack Fairista yököttää.
Kakkonen oli aika let-down loppujen lopuksi. Peli oli ykköseen verrattuna ylihelppo, etenkin uudet drive form featuret etc. Xemnas oli säälittävä kopio Ansemin lopputaistelusta. Nomuttajoo. Tarinallisesti sai pelille tyydyttävän lopun, joten ihan ookoo.
Chain of Memories peliä en ole saanut vielä käsiini, koska itse en omista GBA konsolia. Joten odottelen että saisin kynteni Re:Chain of Memories peliin...
KH:n Days peli oli tarinallisesti ihan kiva, oli tosi hienoa saada tietää mitä Roxas puuhaili sen kahden vuoden aikana kun Sora uinui lasikuvussaan. :D Xionista en hirveästi pitänyt, turha pikku emotyttö.
Lempihahmot ehdottomasti DEMYX ja AXEL. :D Sora on ihan hyvä tyyppi kakkosessa, ykkösessä se on vaan niin pentu. Ja Riku on aina hehkeä. :D

Poissa Chisa

• Angstisieni
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Mugiwara no Ichimi
  • Pottermore: DragonSky115
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #8 : Tammikuu 06, 2010, 13:03:28 »
Minäkin rakas Kingdom Heartseja. <3
Omana on tällä hetkellä ykkönen ja kakkonen, ykkösen pääsin juuri läpi ensimmäistä kertaa, kakkosta olen tässä pelannut vasta noin viikon verran, kun löysin sen kaupasta. Kakkosta pelaan sillä normaalilla vaikeusasteella.
Aikomuksena on hankkia se 358/2 Days -peli nintendo ds:lle, jos pikkuveljeni sen konsolin kerran aikoo ostaa.
Lempihahmoni ovat ehdottomasti Roxas, Riku, Demyx, Xion, Cloud ja Leon.

// Nyt meilläkin on Kingdom Hearts 358/2 Days! ^^ Aloitin pelaamisen heti normaalilla vaikeustasolla.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 06, 2010, 13:27:08 kirjoittanut Chisa »
"So many books, so little time."
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa Ruiskaunokki

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #9 : Tammikuu 13, 2010, 14:57:26 »
En ole ikinä ollut himopelaaja millään alustalla, mutta Kingdom Hearts on yksi niistä harvoista peleistä, joita olen pelannut tuntikausia ja jota suorastaan rakastan :D

En edes muista mistä koko innostus kyseiseen peliin alkoi, eräänlainen mysteeri se on edelleen, mutta vajaat neljä vuotta sitten eräässä tavaratalossa pyöriessäni näin viihdeosastolla Kingdom Hearts ykkösen hyllyssä suunnilleen joka kerta, ja joka kerta peliä katsoessani sain kylmiä väreitä, melkein aloin itkemään ja himoni ostaa tuo peli kasvoi joka kerta. Luonnollisesti lukiolaisena rahatilanne oli aika heikko eikä äiti suostunut rahoittamaan :D Mutta sitten joululahjapaketista kuoriutui Kingdom Hearts ykkönen ja meikä oli ikionnellinen <3

Koska siis en ole kokenut pelaaja, myönnettäköön, että mulla meni kolme vuotta ennen kuin pääsin KH:n läpi :D Tai siis, aluksi pelasin sitä vajaan puoli vuotta, yhteensä ehkä 60 tuntia, mutta loppuvastus oli liian kova pala, enkä päässyt siitä mihinkään. Nyt viime joulun alla aloitin pelin uudestaan alusta ja sainkin pelin jouluna pelattua läpi (ja pikkusiskoni nauraa, kun hän on pelannut pelin tämän kolmen vuoden aikana ainakin kolme kertaa läpi :D) Mutta tirautinpa pikku kyyneleen, kun The End -kuva ilmestyi ruutuun.

Eniten pelissä minua kuitenkin kiinnosti se, että siinä on yhdistelty vanhoja, tuttuja Disneyn hahmoja ja maailmoja sekä itselleni aavistuksen tuntemattomampia Final Fantasy -hahmoja. Reaaliaikainen taistelutekniikka on kyllä herkkua etenkin kun on juuri pelannut pari tuntia FFVII:aa, tuntee jopa pelaavansakin jotain :D
Toisinaan nämä pitkät videot ennen maailmojen "pääpahiksia" alkavat naurattamaan, mutta onnekseni KH ykkösessä en ikinä joutunut kuuntelemaan pahiksen saarnaa kolmatta kertaa enempää. Käsittääkseni KH kakkosessa nämä videot pystyy skippaamaan? Olen itse pelannut kakkosta vasta kolmen tunnin verran, ja ensimmäinen pelikerta menossa, joten luonnollisesti katson kaikki videot :D

Kas kummaa, olen Riku-fanityttö. Vähän harmittaa, että meillä Euroopassa pelit on enkkudubeilla, sillä olisi niiiiiiiin ihastuttavaa kuunnella Miyano Mamorua Rikuna ja Irino Miyua Sorana (sekä Sakurai Takahiroa Cloud Strifenä <33)

Näemmä muillekin alustoille on pelejä ilmestynyt/ilmestymässä. En juurikaan harrasta muita kuin PlayStation-pelejä, joten toistaiseksi jäävät pelaamatta.

Olen henkilö, joka ihastuu fiktiivisiin asioihin. Kingdom Heartsissa on sitä jotain, joka tekee siitä minulle hyvin rakkaan pelin.

Sawnah

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Tammikuu 14, 2010, 14:14:43 »
Käsittääkseni KH kakkosessa nämä videot pystyy skippaamaan? Olen itse pelannut kakkosta vasta kolmen tunnin verran, ja ensimmäinen pelikerta menossa, joten luonnollisesti katson kaikki videot :D

Kas kummaa, olen Riku-fanityttö. Vähän harmittaa, että meillä Euroopassa pelit on enkkudubeilla, sillä olisi niiiiiiiin ihastuttavaa kuunnella Miyano Mamorua Rikuna ja Irino Miyua Sorana (sekä Sakurai Takahiroa Cloud Strifenä <33)

juh, kakkos osassa kohtaukset voi skipata. :D Yleensä jatko-osissa tämä onnistuu.

Ja sitten vaan hommaamaan Final Mix peleistä niin johan kuulee äänet japaniksi. ;D

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
« Vastaus #11 : Tammikuu 28, 2010, 20:12:31 »
BBShän on hankinnassa, kunhan se joskus eurooppaan ilmestyy. Kun se on ilmeisesti todellinen "Kingdom Hearts III" Vaikka Oikea Kolmonen on jo varmistettu (BBSn lopussahan sanotaan selvästi, että Kolmas osa tulee. Japanissa kun tämä on ilmestynyt)
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
« Vastaus #12 : Tammikuu 29, 2010, 17:06:10 »
Final Mixeissä ei ole japaninkielisiä ääniä, sillä yksi syy miksi ne Final Mixit Japanissa mitään myyvät, on se että niissä on englanninkielinen ääniraita, jota on kiva verrata sitten siihen "omankieliseen" :) Poikkeuksena tietty se Chain of Memories -remake, joka final mix II+ mukana tulee (olen tämän pelin onnellinen omistaja ^^).

Olen siis itse kova Kingdom Hearts -fani, minulta löytyy kaikki pelit paitsi Chain of Memories -Game Boy -versio. Lisäksi löytyy erikoisuutena Kingdom Hearts 2 final mix -versio, joka on siis vain Japanissa julkaistu erikoisjulkaisu, jossa on jotain ylimääräistä pähkäiltävää ja lisäbosseja. Pelasin muistaakseni neljä vuotta sitten ensimmäisen Kingdom Heartsin läpi. Se oli lainassa kaveriltani, joka ajatteli, että tykkäisin pelistä, kun niin kova Final Fantasy -fanittaja olen. Ja oikeassahan hän oli. Rakastan Kingdom Heartseja sydämeni pohjasta, ko. pelit on kuin luotu minua varten. Rrrrakastan kliseitä ja näitä "Pimeys VS valo" -tarinoita, joten koko Kingdom Hearts -universumi ja tarina ovat kuin vastaus rukouksiini. Pelit on myös hyvin tehty ja niitä on kiva pelata, joten en näe niissä muuta huonoa kuin pelien vähäisyys. Kriitikkojen kritisoimat osuudet, eli liiat välinäytökset ja lineaarisuus eivät minua niiin haittaa, koska tärkeintä on minulle se tarina ja Heartlessien tuhoaminen uudella tavalla.

Birth By Sleepiä odotan kuin kuuta nousevaa, onneksi FF XIII tulee väliin lieventämään odotusta. Olisin halunnut tilata pelin suoraan Japanista, mutta tällä hetkellä ei ole rahaa, ja kun se kumminkin tulee kohta englanniksi niin ajattelin sitten samalla odottaa pari kuukautta niin ymmärtääkin pelistä ehkä ne tärkeimmät pointit ilman sanakirjaa ^^'. Joku päivä aion ostaa ensimmäisen KH:n Japaniksi, koska japaninkielinen dialogi on kuitenkin se alkuperäinen, ja haluan kokea tarinan sellaisena kuin Nomura sen kirjoitti. Ensimmäinen peli on siis tällä hetkellä suosikkini, ja "inhokkini" ehkä 358/2 days, koska se oli tylsä keskivaiheilla.

EDIT/ niin, minua ihmetyttää kun täällä ja yleensäkin kaikkiallla ihmiset sanovat pelejä vaikeksi. Ne eivät ole vaikeata nähneetkään (lukuunottamatta KHII final mixin critical-modea jos ei kouluta hulluna), sillä apua bosseihin tarjotaan ihan liikaa. Jos jaksaa vähänkin perehtyä esim. Aeron hyötyyn ensimmäisessä pelissä, peli muuttuu heti kolme kertaa helpommaksi. Sama koskee limittejä khII:ssa (jos bossi on vaikea, voi vaikka ostaa 7 etheriä ja tehdä 8 comet-limittiä putkeen, sillä limitin aikana ei saa ollenkaan damagea vihollisilta)

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
« Vastaus #13 : Tammikuu 29, 2010, 20:52:58 »
KH2 on kyllä ihan säälittävän helppo Proud Modellakin. Ainoat bossit, joissa minulla on koskaan tullut vaikeuksia on olleet Demyx (Ja tämäkin vaan sen "tuhoa 10 vesioliota 10s" Takia) ja Xigbar.

KH1 on ainakin Expertillä aika vaikea. Harmaita hiuksia aina aiheuttanut tuo viimeinen Riku.

COM ja 358/2 daysin läpipeluut katsott netistä. BBS katsottu jonkin verran, mutten halua spoilata itseäni kokonaan.
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
« Vastaus #14 : Tammikuu 29, 2010, 22:58:35 »
Aion tehdä tunnustuksen. Olen koko pienen ikäni kuolannut ja vartuttuani ihan sivistyneestikin, joskin ihaillen, katsellut sivusta Final Fantasyjen pelaamista, mutta yhtäkään niistä en ole itse läpi, tai oikeastaan juuri mihinkään asti pelannut. Olen myös koko ikäni himona tuijottanut Disney-piirrettyjä, mikä nyt olikin suurin motiivini tarttua Kingdom Heartsiin. Ja joo, minä tosiaan pelaan vasta sitä ykköstä, ensimmäistä kertaa. Joskin olen senkin juonen spoilannut itselleni aika hyvin sivusta seuraamalla - valitettavasti ja toisaalta vähän onneksi. Tuntuu nimittäin, ettei muuten hermot kestäisi edes sitä ensimmäistä saarta, jos en olisi tiennyt mitä siellä pitää tehdä. Nyt olen juminut Agrabahin tiikerinpäähän, koska se on niin tylsä vastus. Eka kerralla kuolin juuri hiffattuani, miten se hakataan, ja toisella yrittämällä en jaksanut hakata sitä loppuun.

Lainaus
Koska siis en ole kokenut pelaaja, myönnettäköön, että mulla meni kolme vuotta ennen kuin pääsin KH:n läpi :D
Itse harrastan enemmän Tekken-tyylisiä mätkintäpelejä, koska niitä ei tarvitse pelasta tuntia tai paria putkeen päästäkseen eteenpäin, mutta saahan sitä yrittää uusia aluevaltauksia. Ei minuakaan mitenkään kokeneena pelaajana voi pitää, ja tuo kolme vuotta nyt on tällä tahdilla minulle ihan realistinen tähtäin päästä peli läpi ;D Taidan olla vähän säälittävä. Ehkä joskus kasvan tästä aikuiseksi ja hakkaan sen tiikerin. Mutta varsinaisesti se ei nyt kutsu minua, kun on tässä kaikkea muutakin. Nyt voinkin pelata KH:ta ihan omaan tahtiini, kun ostin sen omaksi ja palautin lainapelin kaverille. Ja onhan niitä heartlesseja ihan kiva mäihiä joskus. Tarinakin on ihanjees. Vähän masentaa, että olen vielä näin alussa ja näin hidas, mutta en kerta kaikkiaan jaksa/ehdi istua konsolin ääressä juuri koskaan vaikkapa neljää tuntia putkeen, mikä jo vähän veisi eteenpäini. Silti olen pelannut jo sen verran, että en halua jättää lopullisesti kesken.

Lainaus
Kakkonen oli aika let-down loppujen lopuksi. Peli oli ykköseen verrattuna ylihelppo, etenkin uudet drive form featuret etc. Xemnas oli säälittävä kopio Ansemin lopputaistelusta. Nomuttajoo. Tarinallisesti sai pelille tyydyttävän lopun, joten ihan ookoo.
Minua taas on KH-angsteissani lohduteltu, miten paljon parempi ja kuulemma enemmän ikäisilleni suunnattu KH 2 olisi, mutta jokin periaate pakottaa nyt pelaamaan tämän ykkösen ensin. Ihan kiva kuulla toinenkin mielipide. Ykkösessä tähän asti oikeastaan mikään ei ole varsinaisesti osoittautunut vaikeaksi, pikemminkin ärsyttävää on se, miten paljon täytyy koko ajan juoksennella edestakaisin ja miten kamera tuntuu heiluvan ihan hervottomasti. Ja alussa tympäisi katsella niitä piiiitkiä videoita, joiden välissä suunnillen käveltiin johonkin toiseen paikkaan. En varmaan ikinä jaksa aloittaa Kingdom Heartsia uudestaan pakollisten alkututoriaalien takia.

Mutta jokin siinä veihättää. Suurimmaksi osaksi en kyllä mitenkään paljon arvosta hahmoja tähän mennessä (ja odotin, että Coliseumissa Cloud olisi ollut vähän hurjempi vastus), saati juonenkäänteiden kehittelyä. Mutta pidän ideasta, rinnakkaisista maailmoista ja heartlesseista. Alun perinkin ajatus Disneyn ja FF:n yhdistämisestä kuulosti niin ufojutuilta, että eihän siinä voinut kuin kiiinnostua. Minun silmääni Disney kyllä puskee päälle vähän harmittavankin paljon ainakin vielä pelin alussa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 04, 2010, 20:05:48 kirjoittanut Mirrekala »
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • 2 + 2 = 5
« Vastaus #15 : Tammikuu 30, 2010, 12:03:02 »
Nyt olen pikkuhiljaa jo mennyt sille kannalle, että Disneyn voisi heivata pois projektista... Toki nautin Donaldin ja Goofyn (No Donaldin ainakin) hahmoista todella paljon, mutta tuo Disneyn "Me tehdään lastenpeli!"-vimma alkaa jo ärsyttää. Niin monelle hahmolle olisi tullut lisää syvyyttä jos Disney ei olisi jarruttamassa Squarea.
Odottelen nyt mielenkiinnolla BBSää, Nomuran mukaan siinä vastataan lähes kaikkeen. Organisaation jäsenten menneisyydet (Alkuperäisten kuuden ainakin) ja heidän menneisyytensä selvitetään. Itse ainakin odotan innolla Braigin/Xigbarin menneisyyttä. Sen lisäksi Master Xehanort on yksi parhaimman näköisimmistä pahiksista pitkiin, pitkiin aikoihin.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
« Vastaus #16 : Tammikuu 31, 2010, 13:36:11 »
Päivitin ensimmäisen viestin. Nyt se sisältää juonikuvaukset Kaikista peleistä. HUOM varsinkin BIRTH BY SLEEP ja CODED kohdissa on paljon spoilereita, sillä nämä pelithän on jo julkaistu japanissa.
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #17 : Helmikuu 06, 2010, 01:34:24 »
Loistava pelisarja, vaikka pakko myöntää että nuo spoilaukset luettuani tunnen jääneeni yllättävän vajaatietoiseksi kaikesta tarinasta mitä tuossa maailmassa ja pelissä tapahtuu. Olen siis pelannut ainoastaan KH1 ja KH2 euroopan julkaisut ja kovasti odottelen, jos Suomeen ilmestyisi muitakin osia.

Molemmat osat olen kuitenkin pelannut kertaallen läpite, ensin ensimmäisen osan ja sen jälkeen toisen osan. Nyt on molemmat pelit menossa ''päällekkäin'' uusinta kierroksella, jossa tavoitteena olisi 100% läpi pääsy. On hienoa, kuinka niin paljon tarinaa on saatu laitettua peleihin ilman, että pelaaminen menisi hyvin yksitoikkoisesti ''mene tuonne, tee näin'' periaatteella kuten joidenkin esim. elokuvista peleiksi pelejen kanssa on käynyt. Molempia pelejä saa pelata yllättävän vapaasti, mutta kuljee silti koko ajan päätarinan ympärillä, silti on tärkeää käydä paikoissa tutkimassa asioita. Etenkin ensimmäisen pelin laajuudeesta ilahduin, siellä oli paljon maailmoja, paljon asioita ja monestikkin sai tajuta, että olikin palattava taas alkuun (esimerkiksi trinityjen kanssa) ja huomasi, että tälläkin asialla oli tälläinen merkitys! Kakkososassa tälläistä oli ehkä liian vähän ja tarina jäi sitten kuinkin vähän huteraksi...tai olihan tarinaa paljonkin ja se oli hyvää. Pelaaminen jäi vain hieman kankeammaksi, kun ei saanut liikkua niin vapaasti ja maailmat olivat aika nopeasti läpite eikä niihin tarvinnut enää myöhemmin paljoakaan palata. Kaikissa maailmoissa käytiin pari kertaa, mutta sekin oli silleen ''et pääse tänne, mee tuonne''-periaatteella. Paikassa saattoi olla tarina tai sitten ei. Oli kuitenkin hienoa, että Soran kasvu, kuten muidenkin oli huomattu tarinassa ja että maailmat pysyivät samankaltaisina jos ne olivat esiintyneet aikaisemmissa osissa, esim. Halloween Town. Muutoksiahan oli  tietysti tullut, muttei sille kai voi mitään.

Pelaaminen on mukavaa ja henkilöiden taistelu taidotkin on otettu huomioon. Ykkösessä Sora ei osaa melkeinpä mitään, mutta oppii. Toisessa osassa hän on unohtanut paljon, mutta oppii ja on taitavampi kuin ensimmäisessä osassa (tietty koska onhan hänellä ollut harjoittelu aikaa ykkösen aikaan).

Hahmoja taas on runsaasti ja se on hienoa. Sieltä löytyy useita tuttuja suosikkeja Disneyn ja Final Fantasyn maailmasta, mutta myös uusia suosikkeja jotka ovat sarjan omia hahmoja! Itse voisin mainita Disneyltä Donaldin ja Goofyn olevan loistavat matkakumppanit,Pahatar,Jackit (Sparrow ja Skellington), Final Fantasysta taasen ah Sephiroth, Cloud, Squall 'Leon' Lionhart..ja KHsta itsestään tietty Roxas, Axel, Xigbar..
Eli hahmokaartikin on loistava. (;

Pelisarja on siis lyhyesti varmaan paras mitä olen koskaan pelannut. (; I LOVE IT

Nameless

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Helmikuu 11, 2010, 18:49:10 »
Onhan tät jo tulllut pelattua jo paljonkin, mutta nykyään ei ole ollut erityisemmin innostusta.
Innolla odotan että saisin DS:älle KH 358/2 days ja Birth By Sleepin.
Sephirot oli  molemmissa peleissä hankala vastus ( KH ja KH2 ). Mutta kyllä ne yrittämällä voitettiin. kakkosessa Sora taisi olla jotain 62 levelinen ja ykkösessä 100 levelinen. Siinä se vasta hankala olikin.
Se jäi kuitenkin pännimään kun Soran sai kakkosessa vain levelille 99. :(

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #19 : Helmikuu 14, 2010, 02:57:14 »
Onhan tät jo tulllut pelattua jo paljonkin, mutta nykyään ei ole ollut erityisemmin innostusta.

Tuleeko 358/2 days ja Birtg by Sleep siis ihan suomalaisille DS-konsoleille? :o
Olisi hienoa, jos ne tulisivat...olen aina vain ajatellut, että kyseiset pelit julkaistaan vain japanissa, kuten chain of memorieskin! (tai eurooppa julkaisua ei ainakaan ole,..)

Poissa Chisa

• Angstisieni
  • Vuotislainen
  • Mugiwara no Ichimi
  • Pottermore: DragonSky115
« Vastaus #20 : Helmikuu 14, 2010, 13:02:49 »

Tuleeko 358/2 days ja Birtg by Sleep siis ihan suomalaisille DS-konsoleille? :o
Olisi hienoa, jos ne tulisivat...olen aina vain ajatellut, että kyseiset pelit julkaistaan vain japanissa, kuten chain of memorieskin! (tai eurooppa julkaisua ei ainakaan ole,..)
Birth By Sleepistä en tiedä, mutta 358/2 Days minulla on DS litelle. Tilattiin cdon.comista, mutta olen kyllä nähnyt sen Prismassakin.
"So many books, so little time."
"Who will tell the story of your life?"
R.I.P. Jatkis vol. 3 (11.8.2009-2.7.2011) ♥

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
« Vastaus #21 : Helmikuu 14, 2010, 19:15:09 »
358/2 Days on ilmestynyt jo aikoja sitten täällä suomessakin DSlle. Kauppaan vaan, niin löydät.

Birth By Sleep tulee PSP käsikonsolille.
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa Odoshi

• Merikallio
  • Vuotislainen
« Vastaus #22 : Helmikuu 18, 2010, 12:52:45 »
oho, huomaa kyllä etten ole hirveämmin seuraillut pelimarkkinoita nyt lähiaikoina...:oo
kiitoksia tiedosta! =) pitää mennä kauppaan katselemaan.

Sawnah

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Maaliskuu 10, 2010, 10:39:40 »
Birth By Sleep tulee kesäkuussa, ainakin omien lähteiden mukaan. <3 :D enpä tiedä onko sitä mainittu vielä, mutta there you have it.
Ostin PSPn viime viikolla ihan Birth By Sleepin takia >w<

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #24 : Huhtikuu 24, 2010, 15:29:06 »
Onko mitään Kingdom heartsia PS3:lle olemassa taikka tulossa?