Kirjoittaja Aihe: Dumbledoren unelma k.7  (Luettu 362 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa makkarakebab

• Vuotislainen
Dumbledoren unelma k.7
« : Maaliskuu 10, 2009, 23:31:09 »
Title: Dumbledoren unelma
Author: makkarakebab
Genre: Drama
Rating: k-7
Warnings: -

"Olen odottanut sinua Harry", vanha mies kääntyi ja hymyili.
"Dumbledore"! huusi harry juostessaan dumbledoren luokse kaataen maljakon pöydällä.
"Miten sinä olet elossa?" kysyi harry, joka oli hämillään.
Dumbledore huokaisi ja vastasi, "Oletko varma, että olen elossa?"
Harry empi hetken ja vastasi,"En sillä olet olet opettanut, että kaikki minkä näkee ei ole totta".
"Aivan" Dumbledore sanoi hymyillen nyt harrylle, "mutta olettakaamme, että olen nyt elossa. Dumbledoren silmistä heijastui onnellisuus
"Tiedätkö mikä tämä paikka on?"Dumbledore kysyi ja korjasi samalla harrylta pudonneen maljakon.
Harry katseli ympärilleen ja huomasi olevansa jossain avarassa huoneessa. Siellä ei ollut mitään paitsi ikkuna, pienipöytä, jolla maljakko oli ja jokin, joka oli peitetty valkoisella lakanalla. Oven tapainen esine.
"En tiedä" , harry vastasi katsoen dumbledoren silmiin.Dumbledoren silmät säihkyivät ilosta, mutta myös samalla surusta.
"Tämä on minun unelmani" Dmbledore sanoi ja kääntyi katsomaan lakanalla peitettyyn esineeseen. Harry katsoi esinettä ja huomasi, että siinä oli jotain tuttua. Dumbledore veti lakanan pois esineen edestä. Sen takaa paljastui suuri peili.
"Iseviot peili" Harry sanoi hiljaisesti.
"Muistatko, kun sanoin sinulle, että näin itseni ja parin villasukkia, kun katsoin peiliin", Dumbledore sanoi rauhallisesti katsoen peiliin.
"Kyllä" , Harry vastasi ja huomasi Dumbledoren kyynelehtivän.
"En minä mitään villasukkia näe, vaan oman  perheeni onnellisesti kasassa", sanoi Dumbledore, joka oli kääntynyt pois peilistä ja lopettanut kyynelehtimisen. Hän taikoi itselleen tuolin ja jäi istumaan. Harry empi hetken, mutta rohkaisi mielensä. Hän katsoi peiliin. Hän näki koko Feeniksin killan elossa ja onnellisena. Harry näki isänsä ja äitinsä vilkuttavan hänelle.
" Minun olisi pitänyt tuhota tuo peili, mutta sain siltä voimia jatkamaan tekemieni virheitten jälkeen" Dumbledore sanoi. Harry kääntyi pois peilistä ja sanoi "Kumpa kaikki olisi taas hyvin".

Harry heräsi hätkähtäen ja huomasi olevansa omassahuoneessaan Ginny vierellään. Tämä ei ollut Harryn ensimmäinen outo uni. Jotain oli tapahtumassa.

Olisi mahtavaa kirjoittaa jatkoa jos joku haluaa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2009, 12:33:08 kirjoittanut makkarakebab »

Poissa makkarakebab

• Vuotislainen
Vs: Dumbledoren unelma k.7
« Vastaus #1 : Maaliskuu 14, 2009, 00:18:14 »
Harry istui pöydän ääressä miettien  näkemiään unia. Kello oli 5 viisi päivällä ja hän katseli tyhjää seinää, jolla olisi pitänyt olla taikamailman vaarallisimpien kuvia. Oli kulunut 30 vuotta Dumbledoren ja Harryn viimeisestä keskustelusta. Viimeisen kuukauden aikana Harry oli nähnyt unia Dumbledoresta. Ihan kuin Dumbledore olisi halunnut puhua Harrylle. Ja kaikista oudointa oli, että jokaisessa unessa oli ollut Dumbledoren lisäksi Iseviot peili. Peili, joka näyttää katsojan hartaimman toivomuksen.
"Eikö sinun pitäisi lähteä, Harry" kuului Ronin ääni ovelta.
"Viimeistelen vain nämä muistiin panot"Harry huikkasi.
Ron hymyili ja sanoi, "Älä selitä, ei sinuula mitään muistiinpanoja ole". Se oli totta, sillä aurorivirastossa ei ollut yhtään juttua sitten Villisilmä vauhkomielen löytymisen vuosi sitten. Villisilmä oli löydetty kanarian saarilta. Kukaan ei vieläkään tiennyt mitä hän siellä teki, sillä Villisilmältä oli menny muisti.
"Okei mennään yhtä matkaa", huikkasi Harry. Harry laittoi tavaransa laukkuun ja he kävelivät ala-aulaan, josta he matkustivat Harryn luo hormipulverilla. Kun he saapuivat Gordickin notkoon mietti Harry pitäisikö hänet kertoa unistaan Ronille. Harry ajatteli, että jos hän kertoisi pitäisi Ron Harrya höperönä.
"Avaa telkkari" sanoi Harry kävellen keittiöön, "sieltä tulee Lontoon huispaajat vastaan Birminghamin palloseura. Keittiön pöydällä oli lappu, jossa luki:

Lähdimme Lilyn kanssa katsomaan Jamesin ja Albuksen huispausottelua.
Ps. Jääkapissa on ruokaa
T. Ginny

"Ovatko James ja Albus tänään kokoonpanossa?"kysyi Ron.
"Kyllä kai, sillä Ginny lähti Lilyn kanssa katsomaan peliä" Vastasi Harry, joka heitti Ronille yhden kermakaljan. Yhtäkkiä  kaikki pimeni.
"Menikö sulake?" kysyi Ron. Harry kouhautti olkiaan. Ovelta kuului koputus.

Kommentit olisivat tervetulleita.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2009, 21:59:24 kirjoittanut makkarakebab »

Poissa makkarakebab

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Toukokuu 05, 2009, 23:55:33 »
Kaksi tummaa hahmoa käveli keskellä synkeää metsää. Taivalla leijuva täysikuu heijastui valaisten alueen, jossa hahmot seisoivat.
"Miks sää kerrot tällästä mulle ny" huusi möreä ääni.
"Luuletko, että tiesin aikaisemmin Hagrid en minäkään nyt aivan tyhmä ole" vastasi käheä mies ääni takaisin.
"Elikä on Albus on elossa ja se aikoo tuhota Grindelwaldin lopullisesti" sanoi Hagrid, joka oli selvästi rauhoittunut.
"Minusta tuntuu, että ennen kuin hän lähtee Grindelwaldin perään näyttäytyy Albus hänelle ja kertoo miks hän on elossa" mumisi mies vastaukseksi.
Hagrid empi hetken ja sanoi" Miten veljesi edes on elossa, eikai hän ole tehnyt hyrnyrkkiä?"
Aberforth vastasi synkästi" Epäilemättä kyllä"
" Mutta eihän hän ole ikinä edes tappanut ketään"
"Eikö?"

Ovelta kuului taas koputus.
"Mene avaaman" kuiskasi Ron, joka oli mennyt sohvan taakse piiloon. Harry hiipi ovelle ja avasi sen nopeasti taikasauvaa heilauttaen.
"Ei täällä ole ketään" huusi Harry ronille helpotteneena.
"Eikö?"
Harry kääntyi ja näki puolikuulasi päisen parrakkaan miehen peilistä. Ron säpsähti ja juoksi Harryn taakse katsomaan peiliä.
"Dumbledore" Harry sanoi ja koski peiliä.
"Siitä on aikaa" Dumbledore hymyili samalla hymyllä minkä Harry muisti ensimmäisestä vuodesta tylypahkassa.
Harry päästi ilonkyyneleitä ja Ron oli selvästi helpottunut.
"Mutta minulla ei ole paljon aikaa" Dumbledore sanoi,"sinun pitää antaa minulle lupaus".
"Ihan mitä vaan" Harry vastasi, jonka vatsassa myllersi.
"Etsi Grindelwald ja kun löydät hänet tiedät mitä tehdä" Dumbledore sanoi ja sitten hän oli hävinnyt.

Suuret kiitokset kommenteista Cowboy ja Sillypillyvilly =)
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 06, 2009, 22:18:36 kirjoittanut makkarakebab »

Poissa Ruby

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Taika on valtaa.
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Kesäkuu 02, 2014, 20:15:08 »
Juoni on tosi hyvä ja mielenkiintoinen, mutta kirjoitusvirheitä löytyi paljon ja ne häiritsivät lukemista. Monissa paikoissa Harry tai Dumbledore oli kirjoitettu pienellä, ja pilkku puuttui monista kohdista. Myös lyöntivirheitä löytyi jonkin verran.
Mutta itse tekstiin. Alussa Dumbledore oli Harryn unessa juuri sellainen oma itsensä kysyessään: "Oletko varma, että olen elossa?"
Toi oli ihan järkevä ehdotus, että Dumbledore näkee Iseeviot-peilissä perheensä. En mäkään oo uskonu että se todella näkis jotain villasukkia.
Oli kanssa tosi mielenkiintoinen ajatus toi että Dumbledore olisi tehnyt hirnyrkin.
Mutta tosiaan, kaikinpuolin hyvä ja kiintoisa tarina, ainoana miinuksena kirjoitusvirheet.
"They're taking the hobbits to Isengard!"