Kirjoittaja Aihe: Mikä on paras bändi/laulaja?  (Luettu 91447 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hecate

• Tikkiturpainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Takkuinen otus
Vs: Mikä on paras bändi/laulaja?
« Vastaus #275 : Lokakuu 09, 2008, 22:27:27 »
Duh. Tässä ei ole koskaan lukenut yhtään mitään.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 30, 2009, 13:42:34 kirjoittanut Hecate »
Minä olen ehjä
ainakin vielä ja ymmärrän kyllä
ettei eväsleivistänne riitä kolmannelle

Viuhti

• Ankeuttaja
« Vastaus #276 : Marraskuu 15, 2008, 19:57:53 »
Oih, tätä topicia mä rakastan.

Scandinavian Music Group on minulle tällä hetkellä se ihan ykkösbändi. En käsitä miten jollain bändillä voi olla niin monta aivan käsittämättömän hyvää biisiä. En itseasiassa osaa mainita yhtäkään SMG:n biisiä, josta en erityisemmin pitäisi.
Terhi Kokkosen ääni on kaunis ja biisien sanoitukset ihania. Olen nähnyt SMG:n kerran livenä ja se keikka oli kyllä unohtumaton kokemus.

Toinen tärkeä on Tehosekoitin. Ihastuin bändiin joskus viime keväänä ja sen jälkeen Tehosekoitin onkin soinut huoneessani suunnilleen joka päivä. Sääli kun bändi ehti lopettaa ennen kuin siitä innostuin.

The Cardigans kuuluu myös suosikkeihini. Sitä olen kuunnellut vasta vuoden. Nina Perssonin ääni on ihana ja varsinkin bändin kaksi uusinta levyä ovat varsinaisia mestariteoksia.

Dave Lindholm on tosi uusi tuttavuus. Päätin kerran, että pakko kokeilla millaista musiikkia se on ja menin levykauppaan ja ostin yhden sen levyn ja tykästyin.

Garbage on minulle hirveän tärkeä bändi. Sitä olen kuunnellut 12-vuotiaasta asti, eikä yksikään niiden levy kyllästytä vielä.

The Dresden Dollsiin ihastuin pari vuotta sitten kaverini ansiosta. Hirmuisen omaperäistä ja hienoa musiikkia.

Mopsai

• Ankeuttaja
« Vastaus #277 : Marraskuu 16, 2008, 13:48:45 »
The Rasmus
Kaikkein vanhimmat biisit,varsinkin Peep-levy on nolo... mutta kun päästään vähän uudempaan tuotantoon viiden vuoden sisältä, se on parhaimmillaan ihanan melodista rokkipoppia. Tosin ihmettelen syvästi diiliä Desmond Childin kanssa, vaikka uudessa levyssä ei periaatteessa ole mitään muuta moitittavaa että yritetty on liikaa ja kertsit kuulostaa samanlaisilta. Seuraavaksi myyvät varmaan itsensä Madonnalle. Tai Lauri värjää hiuksensa punaisiksi.

Tiktak
Tämä bändi oli ensimmäinen hypetykseni kohde, siksi pääsee tähän... no, tykkään sen alkuaikojen tuotannosta, jotain muuta- levy olikin ensimmäinen itse ja omalla rahalla ostamani kiekko. Nyt se on jo hajonnut ja hyvä niin, jäsenet vanheni sitä vauhtia että yhtäkkiä he tajusivat olevansa aikuisia eivätkä mitään Suutarilan musiikkiluokkalaisia.

Avril Lavigne
Tämänkin laulajan kahdesta ekasta levystä tykkään kovasti, mutta koin aika moisen järkytyksen, kun Avrilista olikin tullut joku ihmeen pissis...täytyy muuttua koko ajan, että pysyy huipulla.

Poissa Metsis

• Vuotislainen
  • Curiouser and curiouser
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #278 : Marraskuu 17, 2008, 17:39:42 »
Minusta paras bändi on ehdottomasti red hot chili peppers tai coldplay. RHCP:n parhaat biisit on can't stop ja otherside sekä californiacation. Coldplayn parhaat taas ovat: Viva la vida, violet hill ja clocks. Pidän myös Michael Jacksonin vanhasta materiaalista kuten beat it:stä. Ne ovat hyviä koska... En tiedä miksi pidän niistä ne vain vetoavat minun enemmän kuin muut bändit/artistit.

-metsän menninkäinen- 

niin unohdin aivan (ihme kyllä) my chemical romance on myös aivan älyttömän hyvä bändi!

The ting tings sekin on aivan mahtava bändi.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2009, 17:46:46 kirjoittanut metsän menninkäinen »
'Cause though the truth may vary
this ship will carry our bodies safe to shore.

Poissa Diella

• Vuotislainen
  • Enchanteresse
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #279 : Joulukuu 09, 2008, 15:24:19 »
Minun on vaikea valita lempibändini, koska pidän aivan älyttömästi kolmesta yhtyeestä. Niitä toisaalta yhdistää yksi asia. Ne kaikki soittavat indie-rockia.

Placebo
On kaiketi nyt se ensimmäinen. Eli paras. Kai. Kun en osaa päättää. Joskus nuorempana en uskaltanut kuunnella mitään valtavirrasta poikkeavaa musiikkia. Tarkoitan lähinnä sitä, että en uskaltanut kuunnella mitään sellaista mitä kaverini eivät hyväksyneet. Nyt kun olen kasvanut ja varttunut (eli heittänyt kavereideni mielipiteitä kintaalla), olen innostunut kovasti indiestä. Placebo on aivan mahtava. Olen tykännyt ko. bändistä vasta vuoden verran, joten en ehkä ole se suurin fani. Mutta eikö pääasia ole, että tykkää itse siitä mitä kuuntelee. Sitä paitsi musiikkimakuni vaihtelee laidasta laitaan. Indie vain on lempparini. Placebossa minua kiehtoo juuri erikoinen, omalaatuinen tyyli (indie), laulajan ihana ääni ja sanoitukset. Lempibiisini on ehdottomasti Post Blue.

The Kooks
Tyylilaji siis pysyy samana eli indiestä on kyse. Rakastan sitä. Älkää kysykö miksi. Joka tapauksessa. The Kooks on tasaveroinen Placebon kanssa, joten tämä voisi ihan hyvin olla ensimmäisenä. Tämä bändi kiehtoo minua monista syistä. Laulajan aksentti (ääni) on ihana. Välillä en oikein saa selvää mitä hän laulaa, mutta olen oppinut kuuntelemaan tarkasti ja osaan laulaa mukana jo melko hyvin. Laulajalla on vahva murre, joka saa polvet hyytelöksi. Lisäksi erilaiset stemmat ja erikoisuus ovat tämän bändin valttikortteja. Lempibiisini ovat Naive, Always where I need to be ja Sofa Song.

Muse
Indietä soittava brittibändi (Placebo ja The Kooks ovat myös kotoisin sieltä.), jonka biiseistä innostuin vasta myöhemmin. Aluksi en tykännyt Musesta yhtään, mutta eri biisejä kuunneltuani olen ruvennut pitämään bändistä aina vain enemmän. Heidän sanoituksensa ovat ihania, laulajan ääni on ihana (Olisikohan mahdollista, että pidän brittiaksentista?) ja biisit ovat kokonaisuudessaan mahtavia. Tarttuvia, laulettavia ja erilaisia. Lempparibiisejäni on Endlessly, Starlight ja Hysteria.

Minun lempimusiikkini voidaan siis yhteenvetona tiivistää yhteen sanaan: Indie-rock.

Lempibändieni lisäksi pidän erityisesti yhdestä herrasta, joka on (myöskin!) brittiläinen hiphop-muusikko. Just Jack on siis periaatteessa kaikkea sitä mitä inhoan. Hiphop-artisti. En voi sietää hiphoppia. Enkä edes osaa kertoa miksi. Jack vain laulaa niin erilaista hiphoppia. Hänen sanoituksensa ovat nokkelia, riimitykset hauskoja eikä hänen kappaleensa aina kuullosta ollenkaan hiphopilta. Joka tapauksessa halusin mainita tämän laulajan siksi, että huomaisitte miten toisistaan poikkeavaa musiikkia kuuntelen. Just Jackilta lempparini on Triple Tone Eyes.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 09, 2008, 15:30:21 kirjoittanut Diella »
“This moment will just be another story someday."

- Stephen Chbosky

Poissa Arminas

• Addikti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #280 : Tammikuu 09, 2009, 19:36:28 »
Kolme parasta HIM, The Ark ja The Rasmus, mutta vähän laajemmin:

Avril Lavigne
En tykkää kaikista kappaleista todellakaan, mutta kokonaisuutena tykkään. Tarttuvia biisejä. Hot on tämänhetkinen suosikkibiisi.

The Rasmus
 Hyvät sanat, tarttuvaa musaa. Erityisesti Dangerous kind ja F-f-falling suosikkeja. Kahdesta ekasta levystä en kyllä tykkää.

Carmen Gray
Tämä on uusi tuttavuus minulle,enkä montaa biisiä ole kuullut, kun en raaski ostaa levyä. Pääsee tähän kuitenkin mukaan koska vaikuttaa niin hyvältä niiden biisien perusteella :D

The Ark
Ensimmäinen bändi, johon todella hullaannuin ja fanitin täysillä. Nyt se on jo laantunut. Kuitenkaan The Ark ei ole unohtunut kokonaan vaikka harvemmin kuuntelenkin. Sanat on mielikuvituksellisia ja biisit hyviä yms. Sanoitusten puolesta ehdoton suosikki Any operator will do.

HIM
Him on rakkaus.  Sanoissa rakkaus-kuolema teema on kiehtova ja välillä sanat ovat ihan käsittämättömän ihanat tai kekseliäät. Muutenkin tosi ihania ja kauniita biisejä. Parasta ei voi sanoa. Tämänhetkinen suosikki ehkä Soul on fire.  Lisäksi rakastan Ville Valon ääntä ja laulutapaa.

The stories we love best do live in us forever.

Poissa Erizza

• Vuotislainen
  • diibadaabafggh
« Vastaus #281 : Tammikuu 09, 2009, 22:37:59 »
Mc Mane on uusi tuttavuuteni, vaikken räpistä piittaa tuon taivaallista. Hyviä kappaleita - en sanoisi että sanat olisivat mitenkään erityisen hyvät - ja Mc Manen musiikki iskee. Parhaita kappaleita: H-A-I-S-T-A, Ei kiinnosta ja Vitun Teinit.

The 69 Eyes on jäänyt vähän taka-alalle. Ei jaksais kuunnella sellaista synkistelymusaa... Kyllä sitä tulee kuitenkin välillä kuunneltua, jotain kappaleita kuten Lost Boys, Augustmoon ja Devils.

Metallica on ihanaa. Iskee, tosi hyvää, täyttä rokkia. Ei mitään ääärrr-heviletti-heiluu-heviä, vaan oikeesti rokkia. Uus levy on paras, parhaita kappaleita The day that never comes, Nothing else matters ja Wherever I may roam.

Paramore on myös uusi tuttavuus, jonka tapasin MTV:llä. Hyvä bändi kerta kaikkiaan, en ole hirveästi kuunnellut mutta hyvää on. Parhaita on Crushcrushchrus, That's what you get ja Decode.

Lissut on ihan OK, mutta siltä on turhan vähän kappaleita. Ihan kiva bändi ja kivat videot, erityisesti Pissikset ja Me mennään on kivoja. Kuulostaa hyvältä eikä ole ihan tylsiä kappaleita.

Poissa Saori

• Starship Ranger
  • Vuotislainen
  • king rat on the streets in another life
  • Pottermore: GobletYew170
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #282 : Tammikuu 10, 2009, 18:20:17 »
My Chemical Romance. Ehdoton ykkönen. Alotin kyseistä bändiä kuuntelemaan vasta viime kesänä, mutta silloin se iski ja kunnolla. Kappaleitten sanoitukset on uskomattomia, kappaleet toimivat ja Gerardin laulu on aivan ihanan kuuloista <3 Bändin pojat osaavat soittaa ihan älyttömän hyvin. En oikeastaan tiedä, mitä muuta sanoa.. MCR vaan on niin järkyttävän hyvä bändi, ettei muita tarvita. MCR on oikeastaan ainoa bändi, mitä tosissani kuuntelen ja fanitan. :D <3 Aws saisi pojat taas tulla uudelleen Suomeen, että pääsisin näkemään heidät ihan livenä :) Itse en omista yhtäkään MCR:n levyä tai dvd:tä, mutta siskoni omistaa kaikki kolme levyä ja kaksi dvd:tä (LOTMS ja Things that make you go mmmm!), ja sitten niitä dvd:itä joskus katselen, levyiltä olen siirtänyt kaikki kappaleet koneelle ja soittimeen. Tarkotuksena olisi vielä hankkia The Black Parade Is Dead! -dvd ja saan synttärilahjaksi, parin viikon päästä, The Black Paraden Special Editionin :) <3 Julisteitakaan tms mulla ei valitettavasti ole, kaikki ovat siskoni seinillä, vaikkei hän edes kuuntele enää MCR:ää. --' 2009 vuodelle olen seinäkalenterin kuitenkin hankkinut :)
Bändin tyypeistä pidän eniten Mikeysta ja Frankista, Gee on liian lissu ::D (eipahalla, mut se oikeesti on) Kyllä tietty pidän kuitenkin Gerardista, T. Orosta ja Bobista, mutta Frankie ja Mikes jakaa ykkössijan :) <3
Tällä hetkellä mulla soi päässä Thank You For The Venom, ja kyllä mun täytyy sanoa, että se on yksi yhtyeen parhaista kappaleista. Muita lemppareitani ovat Famous Last Words, I Never Told You What I Do For A Living, My Way Home Is Through You, Desert Song, Welcome To The Black Parade, Dead! ja It's Not A Fashion Statement, It's A Deathwish. Pidän tottakai tosi paljon kaikista muistakin kappaleista, nuo vaan ovat ylitse muiden. Tosin Cubiclesia en ole lähiaikoina jaksanut oikein kuunnella, en tiedä mistä johtuu. Tykkään siitäkin kappaleesta, tällä hetkellä se vaan ei iske..

Leathermouth on oikeastaan ainoa bändi, jota kuuntelen My Chemical Romancen lisäksi. Tältäkään bändiltä en kyllä ole kuullut kuin yhden biisin, Bodysnatchers 4 Ever, mutta tykkäsin siitä tosi paljon, ja meinaan levyn hankkia kun se ilmestyy tammikuun lopussa. :) Tässäkin bändissä pojat soittavat hyvin, ja tykkään Frankin lauluäänestä tosi paljon. :D Ei se kyllä Gerardin ääntä voita, mutta on se siltikin erittäin hyvä :)

Bändejä, joita joskus kuuntelen: 30 Seconds To Mars, The Used, Fall Out Boy, Anberlin, Apulanta, Middle Class Rut, Viva Machine.
"I'm not a box. There are more than four sides to me."

punkkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #283 : Heinäkuu 02, 2009, 15:15:37 »
Mainittakoon vain yksi suosikki ylitse muiden ja sehän on ehdottomasti italialainen Mandragora Scream http://www.mandragorascream.com/. Goottihenkistä metallia soittavat; ehdottomasti tutustumisen arvoista tuotantoa, mikäli synkempi musiikki kolahtaa.. Olen kuunnellut tätä bändiä vasta alkuvuodesta -09, joten se on suhteellisen uusi tuttavuus minulle. Ensimmäiset kappaleet, jotka (netissä) kuulin, Nightfall ja Crying Clouds, veivät mennessään ja niitä seurasi tuntikausien kuuntelu"hetki" mixpod.comissa. Tarkoitus olisi hankkia bändin koko tuotanto omaan levyhyllyyn jahka lompakko tämän sallii (someday..).

plasticbeans

• Ankeuttaja
« Vastaus #284 : Heinäkuu 04, 2009, 10:20:05 »
Kuuntelen Aya Matsuuraa, Versaillesia, Manterou Operaa ja Paramorea.

Aya Matsuuraan rakastuin heti kun kuulin ekan biisin siltä. Ayalla on niin ihana ääni ja laulaa iloisia ja nopeita biisejä, jotka sopii Ayalle. Aya on muutenkin niin vallottava persoona, aina sellanen ilonen ja näin. Lempibiisi tältä ovat 100kai no KISS, Omoi Afurete ja Kizuna.

Versaillesista en aluksi paljoa pitänyt, mutta myöhemmin tajusin että olin kuunnellut vaan niitä paria huonoa biisiä :D Aloin sitten kuuntelemaan enemmän, ja ihastuin näin metallimusiikkiin. Versailles soittaa melodista musiikkia, vai mitä se nyt on, ja pidän siitä. Rakastan esim. Sympathia-biisiä, koska siinä alussa se piano on ihana. Ja Terun & Hizakin kitarasoolot on upeita. Ja Kamijolla on mahtava ääni! Lempibiisini on Windress ja Sympathia. Antique in the Futurekin on hyvä.

Manterou opera soittaa kunnon metallia. Siihen tykästyin heti, kun olin Versaillesia alkanut kuuntelemaan. Siitä en oikein mitään sanottavaa keksi, yksinkertaisesti hyvä :D Tykkään tämän laulajan äänestä myös, se on niin.. matalalta, mut sit kuitenkin korkeelta :D Lemppari biisit tältä on Alkaloid Showcase ja Boukyaku celluloid.

Paramoresta kiinnostuin silloin Houkutus leffan jälkeen, koska Decode oli siinä soundtrackina, ja pidin siitä, Hayley laulaa jotenkin niin tunteella ja sillai. tykkään niistä biiseista ku ne on rokahtavia :D Hayleyn ääni on aika normaali, mut sopii noihin niitten biiseihin, ja niissä lauluissa on hyvät sanat. Eniten tykkään biiseistä Decoy ja Born For This.

pölypunkki

• Ankeuttaja
« Vastaus #285 : Heinäkuu 09, 2009, 11:59:34 »
Asa & Jätkäjätkät

Asaa parempaa suomalaisen musiikin tekijää ei yksinkertaisesti ole. Mitkä melodiat, mitkä lyriikat... ja mikä lavameininki Jätkäjätkillä!
Olin Ruisrockissa näiden keikalla ja se oli u-p-e-a-a. Siitä jo ennestäänkin innokas Asan kuuntelu vasta innostuikin :D

Muse

Ah, tarviiko sitä edes selitellä.. upeaa.

Volbeat

NIIIIN HYVÄ. Olen nähnyt kaksi kertaa livenä, lisäksi kuuntelin Tuskan ulkopuolella.. aina yhtä hyvä. Aina yhtä huikea. ja ENNALTA-ARVAAMATON,  ruississa pläjäyttivät yht'äkkisesti Slayeria soimaan ja pistivät Wall of Deathin käyntiin !

Poissa Ihmeolio

• Massuupukki
  • Vuotislainen
  • It really wasn't me...
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #286 : Heinäkuu 13, 2009, 16:42:12 »
Mikä on paras? No Sonata Arctica tietenki!
Hassua että ennen kuuntelin jotaki Miley Cyrusia ja Hilary Duffia, purkkapoppia, ku nykyään oon vaihtanu hevin ja rokin puolelle ;) Sonata Arctican laulaja Tony Kakko on vaan niin mahtava, ääni on nii huippu, soittajat on niin parhaita, ja mikä on lopputulos? Se että biisit on kuolettavan mahtavia! En tiiä voisinko elääkkää yhtäkää päivää ilman että kuuntelisin Sonata Arcticaa, kuulostaa mahottomalta... No, näitä biisejä on useinki hankala laulaa mukana, varsinki ku on mies laulaja nii ei tiiä miltä korkeudelta laulais, mutta kyllä minä nyt jotai Fullmoonta yritän silti mukana rääkkyä... :D

~Ihmeolio

(Kannattaa kuunnella Sonata Arcticaa.. ;D)
Cadillac.

Poissa tulppaanipenkki

• kastelua vailla
  • Vuotislainen
« Vastaus #287 : Heinäkuu 14, 2009, 22:00:24 »
Tässäpä minun suosikkilistani:
Haloo Helsinki! On jostain syystä vain noussut suosikkibändieni joukkoon.. He eivät ehkä tee itse biisejään, mutta saavat biisit ainakin kuulostamaan hyvältä. Minusta alle 18- vuotiailla on aikaa kasvaa. He tekevät musiikkia ihailtavan positiivisella asenteella ja yllättävät iloisesti uusilla biiseillään. Haloo Helsingillä on uskomaton lavaenergia ja lisäksi he soittavat livenä uskomattoman hyvin!

Happoradio on tasoissa edellisen kanssa. Hienot, tarttuvat sävellykset ja niihin sopivat sanat on ykkösperuste. Melkein ainut bändi, joka saa suomen kielen kaikumaan kauniisti korvissani... En ole tutustunut Happoradion tuotantoon kovin syvällisesti, mutta kaikki mitä olen kuullut on ollut ihanaa. :)

Kolmantena PMMP, joka valloittaa niin todenmukaisilla sanoilla, jotka on myöskin hyvin yhdistetty melodiaan. PMMPllä on liuta hyviä biisejä, jotka on esitetty hyvin, mutta kaikista en pidä. Suosikeja on Joutsenet ja Lautturi. Todella arvostettava bändi mielestäni.

Lisäksi kuuntelen lauluyhtye Rajatonta, koska se on ehkä taiddokkainta ja kauneinta, mitä olen kuullut, Tehosekoitinta, koska se on yksinkertaisesti vaan kiva bändi, Queenia, koska se on hienoa musaa. Kuuntelen myös Sturm und drangia, koska se kuulostaa kivalta ja on mulle sopivaa musiikkia ja Anssi Kelaa, koska... en tiedä miksi! Koska kaikki edellämainituista on minusta hyvää ja  kiinnostavaa, persoonallista musiikkia :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 03, 2009, 12:06:06 kirjoittanut tulppaanipenkki »
We're not gonna sit in silence,
We're not gonna live in fear

pölypunkki

• Ankeuttaja
« Vastaus #288 : Elokuu 02, 2009, 21:40:26 »
Muse

on jotain niin ihanaa ja upeaa ja ihanaa että menee melkein yli ymmärryksen... miten joku voikin osata laulaa niin ihanasti?
Miten joku voi tehdä kerta toisensa jälkeen niin upeita biisejä...

huuuh me likes a looot

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
« Vastaus #289 : Elokuu 03, 2009, 17:34:48 »
Queen

On yksi lemppareista. Mahtava ääni ja muutenki tosi mukavaa kuunneltavaa. Lempibiisi joko Bohemian Rhapsody tai sitten Who wants to live forever. Bändin nimi tuttu jo ala-aste ajoilta, mutta viime vuosina vasta noussu suosikiksi.

Paramore

Nousi tietoisuuteen Crushcrushcrush-hitin ansiosta. Hayleylla on aivan mahtava ääni ja bändin pojat soittavat hienosti. Lempibiisi ehkäpä Decoy, jota tosin ei taida olla kummallakaan levyllä.

Panic! At the Disco

Yläasteelta jäänyt soimaan meikäläisen levyillä ja tietokoneella. Huutomerkki tai ei, aivan mahtavaa musiikkia. Ei voi verrata kummasta tykkäsin enemmän; alkuaikojen "emo"rokista vai sitten Beatlesien tyyppisestä pop/rockista. Kahden jäsenen lähdettyä lätkimään musikaallisten erimielisyyksien takia jäljellä bändissä enää kaksi jäsentä ja tekevät ahkerasti uutta levyä. Paras kappale ikinä on luultavasti Build God, Then We'll Talk, koska rakastan sitä sellosooloa aika loppupäässä kappaletta.   
He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa Azura

• ENFJ
  • Vuotislainen
  • do not go gentle
    • parasomnia
« Vastaus #290 : Elokuu 04, 2009, 15:20:43 »
Itse en erityisemmin kuunnellut vielä kunnolla musiikkia, ennen kuin viime vuoden puolella, jolloin sain oman mp3-soittimen ja aloin kuunnella eri artisteja. Olen huomannut, että yleensäkin kuuntelen enemmän vanhaa musiikkia kuin näitä 2000-luvun massa-artisteja, mutta minusta siinä ei ole mitään väärää. Useat 60- 70- ja 80-luvun bändeistä omaavat sellaisia hittejä, että niitä jaksaa vain kuunnella kerta toisensa jälkeen, ilman että ne jäävät ärsyttävästi soimaan päähän loppupäiväksi. Useat artisteista joita kuuntelen ovat myös sellaisia, joista vanhempani pitävät jonkin verran, mutta joukosta löytyy myös sellaisia, joista he eivät ole koskaan kuullutkaan :)

Omaksi suosikikseni tällä hetkellä on tainnut kivuta The Alan Parsons Project. Tähänkin taisin alun perin tutustua sitä kautta, että isällä oli muutama kappale koneella, ja alettuani pitää niistä pyysin isää hankkimaan näitä lisää ja tällä hetkellä tykkään oikein kovasti. Omia suosikkikappaleitani ovat The Turn of a friendly card (<3), The same old Sun, Games people play ja uusi tuttavuus Gemini, joka on melko erikoinen mutta mukavahko kappale. Pidän The Alan Parsons Projectista, koska se soittaa hieman erilaista musiikkia, ja se on sellaista hieman rockahtavaa mutta silti erikoisempaa, ja pidän varsinkin kappaleiden sanoista ja tavasta, jolla ne on laulettu / soitettu, ja usein kappaleet herättävät aika monenlaisia tunteita, koska osa niistä on vain niin kauniita. :)

Toinen suosikkiartistini on Eppu Normaali. Tähän olen tutustunut enimmäkseen sisareni kautta, ja ensimmäinen koskaan kuulemani kappale taisi olla Tahroja Paperilla. Pidän siitäkin, mutta suosikkikappaleita on tullut monia kuunneltuani Eppuja enemmänkin. Suosikkejani taitavat olla Murheellisten laulujen maa, Elämän tarkoitus ja Vihreän joen rannalla, niiden sanoitusten ja sävelmien yms. puolesta. Epuilla on vain niin mahtavia sanoituksia, että niille jaksaa naureskella ja ihmetellä kerta toisensa jälkeen, ja sieltä joukosta on aina pyrkimässä joku uusi kappale suosikkeihini.

Pidän myös mm. Duran Duranista, Savage Gardenista ja Phil Collinsista, joilla on monia hyviä kappaleita ja sanoitukset ovat usein myös mukavia. Savage Gardenilla on kivan mukaansatempaavia kappaleita, Phil Collinsilla sitten taas tämä ihanuus Another day in Paradise ja Duran Duranilla suosikkini on ehdottomasti Ordinary World, johon liittyy monia hyviä muistoja ja kappale oli suosikkini pitkään, ennen kuin tuo Alan Parsonsin Turn of a friendly card vei sen paikan :D Ja yllätysyllätys, suosikeistani löytyy myös pääosin kantriartisti LeAnn Rimes, jonka kappaleet ovat usein kauniita ja rauhallisia.
"For if you're not afraid, how can you be really brave?"

- The Exploits of Moominpappa

Poissa Kathleen

• Omituinen höpöttäjä
  • Vuotislainen
  • ALITUINEN VALPPAUS!!!
    • Ystäväkirjani :D
« Vastaus #291 : Elokuu 04, 2009, 20:51:40 »
Musiikkia aloin yleisesti ottaen kuuntelemaan noin. 7 vuotiaana(muutakin kuin Dannya ja lastenlauluja), kiitos MTV:n, joka silloin näkyi meillä. Ensimmäinen suosikkibiisini oli joku ihme räppi :DDD
Nykyään kuuntelen musiikkia laidasta laitaan-hittejä, poppia, rockia, satunnaisia rap-kappaleita ym. Musiikkimakuni on aika laaja, mutta enimmäkseen se keskittyy poppiin ja rockiin, ja joskus myös diskojumputukseen!

Suosikkini luultavasti on The Veronicas. Tämä bändi(joka koostuu kaksosista, Jessica ja Lisa Origliassosta) yhdistelee loistavasti eri tyylejä; Heiltä löytyy herkkiä kappaleita, cover-biisejä, diskojumputusta, räppiä, lähes kaikkea. Molemmilla on ihanat, persoonalliset äänet. Myös vaatetyyli on loistava! ;D

Myös Paramoreon loistava! Rakastan Hayleyn ääntä! Energinen lavaesiintyminen on upeaa katsottavaa, ja biisit ovat myös energisiä. All We Know Is Falling-levy sisältää upeaa, rockahtavaa musaa pitkän ajan tarpeiksi!

Vanhin suosikkini, ja nykyäänkin todella hyvä bändi on The Black Eyed Peas. Monkey Business räjäytti tajuntani! Valitettavasti uusin levy The E.N.D(Energy Never Dies)alkaa suuntautua liikaa teknoon ja danceen, kun taas edellinen, monta vuotta kestänyt tyylilaji R&B oli mielenkiintoisempaa, eikä massaa.
-What are you doing, my darling? -Nothing. I'm just smashing potatos. Ei oo järkee päässä, enkä kyllä järjestä välitäkkään.
Isabella -> Kathleen

Poissa Lonkero

• Vuotislainen
« Vastaus #292 : Elokuu 04, 2009, 22:15:30 »
Kuuntelen niin monenmoista musiikkia ja niin monenmoisia yhtyeitä että mitään suosikkilaulajaa/bändiä on mahdotonta sanoa. Mutta jos nyt karsittaisiin hieman niitä lemppareita joukosta.

Nevermore

Nevermore on minun suosikkiyhtyeissäni melko korkealla sijalla. Bändillä on jäljittelemätön tyyli, täydellinen laulaja, täydellinen kitaristi, täydelliset biisit. Warrel Dane hallitsee kaiken mahdollisen laulun hempeimmistä mahdollisista tulkinnoista raivokkaimpiin räyhäyksiin ja ilman miehen dramaattisia ja tunteikkaita lauluja Nevermore ei olisi Nevermore. Kielirintamalla vaikuttaa Jeff Loomis jonka rautavasaran lailla päähän takovat raskahkot riffit ja levy levyltä parantuvat soolot ovat vaikuttavaa kuunneltavaa. Tämä mies osaa asiansa! Toki levyillä on miehen kaverina soitellut monia muitakin tiluttelijoita mutta Loomis on aivan omaa luokkaansa. Örinä-allergikot voivat ihan huoletta lähestyä yhtyettä sillä 99% yhtyeen lauluista on puhdasta.

Opeth

Ruotsalaiset osaavat. Erittäin harva yhtye osaa tehdä kymmenenminuuttisia biisejä joista ei löydy tippakaan valitettavaa. Kaikkea löytyy aina tunnelmoinneista ja akustisuuksista jyräävämpiin osioihin. Ja tuskin kukaan laulaja hallitsee sekä puhtaan laulun että örinät yhtä hyvin kuin Mikael Åkerfeldt. Ja mies on vielä kaiken lisäksi todella taitava kitaristi ja sanoittaja.

Pink Floyd

Kyllä, luit oikein. Jotkut voivat ihmetellä miksi mainitsen kahden raskaan sarjan metalliyhtyeen jälkeen Pink Floydin =D Pink Floyd johdatti minut progemusiikin pariin ja tältä tieltä ei sitten ollut paaluta. Niihin kaikista psykedeellisimpiin Syd Barrettin aikaisiin tuotoksiin en ole vielä oikein ehtinyt tutustua mutta Dark Side Of The Moon, Wish You Were Here ja Animals ovat levyjä vailla vertaa. Ehdottomasti maailman merkittävimpiä yhtyeitä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 14, 2009, 15:24:52 kirjoittanut Lonkero »

Poissa Unicorn

• Vuotislainen
« Vastaus #293 : Elokuu 28, 2009, 16:51:02 »
Ehdottomasti paras bändi on Sonata Arctica!!! Tietämättömille: Sonata Arctica on suomalainen power metal-yhtye. On tosi vaikea sanoa parasta kappaletta, koska tykkään kaikista. :D Mutta vaikkapa 5 tosi mahtavaa kappaletta ovat: The ruins of my life, San Sebastian, Victoria's secret, The Cage ja Replica. Tältä bändiltä tulee syyskuulla uusi levy: The Days of Grays. Mutta kuitenkin  aivan upea bändi! Minä tykkään.

Sonata Arctican lisäksi tykkään tosi paljon pop-oopperakvartetti Il Divosta. Parhaimpia kappaleita ovat La fuerza mayor, La Luna, Unbreak my heart, Aleluya ja Angelina. Aivan ihanaa musiikkia! Tykkään myös valtavasti Nightwishista ja Nortehrn Kingsistä. Paras ja ehdoton ykkönen on kuitenkin Sonata Arctica. <3  

Anteeksi kirjoitusvirhe! ;D Tarkoitin Northern Kingsiä, en Nortehrn Kingsiä! :D

//Kate muokkasi kaksi viestiä yhteen. -Kate
« Viimeksi muokattu: Elokuu 28, 2009, 23:18:08 kirjoittanut Kate »

Poissa Fogo

• Vuotislainen
    • KUHVIKAPPI
  • Pottermore: SkullSeeker26697
« Vastaus #294 : Lokakuu 03, 2009, 20:01:34 »
Minulla on monta suosikkibändiä, joita kuuntelen muita enemmän. Ne ovat tällä hetkellä:

Maj Karma, koska Ylpön suomenkieliset sanoitukset ovat nerokkaan loistavia, ja Ylpön äänikin on niin monipuolinen ja kaunista kuunneltavaa. Täydellisyys ei rajoitu pelkästään lauluun, vaan koko musiikki on ihanaa kuunneltavaa. Olen monesti pillahtanut itkuun Maj Karmaa kuunnellessani, mutta se sopii moniin eri tilanteisiin. Saa kaikki tunteet heräämään. On muuten ainut suomenkielinen bändi, jota todella fanitan. On toki muitakin joista pidän, mutta se ei ole sama asia.

Rancid on aivan loistava myös. Kaksi solistia tuo jotain extrahienoa koko musiikkiin, koska molemmilla on erikoiset ja täysin erilaiset äänet. Parasta punkia ikinä, vaikka herrat ovat jo vanhuksia minun silmissäni. Sopii mielestäni myös melkein mihin tilanteeseen vain, eikä tähän voi ikinä kyllästyä! Parasta biisiä on vaikea valita, sillä melkein kaikki ovat todella hyviä. Ehkä tämän hetken suosikkejani ovat I ain't worried, You don't care nothing ja Red hot moon.

Depeche Mode. Uuh, mikä bändi! Niin erilainen kuin kaksi edellistä, mutta silti samat arvostelut: monipuolinen, kaikki tunteet herättävä, mukaansatempaava, mahdoton kyllästyä, upea laulaja, ei yksipuolista musiikkia. Täydellinen paketti, ehkä? Ja vieläpä brittiläinen. :---) Suosikkejani ovat ehdottomasti klassikot Personal Jesus ja Enjoy the Silence. Dreaming of me saa melkein aina hyvälle tuulelle.

Rammstein ainoa saksankielinen bändi jota kuuntelen. Aloitin fanittamaan tätä jo vitosluokalla ja tykkään aina vain enemmän! Muutaman levyn omistan itsekin, ja tästä musiikista oikeasti kannattaa maksaa! Tillin sanoitukset ovat ehkä yksi syy siihen, miksi halusin alkaa opiskella saksaa. En todellakaan tajua miksi jotkut pitävät saksaa rumana kielenä! Onneksi Till ei halunnut laulaa englanniksi, siitä olen iloinen. Äänikin on niin loistava ja aah. Bändissähän on muutes muutama hyvännäköinenkin tyyppi ;D.
Suosikkibiisejäni ovat mm. Mein Teil, Keine Lust ja Ohne Dich.

Noita bändejä on todella vaikea pistää parhausjärjestykseen. Mutta aina välillä tulee tietyn bändin fanituskausia, jolloin kuuntelen yhtä noista muita enemmän. Ja sitten pian alan kuunnella jotain toista, ja kierros alkaa alusta. Tällä hetkellä kuuntelulistalla no 1. on Rammstein, mutta en koskaan voisi unohtaa noita muita! I love them!
Na zdrowie!

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #295 : Lokakuu 05, 2009, 22:07:59 »
Mun lempilaulaja ompi Miley Cyrus<3

se on vaan niin hyvä ja onhan Hannah Montana kappaleetkin tosi hyviä, jaksaisin kuunnella Mileyn kappaleita vaikka kuinka paljon.
Sen lauluäänikin on niin hmm.. kiehtova? mukava? no, kuitenkin pidän siitä tosi paljon :'DDD

Sit se on viel hyvä juttu että se on näyttelijäkin ((:

// nykyään (tai ollu aika kauan, mutta nyt vasta lisään) on muuten myös Justin Bieberkin ♥
En kyllä nyt kerkeä laittamaan perusteluja, mutta joskus ehkä..
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 13, 2010, 17:11:17 kirjoittanut kkaro »
I don't care what you think. lol

Dragonfly

• Ankeuttaja
« Vastaus #296 : Lokakuu 15, 2009, 00:36:51 »
Niitä on tasan kaksi: Sonata Arctica & Nightwish.

Sonata Arctica on aivan uskomaton, Tony Kakko se vasta laulaa osaakin, jumaliste mikä ääni miehellä. Soittajat osaavat asiansa ja melodiat kappaleissa ovat todella mieleenpainuvia. Myös nämä enemmän progressiiviset biisit ovat omalla tavallaan loistavia. Sonata parhaat biisit ovat mielestäni San Sebastian, The Cage, Fullmoon, Destruction preventer, My land, Wolf & Raven, The Dead skin, Deathaura ja Flag in the ground. Jopas oli lista, jotain saattoi jopa unohtuakin.

Nightwish taasen on ollut suosikkibändini jo monen monta vuotta. Tarja oli aivan mahtava laulaja, ikävä juttu että hänet erotettiin, mutta ei Anettekaan todellakaan paha ole. Hän laulaa uudet Nightwishin biisit juuri niin kuin ne pitää, ne ovat juuri hänelle luotuja. Kuulostaa tyhmältä ajatellakin Tarjaa laulamassa jotain Amaranthia : D Nightwish on (/tai oikeastaan oli) sinfonista metallia parhaimmillaan, varsinkin, kun niinkin mahtava laulaja kuin Marco Hietala oli mukana laulamassa joissain kappaleissa. Pidän erityisesti Marcon osuudesta kappaleessa ''Slaying the dreamer''. Kyseisen kappaleen lisäksi suosikkeihini kuuluvat Moondance, Ghost love score, Dead boy's poem, Dark chest of wonders, Beauty of the beast, Sleepwalker, End of all hope.. ei, näitä on liikaa, jätetään homma tähän, menisi seuraavat pari tuntia luetellessa kaikkia hyviä biisejä.

Dragonfly

• Ankeuttaja
« Vastaus #297 : Marraskuu 11, 2009, 22:15:32 »
Ostin tuossa pari viikkoa sitten Nightwishin albumin ''Oceanborn'' ja löysin albumilta liudan uusia uskomattomia biisejä. Stargazers, Sacrament of wilderness, Moondance, Pharoah sails to Orion... Loistava albumi, pakko myöntää.

Poissa uimari

• Crazy girl XD
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #298 : Marraskuu 12, 2009, 11:13:03 »
Löytyyhän näitä:

Tässä ekaks bändit:

Paramore:
Ihan suosikki, todella ihanat biisit ja viellä paremmat sanat!Sanoitukset ku ovat niin koskettavia ja liittyvät aika paljon tämän hetkiseen omaan elämän tilanteeseeni. Onneksi pääsen kyseisen bändin keikalle nyt marraskuussa!!

The Veronicas:
Myöskin erittäin hyvä, biisit kertovat hyvin elämästä. Untouched kertoo minusta hyvin teinien elämästä! :D Suosikki biisi on ehdottomasti untouched! :D

Laulajat:
tähän siis tietenkin kuulu kaikki edelliseten bändien laulajat.

Taylor Swift:
Todella kaunis, ja ihana ääni, lempi biisit on tietenkin Lovestory ja You be long to me sekä our song.

Selena Gomez: Myöskin erittäin kaunis tyttö. Hyvät sanoitukset, lempi biisit: Magic, Tell me something I don´t know ja Falling down.

Demi Lovato:
Hyvä ääni, ihanat sanat, lempi biisit, tietty Don`t forget, here we go again.

Miley Cyrus: Menettelee, parhaat biisit, Party in USA ja the climb. The climb kertoo ihanasti minkälaisia paineita vanhemmat saattavat jopa huomaamattaan saada aikaan lapsilleen. Koska elämä on oikeastaan aika paljon vain nousemista ja haaveiden tavoittelua.

Siinä varmaan suunnilleen tulikin! :D
//Muokkailin vähän viestin ulkoasua siistimmäksi. :) -Pau
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 12, 2009, 19:18:59 kirjoittanut uimari »
Just smile, it makes you beautiful<3

Dementors

• Ankeuttaja
« Vastaus #299 : Joulukuu 12, 2009, 00:31:37 »
Kyl se ykkönen taitaa tulla Saksasta! (: Nimittäin Tokio Hotel. Se vaan on niin ihana. Kaikki sen biisit on hyvin kirjotettu, ja arvostan sitä et Billki jaksaa kirjottaa laulut eka saksaks ja sit viel enkuks. Ja suurin osa biiseistä osuu mun elämään aivan täydellisesti. Laulajalla hyvä ääni, ja levyt aivan upeita Arvostan heidän rohkeuttaan olla mitä ovat ja tehdä mitä haluavat, ja oikeaksi tuntevat, ilman että pelkäävät toisten mielipiteitä, varsinkin Bill. :))) Ja nyt lopetan tän TH'n kehumisen tähän paikkaan (:

Ja toinen tulee kans Saksasta, nimittäinCinema Bizarre. Ihana ja siinä on kans hyvä esimerkki siitä että uskaltakaa olla mitä olette, älkääkä sitä mitä muut ovat. Meikki ei miehestä tee homoa, vaan se jos se tykkää toisista miehistä. Ja tähän sit loppuu tääki : )

Ja sit muita todella hyviä on esim. Paramore, The GazettE, Taylor Swift, Metallica, AC/DC, Cheek yms. Kuuntelen nimittäin musiikkia laidasta laitaan ja melkein kaikki käy. Ainoa jota en pysty kuuntelemaan/siedä, on tecno, iskelmä, house, trance yms. Ne ei vaan yksin kertaisesti mee jakeluun lainkaan, ei vieläkään. (:
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2010, 14:14:11 kirjoittanut Teté »