Kirjoittaja Aihe: Puoliverinen prinssi -elokuva (spoilaa!) vol. 2  (Luettu 111490 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Aura Illumina

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • Fiction Garden
  • Tupa: Puuskupuh
Vs: Puoliverinen prinssi -elokuva (spoilaa!) vol. 2
« Vastaus #150 : Heinäkuu 16, 2009, 15:12:26 »
Ensiksikin, kiitos kaikille siitä, että tuo ihana tilaisuus järjestyi. Pää on vieläkin vähän sekaisin, kun tätä tuli odotettua niiiiin pitkään. Olisi mahdollista analysoida koko elokuva kohta kohdalta, joistakin asioistahan sitä pitää aina vähän enemmän kuin toisista, mutta itse haluan jotenkin kellua vielä leffan nostattamissa fiiliksissä, ja vaan nautiskella ajattelematta asioita puhki.

Siis pidin. Ja ensisijaisesti rakastin sitä, että itse Puoliverinen Prinssi sai kerrankin tilaa loistaa herkullisessa roolissaan. Hänen äänensä lausumassa kerta toisensa jälkeen erästä tiettyä loitsua saa minut vieläkin sulamaan. Joten siis, Alan Rickmanin rooli oli loistava. Parempi kuin missään aiemmassa Potter-elokuvassa.

Pidin myös siitä, että elokuva käsitteli niin paljon ihmissuhdeasioita. Rakkautta, ihastumisia, ystävyyttä, rakkautta... Elokuva ei noudattanut orjallisesti kirjaa, mutta pidin lopputuloksesta. Suhtaudun asiaan niin, että kirjat ovat omat luomuksensa, eivätkä elokuvat voi olla täydellisiä kopioita niistä. Sitä paitsi minusta on mukava nähdä uusia kohtauksia, uusia ideoita, joita ei ole kirjoissa. Sen vuoksihan kai fanfictioniakin harrastetaan.

Otin ennen näytöstä paljon kuvia, ja voitte käydä kurkkaamassa mielestäni parhaimpia pukuja (paitsi se oma kuvani) täällä:
 Puoliverisen Prinssin Vuotisnäytös.

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
« Vastaus #151 : Heinäkuu 16, 2009, 17:57:13 »
Älkääs nyt noin paljon spolailko! >:(
Kai täällä saa spoilata, kun otsikossakin niin lukee, ja jotkut vielä kiltisti erikseen ilmoittavat, että ovat jo nähneet leffan. :D

Minäkin olen siis elokuvan nähnyt, ja seuraava teksti spoilaa...

En odottanut PP:ltä liikoja, joten en myöskään pahemmin pettynyt (no, ehkä kuitenkin). Yllätyin silti sitä pervouksien määrää, joka leffaan oli saatu ängettyä. Ei sovi lainkaan Pottereihin, että Harry flirttailee satunnaisille tytöille tai Dumbledore katselee vähäpukeisten naisten kuvia (en kyllä niin tarkkaan ehtinyt nähdä, mitä hän katsoi siinä alussa). Hänhän on homo! Kieltämättä kaksimielisyydet ja muut toivat rutkasti huumoria elokuvaan, mutta oliko niitä sittenkin vähän liikaa? Saattaa tietysti johtua ilmapiiristäkin, että lähes joka kohtauksessa piti nauraa, mutta olisi sitä huumoria silti voitu vähän säästellä. Heti leffan alussa tuli tunne: "tämähän on kuin parodia!", eikä se juuri hälvennyt tapahtumien edetessä.

Ja jos nyt negatiivisella linjalla jatketaan, niin Kehrääjänkuja-kohtaus oli minusta älyttömän huono ja nopeasti läpikäyty. Voisi kuvitella, että Narcissa meni solmimaan vuokrasopimusta eikä suinkaan anomaan armoa poikansa puolesta - niin tyynesti hän tuntui ottavan koko tilanteen! (Ah, ja taustalla vielä Bella näpelöimässä Kalkaroksen tavaroita...) Minä en ainakaan nähnyt Narcissasta mitään tunteita (huolimatta parista kyyneleestä poskilla), vaikka kirjassa hän suorastaan murtui Kalkaroksen edessä. Ja tätä kohtausta olin odottanut kaikkein eniten.

Sektumsempra-kohtaus oli plääh. Ensinnäkin se, että Harry menee haastamaan riitaa Dracon itkiessä, vaikka kirjassa hän yritti livetä paikalta... Miksi hänestä pitää tehdä leffoissa niin kova tyyppi, niin itsevarma?! Saman huomaa siinä, kun Harry vain seisoo paikallaan Dracon vuotaessa verta. Inhoan Harrya jo muutenkin, mutta elokuvissa hän on välillä niiiiin ärrrh...!

Sitten hyökkäys Kotikoloon... Pah! Harry ja Ginnykö muka taistelisivat Bellaa ja Fenririä vastaan kuolematta saman tien? *lollittelee* Eivät he niin edistyneitä taikojia ole, ja FK:ssakin he selvisivät kuolonsyöjiä vastaan pitkälti tuurilla. Ärsyttää muutenkin koko kohtaus. Taistelu Tylypahkassa karsittiin ja tuo pantiin tilalle? MIKSI? Kohtaus ei minusta korostanut velhomaailman ahdinkoa läheskään yhtä hyvin kuin alun Ollivanderin(?) kaappaus ja sillan romahtaminen. Ennemminkin se korosti sitä, että juuri Harrylle tapahtuu aina kaikkea... *huoh*

Luola-kohtaus oli myös tylsempi kuin odotin (okei, jännitettiin Lakun kanssa niitä manaliuksia kauhusta kankeina, mutta muuten xD). Dumbledore olisi voinut parkua ja anella paljon enemmän. :( Harrykin vain rauhallisesti kaateli sitä litkua hänen suuhunsa eikä edes kyseenalaistanut sitä seikkaa, että neste on juotava. Myös "En pelkää Harry. Olen sinun kanssasi" olisi ollut kiva kuulla. Kohtauksessahan Dumbledore pelastaa yksinään päivän! :O

Tähtitorni-kohtauskin oli minusta kökkö... Harry ei tasan olisi seissyt siellä alhaalla tumput suorina, jos Kalkaros olisi ilmaantunut paikalle. Ja se kuolonsyöjien marssi ulos Tylypahkasta. -.-' Ihmeellisen tyyntä menoa. Kalkaroksen reaktio Harryn "pelkuri!"-huutoon oli myös tavattoman laimea. Minne jäi TUNNE tästä kohtauksesta?

Onneksi muutama positiivinenkin puoli löytyi! Tykkäsin lemmenjuoma-kohtauksesta ja Ronista ylipäätään, hän näytteli osansa hyvin. Myös Kuhnusarvio oli minusta onnistunut, ehkä vähän vaisu tosin... Katie-kohdastakin pidin. Hermionen ja Dracon itkemiskohtaukset olivat aidontuntuisia, ja yksin leffaa katsoessa noissa kohdissa tulisi varmaan tippa linssiin. Ei ollut kaukana Vuotisnäytöksessäkään, ja siellä sentään oli sali täynnä ihmisiä, jotka vain odottivat seuraavaa tilaisuutta revetä nauruun. ;D //Niin ja molemmat pikku-Valedrot olivat minusta sekä hurmaavia että voldumaisia. ♥

Lopputuomioni: PP on leffana melkein täysi läppä, todella hauska kyllä, mutta muistuttaa enemmän parodiaa kuin oikeaa Potter-elokuvaa. Tunnelman tavoittaminen ei oikein onnistunut ja tapahtumissa hypittiin yhtä rajusti kuin parissa edellisessäkin elokuvassa, tarpeettomia kohtauksia lisättiin ja tärkeitä jätettiin pois. Rakkaussuhteita korostettiin liikaa, niistä tuli turhan selkeitä. Ehkä onnistun saamaan leffasta enemmän irti uusien katselukertojen jälkeen, mutta ensimaku on tämä.

//Ai niin, minne se nuori Lucius tosiaan jäi?! Ei hän kyllä muinaisiin Kuhnunsarvion juhliin olisi kuulunutkaan, mutta odotin näkeväni hänet.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2009, 18:01:11 kirjoittanut Hirmu »

Poissa Yono

• Tangokuningatar
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #152 : Heinäkuu 16, 2009, 19:54:14 »
Ei sovi lainkaan Pottereihin, että Harry flirttailee satunnaisille tytöille tai Dumbledore katselee vähäpukeisten naisten kuvia (en kyllä niin tarkkaan ehtinyt nähdä, mitä hän katsoi siinä alussa). Hänhän on homo!
Jos puhut siitä, kun Harry ja Dumbledore olivat Slughornin talossa, niin Dumbledore luki kyllä ompelulehteä ja sanoikin rakastavansa neulontakuvioita (tai miten suomennetaan knitting patterns?). Ja se on kyllä aika homoa ;)

Olin myös Vuotis-näytöksessä, ja siellä oli todella hauskaa, kiitos kaikille mahtavasta leffaseurasta :) Leffa saattoi olla itse asiassa tähänastisista paras. Jotenkin tuntui siltä, että tasapainottelu elokuvan itsenäisyyden ja uskollisuuden kirjalle välillä oli onnistunut. Eikä Emma Watson ja Daniel Radcliffe jostain syystä ärsyttäneet niin paljon kuin aikaisemmin. On muuten omituista, miten samaa mieltä minä olen Hirmun kanssa elokuvan hyvistä ja huonoista puolista sekä kohtauksista, mutta minä olin siihen kokonaisuudessa tyytyväinen ja hänestä se oli lähellä parodiaa. Vaisu Narcissa oli kyllä pettymys, koska hänestä olisi voinut nähdä esim. että hän yrittää pysyä kylmänä mutta on oikeasti ihan raunioina. Erityisen suuri pettymys on sen takia, että tulevissa leffoissa hänen osastaan tulee tärkeämpi.

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
« Vastaus #153 : Heinäkuu 16, 2009, 20:39:04 »
Ei sovi lainkaan Pottereihin, että Harry flirttailee satunnaisille tytöille tai Dumbledore katselee vähäpukeisten naisten kuvia (en kyllä niin tarkkaan ehtinyt nähdä, mitä hän katsoi siinä alussa). Hänhän on homo!
Jos puhut siitä, kun Harry ja Dumbledore olivat Slughornin talossa, niin Dumbledore luki kyllä ompelulehteä ja sanoikin rakastavansa neulontakuvioita (tai miten suomennetaan knitting patterns?). Ja se on kyllä aika homoa ;)
Ei, vaan alussa, kun Harry jätti sen tarjoilijattaren mennäkseen tapaamaan Dumbledorea. Dumblis katseli jotain kuvaa vähäpukeisesta naisesta, elleivät väsyneet aivoni keksineet tapahtumia omasta päästään. xD

//Kyllä kyllä, Stella Slash, mutta tuossa tilanteessa se oli ihan selvä vihjaus. xD ;)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2009, 20:43:57 kirjoittanut Hirmu »

Poissa Stella Slash

• 4|\|71-p3310
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #154 : Heinäkuu 16, 2009, 20:40:52 »
Ei, vaan alussa, kun Harry jätti sen tarjoilijattaren mennäkseen tapaamaan Dumbledorea. Dumblis katseli jotain kuvaa vähäpukeisesta naisesta, elleivät väsyneet aivoni keksineet tapahtumia omasta päästään. xD
Eikös Dumbledore katsonut parfyymimainosta, jossa luki Magic? Ja kai homokin saa katsoa naisen kuvaa. Minäkin saatan katsoa kuvia niin naisista kuin mieshistä, ilman että siinä on yhtään mitään seksuaalista.

Limetti

• Ankeuttaja
« Vastaus #155 : Heinäkuu 16, 2009, 21:33:43 »
Limetti paljastaa tunteellisen puolensa ja tulee tänne nyyhkimään.
Ketään toista, jonka sydän särkyi Dracon tarinaa katsellessaan? Hän on Kalkaroksen ohella ehdoton lempihahmoni, eli tämä yhdistettynä ylitunteellisuuteeni, on huono yhdistelmä. ;_; Näin elokuvan eilen, ja olen vieläkin ihan depiksessä. Elokuva ei ollut erityisen hyvä muuten, mutta Kalkaroksen ja Dracon paljuus teki siitä minulle aivan mahtavan.

+ Dracoa on lisätty mahtavasti joka paikkaan. Sectusempra -kohtaus oli (minusta) sydäntäsärkevä.
+ Kalkarosta on tarpeeksi.
+ Huumori. Ronin lemmenjuoma -kohtaus oli hykerryttävän hauska.
+ Kohtaus luolissa, jossa Dumbledore juo kiduttavaa juomaa, oli mahtava. Oli todella posiitiivinen yllätys nähdä tällainen suoritus näyttelijältä, josta en ole pitänyt kovinkaan paljon. (R.I.P. Harris.)
+ Luna oli taas kuvattu ihanasti.

- Epäselvyys. Ronin huispausjoukkueeseen liittymistä ei selitetty lainkaan, samoin lukemattomat muut tärkeät tiedot jäivät hämärän peittoon.
- Romanssit. Wtf. Yhtäkkiä Harry ja Ginny ovat aivan rakastuneita, samoin Hermione on syvästi rakastunut Roniin. Kaiken lisäksi, Remus ja Tonks ovatkin yhtäkkiä yhdessä. Rasittavaa. Suhteet kehittyivät tuskin lainkaan, ja koko juttu oli tyritty perinpohjin.
- Daniel, älä yritä itkeä kun et osaa. Meni hyvä kohtaus pilalle.
- No ne pienet eroavaisuudet. Kalkaroksen asunnon sijainti muutettiin, ja kaikki ne muut pienet ärsyttävät, tarpeettomat muutokset.
- Kahvilan tarjoilijaneito. O_o Vei mielettomästi aikaa, joka olisi voitu käyttää kunnolliseen Bellatrix, Narcissa & Kalkaros -kohtaukseen kunnollisessa ympäristossä. Täysin tarpeeton, ei johda mihinkään, ja ristiriidassa Harryn Ginny -ihastukseen (joka hyppää yhtäkkiä esiin tyhjästä).
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 16, 2009, 21:50:26 kirjoittanut Limetti »

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #156 : Heinäkuu 17, 2009, 00:22:32 »
Leffa on täälläkin nähty ja olihan se paras tähän mennessä. Aika moniin mielipiteisiin voin täällä yhtyä mutta näkevätkö silmäni oikein ettei kukaan ole vielä kehunut musiikkia? Musiikki oli nimittäin ihan mielettömän upeata, suorastaan henkeäsalpaavaa. Soundtrack on takuuvarmasti ostoslistallani. Kuuntelin sitä ihan haltioissani salissa.

Itse leffa siis, minusta kokonaisuus oli hyvä joskaan ei ihan täysin onnistunut. Minua ei niinkään häiritse se että leffasta poistetaa kohtauksia, kaikki nyt ei kuitenkaan voi mahtua mukaan, mutta toisaalta jos niitä poistetaan sen kustannuksella että mukaan saadaan jotain täysin hölynpölykohtauksia niin sitten kyllä se häiritsee. Tässäkin oltiin vähän sorruttu siihen. Juuri alussa ollut flirttailu kohtaus, olihan se hauska, mutta tarinan kannalta ihan olematon asia. Ei mitään tekemistä. Weasleyn talon luokse tehty hyökkäys oli lisätty ,mutta sillä sentään oli merkitystä tarinan kannalta, ei siitä siis mitään ärsytystä siitä. Lähinnä minua tässä elokuvassa häiritsi liiallinen huumori, tuntui että sitä oltiin viljelty mukaan tarpeettomasti. PP kirjana ei kuitenkaan ole mikään humoristinen kirja joten aivan turhaa tehdä siitä sellaista, vain siksi että se huumori myy.
Hirmun kanssa yhdyn siihen että lopun taistelukohtauksesta oli tehty iha turhan laimea, minusta loppu olisi ansainnut suuremman lohkaisun elokuvasta koska se on kuitenkin tulevaisuuden kannalta tärkeä. Kalkaros oli ihan turhan pönikkä siinä lopussa, kirjassa hänestä näkyy tunnetta, elokuvassa hän vaan pönötti. Jollei kirjaa ole lukenut niin vaikea sitä varmasti on pysyä perässä, sen verran pompittiin, eikä kaikkea selitetty. Minkä toisaalta ymmärtääkin, mutta hivenen jos saisi pyytää tahtia hitaammaksi.

Löysin kyllä paljon positiivistakin. Ensimmäisenä tulee mieleen kaksi näyttelijäsuoritusta jotka nostaisin ylitse muiden : Emma Watson ja Tom Felton. Emma Watson on kyllä kertakaikkisen upea näyttelijä, rakastin sitä itkukohtausta. Olin siinä aivan tippalinssissa, miten joku osaa itkeä noin aidontuntuisesti? Ja ne pienet ihanat hymyt ja vinkkailut joita hän jakeli, en tiedä teistä muista, mutta minä olin ainakin ihan haltioitunut. Sekin kun hän istui siellä Ronin sairaalasängyllä ja hymyili niin...mahtavaa!
Limetti, et todellakaan ollut ainut jonka sydän särkyi Dracon tarinaa katsellessa. Mielestäni käsikirjoittajat olivat saaneet sen upeasti valkokankaalle ja pidän Tom Feltonista näyttelijänä, vaikkei Draco olekkaan lempihahmoni. Hänen tuskansa välittyi hyvin elokuvan penkille saakka.
Luolakohtaus oli minusta myös hyvin onnistunut, tiesin sen kun tunsin ahdistusta kun jouduin katselemaan Dumbledoren juomista. Ehkä ihan hyvä että he eivät laittaneet lempisitaattiani leffaan " En pelkää Harry, olen sinun kanssasi", se olisi helposti pystytty pilaamaan sillä leffojen Harry/Dumbledore suhde ei ole sama asia kuin kirjojen.
Kuhnusarvion näyttelijä oli myös erittäin onnistunut, samoin kun Kaksosten pilapuoti, sillän romahtaminen ja Ronin lemmenjuoman sekä Harryn onnenjuoman juominen. Ne oli oikeasti hauskoja kohtauksia, ne ovat sitä kirjassakin.
Ihan elokuvan alku oli myös vaikuttava, se Dumbledoren ote Harrysta toi kerrankin sitä toivomaani syvempää suhdetta esille. Niin ja tykkäsin myös Lavender Brownista :)

Kokonaisuudessa siis paras Potter- leffa, näyttelijät ovat kehittyneet valtavasti, tunnetta oli saatu mukaan, musiikki oli mahtavaa ja vaikuttavaa, Emma Watson sulatti sydämeni (niinkin voi näköjää käydä :D), Dumbledore oli enemmän Dumbledore ja nyt kun listasin näitä asioita niin kyllähän se leffa hyvä oli,mutta se kuitenkin  muistutti jälleen kerran, miksi rakastankaan kirjoja niin paljon ;)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2009, 00:32:05 kirjoittanut Jessie »
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Rex

• Vuotislainen
« Vastaus #157 : Heinäkuu 17, 2009, 01:46:17 »
Olin itsekin vuotisnäytöksessä monien muiden tapaan, mikä oli jälleen kerran mahtavaa! Oli mukavaa, kun yleisö eläytyi mukaan kuten Feeniksin Killassakin. Muutaman kerran turha huutelu meni hieman yli, mutta ei haitannut minua. Osoittakaa tunteenne, ihmiset!

Itse elokuvaan. En osaa päättää selkeää kantaa siihen, pidinkö leffasta vai en. Positiivista oli paljon: tuttuun tapaan lavastus, puvustus ja maisemat olivat kohdallaan: elokuva miellytti silmää. Musiikki toimi useimmiten loistavasti.
Tarinan juoni ei ole kovin vaikea, mutta silti sitä oli kevennetty melko roimalla kädellä. Muistoja oli karsittu, mikä oli typerää, sillä ne jäivät hieman toisarvoisiksi koko elokuvassa. Pointti oli selvittää Voldemortin menneisyyttä ja sitä, miten Tomista tuli Voldemort hirnyrkkitiedon ohella. Toki tietoja saatiin selville, mutta lisää muistoja olisi tarvittu. Lisäksi Dumbledoren tyyli temmata Harry yhtäkkiä muistojuttuun mukaan tapahtui hätiköidysti.

Puoliverisen prinssin kirja jäi myös sivuhuomiolle. Itse kirjassa liemikirjaa käsiteltiin enemmän ja sillä oli enemmän vaikutusta tapahtumiin. Nyt tuntui siltä, että kirja oli tuotu mukaan parin kohtauksen avaimeksi, ikään kuin erillisenä lisänä. Kirjassa juoni punoutui enemmän liemikirjan ja muistojen ympärille. Suurin ongelma elokuvassa olikin asioiden outo johtamattomuus: sektumsempra-kohtaus tuntui melko turhalta juonen kannalta, samoin kun se, että Harry pääsi vihille Malfoyn puuhista, sillä sitäkin juonta oli leikattu paljon. Hyvä esimerkki tästä on myös alun Kuhnusarvio-kohtaus, joka alkoi tylsistyttää.

Romanssit olivat hauskoja, ja vitsejä ja naurua riitti. Ne toivat mukavaa teiniväriä elokuvaan, mutta veivät puhtia ja aikaa kunnon juonelta. Molemmat, Ginnyn ja Harryn sekä Ronin ja Hermionen romanssit tuntuivat tuulesta temmatuilta ja alkavan tyhjästä: jo elokuvan alussa Harry ja Ginny tunsivat toisiinsa vetoa, ja Hermionekin puheli melko avoimesti tunteistaan Ronia kohtaan. Hienovaraisuus oli jätetty pois.

Elokuvan alun kahvilakohtaus oli hauska mutta tarpeeton verraten siihen, mitä elokuvasta oli leikattu pois kirjaan nähden. Elokuvan loppu taas oli tunnelmallinen ja mukaansatempaava lukuunottamatta sitä, kuinka Harry seisoa toljotti katsomassa kun Dumbledore murhataan, sillä se ei sovi ollenkaan Harryn luonteeseen. Lukituskirous olisi ollut kirjan tapaan parempi vaihtoehto.

Arvosteluni sävy on negatiivinen, mutta voisin silti sanoa elokuvaa hyväksi. En pitänyt monista muutoksista ja leikkauksista, mutta toisaalta on hienoa, että elokuvasta on tehty omanlaisensa. Huumori oli loistavaa, ja näyttelijätyö onnistunutta. Voisikin sanoa, että omassa lajissaan mainio elokuva, kunhan ei keskity tarinaa rikkoviin muutoksiin, joita aiemmin kritisoin. Juoni polki kuitenkin hyvin eteenpäin, ja toivon vain, että kaikki puuttuvat palaset laitetaan viimeisissä elokuvissa kohdalleen.

Poissa Simbelmynë

• Iltahämärä
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MistMoon155
« Vastaus #158 : Heinäkuu 17, 2009, 07:06:02 »
Leffa on nähty, yönäytöksessä tuli oltua. Päälimmäinen tunne: oli se kyllä mahtava. Sanoisin että paras tähän mennessä. Tähän tietenkin vaikuttaa se, että PP on ehdottomasti lempikirjojani, oli mahtavaa vihdoin nähdä kirjan tarinan heräävän eloon, vaikka juoni ei oikein noudatellutkaan aina kirjaa parhaimmalla mahdollisella tavalla.

Ensinnäkin, hauskuutta todellakin löytyi, en muista, milloin viimeksi olen samalla lailla nauranut leffassa. Ron oli tietenkin taas aivan loistava, Rupertilta se huumori tuntuu tulevan niin luonnostaan. Yllättävää, jopa positiivisella tavalla, oli että Harrykin pääsi vähän huumorin makuun, se Hämäkäkin hautajais-kohtaus oli aivan hervoton, koko Felix Felicis -juttu ylipäätään. Kuitenkin hauskuutta tuntui tosiaan olevan välillä liikaa, kun ottaa huomioon kirjan vakavuuden. Huumoria on hyvä olla, mutta kun se ei ollut pääosassa kirjassa, niin ei se saisi olla noin räikeästi leffassakaan. Vie huomiota tarinan todelliselta luonteenlaadulta.

Surulliset, tunnelmalliset, vakavat kohtaukset oli jäänyt aivan liian vähälle huomiolle. Dumbledore olisi todellakin ansainnut upeat hautajaisensa, se oli yksi asia, minkä leffassa oletin ilman muuta olevan, kun se on kirjassa vielä kuvattu niin kauniiksi tilaisuudeksi. Hirnyrkeistä olisin toivonut enemmän, ja enemmän niitä muistoja, jotka antoi pohjan koko hirnyrkkienjahtaamis-suunnitelmalle. Ylipäänsä ne oli kirjassa tärkeä asia, ja ne sivuttiin vain parissa kohtauksessa, ja aivan liian nopeasti. Toivottavasti ne käsitellään kunnolla sitten viimeisissä leffoissa. Luola-kohtaus oli kyllä upea, varsinkin just se Dumbledoren tuliryöppy. Dumbledore muistutti tässä leffassa paljon enemmän kirjojen Dumledorea, mikä oli hienoa. Myös Kalkaros ja Draco oli oikein onnistuneita.

Kaikki rakkaussuhteet sun muut oli kyllä suloisia. Ronin ja Lavenderin suhde oli just niin höpsö kun kirjassakin, Ron lemmenjuoman alaisena aivan mahtava, ja Ron ja Hermione vaan niin sulosta katseltavaa. Harryn ja Ginnyn, ja Hermionen ja Ronin suhteet kyllä ilmesty aivan liian aikaisin, ja ihan puun takaa sanoisinko. Ja ihan ihmeissäni olin myös, kun Tonks sanoi Remukselle "sweetheart". Se oli sellainen *häh, nytkö jo* hetki.

Isoin asia, mikä hieman häiritsi: lisättiin liikaa kohtauksia, joilla ei ollut mitään tekemistä kirjan tapahtumien kanssa, ja jotka sitten veivät kallisarvoista aikaa niiltä oikeasti merkittäviltä tapahtumilta. Se alun tyttö siellä kuppilassa, ihan ihme juttu. Samoin kotikolon palaminen ja se pelloilla juoksentelu. Tuo kotikolo-kohtaus kuitenkin sopi paremmin leffan juoneen, mutta oli silti hieman liioiteltu. Niin ja kotikolo näytti aivan erilaiselta, pihoineen ja sisäportaikkoineen. Jotenkin se kakkosleffan kotikolo oli niin tyypillinen itsensä, tässä se vaikutti jotenkin vieraalta. Ja lopuksi, Tylypahkan taistelun olisin ehdottomasti halunnut nähdä, se on yks kirjan jännimmistä kohdista.

Kaihoisalla mielellä ja jännityksellä seuraavia elokuvia odotellen.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2009, 15:16:41 kirjoittanut Simbelmynë »
"Hogwarts will always be there to welcome you home." - J.K. Rowling

07.07.2011 <3

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
« Vastaus #159 : Heinäkuu 17, 2009, 09:24:26 »
Ai niin, minne se nuori Lucius tosiaan jäi?! Ei hän kyllä muinaisiin Kuhnunsarvion juhliin olisi kuulunutkaan, mutta odotin näkeväni hänet.
Jos se oli sitten jossain niissä Slughornin valokuvissa? JA toistaalta, kaikki muistaa mikä hypetys niistä nuorista kelmeistä ja Lilystä oli silloin ennen FKta ja sitten Lilyä ei vissiin nähty olleenkaan (Prinssin tarinaa ajatellen ISO moka).

Aloitetaan vaikka sillä, että annan elokuvalle kolme tähteä viidestä. (Vertailun vuoksi VK 4, SK 3½, AV 4, LP 2½, FK 3+)

SPOILAA TÄSTÄ ETEENPÄIN

Pettymyksen tuska on tässä jo laimentunut Vuotisnäytöksen jälkeen. Olihan siinä pätkässä paljon hyvääkin.
Rupert on tähti, mutta Daniel ja Emma nostivat todella tasoaan FKsta. Paljon puhuttu "Hermy itkee Ronin takia" oli mielestäni upeasti toteutettu (Harryn "It feels like this.", aloin melkein itkeä itsekin), vaikka antaa suhteesta taas erilaisen kuvan mitä kirjoissa. Se Harry/Ginny sen sijaan oli vähän "täh".
Bonnie Ginnynä oli tavattoman jäykkä, eikä vastannut kyllä yhtään sitä kuvaa, minkä hänestä kirjan kautta saa. Heidän suhteensakin vaikutti elokuvassa siltä, että he "himoitsivat toisiaan suunnattomasti" ihan näkyvästi, vaikka kirjassa sitä mielestäni hyssyteltiin. Itse ainakin ajattelin kuudetta lukiessa, että Ginny vaikutti olevan jo "täysin" yli Harrystä. Ja sitten ne heidän väliset "flirttinsä", voi luoja se muffinin syöttö (ja Ron tuli sitten siihen väliin tarjoamaan Harrylle piirasta :DDDDDdd) ja hajosin ihan totaalisesti, kun Ginny kumartui sitomaan Harryn kengännauhoja, luulin jo, että... Suudelma siellä salassa häiritsi siksi, että Ginny ei ollut vielä virallisesti eronnut Deanista. Ja sitten vielä se, että elokuvan lopussa heidän ilmoitetaan olevan yhdessä? Silloinhan niiden kuului erota! Ihan turha käänne!
Dracon osa oli rakennettu mielestäni hyvin. Häntä kävi sääliksi. Etukäteen odotin kohtausta, jossa Draco murtaa Harryn nenän, mutta kohdalle sattuessa se ei ollutkaan hauskaa vaan minua aidosti kammotti. Kylppärikohtaus oli vaikuttava (mutta missä Myrtti!).
Luna oli ihanasti taas esillä. ("I'll bring someone cool.") Mielestäni Tonksin korvaaminen Lunalla toimi tosi hyvin. Nevilleä puolestaan olisi saanut olla paljon enemmän (vaikka eihän hänellä isoa osaa kirjassa ole) ja minulla kuohahti, kun hänet oli pistetty tarjoilijaksi. Lisäksi minua ärsytti, kun hän oli siellä liemitunnilla :D
Cormag oli ihan super :DDDDd Se flirttinuolaisu sai minut melkein laskemaan naurusta alleni. Olisin halunnut nähdä häntä ja Hermionea enemmänkin (Hermionen kuhnujuhlapuku oli muuten upea!) Myös Lavenderia rakastin. Ihanan hupsu teinirakastunut tyttö.
Elokuvassa ei ollut Nigelia. JESSS!
Ron, minä rakastin jokaista hetkeä. Kun hän oli rakkausliemipöhnässä nauroin vatsani ihan kipeäksi.
Vanhemmista näyttelijöistä Minerva oli ihana ("And Potter, take Weasley with you, he looks far too happy." <3). Poppy oli liikuttava Albuksen ruumiin äärellä (en edes tiennyt, että Gemma Jones oli jo Pottereissa, aloin kaipaamaan häntä, kun kuulin Jin Broadbentin kiinnityksestä).
Slughorn ei näyttänyt kyllä siltä miltä kuvittelin, mutta hänen ilmeensä olivat aivan hervottomat! Sellainen sopivasti limainen ("Haluatteko, että annan hänen kerätä minut?" "Kyllä." :DDDDd). En kuitenkaan pitänyt yhtään siitä millainen hän oli Hämäkäkin hautajaisissa - kirjassa hän lypsää myrkyn vaivihkaa. Ja mikä se lilja-juttu oli olevinaan?! Minua yökötti, leffoissa ei ole muistaakseni ollut vielä kertaakaan noin kornia juttua!
Dumbledore, varsinkin hänen kätensä, oli pettymys. Minä olen aina ajatellut sen käden luurangon kädeksi, jonka päälle on nahistunut palanutta ihoa... Hän ei ollut mielestäni lämmin, eikä toisaalta sitten vastapainoksi ylimielinenkään. Varsinaisesti nappiin meni repla "Severus, please...", mikä mielestäni antoi elokuvan katsojalle sen kuvan, ettei Seve halunnut tappaa Albusta. Kirjassahan ei voi tulkita juuta eikä jaata.
Sain slaakin (hyvällä tavalla), kun se eka klonkku hyökkäsi.
Voi Severus, minä kiljaisin ilosta nähdessäni hänet ensikerran PPssä (enkä nyt edes ole kovin suuri Rickman-fani...). Muuten Spinners End oli turhan nopeasti ohi, kuten Hirmukin tuossa sanoi. Olinko minä oikeasti ainut, jota häiritsi ne Narcissan laajentuneet sieraimet?
Narcissa ei mielestäni ollut Narcissa. Minulle asti tunteet kyllä tulivat, mutta se tukka vain oli niin kamala ja nainen romuluinen :DDDd Bella oli puolestaan mahtava, varsinkin polttaessaan Hagridin mökkiä.
Kotikolon poltto oli aika random juttu. Ja varsinkin se Tonksin "kultaseni" Remukselle. Minä huusin siinä vaiheessa: "MITÄH?!" Hei, ei se noin mennyt kirjassa! Remuksesta saa nyt ihan väärän kuvan! Polttokohtauksessa oli jotain hyvääkin; minä melkein itkin, kun se hökkeli syttyi ja Arthur henkäisi: "Molly!" Paikkaa Molluskaisen puutosta.

Sitten vielä ulkonäöstä. Kaapuja olisi saanut olla useammin. Kuvaus itsessään oli _mieletön_, mahtavaa kamerankäyttöä. Myöskään erikoistehosteita ei ollut liikaa (Arnold <3), kuten joissain aiemmissa (köhköh, Pikarin "vartti lohikäärmettä jahdatessa", köh).
Musiikki toimi valtaosin hyvin, mutta jossain kohtaa (en muista missä) se "ampui yli" tai oli päälle liimattua. Musiikittomuus aika ajoin kasvatti hyvin jännitystä.
Yhteenvetona, elokuva tuntui paljon lyhyemmältä kuin mitä se oli, mutta toisaalta tarina hyppi paljon, ja minulle tuli fiilis, että joka toisesta välistä oli leikattu sellainen "selittävä siirtymä" -kohtaus pois. Hajanainen, mutta hauskahko (LP kyllä pesee kaksimielisyyksissä kuus-nolla); joitain hyvin muutoksia ja toisaalta paljon kehnoja valintoja. Jo ihan Lav-Lavin ja Cormagin takia tähtiä helähti siis ***
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa Don Hessu

• Onneton Tunari.
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • There's No Easy Way Out...
    • Hessu's Music Profile
« Vastaus #160 : Heinäkuu 17, 2009, 09:43:32 »
En oo itse vielä nähny... Mutta tässä V2.fi arvostelu jos jotakuta kiinnostaa:

http://v2.fi/arvostelut/viihde/557/Harry-Potter-ja-puoliverinen-prinssi/

Ja näyttää olevan K-11. Hmph. Voi olla etten katso ollenkaan
...But what you do... Makes you who you are.

Unelma. Tahdonvoima. Omistautuminen. - Pakkotoisto.com

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #161 : Heinäkuu 17, 2009, 10:18:23 »
Nyt on leffa nähty ja täytyy sanoa, että oli aivan mahtava leffa. Ilman muuta paras tähän astisista.

Tästä eteenpäin tulee spoilia, joten jos et ole vielä nähnyt elokuvaa, älä lue seuraavaa.

Leffa alku oli toteutettu upeasti. Sillan tuhoaminen oli todella vaikuttava kohtaus. Dursleyden puuttuminen ei häirinnyt ollenkaan, koska aika pienihän heidän osansa kirjassakin on. Kuhnusarvion luona vierailu oli myös kivasti toteuttu. Horatiuksen laihuus, ei kauheasti pistänyt silmään, niin hyvin hän roolinsa hoiti. Siitä iso plussa hänelle. Sitten Kalkaroksen luona vierailu. Se oli ihan kiva kohtaus, olisi ehkä voinut olla pidempi, mutta ihan hyvä näinkin. Narcissan näyttelijän ulkonäkö pisti aluksi hieman silmään, mutta ei se loppuen lopuksi hirveästi häirinnyt Weasleyn Welhowitsit oli myös hieno ja aika hauska kohtaus. Sitten itse Tylypahkan tapahtumiin. Minusta oli hauska idea näyttää välillä Malfoyn puuhia tarvehuoneessa ja välillä taas muita kohtauksia. Muistokohtaukset oli toteutettu hienosti ja tykkäsin molemmista Valedroista. Muistoja olisi voinut olla enemmän. Huispaus oli aivan mahtavaa, kuten aiemminkin. Ja oli ihanaa nähdä Ron huispaamassa. Kaulakorukohtaus oli aika dramaattinenkohtaus ja Ronin lemmenjuomasekoilut olivat hauskoja, varsinkin Kuhnusarvion halaaminen nauratti minua ihan sikana. Sen jälkeinen myrkytyskohtaus oli aika dramaattinen, kuten kirjassakin. Sairaalasiivessä vierailu oli myös kivasti toteutettu ja siinä tuotiin esille myös tulevaa, eli Ronin ja Hermionen suhdetta. Tykkäsin myös Ron&Lavender parituksesta. Jessie Cave hoiti hommansa hyvin. Sektumsempra oli myös tehty hienosti, vaikka verta ei niin kamalasti tullutkaan(ymmärtää hyvin, koska leffan katsoja ikäluokka on kuitenkin aika nuori). Harryn onnenjuomakohtaus oli myös aika hauska kohtaus. Sitten luolaan. Luolasta oli tehty mielettömän upea. Aivan kuten olin kuvitellutkin. Manalius-kohtaus oli aika pelottava, vaikka ne näyttivätkin TSH:n Klonkuilta. Dumbledoren kuolema oli todella hienosti toteutettu, vaikkakin ainoa mikä minua häiritsi, niin se että Harry meni sinne alas, vaikka kirjassa Harry on kangistettuna näkymättömyysviitan alla. Lopun taisteluita ja Dumbledoren hautajaisia jäin myös kaipaamaan, mutta ihan kiva loppu leffalta silti oli. Kokonaisarvosanaksi annan silti täydet 5 tähteä. Aion ostaa tän dvd:lle heti kun se ilmestyy.

Leffojen paremmusjärjestys: PP 10, LP 9, AV 9, FK 8, SK 8, VK 8
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2009, 19:21:00 kirjoittanut Tanzu »
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #162 : Heinäkuu 17, 2009, 10:32:12 »
SPOILAAN ELOKUVAA.
Kirjoittelinkin jo jotain tuonne miittitopiciin, kopsaan ainakin plussat ja miinukset:

+ Draco (osasi jopa itkeä)
+ minttuhammastahna<3
+ Lavender(/Ron)
+ McLaggen, se limaisuus oli niin NAMIA.
+ Leffan alku, valokuvaus ja Slughornin koti, DD:n lehti.. Minua DD:n vitsikkyys ei sinänsä haitannut, leffa oli muutenkin sen oloinen että suuri pilke silmäkulmassa tehty.
+ Ron, loistava Rupert Grint!
+ molemmat nuoret Voldut
+ musiikki
+ huumori, kaksimielisyys, flirtti :D
+ Bellatrix
+ huispaus

miinukset:

- Hermionen liian ilmiselvä ihastuminen Roniin
- Harryn ja Ginnyn suhde (pettivät Deania?)
- ei Fleur/Billiä
- Klonkku-manaliukset ja Harryn pulikointi siellä järvessä
- Kotikolon tulipalo
- Harry ei osaa enää käyttää näkymättömyysviittaa
- Harmaaselkä (mainittiinko edes, että se on ihmissusi)..
- Hermionen itku Harrylle huispauspitojen jälkeen. Hänen olisi pitänyt olla rauhallisempi.
- Snapen hyssyttely Harrylle ennen DD:n murhaa
- Ei hautajaisia
- kokonaisuudesta jäi vähän epäselvä; mikä tässä leffassa oli huippukohta. Hirnyrkit jäivät siis liian vähälle huomiolle.

En oikein tiedä, pidinkö vai enkö siitä Hermionen itku-kohtauksesta Harrylle. Ehkä se sitten kaiken kaikkiaan sopii elokuvaan, mutta kirjassa pienemmät eleet ovat kivempia.
Ehdottomasti paras Potter-elokuva tähän mennessä, ja tässä toistan taas itseäni...
"Pants - like shorts, but longer!"

Merliina

• Ankeuttaja
« Vastaus #163 : Heinäkuu 17, 2009, 11:14:32 »
Olipa kerrassaan aivan MAHTAVA elokuva :) Täytyy käydä kattoo toistamiseen ;D

Poissa Gollim

• Paras
  • Vuotislainen
« Vastaus #164 : Heinäkuu 17, 2009, 12:11:34 »
Tykkäsin kovatsi keskikohdasta, joka parhaimmillaan toi hahmoille jopa aivan uusia piirteitä, ja sai ajattelemana monet kohtaukset kokonaan eri lailla... sekä käsikirjoittaja, että ohjaaja olivat kerrankin tehneet jotain tulkintoja eivätkä vain kuvittaneet puolta kirjasta elokuvaksi. Ikävä kyllä loppu oli melko laimea (tosin ymmärrän, että toisto olisi valtavaa jos kahdessa peräkkäisessä elokuvassa olisi taistelua Tylypahkassa), eikä alkukaan oikein yltänyt keskikohdan tasolle vaan tuntui hyppivän paikasta toiseen.. Harryn ihme sekoilut siellä ravintolassa ja Dumbledoren, eh, tungettelevaisuus häiritsivät kaikkein eniten. Isoimmat plussat Lavenderista, joka oli hulvaton, sekä Felix Felicic -kohtauksesta joka oli varmaan elokuvien hauskin. Tykkäsin :)

Poissa Kurnuttaja

• Kukkakaali
  • Vuotislainen
« Vastaus #165 : Heinäkuu 17, 2009, 12:52:40 »
Näin leffan jo eilen, mutta tietenkään Vuotis ei voinut toimia siinä vähän yhdeksän jälkeen, kun tulin kotiin.

Täytyy sanoa, että petyin hiukan. Ehkä jopa melkein enemmän kuin vitosessa.

Luulen, että se johtuu niistä lisätyistä kohdista. Elokuvan alku aargh! Minä en saa mielikuvaa Harrystä keskellä yötä jossain ihme asemalla. Ja sitten Dumle vaan ilmestyy sinne.
Ja muuten, kahvilassa istuessaan se otti taskustaan jotain ja söi sen, mikä kumma juttu se nyt oli?

Sitten, joululoman aikana: Kotikolon kohtalo. Mieleni teki poistua koko salista, kirjassa ei ole mitään, mitä voisi kytkeä siihen juttuun. Ei mitään, Bellatrix vaan tulee ja sytyttää talon tuleen.

Loppu: ei, Potterin penska, missä viitta, missä viitta? Kohta ei ollut läheskään niin uhkaava, kuin kirjassa. Ei minusta ainakaan. Ja mikä se nyt oli, että Kalkaros on siinä Harryn vieressä ja äkkiä onkin jossain muualla tappamassa Dumlea. Täh?
Lisäksihäiritsi, että ne tyypit vaan käveli ulos. Kukaan ei huomannu mitään, muutama kuolonsyöjä vaan asteli linnan läpi. SItten Bellatrix vaan sytyttää Hagridin mökin tuleen (myönnän, kiva juttu. Inhoan pahiksia, mutta Bellasta on kyllä pakko pitää, ainakin vähän). Kalkaros ja Harry vähän kinaavat ja lopuksi Kalkaros lähtee jättäen puolitajuttoman Harryn makaamaan ruohikkoon.
Ja sitten oltiinkin jo Dumlen ruumiin luona. Minusta se oli suoraansanottuna, noh, en oikein tiedä. Se ei herättänyt minkäänlaista tunnetilaa, paitsi että milloin tämä loppuu, haluan vessaan. Kirjoja lukiessa pillitin koko ajan.

Olisin siis jäänyt kaipaamaan lopputaistelua (ja lisää Bellaa, repesin kun se juoksi siellä salissa jossain pöydän päällä ja kiljui jotain). Olisivat sen Kotikolo-jutun voineet jättää pois ja sen sijaan tehä ees kolmen minuutin pika-taistelun. Ja edes joku pieni juttu DUmlen hautajaisista, edes maininta. Fawks oli myös jotenkin laimea. Se vain lensi ohi ja kiljui.
Ja juuri se, että lopussa Hary ja Ginny ovatkin yhdessä. Anteeks nyt vaan, millon Harry sitten jättää Ginnyn? Nähdäänkö se seiskassa, vai eikö sitä nähdä ollenkaan?

Ei kokemus kuitenkaan ihan surkea ollut. Esim. ensimmäinen kuva Ronista lemmenjuomanvaikutuksesta sai koko salin repeemään. Ron oli muutenkin todella hyvä ("tytöt koituvat vielä kuolemakseni" *reps*) Pisteet Rubertille tästä. Myös Lavender oli mainio, Lonnukka-parka :D
Minusta muuten tuntui, että Ron/Hermione oli liian esillä. Siis, leffassa Hermione suorastaan myönsi suoraan pitävänsä Ronista, vaikka kirjassa hän ei itse puhu asiasta. Ginny/Harry oli myös hiukan liian esillä.
(Ja minua alkoi häiritä se Dumlen kysely Harrysta ja Hermionesta. Mikä se nyt oli?)

Elokuva oli siis päällisin puolin hauska, mutta juoneltaan hiukan tönkömpi. Oikeastaan loppua kohden kaikki alkoi mennä sekavaksi ja meinasin jo tippua kärryiltä.
En kuitenkaan sanoisi, että tämä on paras HP-leffa. Ehkä hauskin, mutta lisätty kohtaus ja lopputaistelun puuttuminen oli oikeasti häiritsevää.

Muoks. Liikaa asiaa mielessä, en muisanut äsken kaikkea.
Olinko ainoa, jota Narcissan ulkonäkö häiritsi? Hänen pitäisi olla vaalea, mutta ne hiukset olivat oudosti kaksiväriset. Hän näytti myös minusta liian vanhalta. EIkö Bellatrix ole vanhempi? MInusta hän näytti paljon nuoremmalta.
Ja muuten, Draco juttu onnistui mainiosti. Kaikki ne sen kokeilut sillä kaapilla. (Lintu-parka) vessa kohtaus oli myös hyvä, onneksi Kalkaros saapui pelastamaan, se oli oikeasti ällön näköistä, kun Draco alkoi vuotaa verta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2009, 12:57:27 kirjoittanut Kurnuttaja »

Poissa Ginger

• Tyy
  • Vuotislainen
  • Melko yksinkertainen
« Vastaus #166 : Heinäkuu 17, 2009, 12:59:07 »
Ja minua alkoi häiritä se Dumlen kysely Harrysta ja Hermionesta. Mikä se nyt oli?
Nokun kirjoissa "kaikki" luulee, että ne on yhessä (esim. Krum ja Rita nelosessa, Ron seiskassa). Kai sitä haluttiin tuoda tässäkin esiin, miltä se "näyttää ulkopuolisten silmissä", kun poika hengaa paljon tytön kanssa. Ja ilmeisesti tässä vielä haluttiin hieroa suolaa meidän H/Hr-fanien haavoihin, niin se vakuuttelu voidaan skipata seiskassa, ellei sitten haluta draamaa, että Ron luulee Harryn peluuttavan sekä hänen tunteidensa palon kohdetta että siskoaan XD

Itse siis pidin kys. dialogista :D
Those who don't believe in magic will never find it.
~ Roald Dahl ~
Ikuisuusprojekti

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #167 : Heinäkuu 17, 2009, 13:09:41 »
Kävin katsomassa leffan eilen yönäytöksessä. :)  Minulla oli mukana kaveri, joka ei ollut lukenut kirjaa. Ilmeisesti hän ei saanut juuri mitään irti. Itse tykkäsin leffasta valtavasti. Siinä oli paljon huumoria, mutta se oli myös aika surullinen.

Itkin todella usein. Leffaan lisätyt kohtaukset, joissa Hermione itkee Ronin takia, olivat aivan ihania. Samoin sairaalakohtaus, jossa Ron alkaa pöpperöisenä toistaa Hermionen nimeä. <3 Sektumsempra oli liikuttava ja erittäin onnistunut. Lopussa, se kohta jossa kaikki nostavat taikasauvansa kohti taivasta ja ne yhdessä ajaa pimeän piirron pois, oli uskomattoman kaunis. Minua ei ollenkaan haitannut hautajaisten poisjättäminen, kun tilalle saatin jotain niin mahtavaa. :D

Juonen nopea eteneminen häiritsi eniten. Kaikki tuli peräkkäin, ilman selityksiä. (Katie ja kaulakoru, Hämäkäkin hautajaiset..) En tykännyt ollenkaan hirnyrkkikohtauksesta. Järvi ei ollut musta ja pelottava, niinkuin kirjassa, vaan syvä ja kirkas, ainakin silloin kun Harrya vedettiin pohjalle. Kotikoloon hyökkäys oli totaalisen turhaa. Nehän vaan juoksi siellä pöheikössä.. Taikajuomakirjaa oli aivan liian vähän. Samoin muistoja. Niitähän oli vain kaksi! Alku metroasemalla oli kammottava. Ajattelin silloin että jos leffa jatkuu tähän malliin, siitä tulee huonoin ikinä. Mutta toisin kävi. Näin jälkeempäin ajatellen ja huonoista kohdista piittaamatta tämä taisi olla paras Potter-leffa kaikista.

Huumoria oli ihanasti. Ronin lemmenjuomakohtaus oli ylivoimaisesti paras asia koko elokuvassa. Nauroin itseni kipeäksi. Niin taisi käydä monelle muullekkin samaisessa salissa. :'D Myös Kuhnusarvio, joka salaa leikkeli kasvihuoneesta kasveja, ja säikähti sitten Harrya, aiheutti yleistä hilpeyttä. Ronin ja Lavenderin suhde oli ihanan höpsö. Hyvä että ne eivät kuitenkan koko ajan pussailleet.. Weasleyn Welhowitsit oli onneksi saatu mukaan, joskaan ei ihan niin hauskana kuin kirjassa. En enää muista missä vaiheessa se Arnold istui Ginnyn olkapäällä, mutta se oli kuitenkin tosi söpö yksityiskohta.
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #168 : Heinäkuu 17, 2009, 16:07:48 »
Kävin siis eilen... eikun tänään katsomassa tämän siellä yönäytöksessä. Ihana ja mukavan huumoritäytteinen leffa <3

Jos nyt aloitan huonoista puolista. Odotin koko elokuvan niitä Dumbledoren hautajaisia, eikä niitä sitten tullutkaan ;( Se olisi ehdottomasti pitänyt saada jotenkin mukaan siihen ja sehän olisi ollut, ainakin minun mielestäni paras kohta lopettaa elokuva. Ja sitten Narcissa, ihan hirveä! Ei sen oikeasti tuolta pitänyt näyttää. Ja manaliukset olivat aika outoja, loppuenlopuksi ihan mukavan näköisiä (öö). Kotikolon palo oli aika omituinen kohta ja samoin se sitä edeltävä suolla juoksentelu. Myös lopputaistelua odotin innolla, eikä sitäkään saanut nähdä. Tosin elokuva olisi venynyt ihan hirveän pitkäksi jos sellaiset "pikkuseikat" kuten Bill Weasleyn ja Fenrir Harmaaselän tappelu tai Albuksen kaartin kolikot olisi jossain kohtaa mainittu. Tästä kohdasta jäi kuitenkin hirvittävän kauheat ennakkoluulot Kuoleman varjelukset-elokuvaa kohtaan, jos siis kotikolo on palanut eikä Billistä tiedetä mitään.

Weasleyn welho witsit oli mukava lisä siihen, tosin se pelle siinä ulkopuolella oli aika pelottava. Ja muutenkin elokuva oli täynnä kaikenlaisia pieniä upeita yksityiskohtia ja asioita joita kirjoista on mausteeksi lisätty. On ehkä hyvä, että löysin tästä elokuvasta paljon enemmän hyvää kuin huonoa. Esimerkiksi tuo huumori, sitä oli ehkä vähän liikaakin, mutta voiko huumoria oikeastaan olla liikaa? Erityisen paljon pidin siitä, että Dracoa ja Severusta näytettiin niin paljon <3 Nämä kaksi ovat elokuvan helmiä. Heidän näyttelijänsä osaavat näytellä erittäin uskottavasti tuoden hahmoon juuri sitä mitä se kaipaa, hiukan jäykkyyttä ja pelottavuutta, mutta (ainakin Tom Feltonin tapauksessa) loppuen lopuksi sen ihana lopullisen herkän luonteen. Sen vessakohtauksen aikana olin täysin Dracon puolella, tyhmä Potter tuli sotkemaan ihanan Dracon asiat >:( Myös Bellatrixin näyttelijä osaa tuoda hahmoonsa sellaista ikäänkuin hulluutta ja samalla kauneutta, jotenkin mystinen sekoitus. Olinkohan ainoa joka nauroi esimerkiksi kun Kotikolo paloi? Kuulostaa hullulta, mutta nauroin erittäinkin epäsopivissa paikoissa juuri noiden hahmojen käytöksen vuoksi. Ja taas tulee sellainen olo, että loppuen lopuksi Pottereissa itse päähenkilökolmikko ei ikinä ole se kiinnostavin asia, vaan juuri nuo pahikset, joiden asenteessa on jotain...

Ah, tämän jälkeen olen taas ainakin pari kuukautta jossain Severus ja Draco-kuvioisten pilvien keskellä :)
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Giladra Carrion

• Kuolonsyöjä
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Pottermore: ShieldFang27063
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #169 : Heinäkuu 17, 2009, 16:37:34 »
No niin.. pakkohan tänne tulla tilittämään... Viesti on suurelta osin sama, kuin Finiin kirjoittamani, kun ei ole suurempia tarpeita muokkailla sanomisia...
Spoilailee luonnollisesti, kuten varmaan arvata saattaa.

Ai niin, minne se nuori Lucius tosiaan jäi?! Ei hän kyllä muinaisiin Kuhnunsarvion juhliin olisi kuulunutkaan, mutta odotin näkeväni hänet.
Jos se oli sitten jossain niissä Slughornin valokuvissa? JA toistaalta, kaikki muistaa mikä hypetys niistä nuorista kelmeistä ja Lilystä oli silloin ennen FKta ja sitten Lilyä ei vissiin nähty olleenkaan (Prinssin tarinaa ajatellen ISO moka).
Eikö se nuori Lucius ollut siinä Kuhnusarvion muistossa, jossa oli nuori Tom ja muita poikia? Ainakin Tony Coburn sanoi jossain haastattelussa, että hän esiintyy yhdessä muistossa, ja vedin kilarit siitä, kun oletin sen tietty olevan tuo kohta. Onneksi kyllä sivuutettiin jos siinä olikin, sillä Luciushan on n. 30 vuotta nuorempi Voldemortia, eli eivät todellakaan käyneet koulua samoihin aikoihin.
Yritin niistä kuvistakin bongailla, mutten kyllä niissä nähnyt...

Alun sillan rikkominen oli todella vaikuttavan näköistä, samaten se Ollivanderin(?) hakeminen Viistokujalta. Grau, Harmaaselkä oli aika hyvännäköinen, vaikkei täysin vastaakaan ihmissuden olemusta - tosin hänhän ei ollut susimuodossa, mutta sinänsäkin hämäsi, että hän oli noin rajusti eri näköä normivelhon kanssa.  
Bellatrix oli loistava, rakastan taas kyseistä hahmoa hieman enemmän, vaikka aina olenkin hänestä tykännyt. Ainoa kohta, jossa meinasin hieman kyynelehtiä, oli se kohtaus Kehrääjäkujalla, mutta onneksi siinä ei otettu Luciusta esiin. Silti.. Draco keräsi muutenkin pirusti sympatiapisteitä leffan myötä, ja voin jopa sanoa kenties pitäväni kys. hahmosta vähän enemmän, vaikka luonnollisestihan Dracosta pidän jo siksi, että hän on Narcissa/Luciuksen tuotos. :)
Narcissan hahmoon en ollut ulkonäöllisesti tyytyväinen, mutta kyllä se menetteli. Onneksi vaatetus oli onnistunut ja se luonne oli melko cissymäinen. Kiukutti, kun Matami Malkin -kohtaus oli poistettu, ja Draco hipsi äitinsä kanssa Borkin & Burkesille, vaikka oikeastihan hän karkasi äidiltään sinne... Mutta olisi voitu mokata pahemminkin, ei siinä mitään...
Ihana kohtaus siellä junassa, kun Draco rusentaa Harryn nenän.
Lunasta oli tehty vähän.. ei-niin-kirjojen-Lunan kaltainen, mikä vähän häiritsi.
Samaten häiritsi se, kun kuolonsyöjinä näytettiin samaa jengiä jatkuvasti, paitsi onneksi Carrowit vilahtivat Tylypahka -kohtauksessa. Olisin kaivannut siihen sitä taistelua ja edes jossain määrin Bill/Fleuria, mutta ei...
Hagridin tönön poltti Bella, se "Huhuu, Hagrid!" oli aivan ihana veto.  
Kotikolo tosiaan poltettiin maan tasalle, mikä sekin oli minusta jees, kun Weasleyistä en liikaa pidä, mutta senkin tilalla olisi voinut olla jotain muuta.
Teiniromantiikkaa oli liikaa, samaten humoristisia kohtia oli tungettu niitäkin hieman liikaa - PP ei ole erityisen humoristinen, ei olisi leffassakaan tarvinnut liikaa sitä.
Kohtaukset etenivät hyppien, asioita jätettiin selittämättä (mistä se sima Kuhnusarviolle tuli jne.). Myöskin Draco vs. Dumbledore -kohtaus oli typerä, liian lyhennetty, eikä siinä käynyt ilmi lainkaan Dracon pelkoa perheensä puolesta vaan oman henkensä puolesta, mikä häiritsi suunnattomasti.
Kuhnusarvio oli perfecto, vaikken häntä tuollaiseksi kuvitellutkaan. Broadbent veti roolinsa loistavasti, aivan kuten Helena Bellatrixina. Rickman oli Rickman, mitäpä uutta. Nuo kolme pelastivat leffan näyttelijäsuoritusten osalta, vaikka muutkin olivat toki hyviä, sekä nuori Tom oli niin osuva, että huh...
Lucius taisi tosiaan olla siinä Kuhnusarvion muistossa, missä on Tom ja muita poikia, mutta onneksi häntä ei mitenkään esitelty siinä tms., joten ei voi tunnistaa ellei tiedä. Enkä ole aivan saletisti varma, mutta en häntä muuallakaan bongannut. Luciuksesta muuten ei mainittu mitään, paitsi Harry luki kyllä lehteä alussa, missä oli "Malfoy's wife and son leave the trial" -artikkeli ja Luciuksen kuvaa, mutta sen olin kattonut You Tubesta etukäteen, joten osasinkin odottaa. Ja tietty junassa Draco mainitsi "isän puolesta", että niin...
Slash-viitteitä oli vähän joka välissä, joten ei tuo sektumsempra ollut mikään suuri poikkeus. Paras oli, kun Ron lemmenhuuruissaan ryhtyi halailemaan Kuhnusarviota ja leperteli tälle. :D
Dumbledore oli vähän enemmän Dumbledore, se oli ihan jees huomata - käytti jopa puolikuulaseja.
Siinä kohdassa muuten, kun oppilaat menivät Tylypahkaan ja Voro tullasi oppilaiden tavaroita, Dracolla oli isänsä käärmekävelykeppi kädessä ja Voro valitti siitä. Pisti silmään ja meinasin vetistellä...

Lainaus käyttäjältä: Simbelmynë
Isoin asia, mikä hieman häiritsi: lisättiin liikaa kohtauksia, joilla ei ollut mitään tekemistä kirjan tapahtumien kanssa, ja jotka sitten veivät kallisarvoista aikaa niiltä oikeasti merkittäviltä tapahtumilta. Se alun tyttö siellä kuppilassa, ihan ihme juttu. Samoin kotikolon palaminen ja se pelloilla juoksentelu. Tuo kotikolo-kohtaus kuitenkin sopi paremmin leffan juoneen, mutta oli silti hieman liioiteltu. Niin ja kotikolo näytti aivan erilaiselta, pihoineen ja sisäportaikkoineen. Jotenkin se kakkosleffan kotikolo oli niin tyypillinen itsensä, tässä se vaikutti jotenkin vieraalta. Ja lopuksi, Tylypahkan taistelun olisin ehdottomasti halunnut nähdä, se on yks kirjan jännimmistä kohdista.
Yhdyn tismalleen edelliseen, samat jutut jäivät minuakin vaivaamaan.

Samalla tasolla suurin piirtein FK:n kanssa - muuten olisi ollut parempi, mutta FK oli esim. aikuisnäyttelijöiden osalta parempi, joten siksi menee aika lailla samaan kastiin. Odotukseni olivat todella alhaiset, mutta kyllä tämä vähän oli parempi kuin mitä odotin, muttei mikään erityisen hyvä.

//Laitan minäkin Codenamea matkien tähän leffat paremmuusjärjestyksen. :D Parhaasta huonoimpaan: SK, AV, VK, FK, PP, LP. FK ja PP tosin ovat melko lailla tasoissa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 17, 2009, 17:09:56 kirjoittanut Giladra Carrion »
“We've all been raised on television to believe that one day we'd all be millionaires, and movie gods, and rock stars.
But we won't. And we're slowly learning that fact. And we're very, very pissed off.”

Poissa Codename

• Maagi Codee
  • Vuotislainen
  • Linnunradan huispaavat certemursut ;)
« Vastaus #170 : Heinäkuu 17, 2009, 16:56:26 »
Kävin katsomassa tämän Vuotiksen ennakkonäytöksessä ja oli oikein mukavaa, mutta siirrytään sitten ihan leffan pariin :P

Kun tätä tässä olen miettinyt, niin voin sanoa, että pidin. Olin leffaa suhteen hyvin neutraalilla tuulella ja tiesin paljon siitä, että mitä tai mitä ei ole leffassa, joka itse asiassa auttoi. En jäänyt siten kaipaamaan Dumbledoren hautajaisia, tai monia muita asioita, joista monet valittivat. Myös Kotikolon palamisen otin ihan hyvin, koska voidaanhan se vaikka rakentaa uudelleen :D Eikä minua niin kovasti haitanneet Fleurin ja Billin puuttuminen, koska ainakin Bill tullaan näkemään Kuoleman Varjelus-leffoissakin. Ja Fleurkin kanssa. Ainoa harmittava asia oli Hirnyrkit ja muistot, niistä oli ehdottomasti liian vähän puhetta leffassa.

Noh, loput laitan sitten plussina ja miinuksina, koska olen niin laiska, etten jaksa kaikkea kirjoitella noin kauniiseen muotoon:

+ Harryn, Ronin ja Hermionen näyttelijät olivat kaikki parantaneet taas roolitöitään
+ Luna oli edelleen yhtä hyvä kuin viidennessä elokuvassakin (ja leffassa oli taas selvää vihjailua Harry/Lunaa kohtaan!! Tai ainakin minun mielestä. Ja ainakin niiden välillä oli enemmän kemiaa kuin Harryn ja Ginnyn välillä :P)
+ Dumbledore. Minä kuulun harvaan joukkoon, joka on ihan pitänytkin Michael Gambonin Dumbledoresta ja tässä elokuvassa hän oli vieläkin parempi ja hauskempi ja Dumbledoremaisempi
+ Huumori! Dragonballsit, Cormagin ihme flirttailut, Kuhunusarvio, Ron lemmenjuoman alaisena ja Dumbledoren ihmeelliset puheet sekä Harry ja kahvilatyttö. Minua ei haitannut alun muuttelu, en minä jäänyt Dursleyta kaipaamaan :D
+ Visuaalinen toteutus totuttua Potter-laatua. Elokuvaa oli kaunista katsella sekä kuunnella.
+ Kalkaros, Alan Rickman teki taas loistavaa työtä Kalkaroksen kanssa. Jossain on valiteltu Puoliverisen Prinssin ja sen taikajuomakirjan vähyydestä leffassa, mutta eipä minua haitannut. Se on loppujen lopuksi aika turha juoni.
+ Bella. Bella. Bella. Helena Bonham Crater näytti taas miten tehdään hullu pahis.
+ Kuhnusarvio. Loistokas ja hänen näyttelijänsä oli aivan loistava. Juuri oikean höpsö ja ne ilmeet xD Hieno valinta hänen rooliin.
+ Minusta oli kivaa, kuinka Ronin ja Hermionen suhdetta vähän korostettiin. Hermionen näyttelijä teki hienoa työtä itkukohdassa.
+ Lavender oli niin Lavender :DD
+ Tässä elokuvassa oli minun mielestä mukavan rauhallinen tahti, asioita ei kiirehditty, vaan hahmojen annettiin hengähtää
+ Luola-kohtaus oli ihan siisti melkein kaikilta osiltaan. Visuaalisesti hieno, kuten muukin leffa
+ Nuorien Voldemortien näyttelijät tekivät hyvää työtä ja näyttivät muuten aika samanlaisilta :>
+ Dumbledoren kuolema oli surullinen, varsinkin se sauvojen nosto ilmaan, mutta...

- Dumbledore putoaaaaaa hidastettuna. Se vähän pilasi tunnelmaa XD
- Edelleenkin hirnyrkkien ja muistojen vähyys ja niitä ei otettu tarpeeksi huomioon.
- Huispaus oli vähän turha kokonaisuuden kannalta, sen olisi ehkä voinut ottaa pois ja laittaa jotain tärkeämpää tilalle
- Manaliukset eivät olleet tarpeeksi pelottavia (paitsi, kun ne ottivat Harrysta kiinni :D) ja miksi Harryn piti sinne järveen upota? :D
- Jotain pientä kärhämää siinä lopussa olisi voinut olla. Ei mitään suurta taistelua, mutta jotain.
- Fenir oli täysi turhuus. Hänen nimeään ei edes kerrottu eikä sitä, että hän on ihmissusi.
- Ginnyn näyttelijä oli edelleen vähän tönkkö.

Tuossa, mitä tällä hetkellä tulee mieleen :> Leffana ehkä toiseksi paras, AV:ta on vaikea minun silmissä voittaa ;) Parhausjärjestys tällä hetkellä siis tälläinen: AV, PP, FK, LP, VK, SK
Toivo on pylväs, joka pitää maailmaa pystyssä. | Kurkista sisään ;D | "Vaikka kaikki saa unohtua, kiitos siitä, kun liiankin kauan jaksoit mua. Huolit hulluuttas puolikkaan, enempää en oo osannut koskaan antaakaan." |

Kalessin

• Ankeuttaja
« Vastaus #171 : Heinäkuu 17, 2009, 17:08:23 »
Iltapäiviä kaikille =)

En ollut vuotisnäytöksessä vaan ihan ''normaalissa'' yönäytöksessä tätä tuoreinta Potteria katsomassa. Parin edellisen elokuvan pettymysten (lievä ilmaisu, varsinkiin edellinen; ''pisinkirja/lyhyin leffa'' oli todellinen rimanalitus) jälkeen odotukset eivät todellakaan olleet korkealla varsinkin kun ohjaajana jatkoi edellisen leffan tuholainen...

Alku oli (kuten näköjään monille muillekin) iso miinus: Harry seikkailemassa metroverkostossa jne ei millään lailla sovi siihen kuvaan, mitä kirja hänestä (ja tilanteesta) antaa. Jatko sitten.... parasta Potter filmatisointia tähän mennessä, vaikkei kirjaa juurikaan seurannutkaan. Tiedän että monet fanit ovat täysin toista mieltä mutta jos vertaillaan vaikka sormusten herraa niin samalla tavalla ohjaaja siinäkin otti itselleen sangen paljon vapauksia jotta lopputuloksesta tulis elokuvallisesti järkevä. Missään nimessähän ei lähes 1000 sivuisia opuksia elokuvaksi voisikaan tehdä jollei niitä (radikaalistikin) muokkaisi. Näyttelijät paransivat kautta linjan selvästi suorituksiaan, varsinkin Gambon ja Ratchcliffe jotka molemmat ovat aikaismemin mielestäni olleet lähes totaalisia epäonnistumisia castingin osalta: Gambon oli selvästi ottanut mallia Harrisin suorituksista ja oli kautta linjan vetänyt manovereejään pois rauhallisemman ja miettiväisemmän näyttelemisen tieltä. Daniel puolestaan (vaikkei edelleen minusta näyttelijä olekaan) oli edes siedettävä, hetkin jopa hauskakin.

Vaikka leffa selvästikin oli ''väliteos-odoteltaessa-finaalia'' niin ehkä se ylimääräinen puoli vuotta minkä tiimi oli saanut tuotantoyhtiön ''ansiosta'' oli ollut hyödyksi. Sangen paljon kyllä jätettiin kahden viimeisen leffan hartioille joten toivon, ettei niistä tulee mitään Transformers- tapaista actionpommia vaan että rauhallisemmallikin kerronnalle jäisi tilaa. Olenko muuten ainut joka odottelee tuskissaan pidempiä directors cut jne versioita näistä leffoista, joissa enemmän kirjojen yksityiskohtia saisi esille? Edelleen vertaus sormusten herraan: alkuperäiset leffat olivat ihan ok mutta kaukana kirjoista: pidennetyt versiot puolestaan aivan eri tasoa ja tavallaan hyvinkin uskollisia kaanonille, samaa mielestäni kaivattaisiin Potterien osalta (eikä olisi varmaan Warnerillekaan huono asia saada lisää DVD/BR myyntiä...).

Kumpa vuosi kuluisi nopeasti ja ensi kesä ja seuraava leffa olisi jo ovella =))

Poissa Ajatusliekki

• Vuotislainen
  • Where the heart lies
  • Pottermore: HallowGalleon47
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #172 : Heinäkuu 17, 2009, 18:07:20 »
Allekirjoittanut kävi katsomassa Tennispalatsin Perjantain aamunäytöksessä uuden potterin. Vaikka usein mielipide leffasta muuttuu alkuajatusten jälkeen, tulin jo nytt kommaamaan. Ehkä tulevaisuudessa teen kunnollisen analyysin.

Leffa on ns. Semiloistava eli Jossain Kasipuolen ja ysin rajamailla. Ehdottomasti parannusta Feeniksin Killasta, joka tunkaisee liikaa hahmoja yhteen sössöön, tehden siitä epämiellyttävän. Kutosessa painotettiin aika paljon Harryyn ja Dumbledoreen, ja minua alkoi häiritä loppumaissa, ettei Hermione ja Ron edes kauheasti sa ruutuaikaa, verrattuna vaikka Ekoihin kolmeen leffaan. Nyt he ovat enemmäänkin vaan statisteina the Pottershowssa. Elokuvan uudet hahmot olivat onnistuineita. Pidin paljon Kuhnusarviosta (Joka suomennettiin jossain kohdassa KUHNUSSARVENA) Ja myös McLaggenista. Myös Tom Felton oli vakuuttava, ja onneksi Draco sai huomattavasti lisää ruutuaikaa. Vitosessa hän taisi sanoa korkeintaan kolme vuorosanaa. Hän ei silti näytä 16 vuotiaalta :D.

Alkoi harmittaa keskivaiheilla se, kuinka juonta sekoitellaan liikaa. PP oli minusta kenties LPn mukana parhainten leffaversioksi väännettävä kirja. Krijassa arvostin sitä, että siinä ei ollut tätä Actionsuperia niinkuin vitosessa lopussa oli (Ai että se oli ärsyttävä se Dumbledoren ja Voldemortin taistelu). Ajattelin että elokuvassa olisi enemmän keskustelua, ja nii olikin (+++) muta oi miksi, oli pakko tunkea siihen elokuvaan maailman turhin kohtaus ikinä, taistelu kotikolossa? Helkutin turha. Lupin olisi saanut olla jossain muussa kohtauksessa. Mites ne selittää sen, missä Harry on kesän ajan seiskassa? Vai alkaako se suoraan häistä (Jos alkaa kiroan David Yatesin). Ilahduin siitä ettei lopussa ollut mitään megataistelua. Se oli kaunis kohta, kn ne kaikki nostaa sauvansa. En tiedä, miksi.

Onneksi Harry/Ginny ei ollut leffan tärkein juttu. Jos olisi, olisin kironnutt koko poppoon. Sitä oli juuri sopivasti vähän. Eroaminen olisi pitänyt tapahtua kyllä lopussa. Huumori kukki yllättävän paljon elokuvassa, vaikka kirjassa oli ns. lopunajan tunnelmat. Ronin seikoillut erijuomien alaisena oli mitä huvittavinta katsottavaa. Watson ja Grint olivat paranteet näyttelyään. (Ja silti niin vähän ruutuaikaa :/) Radcliffe oli jo kohtalainen (JA kyllä se itku voitti AVn 10-2) mutta hän olisi voinut olla välillä vähän totisempi (Esim se "Im the Chosen one!" Oli todella ylinäyteltyä). Kaikkein kamalinta oli, että osa HYVISTÄ hahmoista oli takaalalla. Esim Neville puhuin vaan kerran! Ja silloinkin tarjoilijana. Hagrid olisi ansainnut olla elokuvassa enemmän, mutta jokaelokuvaista käyntiä teellä hänellä ei tapahtunut. Luna oli hauska hahmo, jota Evanna Lynch vetää hyvin. Snapea oli liian vähän, mutta lopussa oli todella hyvä ratkaisu, se että hän tuli ensin ns. hyssyttämään Harryä, eikä hän vetänyt skitsoja coward kohtauksessa (Kyl hän olisi voinut kyllä enemmän hiiltyä. Ihan kin hän olisi lähtenyt Harryn luota ystävällisissä merkeissä).

+Näyttelijät
+Musiikki
+Huumori
+Tunteelliset kohtaukset
+Suurin osa kirjasta eroavat jutut on ollut hyviä

-Taistelu kotikolossa!
-Jotkin asait tapahtui liian varhain
-Harry/Ginny suudelma ah niin kliseistä!
-Sektumsempran K11 oli niin väärin kirjan sanomalle.

9-

Viisasten kivi 9
Salaisuuksien Kammio 7 1/2
Azkabanin Vanki 7
Liekehtivä Pikari 8
Feeniksin Kilta 8-
Puoliverinen Prinssi 9-

Toivottavasti KV I & II Eivät ole mitään super action pläjäyksiä vaan vähän pohtivimpia niinkuin tämä.
mus mus -> Ajatusliekki

Poissa Kurnuttaja

• Kukkakaali
  • Vuotislainen
« Vastaus #173 : Heinäkuu 17, 2009, 18:32:12 »
Ja minua alkoi häiritä se Dumlen kysely Harrysta ja Hermionesta. Mikä se nyt oli?
Nokun kirjoissa "kaikki" luulee, että ne on yhessä (esim. Krum ja Rita nelosessa, Ron seiskassa). Kai sitä haluttiin tuoda tässäkin esiin, miltä se "näyttää ulkopuolisten silmissä", kun poika hengaa paljon tytön kanssa.
Jokin tämän tapainen teoria päässäni liikkui. Silti se jäi häritsemään, kun Dumlen suusta kuului tuollaisia, tuntui muutenki turhalta. Tai sitten olen ainoa, jolle tuntuu olevan itsestään selvää, ettei Harry ja Hermione ole pari, kun en ole Harry/Hermione-fani :P

Jäi kyllä outo maku suuhun tosta leffasta. Jotenkin oli hyvä, mutta tuntui silti huonolta. Kohtausten lisääminen on ihan varmasti syynä näin viisaisiin ajatuksiini. (Muistin vasta tänään, että se Tonks sanoi Remukselle jotain: "kulta, mennään" tai muuta vastaavaa. Remus/Tonksia ihan väärässä kohtaa, olisi voinut vasta lopussa palajstua (en kyllä tiedä miten).
Yhyy, itken yhä sen taistelun perään.

Poissa April

• ½ kaksosista
  • Vuotislainen
  • lisää Weasleyn Welhovitsejä!
  • Pottermore: LumosNiffler27512
« Vastaus #174 : Heinäkuu 17, 2009, 19:14:06 »
Kävin katsomassa uusimman Potterin vuotiksen ennakossa keskiviikkona.Pieniä pettymyksiä lukuunottamatta leffa oli mahtava.Kohtaukset olivat aika hyvin toteutettu.Annan 9+.Viisasten kivi 10,salaisuuksien kammio 8,azkabanin vanki 7+,liekehtivä pikari 7-,feeniksin kilta 9-.
"It's sort of exciting, isn't it? Breaking the rules." - Hermione

"Who are you and what have you done with Hermione Granger?" - Ron