Kirjoittaja Aihe: Suomenkielisten Pottereiden kannet (6. kansi julkistettu!)  (Luettu 92590 kertaa)

0 vuotislaista ja 3 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
  • Tupa: Mary Sue
Vs: Suomenkielisten Pottereiden kannet (6. kansi julkistettu!)
« Vastaus #300 : Kesäkuu 17, 2011, 18:22:56 »
No ne "kaulaliinat" toki häiritsee, mutta ne taitaa tosiaan olla kaapujen kaulukset & saattaahan ne olla tarkotettu Tylypahkan väreiksi...

Ja Salaisuuksien kammion kannessa ne tyypit taitaa olla Malfoyt kun tarkasti kattoo, mutta mulle ne on aina Voro ja Kalkaros... :DD

Joo Malfoythan ne on. Salaisuuksien kammio-kirjan aikoihin ei vielä tiedetty että Malfoyden hiukset ovat vaaleat, koska niiden väri mainitiin ekan kerran vasta Azkabanin vangissa.

Ei varmaan pidä paikkaansa. Mainittiin jo Viisasten kivessä..

Ei, kyllä Tanzu on oikeassa, Malfoyden hiusten väri mainittiin ensimmäistä kertaa vasta AV:ssä.
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Nenyan

• kedavrankäyttäjä korkokengissä
  • Vuotislainen
  • kuolonsyöjätär
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #301 : Kesäkuu 17, 2011, 18:27:58 »
No ne "kaulaliinat" toki häiritsee, mutta ne taitaa tosiaan olla kaapujen kaulukset & saattaahan ne olla tarkotettu Tylypahkan väreiksi...

Ja Salaisuuksien kammion kannessa ne tyypit taitaa olla Malfoyt kun tarkasti kattoo, mutta mulle ne on aina Voro ja Kalkaros... :DD

Joo Malfoythan ne on. Salaisuuksien kammio-kirjan aikoihin ei vielä tiedetty että Malfoyden hiukset ovat vaaleat, koska niiden väri mainitiin ekan kerran vasta Azkabanin vangissa.

Ei, kyllä Tanzu on oikeassa, Malfoyden hiusten väri mainittiin ensimmäistä kertaa vasta AV:ssä.

Muuten olen ihan suurin piirtein tyytyväinen kirjojen kansiin, mutta juuri SK:n kansi häiritsee niityen Malfoyden hiuksien takia :( mutta sehän ei ole kuvittajan vika kuten yllä mainittiin

~nya
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2011, 18:43:33 kirjoittanut Nenyan »
I´m touching hands with someone seriously beautiful
I feel it burning andI know I´m standing far too close
I´m telling lies and if it shows I see that he don´t care
I know he wants to take me home and get on out of here

Poissa Linnaea borealis

• Luudan päällä joka säällä!
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #302 : Kesäkuu 17, 2011, 18:41:05 »

Ai jaa. Luulin että se mainittiin siinä, kun Harry ja Draco tapaavat Matami Malkinilla, mutta nyt kun tarkistin, ei siitä sanottu hölkäsen pöläystä.
Ehkä olen sitten vaan lukenut Potterit turhan monta kertaa, ja pidän itsestäänselvyytenä, että Malfoyn hiusten väri mainittiin viisasten kivessä.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2011, 18:44:52 kirjoittanut puskajussi »
"Urheutta on monenlaista. Vaaditaan paljon
urheutta nousta vastustamaan vihollisiaan,
mutta sitä tarvitaan myös silloin, kun noustaan
vastustamaan ystäviä."

Poissa Livingstone

• Arvon Victory Queen Liv the EVIL Mastermind Jedi Goddess of Mattomaa
  • Vuotislainen
  • Sirius, taivaankannan kirkkain tähti.
  • Pottermore: NimbusScale161
« Vastaus #303 : Kesäkuu 17, 2011, 20:07:34 »

Missä kohtaa? En mä ole huomannut ja olen lukenut VK:n jotain 20-30 kertaa.
VK:ssa on mainittu vaaleasta pojasta, joka viittasi muistaakseni pojan kalpeuteen/ihonväriin, mutta itse tarkistin kyseisen asian muutama vuosi sitten, enkä läytänyt VK:sta tai SK:sta viittauksia Malfoyden hiustenväristä.

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #304 : Kesäkuu 17, 2011, 20:09:09 »

VK:ssa on mainittu vaaleasta pojasta, joka viittasi muistaakseni pojan kalpeuteen/ihonväriin, mutta itse tarkistin kyseisen asian muutama vuosi sitten, enkä läytänyt VK:sta tai SK:sta viittauksia Malfoyden hiustenväristä.

Juu tuo kalpeus mainitaan VK:ssa, mutta hiusten väri tosiaan vasta AV:ssa.

Lainaus Viisasten kivi 13. painos sivu 87:

"Kaupan perällä seisoi kalpea ja suipponaamainen pika pallilla, ja toinen noita kiinniti neuloilla pitkän mustan kaavun hihaa."
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 17, 2011, 20:13:22 kirjoittanut Tanzu »
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Rowan

• Ankeuttaja
« Vastaus #305 : Kesäkuu 25, 2011, 17:11:45 »
En tykkää oikein niistä kansista. Malfoyden hiukset on mustat, Luna brunetto, ja näyttää jotenkin kummallisesti pojalta (ehkä mulla on silmissä vikaa...?)

Ykkösen kannesta:

Aika hyvä, mielenkiintoinen tulkinta kaavuista :D

Kakkonen:

En tykkää, tosiaan noi pikku virheet + että Ginnyn silmät on ruskeat, muttaa sitä ei varmaan vielä tossa vaiheessa tiedetty?

Kolmonen:

Varmaan lempparikanteni, paitsi, että ankeuttajat on valkoisia ja Hiinokka tumma, eikä vaalea, mutta minusta Hiinokka näyttää noin miltein paremmalta...

Nelonen:

En oikein tykkää, jotenkin tylsä...

Vitonen:

Harry näyttää jotenkin vanhalta, en tiedä miksi, mutta James on onnistunu hyvin + se Luna...

Kutonen:

Aika mielenkiinoinen, Harrylla muuten siniset silmät tuossa O.O

Seiska:

Tykkään kanssa tosta kannesta :)

//Sori, jos luettelointi on kiellettyy

Poissa Ninzai

• Vuotislainen
  • Rohkelikko
« Vastaus #306 : Heinäkuu 06, 2011, 01:26:53 »
Minusta ne kirjojejn kannet ovat (anteeksi,että sanon näin suoraan) niin rumia! kun kattoo näitä kirjojen kuvia http://deepwellbridge.files.wordpress.com/2010/02/harry-potter.jpg ja sitten suomalaisia niin ovat nuo minust ahienompia ees jonkin verran kun suomalaisen piirtämät!.
Minusta suomalaisen piirtämät kuvat esim potterin tai ylipäätänsä niiden hahmojen nenät häiritsevät minua ne ovat jotenkin niin pitkiä ja jäykkiä.Ne ovat myös jotenkin ilkeän näköisiä.Antavat väärän käsityksen minusta hahmoista.

Poissa Mangoria

• Nurkassa kyyristelijä
  • Vuotislainen
« Vastaus #307 : Heinäkuu 06, 2011, 10:42:49 »
HUOM! Feeniksin killan kannessa toinen Harry (jolla ei ole sitä outoa pipoa ja joka taikoo) on tietenkin Harryn isä James Kalkaroksen muistossa- miksi hänellä muuten olisi pähkinänruskeat silmät? :)
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 06, 2011, 10:59:29 kirjoittanut Hufflepuff »
S-spiders...s-spiders..they say I have to tapdance...I don't want to tapdance...

Hufflepuff -> Mangoria

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Vastaus #308 : Heinäkuu 06, 2011, 10:56:39 »

Vitonen:

Harry näyttää jotenkin vanhalta, en tiedä miksi, mutta James on onnistunu hyvin + se Luna...

Luna? Tarkoitatko sitä hahmoa siinä ajatuseulan vieressä. Ei se ole Luna vaan nuori Sirius Musta.

Poissa Räyhähenki

• Jokapaikantuho
  • Vuotislainen
  • Rähähää!
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #309 : Heinäkuu 06, 2011, 12:20:28 »
Minä en alussa tykännyt Launiksen kansista yhtään, enkä vieläkään paljon, mutta olen oppinut sietämään niitä.
Ne takakannen yksittäiset kuvat ovat yleensä ihan hienoja, mutta jotenkin ne etukannet ei iske. Ne hahmot on ehkä vähän liika kaukana ihmisistä, joten minun on vaikea ajatella niitä inhimillisiksi (vaikka toisaalta, jos ne olisivat superkomeita ja kauniita sopusuhtaisia ihmisiä, niin ehkä ne tuntuisivat mallinukeilta enemmän, kuin kirjan eläviltä hahmoilta.) ja niihin samaistuminen on vaikeaa. Kansien takia en kyllä olisi koskaan kirjoja ostanut. Aikaisemmin, kun vertailin suomalaisia esim. ruotsalaisiin ja britti kansiin, minusta tuntui vääryydeltä, kun meillä on niin "huonot" kannet, mutta nyt olen melkein oppinut pitämään niistä.
Kansikuvien väritys on mielestäni hieno, vaikka ihmiset eivät näytäkään mielestäni ihmisiltä, niin esimerkiksi Liekehtivän pikarin takakannessa oleva Nuuhku on todella hieno.
Mutta yritän linkittää tähän kannen ja muitakin piirrustuksia, joista pidän todella paljon.http://wolfshadowxd.deviantart.com/favourites/39007773#/d2qyuuf ja http://thegeekcanpaint.deviantart.com/gallery/25450178?offset=0#/d2rkvu9. Tätä tilannekuvaa olisin itse toivonut ensimmäisen kirjan kanneksi: http://thegeekcanpaint.deviantart.com/gallery/25450178?offset=0#/d2rii17
Jos linkittäminen ei onnistu, niin ainakin kuvia voi ihailla, kun kirjoittaa googleen thegeekcanpaint ja Harry Potter.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #310 : Elokuu 09, 2013, 10:08:40 »
tätä aihetta mä oon jo odottanut... sillä mua on myös vaivannu se et miksi Lockhart on niin naisen näköinen siinä kannessa! onko Lockhart sitten niin naisellinen?
ja Malfoyn mustat hiukset...
ehkä Launis ei sitten ole perehtynyt kirjoihin niin kovin tarkasti ja ajatteli vain että he ovat ns. synkkiä ja laittoi heille mustat hiukset.
ja en muista varmasti mutta eihän Hermione kirjassa korjannut Harryn silmälaseja (vaan se kohta oli vain lisätty viisasten kivi leffaan) joten Harrylla voi olla rikkinäiset lasit.

korjatkaa jos perustelut on väärät...

Lockhart on siinä NIIIN naisellisen näkönen että luulin sitä ekaks Mollyks xD
Samaten mä luulin niitä Malfoyita joikski Säilän ja Imupaperin työntekijöiks. Ja toisekseen, Salaisuuksien kammiossa herra Weasley korjasi Harryn lasit jos nyt oikein muistan.

Ja sitten Viisasten kiven kannesta; luulin ensin itsekin niitä lepakoita pinneiksi, mutta eikös ne ole ihan oikeita lepakoita. Ja jos nyt Launis ei lukenut kirjoja niin miksi se nyt olisi noin ne tehnyt? Ja minun mielestä ne kannet on hieman rumat, verrattuna alkuperäisiin.
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Ohjattava luumu

• Laupias sadepilvinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #311 : Elokuu 09, 2013, 13:20:27 »
En tiedä, onko joku muu jo tän huomannut, mutta Viisasten kivessä ja Salaisuuksien kammiossa Harrylla on vihreät silmät (kuten olla pitää) mutta Puoliverisessä prinssissä ne on siniset! Onkohan Launis kattonut leffat, ja saanut niistä vaikutteita?

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #312 : Elokuu 09, 2013, 19:08:39 »

Vitonen:

Luna? Tarkoitatko sitä hahmoa siinä ajatuseulan vieressä. Ei se ole Luna vaan nuori Sirius Musta.
Olen aina miettinyt tätä vitoskannen kuvaa ja nyt viimein, vuosien pähkäilyn jälkeen sain vastauksen. Onneksi on Vuotis olemassa!

En tiedä, onko joku muu jo tän huomannut, mutta Viisasten kivessä ja Salaisuuksien kammiossa Harrylla on vihreät silmät (kuten olla pitää) mutta Puoliverisessä prinssissä ne on siniset! Onkohan Launis kattonut leffat, ja saanut niistä vaikutteita?
Olen itsekin pariin otteeseen pannut merkille tämän, mutta en ole pahemmin miettinyt asiaa. Kirjoissahan puhutaan vihreistä silmistä eikä sinisistä..
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #313 : Elokuu 19, 2013, 09:55:06 »
Itse pidän suomalaisista kansista. Ne kertoo aina jokaisesta kirjasta jotain.

Mutta asiaan: Olen aina miettinyt, kuka Kuoleman Varjelusten takakannessa on. Tietäisikö joku vastausta?

Poissa unknow

• lukematon lehti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ErisedElm16162
« Vastaus #314 : Elokuu 19, 2013, 16:24:05 »

Mutta asiaan: Olen aina miettinyt, kuka Kuoleman Varjelusten takakannessa on. Tietäisikö joku vastausta?

Itse en ole koskaan pitänyt suomalaisista kansista ja mielestäni takakansien tekstit paljastavat aivan liikaa tarinasta. Kannet ovat kuitenkin vain kansia ja tarina sen sisällä on tärkeämpi.

Eikös Kuoleman Varjelusten takakannessa komeile Lujahaka.
I'm going to do what I want to do. I'm going to be who I really am. I'm going to figure out what that is. -Emma Watson

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #315 : Elokuu 19, 2013, 16:33:30 »

Itse en ole koskaan pitänyt suomalaisista kansista ja mielestäni takakansien tekstit paljastavat aivan liikaa tarinasta. Kannet ovat kuitenkin vain kansia ja tarina sen sisällä on tärkeämpi.

Eikös Kuoleman Varjelusten takakannessa komeile Lujahaka.

Ai! Niinpä tietenkin. Olen vain kuullut sitä takakannen henkilöä sanottavan Voldemortiksi, tai Harryksi aikuisena.. Molemmat veikkaukset kyllä täysin pielessä.

Poissa katjuska

• ainoa laatuaan
  • Vuotislainen
« Vastaus #316 : Huhtikuu 29, 2014, 21:11:02 »
Kuka se hihhuli on siellä taustalla? Se joka lentää...size]

Koska vitosen kannessa on ajatusseula, se saattaa viitata Kalkaroksen kamalimpaan muistoon. Siinähän James leijutti Kalkarosta. Joten luulen että se "hihhuli" on Kalkaros.

//unohdin manita PP:n kannen. kansi oli hyvä, minulle tuotti vaikeuksia tunnistaa Ginny. Ensin luulin että se on Molly, ja aloin miettiä, mitä ihmettä Molly teki Tylypahkan koulupuku päällään. Mutta sitten muutaman päivän päästä tajusin että se on Ginny. Tekstini saattoi olla vähän sekavaa, mutta se ei haittaa ainakaan minua.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2014, 20:47:19 kirjoittanut katjuska »
"In 900 years of time and space I’ve never met anyone who wasn’t important"- The Doctor

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 18, 2018, 21:30:17 kirjoittanut Tanzu »

Poissa Gil

• Vuotislainen
  • Pottermore: LightHowl8815
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #318 : Kesäkuu 19, 2018, 01:07:52 »
Mä en ainakaan osta kovakantisena noita koska pidän suomenkielisten kirjojen alkuperäisistä kansista enemmän. Musta on paljon persoonallisempaa että joka kieliversiolla on omat kantensa jos ne jo on kuin ottaa jonkun muun kieliversion kannet. Toisaalta en ole ikinä suhtautunut hyvin muihin kuin jo itsellä oleviin kansi versioihin.

Poissa Stargazer

• astrum metallum
  • Vuotislainen
  • we were here
  • Pottermore: CrimsonScale68
« Vastaus #319 : Kesäkuu 19, 2018, 02:43:37 »
Onhan noi todella hienoja kansia, mutta en mä ehkä ihan pelkkien kansikuvien perusteella lähtis uusia painoksia hankkimaan kun vanhatkin on vielä ihan lukukelpoisia. Eikä niissä sitä paitsi mitään uutta oo niiden kansien lisäks, joten olis lähinnä rahantuhlausta. Alkuperäiset suomenkieliset + englanninkieliset löytyy jo hyllystä niin ei sinne varmaan enää kolmatta versiota mahtuiskaan.

Paitsi ne kuvitetut versiot, ne on upeita ja niiden keräämistä aion ehdottomasti kyl jatkaa. Niissä on visuaalisuus kohdallaan.
To be rich is to seek, to relive the memory