Kirjoittaja Aihe: Suomenkielisten Pottereiden kannet (6. kansi julkistettu!)  (Luettu 95429 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Puska

• Ankeuttaja
Nii-in... Siis suomalaisten Potterien kannet.
Mitä mieltä ootte? Esim. Salaisuuksien  Kammion kansista? Mun mielestä ne on aika kummalliset...
Ensinnäkin: Malfoytten (ainakin mun mielestä ne on Malfoyta :)) hiukset on mustat? Eikös niitten pitäny olla vaaleet? Ja sitten Lockhart:illa on ripset vaikka Harryllä ei oo...? Mä sitten kiinnitän aika pieniin asioihin huomiota xD.  Ja sitten Harryn lasit on siinä rikki...? Eikös niitten pitäisi olla ehjät...? Okei, en oo varma onko samanlaista viestiä jo, mutta poistatte jos poistatte, aurorit. (:

Hei, sovitaanko näin että tässä topicissa puhuttaan kaikista suomenkielisten Pottereiden kansista?
- Chokito

Muoks, Selvä, sovitaan. :]
Muokkista taas... Luulin Krumia Volduks, kunnes StarLight mulle ystävällisesti ilmoitti, että se on Krum. xD

Muokkista muokkista:
Mielestäni ihmiset on kuvattu hienosti, pidän niistä nenistä tosi paljon, mutta niitä kaikkia ei oikein tunnista... Oikein. :P Värit on hianot ja kaikkea, kyllä kyllä. Minä kuvittelin Harryn aina kiharahiuksiseksi, niinkuin kannessa näkyykin... ? Mielestäni Daniel Radcliffe ei ollenkaan ole Harrymainen, vaikka silti hyvä onkin. ;] Mielestäni VK:ssa on hyvä Ron, tosin jotenkin hiukset ovat ihmeelliset. Hermionekin on juuri sellainen niinkuin kuvittelin, paitsi ilman niitä ihme lepakko pinnejä tai vastaavia...

Muokkista taas:
Viitosen kannet ovat musta IHANAT! Oikeasti! Se Harry on niin söpö siinä, kun se taikoo, jaihanan myrtsi, kun Pimento pitää siitä kiinni! Luulin Siriusta kyllä ensin uudeksi oppilaaksi, kunnes huomasin, että sillähän on koiran korvat... Saisivat kyllä Siriuksen hiukset olla mustat, mutta kelpaavat noinkin. Pimento on paras! En kuvitellut sitä aivan NOIN kamalan näköiseksi, mutta jokatapauksessa oikein hyvä, ja vakuuttava... xP Kuka se hihhuli on siellä taustalla? Se joka lentää..?

Otsikko väliaikaisesti muutettu -Krum the krummitus

Cassandra

• Ankeuttaja
Suomenkielisten Pottereiden kannet (6. kansi julkistettu!)
« Vastaus #1 : Huhtikuu 06, 2003, 18:41:05 »
Salaisuuksien Kammion kannessa minua häiritsi eniten Lockhart. Näytti siinä enemmän naiselta kuin mieheltä, ja tietysti ne Dracon ja Luciuksen hiukset. Mutta minusta Launis osaa kuvailla asioita varsin omaperäisesti, ja se on hyvä se. Tosin hän ei varmaankaan ole lukenut kirjoja, tai ainakaan kovin tarkasti  :wink:

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • ID 12 (Sessun vaimo)
  • Pottermore: BronzePhoenix3707
  • Tupa: Puuskupuh
Re: Salaisuuksien Kammion kansi
« Vastaus #2 : Huhtikuu 06, 2003, 19:06:39 »
1. Malfoyt
Launis ei ollut lukenut kirjoja minun tietääkseni, joten mistä hän tietäisi minkä värisiä heidän hiuksensa ovat?

2. Lockhart
Gilderoy oli "hieman" turhamaisempi ja ehkä jopa jollain tavalla naisellisempi kuin Harry. Ripset vain korostavat tätä.

3. Harryn lasit
Harryn lasit on rikki, ne on vanhat ja niitä on liimailtu ja teippailtu kokoon monta kertaa Dudleyn takia. Ei siis ehjiä laseja. :P
Ilmamerirosvot tottelevat aina äitiään.
<AdamGibbon> (( Mun sydän hakkaa hirveän lujaa. ))
<CainGibbon> (( iik, iik, jännää jännää. o: ))

Chokito

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Huhtikuu 06, 2003, 19:26:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Cassandra"
Salaisuuksien Kammion kannessa minua häiritsi eniten Lockhart. Näytti siinä enemmän naiselta kuin mieheltä,

Gilderoy Lockhart on narsisti ja huolehtii kauneudestaan samalla tavalla kuin nainen, sitähän se julkisuus saattaa tuottaa, eikös? ^_^

Ja Malfoysta. Taru sanoi, että hänen tietääkseen Launis ei ole lukenut Pottereita. Minä en itse tiedä onko hän lukenut vai ei, mutta jos on, niin hänellä saattaa olla oma kuvitelmansa heistä.
Kyllä minäkin näen joitakin ihmisiä ihan erilaisina kuin kirjassa, vaikka kirjassa olisi nimenomaan kerrottu hahmojen ulkonäkö.

anakisha

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Huhtikuu 06, 2003, 20:36:31 »
tätä aihetta mä oon jo odottanut... sillä mua on myös vaivannu se et miksi Lockhart on niin naisen näköinen siinä kannessa! onko Lockhart sitten niin naisellinen?
ja Malfoyn mustat hiukset...
ehkä Launis ei sitten ole perehtynyt kirjoihin niin kovin tarkasti ja ajatteli vain että he ovat ns. synkkiä ja laittoi heille mustat hiukset.
ja en muista varmasti mutta eihän Hermione kirjassa korjannut Harryn silmälaseja (vaan se kohta oli vain lisätty viisasten kivi leffaan) joten Harrylla voi olla rikkinäiset lasit.

korjatkaa jos perustelut on väärät...

Poissa innna

• vuotislapsi
  • Vuotislainen
  • kun olet kohdallani viulut soittavat taustalla
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #5 : Huhtikuu 06, 2003, 21:08:08 »
Kun tässä on nyt lupa puhua kaikista kansista, niin eikö vain olekin Liekehtivän pikarin kannessa Harry, Krum, Fleur, Cedric (kirjoitetaanhan se noin? Apua.) ja Myrtti?

Yksi entinen kaverini väittää että Krum olisi Voldemort. Todella kummallista. Sitten olen monasti yrittänyt perustella sitä, että hän on Krum, mutta ei.
"Somewhere, something incredible is waiting to be known." - Carl Sagan

Sirima Granz

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Huhtikuu 06, 2003, 21:43:49 »
Launiksen kannet ovat mukavan värikkäitä ja vetoavat lapsiin...Itse kyllä pitäisin enemmän jos ne Launiksen nenät olisivat oikeassa mittakaavassa. Harryn nenä on kuin oksa. Suomalaisista kansista pidän eniten LP:n kansista. AV:nkin kannet ovat tosi hienot. Vähiten pidän VK:n kansista. Pliisut.

Totta tooshiaan, ne Malfoyden hiukset ovat kyllä ihan väärän väriset. Ja ensimmäisen kerran nähtyäni SK:n kannen, tosiaan luulin Lockhartia naiseksi :]

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #7 : Huhtikuu 06, 2003, 21:44:34 »
Tyynyliina:
On se Krum. Sillä on hiukset, huulet, normaalit silmät ja nenä. ^^ Volde taasen on taasen kaljuton, huuleton, punasilmäinen ja viiltonenäinen.

Poissa Voyageuse

• Vuotislainen
« Vastaus #8 : Huhtikuu 07, 2003, 10:19:42 »
Olettekos huomanneet, että suomenkielisten Pottereiden eri painoksissa on erillaisia kansia. Kaverillani on nimittäin jostain osasta (en muista mistä) kaksi erinäköistä versiota.

Ostin viimeviikolla Azkabanin vangin ranskaksi. Siinä se vasta on törkeän ruma kansikuva! Siihen verrattuna suomenkieliset kannet ovat lähes täydellisiä taideteoksia!
Calm, calm, calm

Poissa JFA

• Halihörhö
  • Henkihörhö
  • Sukupuoli: Velho
  • Pyhmis
    • Facebook
  • Pottermore: StoneSnidget154
« Vastaus #9 : Huhtikuu 07, 2003, 10:27:43 »
Tuosta Launiksen Malfoysta.
Muistaakseni Dracon hiusten väri kerrotaan tarkasti vasta kolmannessa kirjassa.
Voin tosin olla väärässäkin.. Mutta näin muistelen Launiksen puolustelleen 'virhettään'.

Pikavilkaisin ykköskirjaa, ja siellä Dracoa kuvaillaan vain kalpeaksi. Enkä huomannut juuri missään vaaleita hiuksia mainittavan. Sama juttu kakkosessa.
Tai sitten pikavilkaisin huolettomasti.

JFA
Petunia Dursley for the next DADA teacher. Seriously!

Poppy

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Huhtikuu 07, 2003, 10:31:42 »
JFA, pistäkää seuraavaksi huispauskysymyksiin, että milloin Dracon hiusten väri mainittiin ensimmäisen kerran :P No ei vaiteskaan. Mutta minäkin muistelisin, että kyseinen hiustenväri mainitaan vasta kolmannessa kirjassa. Itse en ole erityisempi suomalaisten kansien ystävä (niiden takia en kirjaan aikoinani meinannut koskeakkaan), mutta siinähän ne menee. Ei kannet kirjaa pahenna.

Aredhel

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Huhtikuu 07, 2003, 11:12:22 »
Joo, minustakin se Malfoyn hiusten väri mainittiin vasta kolmosessa. Ja voihan olla, että Launis luuli Dracoa tummatukkaiseksi, kun kalpeaihoiset sitä usein ovat. Minua ei Launiksen kansissa häiritse mikään muu kuin se, että ekassa kirjassa Hermionella on hiukset saparoilla ja hänellä on lepakkopinnit päässä! Ei paljon voisi epähermionemaisempaa enää olla...
 Luin joskus jonkun haastattelun Launiksesta Suomen kuvalehdestä, ja siinä hän mainitsi, että velhoilla pitää ehdottomasti hänen mielestään olla pitkät nenät. En kyllä ymmärrä miksi, mutta minunkin mielestäni se on tosi velhomainen piirre

Nazg

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Huhtikuu 07, 2003, 13:01:21 »
Minun mielestäkin ne nenät ovat kamalat. Ja Harryllä on joku 70-luvun kampaus (afrokiharat :roll: ). En tykkää.
Ruotsinkielisten kannet ovat tosi hienoja, Launis pitäisi ottaa mallia niistä.

Krozam

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Huhtikuu 07, 2003, 15:06:08 »
Minun mielestäni on suorastaa häpeä, että niin hyvässä kirjasarjassa on niin huonoja kansia! Ne ovat aivan kamalia, kuin... Pilakuvia! Minä en hyväksy sitä, että fantasiasta tehdään noin karkeaa pilaa! Pratchettinkin hahmot sentään ovat ihmisen, eivätkä minkään nuken näköisiä!

Okei, nyt saa vuodatus riittää. Ei missään muussakaan näkemässäni kannessa ole mitään hyvää kuvaa...

Minä luulin Lockhartia SK:n kannessa Mollyksi aina siihen saakka, kunnes luin tämän topicin!:D

Ja totta kai Launis on lukenut kirjat ennen kuin piirsi kannet! Mistä ihmeestä te saitte päähänne, ettei olisi?

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #14 : Huhtikuu 07, 2003, 15:14:27 »
Launiksella on ihana tyyli! Pidän erityisesti niistä nenistä... :wink:

Juu, lisää virheitä: Cedric Diggoryn hiukset ovat hiekanväriset, vaikka niiden kuuluisi olla tummat.

Mutta Launispa laittaa kansiin muitakin hahmoja, kuin Potterin: esim. enkkuversiossa nelossa on vain Harry ja lohikäärme ja Tulisalama. Plah.
pecc@QuakeNet

Isabella

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Huhtikuu 07, 2003, 16:51:59 »
Kyllä se vaan niin on, että Launiksen kansissa parhainta on ne nenät. Kukaan ei koskaan oo tehny, eikä varmaan koskaan tuu tekemään yhtä komeita neniä.. :wink: Varsinki VK:n takakannessa Dumlen nenä on vertaansa vailla.  :D Muutenkin hahmot ovat persoonallisia.
Pakko tunnustaa, että ite luulin Lockhartia naiseks. Tajusin erehdykseni vasta, kun olin SK:n puolessa välissä.. :oops:
Paras suomalaisista kansista on ehkä LP, mä tykkään, kun siinä on monta tyyppiä. AV on kyl kans tosi hieno... Kunnioitan Launista suuresti, harva osaa tehdä noin mageet kannet. :D Hyvä kirja ansaitsee hyvät kannet.

Samwise

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Huhtikuu 07, 2003, 17:15:52 »
Launiksen kannet... hmm... mitähän sitä sanoisi...VK:n kannessa Harry, Ron ja Hermione ovat kyllä tosi tyhmän näköisiä. Sen sijaan takakannen Dumppis on tosi hauska.
SK:n kannessa: Ginny on hieman apinamainen  :P  Enkä minä kyllä vieläkään yhdistä tummahiuksisia tyyppejä Malfoyiksi.
AV:n kansi on oikeasti hieno. Hiinokka on upeasti piirretty ja Harry ja Herm näyttävät suhteellisen järkeviltä. Ja takakannen Koukkujalka on tosi söpö. Varsinkin, kun sen suusta pilkottaa rotanhäntä ^_^
LP:n kanteen on ahdettu paljon tavaraa. Harry näyttää Harryltä ja Fleur on myös hyvä. Cedric ja Viki katsovat jonnekin tyhjyyteen...
Myrtti on kamala. Aaveethan ovat kuolleita ihmisiä, ei mitään harmaita vaahtosammuttimia... Taustan lohikäärmeet ja hautapaadet ovat myös ihan kiva lisä.  Sirius takakannessa on myös hyvin piirretty.
Muidenkielisten kirjojen kannet ovat kyllä vielä kamalampia. Ja miten musta tuntuu, ettei kukaan muu kuin Launis osaa piirtää Harrylle pörröisiä hiuksia! Kun sitä kerran hoetaan kirjoissa, miksi piirtää Harrylle sliipattu tukka? En ymmärrä...
Ja Launiksen parasta on ehdottomasti nenät!

Chokito

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Huhtikuu 07, 2003, 17:40:09 »
"Tiedän kyllä että Harry Potter kansien maalauksiani arvostellaan negatiivisestikin, mutta minulla on oma tyylini.."
Jotain tuon tapaista Launis sanoi, kun oli koulussamme vierailemassa.
Muistuttaisin että isot nenät taitavat kuulua Launiksen tyylin piirtää ihmisiä, enkä ala haukkumaan kenenkään tyylejä.
Minä pidän suomalaisista Pottereiden kansista. Ne ovat mielenkiintoisia.

Minusta ne nenät tuovat jotenkin ilmettä. Hassua ja outoa, eikös?

Noelia

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Huhtikuu 07, 2003, 18:11:22 »
Wow!!! Kiitos teille : ) Olen miettinyt pääni puhki kuka se "virkamies" SK:n kannessa on : )

Kaverilla (off-topic en olis ikuna uskonu, että hän lukisi Pottereita ja kaikki löytyy hyllystä) on suomalainen AV, jossa on jenkkikansi, tikkukirjaimet ja irto(paperi)kansi...
Onko kukaan nähnyt moista???

Mutta onko se tosiaan Myrtti siinä LP:n kannessa? Ei kyllä ole hajuakaan kuka se voisi olla...

Muoks... Eh... Huti meni... Kaverilla on VK missä on jenkkikansi...

Morwen

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Huhtikuu 07, 2003, 19:45:50 »
Launiksen tyyli on hauska ja omaperäinen, ja suomalaiset kannet ovat tosiaankin hyviä moniin muihin verrattuna. Minä pidän kyllä noista kansista tuollaisina.

Ja olen nähnyt tuollaiset irtopaperi- jenkkikannet, minulla on itsellä Viisasten Kivessä sellaiset. Siinä tosin lukee virheellisesti, että kannen olisi tehnyt Launis...

Minä muuten luulin Liekehtivän pikarin kannessa Krumia Voldemortiksi, Fleuria Narcissaksi, Cedricia Bagmaniksi ja Myrttiä Winkyksi. Hmm...  :P Muiden kirjojen kansissa olen tunnistanut henkilöt ainakin luullakseni oikein.

sahh

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Huhtikuu 07, 2003, 20:04:59 »
Pidän paljon Launiksen kansista. Paljon enemmän, kuin esimerkiksi brittiläisistä tai amerikkalaisista. Omassa LP:ssäni on amerikkalaiset kannet ja ne on niin rumat, kuin olla voi. Onneksi sentään paperikannet, niin ne saa tuosta pois... Tosin, tuo pelkkä vihreäkin on vähän ankea.

Ne isot nenät tekevät kansista persoonalliset. Pidän niistä. Jos Launis alkaisi yhtäkkiä piirtämään "normaalinenäisiä", pimahtaisin varmaan.

Siitä Liekehtivän Pikarin kannesta vielä... En ajatellut, että siinä olisi Myrtti ^^ Mutta nyt kun katsoo, niin kyllähän se Myrtiltä näyttää.. Oma mielikuvani vain on reilusti pulleampi.

Eniten pidän Azkabanin vangin kansista. Siinä Harry on parhaiten oma itsensä. Liekehtivästä pikarista en sen sijaan niin kauheasti välitä... Siinä Harry on jotenkin... Epäharrymainen ^^ Mutta huomattavasti parempi kuitenkin, kuin nuo ulkomaalaiset versiot, joita olen nähnyt...

Eiköhän pointtini tullut selväksi. Noin.

Poissa Taru

• Kesäkettu
  • Sanomaton
  • *
  • ID 12 (Sessun vaimo)
« Vastaus #21 : Huhtikuu 07, 2003, 20:34:04 »
Minä pidän Launiksen kansista, ne on omaperäiset. :)

Nenät juuri ovat siksi ihania, koska ne on isoja. :D Taiteellinen näkemys.

Launis on todella hyvä piirtämään. Vaikka joskus epäröinkín kirjojen lukemista kannen takia, mutta sitten uteliaisuus voitti. ^^

Mielinoita

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Huhtikuu 07, 2003, 22:04:37 »
Launiksen kannet ovat mahtavia. Voittavat KAIKKI maat mennen tullen.

Eikö kukaan ole huomannut tuota paksua väritystä? Se on niin ihanan paksua, olen aivan kateellinen.

Nenät ovat ihania. Ja onhan Fleurilla ja Cedricillä aika tavalliset nenät LP:n kannessa. LP:n kansi on muuten suosikkini. Ihunat lohikäärmeet, juonta paljastava hautatausta, synkyyttä kuvaava taustaväri, Harryn vaikeuksia kuvaava ilme, täydellinen Fleur (eh, eikö kaavun pitänyt olla sininen, vai olenko aivan pihalla?).

Yksi iso miinus. Nuo vaattet. Nuo viitat. Pienet viitat aivan omituisissa väreissä. Kyllä niiden musta pitäisi edes olla. Ja tuo järkky ruotsireunus. Voisi olla edes sinivalkoinen.

Aredhel

• Ankeuttaja
« Vastaus #23 : Huhtikuu 08, 2003, 10:25:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Miss Finnigan"
Ihunat lohikäärmeet, juonta paljastava hautatausta, synkyyttä kuvaava taustaväri, Harryn vaikeuksia kuvaava ilme, täydellinen Fleur (eh, eikö kaavun pitänyt olla sininen, vai olenko aivan pihalla?).

Ei siinä mainittu, että Fleurin kaapu olisi aina sininen, hänen kaapunsa vain sattui olemaan tanssiaisissa sininen. Eikä kirjassa taidettu mainita, minkä värinen Beuxbatonsin koulupuku oli? Mainittiin kai vain, että kaavut olivat ohuita.

Serafiina

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Huhtikuu 08, 2003, 10:37:31 »
Chokito kirjoitti:
Lainaus
"Tiedän kyllä että Harry Potter kansien maalauksiani arvostellaan negatiivisestikin, mutta minulla on oma tyylini.."
Jotain tuon tapaista Launis sanoi, kun oli koulussamme vierailemassa.

Onnenmyyrä, olisinpa ollut siellä. Pidän Launiksen kuvituksista yleensäkin, hän piirtää täydellisen ihania, värikkäitä pilakuvia poliitikoista ja ne ovat todella näköisiä.

Potterit eivät nyt ehkä ole siitä Launiksen parhaita, mutta ovat ihan persoonallisia kuitenkin. Esimerkiksi englantilaiset kannet ovat vähän liian kiiltokuvamaisia ja saattavat estää omien mielikuvien syntymistä hahmoista. On varmaan todella hikoiluttavaa puuhaa yrittää taiteilla jotain sellaiselle yleisölle, joka tuntee aiheen kaksikymmentä kertaa paremmin.