Kirjoittaja Aihe: Suomenkielisten Pottereiden kannet (6. kansi julkistettu!)  (Luettu 91225 kertaa)

0 vuotislaista ja 2 Ankeuttajaa kyttää tätä aihetta.

Lottie MidNight

• Ankeuttaja
Suomenkielisten Pottereiden kannet (6. kansi julkistettu!)
« Vastaus #75 : Elokuu 31, 2003, 16:20:05 »
Minunkin mielestäni salaisuuksien kammion kannessa oleva Lockhart näyttää aika paljon naiselta. Ainakin silloin kun en ollut vielä lukenut niin luulin häntä selvästi naiseksi.
   Ja sitten kannen Ginny. Ennen kuin luin luulin häntä Hermioneksi. Ihmettelin kyllä hiustenväriä, hieman luettuani kyllä selvisi että hän onkin Ginny.
    Ai ovatko ne tyypit siellä takana Malfoyt? En ole tiennytkään koska he eivät mielestäni muistuttaneet ketään kirjan hahmoa. Kuvittelin että he ovat joitain taikaministeriön jäseniä tai jotain.

Poissa Mirame

• Vuotislainen
    • http://miramii.livejournal.com
« Vastaus #76 : Syyskuu 06, 2003, 16:08:00 »
Mun mielipiteitä:
Ron on ruma VK:n kannessa. Ginny on outo SK:n kannessa. AV:n kansi on hieno ja myös ne pikkuiset ankeuttajat sielä alhaalla... LP:nkin kannet ovat ihan hienot.
Mutta esimerkiksi englannin-mallisen (lastenkirjan) VK:n kansi on hirveä! Ja eivätkä ne muutkaan ole kovin hienoja...
Amerikan LP:n ja OotP:n kannet on kaikista hienoimpia! Mutta ne 3 ensimmäistä on rumia....kenties eri piirtäjä?

Vaikka suomalaiset kannet eivät ole kovin hienoja, niin on sentiään edes omat kannet kun eikö joillain mailla esim. brasilialla ole amerikkalaiset kannet...tai no en minä tiedä
ava by iita

marya

• Ankeuttaja
« Vastaus #77 : Syyskuu 07, 2003, 13:18:44 »
Mun mielestä Launiksen kannet ovat aivan LOISTAVIA! Niisä on ihanasti liioteltu, varsinkin nenissä. Launiksen tyyli on omaperäinen ja ne ovat ehdottomasti parhaat potter kannet. Lockhartia minäkin kyllä luulin naiseksi kannesta päätellen, mutta Lockharthan on melko turhamainen. Ja Malfoyllakin ovat tummat hiukset, eikä vaaleat ja Cedrigilläkin on vaaleat hiukset, vaikka hänellä oikeasti on tummat (itse kuvittelen vaaleiksi) MUTTA silti Launiksen kannet on mahtavia :)

Poissa Ulputti

• harmaan loputon tihku
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #78 : Syyskuu 18, 2003, 10:51:04 »
Ihmettelen kovasti, miten kummassa nelosen kannen tummahiuksista jurottavaa hahmoa voidaan luulla Voldemortiksi!

Voldemortillahan on hyvin käärmemäinen nenä, joka erottuu kasvoista lähinnä viillosmaisten sieraintensa ansiosta.

Kuvan henkilöllä taasen on mahtava kyömynenä.

Kyllä ihmettelen, ja kovasti.

Eikä Voldemort edes esiintynyt koko kirjassa 'entisenä' itsenään, vaan nykyisessä kammottavassa muodossaan. (Ja tietysti sinä toukkamaisena iljetyksenä.)
pecc@QuakeNet

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Rohkelikko
Suomenkielisten Pottereiden kannet?
« Vastaus #79 : Helmikuu 27, 2004, 10:51:14 »
Ne ovat aivan ihanat!Mika Launis osaa piirtää:)Amerikkalaiset versiot ovat tylsiä. Nämä ovat omaa luokkaansa. Mika laittaa näihin kansiin ihania yksityiskohtia:)

Hyvä Mika Launis!
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

Lacinia

• Ankeuttaja
« Vastaus #80 : Helmikuu 27, 2004, 16:52:59 »
Inhoan Launiksen kansia. Tanskalaiset kannet. Ne jos saisi suomalaisiinkin niin...

Mutta kuitenkin. En pidä Launiksen kansista yhtään. Ne ovat liian täynnä kaikkea, ja tulkinnanvaraisia. Kannet olivat asia, mikä piti minut erossa pottereista niin kauan. Launis saisi todellakin tehdä aikuisten versiot noista kansista. Joojoo, taiteilijanvapaus ja plääplääplää, mutta ne kannet on silti hirvittävän rumia, eikä näytä yhtään hahmoilta siinä. Ei, kannet voisivat olla vähän yksinkertaisempia ja realistisempia. Ehdottomasti. Ei se tee kansista tylsän näköisiä. Ja sisältöhän se on tärkein, eikös? (yksinkertaisemmat kannet voisivat houkutella myös vähän vanhempia lukijoita...)

Reignwood

• Ankeuttaja
« Vastaus #81 : Helmikuu 27, 2004, 17:23:57 »
Mua ällöttävät yleisesti ottaen kaikkien maiden Potter-kannet, eli siihen nähden suomalaiset ovat ihan okei.

Jos katsoo muutamaan keski-Euroopan maan "taideteoksia", niin ne näyttävät lähinnä joltain kuvataidekoulun harjoitustöiltä, ja/tai tosi pliisuilta ja valjuilta, tai sitten yksinkertaisesti karmeilta. Launiksen kannet ovat ainakin mielipiteitä nostattavia, mikä on ihan piristävää.

Mun mielestä pieni ylilyönti Pottereiden kohdalla on sallittua, kuten vaikkapa se kakkoskirjan Lockhart joka on minusta hillittömän hauskan näköinen. Sen sijaan ihmetyttämään pistää vaikkapa se vaalea hahmo LP:ssä ja sitten nuo FK:n kummajaiset, jos niistä ei kirjan lukenutkaan pysty sanomaan ketä olion on tarkoitus esittää, niin taiteellinen vapaus alkaa ehkä mennä vähän turhan pitkälle...

Pakko kyllä myöntää, että mua hävetti alkuunsa ihan hirveästi Potterin lainaaminen kirjastosta, kun ne kannet olivat niin lastenkirjamaiset.

Mutta kuten sanottu, niin eipä taida olla sellaisia Potter-kansia, jotka mieluummin ottaisin suomalaisten tilalle. Poikkeuksina ovat britti- ja jenkkiversiot FK:sta, ne ovat mielestäni hienoja. Mutta esim. aikaisemmat amerikkalaiskannet ovat tosi oksuja.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #82 : Helmikuu 27, 2004, 17:31:58 »
Pidän kyllä Launiksen tekemistä kansista, mutta nelosen ja vitosen kansista en pidä yhtä paljoa kuin 1-3 kansista joissa oli kirjan tunnelmaa mukana. Nelosen kannet ovat kyllä ihan hienot mutta siihen olisi voinut piirtää jokin kohtaus kirjasta kuten aikaisemmissakin.
"Are we there yet?"
"No"

Lawu

• Ankeuttaja
« Vastaus #83 : Helmikuu 27, 2004, 17:46:45 »
Minä pidän Pottereiden kansista. Niissä on vain jotain sellaista Pottermaista tunnelmaa. Äh, en osaa selittää. Minäkin olen joskus ihmetellyt joitain asioita niissä kansissa, mutta sehän sitten selittääkin asian, jos Launis ei ole lukenut kirjoja (hullu Launis!!). Taytyy kyllä oikeastaan myöntää, että ainakin viidennen kirjan englanninkielisen painoksen kannet ovat tavallaan hienommat kuin suomalaiset painoksen, mutta niissä suomalaisissa kansissa on taas jotain niin tuttua. Ja ne sitäpaitsi ovat enemmän lastenkirjan kansien näköiset.
No, minulla ei sitten oikeastaan muuta sanottavaa olekaan (kiittäkää onneanne (x )

Anan

• Ankeuttaja
« Vastaus #84 : Helmikuu 28, 2004, 17:14:14 »
Jonon jatkoksi kirjoitan omia luulojani tänne. Ja mielipiteitä tietenkin.

Launiksen piirtotyyli on omaperäistä ja värikästä, minä pidän, vaikka Harryn nenä näyttää ihan idiootilta, samoin sen taikasauva neloskannessa. Ykköskannessa Ron on aivan liian lyhyt, ja Harry on aivan liian pitkä.

Luulin sitä naista siinä shakkilaudalla Minervaksi. Ja sitä yhtä Oraveksi, millä on vihreä hattu.
Kakkoskannessa luulin Lockhartia Minervaksi. En oikein ole saanut mieleeni, ketä ne nainen ja mies ovat siinä, ensimmäinen mielikuvani oli Hermionen vanhemmat, mutta niillä ei taida olla kaapuja :D
Neloskannessa luulin Krumia Kalkarokseksi jaVoldemortiksi, kunnes vihdoin päädyin Krumiin. (Mutkun sillä oli punaset silmät...) Ja sen otuksen siitä jostakin alhaalta olen kuvitellut veelaksi, en todellakaan tiedä miksi. Murjottava Myrttikin se saattaisi olla, tai... Punurmioksikin sitä mietin, mutta tulin siihen tulokseen, ettei Launis Punurmiosta ole tuollaista voinut tehdä.

/Mori/ Eipä edes mitään 'saattaa' spoilata, ollaan ihan kokonaan spoilaamatta.

slakerus

• Ankeuttaja
« Vastaus #85 : Helmikuu 29, 2004, 19:06:57 »
mun mielestä ne kaikki kannet aika no.. hmm.. rumia :roll:  Englannin kielisissa Pottereissa ne on paljon hienommat

//Chokito pyytää perusteluja.
okei tässä tulee: En pidä (onko se nyt joku Mika Launis) hänen piistämistä kuvista, onhan ne toki siinä mielessä hienot, että en itse osaisi piirtää samanlaisia, mutta jotenki hänen tyyli ei miellytä...  Ompas tätä nyt vaikea perustella, no sanotaan että ne ovat aika tylsät.  :roll:  *hyvä minä*

Poissa tuutuu

• Vuotislainen
« Vastaus #86 : Maaliskuu 01, 2004, 16:40:52 »
Näin tänään yhden tytön lukevan paksua kirjaa, jonka kansikuva oli viidennen Potterin. Miten se on mahdollista? Sehän ei vielä ole edes ilmestynyt, ja mitä järkeä feikeissä olisi? Voisiko sellaisen paperikannen saada jostain?

Pahoittelen offtopiccia, mutta en viitsinyt tälle omaakaan aihetta tehdä.

Elf

• Ankeuttaja
« Vastaus #87 : Maaliskuu 06, 2004, 12:41:39 »
Lainaus käyttäjältä: "Cassandra"
Salaisuuksien Kammion kannessa minua häiritsi eniten Lockhart. Näytti siinä enemmän naiselta kuin mieheltä, ja tietysti ne Dracon ja Luciuksen hiukset.

Niin minäkin luulin!^^ Muistan kun en ollut kuullut Pottereistä paljoa, ja yritin arvailla tapahtumia kansikuvien perusteella. (Sain kaikki kolme ensimmäistä yhtäaikaa) Meni ihan päin honkia, hah.

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
« Vastaus #88 : Maaliskuu 06, 2004, 19:14:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Elf"
Lainaus käyttäjältä: "Cassandra"
Salaisuuksien Kammion kannessa minua häiritsi eniten Lockhart. Näytti siinä enemmän naiselta kuin mieheltä, ja tietysti ne Dracon ja Luciuksen hiukset.

Niin minäkin luulin!^^

Kyllä se Lockhart näytti naiselta mutta kun aloin lukemaan sitä ja kuvittelin tietenkin Lockhartin sellaisena kuin siinä kannessa pidin sitä miehenä (hämärästi) sitten olin jäänyt jonain kertana katselemaan salaisuuksien kammion kantta ja aloin tosissaan miettimään oliko tämä mies vai nainen. Kuvittelin kai sitten Lockhartia naisena jonkin aikaa kunnes luin jossain kohtaa kirjaa Lockhartin olevan mies :oops: .
"Are we there yet?"
"No"

Misha

• Ankeuttaja
« Vastaus #89 : Maaliskuu 07, 2004, 00:44:14 »
Olen erittäin tykästynyt Mika Launiksen kansiin. Ne kuvaavat kirjojen henkilöitä hyvin, ei niinkään ulkonäköä vaan luonnetta ^^ Viitoskirjan aion hankkia suomeksi kansien ja suomennoksen takia. Kannen Harry on niin ihanan myrtsi teini. Ja Sirius on ihan ylisöpö (hyvä on, kesti hetken, ennenkuin tajusin, että kyseessä ei ole uusi söpö tyttönen. Mutta se on vain plussaa).

Kannet ovat minusta parantuneet kirja kirjalta, nelosen Krum oli oikein hilpeä ilmestys. Tähän mennessä minkään muunkielisen Potterin kannet eivät ole olleet yhtä omaperäisiä ja hauskoja.

lumitähtönen

• Ankeuttaja
« Vastaus #90 : Maaliskuu 09, 2004, 20:53:03 »
Kannet ovat mielestäni hauskoja ja niissä on mukavaa, ettei hahmoja olla yritettykään tehdä oikeannäköisiksi, vaan niitä on liioiteltu!  Toisaalta kannet ovat hieman lapsellisia ja esim. siskoni(ennakkoluuloinen) on sitä mieltä, että Potterit on lapsellisia ja liian pitkiä luettavaksi..

Firena

• Ankeuttaja
« Vastaus #91 : Maaliskuu 12, 2004, 16:47:40 »
Minusta kannet ovat omaperäisiä ja erikoisia.Ne hapsut kaavuissa osaavat olla omaperäisiä.Hahmotkin sellasia, kuin voisi kuvitella.Harryn ja muiden koukkunenät ovat aivan hulvattomia x)

Launiksen kansista pidän.5-kirjan kansi oli ensin kauhistus, mutta nyt se on hieno.Suomalaiset kannet eroavat hyvin muiden maiden kansista:)

Poissa Feelie

• Tosikko
  • Vuotislainen
« Vastaus #92 : Maaliskuu 23, 2004, 20:01:15 »
Itse tykkään kovastikin noista kansista.
Joidenkin henkilöiden nenät kuitenkin jotenkin loppuvat kesken, kuin ne olisivat jotain vahaa, josta on veitsellä viiltastu loppu pois.
Milläköhän värillä ne kannet on maalattu? Öljy? Akryyli? Pullopeite? Akvarelli?
Mä luulin Dracoa tummatukaks siihen asti, kun näin ekan leffan. En mä nyt sellasiin asioihin huomiota kiinnitä.. Ja Lockhartia siinä Salaisuuksien kammion kannessa naiseks, kunnes olin lukenut sitä jo pitkän matkan. Heh.

Shinto princess

• Ankeuttaja
« Vastaus #93 : Maaliskuu 24, 2004, 18:18:00 »
Onhan nuo Launiksen kannet aika persoonallisia, mutta eivät ne minun mielikuvaani vastaa, ei alkuunkaan.

Eniten minua ehkä häiritsee Harryn ja muiden kaavut. Tai sitten nenät. Ne on niin kauhean isoja!

Ensimmäisen kirjan kannesta en ollut tunnistaa Ronia ja Hermionea.

Yksinkertaisesti sanottuna useimmat kannet ovat täysin ristiriidassa minun mielikuvieni kanssa ja siksi ehkä en niin paljon pidä niistä.
Minusta ne ovat hieman outoja, mutta en toki käy väittämään etteivät ne olisi hienoja, en missään nimessä!

Ja takakannen kuvat ovat myös aika kivoja, vaikka vain kolmannen kirjan koira (eli Sirius, ainakin minun tietääkseni)vastasi mielikuvaani.

Tallulah

• Ankeuttaja
« Vastaus #94 : Maaliskuu 24, 2004, 18:23:18 »
Minä pidän Mika Launiksen kuvista, oikein hauskoja, vaikka niissä esiintyykin joitakin virheitä. Takakansissakin olevat kuvat, Dumbledore, Dobby, Koukkujalka ja Sirius(?), ja uusimmassa Hedwig, ovat kivoja. Mikäköhän seuraavan kirjan takana on? Noudattaako ne jotain kaavaa? No, ehkä ei.=)

Nadeshiko

• Ankeuttaja
« Vastaus #95 : Maaliskuu 26, 2004, 14:26:44 »
Hesarin uusimmassa Nyt-liitteessä on luultavasti pilanpäiten tehty juttu viidennen kirjan kannen salaisesta merkityksestä koskien "irak vuoto-jupakkaa". (s.5 "Sauli Potter ja kirottu faksi") Jutun tekijä on luultavasti lukenut kirjan tai ainakin osan siitä, koska on laittanut pari pätkää lehteen. (eli kirjaa lukemattomien ei välttämättä kannata katsoa, vaikkei siinä mitään ihmeellistä olekkaan.)

Minunkin mielestäni nenät ovat vähän liian isot. Samoin se yksi henkilö vitosen kannessa Harryn takana näyttää oudolta.

Shikoku Gin

• Ankeuttaja
« Vastaus #96 : Huhtikuu 03, 2004, 16:44:53 »
Kyllä minä pidän Launiksen kuvista, kyllä. Ne ovat omaperäisesti todella taiteellisia ja erilaisia. Ja vakka en olisi välttämättä niitä henkilöitä sen näköiseksi ajatellutkaan, niin eivät ne pilaa sitä mielikuvaa.

Varsinkin pidän niistä väreistä mitä Launis käyttää kuvissaan; hän osaa laittaa oikeat värit oikeisiin henkiöihin ja paikkoihin. Esim. Lockhartilla on aika kirkkaat värit ja LP:ssä on kokonaisuudessaan aika synkkä tunnelma.

Suomalaiset kannet ovat minusta paljon hienompia kuin englantilaiset (ja tarkoitan nyt niitä lastenversioita). Enkussa ilmestyvissä kirjoissa ei ole mielestäni mitään taiteellista näkemystä, ihan kuin ne kuvat olisi vain sutaistu äkkiä ja sanottu sitten että: "Nonnih, nyt se on sit valmis!"
Paitsi että siinä OotP:n kansi oli ihan hieno, vaikka tämä suomalainenkin oli ihan hieno.
Lainaus käyttäjältä: "Shinto princess"

Ja takakannen kuvat ovat myös aika kivoja, vaikka vain kolmannen kirjan koira (eli Sirius, ainakin minun tietääkseni)vastasi mielikuvaani.

Eikös se ole kissa, mikä on siinä AV:n takakannessa? Kun, katson, minun muistaakseni se kissa, minkä Hermione hankki, oli oranssi ja Sirius oli musta/tumma? Ja sillä otuksellahan näyttäisi olevan hiiri suussa (hännän perusteella katsos)... Mutta jokaisella on omat näkemyksensä ja minun mielestäni se on kissa, sinun koira. ^^;

Poissa Mirrekala

• Suklaamurmeli
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #97 : Kesäkuu 25, 2004, 00:10:47 »
Okei. Toivottavasti tässä ei ole mitään kiellettyä, muttakun kirjoitin toiseen topiikkiin hirveän romaanin ja siihen napsahti lukko, niin kopioin sen tänne. Anteeksi, aurorit, jos en ole tarpeeksi hyvin perehtynyt sääntöihin... Siihen meni niin paljon aikaa!

Minäkin pidän Launiksen kuvituksesta. Eräs ystäväni sanoi kerran että inhoaa niitä neniä ja muutenkin sitä launiksen tyyliä, niin minä siihen että itse pidän niistä. Kaveri katsoi vähän kummasti ja kohautti olkiaan, sanoi sitten että kai ne on ihan jees... No, mutta, pointtihan on se, että yleensä Launiksen kuvista ei uskalleta pitää. Tai siis, ihmiset ovat liian tarrautuneita toisiinsa tyyliin: no kun seki tykkää nii määki tykkään. Tokihan on niitäkin, jotka ei oikeasti tykkää Launiksen kuvista, mutta minä en heihin lukeudu, rehellisesti sanottuna. Pidän Launiksen tyylistä, ja kaikista muista kansista pidän suuresti, paitsi Viisasten kivestä. Sekin on ihan kiva, muttei mielestäni yhtä hyvä kuin neljä myöhempää kantta. En tiedä mikä siinä on, mutta se on vain jotenkin eri tyylinen.

En ehkä kaikkia hahmoja kuvittelisi sellaisiksi kuin Launis ne piirtää, mutta niistä tunnistaa hahmot hyvin. Itse en vitosen kannesta ensin tiennyt keitä siinä oli, mikä oli ymmärrettävää, mutta luettuani kirjan tajusin heti. En usko että Launis itsekään kuvittelee hahmojaan sellaisiksi kuin ne ovat kansissa, tai miksei kuvittelisikin. Myönnän saaneeni paljon vaikutteita Launiksen Harrysta, sekä Fleurista ja Hiinokasta (en muuten pidä leffan Nokkiksesta kuvien perusteella... Ei kuulunut asiaan) Ja Malfoyt olivat ihania. Niillä vain oli mustat hiukset, mutta se ei paljon haittaa. Lisäksi pidin Salaisuuksien kammion kuvassa eritoten Ginnystä, hän vastasi mielikuviani (ja elokuvan Ginny on ihan väärän näköinen) Ginnyllä pitää olla kiharat hiukset.

Gilderoy lochart kyllä SKn kannessa tuo minulle enemmänkin mieleen Rita Luodikon, kirkuvanpunaiset kynnet vain puuttuvat. Ajattelin häntä tosiaan ensin naiseksi, ja neloskirjan luettuani se vastasi oikein hyvin mielikuvaani Ritasta, vaikka sen pitäisi olla Gilderoy. No, kaikkea ei voi saada, ja sehän on vain minun mielikuvani. Sitten, sanon, että olisin vitoseen jäänyt kaipaamaan Launiksen näkemystä Taikaveljeyden lähteestä. Kyllä, luitte oikein. Ja myös Thestralit vai-mitä-ne-nyt-olivatkaan kuvan olisin halunnut, mutta kyllä minä siihen Hedwigiinkin tyydyn =)

Muttah, Launiksen Albus, upeaa. Minä nostan Mikalle hattua, hänen Albuksensa on upea. Kerrassaan. Sain siitä kuvasta paljon vaikutteita mielikuvaani, enkä ole yhtään pahoillani. Launiksen kuvitukset pyyhkivät usein pois ne hirvitykset, mitä minulla on päässäni elokuvan jälkeen. Näin muuten VKn elokuvan ennenkuin luin kirjan, enkä saanut siitä läheskään niin paljon vaikutteita mielikuviini kuin Launikselta =) Suuri kiitos Mikalle, ettei minun pääsäni kummittele mitään Daniel Radcliffeja tai Emma Watsoneita (Rupertin nyt vielä olisi kestänyt...)

Kaikenkaikkiaan, kyllä, Mika Launis tekee upeaa työtä, enkä löydä niistä moitteen sijaa. Minä pidän suomalaisista kansikuvista enemmön kuin brittien. Satun pitämään Launiksen erinomaisesta siveltimenjäljestä, nenineen kaikkineen, ja olen kovin ylpeä että meillä Suomessa on niin persoonalliset ja tyylikkäät kansikuvat. Ihanaa, että joku haluaa kuvittaa Pottereita minun, sekä kaikkien muiden, jotka pitävän launiksen kuvista, iloksi. =) En soisi enää kenenkään muun kuvittavan Pottereita, haluan nähdä kahden viimeisenkin Potterin kannet Mikan siveltimestä.

*muokka* Minustakin ne ovat liioiteltuja, mutta tyylikkäästi sellaisia. Kun olin FKn lukenut, minun ei tavinnut hetkeäkään pähkäillä kuka se tyyppi siinä ajatuseulan edessä on, jota on luultu Lunaksi ja Choksi ja jopa Lilyksi *ei voi ymmärtää*! Minusta se on selvästi Sirius, vaikka näyttääkin vähän tytöltä, mutta minulla ei kertakaikkiaan tullut mieleen kuka muukaan se voisi olla. Monet ystäväni kysyivät vielä kirjan luettuaankin, miksi kannessa on kaksi Harrya, mutta minä teroitin heille, että sillä toisella ''Harrylla'' oli ruskeat silmät (minkä huomasi ihan selvästi, murr) ja se on siis James. Minä pidin FKn kannesta erityisesti =) Ja Doloresin rupikonnamaisuus oli vedetty äärimmilleen, mutta ei se haittaa. Kuten sanottu, Launis on ihan omaa luokkaansa. Kun hän tekee tyypistä rupikonnamaisen, niin sitten niin tehdään kunnolla. Piste.

Huh, tästä viestistäpä tuli romaani...
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2008, 17:16:22 kirjoittanut Mirrekala »
"Paras tapa toimia on ystäville kostaa
jos päältä kauniin hevosen saa silmiin tuijottaa
Mut takaisin ei käytettyä sieluaan voi ostaa
kun kalpein kauppamiehistä ovelle kolkuttaa
" -Viikate: Tie

niniel

• Ankeuttaja
« Vastaus #98 : Kesäkuu 25, 2004, 11:28:14 »
Pakko tulla kommentoimaan...Minusta Mika Launis on tehnyt aika hienot kannet ja tämä johtunee osaksi vain siitä että hän on "uskaltanut" laittaa niihin muutakin kuin Harryn ja jotain eläimiä. Melkein kaikissa muiden maiden kansissa esiintyy vain Harry tai sitten jokin eläin. Esim. englanninkielisessä viitoskirjassani on vain Fawkes joka vie koko kannen. Minusta siihen verrattuna tuo Launiksen kansi on todella hieno (en kyllä väitä eitteikö se feeniks olisi hienosti tehty ja muuta mutta olisi siihen nyt muutakin voinut laittaa).
Yksi juttu minua on kuitenkin aina häirinnyt ja se on ne nenät. Ei niidne pituus(velhoilla tosiaankin on suotavaa olla isot nenät) vaan se että ne on tylpät sieltä päästä!Siis ihan kuin niistä olisi leikattu pala pois. Päättyvät kuin seinään.
Ja oliko se neloskannen haituva Myrtti 0_0. Minä aina mietin sitä ja tulin siihen tulokseen että se on professori Binns^^ ei oikein järki kulkenut...
Ja yksi juttu on minusta mielettömän "kekseliäs" tai sillä tavalla hauska...siis se kun se Tammi teksti on aina laitettu johonkin. Paljon mielenkiintoisempaa kuin että se vaan lukisi jossain alareunassa.

Sulkasiipi

• Ankeuttaja
« Vastaus #99 : Kesäkuu 25, 2004, 12:27:01 »
Yritin selata keskustelua lävitse, mutten löytänyt vastausta siihen, että kuka on Feeniksin Killan kannessa etualalla oleva pitkähiuksinen hahmo? Olen arvannut siihen vain Luna Lovekivaa, mutta haluaisin saada varmuuden asiaan. Toki yksi veikkaus voisi olla myös Nymphadora Tonks, mutta jostakin syystä epäilen sitä aika rankasti. Kuka kummajainen siis tämä mystinen nais(?)hahmo on?

Anteeksi, jos sitä on jo pohdittu. En pikaisesta etsimisestä huolimatta nähnyt siihen mitään tulkintaa.

Ja ei. Se EI ole Sirius. Ei varmasti. Sehän olisi ihan nulikka! Ei edes mustia hiuksiakaan! Eijeijei, Sirius se EI OLE. Joku väitti jossain niin. Ehei.