Kirjoittaja Aihe: Suomenkielisten Pottereiden kannet (6. kansi julkistettu!)  (Luettu 95371 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Peräkylän Pete

• Pottumainen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • All right
Re: Suomenkielisten Pottereiden kannet (6. kansi julkistettu!)
« Vastaus #250 : Tammikuu 29, 2007, 23:43:47 »
Lockartko on se nainen tokan kannessa??? Minä olen aina luullut että se on Molly. Ja tuo tokan virkamiestyyppinen vihreäsolmioinen mustatukkainen mies on siis Malfoy? Ei todellakaan näytä 12-vuotiaalta pojalta. Ja oliko pitkätukkainen tyyppi Malfoyn takana Lucius? Luulin kyllä Kalkarokseksi, tosi kalkarosmainen ilmekin. Viidennen kirjan Siriusta luulin Lunaksi. Mutta muuten olen kyllä ihan tyytyväinen kansiin.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 30, 2007, 00:08:24 kirjoittanut Peräkylän Pete »
Syntyperäinen urpå

Crab

• Ankeuttaja
Vs: Suomenkielisten Pottereiden kannet (6. kansi julkistettu!)
« Vastaus #251 : Lokakuu 27, 2007, 10:32:06 »
Omasta mielestäni ihan hyvä piirtäjä, vähän vain omituinen tyyli. Jos olette katsoneet kannesta henkilöiden neniä, niin huomaatte, että ne ovat kyllä vähän ylipitkät ja nenän pää on ikäänkuin leikattu, siis tämä on vain oma mielipiteeni, tykätköön muut.

Sitten nämä itse kuvat. Kirjojen 1-4 kannet kertovat jostakin kirjan tapahtumasta, eritoten LP:n kansi. Mutta sitten viimeisimmät eli 5 ja 6.

FK:n kansi ei kerro paljoakaan koko kirjasta. Jäin ihmettelemään keitä kannessa on Harryn lisäksi, eritoten mietin hirviötä Harryn takana, ensin tuli mieleen Pimento...

PP:n kansi taas on melko erikoinen. Vasta luettuasi kirjan, tiedät kuka outo nainen on kuvassa. Itse en muista sitä, koska kirjan lukemisesta on n. vuosi.

Ja KV:stähän en voi vielä mitään sanoa.

Kivasti on muuten tuo Tammi-sana ujutettu joka kanteen.

Poissa EJR

• Varjelusten toinen puoli
  • Vuotislainen
  • I just want things to make sense
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #252 : Helmikuu 07, 2009, 16:21:50 »
En jaksanu lukee kokonaan, ni sanon nyt:

PP:n kannessa, on dumle, mut launis on sanonu et eka siin oli joku muu??

Kuka?
Kalkaros?? Ehkä?
Taikaministeri? Miksi ei?

AUTTAKAA
MS Hirmun kapteeni!

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #253 : Helmikuu 07, 2009, 22:18:39 »
En jaksanu lukee kokonaan, ni sanon nyt:

PP:n kannessa, on dumle, mut launis on sanonu et eka siin oli joku muu??

Kuka?
Kalkaros?? Ehkä?
Taikaministeri? Miksi ei?

AUTTAKAA

Luin jostain, että kyseessä oli nimenomaan Kalkaros.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

heidzippi

• Ankeuttaja
« Vastaus #254 : Helmikuu 08, 2009, 22:29:55 »
Launiksella on aika omaperäinen tyyli, mutta kyllä tykkään siitä. Minäkin luulin Lockhartia ensin naiseksi, mutta sitten luettuani kirjan tajusin että se on mies ( Lockhart )

FK:n kannessa luulin Pimentoa RUAAHiksi !!! :DD... Minulle paljastui vasta kauan sen jälkeen kun olin lukenut kirjan että se olikin Pimento. Kaveriltani kuulin sen kun tuli puhe Pottereista.

yesterday

• Ankeuttaja
« Vastaus #255 : Helmikuu 09, 2009, 20:54:30 »
Launiksen piirtotyyli on todella, todella liiotteleva. En kiellä, etteikö hän osaisi piirtää, omaperäinen piirtotyyli jne, mutta en kuitenkaan tykkää, että hänet on laitettu piirtämään Potterien kannet. Mielummin olisi sen tyyliset kuin brittien ns aikuisten kansissa, eli ei hahmojen kuvia. Niin voisi vähän vapaammin kuvitella itse hahmojen ulkonäön...
En tykkää siitä, miten Launis on piirtänyt pääkolmikon. Hehän ovat kertakaikkiaan järkyttävän rumia kaikki, Harry, Ron ja Hermione. Minusta olisi mukavempi lukea kirjoja jos hahmot olisi edes vähän kauniimpia tai mielummin kannessa ei olisi hahmojen kuvia laisinkaan.

Poissa Miizhaa

• Tähtililja
  • Vuotislainen
  • Rohkelikko <33
    • Ja kaikki kirjoittaa mun ystikseen! <3
« Vastaus #256 : Kesäkuu 01, 2009, 19:24:56 »
Mua häiritsee eniten se, että kaikissa kirjoissa, julisteissa missä vain on Harry Potter sillä on RUSKEAT SILMÄT! Se on TODELLA ärsyttävää. Ihan kuin ihmiset eivät tiedä että Harrylla on VIHREÄT silmät!!
FK:n kannessa luulin Pimentoa RUAAHiksi !!! :DD... Minulle paljastui vasta kauan sen jälkeen kun olin lukenut kirjan että se olikin Pimento. Kaveriltani kuulin sen kun tuli puhe Pottereista.

Itse en ollut (ennen kuin luin tämän viestin) edes tietoinen että se hahmo on Pimento. Luulin sitä Kalkarokseski;DDD. Olen aikas hölmö.
Kuolema on mysteeri ja hautaus salaisuus
 Stephen King

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #257 : Kesäkuu 01, 2009, 21:18:37 »
Launis piirtää kauniita eläimiä. Parempia kuin ihmisiä. Nuuhku. Haluaisin hänet pehmoleluksi, tai taustakuvaksi. (jos joku löytäisi sivun.... en löydä mistään...)
Mutta ne ovat kyllä rumia. Ihmiset siis. 5 kansi on paras, nuuhku vain saisi olla... Miehisempi..
Pimento?! eiokö se olekaan ruaah, tai muu?!!
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Zenzibar

• Pelastaja katsoi profiiliaan ja läikytti teetä pöydälle
  • Aurori
  • *
  • kesäinen-eskapisti-merirosvo-jedi-söpö-skotti
    • Home sweet home
  • Pottermore: BloodNight6399
« Vastaus #258 : Kesäkuu 01, 2009, 21:46:03 »
Aah.. mie rakastan Launiksen kansia! Ne on niin mahtavia! ;D Kirjan pieniä yksityiskohtia on saatu hienosti mukaan ja hahmot ovat minusta koomisia ja todella hienoja :p Brittikannet ovat tylsiä, mutta Launis on tehnyt näistä kansista aivan upeita, eikä minua haittaa yhtään vaikka hahmot ovat 'rumia'. Yhden ainoan hahmon kohdalla minun piti miettiä hetki, että kuka hemmetti se on (FK:n Sirius, aattelin eka et se on Hermione) mutta muuten ne oli kyllä aika selviä -ainaki kirjan lukemisen jälkeen :D
Ja niille, jotka toivoisivat että kirjoihin tulisi 'elokuvakannet' eli näyttelijöiden kuvat, niin HYI! Kirja menettäisi täysin kaiken hohdon ja viimeistään silloin lukija menettää kaiken toivon omasta näkemyksestään hahmoihin! Offaan nyt hiukan, mutta esimerkiksi se Twilightin ihana kansi, on nyt tylysti sysätty syrjään ja uusiin kirjoihin on tungettu joku ärsyttävä kuva Kristenistä ja Robertista :S :/ ei kiitos!

-Launis -fani ;)
"You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it." -Robin Williams

Poissa Tanzu

• Feeniksin killan jäsen
  • Vuotislainen
  • Tulejo KV-elokuvat!
    • Tulisalama
  • Pottermore: SnidgetGold186
« Vastaus #259 : Kesäkuu 01, 2009, 22:14:57 »
Minäkin rakastan Launiksen kansia (okei Brittikannet ja varsinkin jenkkikannet ovat hienompia, mutta en voi sietää esim. saksalaisia kansia). Niissä esim. Harrylla on juuri kirjassa kuvatut, sotkuiset hiukset. Tunnistin kaikki kansien hahmotkin heti, tai no KV:n takakanen hahmo selvisi vasta kirjan lukemisen aikana, mutta muuten olen tunnistanut hahmot heti.
"Taukki! Vollotus! Kummallisuus! Nipistys!
Viimeinen leffa nähty 13.7.2011.

Poissa Shieldmaiden

• I solemnly swear that I am up to no good.
  • Vuotislainen
  • Mischief Managed. Nox.
« Vastaus #260 : Kesäkuu 01, 2009, 22:25:27 »
Mä en yhtään tykkää suomenkielisten Pottereiden kansista.. Sorry. *nolo* Eniten tykkään Bloomsburyn eli Potterien brittikustantajan aikuisten kansista, toiseksi eniten Bloomsburyn lasten kansista ja Scholasticin (Potterien jenkkikustantaja) lasten kansista. Tavoitteena olisi hankkia kaikki Bloomsburyn aikuisversiot (puuttuu enää kaks ekaa) ja sen jälkeen Bloomsburyn Special Edition -versiot, joiden kansiin on painettu Rowlingin nimmari. Jos joskus rikastun, voisin hommata vielä Scholasticin pokkarit.
"I am not afraid, Harry. I am with you."
- Albus Dumbledore, the greatest wizard of all time -
"You're a wizard, Harry."
- Rubeus Hagrid -

noelle

• Ankeuttaja
« Vastaus #261 : Kesäkuu 08, 2009, 00:58:48 »
Tykkään niistä kansista, mutta en oo kyllä aiemmin edes miettinyt kovin tarkasti niitä hahmoja. :'DD vasta tätä lukiessani tajusin että fk:n kannessa on Sev nuorena ja Sirius ja James eikä suinkaan 2 Harrya ja Luna. No, pidän kuitenkin piirtämistyylistä, ja on se musta persoonallisempi kuin Kv:n enkkuversion kansi vaikkapa. Launiksella on selkeästi oma tyyli, ja kannet on vähän pilakuvatyyppisiäkin, mutta mun mieleen joka tapaksessa. Fk:n kansi on paras ! ::D

Tahna Lahna

• Ankeuttaja
« Vastaus #262 : Heinäkuu 15, 2009, 21:07:54 »
En oo varma onko joku jo vastannut Puskalle, en jaksanut katsoa kaikkien vastauksia. Mutta siin FK:n kirjan kannessa se taikova tyyppi ei ole Harry vaan James, ja se taivaalla lentävä tyyppi on Kalkaros. 

Sanderson

• Ankeuttaja
« Vastaus #263 : Heinäkuu 15, 2009, 21:26:42 »
Kannet tuntuvat oudoilta sen jälkeen kun on tuijottanut pitkään elokuvien kansia, johtuen varmaan että kansi on piirretty ja muutenkin hahmot ovat vähän erinäköisiä.

Poissa naskalihammas

• Hipsunhapsu
  • Vuotislainen
« Vastaus #264 : Syyskuu 03, 2009, 18:57:23 »
En nyt halua dissata Launista millään tavalla, mut ite en pidä suomalaisten Potterien kansista... :s Mitä enemmän tuoijotan niitä, sitä enemmään häiritsee, joten oon nyt yrittänyt olla kiinnittämättä suurempaa huomiota. Ne nenät on mun mielestä ihan järkyttävät, ja ne hahmot tehty jotenkin 'rumiksi'..? Anteeks Launis, ja enteeks te kommenttini lukijat, oon huono kommentoimaan :(

Poissa Haisku

• Kummitus-susi
  • Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #265 : Syyskuu 17, 2009, 09:02:43 »
Minusta ne kannet on aika hauskoja sinäänsä :) Okei, ne voisi kyllä tosiaankin olla hienommat, mutta ne jotenkin sopii siihen. Niissä hahmoissa on kyllä virheitä jonkin verran -.-
LP:n kanessa Cedrig ja Krum on kyllä möllin näkösiä, ku ne vaan töllötää tyhjyyteen xD Ja sitten PP:n kanesa Ginny on aika tyhmän näkönen. Mutta ihan hauska tyyli minusta :)
Go, go, go
Figure it out, figure it out
But don't stop moving

LovelyDog

• Ankeuttaja
« Vastaus #266 : Syyskuu 17, 2009, 21:39:22 »
Enpä ole oikeastaan samaa mieltä. Mutta silti kyllä minullakin onollut vaikeuksia joskus erottaa kirjojen kansien hahmoja. :) Mutta ei kirjojen kansissa ole mitään valittamista omasta mielestäni. :)

Poissa Raparperi

• Pahislynkkarikerhon puheenjohtaja ;)
  • Vuotislainen
« Vastaus #267 : Syyskuu 20, 2009, 09:29:21 »
Tykkään suomenkielisten Potterien kansista, mutta pakko sanoa että PP:n kansi on ehkä huonoin, koska siinä on niin vähän hahmoja ja muuta sälää. Vaan Harry, Ginny ja Dumbledore ja torni ja pimeän piirto ja se kirja. Muissa kansissa on paljon kaikkea hienoa pikkuextraa. Ja monet niistä extroista on ollut minulle aika arvoituksia kunnes olen jostain lukenut mitä ne ovat, esim. Dobbyn hautakivi. Ja pakko tunnustaa että luulin SK:n Lockhartia ensin Mollyksi, kun sillä oli punainen tukka. Hienoimmat kannet on ehkä... no melkein kaikki ovat hienoja, en osaa päättää vain yhtä parasta.
"Muikkunen, ota airo."

Solemn Spoiler Alert -blogi tv-addikteille ja lukutoukille ;)

Poissa kkaro

• Datisprinsessa
  • Vuotislainen
  • bujakaza
« Vastaus #268 : Syyskuu 25, 2009, 20:10:46 »
suomenkielisten potterien kannet aika hienoi mut siinä FK:n kannessa se pimento on aika liioteltu ehkä.
mutta mun LP on ihan outo (ei sama mikä joku virralisempi tai jotain) ja se kirja on muutenki joku VK:n ohune mutta silti sama sivumäärä kun paksussa??
joo mun kirjoilla on ongelmia (':
I don't care what you think. lol

Poissa Ziva

• Korpinkynsi
  • Vuotislainen
« Vastaus #269 : Toukokuu 08, 2010, 01:35:25 »
Itse rakastan näitä. Kun minä olen sitä sukupolvea, joka tutustui Harryn ihmeelliseen maailmaan elokuvien kautta, ja tarttui itse kirjaan vasta vuosi sitten (ja rakastui), näyttivät kannet ensin naurettavilta. Mutta nykyään rakastan niitä. Pidän siitä, että mitä pidemmälle kirjaa lukee, sitä enemmän kansi aukeaa. Ja kyllä, kuvittelen ihmiset aika lailla kannen perusteella, teen niin aina. Mutta, tässä tein sen positiivisesti (kuten vaikkapa Fleur, Krum, Dobby yms.) Mutta Harryn, Hermionen, Ronin, Hagridin, Dumbledoren, McGarmivan, Kalkaroksen ja Punurmion yms. elokuvan mukaan. Hankala juttu noi kannet, itse asiassa. Mutta voimme soveltaa vanhaa viisautta : Toiset tykkää,.toiset ei. Niin se menee, by the way.
Helvettiä päinhän tämä homma on hyvällä vauhdilla menossa.

Tora -> Ziva

Poissa Affu

• Vuotislainen
  • pullamies
« Vastaus #270 : Toukokuu 08, 2010, 19:48:57 »
siis hienojahan ne on tavallaan. Olen itsekin sitä samaa sukupolvea kuin Tora, eli potterit merkitsivät elokuvia. :3 ups-
Nuo kannet jotenkin toistavat itseään (paitsi kolmonen ja 6) eli kaikissa hahmot seisovat viistosti rivissä.
olisi uo Launis vähän enemmän kuvata maailmaa... *rolleyes*

muoksin kun saan jätskini syötyä, tämä kirjoittaminen on vaikeeta yhdellä kädellä..
Skäbädäm.
  Vuotiskoomalainen, epämääräisesti ölisee.
Ananas.

Poissa Shakira

• Pilkun nussija
  • Vuotislainen
  • Mrr maanantai...
Vs: Suomenkielisten Pottereiden kannet
« Vastaus #271 : Toukokuu 16, 2010, 17:35:05 »
Mielestäni suomenkielisten Harry Potter kirjojen kannet on...HUONOJA. Ne nenät kaikissa on kauheita, ja isoja, ja osa näyttää ku päästä ois vetästy pala irti!!! Ja sitte esim. Kuoleman Varjeluksien kannessa, Harrylla on SINISET SILMÄT!!! Eli yksin kertaisesti en pidä kansista... Joten yleensä jätän niiden tutkailun sikseen ja keskityn kirjaan...
Jos hyppään kalliolta, välitätkö???

Poissa Mameha

• Peilijään uurtaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #272 : Kesäkuu 07, 2010, 19:39:13 »
Minä tavallaan tykkään niistä kansista : ) Okei, ne ovat aika vahvasti karrikoituja ja virheitä on, mutta itse en ollut edes huomannut SK:ssa väärän värisiä hiuksia.. Johtuu kyllä varmaan siitä etten pienempänä pitänyt kyseisestä osasta ja skippasin sen aina Pottereita lukiessani.

FK:n kansi on minusta melko outo, mutta täytyy myöntää, että kun siitä tuli elokuva, järkytyin Umbridgen (hmm, miten ilmaisisi..) inhimillisyydestä. Olin odottanut kirjan kannen ja kuvailujen perusteella jotain pahempaakin rupikonnaa : D Samoi olin itse asiassa odottanut, että Lockhartilla on pitkät hiukset..

Minulla on myös lähes kaikki englantilaiset ja yksi saksalainen kirja. Suomalaiset kannet vetävät vertoja niille aivan hyvin. Ovathan englanninkieliset tavallaan tyylikkäämpiä, mutta suomalaiset ovat kyllä hauskempia. Saksalainen VK on vain outo.
Wow! We're identical!

Minttu

• Ankeuttaja
« Vastaus #273 : Kesäkuu 09, 2010, 16:56:51 »
Mun mielestä suomalaisten Potterien kannet ovat ihailtavan omaperäisiä (neniä oon tosin vähän karsastanu). Tosin itelläki oo ollut monesti vaikeuksia hoksata kuka on kuka, erityisesti tuon FK:n kansia sai tiirailla pitkään.  Joku tuolla sanoikin kattoneensa SK:n kannessa Lockhartia Mollyksi, sama oli itellä. Ihmettelin vaan miks Harry näytti siinä niin kärsivältä : D

Kun olin vuosia lukenut kirjoja ja luonu Harrysta ja kumppaneista oman käsityksen, oli leffojen näyttelijät aikamoinen kauhistus, etenkin Harry, eikä Ronkaan muistuta millään tavoin kirjassa kuvailtua henkilöä (paitsi punaisista hiuksistaan). Pidän kuitenkin kiinni siitä mielikuvasta minkä sain henkilöistä Rowlingin kuvauksesta.

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
« Vastaus #274 : Kesäkuu 16, 2010, 19:59:16 »
Siis ne mustahiuksiset tyypit SK:n kannessa olivat Malfoyt.
En älynny keitä ne on ennen kun luin tän topicin.
Ruotsalaiset ja englantilaiset kannet ovat kyllä omasta mielestäni paljon hienompia kuin suomalaiset. Sori vaan.
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...