Kirjoittaja Aihe: Suomenkielisten Pottereiden kannet (6. kansi julkistettu!)  (Luettu 91217 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Twilight

• Ankeuttaja
Suomenkielisten Pottereiden kannet (6. kansi julkistettu!)
« Vastaus #150 : Maaliskuu 19, 2005, 14:45:30 »
Minä tykkään Launiin kansista. Niissä häiritseviä asioita ovat kuitenkin ne hiivatin palikkanenät ja typerät asut. Ne ovat silti tosi taiteellisia ja hakkaavat englantilaiset lapselliset roskakannet mennen tullen. Väreistä tykkään erityisesti, ne ovat mukavan täyteläiset. Liekehtivän Pikarin kansi on suosikkini.

Final

• Ankeuttaja
« Vastaus #151 : Maaliskuu 19, 2005, 16:21:25 »
No joskus pienenpänä vielä pidin, mutta nykyään en enää! No elikkäs perusteluja: Oudot nenät, kummat asut, henkilöiden liioittelu (FK:n kansissa pimento näyttää ufolta!), ja maalaustyylistäkään en pidä..

Pakko myöntää, että odotan silti suomenkielisiä HBP:n kansia :-P

Joo ja muutes luulin FK:n kannessa olevaa Siriusta Lunaksi!! Siis ihan järkyttävää!

Poissa Ronija

• Rouva Weasley
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Minä näen thestralit.
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #152 : Maaliskuu 20, 2005, 22:58:19 »
Tässä Potter-faniuden aikaan, on aivan sama millainen kuva kirjojen kansissa on. Tärkeintä on, että saa kirjan käteen ja luettavaksi pian.

Joillekin tietysti ratkaisee sen lukeako kirjan vai ei, mimmoinen kansi kirjassa on. Varmaankin varsinkin jos on ensimmäisen kerran yhteydessä Potter kirjaan eikä siis tiedä miten mahtavat kirjat kyseessä on.

Itse en kuitenkaan kauheasti pidä Launiksen töistä. Potter-hahmot on kuvattu niin oudoiksi niissä. Kuitenkin kannet kertovat jotain tulevista tapahtumista ja sehän se taitaa olla tärkeintä.

Itselleni on tärkeintä se, että antakaa minulle se Potter kuusi ja heti.. Launiksen kansilla tai ilman..ihan sama!
"Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä."
Antoine De Saint-Exupéry

Paine

• Ankeuttaja
« Vastaus #153 : Maaliskuu 21, 2005, 08:24:44 »
Ronija on aivan oikeassa onko sillä niin väliä onko siinä millaiset kannet vai ei! Minulle on TÄRKEINTÄ että kirja yleensä on! Mitä väliä on kansilla, no jos lukisin kirjaa ensi kertaa tahtoisin siihen kannet, mutta minut pakottettiin ne lukemaan ja olenm tyytyväinn että luin.!

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #154 : Maaliskuu 21, 2005, 10:40:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Ronija"
Tässä Potter-faniuden aikaan, on aivan sama millainen kuva kirjojen kansissa on.

Uskon, että jokainen on samaa mieltä siinä, että kirjan sisältö on tietysti ratkaisevaa. Kaikki me nimenomaan odotamme sisältöä. Mutta siinä ohessa on aikaa katsoa noita kansiakin.

Potter-kansitaiteesta on tullut eräänlainen ikoni siinä missä kirjoistakin. Amerikkalainen Mary GrandPré on nykyisin hyvin tunnettu julkisuuden hahmo. Useimmat kansitaiteen tekijöistä ovat taiteilijoita, esim. Mika Launis jopa palkittu kuvittaja. Varsinkin nyt kun itse HBP kirja ei ole ilmestynyt, niin kannet on erinomainen arvailujen lähde, mitä tulevassa kirjassa tapahtuu.

Minua itseäni ei kannet ole koskaan estänyt ostamasta kirjaa. En ymmärrä jos sellainen asia voi vaikuttaa. Monille fantasia-kirjallisuuden kuvituksilla on kuitenkin merkitystä - siksi on syntynyt myös fanitaide. Esim. Risingshadowissa keskustellaan hyvinkin paljon kansitaiteesta. Kannet on yksi osa Potter-kirjaa. Minusta Tosi-fanittaja kiinnittää huomiota niihinkin :) Kaikesta ei tarvitse tietenkään pitää.

Poissa ykshailé

• Vuotislainen
  • Pottermore: GoldHallow189
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #155 : Maaliskuu 25, 2005, 23:23:07 »
Henkilökohtaisesti englanninkielisten lastenversioiden kannet on paljon hienompia, varsinkin Feeniksin kiltassa. Suomalaisista kansista en pahemmin pidä ja niistä vähiten epämiellyttävä tai jopa suorastaan ihan ok on Azkabanin vanki. Suomalaiset kansikuvat on jotenkin typerän näkösiä ja lapsellisen noitamaista yritystä.
Ron/Hermione & Harry/Luna

Operinko

• Ankeuttaja
« Vastaus #156 : Maaliskuu 26, 2005, 01:08:53 »
Mielestäni kaikki suomenkielisten versioiden kannet ovat olleet kamalia.. Syitä? Nenät ovat yleisesti olleet liian pitkiä...
Feeniksin killan kannessa on uskoakseni kauhein kuva Pimennosta mitä olen koskaan nähnyt!
Miksei voitaisi pitää englantilaisia kansia, ja vaihtaa vain nimi suomeksi...

sanni

• Ankeuttaja
« Vastaus #157 : Maaliskuu 26, 2005, 09:44:09 »
Minun mielestäni Launiksen kannet ovat hienoja. Nenät alussa häiritsivät, mutta nyt ne ovat mielestäni upeita. Vitosen kannessa luulin kyllä pitkään että kannessa on kaksi Harrya mutta toinen niistä olikin James.
Joistakin ei kyllä tunnista kuka on kyseessä.

Tervapiru

• Ankeuttaja
« Vastaus #158 : Huhtikuu 01, 2005, 08:22:18 »
Joo, eli en ole varma onko joku jo laittanut tän, mutta se "taikova Harry" vitosen kannessa on James Potter. Sillähän on ruskeat silmät, joka nekyy muuten aika selvästi. Muita henkilöitä vitosen kannessa ovat Kalkaros (roikkuu takana), Harry (murjottava äijä), Pimento (Harryn takana) ja Sirius (se jolla on korvat. Repäsin nää ulkomuistista, eli korjatkaa jos olen väärässä.

oraakkeli

• Ankeuttaja
« Vastaus #159 : Huhtikuu 06, 2005, 08:03:20 »
En inhoa kansia, enkä mitenkään fanitakkaan niitä. Launiksella on täysin oma tyyli, mikä on positiivista.
Mielestäni herra olisi kuitenkin voinut vaivautua lukemaan myös kirjat. Jos itse olisin kuvittaja, haluaisin ainakin tietää, mistä on kysymys. Jos Pottereista olisi vain yksi kirja, ymmärtäisin sen, mutta kun niitä tulee seitsemän.
Toinen miinus on se, että FK:n kansi oli mielestäni hutaistu. Taustalla olevat puut olisi voinut viimeistellä edes sen verran, etteivät lyijykynäluonnokset näkyisi. Rasittavaa. Myös Harryn hiuksien vieressä näkyy luonnestelua, jos oikein tarkkaan katsoo.

Kuka on nelosen kanenessa oleva valkea rillipää? En ole koskaan saanut tietää aivan varmasti kuka se on. Veikkasin Vauhkomieltä ja Myrttiä.

Ameliah

• Ankeuttaja
« Vastaus #160 : Huhtikuu 06, 2005, 10:10:52 »
Launiksen kannet ovat minusta ihan ok. Niissä on jätetty tilaa mielikuvitukselle kun esim. jostain kirjan kohdasta ei ole tehty kuvaa. Jokaisellahan tietysti on oma näkemyksensä kirjan hahmoista, eikä Launis mitenkään voi toteuttaa meidän kaikkien näkemyksiä.

SK:n kannessa Lochart oli enemmän kuin hiano se oli täydellinen :D Tiesin heti kuka se oli. Suomalaisissa kansissa on myös se hyvä puoli, etteivät ne ole liian lapsekkaat, minusta ei olisi huono juttu vaikka olisivatkin, mutta liika on liikaa. Pidän erityisesti Launiksen kansissa siitä että myös takakannessa on aina joku kuva. Kaksi asiaa joista en pidä on nenät joissa on punainen pää, ja harryn tukka on aivan karsea.

Tässä on muutamia linkkejä kirjan kansiin joiden rinnalla Launiksen kuvat loistavat olemassa olollaan, minusta ne kyllä loistavat muutenkin, mitäpä niistä purnaamaan. Pakko kyllä sanoa että hianoja kansia on mm Tanskassa, Italian kansissa on ihana pehmeä tyyli ja Japanilaisissa kansissa on todella hianot kuvat. Sekä tämä mun suosikki:
http://mugglenet.com/books/bookcovers/images/netherlands5.jpg
 = Netherlands (unohdin mikä maa se on suomeksi ajatuskatko).

Tsekin VK:n kannet :
http://www.mugglenet.com/books/bookcovers/images/czech1.jpg
kauheaa.
Ranskalaiset kannet ovat aivan järkyttävää katseltavaa:
http://www.mugglenet.com/books/bookcovers/france.shtml
Saksalaisissa kansissa Harry näyttää ihan vajaaälyiseltä (SK:n kannet) :
http://www.mugglenet.com/books/bookcovers/images/german2v2.jpg
APUA! Islannin VK:n kansi!! Harry on ihan juopon näkönen.
http://www.mugglenet.com/books/bookcovers/images//ice1.jpg

Folio

• Ankeuttaja
Re: Salaisuuksien Kammion kansi
« Vastaus #161 : Huhtikuu 06, 2005, 19:44:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Taru"

3. Harryn lasit
Harryn lasit on rikki, ne on vanhat ja niitä on liimailtu ja teippailtu kokoon monta kertaa Dudleyn takia. Ei siis ehjiä laseja. :P

Mutta eikös Viisasten kiven kannessa lasit olleet ehjät, vaikka Hermione taikoi ne pikajunassa? Eikä Harry varmaan rikkinäisillä laseilla tylypahkassa kulkisi.
Alussa luulin FK:n kannessa olevaa pitkähiuksista heppua Lunaksi tai Choksi, koska se näytti tytöltä, mutta se olikin Sirius. En huomannut niitä koiran korvia :D Ja se roikkuva tyyppi takana on Kalkaros?

Maalaustyyli on mielestäni hieno, mutta nenät on KAMALIA!

Outlaw

• Ankeuttaja
« Vastaus #162 : Huhtikuu 08, 2005, 18:11:28 »
Anteeksi, mutta lukiko tämän topicin aloittajan viestissä että vitosen kansissa se taikova tyyppi oli Harry? Ei, se on hänen isänsä. Huomasittekos, että taikasauvatyypillä on pähkinänruskeat silmät?

Mutta se ruskeahiuksinen henkilö on minusta ärsyttävä. Ensin ajattelin: "Hermione." Mutta kun sillä on mustat karvakorvat ja ihan kuin parranhaiventa! Sirius? Aika huonosti kuvattu sitten. Noh...

Mutta yleisesti ottaen pidän Launiksen kansista. Hänen tyylinsä on niin omaperäinen...

Joonatan

• Ankeuttaja
« Vastaus #163 : Huhtikuu 15, 2005, 23:58:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Nimroch"

Mutta se ruskeahiuksinen henkilö on minusta ärsyttävä. Ensin ajattelin: "Hermione." Mutta kun sillä on mustat karvakorvat ja ihan kuin parranhaiventa! Sirius? Aika huonosti kuvattu sitten. Noh...

Eikös se ole Luna? *poistuu takavasemmalle*

Kivenkantaja

• Ankeuttaja
« Vastaus #164 : Huhtikuu 16, 2005, 00:41:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Joonatan"
Lainaus käyttäjältä: "Nimroch"

Eikös se ole Luna? *poistuu takavasemmalle*

Minustakin se on Sirius. Sillä ei kai Lunalla ole koiran korvia ja parran sänkeä? No eipä mitään, kyllä minäkin luulin tätä "Siriusta" pitkään tytöksi. ja kun kovin pidä Mikan kansista, en pahemmin keskittynyt "Siriuksen" korviin tms, sillä luulin että ko. tyypillä on korvaläpät *silmien pyöräytys ja olkien kohautus* Voisivat nämä kuvittajat lukeakin itse kirjat.

Hanski

• Ankeuttaja
Suomenlielisten Pottereiden kannet
« Vastaus #165 : Huhtikuu 16, 2005, 09:16:01 »
Eikö olisikin hyvä jos harry potterien kannissa ois niiden oikeat kuvat, koska eihän Harry Potterilla okeesti oo niin pitkä nokka kuin kirjan kannessa.

Meli

• Ankeuttaja
« Vastaus #166 : Huhtikuu 17, 2005, 05:48:48 »
Hanski kirjoitti:
Lainaus
eikö olisikin hyvä jos harry potterien kannissa ois niiden oikeat kuvat koska eihän harry potterilla okeesti oo niin pitkä nokka kuin kirjan kannessa.[/i]

Mitkä oikeat kuvat? Tarkoitatko näyttelijöitä? Eivät heidän kuvansa ole "oikeita" kuvia, niin kuin asian ilmaisit.
Ainoat oikeat kuvat voisivat olla Rowlingin itsensä piirtämät.
Ja tuosta nokka -asiasta, se on taiteilijan näkemys.

Suomalaisten Potterien kannet ovat minusta hienot, sillä lähes sellaisiksi olin heidät itse kuvitellut... Ja sellaisina he kyllä tulevat pysymään mielikuvissani, aina ja ikuisesti...

Päffi

• Ankeuttaja
« Vastaus #167 : Huhtikuu 17, 2005, 13:00:14 »
Eihän kirjojen kansissa oo aina täsmälleen sama kuva kun mitä niissä tapahtuu.Olen kyllä kans ihmetelly et ketä ne mustahiuksiset tyypit on, mut jos Launis ei oo lukenu kirjoja niin kai ne sit vois olla Malfoyta.Ja yks kysymys.Missä kohtaa kirjoissa mainitaan Nacrissan hiusten väri?Siis kun tonne oli kirjotettu et eikös Malfoyilla oo vaaleet hiukset, niin en muista mainintaa Dracon äidin hiuksista, vaik saattaahan se olla mainittu.

Poissa Mariapaige

• Noita-akka
  • Hirnyrkki
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #168 : Huhtikuu 17, 2005, 13:03:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Päffi"
Missä kohtaa kirjoissa mainitaan Nacrissan hiusten väri?Siis kun tonne oli kirjotettu et eikös Malfoyilla oo vaaleet hiukset, niin en muista mainintaa Dracon äidin hiuksista, vaik saattaahan se olla mainittu.

On on mainittu :) LP s. 110: "... hänen äitinsäkin oli vaaleaverikkö; tuo pitkä ja hoikka nainen olisi ollut hauskannäköinen, jollei hänen ilmeensä olisi näyttänyt siltä että jokin haisee koko ajan pahalta hänen nenäänsä."

Olen pikkuhiljaa alkanut arvostamaan Launiksen kansia. Toivottavasti mies lukee kuitenkin seuraavan kirjan kokonaan, ennen kuin piirtää mitään. Potter-kirjat ovat sen arvoisia, että pitäisi kuvittajankin ne tuntea.

Ananaspää

• Ankeuttaja
« Vastaus #169 : Kesäkuu 11, 2005, 12:36:09 »
Mielestäni Launiksen kannet ovat PALJON hienompia kuin esim. Englannissa tai melkeinpä missään muissa maissa (mitkä oon itenähnyt :))

Liekehtivän pikarin kansi on mielestäni hienoin, ottelijat upeasti kuvauksen mukaan piirretty :)

ÄRSYTTÄÄ:
Harry, joka muuttuu joka kuvassa ällöttävämmän näköseksi, esim. nenä.. x(
JA:
FK:N kannessa oleva Sirius: luulin sitä lunaksi, koska se näyttää ihan tytöltä eikä siinä oo mitään poikamaista...paitsi ehkä se hervoton nenä...

Mutta pidän kansista kovasti! :)

Hexu

• Ankeuttaja
« Vastaus #170 : Kesäkuu 24, 2005, 18:21:35 »
Suosittelisin tosiaan Launista lukemaan kirjat ennen kuin tekee kannet.. :P Mutta tosin siihen saattaisi mennä liikaa aikaa tai jotain.

Launiksen kannet ovat kokonaisuudessaan ihan hienoja jne. mutta pikku virheet häiritsevät minuakin. :/
Esim. Malfoyden hiukset SK:n kannessa. Muutenkaan molemmat eivät muistuttaneet yhtään Malfoyta, mutta kannethan ovatkin Launiksen mielikuva..
Lisäksi Sirius FK:n kannessa. Yksinkertaisesti kamala. James on onnistunut kuitenkin hienosti ^^ ja Harry. Kalkaros on jotenkin huvittavan näköinen taustalla ja Pimento taas.. No. Ihan kivahan se Pimennonkin kuva on ^^'

LP:n kannesta sen verran, että en ole ikinä ajetellut sitä "pikarin vieressä olevaa otusta" Myrttinä oO En ole oikeen ajatellut sitä keneksikään ^^'

Eniten pidän AV:n etukannesta +takakennesta sekä LP:n takakannesta ^^' Kuvat ovat niissä jotenkin kivan "yksinkertaisia" mutta silti kivoja yksityiskohtia löytyy :) [Hyvä minä, onnistuin taas selittämään kaiken niin selvästi]

Poissa Rex

• Vuotislainen
« Vastaus #171 : Kesäkuu 28, 2005, 15:19:14 »
VIISASTEN KIVI: Kansi on lopusta. Varsinkin juuri ensimmäisesä kirjassa, kolmikon on hyvä näkyä kannessa. Sivumennen sanoen (Hehe, Hermu) Hermionen lepakkopinnit ovat naurettavat. Tulee mieleen sellainen taikuri hokkus juttu... Tyyli on omalaatuinen ja mukava. Kansi on kuitenkin omalla tavallaan hieman tylsä. Shakkinappulat taustalla tosin ovat hienoja.
Takakannen Dumppis on upea ja värikäs.

SALAISUUKSIEN KAMMIO: Tästä kirjasta olisi saanut upeamman, dramaattisemman ja jännittävämmän kannen. Hahmoja näkyy hyvin, tosin Malfoyilla on vahingossa mustat hiukset, mutta siitä puhuttiinkin ja se oli Lauyniksen vireh kun ei ollut lukenut kirjoja, tai eihän ole varma onko platinanvaaleat hiukset mainittu kahdessa ekassa kirjassa? Joka tapauksessa: Kannessa Lockhart on hieno, tosin ei minusta kauhean näköinen, tai mitä kirja kuvaili. Ginny on tärkeä hahmo kirjassa, ja onkin hyvä että on kannessa. Kansi on ihan ok. Takakannen Dobby on aika mukava.

AZKABANIN VANKI: Ainakin loppua ajatellen Hermione oli hyvä saada mukaan, ja Harry tietysti. Ankeuttajia en tunnistanut pitkiin aikoihin, kuunes joku sen minulle kertoi. Kansi edustaa minusta hieman kirjan synkkyyttä, siis kai se kirja oli omalla tavallaan synkkä? Äh, en minä tiedä. Hiinokka on onnistunut, ja mukavaa kun linnakin oli mukana. Kannen kohtaus oli minusta hieman poseerausmainen, tai taulumainen, johtuu ehkä siitä että lopussa oli kyllä paljon hahmoja ja vilinää, ja yhtäkkiä vain Harry ja Hermione. Kansi on ihanan tummanpuhuva. Aika hyvä. Koukkujalka on juuri hyvä takana.

LIEKEHTIVÄ PIKARI: Ja minä menin puhumaan Azkabanin Vangin kannesta poseerauspiirroksena muka? No tässä kannessahan sitä vasta esitelläänkin. No, ottelijat ovat tietysti iso osa kirjaa, joten ihan hyvä ratkaisu esitellä heidät yleisesti, eikä kirjan kohtauksessa. Jos Harryn karamellitikku on taikasauva, niin minä olen Hiinokka. Fleur on erittäin onnistunut, ja kaunis. Cedric ei vastaa mielikuvaani ollenkaan, eikä hän näytä minusta ulkoisesti komealta, tosin minähän olen poika joten se siitä. Harryn nenä on luonnoton tässä kannessa, en tiedä miksi. Kansi on hieman sekava, kun siitä löytyy hautakiviä, lohikäärmeitä, ajatuseula ja ilmeisesti Matohäntä (?) Kanteen on laitettu hieman liikaa kaikkea. Krum on ihan mukava, tosin ajattelin hänet edes jonkin verran paremman näköiseksi. Koira takana on hieno.

FEENIKSIN KILTA: Pimento on liian luonnoton. Harry ja James ovat hyviä. Sirius on taas ihan pohjanoteeraus,  luulin tytöksi, koulutytöksi. En oikein osaa sanoa muuta. Ihan ok. Takakannen Hedwig on kaunis, en tosin tunnistanut kääröä kääröksi.

Pääosin olen ihan tyytyväinen kansiin, ja voin todeta, että takakannet ovat aina olleet mieleeni.

IceLowe

• Ankeuttaja
« Vastaus #172 : Heinäkuu 24, 2005, 19:52:12 »
Herranen aika! Onks se viidennen kirjan kannen tyttö SIRIUS! Mä luulin sitä Luna Lovekivaks. Harry ja James ovat liian saman näköisiä. Sitten Pimento on liian mielikuvitsellinen. Ei hän nyt ihan tuommoinen ole.

Tuli mieleen että katsokaapas Harry Potter ja liekehtivä pikarin kantta. Huomaattekos siinä sellaisen aaveen nököisen henkilön? Sitten luetaanpas kuvaus kun ennustus meni rikki ja miltä se ''haamu'' näytti.

Harryn ja Nevillen tuijottaessaan kauhuissaan paikkaa, mihin se rikkoutui, helmenvalkea hahmo, jolla oli valtavasti suurennetut silmät, kohosi ilmoille kenenkään muun kuin heidän huomaamatta.

Minulle tuli heti mieleen viidennen kirjan ennustuksen lausuja eli se ''haamu'' mieleen. Voisiko kannen kuva olla ennustuksen henkilö vai onko se professori Binnis?

Elwen

• Ankeuttaja
« Vastaus #173 : Heinäkuu 24, 2005, 20:31:32 »
Lainaus käyttäjältä: "IceLowe"

Harryn ja Nevillen tuijottaessaan kauhuissaan paikkaa, mihin se rikkoutui, helmenvalkea hahmo, jolla oli valtavasti suurennetut silmät, kohosi ilmoille kenenkään muun kuin heidän huomaamatta.

Minulle tuli heti mieleen viidennen kirjan ennustuksen lausuja eli se ''haamu'' mieleen. Voisiko kannen kuva olla ennustuksen henkilö vai onko se professori Binnis?

Minä olen kuullut, että se olisi Myrtti... o_o

Suomen kannet ovat persoonallisia, mutta joitakin henkilöitä ei meinaa tunnistaa, esim. Sirius, jota kaverini luuli Alice Longbottomiksi. Lockhartkin oli aika naisellinen SK:n kannessa.

Kolmosen kansi on suosikkini, kaikki oli kohdallaan ja taivas oli ihana. Pidin myös Hiinokasta. Toinen suosikki on Liekehtivä pikari. Fleur on kaunis ja barbiemainen, Diggory kelpaa hyvin (lasittunut katse hänellä) ja Krum on ok, joskin aika intiaanimainen.
Harrysta pidän vähiten kansissa, hän on sellainen hapannaama jokaisessa.
Takakansien kuvat ovat ihania, erityisesti vitosen Hedwig. Mitäköhän Rowling ajattelee Suomen kansista?

(Repesin muuten Ameliahin näyttämälle Islannin kannelle eli http://www.mugglenet.com/books/bookcovers/images//ice1.jpg
Heh :D)

Vatkutin

• Ankeuttaja
« Vastaus #174 : Heinäkuu 31, 2005, 12:09:37 »
Minusta Launiksen kannet ovat hienoja.^^ Lempparini on AV:n kansi!
Aluksi minua hieman häiritsi henkilöiden nenät, mutta tulin siihen tulokseen, että ne ovat aika persoonallisia^^. FK:ssa minua häiritsee Sirius! Luulin Siriusta aluksi Choksi...
SK:ssa Malfoyt ovat mustahiuksisia O_o Se oli hieman outoa.
Odotan jo innolla kuutosen kantta!