Kirjoittaja Aihe: Ulkomaalaisia kirje-/mailikavereita?  (Luettu 26018 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Ulkomaalaisia kirje-/mailikavereita?
« Vastaus #100 : Lokakuu 30, 2007, 17:23:31 »
Minulla on maili-kaveri saksasta. OIkeastaan hän on enemmänkin,  me olemme nimittäin (hyviä) ystäviä. Tämä tyttö oli viime vuoden meidän koulussamme vaihto-oppilaana ja sitä kautta ystävystyimme. Kun hän muutti takaisin kotiinsa Saksaan, niin aloitimme kirjoittelemaan lähes säännöllisesti sähköpostia. Ja syysloma viikon minä olin heillä kylässä :)

Joskus minulla oli turkkilainen ja italialainen kirjekaveri. Koulun kautta taisin muistaakseni saada, mutta molemmat lopettivat kirjoittamisen parin kirjeen jälkeen. Minä en siis ollut se, joka lopetti, vaan se toinen. En kai sitten ollut tarpeeksi kiinnostava ;( Molemmat olivat siis poikia. Stefanolta (italialainen) sain koneella kirjoitettuja kirjeitä (tai kirjeen, sillä en saanut, kuin vain yhden) ja Kadirilta (turkkilainen) sain kaksi käsin kirjoitettua viestiä, kirjekuorissa, jotka olivat jotain looney tunesin kuoria, molempien kirjeiden kuorissa oli siis paljon sydämiä ja ne olivat vaaleanpunaiset :D (taisin selittää hieman sekavasti, mutta toivottavasti ymmärsitte).

Haluaisin enemmän ulkomaalaisia kavereita, mutta en oikein osaa heitä hankkia. Kaikista eniten haluaisin Unkarista ja sitten jostain "eksoottisemmasta" maasta (tiedän, minulla on pakkomielle unkaria kohtaan).

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Satakieli

• Vuotislainen
« Vastaus #101 : Marraskuu 09, 2007, 20:47:11 »
Minulla on ollut ja on edelleen muutamia kirjekavereita ulkomailta, ja mesessäkin juttelen silloin tällöin yhden espanjalaisen ja ranskalaisen (joka on samalla kirjekaverini) kanssa. Sähköpostien lähettely taas ei minulta onnistu. Minulla on ollut monia mailikavereita monesta eri maasta, mutta kirjoittaminen näiden kanssa on vain jäänyt pois, suurimmaksi osaksi minun takia kun en ole viitsinyt vastata.

Kirjeitä olen kyllä vaihdellut jo useamman vuoden ajan. Pisimpään olen kirjoitellut Irlantilaisen Lisan kanssa (reilut kaksi vuotta), mutta hänen lisäkseen kirjeenvaihtokavereita löytyy myös Saksasta, Ranskasta, Kreikasta ja Uudesta-Seelannista. Kirjottelin myös noin puoli vuotta erään Kanadalaisen kanssa, mutta sekin loppui melko lyhyeen, sillä hänelle oli todella vaikea kirjoittaa. Hän ei ikinä kysynyt mitään, kertaili vain päivän tapahtumia. Ja ensi vuonna olisikin sitten tarkoitus lähteä käymään saksalaisen kirjekaverini luona kun ei tänä vuonna vielä päässyt (kirjekaverini on vaihtarina Yhdysvalloissa). Kävin syyslomalla Ranskassa, mutta valitettavasti (vaikka olimme näin suunnitelleet) minä ja kirjekaverini emme voineet tavata (yllätys yllätys) kaverin koulun takia. Luultavasti Emeline tulee käymään meillä sitten ensi kesänä. Toivottavasti :).

Monelle on tullut lähetettyä kirje, mutta vain muutamassa tapauksessa olen saanut vastauksen. Niinpä olenkin yrittänyt postittaa omaa ilmoitusta Lettermagiin (saksalainen kirjekaverilehti), mutta kun sitä ei ikinä julkaista! Nettiinkään en halua enää laittaa ilmoituksia, en ylipäänsä edes etsi ulkomaalaisia kavereita netin kirjekaverisivustoilta. Eihän sitä ikinä tiedä, millainen se kirjoittaja todellisuudessa on, joten luotan enemmänkin tuohon etanapostin välittämään lehteen (vaikka eihän kyllä senkään lehden ilmoituksista voi tietää esittävätkö he vain jotain toista henkilöä, mutta se vain tuntuu luotettavammalta).

Mutta minä siis tykkäilen kirjoittella kirjeitä, ja uusia kirjekavereita haluaisinkin kovasti. Varsinkin Ruotsista olisi mukavaa saada yksi. Kehittyisi siinä sitten ruotsin taitokin :D. Niin, ja kirjoittelen tosiaan tällä hetkellä kaikkien kanssa englanniksi. Onhan sitä ranskaksikin tullut kokeiltua mutta... jooo... se on aika vaikeaa kun on opiskellut sitä kieltä niin vähän aikaa.

Poissa Helena T

• Keijukaismuori
  • Vuotislainen
  • Pottermore: AccioQuill137
« Vastaus #102 : Toukokuu 17, 2009, 14:00:46 »
Minullakin on ulkomainen kirjeenvaihtokaveri. On ollut jo 34 vuotta! Joskus ammoisina aikoina oli joku kansainvälisyys-kirjekaveri-ohjelma tai jotain vastaavaa. Sain sitä kautta ensin englantilaisen tytön. Kirjoittelimme muutamia vuosia, mutta se "suhde" laantui murrosiän mentyä. Tämä pitkäaikainen kirjeystäväni taisi tulla saman välitysohjelman kautta. Joskus kirjoittelimme parikin kirjettä / kuukausi. Mutta nyttemin aikuisuudessa olemme vaihtaneet ihan tavan postikirjeitä noin 4-6/ vuosi. Kansalaisuudeltaan hän on saksalainen, mutta työtehtävät vievät hänet milloin mihinkin päin maailmaa. Kielenä käytämme kuitenkin englantia. Olemme nähneetkin kerran, kun hän vietti viikon verran vuodenvaihdetta täällä luonamme.
On mukava tietää, että tuolla maailmalla on yksi ihminen, joka tuntee minut ja jonka minä tunnen.

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #103 : Toukokuu 17, 2009, 15:51:05 »
Minulla ei ole koskaan ollut etanapostikaveria ulkomailta, mutta kuultuani Omegle.comista olen jutellut ulkomaalaisten(kin) kanssa netitse. Toisten kanssa on höpötetty vain hetki, jotkut ovat pyytäneet meseä ja jutelleet siellä enemmän tai vähemmän. Joitakin olen estänyt, kun on ruvennut tuntumaan siltä, ettei tämä nyt olekaan niin mukava tyyppi kuin luulin. Mahtavinta kuitenkin on tavata mukavia ihmisiä sellaisista maista, joista ei tiedä paljon, ja kuulla, millaista siellä on. :)

Tällä hetkellä juttelen enimmäkseen yhden ruotsalaisen pojan kanssa. Hän on oikein mukava tapaus ja puhumme melko monista asioista. Olen yrittänyt käyttää jonkin verran ruotsiakin hänen kanssaan, vaikka sitten hävettää, jos menee pieleen. :D Siksi on myös hieman pelottavaa jutella niille, jotka puhuvat äidinkielenään englantia.

Olen jutellut melko paljon myös erään "italialaisen" pojan kanssa. Hän vaikutti ihan mukavalta, vaikka käyttikin häiritsevän paljon etunimeäni puhuessaan minulle (kai se on tapana heidän kulttuurissaan) ja oli kamalan kärsimätön, jos minulla meni aikaa vastata hänelle mesessä. Minusta oli todella mahtavaa tavata italialainen henkilö ja kyselinkin jonkin verran asioita Italiasta - sitten tämän pojan oli pakko paljastaa, että hän on oikeasti turkkilainen. :'D Hän kuulemma katui valehteluaan, ja minuakin oikeastaan vain huvittaa moinen. Sitten muistin, että hän oli kertonut opiskelevansa turkin kieltä ja opetti minulle muutaman sanonnan... Hah. :P Kyllähän minä olen aina tiennyt, ettei netissä voi luottaa sataprosenttisesti lähes kehenkään, mutta silti tuollainen paljastus tuli yllätyksenä!

Ja sitten kielimuurista. Kyllä se jonkin verran häiritsee. Yleensä kun juttelen ulkomaalaisten kanssa minulla on nettisanakirja auki, koska jossain vaiheessa joudun sen kuitenkin avaamaan. Varmaan puhuisin ihmisten kanssa paljon syvällisempiäkin asioita, jos vain kieli ei olisi este. Osaan englantia ihan hyvin, mutta jotenkin sitä on hankala käyttää netissä. :D Ehkä suurempi haaste kuin oman tekstin tuottaminen on kuitenkin saada toisen puheista selvää. Esimerkiksi se ruotsalainen poika kirjoittaa usein englanninkieliset sanat suunnilleen niin kuin ne lausutaan. Jotkut taas käyttävät vaikeita sanoja ja lyhenteitä.

Etanapostikaveri ulkomailta ei olisi kyllä mikään hullumpi ajatus. Ehkä sitten löytäisi henkilön, joka jaksaisi vähän panostaa keskusteluun. Olisi myös mahtavaa saada jotain konkreettista todistetta siitä, että on tosiaan yhteydessä toiselle puolelle maapalloa tai edes johonkin toiseen maahan. :D Kielitaitokin kasvaisi, kun täytyisi tuottaa pidempää tekstiä englanniksi.

Poissa Jentsuma

• puhelias hölöttävä ärsyttävä pölö
  • Vuotislainen
« Vastaus #104 : Toukokuu 17, 2009, 16:15:23 »
Minulla ei ole koskaan ollut etanapostikaveria ulkomailta, mutta kuultuani Omegle.comista olen jutellut ulkomaalaisten(kin) kanssa netitse. Toisten kanssa on höpötetty vain hetki, jotkut ovat pyytäneet meseä ja jutelleet siellä enemmän tai vähemmän. Joitakin olen estänyt, kun on ruvennut tuntumaan siltä, ettei tämä nyt olekaan niin mukava tyyppi kuin luulin. Mahtavinta kuitenkin on tavata mukavia ihmisiä sellaisista maista, joista ei tiedä paljon, ja kuulla, millaista siellä on. :)

Hahhaa voi lollero joo onhan omegle aika kova paikka mutta eihän siellä voi oikeasti luottaa kehenkään 100 pros varmasti. Ihan hauskahan siellä on kuitenkin jutella "ulkomaalaisten" kanssa.

Mutta siis, minulla on ollut tämä nykyinen kirjekaveri 3 vuotta. Ala-asteella englannin opettajamme kautta sai haettua kirjekaverin jos halusi, se maksoi 2 euroa. Eka kirjekaverini ei vastannut ollenkaan, toinen vastais yhden kirjeen ja nyt tämä kolmas vastasi ja kirjoittaa mielellään edelleen. Tässä tämän vuoden maaliskuussa kirjoitin hänelle pitkästä pitkästä aikaa. Viimeksi taisin kirjoittaa 2 vuotta sitten. Onneksi hän ymmärsi kuitenkin miksen ollut kirjoitellut vähään aikaan. Englantini on nyt parempaa, joten mielellään nyt kirjoittelen. Amerikasta tämä Chelsie on ja joskus voisi olla hauska mennä käymään siellä. En kyllä nyt ihan lähiaikoina ole suunnitellut. Pitäisi muuten vastata kirjeeseen jonka häneltä eilen sain.

Ihan kirjeitse on hauskempi kirjoitella kuin sähköpostilla. Se vaan on niin hauska avata se kirje ja lukea. Vaikka nykyään kummatkin meistä kirjoittaa sen kirjeen koneella eikä käsin, mutta eipäs se haittaa minua ainakaan. Paremmin ymmärtää jotkut englanninkieliset sanat kun ne on konella kirjoitettu.
Is this the real life, is this just fantasy ?

Poissa Hirmu

• Kirjekyyhky
  • Vuotislainen
  • Teepannu on muuttunut mäyräksi!
  • Pottermore: FlightLumos2
« Vastaus #105 : Toukokuu 17, 2009, 16:31:55 »
Hahhaa voi lollero joo onhan omegle aika kova paikka mutta eihän siellä voi oikeasti luottaa kehenkään 100 pros varmasti. Ihan hauskahan siellä on kuitenkin jutella "ulkomaalaisten" kanssa.
Missäpä sitten kehenkään voisi luottaa 100% varmasti, paitsi irl? Kuten kaikille kirjeystäväpalstoille/chateille, myös omegleen mahtuu sekä kunnon ihmisiä että niitä häiriköitä/huijareita, jotka ensi töikseen esimerkiksi ehdottavat nettiseksiä. En minä koko paikkaa noiden jälkimmäisten perusteella tuomitse, sillä sieltä on löytynyt myös mukavia tuttavuuksia, joiden tapaamisesta olen ollut todella iloinen. Ja sitten jos se juttukaveri sattuukin olemaan ns. psykopaatti niin painetaan vain kylmästi disconnect-namiskaa ja sillä selvä.

Poissa pömppö

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #106 : Toukokuu 17, 2009, 20:03:57 »
En nyt tiedä, kuuluko tämä viesti varsinaisesti tänne, mutta vihjaan teille sivustosta, jonka kaverini minulle esitteli. osoitteesta http://www.omegle.com löytyy siis chat-sivusto, joka yhdistää aivan tuikituntemattomia ihmisiä ympäri maailmaa toisiinsa. Koko homma toimii nimettömänä, ja uuden keskustelukaverin voi itselleen arpoa nappia painamalla. Joitain uusia tuttavuuksia onnistuin sieltä löytämään, tein uuden messenger-tunnuksenkin aivan heitä varten. Välillä tulee juteltua, yksi tuttavuuksistani on Kiinasta. Eri puolilta maapalloa löytää siis kyseisen sivuston kautta helposti ihmisiä, voi viedä enemmän aikaa löytää juuri sopiva juttelukaveri. Kannattaa myös huomioida aika-ero (jos siis etsit uutta tuttavuutta esim. Japanista, ei kannata klo 19.00 aikaan etsiä).

Poissa Ideal

• llleidbäkkk
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #107 : Toukokuu 17, 2009, 20:52:41 »
No ei varsinaisesti kirje- tai sähköpostikavereita. Mut kuitenki mese- ja ICQ-kavereita on aika monia.

Yheltä pelisivustolta on tullu pari. Saksasta muutama, pari brittiläistä ja pari Espanjasta. Ihan mukavaa porukkaa suurin osa, varsinki noi sakut. Tulee yhen kanssa juteltua joka päivä siitä mitä mieleen juolahtaa.

Ala-asteella kaikki sai jonkun kirjekaverin Afrikasta. Itelle sattu tulee Keniasta, eikä se ees vastannu mun ekaan kirjeeseen :D. Sitte kaikki sai myös Puolasta. Mut se mun kirjekaveri oli sellane joka ei osannu sanaakaan enkkua. Siihen se sitte kaatuki. :D
:T

Poissa Jentsuma

• Vuotislainen
« Vastaus #108 : Toukokuu 17, 2009, 23:14:32 »
Missäpä sitten kehenkään voisi luottaa 100% varmasti, paitsi irl? Kuten kaikille kirjeystäväpalstoille/chateille, myös omegleen mahtuu sekä kunnon ihmisiä että niitä häiriköitä/huijareita, jotka ensi töikseen esimerkiksi ehdottavat nettiseksiä. En minä koko paikkaa noiden jälkimmäisten perusteella tuomitse, sillä sieltä on löytynyt myös mukavia tuttavuuksia, joiden tapaamisesta olen ollut todella iloinen. Ja sitten jos se juttukaveri sattuukin olemaan ns. psykopaatti niin painetaan vain kylmästi disconnect-namiskaa ja sillä selvä.

Joo siis ei mulla ole mitään sitä sivua vastaan. Tosi hauska paikka, päivässä aika monesti käyn siellä ja minäkin olen tuttavuuksia sieltä saanut. Kivoja ihmisiä jotkut siellä on ja jotkut ei. :D

Poissa Ria

• Haaveilija
  • Aurori
  • *
  • Pottermore: YewCharm170
« Vastaus #109 : Toukokuu 18, 2009, 09:26:01 »
Mulla on ala-asteelta kolme ulkomaalaista kirjekaveria, mutta en ole pitänyt heihin kauheasti yhtetyttä. Yhden kansas juttelen välillä mesessä ja toisen kanssa lähettelen satunnaisesti kirjeitä mutta yhden kanssa en enää pidä edes yhteyttä...
(Kaksi heistä on ranskalaisia ja yksi kreikasta)

~Siberia~

Poissa Jentsuma

• Vuotislainen
« Vastaus #110 : Toukokuu 18, 2009, 09:57:05 »
En nyt tiedä, kuuluko tämä viesti varsinaisesti tänne, mutta vihjaan teille sivustosta, jonka kaverini minulle esitteli. osoitteesta http://www.omegle.com löytyy siis chat-sivusto, joka yhdistää aivan tuikituntemattomia ihmisiä ympäri maailmaa toisiinsa. Koko homma toimii nimettömänä, ja uuden keskustelukaverin voi itselleen arpoa nappia painamalla.

Ja sitten näin mainostaakseni :P On toinenkin sivusto http://iddin.com/. Sieltä voi valita minkä maalaisen kanssa haluaa jutella. Mutta voi tietysti jutella ihan tuntemattoman random tyypin kanssa.

Poissa Ridiculous

• kirsikankivi
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ScarletHolly34
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #111 : Heinäkuu 17, 2010, 15:43:37 »
Yläasteella kirjoittelin saksalaisen kirjekaverinin Imken kanssa. Hän on kotoisin Holzmindenistä ja samanikäinen minun kanssani. Tutustuimme jossain päin nettiä, en kyllä enää yhtään muista missä :D Nykyään emme enää kirjoittele, koska minä vähän kyllästyin, koska omat kirjeeni olivat hehtaarikirjeitä ja hänen sitten taas hieman lyhyempiä :D Lisäksi taisi myös pieni laiskuus iskeä. Nykyään juttelemme silloin tällöin FB:ssa.

Nykyään kirjoittelen sekä maileja että ihan kirjeitä hollantilaisen Riancan kanssa. Hän on myös samanikäinen kanssani ja asuu Rotterdamissa. Tapasimme MySpace -sivustolla ja siellä nykyäänkin mailailemme, koska hän ei juurikaan käytä meseä viestimisvälineenä. Itse asiassa minulla on juuri nyt hänelle kirjoittama kirje kesken ja sekin täytyisi saada valmiiksi. :D Hän on yksi hyvistä ystävistäni tälläkin hetkellä vaikka emme ole koskaan tavanneetkaan. Sain häneltä käsintehdyn avaimenperän, jossa oli päiväkirjan avain sekä kaksi puna-kelta-sinistä puupalloa. En kuitenkaan raaski käyttää sitä avaimenperänä, koska pidän siitä todella ja pelkään että se hukkuu. Siksi pidänkin sitä unisiepparinani.

Olen jutellut mesessä myös ruotsalaisen Malinin kanssa, mutta nykyään juttelumme ovat vähän jääneet vähemmälle. Olen ehdottanut hänelle, että minä kirjoitan englanniksi (koska ruotsini ei ole kovinkaan hyvää) ja hän vastaa ruotsiksi. Näin ymmärrämme toisiamme ja samalla kielipääni kummasakin kielessä kohenee.

He was rapidly becoming obsessed with Draco Malfoy.
Draco dormiens nunquam titillandus

Poissa Brenda

• Vuotislainen
  • Potteristi, hetalisti ja mitähän vielä
  • Pottermore: OwlNettle504
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #112 : Lokakuu 16, 2012, 21:52:27 »
Huu, lähtipä kirje Svetsiin meikäläisen surkeella enkulla. Saas nähä, uskalletaanko siellä vastata. Mulla ei ikinä ennen oo ollut ees suomalaista kirjekaveria.. :D
//Onneks puhelin ilmotta s-posteista, muuten koko ajan vaan kyttäisin Gmailia..
Elä kuin jokainen päivä olisi viimeisesi. Jonakin päivänä olet vielä oikeassa.

Poissa goldensnitch

• Sadetonna
  • Vuotislainen
  • Action!
  • Pottermore: HeartPotion15680
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #113 : Lokakuu 28, 2012, 11:36:01 »
Minulla on maili-kaveri Slovakiasta, vuotta vanhempi Andrej. Täytyy myöntää, etten oikeastaan ollut ikinä ajatellut, että minkälaista Slovakiassa on, mutta meilaamisen myötä on kyllä tullut vähän tutummaksi koko maa ;) (ja kaikki mahdolliset stereotypiat ovat kaikonneet) Ollaan kirjoiteltu alle vuosi, mutta tuntuu kun oltaisiin tunnettu kauemminkin, mahtavaa miten nopesti uusia kavereita voikaan saada!

Lisäksi minulla on kaksi ihan perinteistä kirjekaveria, Tayla ja Leea, molemmat minun kanssa samanikäisiä ja asuvat Briteissä. Englantilaisten posti kulkee kyllä rasittavan hitaasti, mutta onhan se kirjeen odottelu aina paljon jännenpää, kuin meilailu :) Kaikkiin näihin kirje-ja mailikavereihin tutustuin penpalworld.com kautta. Enkä pistäisi pahakseni, jos vielä jonkun kirjekaverin saisi vaikka Saksasta tai Ranskasta.
Have you found Jesus yet?
- I didn't know I was supposed to be looking for him, sir.

Poissa Vampyyritar

• Hourailevia kirjoja lukeva vampyyri
  • Vuotislainen
  • Vampyyri
    • Pandemonium - Varjojen kaupungit
  • Pottermore: UnicornGalleon8000
« Vastaus #114 : Marraskuu 12, 2012, 19:44:45 »
Tää on hyvä kessa. Pari linkkiäkin löytyi ja pääsin laittamaan parille tyypille viestiä! (:
Tämä linkki on jo tänne kerran laitettu, mutta laitan kumminkin kun on parin sivun päässä: http://www.studentsoftheworld.info/menu_pres.html
Tuol on tosi suuri valikoima kaiken ikäisiä ja kansalaisia ihmisiä jokaisesta maanosasta! Eikä tarvitse edes kirjautua lähettääkseen viestiä muille. Kirjauduin itsekin kun näytti niin kivalta paikalta.

Mulla on joskus aikaisemmin ollut mailakaveri Amerikasta kun olin kutosella ja se oli mun mielestä tosi mukavaa, mutta se sitten loppuikin siihen eikä se koskaan lähettäny mulle mailia lisää tai kertonu omaa oikeeta osotettaan... ;(
Vampires and books are all what I need for live...

Poissa Polyjuicepotion

• lumipallo Oraven turbaanissa
  • Vuotislainen
    • HP-Pahkan noitien ja velhojen koulu
  • Pottermore: ThestralPhoenix64
« Vastaus #115 : Tammikuu 27, 2013, 19:05:48 »
Minulla on saksalainen, vuoden nuorempi kirjekaveri. On ollut jo kolmisen tai nelisen vuotta. Joskus koulussa jonkun kansanvälisyysprojektin myötä sai kirjekaverin, jos halusi, ja minähän halusin. Kirjoitamme yleensä englanniksi, vaikka Saksaakin opiskelen. Voisin joskus koettaa kirjoittaa kirjeen saksaksi. Ennen kirjoitimme ahkerasti kirjeitä, nykyään enemmän sähköposteja. Joskus lähetän kirjeiden mukana jotain pientä, kuten salmiakkia tai vastaavaa. Huomenna laitan taas pitkästä aikaa kirjeen postiin. Kovin pitkiä kirjeitä ei meistä kumpikaan rustaile, mutta ei se haittaa. Kyllähän se kirje aina päivää piristää.

Ennen minulla oli myös Italialainen kirjekaveri. Hän kirjoitti nelisen kirjettä, muttä sitten joskus hänestä ei kuulunut enää mitään.
Yllättvän paljon siinä kuitenkin vierasta kieltä oppii, kun alkaa kirjoittamaan. Paljon mukavammalla tavalla, kuin oppikirjasta lukemalla.
Things never happen the same way twice.

Poissa hanhyokkasikimppuuni

• Kalpa Kassinen
  • Vuotislainen
    • Nobody's Perfect
  • Pottermore: FrogMarauder14005
« Vastaus #116 : Helmikuu 15, 2013, 15:46:55 »
Minullla on ranskalaine kirjekaveri erään kouluprojektin kautta. Tuntenut hänet olen vasta n.3kk. Olen menossa hänen luokseen asumaan huhtikuun alussa 10 päiväksi. Koluprojektin tarkoituksena on kehittää englannin kielen taitoa, sek meidän ja ranskalaisten. Vastaavasti tuo ranskalainen tulee meille asumaan vuoden päästä.