Kirjoittaja Aihe: Ulkomaalaisia kirje-/mailikavereita?  (Luettu 26050 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Kuura

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
Ulkomaalaisia kirje-/mailikavereita?
« : Huhtikuu 06, 2003, 13:20:28 »
Löytyykö teiltä ulkomaalaista kaveria, jonka kanssa kirjoittelette normaaleja tai sähköisiä kirjeitä? Missä tutustuitte heihin, mistä kirjekaveria etsivän kannattaisi etsiä? Mistä maasta kirjekaverinne ovat, haittaako kielimuuri?

//Lae siirsi muuhun viihteeseen
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 31, 2013, 22:57:01 kirjoittanut Kuura »

Drace

• Ankeuttaja
« Vastaus #1 : Huhtikuu 06, 2003, 14:36:35 »
Minulla on ja oli ulkomaalainen kirjeystävä. Hän, joka oli, oli kotoisin Eestistä. Maarja oli muistaakseni hänen nimensä. Hän kirjoitteli hyvin harvoin, noin 3-4 kk välein. Ehdin aina unohtaa hänet ennen seuraavaa kirjettä. Ja jossain vaiheessa toinen jätti kirjoittamatta, en enää muista kumpi. Maarjan osoitteen (tai oikeastaan M. sai minun osoitteeni) sain ala-asteen englanninopettajani kautta. Hän oli onnistunut hankkimaan meille eräästä koulusta, joka sijaitsi paikkakuntamme ystävyyskaupungissa, liudan ihmisiä jotka halusivat kirjoittaa meille. Maarja taisi olla minua muutaman vuoden vanhempi ja hirmu mukava.

Nykyään minulla on espanjalainen kirjeystävä, Vanesa. Hän kirjoittaa myös todella harvoin, melkeinpä harvemmin kuin Maarja. Hänen osoitteensa sain samaiselta englanninopettajalta sellainen vuosi sitten. Vanesalle on aina mukava kirjoittaa, koska hän on kiinnostunut HP:sta ja TSH:ta, mutta muuten hänen kirjeensä ovat täynnä sisällöttömyyttä ja kielioppivirheitä, joten puoliin hänen kysymyksiinsä täytyy milteinpä jättää vastaamatta, koska en ymmärrä mitä niissä kysytään.

Mistä muuten (jotka eivät sitä vielä kertoneet) olette löytäneet kirjeystävänne? Olisi nimittäin mukava saada heitä lisää.

Poissa Liina

• Kaihomieli
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #2 : Huhtikuu 06, 2003, 16:16:58 »
Mulla on ollu montakin kirjekaveria eri maista. Ala-asteella saatiin enkunopen kautta. SIlloin sain turkista yhden pojan. No, se ei kirjoittanut, ja sain toisen. Pojan, joka asui Intiassa. Sen kanssa olen kirjoitellut muutaman kirjeen. Ei kyllä pitkään aikaan, ei ainakaan  vuoteen,  se on vaan jotenkin jäänyt. No, eilen kummiskin lueskelin vanhoja kirjeitä, ja huomasin että sillä on synttärit 15päivä tätä kuuta. Kirjotin sille sitten synttärikortin..^_^ Ois kiva taas jatkaa kirjoittelemista. Vaikka ei meillä ollut paljon mitään yhteistä, kyllä kummiskin jotain kirjoittamista aina löytyi.

On mulla ollu jotain muitakin kirjekavereita, mutta kirjottaminen on jäänyt vaan johonki pariin kirjeeseen.

Ois tosiaan kiva jos ois enemmänki, se kehittää kielitaitoo ja muutenkin on tosi mukava saada ihana, vanhanaikainen kirje, eikä mitään tunteetonta mailia.^^

piiz, Lii
Soittaako lehmus, laulaako satakieli?

Ariana

• Ankeuttaja
« Vastaus #3 : Huhtikuu 06, 2003, 16:38:24 »
Joskus vuosi sitten hankin kirjekaverin juuri tuon IYS:in kautta. Tai no. Koulun ja sen. Sain sieltä austraalialaisen tytön osoitteen. Kirjoitin hänelle kamalan innoissan siitä, että saisin uuden ulkomaalaisen kirjekaverin. Kirje lähti menemään.
Odotin ties kuinka kauan. Koko kesän toivoin, että hän olisi vastannut. Mutta ei. Syksyllä toivoni katosi. Hän ei koskaan lähettänyt minulle yhtäkään kirjettä. Olin kamalan pettynyt.

Niin kuin Pharie sanoi, niin kun sitä kirjakaveria IYS:in kautta tahtoo, niin voi määrittää suurinpiirtein iän, sukupuolen ja maan josta kirjakaverin tahtoo. Maita pitää laittaa monta, jotta edes jostain saisi. Eli hyvin pienellä mahdollisuudella sinulla ja kirjekaverillasi on on samoja kiinnostuksen kohteita.

Toinen ulkomaalainen kirjekaverini tuli sitten koulun kautta viime vuonna. Tai no. Englanninopettaja sanoi, että he ovat tavallaan meidän kummilapsia. Sillä ikää näillä englantilaisilla lapsilla oli 6-8 vuotta.
Oli suloista saada heiltä kirjeitä, vaikka vuodessa niitä tuli vain pari. heidän oikeinkirjoituksensa oli huonompaa kuin meillä. Mutta olivathan he nuoria. Kiva niitä kirjeitä oli kuitenkin saada.
Yksi virhe, mille tämän "kummioppilaani" kirjeessä tuli monesti ja hyväntahtoisesti naurettua oli se, miten hän kirjoitti tyttö. Hänen tarkoitus oli sanoa I'm a girl. Hän oli kirjoittanut: I'm a grill. (:

Kun kirjoittaa niitä kirjeitä ulkomaisille ystäville, niin kehittyyhän se kielitaitokin siinä suunnattomasti. Ja tutustuu ulkomaisiin kulttuureihin. Ja mikä tärkeintä, saa uusia kavereita ja ystäviä.

Tahtoisin tietää, mistä muualta kuin IYS:in kautta voisi saada ulkomaalaisia kirjekavereita? IYS oli hiukan pettymys sinäänsä, joten sinne en pahemmin haluaisi maksaa ja sitten saada kirjekaveria...

Loupelune

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Huhtikuu 06, 2003, 16:50:45 »
Ulkomaalaisen kirjekaverin ohella oppii pahuksen hyvin kielen. Varsinkin jos haluaa oppia tietyn kielen ja kaveri on nimenomaan sitä kieltä puhuva ja ihminen, joka saattaa jopa huomauttaa missä meni pieleen. Suosittelen kyllä kaikille.

Minulla on muutama mailikaveri. Kanadanranskalainen (onko tuo sana?) Marie-Laurence. Se on lähinnä sellaista "kaunis päivä tänään, mitä kuuluu?" keskustelua, englanniksi kirjoitamme vaikka mietin, että voisi hyvin harjoitella tätä kautta ranskaa, varsinkin kun tämä mailikaverini ei puhu kovin hyvää englantia. Sitten on Yhdysvaltalainen Emily, jonka kanssa olen kirjoitellut... er... Jo melkein kaksi vuotta. Meillä on riittänyt puhuttavaa, lähinnä käsittämättömän samanlaisten harrastusten ja mieltymysten takia.

Kolmantena koulun kautta tullut Saksalainen Jöran. Ihan hauska idea sinäänsä hankkia luokalle kirjekaverit vieraasta maasta _mutta_... Meille käytännössä kerrottiin suoraan mitä meidän pitää kirjoittaa. Jokainen kirje piti aloittaa "Dear -nimi-" ja lopettaa "Best wishes - nimi". Puhuttiin säästä ja kysyttiin harrastuksia. Gimme a break...

Molemmat näistä mailikavereista olen saanut sillä tavalla, että he ovat eksyneet joillekin nettisivuistani ja mailanneet jotain kommenttia/infoa/jotainmuuta, mistä sitten on päätynyt kirjoittelemaan. Sen lisäksi olen saanut lyhyempiaikaisempia kirjekavereita mm postituslistoilta ja boardeilta.

Poissa Afrikan kuningas

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Huhtikuu 07, 2003, 15:27:45 »
Kun tulin Suomeen (kuinkahan monta viestiä minä olen oikein aloittanut noilla sanoilla...), olin kirjeenvaihdossa ranskalaisten kavereideni kanssa, mutta nyt se on lopahtanut. Ei vaan tule kirjoitettua. Kun puhutaan puhelimessa, sitä kestää yli puoli tuntia, joten kyse ei kai ole siitä, ettei ole mitään kerrottavaa. Kai se on vähän sitä, nämä kaverit ovat sellaisia, joiden kanssa on ihana olla vastakkain, mutta kirjeissä puhutaan kirje-asioita. Ei voi oikein kirjoittaa mitään... kovin henkilökohtaista, varsinkin kun useimat kavereistani ovat niin vastuuttomia että jättävät kirjeet aina lojumaan keittiön pöydälle kaikkien luettavaksi... yksi asia, jossa suomalaiset taas ovat hiukan kypsempiä - salaisuudet.

Tällä hetkellä kirjoittelen Minnesotasta kotoisin olevan ficcarin kanssa, hän on tosi ihk tyyppi, mutta joskus ärsyttää kun itse kirjoittaa sanakirjan kanssa pitkiä maileja, ja saa vastaukseksi muutaman rivin...
Kommentoin kerran hänen ficciään, ja hän oli kommenteista niin enamoured että lähetti minulle seuraavan luvun ja ihanan slashkuvan, ja sitten jatkoimmekin raapustamista...
Niistä unista havahtuessani suussani oli suloinen maku ja olin varma, että Shosha oli kuollut.
Ficciarkistoni Mustat Lupiinit

Agrippa

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Huhtikuu 07, 2003, 17:24:42 »
Jee. Aina niistä aiheista tehdään topikki, joista minä olen halunnut puhua. Huippua!
No joopa. Mailikavereista kokemukseni rajoittuu yhteen hongkongilaiseen tyttöön, joka oli innokas lähettämään minulle animaatioita. Me puhelimme säästä ja joulupukista ja väkisin keksitystä hömpästä, mutta sitten hän lakkasi kirjoittamasta. Loukkaavaa, höh. Oikeasti, jo alatte kirjoitella jonkun kanssa, ja ette sitten enää jaksakaan/kerkeäkään, niin ilmoittakaa siitä edes. On niin inhaa, kun toinen vaan jättäytyy.
Mutta kirjekavereista... joskus puolitoista vuotta sitten kaveripiirissäni lähti käyntiin hirvittävä kirjekaveri-innostus, joka lähti siitä, kun yksi löysi netistä sivun, jolta sai ulkomaalaisia kirjekamuja. Siitä tuli ihan muoti-ilmiö, mutta sitten se laimeni, ja enää käsittääkseni vain minä ja muuan Anna kirjoittelemme kirjeitä ulkomaille.
Aluksi olin hirmu innoissani, kun sain kamun sloveniasta. Kirjoitimme molemmat kaksi kirjettä toisillemme ja lähetimme valokuvat. Se oli vähän sellaista, että piti väkisin keksiä mistä kirjoittaa, mutta kyllä me varmasti olisimme toimeen tulleet, ellei tämä Ursan törkyläinen olisi lakannut kirjoittelemasta. Ursan sain Lady Asension mainitseman Englishtownin kautta, mutta se on mielestäni vähän pöljä paikka, sinne pitää rekisteröityä ja sitten jonkin ajan kuluttua se ilmeisesti käy maksulliseksi tai jotain.
Muutaman hyvänkin kirjekaverin olen saanut, Nathalien Saksasta, Anne-Brittin Norjasta, Lauran Virosta ja Claran Singaporesta. Tai no jaa, Anne-Brittin ja Claran kanssa kirjoittelemme harvakseltaan (vaikka Clara kirjoittaa sairaan pitkiä kirjeitä), mutta Laurasta ja etenkin Nathaliesta on muodostunut oikein tuttuja.
Alussa kirjeenvaihto on tietenkin vähän tylsää, kun kumpikaan ei tiedä toisesta mitään, ja mitään ei voi vain todeta, tyyliin "koirani sairastui" vaan pitää aina selittää jotain että minulla on koira ja plaa plaa. Mutta sitten se mukavoituu, kun oppii tuntemaan. Ei siis kannata heit lopettaa vaikka se tuntuisi tylsältä...

Yksi varsin hyvä paikka kirjekavereiden hommailuun on
http://www.penpalnet.com/
Sinne ei tarvitse rekisteröityä ellei halua laittaa omaa ilmoitusta. Sieltä sain Claran...

tatsku

• Ankeuttaja
« Vastaus #7 : Huhtikuu 07, 2003, 18:06:38 »
Mulla on kanadalainen mailikaveri, vuoden mua vanhempi poika. Tutustuttiin yhdellä foorumilla, yhtenä päivänä se vaan lähetti mulle mailin ja kertoi itsestään, ja mä vastasin, vaikka siellä foorumilla se käyttäytyy vähän omituisesti.... No jaa, niin käyttäydyn minäkin... Ja se on tosi mukava, vaikka onkin outo foorumilla.

Ei ole ollut oikeastaan yhtään kieliongelmia, välillä joutuu tarkistamaan sanoja, ja selittämään mitä tarkoittaa(en omista sanakirjaa :( ) Mielenkiinnonkohteet on ollut aika samat, ja maileja on parhaimpina päivinä lähetelty jopa viisi tai kuusi(siis jotain 12 yhteensä *g*), nyt niitä viestejä on tullut siltä jo melkein parisataa(onko tuo yhdyssana?), eikä olla tunnettu edes puolta vuotta... Sille on kaikista helpointa kertoa kaikista ongelmista ja huolista, joita en edes kerro netin ulkopuolisille kavereille, koska se on eräällä tavalla anonyymi, mutta silti tuntee sen tosi hyvin... *suunnittelee hankkivansa lisää mailikavereita ulkomailta*

Triplu

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Huhtikuu 07, 2003, 19:13:25 »
No mulla oli tuossa joskus parisen vuotta sitten koulun välityksellä saatu vuotta nuorempi kanadalainen tyttö kirjekaverina. Todella kivaa oli kirjoitella sen kanssa vaikka olihan se aika vaikeaa koska ei nyt englannintaito ollu mitenkään loistavaa sillon.No onneksi kotona joku osasi auttaa sen verran että ihan järjellisiä kirjeitä sain aikaiseksi. :]

Sain myös kirjeen yhdeltä irlantilaiselta ja nyt olen sitä harmitellut kun en vastannut.Olisi se nyt kivempaa olla muutaman ulkomaalaisen kanssa kirjeenvaihdossa kun noita kirjeitä muutenkin tykkään kirjoitella :]

chibi

• Ankeuttaja
« Vastaus #9 : Toukokuu 01, 2003, 14:37:09 »
Sitten on vielä http://www.penpalsnow.com/

Mitä te muuten kirjoitatte kaverillenne?
Ja kirjoitatteko jollain muulla kuin englannin kielellä?

Poissa Winky

• Vuotislainen
    • http://vinkulelut.cjb.net
« Vastaus #10 : Toukokuu 01, 2003, 15:46:39 »
Mä hommasin muistaakseni 4llä mun ensimmäisen kirjekaverin Jenkeistä. Se kävi niin, että enkunopettaja kyseli meiltä vähän jotain juttuja ja kysyi minkä ikäisen kirjekaverin haluaisimme ja kumpaa sukupuolta, mistä maasta. ja niiden kysymysten perusteella saimme myös samanlaista... Sekavaa. Sitten se lähetettiin jonnekin toimistoon, ja sitten kone valitsi kirjekaverin. Se huvi maksoi 13mk eikä se mun kirjekaveri lähettänyt kuin 3 kirjettä.

Sitten myöhemmin myös tapasin Italialaisen tytön Melanie Cn keskusteluforuumissa ja olemme muutaman kerran puhuneet messengerissä. Aika hubaa, se jopa tajuaa mua:p

Severina

• Ankeuttaja
« Vastaus #11 : Toukokuu 02, 2003, 02:19:44 »
Hmmmm. Ensimmäiset kirjeenvaihtokaverit sain ala-asteella samaisen järjestön kautta, joka aikaisemmin mainittiin jo... Nämä loppuivat suht lyhyeen, kielitaidon ollessa mikä se oli.

Nykyään parhaimmat ystäväni (ja tarkoitan todella ystäviä, ei vain hyvänpäiväntuttuja) ovat netistä hankittuja. Heidät olen tavannut foorumeissa, joissa asustelen. Pääasiassa tapaamme foorumissa, lähettelemme sähköpostia, chattailemme, lähettelemme kortteja ja paketteja. Ja puhumme puhelimessa. Juttelemme joka päivä, ja he tuntuvat tosi läheisiltä. Jokaisen kuvan olen nähnyt, ja useat heistä ovat tavanneet toisiaan. Harmi, että Suomi on vaan niin kaukana... Eräs heistä on jopa tulossa Suomeen miehensä kanssa, odotan innolla! :) *hyppii pomppii, tipahtaa tuolilta* Nämä naiset ovat eri ikäisiä, eri maista. Yhteinen kommunikointikielemme on englanti. Se sujuu luontevasti koska olen asunut USA:ssa jonkin aikaa (koulutukseen liittyvä palkallinen työharjoittelu), luen paljon englanniksi ja käytän kieltä päivittäin. Mukava tapa pitää yllä kielitaitoa! :)

Usein törmää ennakkoluuloon, joka liittyy ystävien löytämiseen internetin kautta.  Tosiaankaan kaikki netissä liikkuvat eivät ole psykopaatteja, vaikka terve varovaisuus ei koskaan ole pahitteeksi. Vaikka emme ole koskaan tavanneet "luonnossa", tiedän, että ystäväni ovat todellisia, ihania ihmisiä. Jotka toivottavasti tapaan jonakin kauniina päivänä.

Nagini

• Ankeuttaja
« Vastaus #12 : Toukokuu 02, 2003, 19:26:56 »
Mulla on ollut joskus irlantilainen kirjekaveri. Ala-asteella enkunopettaja tarjosi just taisi olla ton IYS:n kautta..
Noh, jompikumpi sitten lakkasi jossain vaiheessa kirjottamasta, ei tainnuttu oikein keksiä mitä kirjottaa..

Haluaisin kyllä nyt uudestaan jonkun ulkomaalaisen kirje/mailikaverin, että täytyypä varmaan kokeilla noita teidän antamia osoitteita,
josta voisi ehkä hyvällä tuurilla saada..:)

kashmir

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Toukokuu 02, 2003, 19:37:06 »
Lainaus käyttäjältä: "chibi"
Montako postimerkkiä tarvii, kun lähettää kirjeen esim. Italiaan?

Mikäli olen oikein käsittänyt niin aivan yhtä monta merkkiä, kuin lähettäessäsi Suomessa kirjeen jollekkin. Eli tarvitset yhden merkin, koska Italiakin kuuluu EU.hun.

Dolcesole

• Ankeuttaja
« Vastaus #14 : Toukokuu 02, 2003, 22:35:55 »
Ensimmäinen ja ainoa ulkomaalainen mailikamuni oli Ruotsista, Emelie. Tapasimme lovemail.com:n chatissä. Olin siellä oikeastaan kaverini kanssa, ja Emeliekin oli ystävänsä Petran kanssa siellä. Vaihdoimme sitten mailiosoitteitamme siten, että minä ja Emelie aloimme kirjoitella toisillemme ja Petra ja kaverini keskenään.
Tämä oli joskus kuudennen luokan syksyllä ja jatkoimme kirjoittelemista seitsemännen kevääseen. Silloin lovemail.com muuttui maksulliseksi, eikä kumpikaan meistä jäänyt enää sinne. Siinä samalla sitten katosi myös kaikki tietoni Emeliestä, mutta olin kuitenkin ilmeisesti (hänen mukaan) lähettänyt hänelle kirjeen, jonka kuoren taustapuolella luki kotiosoitteeni.
En kuitenkaan kuullut hänestä kahteen vuoteen, mutta tämän vuoden helmikuussa sain kirjeen Ruotsista. Hämmästyin todella, ja ilahduin kun huomasin, että se oli Emelieltä, ja hän halusi taas alkaa pitämään yhteyttä minuun.
Kirjeessä oli mukana hänen mailiosoitteensa ja menin heti kirjoittamaan hänelle ja lisäsin hänet Messenger-listaani siinä toivossa, että hän omistaisi Messun. Ja niinhän hän omisti. Ja oli vieläpä siellä sisällä kun lisäsin hänet, joten päädyimme heti takaisin vanhoihin rutiineihimme ja olimme kuin näitä kahta välivuotta ei olisi ollutkaan.

Aiemmin en osannut laisinkaan ruotsia ja kirjoitimme englanniksi, mutta nykyään ruotsin taitoani harjoittaakseni, kirjoittelemme välillä ruotsiksi, mutta joskus myös englanniksi.
Olen oikeasti erittäin onnellinen siitä, että kirjoittelemme jälleen, sillä hän on saman ikäinen kuin minäkin ja meillä on paljon yhteistä. Mutta hänen kanssaan on helppoa myös pohtia tulevia lukiojuttuja, sillä olemme molemmat kohtuu innostuneita koulunkäynnistä ja kaikki muutkin nuorten teineily-jututkin ovat mieluisia keskustelunaiheita. =)

Tällä hetkellä toivoisin vain, että joko minä pääsisin käymään Ruotsissa hänen luonaan, tai hän tulisi käymään Suomessa, jotta voisimme vihdoinkin tavata.

Tiffarany

• Ankeuttaja
« Vastaus #15 : Kesäkuu 20, 2003, 20:08:56 »
Minulla on maili/messenger-ystävänä italialainen mies, Fabio. (tiedän, miten koomiselta kuulostaa, mutta Fabio on siellä päin maailmaa ihan sama kuin meillä Jani, Mikko, Toni...) Fabio otti minuun yhteyttä nähtyään messingerprofiilini netissä. Olin siihen kirjoittanut pitäväni Sentencedistä, se on myös Fabion lempiyhtyeitä. Olemme olleet yhteydessä yli puoli vuotta ja luulen, että yhteydenpito jatkuu. Fabion on vuosi sitten käynyt Suomessa ja tulee taas ensi viikolla. Harmi vain, etten itse ole maassa näkemässä häntä. :(

Minulla on myös muutama ulkomaalainen kirjeystävä. Heihin olen tutustunut internetin kirjeenvaihtosivujen kautta. Saksasta on pari tyttöä, yksi englantilainen (joka on opiskellut suomea ja ruotsia (!)) ja yksi ranskalainen. Helpoiten taitaa netin kautta nykyisin löytää.

damn dandelion

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Kesäkuu 22, 2003, 23:18:31 »
Minäkin hankin aikanaan ala-asteella ulkomaisia kirjekavereita koulun kautta. Ensimmäisen saamani ositteenn hukkasin ennen kuin ehdin kirjoittaa kirjettäkään.Muistan että kyseessä oli joku vm84 jenkkipoika, mutta en sitten koskaan saanut tietää muuta..

Seuraava kirjekaverini oli Carrie, vm87 tyttö Irlannista. Hän oli kiva ja kirjoittelin hänelle muutaman kirjeen ja sain vastauksiakin huolimatta surkeasta kielitaidostani. Sitten se vain jotenkin lopahti ja muistaakseni Carrie kirjoitti viimeisen kirjeen, johon en vastannut enää... Nyt harmittaa tosi paljon, kun ei ole edes osoitetta tallessa, että voisi viritellä vanhaa kaveruutta uudestaan. Olisi hienoa päästä Irlantiin!

No, sitten minulle kirjoitti pari italialaista, joista en saanut selvää, olivatko he tyttöjä vai poikia. Kielitaito taisi olla huonompi kuin minulla ja kaiken lisäksi käsialasta en saanut mitään selvää. Vastasin kyllä molemmille, mutta vieläkään(vuosia myöhemmin) en ole saanut vastausta.

Nyt, kun kuvittelen osaavani englantia joten kuten, olen vihdoin uskaltanut hankkia uusia kirjekavereita ulkomailta. Vilkaisin linkkejä joita joku oli tähän topiciin laittanut ja sainkin sitä kautta ainakin pari kaveria. Toinen Brasiliasta ja toinen Jenkeistä. Toivottavsti nämä kestävät vähän pitempään.

Kirjoittelen myös isäni japanilaisen kollegan tyttären känssa.
Meille tulee tänä kesänä käymään isäni kirjekaveri Englannista perheineen. Hänellä on suurin piirtein minun ikäiseni poika, josta toivon saavani uuden kirjekaverin..

Olen huono kirjoittamaan kirjeitä, mutta on niin ihana saada postia ja huomata oppineensa jotain uutta, että kyllä kannattaa. : )

Manteli

• Ankeuttaja
« Vastaus #17 : Kesäkuu 23, 2003, 00:19:56 »
Minulla on ollut muutama kirjeystävä ulkomailta...kirjoittelu on kyllä aika hidasta :)

Ensimmäinen ulkomaalainen kirjeystäväni, Azzurra, on Italiasta. Sain Azzurran osoitteen koulun ja IYS:n (?) kautta ollessani kuudennella... Azzurran kanssa on tullut kirjoiteltua tasaisin väliajoin, mutta hitaasti. Meillä kylläkään ole liiemmin yhteistä (Pottereiden lisäksi :D), mutta ei siinä mitään...

Toinen kirjeystäväni on Melanie, USA:sta. Hänen osoitteensa sain myös samaa kautta, vuotta tai kahta myöhemmin kuin Azzurran. Melanie on ilmeisesti normaali amerikkalaistyttö (soittaa huilua ja pianoa, pelaa ties mitä joukkuelajeja ja harrastaa surffausta) mutta ei kovin kiinnostava persoona ja taisi juuri lopettaa kirjoittelun, kun kysäisin hänen mielpidettään Bushista :)

Sitten on Charlotte, Ranskasta. Hän tosin ei ole liiemmin kirjoitellut, enkä hänestä siis paljoa tiedä... Kuuntelee teknoa, ja asuu tiettävästi Etelä-Ranskassa.

Olen tavannut satunnaisesti ihmisiä ircissä, mutta mailikaverit on vähissä...ja oikeastaan minäkin pidän enemmän oikeista kirjeistä :)

amarie

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Kesäkuu 23, 2003, 10:49:02 »
Minä tutustuin vähän aikaan sitten netissä Chileläiseen poikaan ja nyt päätimme ruveta kirjoittelemaan ihan kirjeitse. Muutamia sähköposteja olemme lähetelleet ja MSN messengerissä keskustelleet ennen. Hän lähetti minulle sähköpostia MSN profiilistani ja niin tutustuimme. Hän aikoo lähettää lähipäivinä kirjeen, jonka tulossa kestää kymmenen päivää.

Ja tähän väliin, tietääkö kukaan kuinka monta postimerkkiä menee Chileen tai muualle Etelä-Amerikkaan lähetettäessä?

Tuolta Penpal.Netistä olen myös muutamia ihmisiä löytänyt. Itse ajattelin sinne laittaa ilmoitukseni, joten onko kellään kokemusta siitä?

Itselläni oli myös joskus kauan sitten ystäväni (nykyään entisen) ystävä kirjekaverina Saksasta. Kun välit menivät poikki ystävääni ei kuulunut tästä saksalaisestakaan mitään. Varmaan parempi hankkia kirjekaveri, joka on täysin tuntematon.

Amnada

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Kesäkuu 23, 2003, 16:27:55 »
Ei pahemmin ole ulkomaalaisia mailikavereita ollut, mutta ah, tuota aina niin näppärää Messengeriä.  ^^  Sieltä löytyy yksi mukava australialainen poika, jota itseasiassa ikävöin tällä hetkellä.  (*snif*  häntä ei ole näkynyt on-linessa hetkeen, koska muutti kotoa ja tietokoneen luota pois)

Koko tutustuminen tähän poikaan, Tobyyn kävi sattumalta.  Olin jossain ulkomaalaisessa chatissa, jossa juttelin australialaisen pojan kanssa (joka ei ollut Toby). Juttelu siirtyi lopulta messengeriin.  Loppujenlopuksi ko. tyyppi alkoi vain ärsyttää minua, kemiat eivät pelanneetkaan.  
Eräänä päivänä sitten joku aivan outo tyyppi sitten lisäsi minut listaansa ja uteliaana sitten aloin heti kysellä kuka hän on ja mistä sai osoitteeni.  Hän oli siis Toby ja oli saanut osoitteeni siltä ensimmäiseltä tyypiltä jotain toista osoitetta vastaan.  Aluksi olin närkästynyt, mutta aloin kumminkin jutella Tobyn kanssa.  Hän paljastui aivan mahtavaksi ja itseäni kiehtovaksi persoonaksi. Meillä on sama huumorintaju ja samat kiinnostukset.  Tobyn kanssa on hauska puhua mistä vain.  (vaikka se lurjus tuhosikin kuvitelmani söpöistä koala-karhuista paljastamalla niiden haisevan hirveältä...)

Yleensäkin ulkomaalaiset tuttavat ovat hyödyllisiä ja sanoisinkin jopa sivistäviä.  On helppoa oppia mm. kieltä ja asioita toisesta maasta tällä tavoin.  Ulkomaalaisen netti/kirje-kaverin hankkiminen kannattaa, jos se itseään kiinnostaa.  Eikä niiden löytäminenkään vaikeaa ole.  Käytte vain ulkomaalaisissa chateissa/forumeissa ja pyritte tutustumaan ihmisiin.

Poissa Decamerone

• Vuotislainen
    • www.decamerone.vuodatus.net
« Vastaus #20 : Heinäkuu 03, 2003, 09:44:02 »
Päätinpä minäkin avata sanaisen arkkuni tästä aiheesta. :)

Minulla oli joskus ylä-asteella kolme ulkomaalaista kirjeystävää, eräs poika Mauritiukselta, itseni ikäinen tyttö Saksasta ja samaa ikää myöskin oleva tyttö Turkista. Kirjeenvaihtomme kuitenkin kuivui kokoon ja aikoja sitten, ja luullakseni heitä ei voi siitä syyttää, vaan minua... :|

Olen nyttemmin innostunut uudestaan hankkimaan kirjeystäviä ulkomailta, ja minulla on eräs tyttö Tanskasta, toinen Japanista, muutama Saksasta sekä miespuolinen otus Amerikasta.

Olen saanut kaikki nämä uudet tuttavuudeet sellaisesta paikasta kuin http://interpals.net ja olen ollut kovasti tyytyväinen. Mikäli aiot hakea tuota kautta kirjeystävää, kannattaa mainita erikseen, että ONLY SNAIL MAIL, ja silti ihmiset laittavat sinulle ''aletaan mailailemaan'' -viestejä. xD Ilmoita myös, ettet etsi romanssia tms. Sivu on ilmainen, helppo käyttää ja saat taatusti paljon vastauksia. Saattaa tosin joillakin yhteyksillä ladata todella hitaasti.
On vaikeaa olla rohkea, kun on vain Hyvin Pieni Eläin.

Poissa Sun Lee

• Ronnieponnie
  • Vuotislainen
    • Tarinamaa
...
« Vastaus #21 : Heinäkuu 06, 2003, 21:05:06 »
Piti pyyhkiä vanha viesti pois ^^

Olen haeskellut monia ulkomaalaisia kirjekavereita netistä ja Friendship Bookeista, joita saan joiltan kirjekavereiltani. Minulla on monia ulkomaalaisia k-kavereita ulkomailta. Suurin osa tulee Euroopasta, mutta muutamia on jopa USA:sta, yksi Kanadasta, yksi Japanista ja yksi Australiasta. Kirjoitin juuri eilen Espanjaan ja Italiaan yhdelle tyypille, jotka löysin FB:sta. Muuten olen haeskellut k-kavereita netistä (www.penpals.com esim.) ja joistain muistakin paikoista. Rakastan kirjoittaa ulkomaille. Saksasta minulta on pari k-kaveria ja Itävallasta yksi, joille kirjoitan englanniksi, kuten kaikille muillekin. Ranskasta ja Englannistakin löytyy muutama k-kaveri ^^

En ole koskaan tavannut ainuttakaan kirjeystävääni, mutta tahtoisin kyllä muutaman tavata. Kerran piti eräs kirjeystävä nähdä, joka oli tulossa Suomeen lomalle, mutta hän ei sitten poikennutkaan Tampereen kautta.

Unkki punkki

• Ankeuttaja
« Vastaus #22 : Heinäkuu 21, 2003, 21:25:49 »
Minulla on tällä hetkellä kaksi ulkomaalaista kirjekaveria, Filippiineiltä ja Englannista. Kummatkin ovat tyttöjä.
Englantilaisen kanssa olen kirjoitellut noin kaksi vuotta ja filippiiniläisen kanssa vuoden.

Ennen kirjoittelin myös USA:laisen ja puolalaisen kanssa, mutta en ole kuullut heistä hetkeen mitään.

Olen saanut kirjekaverini swappien kautta [FB:t ja muut]. Kumpikin nykyisistä, itse asiassa kaikki ulkomaalaiset, on kirjoittanut ensin minulle. Kirjekaverini ovat todella mukavia, odotan heidän kirjeitään aina innolla.

Poissa Marmalady

• Hirnyrkki
« Vastaus #23 : Marraskuu 18, 2003, 00:45:49 »
Olen laittanut Penpal-nettiin pari kertaa ilmoituksen ja olen aina saanut paljon vastauksia. Hassuimpia tapauksia oli muun muassa Suomea innokkaasti fanittava tyttö, toinen saksalaistyttö, joka luuli minun koko ajan asuvan Ruotsissa (vaikka kirjoitin hänelle vaikka kuinka monta kertaa, että asun Suomessa, en Ruotsissa) sekä intialainen reilusti yli parikymppinen nuorimies, jonka englanti oli... hieman rajoittunutta. ("I family: I, I sister, I mother...")

Nykyään en kirjoittele enää kenenkään muun kuin erään minua vuotta nuoremman saksalaistytön kanssa. Tapasimme viime syyskuussa Helsingissä, kun hän oli Suomessa jossakin oppilasvaihtosysteemissä. Istuimme yhden aurinkoisen päivän ajan yliopiston portailla ja Esplanadin puistossa keskustellen kaikesta maan ja taivaan välillä. Olin iloinen siitä, että tulin omalla puutteellisella kouluenglannillani ihan kohtuullisesti toimeen ja myös siitä, että meillä riitti puhuttavaa. Ja syntyihän meille muutama inside-vitsikin sinä aikana :)
Lomalla.

Shikoku Gin

• Ankeuttaja
« Vastaus #24 : Maaliskuu 30, 2004, 07:00:22 »
Minulla on nykyään kaksi ulkomaalaista kirjekaveria, josita toinen myös mailaa.
Kummankin löysin ilmaisesta osoitteesta (http://ppi.searchy.net/) ihan tässä vähän aikaa sitten. Toinen heistä on 13 vuotias tyttö Japanista ja toinen on poika (ikää en tiedä vielä) Australiasta. Kumpikin on kirjoittanut jo yhdesti ja mailiakin on tullut Japanista. Oikein muakvia kumpikin.

Englanniksi kirjoitamme ja se sujuu ihan hyvin, tosin Stephenilla (se Austraalialainen) se on vähän hakusessa, siellähän on hieman erilaista enkku kuin täällä puhutaan. Hirokolla se taas on vähän kuin minulla, joitain ihan pieniä virheitä on; niitä the, on, in jne. Niitä iihan pieniä. ^^;

Ennen minulla ei ole ollut yhtään ulkomaalaista kaveria, ja olin tosi onnellinen kun löysin täältä Vuotiksesta tuon osoitteen. Lisääkin voisin ottaa!

//*muoks*//
Sainkin selville nyt, että se Australialainen tyyppi onkin 21 vuotias mies! O_O;; Näköjään se ei osaa lukea (olin laittanut siihen ilmoituskeen,e ttä haluan 12-15 vuotiaita k-kavereita) tai sitten se vain haluaa... No, sitä voi miettiä itse. Mutta kumminkin; aion olla kirjoittamatta sille enää.
Onko jollekkin muulle kenties käynyt näin, että onkin joku hieman vanhemman sorttinen tyyppi kirjoittanut?