Kirjoittaja Aihe: Fimcan fanigalleria - uutta 21.12. Lucius, Narcissa ja Sirius lisätty!  (Luettu 820 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Capricorn Ascending
  • Tupa: Korpinkynsi
Ikuisuuden jälkeen pieni päivitys - viime aikoina olen taas piirustellut Potterhahmoja, joita tulen lisäilemään tänne pikkuhiljaa kunhan olen muokannut kuvat katsottavampaan muotoon. Kaikki kommentit ovat tervetulleita!
------

Uusia:

Lucius ja miekka
Pitihän se Luciuskin piirtää, ja miekkaposella tottakai! Punainen upseerintakki ja poninhäntä tulevat kaupan päälle.

Narcissa, tyylikäs pahis
Narcissa ilkeän hymyn ja turkiskauluksisen kotelomekon kera.

Sirius ja miekka
Tällä kertaa Sirius miekan kanssa, taidan yksinkertaisesti rakastaa miekkaposeja. Vaatteet eivät ole velhon vaatteet vaan jonkinlaiset itämaiset maantierosvon releet (?), mutta minun on vaikea kuvitella Siriusta kaavuissa. Siriuksella on myös arpi, mutta sehän vain komistaa häntä!

Fleur, upea ranskatar
Piirsin tämän kuvan pohjalta, jonka en alunperin edes ajatellut esittävän Fleuria, vaan jotain random naista. Mutta tajusin, että sehän näyttää ihan Fleurilta, tai on ainakin tarpeeksi kaunis (?). Kuvassa Fleur on selvästi menossa joihinkin juhliin, kunnon glitterit ja kaikki!
//update: muokkasin hieman Fleurin kasvoja, kun en ollut niihin täysin tyytyväinen.

Severus ja savua
Tässä vähän rosoisempi Snape, tekemässä - jonkin sortin savutaikaa kai, mene ja tiedä. En ole varma tuosta taustasta, mutta en enää jaksanut ruveta väsäämään uutta, ja jotain taustaa se tarvitsi. Ehkä myöhemmin teen hienomman. Myös kaapu voisi olla hieman yksityiskohtaisempi tai kolmiulotteisempi, mutta olen auttamattoman huono sellaisessa. Keskityn mieluummin kasvoihin ja ilmeeseen, ja niihin olen tässä kuvassa tyytyväinen.

Severus ja katana
Älkää kysykö miksi Severuksella on miekka. Taidan tykätä miekoista. Sev on tässä kuvassa vähän nuorempi, ehkä vähän päälle 20, ja aika siloposkinen. Rakastan kyllä tuota takkia...

Vanhoja:

Severus - uljas profiili
/update: Vanha kuva Sevestä, aika siloiteltu mielestäni eikä vastaa enää niin hyvin mielikuviani, vaikka joskus muinoin olin tähän tyytyväinen.

Tein tällaisen koulutehtävän, jossa piti kuvittaa joku - ihan mikä tahansa - teksti. Valitsin DH:sta kohtauksen, jossa Severus pyytää epätoivoisesti Dumbledorelta apua pelastaakseen Lilyn. Minua kiehtoi, miten Row kuvasi Seveä: "---Snape looked a little mad, wringing his hands---" jne. en muista sanatarkasti miten jatkuu. Mutta joo. Jotkut kohdat vain jää mieleen ja ne on pakko piirtää.
Despair

/update: Tähän kuvaan olen vieläkin aika tyytyväinen, varsinkin Severuksen ilmeeseen joka edelleen vastaa mielikuviani ja tuon kohdan tunnelmaa.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 21, 2010, 18:14:38 kirjoittanut Fimca Worthleberr »
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Heli

• Luihu
  • Vuotislainen
Vs: Fimcan fanigalleria - toistaiseksi vain Sev ja Dumble...
« Vastaus #1 : Lokakuu 08, 2008, 19:51:12 »
Oooh vau pakko nyt kommentoida meinaan todellakin: vau!

Severuksen ilme on ihana, tunnelma on kohdillaan... Voi että! Erittäin rakentavaa palautetta, mutta minä tykkään tästä! Olet värittänyt työn ilmeisesti akvarelli puuväreillä? Itse en ole koskaan hallinnut kyseistä taitoa hääppöisesti vaikka melkein jokainen puuvärini omistavat ominaisuuden liueta veteen (taide kaupoissa edes harvoin näkee "tavallisia" puuvärejä enää o:), mutta sinulla taito näyttää olevan hyppysissäsi.
Kaapujen laskokset näyttävät hyviltä, tausta ehkä hiukan yksinkertainen, mutta minäkin suosin useimmiten yksinkertaista taustaa... Sitä paitsi hahmot ovat niin ilmeikkäitä, että tausta on melko toisarvoinen asia.

Pidän todella paljon Severuksesta O: Oh!
"That boy’s soul is not yet so damaged,” said Dumbledore. “I would not have it ripped apart on my account.”
“And my soul, Dumbledore? Mine?”

Poissa Autumn Twilight

• Auringon lapsi
  • Vuotislainen
  • Korpinkynsi Narniasta
Vs: Fimcan fanigalleria - toistaiseksi vain Sev ja Dumble...
« Vastaus #2 : Lokakuu 13, 2008, 02:32:21 »
Todella hieno.
Kuva on mukavan tunnelmallinen. Severuksen ahdistus välittyy hyvin ilmeestä ja asennosta - hän todellakin näyttää lievästi hullulta, ja yleinen tummasävyisyys sopii loistavasti. Tuulen riepottamat kaavut antavat kivan efektin ja olet piirtänyt ne upeasti, erityisesti Severuksen viitta on ihana. Pidän taustalla olevista puista, ne muistuttavat minua Tim Burtonin elokuvista.
Värimaailma on onnistunut, Albuksen viitan ja hatun väri sopii kuin nakutettu, ja on kiva kun hänen hiuksensa tuntuvat tavallaan loistavan hieman (oli se sitten tarkoituksellista tai ei). Jos värit olisivat vähän tasaisemmat ja varjostuksia enemmän, työ olisi vieläkin vaikuttavampi.
Pisteet muuten myös siitä, että kumpikin hahmo vastaa mielestäni tosi hyvin kirjojen kuvausta samoin kuin omia mielikuviani.

Minua harmittaa se, että Dumbledore on selin, sillä olisi ollut kiinnostavaa nähdä hänen kasvonsa. Kuva myös tuntuu jotenkin hieman torjuvalta, kun keskellä seisoo henkilö selkä kohti katsojaa. Toisaalta sekin voi vaikuttaa tunnelmaan halutulla tavalla, ja koska Dumbledore jää katsojalle hieman etäiseksi, on entistä helpompi samaistua Kalkaroksen ahdistukseen.
Koska muuten tausta on pelkkää harmaata, kuva tuntuu hieman yksiulotteiselta. Tietyllä tavalla näyttää vähän siltä, kuin miesten takana olisi korkea betoniseinä. Tiedän, että taustojen tekeminen on vaikeaa, enkä itse olisi pystynyt noinkaan hyvään suoritukseen. Ehkä taustasta olisi saanut realistisemman tekemällä siitä hieman monisävyisemmän.

Toivottavasti laitat vielä lisää töitäsi esille, minä ainakin näkisin niitä mielelläni.
Little owls bring me messages, transparent envelopes, given by black daisies and through enormous telescopes, addressed the White Crow, sent it out, was it meant to get to me? 
Fantasianovelli: Unensieppaaja

Poissa charmed

• Sourcream and onion!
  • Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Fimcan fanigalleria - toinen kuva 4.11!
« Vastaus #3 : Joulukuu 28, 2008, 18:07:22 »
Nyt on kyllä tosi vaikea sanoa mitään muuta ku VAU.

Siis tuo toinen kuva loksautti suun auki. Ihan oikeasti.
Upein kuva ikinä. Tuo Snapen ilme, silmät, varjostukset, puku, kädet, kaikki! Dumppiksen hiukset, kaapu, upeaa!  Tausta huolella tehty ja.. mitä, eikö tässä oo käytetty tietokonetta värittämiseen ?! Millä ikinä ootkaan tehny, tusseilla, puukynillä, vesiväreillä, öljyväreillä,  millä hyvänsä, siis erittäin tarkkaa työtä! Meikä ihan tuntee tuon tunnelman mikä tuolla on...

Voipa kyllä sanoa että oot ollu ekana jonossa ku on piirrustustaitoa jaettu! Laita ihmeessä lisää kuvia, minä kyylään mielelläni!
so then i was like AVADA KEDAVRA
and he was like *dead*

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
Vs: Fimcan fanigalleria - uutta 15.9.
« Vastaus #4 : Syyskuu 15, 2009, 19:54:19 »
Kiitos kaunis kommenteista, vaikka "vähän" myöhään vastailenkin. Kaikki Severusta koskevat kehut ovat aina aivan ihania, kun onhan se kiva juttu, että joku muukin tykkää näkemuksestäni siitä hepusta^^

Nyt myöhemmin katsottuna tuon kuvituskuvan tausta voisi olla vähän paremmin tehty, opettajakin vähän kritisoi siitä aikanaan. Ja en tiedä kuvittelenko, mutta Sevi näyttää vähän liian lyhyeltä... mutta onneksi se on niin alareunassa, ettei sitä heitä huomaa. Mutta en lähde kuvaa enää muokkailemaan, pysyköön tuollaisena. Oikeasti keskityin eniten Severuksen ilmeeseen.

Poissa Sateenropina

• Vuotislainen
  • Pottermore: AvisErised8561
  • Tupa: Puuskupuh
Vau. Piirrät hyvin. *vaikuttunut* Varsinkin Severusta piirrät hyvin, ja Sev näyttää kuvissasi juuri sellaiselta kuin kuvittelin. ^^ Muutkin kuvat olivat kyllä hyviä, Narcissan ilme ehkä vähän outo.

Severus ja Dumbledore
Ehkä paras näistä. Severuksen ilme on juuri sopivan järkyttynyt ja kasvot sopivan kuolonkalpeat. Se on vaan jännä miksi Sevin hiukset liehuvat noin ja Dumbledoren hiukset ovat paikoillaan? Ô.ó

Severus ja savua
Ei voi olla. Vastaa liian hyvin mielikuviani. Kuten sanoitkin kaapuun olisi voinut tehdä vähän lisää varjoja ja näin, mutta menee se noinkin. ^^

Unohtakaamme siis kaikki taikasauvat ja tarttukaamme miekkoihin!
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 07, 2011, 12:12:23 kirjoittanut Sateenropina »

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
Kiitos kommenteistasi Sateenropina! On aina ilahduttavaa, kun joku tykkää Sev-näkemyksistäni. Severus ja Dumppis-kuva on jo sen verran vanha, että olen huomannut siinä vaikka kuinka monta virhettä - en kylläkään tuota mainitsemaasi hius-asiaa, se on varmaan jokin maaginen Dumbledoren tyyneys, joka vaikuttaa hänen hiuksiinsakin :D Mutta tyytyväinen olen vielä sentään Sevin ilmeeseen, mikä on tärkeintä.
Tuo savu-kuva on tosiaan tähän astinen lempparini, Sev näyttää siinä melko paljon siltä kuin kuvittelen. Mutta voihan olla, että parin vuoden päästä katson kuvaa ja ajattelen "voi ei, olenko piirtänyt noin huonosti, eihän Sev nyt tuolta voi näyttää." Jää nähtäväksi :D

Poissa Neithan

• Vuotislainen
Vs: Fimcan fanigalleria - uutta 21.12. Lucius, Narcissa ja Sirius lisätty!
« Vastaus #7 : Heinäkuu 03, 2011, 19:33:10 »
Vau, todellakin! Despair kolahti minuun täydellisesti. Tausta ja kaikki juuri velloivat sitä Kalkaroksen epätoivoa. Ja hän näytti täydelliseltä - tarpeeksi nuorelta ja juurikin pieneltä mieheltä. Tuossa kuvassa oli tarina todellakin sen takana elossa ja voimissaan. Upeaa työtä! Miekka kuvista pidin myös valtavasti - oikein tyylikkäitä.

Naisten kuvista en pitänyt. Eivät ihan muistuttaneet mielikuviani ja olivat liian jästimäisen naisellisia paremman vertauskuvan puutteessa. Ja törmäsin tuttuun ongelmaan Narcissan kanssa - hänen kasvoistaan puuttuu aina se jokin. Särmä ja kauneus. Hän jää näkemissäni fanikuvissani aina seinäruusuksi.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
Kiitos kommenteista, Neithan! Kumma että itsekin pidän paljon tuosta Despair-kuvasta, siis ottaen huomioon että se on niiiiiiiiin vanha. Melkein kaikissa muissa kuvissa on mielestäni jotain häiritsevää, ja olet oikeassa naishahmoista, ne ovat vähän liian kiiltokuvamaisia tai jotain - mutta toisaalta ne on todella silotellulla tyylillä tehty.