Kirjoittaja Aihe: Billy Elliot  (Luettu 4764 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Aleczandra

• Vuotislainen
    • http://www.aleczandria.org
Billy Elliot
« : Elokuu 15, 2004, 23:45:35 »
Eli siis päätin tehä topicin tästä ihanan koskettavasta ja hienosta elokuvasta,jonka nimi on Billy Elliot. :)

En ole pitkään aikaan pitänyt yhtä paljon jostain elokuvasta kuin tästä. ((Tämä siis tuli neloselta 15.8. klo 21.00)) Koko tarina oli hienosti suunniteltu ja loppu todella mahtava (yritän olla spilaamatta tai muuta).

Elokuva kertoi 11-vuotiaasta pojasta, joka harrastaa nyrkkeilyä siihen asti kunnes huomaa olevansa siinä surkea ja livahtaa sitten balettitunnille. Elokuva sijoittuu 1980-luvulle Englantiin.

Mutta kertokaa te kaikki oma mielipiteenne. Minä ainakin sijoitan tämän elokuvan lempielokuvieni top 5-listalle. :)
((Ja elokuvassa esiintyy myös Julie Walters, joka esittää Harry Potterissa rouva Weasleytä.)) ^^
"Et voi vain istua ja odottaa inspiraatiota. Sen perään on lähdettävä nuijan kanssa."
Jack London

Poissa unihukka

• Vuotislainen
    • http://www.livejournal.com/~unihukka
Billy Elliot
« Vastaus #1 : Elokuu 16, 2004, 01:13:33 »
Näin tämän elokuvan pari kertaa silloin kun se oli kai melko uusi, ja pidin sitä ihan kivana. Nyt katsoin sen uudelleen ja se oli ainakin sata kertaa parempi kuin muistin.

Ei se turhaan saanut Nyt-liitteessä viittä tähteä, loistava elokuva. Jotenkin tekijät ovat onnistuneet siinä, ettei se tunnu yhtään teennäiseltä, eikä siinä ole ylilyöntejä. Musiikkivalinnat olivat suhteellisen täydellisiä, värit kauniita ja ehdottoman hyvin elokuvaan sopivia. Tarina on tosiaan koskettava mutta ei liian angstinen, tietyllä tavalla iloinen mutta ei ärsyttävän hilpeä. Ei tämä elokuva ainakaan minulle aiheuttanut mitään mullistavia tunnemyllerryksiä vaan oli lähinnä juuri visuaalisesti oikein nautittava. Tarina oli toki kiva ja tuollaisen pienen englantilaisen kaivoskaupungin ankeus tuotiin hyvin esille mitään kuitenkaan turhaan alleviivaamatta. Pidin elokuvassa juuri siitä, miten pienet yksityiskohdat vaikuttivat tunnelmaan ja ihan kaikkeen.

Ihanaa katsella kun toiset tanssii, kun ei itse osaa.

Poissa Aleczandra

• Vuotislainen
Billy Elliot
« Vastaus #2 : Elokuu 16, 2004, 19:30:16 »
Lainaus käyttäjältä: "Ezp"
Siis ihan loistava elokuva *_*. Se oli sellainen must-see, kun vain näinkin sen mainoksen. Oudot aiheet ovat kiehtovia ja aina löytyi vain enemmän kiinnostavuutta, kun elokuvassa oli sellaista söpöilyä

Minäkin pidän oudoista aiheista, mutta minua kiinnosti kyllä eniten se, että Billy tosiaankin taisteli ja teki kaikkensa unelmansa eteen... Ja onnistui siinä.
:Spoilaus:
Se lopussa ollut balettiesityskohtaus oli koskettavin koko leffassa. Ja kuvattu ihanasti. :Spoileri loppuu:

Lainaus käyttäjältä: "Lydia"
Hieno tarina, mutta ainakin mun huomion veti puoleensa Jamie Bell, joka esitti Billy Elliotia. Kyllä siitä pojasta näki, että tanssia on harrastanut.

o.O En minä ainakaan... Mutta taitava se kyllä oli jo nuorena. Ja ihanan näköinen kun se oli vanhempi. :)

Ja Michael oli ihku! Niin söpö! Ja se oli niin ihanan vakava koko ajan... Ja Billyn reaktiot oli sillain aitoja ja hauskoja. Ne oli todellisia ystäviä. :)

*on tällä hetkellä suuttunut äidilleen, joka ei antanut lupaa mennä balettikouluun sillouin kun tämä oli pieni* >.< ((<-aika ihku hymiö :)))
"Et voi vain istua ja odottaa inspiraatiota. Sen perään on lähdettävä nuijan kanssa."
Jack London

Poissa Seireeni

• Kielipoliisi
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • 17 seconds is all you need
  • Tupa: Rohkelikko
Billy Elliot
« Vastaus #3 : Elokuu 16, 2004, 21:42:30 »
Oijoih, Billy Elliot. ^^

Kun se muutama vuosi sitten tuli teattereihin, ei minua voinut vähempää kiinnostaa "joku säälittävä pikkupoika, joka haluaa balettitanssijaksi". Ja ihan hyvä, etten katsonut sitä silloin väkisin. Olisi mennyt hieno leffa ihan hukkaan.

Mutta. Nyt minulla oli kummasti sellainen Ezpin mainitsema must see-tunne. Jotenkin tiesin, että nyt tulisin pitämään siitä... Katsoin siis leffan neloselta eilen, ja olin mykistynyt, liikuttunut, haltioissani, ihastunut.

(Ensinnäkin: brittiaksentti. Voiluojavoiluoja. Rakastan brittien mongerrusta.)

Billya esittävä Jamie Bell todellakin teki minuun vaikutuksen, todella symppis kaveri. Hän teki Billysta todellisen ja uskottavan hahmon, eikä mitään angst-nyyh-poikaa. Hän varasti minun sydämeni c: Pidin myös vanhemmasta Billysta paljon.

spoiler Elokuvan juoni oli lumoava. Olin jotenkin niin varma, että Billyn isä jäisi ikuiseksi punaniskaksi, tai että hän tai Billyn veli kuolisi tai jotain. Kuitenkin kaikki loppui ihanasti, niin ettei kukaan kantanut kaunaa. Michaelin hahmo oli myös jotenkin suloinen, reppana. Ja mikä ilmestys hän olikaan kaikkine meikkeineen Billyn baletin näytöksessä :D spoiler loppuu

Koko leffassa oli myös hyvin... no, viimeistelty (en keksi parempaakaan ilmaisua) maku. Mikään ei jäänyt painamaan ja ohjaus oli loistava.

Tiivistettynä: Rakastuin leffaan. Lempparini tällä hetkellä.

Tietääkö kukaan muuten, onko Jamie Bell näytellyt muissa leffoissa?

// Bumblebee: En itseasiassa ole nähnyt, mutta kiitos vinkistä :)

(muokkasin wanhaa viestiä järkevämmäksi)
Ja naamiaiset satumaan, ne on lopuillaan
Niin seireeni vei kuninkaan

Poissa Moonbeam

• Vuotislainen
Billy Elliot
« Vastaus #4 : Elokuu 17, 2004, 01:11:14 »
Alotin leffan katsomise, päätin käväistä saunassa ja siinä menikin puoli tuntia leffan keskivaiheilta (nokun hiukset oli iha likaset!). Mutta näimpä ainakin sen lopun, Billyn pääsykokeesta lähtien. Olikos Billyllä ja Michaelilla siis jotain vispilän kauppaa? Sain sellasen käsityksen kohtauksesta, jossa Billy pussaa Michaelia (poskelle tosin) lähtiessään Lontooseen. Se lopun balettiesitys oli kyllä ihana. Joutsenlampi on aevan mahtava baletti.

Poissa Berúthien

• Buffster
  • Vuotislainen
Billy Elliot
« Vastaus #5 : Elokuu 17, 2004, 12:02:14 »
Billy Elliot kummasti nosti miun arvostusta Nelosen viikonlopun leffanputkea kohtaan, sen verran suloinen elokuva se oli.

Siitä tosiaan taitaa jo olla pari vuotta kun se pyöri elokuvateattereissa, ja minä pääsyin ihan puolivahingossa katsomaan sitä, sarjassamme "ei mitään tekemistä, menisikö vaikka leffaan", ja rakastuin ihan ikihyväksi.  Erityisesti minuun kolahti leffan henkilöhahmot, jotka oli juuri semmoisia lievästi stereotypisoituja (onkohan taas oikea sanakaan...) mutta kuitenkin uskottavia. Juoni kehittyi hirmuisen kivasti myös, ja lopun happy end ei suinkaan ollut ihan koko ajan arvattavissa.  Nyt toisella katsomiskerralla itse asiassa tykkäsin elokuvasta vielä enemmän, niin kuin monesti käy jos edellisestä katsomiskerrasta on jo aikaa. Ja minuakin harmittelee etten älynnyt ottaa sitä videolle, kyllä tuo leffa kestäisi vielä muutaman uudelleenkatsomisen.

Erityisplussat leffa saa brittiaksentista *huoh* ja vielä enemmän ihanasta musiikista, jolla en suinkaan tarkoita balettibiisejä vaan voi-luoja-miten-näin-ihanaa-musiikkia-voi-ollakkaan-Marc Bolanin kappaleita, joita oli käytetty ihan poikkeuksellisen hyvin monissa kohtauksissa.

Tämmöisiä elokuvia lisää kiitos.
This is either madness... or brilliance.

Poissa Aleczandra

• Vuotislainen
Billy Elliot
« Vastaus #6 : Elokuu 17, 2004, 14:21:54 »
Lainaus käyttäjältä: "Moonbeam"
Olikos Billyllä ja Michaelilla siis jotain vispilän kauppaa? Sain sellasen käsityksen kohtauksesta, jossa Billy pussaa Michaelia (poskelle tosin) lähtiessään Lontooseen.

Näh, ei ainakaan mun mielestä, tai siis nehän oli vaan kavereita. Ja Billyn suhtautumisen saattoi helposti tiivistää siihen kohtaan, kun se Michael laittoi sille huulipunaa.  :) Ja kukas se sitten siinä lopussa Michaelin vieressä oli?
Jack London

Naa

• Ankeuttaja
Billy Elliot
« Vastaus #7 : Elokuu 17, 2004, 18:02:54 »
Kaverini oli jaksanut kehua leffaa, ja kun näin että se tulee Nelosen leffaputkelta, päätin heti katsoa. Elokuva oli aikalailla sellainen kuin kuvittelinkin. En odottanut siltä mitään maailmaa mullistavaa, ja se jäikin mukavaksi muistoksi mieleni elokuva-arkistoon. (Mistäs minä tuonkin keksin?!)

Se mummo oli ihana! Niin symppis! Tulee ihan oma mummero mieleen, paitsi ettei siitä pitänyt tulla ammattitanssijaa. Semmoinen hieman höpsö harmaahapsi joka tallustelee verkalleen villasukat jalassa. Tunteisiin vetoavaa.

Ja täytyy mainita kuvaustyyli. Tai tarkemmin sanottuna kuvakulmat ja se asettelu, hyvä jumala, asettelu! Katsokaapa elokuva vielä kertaalleen läpi ja pistäkää huomiolle se, miten henkilöt on aseteltu esimerkiksi siinä kohdassa, jossa Billy saa kirjeensä ja muut odottavat tulosta pöydän äärellä. Argh! Pisteet ehdottomasti kuvaajalle/ohjaajalle tästä. Upeaa.

Poissa Ceciliah

• Syystuuli
  • Vuotislainen
    • Ceciliah - livejournal
Billy Elliot
« Vastaus #8 : Elokuu 17, 2004, 18:18:10 »
Kun Billy Elliot tuli elokuvateattereihin niin mun oli "tarkoitus" mennä katsomaan se mutta en sitten mennytkään... Nyt kun se tuli telkkarista oli pakko katsoa se ja oli kyllä hyvä!

Elokuvan juoni kulki hyvin, ei yhtään pitkästyttäviä kohtia, sekä musiikki oli mahtavaa. Ne kaikki tanssikohtaukset oli ah, niin ihania... Loppu oli myöskin hyvä. (Yritän parhaani olla spoilaamatta)

Muoksin sitten myöhemmin kun on aikaa kirjoitella
I just got lost
Every river that I've tried to cross
And every door I ever tried was locked
Ooh-Oh, And I'm just waiting till the shine wears off

Poissa Hagrid

• Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
Billy Elliot
« Vastaus #9 : Elokuu 18, 2004, 21:13:24 »
Rakastan tätä elokuvaa! Muuta en voi sanoa:)

Jamie Bell ja Julia Walters loistivat rooleissaan, eikä elokuva ollut perhe-elokuvamainen, vaan aito. Tunteet oli otettu loistavasti esille, siitä huomaa, että näyttelijävalinnat olivat nappisuorituksia!
Elokuvan aikana jäi aina odottamaan, että milloin Jamie Bell alkaisi tanssia (niin ihanat pohkeet tuolla pojalla).
Elokuvassa oli ihanaa huumoria, koska sitä piti itse tulkita.
Minua esimerkiksi nauratti kohdat, missä Julia Walters poltti tupakkaa ja opetti balettia ("one, two, three...")
Elokuva loppui ihanasti. Se oli raukea ja kaunis.
"Älä kutita nukkuvaa lohikäärmettä."

ayu

• Ankeuttaja
Billy Elliot
« Vastaus #10 : Elokuu 20, 2004, 16:57:09 »
Minäkin rakastan tätä! Aiva uskomattoman hieno elokuva!
Billy Elliot on tehty hienosti ja näyttelijät sopivat  hahmoille, kuin nenä naamaan ja tunteet on tuotu kauniisti esille. Jokaisesta hahmosta tietää minkälainen hän on ja niin.
Se tanssi oli oikeasti tosi ihanan näköistä! Aina haluaa itsekkin tanssia kun näkee!

Todella koskettava *sniff* :D

Haru

• Ankeuttaja
Billy Elliot
« Vastaus #11 : Elokuu 07, 2005, 20:21:07 »
Itse asiassa todella hieno elokuva. Hyvä, että poikiakin innostetaan tanssimaan balettia, sehän on tavallaan sellainen 'tyttöjen juttu', ja aivan turhaan.

Minun mielestäni Billy Elliot ei ole ollenkaan tylsä, vaan omalla tavallaan mielenkiintoinen. Baletti on tosi kaunista ja elokuva on muutenkin ihanan tunteellinen. Näyttelijätkin osasivat asiansa. Ja sekin on tietysti hyvä, ettei Billy Elliotissa ole mitään ärsyttävää. Sellaiset asiat ovat omiaan pilaamaan elokuvan.

WendyBird

• Ankeuttaja
Billy Elliot
« Vastaus #12 : Huhtikuu 07, 2006, 17:18:54 »
Katsottiin koulussa Billy Elliot, koulun jälkeeen juoksin ärrälle ja vuokrasin sen kotiin. Billy Elliot on ehdottomasti lempi elokuvieni kärki joukossa. Jamie Bell (ja Julie Walters ja muut) näyttelee uskomattoman hyvin. Leffa on tunteellinen ja tarina hyvä ja koskettava. Musiikkia siinä on käytetty hienosti. Joutsen lampi on tajuttoman ihana beletti, joten elokuvan loppu oli loistava! Michael on..no se vaan on, ja se on ihana. Tässä leffassa on kunnon idea ja se on hyvin toteutettu.
Arvosanaksi laittaisin 10.
I love to Boogie!

//Anttilassa 11,95, ei paha.En sitten tiedä saako halvemmalla jostain..

Glorfindel

• Ankeuttaja
Billy Elliot
« Vastaus #13 : Huhtikuu 07, 2006, 17:32:47 »
Billy Elliot on mielestäni aivan ihana elokuva :D kun näin elokuvan ensimmäistä kertaa, en tajunnut ideaa ja pidin sitä ihan tyhmänä, poika joka tanssii balettia. Mutta kun katsoin sen toisen kerran aloin katsella sitä ''ajatuksella'' enkä sen jälkeen pitänyt sitä enää tyhmänä. Billy Elliot on mielestäni jotenkin koskettava, poika päättää tehdä sitä mitä itse haluaa eikä hän paljon muiden mielipiteistä välitä, aivan ihana elokuva :)

Bumblebee

• Ankeuttaja
Billy Elliot
« Vastaus #14 : Huhtikuu 07, 2006, 19:26:43 »
Lainaus käyttäjältä: "Seireeni"
Oijoih, Billy Elliot. ^___^
Tietääkö kukaan muuten, onko Jamie Bell näytellyt muissa leffoissa?

Elokuvista en tiedä, mutta Jamie esintyy Green Dayn When September Ends-videossa. Olet varmaan jo bongannut hänet sieltä..Viestis on lähetetty aika kauan sitten...^^
Jamie Bell on kyllä aika söpöläinen..;)

Eli, eli.
Näin sen ekan kerran kun se tuli TV:stä, ja silloin pidin sitä vähän parempana kuin OK, mutta sitten kun näin sen koulussa, rakastuin siihen, se on yksi lempi leffoistani. Kaverit eivät ymmärrä miten voin pitää siitä, "sehän on ihan tylsä", ne eivät vain tajua sitä ideaa.
Elokuva oli visuaalisesti tosi kaunis, ja musiikki, ihanaa.  T-Rex:in Cosmic Danser ja The Clashin London Calling ovat niin hyviä. Muutkin biisit ovat täydellisiä ja sopivat niiden kohtauksiin.
Ja brittiaksentti vielä kaupan päälle, nam.

Pitääpi alkaa metsästämään sitä jostain kaupasta, tai sitten jollain muulla kyseenalaisella tavalla saada se käsiini hei, shearing is cearing..^^

Suosittelen lämpimäst kyseisen leffan katsomista jos ette ole tehneet sen jo!

"They used to say I could have been a professional dancer if I'd had the trainin'!" ^^

Luftalarm

• Ankeuttaja
Billy Elliot
« Vastaus #15 : Elokuu 13, 2006, 20:16:07 »
Eii, näin vain puolet, koska unohdin monelta elokuva alkaa! Mutta näkemäni pohjalta voin sanoa, että minä todella pidin. En ole suuri baletin ystävä, mutta juoni oli niin mukava, että alkoi tehdä mieli nähdä kokonainen balettiesitys - mieluiten elokuvan lopussa ollut. Jamie Bell oli todella ihana Billy Elliotina. Ja Michaelin hahmo, oi voi! Siinä lopussa mietin, että kuka ihmeen Michael, mutta pienen/suuren pohdinnan jälkeen tajusin kyseessä olevan Billyn lapsuudenystävä.

Minä viehätyin kyllä täysin. Musiikista myös. Tällaisia toivoisin lisää.

Poissa Damien

• greatest hit
  • Vuotislainen
    • erinomainen ihmislapsi
Billy Elliot
« Vastaus #16 : Elokuu 14, 2006, 16:01:13 »
mitä luultavimmin koko viesti on yhtä spoilausta

Täytyy sanoa että Whoa. En koskaan uskonut että voisin lukea tanssielokuvaa top ´10 elokuvalistalleni. Pakko vain sanoa että tämä ihan rehellisesti ylitti kaikki odotukseni. Jamie Bell täytti roolinsa Billynä aivan mahtavasti (miten minä meinaan koko ajan kirjoittaa Billy Boyd? :D). Hienosti osasi poika (tai no, mieshän jo nykyään) käyttää kroppaansa ja osasi todellakin tanssia, vaikken itse sitä henk.koht. olisi Jamiesta uskonut.
Nyt -liitteessä Billy Elliotin elokuva-arvostelussa sanottiin että kaikkein koskettavinta on katsoa Billyn isän kärsimyksiä ja kulkua kohti hyväksyntää poikansa tanssiharrastusta kohtaan. Mielestäni se osuu aika lähelle totuutta, muttei aivan kuitenkaan. Minun oma mielipiteeni on että Billyn tanssinopettajan (en muista naisen nimeä, mutta Julie Waltershan häntä esitti) ja tämän tyttären Debbien suhteet Billyyn olivat kaikkein koskettavimmat tarinat elokuvassa. Vaikka yhtä ainutta tarinaahan siinä elettiin, mutta minun mielestäni he kaksi plus Billy olivat elokuvan kauneimmat.

Ja aivan valloittavan ihanaa oli se että elokuvaan oli saatu Joutsenlampikin mukaan + kys. baletin musiikit. En ole suuri baletin ystävä, enkä tanssin yleensäkään, mutta Joutsenlammen olen nähnyt, ja se on aivan uskomaton. Ja mahtavaa että Billy pääsi elokuvan lopussa Joutsenlampeen tanssimaan prinssin roolia. Minä ainakin otin sen sillä tavalla että päästessään siihen balettiin tanssimaan, hänen "unelmansa" oli toteutunut.

Ysin antaisin. Miinusta tulee koulun pääsykokeista. Tietenkin "tuomaristo" heltyy heti kun Billy kertoo miltä tanssiminen tuntuu. Klisee.
23 seconds on the floor Is all (s)he needs, And not a minute more

elzku

• Ankeuttaja
Billy Elliot
« Vastaus #17 : Elokuu 15, 2006, 18:54:47 »
Oon nähnyt Billy Elliot-leffan jo kaksi kertaa ja se on mun mielestä aivan ihana leffa. Jamie Bell oli upea ja osasi tanssia.

Michael oli aivan ihana siinä sen balettihameessa. Mtös näyttelijöiden britti-aksentti on ihana.

arcticmonkey

• Ankeuttaja
Billy Elliot
« Vastaus #18 : Joulukuu 05, 2006, 19:54:22 »
Billy Elliot on aivan ihana elokuva! Näin sen vasta vuosi sitten äidinkielentunnilla, mutta rakastuin elokuvaan täysin. Siinä on niin tajuttoman hieno kuvaus, musiikki ja jälleen kerran ylistetty brittiaksentti! Ja Jamie Bell on elokuvassa todella suloinen ja tulkitsee roolinsa hienosti.
Itsellänikin tulee himo päästä harjottelemaan piruetteja vessaan mainion kohtauksen jälkeen :)

Poissa Tinde

• Vuotislainen
Vs: Billy Elliot
« Vastaus #19 : Heinäkuu 04, 2007, 14:10:46 »
Billy Elliott oli aivan mahtava elokuva.Kaikki sympatia herusi Billylle.Tarina oli todella tavallinen ja siihen samaistuminen oli ihmeellistä, vaikka en tiedä vanhempien menettämisestä tarinan kuitenkin upposi.Henkilöt tosin ovat aika nuortia melkein koko tarinan kulun aikana, mutta kuitenkin oli kiva tutustua Brittiläiseen meininkiin.

Tanssiminen ei ollut ehkä kaikkein parasta vaikka se oli pääasia luultavastikkin, mutta itse en pitänyt tanssimista silmänruokana.Ehkä tarkoitus oli, että Billy lähtee nollasta ja tanssii hassuja omia koregrafeja..

Lopussa vanhempi Billy kyllä oli söötti.Olisi ollut kiva, jos olisi saanut enemmän vanhempaa Billyä joka on opiskellut tanssia, mutta luultavasti sen herran näyttelijä taidot eivät olleet kaikkein parasta, koska käsittääkseni hän oli oikea balettitanssija.

"There's something beautiful inside you".

Wackoo

• Ankeuttaja
« Vastaus #20 : Maaliskuu 01, 2008, 17:39:39 »
Onnistunut elokuva. Ei aivan minun suosikkejani, mutta oikein mainio kumminkin. Aivan mahtava tuo klassinen järjestys; isä haluaa pojan harrastavan jotain ns. coolia ja miehekästä, tässä tapauksessa siis nyrkkeilyä (vai oliko se painia?) ja poika haluaa tanssia. Niiin perinteistä tanssielokuvissa! Mutta Billy Elliot pystyi kumminkin välttämään kliséen mikä on yleensä suuri ongelma tanssielokuvissa.

Poissa Queen

• raivostuttavan positiivinen
  • Vuotislainen
  • Pottermore: HeartBlade125
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #21 : Maaliskuu 25, 2012, 00:04:51 »
Yritän olla spoilaamatta pahasti, mutta katsotaan miten käy...

Tulipa tuossa äsken vihdoin katsottua tämäkin leffa ja pakko sanoa, että aivan ihana elokuva! :) Alkuasetelma oli ehkä hiukan kliseinen ja nähty, mutta minua se ei häirinnyt kyllä yhtään. Elokuvaan oli saatu hieno tunnelma, ja visuaalisesti se oli erittäin kaunis. Näyttelijäsuoritukset olivat myös onnistuneita. Varsinkin Julie Walters oli erittäin uskottava roolissaan ja Jamie Bell tietysti aivan loistava. ^^ Musiikeista myös iiiiiso plussa; sekä klassisista biiseistä, että muistakin. ;)

Vaikken olekaan mikään tanssin suuri ystävä, enkä yleensä jaksa kiinnostua mistään siihen liittyvästä, tämä elokuva ei ollut lainkaan pitkästyttävä vaan jaksoi viihdyttää ihan alusta loppuun asti. =) Jotkut kohtaukset olivat hieman ennalta arvattavia, mutta suurimmaksi osaksi juoni oli vakuuttava. Erityisesti mieleen jäivät Billyn vessaan sijoittuneet tanssiharjoittelut ja tämän äidiltä saatu kirje.

Miinusta tulee koulun pääsykokeista. Tietenkin "tuomaristo" heltyy heti kun Billy kertoo miltä tanssiminen tuntuu. Klisee.

Tästä on pakko olla samaa mieltä. Sisältyy juuri niihin ennalta arvattaviin kohtauksiin, joista mainitsin.

Mutta kokonaisuutena tykkäsin siis leffasta kovasti ja suosittelen ehdottomasti katsomaan! :)
I'm not crazy, my mother had me tested.