Kirjoittaja Aihe: Tuoksut  (Luettu 1675 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

wanderlust

• Ankeuttaja
Tuoksut
« : Syyskuu 08, 2008, 21:19:20 »
Muuten en mitenkään ihmeemmin tykkää shoppailusta, mutta hajuvesitiskille juutun tuoksuja vertailemaan aina kun on pari ylimääräistä minuuttia... Ihan sama onko siellä edes mitään uutuustuoksuja, kaikki pitää tutkia. Aika usein mieli muuttuu jonkun tietyn tuoksun suhteen, yhtenä päivänä se on ihana, seuraavana se ällöttää. Ostan tosi mielelläni parfyymejä lahjaksi ja tykkään kuvitella, millainen tuoksu sopisi tällä ja tällä tyypille.
Itse pidän eniten kuulaista, raikkaista tuoksuista, joissa on kuitenkin jotain mieleenjäävää. Marjat, sitrukset, passiohedelmä, kardemumma, granaattiomena, jasmiini, valkoinen tee, orkidea... Entä te muut?

// Jessie fiksasi otsikkoa.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 09, 2008, 00:29:39 kirjoittanut Jessie »

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Tuoksut
« Vastaus #1 : Syyskuu 13, 2008, 21:15:33 »
myös itse tykkään kovasti hajuvesien haistelemisesta. ^^
jumittaudun itsekkin usein tuoksuttelemaan kaupoissa erilaisia tuoksuja. vaikka minulla ei ole varaa ostaakkaan mitään 50euron hajuvesiä, niin vertailen tuoksuja ja testailen niitä. kyllähän se haistelu on ilmaista..? tietenkin sitä joskus tulee ostettua hajuvesiä ei kylläkään kovin kalliita, ja saan niitä myös lahjoiksi. pidän kirpeistä, sitrushedelmäisistä ja raikkaista tuoksuista. minua ällöttävät kaikki imelät vanilijan ja persikan tuoksut, ei niistä saa kuin pahan olon.

lempituoksujani on tällä hetkellä kaksi. molemmat on lahjaksi saatuja.toinen on bestiksen antama ihanan kirpsakka omena, ja nätti limetinvihreä pullo sointuu kivasti huoneeni vihreään maailmaan.. sen tuoksu on tarpeeksi mieto että sitä voi joskus käyttää arkenakin.
käytän tätä tuoksua kokeisiin lukiessani ja kun se koe sitten on, aamulla suihkautan sitä ranteeseeni. kokeessa kun nojailen käteeni, tuoksu leijuu pakosta nenään ja sitten jotenkin muistan lukemani asiat paremmin. luin jostain että kun yhdistää opiskellut asiat johonkin tuoksuun, ne palautuvat helposti mieleen kun tuoksun haistaa uudestaan. tämä sitäpaitsi toimi! kokeilkaa ihmeessä! :D

toinen on ruusuntuoksuinen parfyymi, ja vaikka en oikein pidäkkään makeista tuoksuista niin se on ihana! ei liian makea vaan ihan sellainen sopiva. sitä käytän juhlissa.
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Sirusho

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Syyskuu 13, 2008, 21:29:19 »
Pidän itsekkin kovasti tuoksuista. Tosin saan kaamean päänsäryn jos joudun kävelemään hajuvesiosaston läpi. Siksi tyydynkin kaikkii miedompiin tuoksuihin, kuten shampoiden ja voiteiden tuoksusta. Suosikkejani ovat Body Shopin miedot tuotteet. Niitä käyn välillä haalimassa kauhean kasan kotiin.

Hyvän tuoksuiset hajuvedet ovat yleensä tuhottoman kalliita joten en osta niitä. Saatan kuitenkin ulos lähtiessä käydä Stockmannin tai Sokoksen kautta suihkuttelemassa kalliita tuoksuja ylleni seurauksena hetkellinen päänsärky. :D

Lempituoksuni on suklaa ja mansikka. Eniten minua etovat kaikki halpistuoksut, kun ne tuppaavat alkaa haiskahtamaan tunkkaiselle ja kammottavalle. Niistä saan pääni kipeäksi.

Poissa nostalgie

• Kaipuu
  • Vuotislainen
« Vastaus #3 : Syyskuu 17, 2008, 22:56:46 »
En tiedä, onko täällä tarkoitus keskustella vain hajuvesistä, mutta tulen silti tänne hiukan eroavan aiheen kanssa. On kenties vaikea uskoa, kun joskus jossain on todettu, että ihminen muistaa melkeinpä parhaiten erilaiset tuoksut muistoissaan. Hän voi muistaa vanhan kaverin tuoksun, vaikkei tarkasti hänen ulkonäköään muistaisikaan, sen jonkun hetken tuoksun, kävellessä syksyisessä ilmassa... Esimerkkejä on monia. Itselleni ainakin on jäänyt hyvin mieleen elämäni varrelta erilaisia muistoja, joihin liittyy jokin tuoksu. Muistan, että pienenä, kun menin isomummolaan, siellä haisi aina "vanhalle" ja isopapan Sisu-karkeille. Muistan, kun mummolassa jota ei enää ole, söin kerran jotain keittoa, maito haisi oudolle, samoin keitto. Olin silloin todella pieni, enkä muuta tapahtuneesta juuri muistakaan. Hajuaisti on vahva aisti, ja vaikka moni sen luovuttaisikin ensimmäisenä pois, jos olisi pakko luopua jostain aistista, se on silti hyvin tärkeä, jos sitä oppii arvostamaan. Miltä tuntuisi kävellä pitkin maita ja mantuja, ilman että haistaisi tuoreen männyn tuoksua, kauempaa kulkeutuvaa nuotin savua, mättään ominaista mullan tuoksua?

Lempituoksujani ovat ehdottomasti sateen jälkeinen kesäaamu - se raikkaus, puhtaus, kesä... Se on oikeasti voittamaton tuoksu. Toisekseen pidän meren suolaisesta hajusta, hyvien ruokien tuoksusta, puhtaasta, raikkaasta ihosta, vauvojen suloisesta ominaistuoksusta ja vanhoista kirjoista. Toki hajuvedet kuuluvat myös listalle, mutta jotenkin ne tuntuvat niin keinotekoisilta - ne eivät ole aitoja, itsestään syntyviä tuoksuja. (Jos kuitenkin mennään hajuvesiin, niin ehdoton lemppari on Tommy Hilfigerin Dreaming. Se on sopivan naisellinen, mutta silti siinä on jotain kukkaista ja raikasta.)

Jos olisin sokea, tuoksut varmasti tulisivat vieläkin tärkeämmiksi, ja niitä oppisi haistelemaan varmaan monipuolisemmin. Kuitenkin pidän (huonosta) näöstäni melko paljon ;)

Sirusho

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Syyskuu 17, 2008, 23:07:17 »
Tuo on totta, että ihminen tunnistaa monia asioita hajunaisinsa välityksellä, niin kuin eläimetkin. Mielestäni hajun tai tuoksun liittäminen muistamiseen on melko olennaista ja tärkeää. Itsekkin tunnistan asioita tuoksujen ja hajujen kautta.

Erään ihanan kaveripoikani tunnistin baarissa tässä taannoin tuoksusta. Hän halasi minua takaapäin ja tunnistin hänet tuoksun perusteella. Se oli ihanaa. :)

Muistan vieläkin miltä mummolan kellari haisi. Siellä pienenpänä impattiin siskon kanssa sitä hajua. Se haisi vanhalle. Hajua on todella vaikea kuvailla, mutta kyllä kaikki varmaan tajuaa. :D

Pidän myös siitä tuoksusta mikä ulkona on aina sateen jälkeen se on ihanan rentouttava. Sekä tietenkin kissani tuoksu. Siihen on ihana nukahtaa iltaisin.

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #5 : Syyskuu 18, 2008, 19:20:27 »
Minusta on aina mukava haistella miltä kavereiden kotona tuoksuu kun menen käymään. Kun halaan jotain ystävääni,tai sitten koiraani,on mukava tuntea se tuttu tuoksu nenässään. Pienenä tykkäsin haistella bensan hajua huoltoasemilla,kun isä tankkasi autoa. Maalin hajua haistelen aina välillä,vaikka se ei mikään maailman paras tuoksu tai haju olekkaan. Kun kuljen ihmisen ohi joka polttaa tupakkaa,yleensä pidätän henkeäni tai sitten nuuhkaisen sitä hajua,välillä se tuoksuu melkein hyvälle :D. Minäkin todella pidän tuoksusta sateen jälkeen,tai silloin kun sataa.

Minä liitän melkein aina johokin tärkeään hetkeeni sen tuoksun,oli se sitten mukavan raikkaan kesäillan tuoksua tai popcornin hajua ^^. Pienenä kokeilin äidin jotain todella vanhaa hajuvettä,joka oli säästetty kauniin pullon takia. Haju oli aika tujakka,en juuri muuten osaa kuvaila sitä. Joissain muistoissani haju on todella tärkeä osa koko muistoa,kuten edellisessä :D.

Jos olisi pakko valita,minä en ainakaan luopuisi ensimmäisenä hajuaististani,siinähän menisi suuri osa maistamiskyvystäkin.
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

jaina

• Ankeuttaja
« Vastaus #6 : Syyskuu 19, 2008, 21:11:22 »
Hajuvedet ovat ihania, tosin en omista niitä vielä vasta kuin pari, mm. High Fashion For Women - hajuveden (kuvassa vaaleanpunainen pullo, tosin että se on hieman erilainen mutta samaa merkkiä), jonka ostin Seppälästä (naurakaa vain), käytän sitä melkein aina kun menen kouluun, ja sitten sellaisen ihmeen "Coco"-hajuveden, jonka sain ulkomailta, mutta sitä en ole ikinä käyttänyt, vaikka se tuoksuukin hyvältä. Ajattelin että lähiaikoina ostaisin uuden hajuveden Seppälästä (no MITÄ, ne maksavat 6€ ja tuoksuvat hyvältä, enkä aio tuhlata tuoksuihin niin paljoa rahaa kuin vaatteisiin, ja sitä paitsi pääasia on että ne ovat NENÄÄ MIELLYTTÄVIÄ, IHANIA TUOKSUJA!!).

Tuoksut muutenkin ovat ihania (noh, riippuu tietysti, mutta tuoksuhan on eri asia kuin haju...) ja niin edelleen. Aina, kun avaan Teho-tölkin, niin siitähän tulee sellainen tuoksahdus, niin se tuo mieleen entisen ihastukseni, sillä melkein aina vapaa-ajalla kun join Tehoa, niin ihastukseni. Siitä siis Tehon tuoksu yhdistettynä "exääni".

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #7 : Syyskuu 21, 2008, 13:18:29 »
Rakastan hajuvesien nuuskimista. Tosin nuuskin niitä tohkeissani aina päänsärkyyn asti. En kovin usein kuitenkaan osta niitä. Syynä taitaa olla alituinen huono rahatilanteeni. Tutustuessani erilaisiin tuoksuihin, olen huomannut, että jos pullo on kovin hieno ja erikoinen, on sieltä tuleva tuoksu aikas hirvittävä. Toki on poikkeuksia.

Kammoan vahvoja mielestäni miehekkäitä tuoksuja esimerkkinä vaikka Lancome Pariksen Hypnose. Sen haju on tyrmäävä.
Pikkusiskollani on eräs pullo, joka sisältää saman hajun kuin piparkakkutaikina. Sitä ei voi suihkauttaa yhtään ilman, että sitä käyttänyt ihminen ei olisi tyrmäävän lemupilven ympäröimä ja pitkään. Nimeä en nyt tähän hätään muista ja lemu on siskoni matkassa, joten en voi tarkistaakaan.
Minulla on myöskin vihasuhde niihin Seppälän muovisiin hajuvesipulloihin, jotka sisältävät äklömakeita hajuja.

Eräällä ystävälläni ( joka on myös serkkuni ) ja minulla oli tässä taannoin hyvinkin hauskaa Body Shopin tuoksuhyllyllä. Niitä kun sai vapaasti yhdistellä. Voin kertoa, että meidän shoppailuhetkiemme jälkeen kaupan ominaistuoksu oli ainakin hetkeksi HIEMAN muuttunut.

Minäkin muistan monia ihania tuoksuja ja joitain osaan liittää myös tiettyihin hetkiin. Osa suosikkihajuistani ovat melko outoja. Rakastin mummolan autotallin hajua, mutta sitten ne höperöt menivät muuttamaan enkä ole enää voinut käydä siellä. Sitten pidän mökkimme vintistä ja kellarikin on ihana. (siis se haju, muuten paikka on kamala) Hieman normaalimpia ovat sitten varmaankin vanilja, laventeli, kookos, suklaa...
Inhoankin monia. Esim. curry-mausteseos haisee ällölle puhumattakaan siitä löyhkästä joka hyppää nenälle, kun avaa kanasuikalepaketin. Hyi! Edes raaka kala ei yökötä niin paljoa. Ja piparkakkutaikina saa minut erityisesti voimaan pahoin.
Ihmisiäkin jää mieleeni hajuina/tuoksuina ja joistain pystyy jopa päättelemäänkin, miltä he tuoksuvat tai haisevat.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Katherine C

• animaagi
  • Vuotislainen
  • Katherine Casandra
« Vastaus #8 : Syyskuu 26, 2008, 11:40:32 »
ymm.. pidän hajuvesistä. Äidilläni on mittava hajuvesi kokoelma ja pienenä aina tuoksuttelin niitä. Kavereiden kanssa laitettiin tuoksuja "paremmuus järjestykseen" ja sen jälkeen koko talo tuoksui hajuvesi osastolle ja kaikilla oli päät kipeänä, myös muutama barbi kävi hajuvesi kylvyssä, yacks! No tästä pienestä tuoksu-terroristista on nyt kuoriutunut nuori nainen, joka käyttää hajuvesiä hillitysti ja rakastaa lentokenttien tax-free osastoa! Tuoksujen suhteen minulla on ehkäpä hieman kalliimpi maku, vaikka kyllähän halvemmatkin tuoksut voivat olla hyviä! Tämän hetkinen all-time favorite on Valentinon Rock&Rose, se on ehkäpä ensimmäinen sellainen tuoksu jonka tunnen omaksi ja se sopii persoonalleni.
Tuoksut on muutenkin tärkeä osa elämää, useista paikoista on jäänyt mieleen miltä siellä tuoksui :)
en voi sietää jenkin sinistä&vihreää purkkaa niiden tuoksun vuoksi (? en ymmärrä miksi), myös imelät marja purukumit saavat jäädä kaupan hyllyyn!
After all this time? - Always.

Tähtiin Kirjoitettu

Poissa Miasma

• Vuotislainen
  • My Little Evil Pony
« Vastaus #9 : Tammikuu 02, 2009, 22:56:43 »
Hyvälle tuoksuminen on pop ja pidän todella paljon hyvien tuoksujen haistelusta. Hajuvesiä omistan viisi kappaletta ja käytän niitä päivittäin. Omistamani hajuvedet ovat Mexxin Nice, Mexxin Pure Life, joku Morganin hajuvesi (pullo on punertava, korkki vaaleanpunainen ja pullossa on perhosen kuva), joku punainen Snoopy hajuvesi (pullossa on kuva Snoopysta ja sydän) ja Body Shopista ostettu Japanese Cherry Blossom. Tämän hetkinen suosikkini on tuo Body Shopista ostettu, jonka itseasiassa löysin tämän viikon alussa. Hyvä kakkonen on Mexxin Nice ja noita muita on viime aikoina tullut käytettyä vähemmän. Käytän aina jotain tiettyä tuoksua useamman kuukauden ja sitten valitsen jonkun toisen jota taas käytän useamman kuukauden.

Pesuaineidenkin täytyy tuoksua hyvältä, minkä takia en yleensä käytä halvimpia mahdollisia aineita, vaikka se olisikin budjetilleni parhaaksi. Olen rakastunut Suomalainen Hunajahoito hoitoaineeseen, SunSilkin shampooseen värjätyille hiuksille ja Palmoliven sensual pesuaineeseen. Kaikki edellä mainitut tuoksuvat yksinkertaisesti niin hyvältä etten voi vastustaa niitä.

Ulkoa tulevista hajuista ehdoton ykkönen on vasta leikatun ruohon haju ja sateen jälkeen tuoksuu ihanalta.
Who has time for tears?

Sirusho

• Ankeuttaja
« Vastaus #10 : Tammikuu 06, 2009, 22:34:34 »
Sain poikaystävältäni joululahjaksi Versacen Bright Crystal -tuoksun. Se on uusi lempparituoksuni nykyään. Saan normaalisti hajuvesistä kamalan migreenin, mutta tästä ei onneksi tule.

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #11 : Huhtikuu 13, 2009, 19:04:34 »
Itse en käytä hajuvesiä. En pidä siitä, että haisen/tuoksun jotenkin erilaiselle kuin 'normaalisti'. En edes voisi käyttää, ainakaan hirveän vahvaa hajuvettä, sillä silmäni ja hajuaistini ovat turhan herkät.
 Siskoni käyttää aivan kamalan hajuisia hajuvesiä, ja vieläpä jok'ikinen aamu. Ymmärtäisin jos hän myrkkyttäisi oman huoneensa mutta hän myrkyttää meidän yhteisen vessamme. Ja nämä hajusteet ovat vielä HYVIN pitkäkestoisia:x En ole ikinä tajunnut miksi ihminen haluaa tuoksua joltain keinotekoiselta; tajuan kyllä jos leipoo pullaa tai kasvattaa appelsiineja ja siitä tulee sellainen 'ominaishaju' mutta kaikki tälläiset hajusteet ovat jotenkin niin ymmärrykseni ulkopuolella. Sitten kun nämä keinotekoiset hajusteet (esim. jokin hedelmätuoksu) ei tuoksu edes aidolta. Toinen esimerkki siihen minkä tajuan on se jos ihminen haisee luonnollisesti jotenkin, eh, kummalta ja silloin haluaa peittää sen. Mutta jos normaalisti tuoksuu oikein suihkunraikkaalta ja silleen niin miksi sitten sen aitouden haluaa hävittää keinotekoisella litkulla?

Omia lempituoksujani ovat varmaankin metsän tuoksu sateen jälkeen ja (ihme kyllä) Turkin illan haju. Ja ihan oikeasti haju, sillä siellä haisee vahvasti tupakalta ja muutenkin sellainen tunkkainen ja lämmin ilma. Mutta pidän siitä, sillä se tuo mieleen monia kertoja kun olen käynyt Turkissa kesällä. Metsän tuoksun nyt varmaankin ymmärtävät kaikki; ihana puhdas ja aito tuoksu, jota ei voi jäljitellä mitenkään. Ja vielä jos on suomalainen havumetsä niin aah. Olen nyt myös tykästynyt puhtaiden hiuksien tuoksuun, se on sellainen 'suihkunraikas' millainen pitääkin (:
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa adswil

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Huhtikuu 13, 2009, 20:35:17 »
Hajuvesiä en itse käytä, sillä olen allerginen monenlaisille asioille ja minulla ilmeisesti on lievä astmakin, joten voimakkaiden hajujen jatkuva haisteleminen saa aikaan lähinnä pahaa oloa ja hengenahdistusta. Jotkut hajuvedet kyllä tuoksuvat ihanalle, mutta mielestäni ne ovat aika tarpeettomia: puhdas ja itsestään huolehtiva ihminen ei yleensä haise pahalle, joten hänellä ei pitäisi olla mitään tarvetta käyttää keinotekoisia hajusteita.

Vaikken hajuvesistä perustakaan, erilaiset tuoksut ja hajut ovat minulle tärkeitä. Muistan tiettyjä hajuja pitkienkin aikojen päästä, monista tapahtumista tai hetkistä jää mieleen jokin tietty haju, joka aina tulvahtaa mieleen, kun muistelee kyseistä tapahtumaa. Ja tietysti jokaisella paikalla ja ihmiselläkin on oma tuoksunsa, enkä osaa kuvitella, miten sekavalta maailma tuntuisi, jos tuoksut sekoittuisivat. Ja tämä on varmasti itsesäänselvyys, mutta ruoassa tuoksu on melkein yhtä tärkeä kuin maku.

Lempituoksuani en oikein osaa nimetä, sillä suurin osa tuoksuista ei liity selkeästi mihinkään tiettyyn kohteeseen, vaan pikemminkin laajaan kokonaisuuteen, kuten säätilaan tai paikkaan. Lämpimän kesäsateen jälkeinen tuoksu on kuitenkin jotain aivan ihanaa, puhumattakaan siitä, miltä ulkona tuoksuu kesäisenä aamuna, jota seuraa todella helteinen päivä. Ja tuuli tuoksuu usein todella mahtavalta.

Tietysti myös jokaisella kaupungilla on oma tuoksunsa: minulla on ihan selkeä mielikuva siitä, miltä mikäkin minulle tuttu kaupunki tuoksuu. Ihanimmalta tuoksuvat luultavasti Rooma ja Pariisi <3
In my world love is for poets - so I'm trying to be one.

Gretel

• Ankeuttaja
« Vastaus #13 : Huhtikuu 18, 2009, 16:05:57 »
Tavatessani ihmisiä kiinnitän miltei ensimmäisenä huomiota tuoksuun. Esimerkiksi eilen matkustin bussissa, ja oli pakko haistella jokaisen sisääntulevan ja ohikävelevän ihmisen tuoksu. En pidä liiasta hajuveden käytöstä, lisäksi liika hiuslakka tai geeli on kamalaa.Tuoksun pitäisi olla persoonallinen, eikä liian tavallinen, mielestäni tuoksun pitäisi myös sopia muuhun olemukseen. Hento ja harmaaseen pukeutunut ihminen ei vaikuta kovinkaan luonnolliselta, jos suihkauttaa aamulla jotakin räväkkää kukkasekoitusta.
Ihaninta on verrata kotien tuoksua, ja sitä, miten ne tarttuvat ihmiseen. Haluaisin tietää, miltä meillä kotona tuoksuu, mutta eihän sitä itse haista.
Hiusshampoot haisevat usein todella hyvältä, nuuhkin aina kavereiden hiuksia. Lisäksi jäin aivan koukkuun erään miespuolisen kaverini hiusvahaan, hän sitten kyllä antoikin purkin minulle ja jätti sinne vähän "jämiä", haistelen sitä usein, kun hän tulee mieleen.
Ihmisistä jää tuoksu todella helposti mieleen, muistan kuolleen mummoni tuoksun, vaikka kasvot tuppaavat unohtua.

Pojilla pidän vähän vahvemmista ja joskus muiden mielestä pistävistä tuoksuista. Tytöillä hento ja suloinen kukkaistuoksu, sekä myös vanilja. Itse käytän Intemately Beckhamia, en tajua, miksi olen niin ihastunut siihen.

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • + The Song of Life +
« Vastaus #14 : Huhtikuu 21, 2009, 10:21:15 »
Jos nyt hajuvesistä pääasiassa puhutaan, niin inhoan niitä aika antaumuksella. Suurin osa hajuvesistä on todella imelän hajuisia, eikä hajua välttämättä saa edes miedommaksi vaikka hajuvettä laittaisikin niin vähän kuin mahdollista. Suuri osa ihmisistä ei edes osaa käyttää hajuvesiä kohtuudella, vaan he suunnilleen kylpevät siinä, eikä tällaisten ihmisten vieressä ole kovin kiva istua bussissa tai muutenkaan olla missään samassa tilassa. Vaikka vain kävelisi jotakuta hajuvedessä kylpenyttä tyyppiä vastaan kadulla, niin lemu tunkeutuu sieraimiin ilmavirrassa vielä pitkään kun kyseinen henkilö on kävellyt ohi. Ällöttävää. Vaniljan tuoksuinen hajuvesi on ehkä ainoa mitä siedän, mutta siitäkään en varsinaisesti pidä.

Itse en käytä hajuvesiä tai hiusgeelejä ym. ollenkaan. Olen enemmänkin luonnollisten tuoksujen perään. Esimerkiksi ihmisten puhdas tuoksu (EI siis sellainen hikinen kuin treenien tai päivien kylpemättä olemisen jälkeen), erityisesti oman kumppanin, on ehkä se miellyttävin. Hyvänä kakkosena perässä tulevat luonnon tuoksut kuten metsä, kukat, raikas ilma sateen jälkeen jne. Sitten kotiruokien tuoksut, varsinkin äidin tekemät. <3 /support
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa Evilheart

• Kuolonsyöjä
  • Vuotislainen
  • Taivaskiiturit, neiti kapteeni
« Vastaus #15 : Huhtikuu 21, 2009, 10:28:20 »
Pakkohan sitä itsekkin on tähän keskusteluun liittyä. Itse käytän hajuvesiä, mutta olen melko nirso niiden suhteen. En pidä kovinkaan imelistä tuoksuista, poikkeuksena Rhodokselta ostettu haalen vihreä pullo, jonka sisältö tuoksahtaa vanilijalta.
Se on ollut pienestä lähtien lempituoksuni ja ostan sitä aina uudelleen käydessämme lomalla.
Pullo on melko pieni ja lomailemme harvoin (tätini tosin käy useinkin Rhodoksella ja onkin yksityinen hajuvesikuski), joten käytän kyseistä hajuvettä vain tärkeisiin tilaisuuksiin.

Omistan tuon äskein pullon lisäksi Lacosten ja Puman hajuvedet, joista molemmista pidän. Lacostea käytän vain juhlissa, Puma onkin sitten arkisempi ja sitä voi käyttää arkenakin.

Pidän raikkaista tuoksuista jotka saavat tuntemaan itsensä keveäksi ja virkeäksi ^^
I wanna spend my nights and days between your arms
Every day breathing your love
And even in my dreams I wanna be kissing your lips
Baby, breathing your love

Poissa Spider

• omistaa liikaa jalkoja.
  • Vuotislainen
  • Dumdidum.
« Vastaus #16 : Huhtikuu 26, 2009, 13:24:36 »
Itse rakastan ylellisiä ja raikkaita tuoksuja. Ne saavat olla makeita, mutta liian imelät vain ja ainoastaan ällöttävät, jonka vuoksi vihaankin suurinta osaa siskoni hajuvesistä. :P Hajuvesistäni suosikkini ovat Lancômen Hypnose ja Stella McCartneyn Rose Absolute. Minulla on pullo tuota Stella McCartneyn hajuvettä, ja käytän sitä vain juhlissa, kyllä se sen verran maksoi, eikä mistään oikein löydä tuota tuoksua. Ja ainiin! Melkein unohdin Ralph Laurenin yhden ihanan tuoksun jonka nimeä en nyt satu muistamaan. Se on sellaisessa sävytetyn sinisessä ja puolipyöreässä pullossa, se on ihanan raikas tuoksu johon liittyy niin monia pieniä, mutta tärkeitä muistoja.

Hajuvesisyä inhoan eniten ehkä sitä hirvittävää Eau de Colognea, pistin sitä ihan vitsilläni haistamatta kun siskoni sanoi sen haisevan hirveältä. Ja se tapahtui ennen joulua ja silti takissani on yhä pieni häivä tätä tuoksua. Siitä saa oikeasti kamalan päänsäryn, hajusta tulee mieleen lähinnä jonkun supermarketin hajuvesiosasto. Se on kamalan imelä ja.. minä en vaan tykkää. Toinen on se niin kehuttu Chanelin no 5. Kauhea katku iskee nenään. Liian voimakas.

Luonnosta lempituoksuihini lukeutuu ehdottomasti sateenjälkeinen maa. Myös savu on hyvän hajuista. Ja järvet ovat ihanan tuoksuisia :D
"I always knew I was a star, and now the rest of the world seems to agree with me."
~Freddie Mercury

Poissa samettiina

• huoleton huuliharppuilija
  • Aurori
  • *
  • Pienestä kipinästä voi syntyä roihuava liekki
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #17 : Marraskuu 08, 2009, 12:13:19 »
Itse en liiemmin pidä hajuvesistä noin yleensä. En myöskään ymmärrä ihmisiä, jotka liottavat itsensä lähes täyteen jotain hajuvesiä, yök! Kokemuksia on, kun ahtaissa kauppojen hyllyjen väleissä joutuu pidättämään henkeä tolkuttoman hajun takia!

Yhden ainoan kerran olen hajuvesiä tuoksutellut, sekin oli viime kesänä laivalla tätini kanssa. Testailtiin siinä, ja hän kysyi usean kohdalla, että eikö ollutkin hyvä tuoksu. Itseltäni meinasivat silmät pullistua päästä ja meinasin lähteä etsimään pyykkipoikaa nenääni :)
Olen syytön kaikkeen siihen, mistä kehtaatkin minua epäillä.