Kirjoittaja Aihe: Dragonball  (Luettu 24374 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Obscure Child Prey

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #100 : Elokuu 24, 2006, 18:44:06 »
Dragon Ball on ainoa manga mitä luen ja arvostan todella sensei Akira Toriyamaa. Lempihahmoni on luonnollisesti Goku, mutta animen puolella tykkään myös Bardockista ja Brolysta. Hyvin saiyalaispainoitteista siis. ^^

Mangana multa löytyy Dragon Ballia suomeksi ja englanniksi. Englanniksi on osat 10-14 ja suomeksi 9 ja 15-36. Nyt kuitenkin taitaa jäädä seuraavien osien ostaminen väliin kun säästän rahaa Saksan reissua varten. Lempipokkarini on 20, koska Vegeta muuttuu siinä Oozaruksi ja minä aivan rakastan sitä jättiapinaa... ^^'

Tuosta GT:stä voin sanoa, että se on täysi floppi. Piirrostyyli on ensinnäkin aivan kamala ja juoni pissii urakalla. Viholliset taisivat loppua kesken kun käytetään vanhoja tuttuja. Ja hiustyylit on melkein kaikilla samanlaiset... Kerrassaan siis tylsä tekele.

- OCP

Poissa Saippuakupla

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Kelmi
Dragonball
« Vastaus #101 : Elokuu 24, 2006, 18:57:58 »
Lainaus käyttäjältä: "hawkolf"
Lainaus käyttäjältä: "Saippuakupla"
mutta tuo puolikas jakso osoitti minulle

Ei kannata aliarvioida animea puolen jakson perusteella. Siitä ei saa juonesta todellakaan hyvää kuvaa. Olen itse tehnyt saman asian ja onneksi katsoin pari jaksoa. TIetenkään ei ole taattua, että pidät sarjasta, mutta suosittelen että katsot pari jaksoa.

Hmm. Kuten sanottu, Dragon ball ei yksinkertaisesti jaksa kiinnostaa minua, enkä täten oikeastaan halua tuhlata aikaani katsomalla typerää 'iik se tappaa minut minun täytyy puolustautua' - soopaa televisiosta. ;> Mielenkiintoni ei yksinkertaisesti riitä siihen. Jo pelkkä piirrustustyyli ärsyttää minua suunnattomasti.
Sen sijaan Harry lähetti Ronille lapun: "tehdään se tänä iltana."

~ HP -  Salaisuuksien kammio

Poissa Angel of death

• Senbonzakura
  • Hirnyrkki
  • Whiskey lullaby
    • Deviantart account
Dragonball
« Vastaus #102 : Syyskuu 16, 2006, 16:47:02 »
Dragon Ball Z jakaa paljon mielipiteitä. Jotkut eivät jaksa kiinnostua tappelusta, eivätkä pidä piirrosjäljestä paljoakaan. Jotkut taas jaksavat katsoa 6 jakson mittaisia tappeluja tuosta vain ja rakastuvat hahmoihin päätä pahkaan. Minä olen yksi rakastuneista. En tiedä voisinko olla katsomatta yhtäkään jaksoa. Se ei ole mahdollista. Jos minulta jää jakso katsomatta vaivun masennuksen syövereihin koska missasin taatusti hyvän kohtauksen.

Olen katsonut vain SubTv:ltä tulevaa ohjelmaa. Itselläni ei ole ainuttakaan sarjakuvaa hyllyssäni enkä ole niitä kyllä koskaan lukenutkaan. Pitäisi varmaan lukea. Aluksi en oikein tiennyt miten suhtautua kyseiseen ohjelmaan, mutta kun aloin katsoa sitä, jäin auttamattomasti koukkuun. Oli kauheaa kun se tuli neljältä iltapäivällä arkipäivinä niin en koskaan nähnyt sitä :'(

Joko siitä pitää tai sitten ei pidä. Niin se on. Mutta sen sanon, että Vegeta on IHANA. Nyt pitää laittaa teinisydän. <3
Aishi ai sarete kono inochi wa memory de saite - I'll protect my memories of how I loved and was loved

Cleora

• Ankeuttaja
Re: Dragonball
« Vastaus #103 : Syyskuu 17, 2006, 15:27:33 »
Oow, se sarja on loistava! Ihastut varmasti niihin kirjoihin...^^ En tykkää paljon magasta tai animesta mutta dragonballz on ehdotomasti paras! Kannattaa ostaa mahdollisimman vanha numero että pääset kärryille... Se dragonballz sarja on huonompi.. Se mun mielestä ehkä on enemmän poikamaisempi kuin se kirja... mutta herran jestas kehotan lukemaan edes yhden dragonball- kirjan! :D

Hämppy

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #104 : Syyskuu 19, 2006, 19:34:21 »
Minun mielestä Dragon ball on loistava!!! En ymmärrä miten jotkut teistä voi haukkua sen pystyyn. Sen piiros tyyli ja juoni ovat minun mielestäni hyvää. Samoin huumori.

Miriell

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #105 : Syyskuu 23, 2006, 16:25:08 »
Dragon Ball on omalla tavallaan viihdyttävä, siinä on huuomoria ja piirrosjälki on ihan kohtuullisen hyvää.
Toisaalta, kaikki ovat kauheita muskeliheppuja, kokoajan on joku taistelu meneillään jne... Kiitos ei!

Poissa Caccie

• Kahdeksas kuolemansynti
  • Vuotislainen
  • Darkness never take your heart
Dragonball
« Vastaus #106 : Syyskuu 24, 2006, 16:09:57 »
Minusta Dragon Ball on hyvä manga ja animenaki se on hyvä. Vaikka Anime onkin mangaa edellä. Goku on ihana ainakin mangan alussa ja Bulma on vähän outo..  Mutta, hahmot on hauskoja ja huumoria ainakin löytyy. Jotkut hahmot ovat ihan ylivetoja, ja taistelut ovat ihan hyviä, välillä meinaa vaan kyllästyy niihin. Ei minulla niitä vastaan mitään ole, vaan välillä ärsyttää että ne on niin pitkiä. Pahikset ovat hauskoja ja jotkut ihan mukaviakin toisesta näkökulmasta. Arvosanaksi voisin ehkä antaa jonkun yli kasin, mutta en nyt ala mitenkään tarkemmin laittamaan.
I'm not Okey

Hese

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #107 : Marraskuu 13, 2006, 15:33:39 »
Olisi kyllä hyvä kun tuo dragon ball jatkuisi GT:nä Subilla kun ei tuota DBZ:tä enää niin paljoa ole jäljellä. Toivottavasti vain Subilel saisivat GT:n

Cata

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #108 : Marraskuu 25, 2006, 13:05:54 »
Rakastan tätä sarjaa. Viime keväänä veljeni kehoitti minua katsomaan muutaman jakson ja jäin heti auttamattomasti koukkuun. Hahmot ovat loistavia, erityisesti Vegeta ja Radiz. Huumoriakin löytyy mikä on aina ehdoton plussa. Dragon Ball mangaan en ole vielä ehtinyt tutustua, mutta sekin on suunnitelmissa. Luen sarjaan liittyviä fanficcejä ja kirjoitan niitä myös itse.

Ja GT saisi todellakin tulla myös Suomen televisioon. Muuten iskee pahat vieroitusoireet :)

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
Re: Dragonball
« Vastaus #109 : Joulukuu 01, 2006, 14:28:21 »
Lainaus käyttäjältä: "Katariina"
Mitäs mieltä?
Kyseistä mangaahan on nyt ilmestynyt suomeksikin. Haluaisin tietää, onko se hyvää ja kannattaako sitä ostaa? Sitähän luetaan japanilaistyylisesti. Haittaako se hirveästi?
Aika harvaa mangaa ilmestyy muuten suomeksi. Sarjaa en ole katsonut, kun meillä ei yhä edelleenkään näy Subtv.

Kannattaa varmaankin ostaa! Ei mikään Japanilais tyyli minua haittaa, oikeesti! Subtv:llä näkyvä sarja on aika tylsä! Siis, niiden ääni ja muutenkin kaikki on ihan tyhmästi tehty siihen sarjaan, usko pois, sarjakuva on paljon parempi!

Poissa Angel of death

• Senbonzakura
  • Hirnyrkki
  • Whiskey lullaby
    • Deviantart account
Dragonball
« Vastaus #110 : Joulukuu 01, 2006, 15:53:31 »
Vauhko-Harry kirjoitti:
Lainaus
Subtv:llä näkyvä sarja on aika tylsä! Siis, niiden ääni ja muutenkin kaikki on ihan tyhmästi tehty siihen sarjaan, usko pois, sarjakuva on paljon parempi!

Subilla näkyvä englanninkielinen DragonBall Z perustuu sarjakuviin pitkälti, mutta TV-ohjelma on paljon laajempi käsitteisempi ja siihen on lisätty paljon extraa ja taistelut ovat pitempiä ja hahmoihin on perehdytty enemmän. Myös ohjelman kautta tulee juoneen paljon enemmän tunnelmaa ja efektejä joita ei pystytä piirtämällä toteuttamaan. Kannattaa tutustua kuitenkin molempiin. Itsekin sekä luen sarjakuvia, että katson sitä teeveestä. Kummassakin on mat hyvät puolensa, mutta kannattaa ehdottomasti katsoa myös telkkarista koska kuten jo sanoin efektit ovat todella hienoja ja vaikuttavia.
Aishi ai sarete kono inochi wa memory de saite - I'll protect my memories of how I loved and was loved

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Dragonball
« Vastaus #111 : Joulukuu 16, 2006, 17:06:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Sidarana"
Lainaus
Huhujen mukaan (kaverini kertoi) Suomessakin aletaan näyttää GT:tä sen jälkeen kun kaikki DBZ:n osat on näytetty.

Ja kun DBZ:t loppuvat nyt viikonloppuna, niin aloittavatko ne heti näyttämään GT:tä? Tietoa asiasta kenelläkään?

Kuulemma aloittavat näyttämään DBZ 124 jaksosta eteen päin uusintoina... Olisivat edes aloittaneet uusintoja näyttämään aivan alusta. Itse aloin juuri 124 jakson tienoilla seuraamaan DBZ:tä. Olisin hlaunnut nähdä aijempia jaksoja veikkeivät ole niitä parhaimmin piirettyjä...
"Are we there yet?"
"No"

Poissa Angel of death

• Senbonzakura
  • Hirnyrkki
  • Whiskey lullaby
    • Deviantart account
Dragonball
« Vastaus #112 : Joulukuu 17, 2006, 11:32:29 »
Sidarana kirjoitti:
Lainaus
Sama juttu täällä. Mutta mihin ihmeeseen tekstitys oli kadonnut? Tietoa?

Varmaankin ihan jokin tilapäinen juttu. Olin tippua tuoliltani kun aloin katsoa lauantaina, että miksi ihmeessä saksaksi? No jaa. Mutta ihmettelin itsekin tätä outoa juttua. Miksi ihmeessä näytetään jaksoja jotka tulivat vasta äskettäin. Tänään sitten katsoin ihan kokeeksi, että mitä tänään tarjoillaan. Mielenkiintoista. Uusintoja siis. Mutta sitä en tajua, mksi he aloittivat näyttämään niitä keskeltä saagaa. Itsekin aloin katsoa juuri tuosta kohtaa ja olisi tehnyt mieli nähdä ihan siitä kohtaan kun koko androidi juttu alkoi. Tai sitten ihan alusta. Olen katsellut DBZ youtubesta siitä kohtaa kun Vegeta ilmestyy ensimmäistä kertaa Nappan kanssa. (En edes vaivaudu katsomaan aiempia kun niissä ei ole Vegetaa *grin*)

[/quote]

Vauhko-Harry

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #113 : Joulukuu 18, 2006, 19:33:03 »
Vegeta on lempihahmoni, koska hän ei ole niinkuin ne muut, hän haluaa HETI paikalla toimia, ekä turhaan odotella, että vastustaja räjäyttää kohteensa.
Joskus en pidä Vegetasta, kun se on niin varma itsestään, vaikkei hän ole parempi kuin Goku! Eikä Goku itse IKINÄ ole itseään kehunut...

Kuinka paljon Dragonball kirjoja ilmestyy? Olin lukenut sen jostain, tai kuullut, mutten muista....

Poissa Hawkolf

• Thought Police
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • 2 + 2 = 5
  • Tupa: Tuvaton
Dragonball
« Vastaus #114 : Joulukuu 18, 2006, 20:35:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Vauhko-Harry"
Vegeta on lempihahmoni, koska hän ei ole niinkuin ne muut, hän haluaa HETI paikalla toimia, ekä turhaan odotella, että vastustaja räjäyttää kohteensa.
Joskus en pidä Vegetasta, kun se on niin varma itsestään, vaikkei hän ole parempi kuin Goku! Eikä Goku itse IKINÄ ole itseään kehunut...

Kuinka paljon Dragonball kirjoja ilmestyy? Olin lukenut sen jostain, tai kuullut, mutten muista....

Niitä tulee 42 joten enää 2 kuukautta voimme nauttia Dragonabllista.
If you want a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face— forever.
Reviewing the world!

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
jipii
« Vastaus #115 : Joulukuu 19, 2006, 15:51:12 »
En ole katsonut tää sarjaa sen jälkeen kun sub sirtyi dikiboksille...(kotini ei omista sellaista).

mutta kyllä voin sanoa että se jätti joka katselukerta aina jotain positiivista minuun...
dataa kotona ja koulussa

Poissa Angel of death

• Senbonzakura
  • Hirnyrkki
  • Whiskey lullaby
    • Deviantart account
Dragonball
« Vastaus #116 : Joulukuu 19, 2006, 17:33:16 »
Lainaus
Miten niin subtv siirtyi digiboxille? Meillä ei ole digiboksia, mutta kuitenkin sub tulee meille ihan tavallisesti....

Meillä ei ainakaan näy tuo SubTv ilman digiboksia. Käsitääkseni koko kanava ei näy ilman sitä. Meidän alakerran telkkarissa ei tätä hienoutta ole ja eipäs sillä muut kanavat kuin näy kuin nämä neljä tavallista. Subista ei ole tietoakaan. Valaiskaa tyhmää jos olen väärässä siitä, että Subbari näkyy vain digiboksilla. En kuulu nimittäin tekniikan ihmelapsiin :)

Poissa Hopeanuoli

• Vuotislainen
Dragonball
« Vastaus #117 : Joulukuu 19, 2006, 17:43:08 »
Lainaus käyttäjältä: "angel of death"
Lainaus
Miten niin subtv siirtyi digiboxille? Meillä ei ole digiboksia, mutta kuitenkin sub tulee meille ihan tavallisesti....

Meillä ei ainakaan näy tuo SubTv ilman digiboksia. Käsitääkseni koko kanava ei näy ilman sitä. Meidän alakerran telkkarissa ei tätä hienoutta ole ja eipäs sillä muut kanavat kuin näy kuin nämä neljä tavallista. Subista ei ole tietoakaan. Valaiskaa tyhmää jos olen väärässä siitä, että Subbari näkyy vain digiboksilla. En kuulu nimittäin tekniikan ihmelapsiin :)

Meillä näkyi ilman digiboxiakin subtv. Meillä on kyllä (kaiketi O.o: ) kaapeli joten auttaneekohan se asiaan, mutta sub on aina näkyny meidän kaikissa tv:ssä siitä lähtien kun se alkoikin (onneksi, subtv on ainoa kanava mitä voikin katsoa...).
"Are we there yet?"
"No"

ankkalaps

• Ankeuttaja
Vs: Dragonball
« Vastaus #118 : Maaliskuu 17, 2007, 11:18:22 »
Manga ja anime tosiaanki ovat ihan erimaata. Manga on hauskaa tapahtuu paljon (ainaki ekoissa osissa en oo vielä ehtiny ku 5 lukea) Mutta se anime. Sitä ei jaksa katsoa kuin 5minuuttia on se sen verta tökeröä.