Kirjoittaja Aihe: Dragonball  (Luettu 24323 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Titania

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #50 : Elokuu 13, 2003, 18:50:28 »
Voi ei.. Yks parhaimmista Vegetan puolista oli just se mahtava ääni! :(

No, paljastusvideo ja paljastusvideo, siinä kerrottiin hieman DB GT:n studioelämästä jne. Se löytyy www.dragonballz.com :ista ja sieltä etusivulta otat Dragon Ball GT niin siitä pitäis pystyä lataamaan.

Joo, katselin itsekin netissä, olisikohan ollut www.filmifriikki.com niin sieltä DBZ animea, mutta oli niin pirskeleen kallista.. 130 euroa. Liikaa mun kukkarolle :D Mistä itse tilasit ne?

Pitääpä käydä tsekkailemassa jotain clippejä netistä :)

Titania

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #51 : Elokuu 18, 2003, 20:47:09 »
Huah.. Nyt se on sitten tapahtunut :( Ääninäyttelijöiden vaihtuminen siis..

Ääh.. Vegetalla, Bulmalla, Krillinillä, Gohanilla ja Friezalla oli PAAALJON paremmat ääninäyttelijät viimeks... *itkee*

Ja muutenkin, se narrator (mikä lie suomeks, en muista sanaa)... Ööh.. Tarinankertoja? Senkin ääni on aivan kumma ja hiljainen. Ja ne uudet musiikit on kauheita.. Mutta pidän sarjasta liikaa, että lopettaisin sen katsomisen... Pieniä juttujahan nuo on, mahtavan juonen rinnalla :D

Ja kohta alkaa uudet jaksot!! *jännittää*

Poissa Tionne

• Vuotislainen
    • http://www.livejournal.com/users/ranilos
Dragonball
« Vastaus #52 : Elokuu 21, 2003, 12:08:15 »
Niinpä, äänet todallakin muuttuivat... lopullisesti.

*weeps*

Mutta ei siitä nyt kannata lopullisesti masentua. Mitä olen keskustelua & artikkeleita seurannut englanniksi, niin kaikki kyllä sanovat että se ääninäytteleminen paranee ajan myötä. Näyttelijät tottuvat rooleihinsa, eivätkä vain yritä orjallisesti matkia niitä aikaisempia versioita. Ja tietysti mekin vähitellen totumme niihin. ^^ Tosin olen kyllä vieläkin sitä mieltä, että Vegeta, Krillin & Bulma kolmikon äänet ovat kyllä järkyttävät.

Mutta niistä dvd:stä. Itse ostin ne Videodivarin nettikaupasta, toimitus oli kohtalaisen nopeaa (vaikka luki, että juuri näiden levyjen kanssa toimitusaika olisi 20 pvää niin kyllä ne tulivat nopeammin). Hinta oli tietysti ihan tarpeeksi kallis, mutta on niitä kalliimpiakin paikkoja nähty. Hyvä lista animea kauppavista liikkeistä löytyy Kupolista. He ovat kerännet linkkikokoelman, josta löytyy monta liikettä.

http://www.kupoli.org/klinkit.shtml

Mutta tänään alkaa uudet jakso subbarilla! *hyppiipomppii* Jo on niitä odotettukin. Vielä pitää toivoa, että he päättävät ostaa ne loputkin jaksot ohjelmistoonsa. Meinaten jos he jättävät sen vain tähän Namek/Frieza-saagaan...

Poissa Freya

• Green Dragonflight
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • + The Song of Life +
Dragonball
« Vastaus #53 : Elokuu 23, 2003, 15:43:23 »
Lainaus käyttäjältä: "Tionne"
No, minä ainakin pidän siitä, enkä todellakaan ole poika.

Tarkoitinkin lähinnä tuota hieman karkeahkoa piirrostyyliä sekä ei-niin-monimutkaista juonta, lähes pelkkää tappelua joka jaksossa ja surkeat tunnarimusiikit [kaikissa animeissa joita tähän mennessä olen nähnyt, on ollut paljon upeammat musiikit.] Itselläni ei ainakaan tule tuosta sarjasta mikään naispuolisille katsojille suunnattu anime mieleen. En suinkaan tällä tarkoita etteikö siitä saisi tykätä vaikka anime olisikin pääasiassa suunnattu pojille. Kyllä itsekin pidän asioista joista ei tytön luulisi pitävän :3

Lainaus
Ja sitten tuo kuuden jakson mittaiset taistelut? Mitä vikaa? Sehän siinä on juuri se... perusidea. Z- taistelijat pelastavat maan vihollisilta.

Ei muuten mitään vikaa, mutta itse en ainakaan jaksa seurata sarjaa jossa taistellaan, taistellaan, puhutaan pari minuuttia ja sitten taas taistellaan vähän lisää. Jos pitää tuollaisesta, niin sitten pitää. Minuun ei vain iske tuollainen. Pidän kyllä animeista [ja mangoista] joissa taistellaan, mutta jos sitä tehdään koko ajan, siitä menee maku.

Vaikka en sarjan fani olekaan, niin kyllä minuakin ärsyttää tuo että manga vedettiin pois markkinoilta. Suomalaiset eivät ilmeisesti tajua, että vaikka animet ja mangat ovatkin piirrettyjä, ne eivät silti välttämättä ole perheen pienimmille suunnattuja. Suomessa kun ilman muuta ajatellaan ettei piirretty voi olla nuorten tai aikuisten ohjelma, ja eiväthän nuoret tai aikuiset lue sarjakuvia.

Minusta tuo on pelkkää tietämättömyyttä ja naurettavaa ylireagointia. Mitäs menivät alun alkaenkaan laittamaan ne sarjikset pienten lasten hyllylle?

edit:// Rock the Dragon? Se on siis se mikä sarjassa on tällä hetkellä tunnusmusiikkina. Tarkoitin kyllä sitä kun sanoin että tunnusmusiikki on surkea, en ole tuota alkuperäistä edes kuullut, joten pahoittelen jos tässä tietämättömänä haukuin jonkun paljon hienomman musiikin joka on ollut sarjan tunnusmusiikki ennen tuota korvia raastavaa rämpytystä :)

Menivät sitten tappamaan myös Piccolon, joka oli mielestäni ainoa hyvä hahmo sarjassa, ja jonka takia jaksoin sarjaa silloin tällöin katsoakin. Prkl.

//Ei voi tulla näin paljoa kirjoitusvirheitä..
I've been fire, fed by the four winds. I've been water in the stream. And a drop of dew on the culm.
I've been clay in the hands of a potter. I've been rosin of a tree, and a leaf, by the breeze carried away.

Poissa Tionne

• Vuotislainen
Dragonball
« Vastaus #54 : Elokuu 31, 2003, 20:37:29 »
Tuosta musiikista on pakko sanoa, että DragonBall Z:n tunnari on hyvä. Mutta ei, en tarkoita Rock the Dragonia, joka on taas yksi FUNimationin älynväläyksistä. Yleinen mielipide tuntuu olevan, että Dragon Ball on kuollut ja kuopattu amerikassa, kiitos FUNimationin. Turhat sensuroinnit, dialogien muuttelu (lapsille sopivaksi) ja kaikkien mahdollisten kliseiden mukaan änkeäminen, teennäisiltä kuullostavat ääninäyttelijät (vaihdoksen jälkeen) ja alkuperäisten musiikkien poistaminen on saanut useammankin fanin kääntämään kanavaa, tai ainakin ostamaan ne alkuperäiskielisinä.

Itse en voi sensuroinneista yms. sanoa sen tarkemmin, koska en ole nähnyt sarjaa kuin englanniksi. Japaniksi olen nähnyt vain elokuvia, mutta niissäkin dialogit vaihtelivat huomattavasti jap/eng versioissa. Äänet taas... no Gokun ääneen minulla on vaikeuksia sopeutua, koska se on niin korkea ja luulen, että Ocean Groupin Ian Corlet ja hänen iki-ihana äänensä tulee aina olemaan minulla se oikea Goku. Myös Terry Klassen Krillininä oli mahtava... hänen äänensä on niin hauska, mutta muuten pidin kyllä japanilaisista äänistä. Brian Drummondin voisin vielä mainita olevan paras ääni Vegetalle (ensimmäinen, jonka kuulin), mutta Ryo Horikawa tekee vaikuttavaa työtä alkuperäisenä Vegetana.

Mutta musiikki. Sarjan alkuperäinen tunnusmusiikki on Cha-la Head Cha-la (Chala Hey Chala).

Chala Head Chala

hikaru kumo wo tsuki-nuke Fly Away (Fly Away)
karadajuu ni hirogaru panorama
kao wo kerareta chikyuu ga okotte (okotte)!
kazan wo bakuhatsu saseru
toketa koori no naka ni
kyouryuu ga itara tama nori-shi-komitai ne

Cha-La Head-Cha-La
nani ga okite mo kibun wa heno-heno kappa
Cha-La Head-Cha-La
mune ga pachi-pachi suru hodo
sawagu genkidama... sparking!
......

~'~'~' (käännös)

Breaking through the shining clouds
I'm gonna fly away, (fly away)
Spreading through my body, feel the power thru my soul

Kicked in the face, this earth is angry (angry)!
As a fire brigade, (fire brigade)
Can't you feel it building up for her to blow

If there ever was a dinosaur
In a mound of icicles
I would wanna train it to ride a ball

Cha-La Head-Cha-La
No matter, if ever anything could happen
Nothing can stop me now
Cha-La Head-Cha-La
Oh, my heart just keep sparking up like a ball of flame
Oh yes, it make me fired up, sparking

I feel it, freedom in the sky
Like a roller coaster, (coaster)
Coming down to panic, chaos that spread over the ground

Take the scenic route down and upside down
I'm like a melting star, melting star
And the world seems faster as she's turning round

There's no time for me to mope and cry
I got to get started now
Adventures are so much the meaning to life

Cha-La Head-Cha-La
Got so much space in my burning heart now
I'll take it up with all the world
Cha-La Head-Cha-La
Smiling away, away today, I'm ultra Z
Ai, yai, yai, yai

Cha-La Head-Cha-La
No matter, if ever anything could happen
Nothing can stop me now
Cha-La Head-Cha-La
Oh, my heart just keep sparking up like a ball of flame
Oh yes, it make me fired up, sparking

Siitä löytyy myös englanninkielinen versio, mutta en tiedä miksi sitä ei sitten käytetä tunnarina. :-( Sekin on mielestäni ihan hyvä, sanat tosin menevät hiukan erilailla kuin tuossa käännöksessä. Tai edes japanilaista kappaletta Dragon Power, joka on elokuvan 9 lopputeema... jos nyt oikein muistan. Kappale on ehdottomasti yksi suosikeista, vaikuttava voisi olla oikea sana kuvaamaan sitä.

Mutta vaikka asiaa katsoisi miten päin tahansa, niin sarjan musiikki on ihan hyvää Siis alkuperäinen japanilainen... tuo englantilainen Rock the Dragon taas saa suurimman osan faneista melkein itkemään. Minut ainakin. Yksi FUNimationin suurimmista virheistä oli juuri musiikin vaihtaminen.

Laulut kuten We Were Angels

Angel...Angel...Angel...

toki ni uzumoreta kioku no kanata
sou sa bokutachi wa tenchi datta
sora no ue kara ai no tane o maki chirashite
kono hoshi kara kanashimi keshitakatta
nee hiroi buru sukai
miageteiru to yuuki ga wakanai ka...ima demo  

To My Friends, (to my friends)
senaka no hane wa nakushita keredo
mada fushigi na chikara nokotteru

To My Friends, (to my friends)
hikari o daite yume o miyou yo
hora kimi no hitomi ni niji ga kakaru ...

~*~ (käännös)

Angel, Angel, Angel (full version)

Buried and drowned in time, all that's left are memories
Just as you remember too, we used to be angels then

Spreading the word from the highest of heavens
Of love and of happiness
Dropping seeds of peace to take away the pain
And loneliness

Why, tell me why blue sky
When I look at you, that's right
I feel the power of our souls, hear me call

To my friends, (to my friends)
We may have lost our wings with which we flew up so high
But now, even now, I can feel your true mystical tide

Embracing the light and building hopes for the truth and our dreams
Listen, one day you'll find what you've been searching for in your life

So you say you've lost your way in this city style
But the tears you cry still run innocent as a child

Playing in a garden high, high up in the clouds
Running wild with the moon
Loving lovers as we touch them with our hearts
That soothe

Yeah, all the dream visions
We got inspirations
All the magic to make them real, hear me call

If we believe in tomorrow and what it may bring
We can change this planet back into a paradise, yeah I say

All the pain that we learn from making this love
Never let us forget each other, forever we are friends

We may have lost our wings with which we flew up so high
But now, even now, I can feel your true mystical tide
Embracing the light and building hopes for the truth and our dreams
Listen, one day we'll find what we've been searching for we are friends

sekä Spirit vs. Spirit ja Don't You See? ovat todella kauniita.

Päällepäin voi näyttää, että sarja on vain pelkkää tappelua, mutta sarjan fanit tietävät asian olevan toisin. Yksi sarjan hyvistä puolista on sarjan henkilöhahmojen kasvaminen, jota saamme seurata. Ja henkilöitähän siinä riittää. Dragon Ballissa tapaamme pikkuisen Gokun ja seuraamme hänen kasvuaan nuoreksi mieheksi yhdessä lähimpien ystävien kanssa (Bulma, Yamcha, Krillin...), kuten tapahtuu Z:ssa Gohanin kohdalla ja siitä sitten seuraavaan sukupolveen. Dragon Ball keskittyy enemmän huumoriin, Z taas taisteluihin (kuinka monta maata uhkaavaa pahaa voimaa voi olla? vastaus: mooonta) ja GT seuraavan sukupolven seikkailuihin.

Sanotaan, että Toriyama on outo mies, jolla on outo huumorintaju. Ja sarjasta löytyykin monia outoja ja samalla huvittavia juttuja, kuten vihannesten mukaan nimetyt Saiyalaiset: Kakarrot = Carrot = Porkkana, Radditz = Radish = Retiisi, Brolli = Broccoli = Parsakaali, ja Vegetan nimen merkityksen kaikki varmaa tajuavat.... Vegetable, itse päävihannes. Bulman perhe on nimetty alusvaatteiden mukaan (ei kuitenkaan Bulma itse, hänen nimensä on karkeasti käännettynä Bloomer). Ja jollen ihan väärässä ole, niin mahtava Ginyu-joukko on nimetty... maitotuotteiden mukaan....

Ja lisää löytyy, en nyt halua ketään pahemmin spoilata, mutta esim. Dragon Ballissa Worlds Martial Arts turnauksessa oli vahva taistelija nimeltää Jackie Chun ja siitä voi jotkut arvata, että Akira Toriyama ihailee Jackie Chania. Hän on saanut vaikutteita myös monista muista lähteistä, esim. Kiinalaisen legendan useimmat varmaan tietävät.

Eli voi sanoa, että Dragon Ball on outo sarja, monet sarjaa vain päältäpäin vilkaisevat eivät arvaakaan kuinka outo se itseasiassa on. Ja siitä huolimatta, tai ehkä juuri siksi, Dragon Ball kuulu ehdottomiin klassikoihin animen parissa. Siihen maailmaan joko jää koukkuun tai sitten ei. Minä ainakin jäin täysin. ^.~

*muoks* Ja pidän siitä Chalasta koko ajan enemmän ja enemmän! Se jää itsepintaisesti soimaan päähän. *hyräilee*

pteek

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #55 : Elokuu 31, 2003, 23:43:26 »
*palvoo maata Tionnen jalkojen alla*

Ah, sinä se sitten tiedät kaiken ^^

Juu, ajattelinpa minäkin ilmoittautua tänne DBZ-fanien iloiseen(?) joukkoon. Tuo Tionnehan se minut sarjaan tutustutti, ja kun minä nyt olen niin helppo niin koukkuunhan sitä jäätiin. Kelpo animeahan se on, vaikka Hikarusta ehkä enemmän pidänkin.

Jotkut ovat minulle väittäneet, että sarjan piirros-taso olisi jotenkin ala-arvoinen muuhun animeen verrattuna, mutta itse en kyllä ihan sitä mieltä ole. Ihan samaa laatua kuin muutkin tuon ajan animet, ja kun sarja vielä pohjautuu 80-luvulla syntyneeseen mangaan, niin kyllähän se vähän hassulta tietenkin tänään näyttää.

Itse kyllä alkuun kavahdin tuota dubbausta niin kovasti, että jäi ensimmäiset 40 jaksoa ihan onnellisesti väliin. Animea kuuluu katsoa japaniksi, piste. (Sama juttu on Asterix-piirretyillä ja ranskankielellä, imho.) Joten englanniksi dubattu anime oli alkuun paha järkytys, mutta kyllä siitä yli pääsi. Tuo äänten vaihdos kyllä kalvaa vieläkin, olen täysin samaa mieltä Tionnen kanssa tuosta Vegetan äänestä.

Jep jep. Ei kai muuta?

*muoks*

Unohdin ihan kokonaan... Voihan se olla, että DBZ on pääasiassa suunnattu pojille, kuten Freya sanoo, mutta ketä varten se Toriyama sitten tekee kaikista päähahmoistaan niin pirun hyvännäköisiä? *hihittelee* Pitäähän ne tytötkin jotenkin pitää tyytyväisinä *wirn*

*heiluttelee Vegeta-fangirl -lippuaan*

Titania

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #56 : Syyskuu 18, 2003, 13:05:51 »
Huu, enpäs ole minäkään päässyt täällä hetkeen käymään.. Tai en enään saa sähköpostia, jossa ilmoitetaan uusista viesteistä.. Noh...

Aivan.. Vaikka sarja olisikin suunnattu pojille, niin tytöille se silmänilo on suunnattu :D *heiluttaa myös Vegeta lippua*

Ääh... Tulispa Vegeta pian takasin... Se sarja ei oo mitään ilman Veggietä! :/

No joo... Itse en ole kuullut noita muita tunnareita.. Vain Rock The Dragonin...

Olis kiva kuulla ne muutkin. Ei Tionnella sattuis olemaan osoitteita joista noita voisi kuunnella?

Joo, DragonBall saattaa varsinkin "ulkopuolisista* vaikuttaa todella oudolta, niinkuin kaveristani, joka katsoo minua kuin mielisairaalasta karanneelta kun hehkutan DBZ:n tapahtumia *nauraa*

Mutta vaikka en ole paljoa animea nähnyt, niin DragonBall Z on ehdoton suosikkini, niin juonessa kuin piirrostavassakin. Mielestäni sarjalla on erittäin kiinnostava ja monipsyinen juoni, vaikka taas näistä "ulkopuolisista" sarjan juoni saattaa vaikuttaa hyvinkin yksinkertaiselta.

Tajuaako kukaan mitä mä selitän? :D

Harmittaa niin vietävästi, että en ole alkuperäistä DragonBallia päässyt näkemään, sillä
a.) Ei ole rahaa ostaa kalliita DVD kokoelmia
b.) En pysty lataamaan sarjoja, kiitos ihanan tietokoneeni

Ja sitten en ole päässyt edes lukemaan ko. mangaa. Mutta on suunnitelmissa ostaa englanniksi. Haluaisin japaniksi, mutta kielipää ei riitä :(

Ja todellakin tuo ääninäyttelijöiden vaihtuminen kismittää.. En ole vieläkään kokonaan tottunut niihin uusiin ääniin. Ja olisi kiva kuulla niitä alkuperäisiä musiikkeja, eikä mitään ihme teknoa...

Vegetalla, Gokulla, Krillinillä ja Bulmalla oli mahtavat äänet, mutta ei, nekin piti mennä vaihtamaan... *katkera* No, ei auta kuin valittaa... :/

Joo, mutta mä lopetan tähän. Pitää muistaa tulla käymään täällä useammin...

Poissa Tionne

• Vuotislainen
Dragonball
« Vastaus #57 : Lokakuu 10, 2003, 14:15:58 »
Lainaus käyttäjältä: "pteek"

Ah, sinä se sitten tiedät kaiken ^^

*blush* Ei, en tiedä lähellekään kaikkea. ^_^

Lainaus käyttäjältä: "Titania"
Tajuaako kukaan mitä mä selitän? :D

*hymy* Kyllä tajuamme.

Nyt ne ovat sitten päättäneet jättää Rock the Dragonin kokonaan pois, mutta tilalla ei vieläkään ole Cha-lata. Olen pettynyt. "Alkulauluna" on tällä hetkellä vain musiikkia. Haluaisin todellakin tietää, että kuka nämä päätökset oikein tekee.

Tämänpäivän jakso on nro. 95, Battle In Kami's Lookout ja jaksoja on ostettuna vain sata kappaletta. Eli Dragonball Z loppuu SubTV:llä 17.10, jolloin ohjelmapaikalla alkaa toinen anime -sarja nimeltään Taikasoturit.

*huokaa* Arvasin. Oli aivan liikaa odotettu, että Subbari jatkaisi sarjan näyttämistä. Taidan tästä lähteä murjottamaan... ja miettimään miten saisin seuraavat jaksot käsiini.

Madara

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #58 : Lokakuu 11, 2003, 22:36:32 »
Okei, luinpa itsekin tuota Dragonballia, kun se mangana ilmestyi. Sarjaa en ole voinut katsoa, ei ole SubTV:tä. Mangasta pidin jonkin verran vaikka huumori nyt ei ollutkaan sitä ihan omaa luokkaani. Hassua kyllä pidin niistä pidennetyistä taistelukohtauksista.
Ja nyt kun olen esittänyt kertoneeni jotain: http://www.bestanime.com Tuolta saa ladattua musiikkeja ym, jos joku nyt ei vielä tiennyt.

Titania

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #59 : Lokakuu 12, 2003, 15:08:54 »
Juups.... Oon muuten saanu nyt käsiini DragonBall Z mangaa! 5 kappaletta :D Pidän paljon. Lisää täytyy ostaa... Ja sitä Dragon Balliakin...
Ajattelin kuitenkin aloittaa DragonBall Z:stä.

Juu, enään 5 jaksoa jäljellä... :( Mutta laitoin postia subbarille ja sieltä sanottiin, että jos vain onnistuu, niin lisää jaksoja hankitaan! :D
Toivottavasti onnistuu!

Madara

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #60 : Tammikuu 01, 2004, 17:31:27 »
Ja nyt hyviä uutisia kaikille Dragonball mangan ystäville!
Dragonball mangan viidennen osan pitäisi ilmestyä 9.1. Julkaisijasija on Sangatsu manga joka tietääkseni on Kolibrin aputoiminimi tai vastaava. Sarjakuvan ikärajaksi on laitettu 12 vuotta, joten samanlaista kohellusta kuin viimekertaisten kanssa tuskin tulee. Seuraavat numerot ilmestyvät sitten kuulemma kerran kuussa aina ensimmäisenä perjantaina. Eli taitaa hyvin tämäkin päättyä.

Titania

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #61 : Tammikuu 01, 2004, 18:26:04 »
*Tanssii ilontanssia*
Upeaa! Mulla ei ole kyllä vielä vasta kuin ensimmäinen osa dragonballista, sillä en kerennyt niit kolibrin suomentamana ostamaan, vaan olen tilannut Viz:ltä...
Mutta kaikki enkuksi ilmestyneet DragonBall Z mangat on kyllä ^_^

Voi että... Nyt vielä se, että subbari jatkaisi DBZ:tä!!!

Paljonko muuten nuo suomennetut DB:t maksaa?

Madara

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #62 : Tammikuu 01, 2004, 20:56:41 »
En ole täysin varma. Varmaan jotain 5,5 euroa... Entiset maksoivat ainakin tuon verran. Tuskin he kovin suuria muutoksia rupeavat hintaan laittamaan.

Poissa Tionne

• Vuotislainen
Dragonball
« Vastaus #63 : Tammikuu 10, 2004, 19:53:25 »
Mutta sensuroituna, pirhana! http://www.iltasanomat.fi/arkisto/uutinen.asp?id=700050

No, olihan se liikaa odotettu. Siis että olisimme saaneet pitää alkuperäiset versiot mangasta. *rolls eyes* Hinnan kyllä luulisi pysyvän siinä samassa 5,5 eurossa.

Titania

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #64 : Tammikuu 10, 2004, 22:29:36 »
No himputti, niinpä tietenkin... No ei auta muutakuin tyytyä kurjaan kohtaloonsa. Ajatella, Ruotsissakin on alkuperäiset!!! *heiluttaa nyrkkiä Suomelle ja Sangatsu Mangalle*

Pakko niitä on kuitenkin ryhtyä ostamaan. Enkunkieliset kun on 3x kalliimpia. Mutta taitaapi ne ViZ:inkin DB:t olla sensuroituja vai?

Bläh. Oon muuten alotellu omia DragonBall sivuja :)

ayu

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #65 : Tammikuu 11, 2004, 16:59:51 »
Heh, nyt herkkutorissakin on viides manga. hienompi kansi, mitä minun ruotsin kieleisessä. Pakko ostaa, enhän minä mitään Ruotsista ymmärrä, vaikka olikin kasi. "hejsan hoppsan, jag har vunnit" oli legendaarinen lause, jonka juuri nyt muistan.

Voiko joku näin alotteeksi sanoa, että tuleeko dragon ball ilmestymään joka kuukausi. Tilata sitä varmankaan ei voi, samalla tavalla kuin lehtiä. Vaan pitää ostaa erikseen..:(

Madara

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #66 : Tammikuu 16, 2004, 18:34:54 »
Käsittääkseni Dragonballa ilmestyy nyt kerran kuukaudessa ensimmäisenä perjantaina.

Sain tässä käsiini tuon viidennen osan ja täytyy kyllä sanoa, että täällä Nilsiässä ne asiat osataan. Seudun isoin kauppa ei edes tilaa koko lehteä, ikärajan vuoksi ja kun kävin R-kioskilta etsimässä mistä lehti löytyikään? Pornolehti hyllystä. Okei, manga ei ole välttämättä suunnattu lapsille, mutta eikö tämä ala olla jo liioittelua?

Titania

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #67 : Tammikuu 30, 2004, 22:02:07 »
No ohhoh, vai pornolehtihyllyssä?
Töissäni Citymarketissa, kun siivoilin lehtihyllyn vieressä, nostelin aina Ranma ½ :t ja DragonBallit ylähyllyille, ettei kukkahattutätien lapset saa niitä vaan käsiinsä *virn*

Kohta ilmestyy kuudes DB.. Paitsi että en omista 2,3 ja 4 osia... Pitää tilata Fantasiapeleistä enkunkielisenä. Ei kukaan haluais myydä mulle noita osia pilkkahintaan? :D

Poissa Zhenoa

• Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
    • http://r2.missalie.net
Dragonball
« Vastaus #68 : Tammikuu 30, 2004, 22:35:31 »
Näin mikäli teitä kiinnostaa; FS Film julkaisee DBZ-elokuvan Suuri taistelu. Mukana useampi erikielinen ääniraita (japani tietysti, lisänä myös muutama pohjoismainen) sekä mm suomenkieliset tekstitykset. Tulossa siis, kuten sivulla lukee, helmikuun alussa.

Poissa Tionne

• Vuotislainen
Dragonball
« Vastaus #69 : Helmikuu 02, 2004, 11:20:03 »
Olen tuota Suuri Taistelu DVD:tä jo jonkin aikaa katsellut videodivarin utuudet -listalla ja ihmetellyt, että mikä se loppujen lopuksi oikein on. o.0 Nimenä tuo Suuri Taistelu ei saanut kelloja kilisemään ollenkaan (suuria taisteluja kun riittää... ;p). Mutta kiitoksia Zhenoalle linkistä, ja siitähän selvisi että kyseessä on elokuva numero kolme, eli englannin kieliseltä nimeltään Tree of Might. (jap. Chikyuu Marugoto Chokessen -> Ultimate Deciding Battle for Earth)

Mielestäni se on ihan hyvä Dragonball -elokuvaksi, ja kuuluu ehdottomasti db -fanien ostoslistalle. Eiköhän se löydä tiensä minunkin hyllyyni jossain vaiheessa. ^^

Kozzu

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #70 : Helmikuu 06, 2004, 19:13:51 »
Onko jollain jo uusin kirja? (Androidi numero 8) Tulipa itse hankittua ja luettua jo, ja oli jopa ihan lehtihyllyssä, tosin siinä pornolehtien vieressä...

Ninjin

• Ankeuttaja
..
« Vastaus #71 : Kesäkuu 06, 2004, 22:08:42 »
Lainaus käyttäjältä: "Tionne"

Tämänpäivän jakso on nro. 95, Battle In Kami's Lookout ja jaksoja on ostettuna vain sata kappaletta. Eli Dragonball Z loppuu SubTV:llä 17.10, jolloin ohjelmapaikalla alkaa toinen anime -sarja nimeltään Taikasoturit.

*huokaa* Arvasin. Oli aivan liikaa odotettu, että Subbari jatkaisi sarjan näyttämistä. Taidan tästä lähteä murjottamaan... ja miettimään miten saisin seuraavat jaksot käsiini.

Mutta eikös DBZ kuitenkin jatku syksyllä. En usko, että ne näyttää niitä vanhoja jaksoja kolmatta kertaa. Tai no, ainakin toivon!

Lainaus käyttäjältä: "Titania"

Ja todellakin tuo ääninäyttelijöiden vaihtuminen kismittää..

Äläs.. Brian D:llä on ehkä mahtavin ääni, jonka olen ikinä kuullut. Täydellinen Vegeta! Ja Bulman ääni.. yäks ("The cave"). Muutenkin ääninäyttelijöiden lista pieneni puolella. Ajateltiin ehkä säästää vähän rahaa..

Poissa Tionne

• Vuotislainen
Re: ..
« Vastaus #72 : Kesäkuu 06, 2004, 23:24:02 »
Lainaus käyttäjältä: "Nelle"

Mutta eikös DBZ kuitenkin jatku syksyllä. En usko, että ne näyttää niitä vanhoja jaksoja kolmatta kertaa. Tai no, ainakin toivon!

Juuh, se minun vanha viestini on nyt jo vanhentunutta tietoa. Eli Dragon Ball jatkuu syksyllä uusin jaksoin SubTV:llä.

ayu

• Ankeuttaja
Dragonball
« Vastaus #73 : Kesäkuu 08, 2004, 12:55:29 »
Mitä minä olen TEHNYT!? En ole käynyt täälläkään pitkään aikaan. Voi Luoja. No.. Minulla on kaikki tähän asti tulleet mangat. Minusta kuitenkin 2 ensimmäistä ovat parhaimmat. Uusissa on myös niitä huonojakin puolia. Goku kasvaa, muuta kasvaa ja Bulmasta on tullut ihan idiootin näköinen. Silti, minä ostan mangat, ostan kaikki ja laitan ne minun hyllyyni! :D Bwahahahaaa!!!
Poikkeaako Dragon Ball GT paljon  Dragon Ball Z sarjasta? Entä Dragon Ball mangasta?

Ninjin

• Ankeuttaja
.
« Vastaus #74 : Kesäkuu 08, 2004, 20:41:08 »
Lainaus käyttäjältä: "Pippin"
Poikkeaako Dragon Ball GT paljon Dragon Ball Z sarjasta?

Ainakin vähän. GT ei ole sen alkuperäisen kirjottajan kirjoittama, elikkäs Akira Toriyaman.