Velhomaailma ja sen ihmeet > Harry Potterin maailma

Siriuksen syyttömyydestä

(1/10) > >>

Dragon:
Olen miettinyt tätä jo kauan.
Siis...vaikka Sirius vietiin Azkabaniin ilman oikeunkäyntiä (eikös se näin ollut?), eikö Dumbledorekaan tiennyt salaisuudenhaltijan vaihtamisesta?

Ja vielä oudompi juttu. Eikö kukaan -siis kukaan - nähnyt Siriuksen käsivartta ennen kuin tämä vietiin Azkabaniin. Eihän siinä mitään pimeydenpiirtoa ollut.
Vai eikö kukaan halunnut uskoa Siriuksen syyttömyyttä ja väittivät, että Sirius peitti pimeydenpiirron pimeyden voimilla?

Kaipaisin selitystä tälle? Ja kertokaa toki jos olen unohtanut, että tämä on mainittu jossain kirjoista.

Salazar Slytherin:

--- Lainaus käyttäjältä: "Dragon" ---Olen miettinyt tätä jo kauan.
eikö Dumbledorekaan tiennyt salaisuudenhaltijan vaihtamisesta?

--- Lainaus päättyy ---

Minulla on sellainen käsitys, että Peter petti Potterit heti samana päivänä, kun hänestä tehtiin salaisuudenhaltija. Ehkä Potterit eivät vielä siinä vaiheessa olleet ehtineet ilmoittaa siitä Dumbledorelle.

(Tai entä jos se uskollisuusloitsu estää loitsun kohteilta helpon yhteudenpidon ulkomaailmaan (tai esim. vain salaisuudenhaltijan välityksellä). Tai siis, se tuntuisi "tasapainoiselta", että kukaan ei löydä heitä, mutta he eivät pysty myöskään vaikuttamaan ulkomaailmaan kovin hyvin.)

--- Lainaus ---
Eikö kukaan nähnyt Siriuksen käsivartta ennen kuin tämä vietiin Azkabaniin. Eihän siinä mitään pimeydenpiirtoa ollut.

--- Lainaus päättyy ---

Minusta olisi Voldemortilta hieman typerää, että hän merkitsisi kaikki puolellaan olijat pimeyden piirrolta. Vakoojien olisi silloin aivan liian vaikea toimia, jos kaikki tietävät, miten heidät tunnistaa. Esim. tärkeät vakoojat (jona Siriusta on varmaan pidetty) voisivat aivan hyvin olla ilman sitä. Piskuilanilla tosin taisi olla se piirto jo silloin, joten ei tämä teoria taida toimia.

Panthera pardus:
Minä muistelisin, että Peter petti Potterit noin viikko salaisuudenhaltijan vaihdon jälkeen. Voin tietysti olla väärässäkin *ei jaksa juosta hakemaan kolmatta kirjaa toisesta talosta* Eli Potterit olisivat vallan hyvin ehtineet kertoa Dumbledorelle, mikäli olen oikeassa. Ehkäpä tässäkin törmäämme juoneen...

Voldemorthan oli jo kukistunut, kun Sirius otettiin kiinni. Eli siis pimeyden piirrot olivat hävinneet kaikkien kuolonsyöjien käsivarsista, jolloin ketään ei voitu todistaa syyttömäksi sen varjolla.

Angie:

--- Lainaus ---
Eikö kukaan nähnyt Siriuksen käsivartta ennen kuin tämä vietiin Azkabaniin. Eihän siinä mitään pimeydenpiirtoa ollut.

--- Lainaus päättyy ---

Minusta olisi Voldemortilta hieman typerää, että hän merkitsisi kaikki puolellaan olijat pimeyden piirrolta. Vakoojien olisi silloin aivan liian vaikea toimia, jos kaikki tietävät, miten heidät tunnistaa. Esim. tärkeät vakoojat (jona Siriusta on varmaan pidetty) voisivat aivan hyvin olla ilman sitä. Piskuilanilla tosin taisi olla se piirto jo silloin, joten ei tämä teoria taida toimia.[/quote]

Mutta mitä ideaa on merkitä vaan muutamat kannattajat? Tai siis, sillä pimeänpiirrollahan kuolonsyöjät saavat tietää, että milloin pitää kokoontua, kun se piirto tummenee. Olenkohan ymmärtänyt oikein?  :roll:

Anonymous:
Mä en oikein osaa sanoa tähän mitään...
Veikkaan ihan puhtaasti, ettei kukaan halunnut uskoa Siriuksen olevan syytön. Tottakai hän olisi saanut oikeudenkäynin, jos joku olisi puhunut hänen puolestaan. Oli huono juttu, ettei Dumbledore tiennyt, hän olisi voinut tehdä sen. Ei ollut ketään, joka olisi voinut tietää jotain...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta