Kirjoittaja Aihe: Lestat de Lioncourt - Tom Cruise VS. Stuart Townsend  (Luettu 3447 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
  • Tupa: Luihuinen
Vs: Lestat de Lioncourt - Tom Cruise VS. Stuart Townsend
« Vastaus #25 : Joulukuu 12, 2008, 15:47:19 »
No juu, kakaramaisuus on tosiaan moninaista.

Lainaus käyttäjältä: Mab
Ja eihän kakaramaisuus ikää katso, itse asiassa kolmikymppisen vastuuton käytös on jotenkin vielä vastuuttomamman oloista kuin teinin, koska niin vanhan pitäisi osata jo käyttäytyä :)

Ei tietenkään katso, ei. Ja totta tuo pointtisi, mutta mulla nyt tökkiikin siinä siis edelleen ensisijaisesti / lähinnä se, että Lestatin piti olla teini, eikä kolmekymppinen. Niinku Claudiankin 5v ja kuitenkin leffassa vampyyriksi muuttuessaan se samalla hetkellä muuttuu ulkoisesti 10-vuotiaan näköiseksi. Mutta se ei käytännössä katsoen häiritse lähes ollenkaan, toisin kuin Lestatin kohdalla.

Noissa myöhemmissä kirjoissa mua itse asiassa vähän häiritsee se, että Lestatin kakaramaisuus on niissä niin "mainostettua". Kaiken aikaa muut ovat huokailemassa, kuinka se Lestat taas riehuukaan ja Lestat sitten hykertelee tyytyväisenä muiden reaktioihin. No, Lestatin tyytyväinen hykertely on ihan kivaa, mutta ne muiden kommentit alleviivaavat liikaa. Veren vangeissa Lestat myös riehui (ja mun mielestä myöhempiä osia estottomammin), mutta lukija saa itse havaita sen, eikä Rice ole Mariuksen, Loius'n tai jonkun muun suulla tätimäisesti selittämässä, miten kohtaus pitää tulkita

Tuo on niin totta, että sitä alleviivataan ihan mielettömän paljon ja vahvasti muiden hahmojen kautta. Mua se tosin ei haittaa pätkääkään. Kuten Lestatistakin, mustakin on vaan helvetin hauskaa kirjaimellisesti "nähdä" vaikutus muissa. Ja en itse koe sitä alleviivausta mitenkään haitallisena lukijan tulkinnanvapaudelle.
Juurikin siksi, että kun ei niitä kohtauksia edes voi tulkita mitenkään muuten, kuin miten ne on tarkoitettu.
Eli tässä lienee kyse siitä, tykkääkö lukija havainnoida sen vain itsekseen vai lisäksi vielä seurata sen vaikutusta muihin, kuten lestat itse. :P

Sä oot itse päätöksesi tehnyt, enkä mä yritä saada sua väen vängällä pyörtämään sitä. Huomautanpahan vaan, että on sellainenkin pointti, että jos sä lukisit ne kirjat ja huomaisit edelleen pitäväsi leffoja arvossa, niin sittenhän sä voisit mennä sanomaan noille faneille, että "bwahahhahahahh, eivät ne leffat ole niin avuttomia kuin te väitätte. Nimimerkillä luin kirjat ja ne olivat TYLSIÄ!!!!!!!1" Sitten ne ei voisi ohittaa sun kommenttias sellaisena, että ei toi mitään tiedä, kun ei ole lukenut The Kirjoja ;) Mutta tää ehdotus tietysti pätee vain suhteessa kiihkofaneihin, jos sä et halua olla tekemisissä niiden kanssa, niin ei tällä tietenkään ole mitään väliä

Fuck. Tossa on hyvä pointti. Todella hyvä. Mutta tosiaan, kiihkofanit on se provoni, joten... kannatan tosin sanontaa "älä koskaan sano ei koskaan" ja taidankin ruolla Lestat & Marius -fanisivuillani sanoakin vain että on hyvin epätodennäköistä, että koskaan päädyn lukemaan kirjoja kokonaan, niiden tiettyjen fanien takia. Eli en sano en-ikinä, vaan että hyvin todennäköisesti en ikinä. Ja siinä on kumminkin pieni 'ehkä' mukana.

Joo, okei, yritetään jättää tää offailu pois... Tosin - onhan tää offailuaihekin kuitenkin merkittävästi koskenut Lestatia hahmona, eli silti sopii tähän topicciin ihan hyvin.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #26 : Joulukuu 12, 2008, 17:27:42 »
Niinku Claudiankin 5v ja kuitenkin leffassa vampyyriksi muuttuessaan se samalla hetkellä muuttuu ulkoisesti 10-vuotiaan näköiseksi. Mutta se ei käytännössä katsoen häiritse lähes ollenkaan, toisin kuin Lestatin kohdalla.

Heh, mua ei häiritse kumpikaan :P Kerrankin näin

Lainaus
Tuo on niin totta, että sitä alleviivataan ihan mielettömän paljon ja vahvasti muiden hahmojen kautta. Mua se tosin ei haittaa pätkääkään. Kuten Lestatistakin, mustakin on vaan helvetin hauskaa kirjaimellisesti "nähdä" vaikutus muissa.

Nojoo... ei siis muakaan siis periaatteessa häiritse muiden reaktiot, kivahan sellaisiakin on lukea, mutta mun mielestä Rice on vaan laittanut niitä liikaa ja liian voimakkaiksi myös. Kauhea hypetys ja kun sitten lukee, että mitä Lestat nyt oikeastaan teki, niin jää kummastelemaan, että oliko tuo tosiaan nyt tuollaisen reagoinnin väärti. Mutta makuasioita nämäkin

edit. En jaksa kirjoittaa uutta viestiä näin lyhyestä kommentista, mutta toi sun ajattelutapasi muiden Lestat-huokailuista, Nibs, on paljon mukavampi kuin mun. Täytyy yrittää soveltaa sitä, jos joskus tulee luettua kirjoja uudelleen :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2008, 20:33:26 kirjoittanut Mab »
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #27 : Joulukuu 12, 2008, 20:03:26 »
Kauhea hypetys ja kun sitten lukee, että mitä Lestat nyt oikeastaan teki, niin jää kummastelemaan, että oliko tuo tosiaan nyt tuollaisen reagoinnin väärti. Mutta makuasioita nämäkin

Olen huomannut tuonkin, että ne ylireagoi niihin juttuihin itsenäisinä juttuina, ainakin joskus. Mutta mä oon mieltänyt sen niin, että yleensä ne huokailee ja reagoi samalla ylipäätään Lestatin yleiseen mahdottomuuteen, eli kokonaisvaltainen ongelma vaikuttaa jokaisen yksittäisen jutun kohdalla myös siihen reaktioon. Etenkin, kun kaikki ovat varmasti toisaalta kurkkuaan myöten täynnä sitä, mutta kuitenkin rakastavat sitä luonteenpiirrettä ja tempauksia.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 12, 2008, 20:09:59 kirjoittanut Nibs »
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi