Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa laitoit tänään?  (Luettu 10597 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Mitä ruokaa laitoit tänään?
« Vastaus #25 : Elokuu 14, 2008, 13:22:55 »
Nyt kun makaan vaan kaikki päivät kotona muiden ollessa koulussa/töissä, niin olen saanut perheemme kokin arvonimen^^ Olen siis kuluvan viikon aikana tehnyt tavallista kotiruokaa päivittäin. Äiti hermostuisi muuten. Ainakin makaronilaatikkoa on tullut tehtyä ja juuri nyt uunissa muhii kaalilaatikko. En ole ennen tehnyt kaalilaatikkoa ja yllätyin, kuinka helppo se oikeasti onkin :D Kuvia ei valitettavasti ole saatavilla, mutta kaikilla varmaan riittää mielikuvitusta sen verran, että tietää kyseisten ruokien ulkonäön^^ Ensi viikolla ajattelin kokeilla täytettyjä kesäkurpitsoja. Nam!

~Xanie

//:Ole hyvä :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 14, 2008, 14:06:42 kirjoittanut Xanie »
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #26 : Elokuu 14, 2008, 13:55:07 »
Papupihvejä ja höyrytettyjä rehuja:

Ensi viikolla ajattelin kokeilla täytettyjä kesäkurpitsoja.

Kiitos ideasta! Minulla on hirveä kasa kesäkurpitsaa kasvimaalla enkä oikein enää meinaa keksiä, mitä siitä oikein tekisin. Täytettyä kurpitsaa siis huomenna tai ensi viikolla :)

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #27 : Elokuu 15, 2008, 22:43:09 »
Currytofua:

Poissa Vanilja

• Poro!
  • Henkihörhö
  • God's First Mistake
    • Nappi!
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #28 : Elokuu 16, 2008, 01:44:15 »
Poikkesin pikkusiskon luona vieraissa ja tein siellä ruokaa. Chorizokermapastaa, poropunajuurilihapullia ja kirsikkatomaatti-basilika-mozzarella salaattia. Innostun kokkaamaan yleensä vain kun teen ruokaa jollekulle toiselle... kotona menee yleensä vain valmisruokia.
Those that live in the darkness wander aimlessly...
Because they can't see.

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #29 : Elokuu 16, 2008, 14:35:09 »
Me Naiset -lehdestä löytyi mango-juustokakun ohje, jota piti päästä kokeilemaan!
Itse en oikein tykännyt tuosta pohjasta, johtuen ehkä siitä, että ne keksit olivat pahoja.

imagine none of this is real

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
« Vastaus #30 : Elokuu 16, 2008, 17:09:42 »
Pitkästä aikaa tuli tehtyä makaronilaatikkoa. Viimeeksi tein sitä ennen pääsiäistä ja silloin siitä tuli vähän mautonta ja melkein puolet jäi syömättä... Nyt tuli oikein maukasta (muistin mausteet:) ), eikä parina seuraavana päivänä ole oikein aikaa ruoanlaittoon, joten tällä mennään. Myös jauhelihan ja makaronin määrän suhde onnistui vaikka vähän mutu-tuntumalla tuli tehtyä. Lautasella oli seurana salaattia (ja paljon salaattijuustoa).
"Insinööri on ihmisenä osaamistaan suurempi ihme" -Esa Saarinen

Poissa Acostumbrado

• Menninkäinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #31 : Elokuu 16, 2008, 17:32:26 »
Leivoin tänään pellillisen mustikkapiirakkaa, tarkemmin sanottuna Mamman marjapiirasta...

Mamman marjapiiras

150 g voita
1dl sokeria
1 muna
1 ½ dl grahamjauhoja
1 tl leivinjauhetta

Täyte:
2 dl kermaviiliä
½ dl sokeria
1 muna
1tl vaniljasokeria
½l puolukoita, mustikoita tai herukoita

Tee näin:
Sekoita taikinan ainekset keskenään ja levitä seos vuoan pohjalle ja reunoille.
Kaada päälle kermaviili, johon on lisätty sokeri, muna ja marjat. Kypsennä 200 asteen lämmössä 30-40 minuuttia.
Ohjeesta sanon vielä, että minä en ainakaan sekoittanut mustikoita kermaviiliseokseen, vaan levitin ne hiukan jäisinä suoraan pohjan päälle, jonka jälkeen kaadoin kermaviiliseoksen marjojen päälle... Ja tein tuon annoksen kaksinkertaisena, tuli pellillinen. Marjoja en laittanut aivan ohjeen mukaan, vaan sen verran kuin sattui löytymään.
Saatan lisätä vielä kuvan jonkin ajan kulutttua, muokkaan sen sitten tähän... :)
Be quiet, you might piss somebody off
Like me motherfucker, you've been at it for too long
While you feed off all this insecurity
You stand in front of me and bite the hand that feeds

Poissa Marygold

• Irorua
  • Aurori
  • *
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #32 : Elokuu 17, 2008, 16:26:11 »
Tänään sateisena sunnuntaina, kun en jaksanut mitään sen suurempia juhlapäivällisiä itselleni järjestellä, kokkailin nuudeleiden lisäksi ihan vain sellaista opiskelijaluovuuden tiivistymää, eli kaikki pannuun mitä kaapista löytyy. Tällä kertaa löytyi katkarapuja, maissia ja kukkakaalia, siihen sekaan loraus kevyttä ruokakermaa ja lusikallinen currytahnaa. Olisi toiminut paremmin vähemmällä currylla luultavasti, nyt sen maku peitti alleen oikeastaan kaiken muun, mutta ihan syötäväähän siitä silti tuli. Valitettavasti tämä ei ole mikään kovin katseenkestävä herkku, lähinnä oudon vaaleanpunertavaa sekasotkua, joten kuvasta ette pääse nauttimaan x)

Otin ruisleipää sulamaan pakkasesta, joten illalla voisin väkertää itselleni vielä lämpimiä tonnikalaleipiä. ^^
Sadevesiämpärit, auringonkukkaniityt, saippuapalat ja raparperinvarret... Oikullisesti versoilevat lommot elämän alaviitteissä.

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
« Vastaus #33 : Elokuu 17, 2008, 20:09:44 »
Kanaa riisipedillä.
Näin: Luomukana pilkotaan ja laitetaan muhimaan oliivien, kapriksien, luumujen, öljyn, oreganon, laakerinlehtien, paprikan, korianterin ja neilikan kera muutamaksi tunniksi. Uunivuoalle riisiä, tomaatteja ja sipulia, ynnä soijakastiketta, basilikaa ja pippuria. Kananpalat riisin päälle, valellaan Elsassin valkoviinillä ja vedellä. Uuniin noin tunniksi. Mausteet imeytyvät riisiin, ja kanasta tulee muhevaa sisältä ja rapeaa päältä.

Villilohen soijaroihekiusaus näyttää taivaalliselta.

I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa Lemmonleikko

• Tom
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Sukupuoli: Velho
  • Soulshine!
    • Herra Hahmo
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #34 : Elokuu 18, 2008, 21:32:24 »
Minä sen sijaan päätin tehdä jälleen kerran varhaisteinivuosieni suosikkia, kokeellista pyttipannua. Kokeellisuus tosin jäi sille asteelle, että korvasin puolet perunasta kesäkurpitsasiivuilla ja töhäytin vähän lihamurekkeen jämiä makkaran sekaan. Maustamiset jäi melko mielikuvituksettomiksi, kun kesken appeen laiton tuli työmaalta soitto, että rammeri toimii. Piti äkkiä vain hotkaista se setti pois ja lähteä takaisin töihin.

Mutta kunhan tuota toistamiseen kokeilen, niin siitä vasta seikkailu sukeutuukin! Odottakaapa, epelit ja epelittäret!
"You don't have to be black to be a nigger. Being born penniless also makes you an outlaw." -Ronnie van Zant
         Row, row, row thy boat gently down the stream. Oh Charon, hast thou ever know'd that Death is but a dream?
Hyviä emme ole, pahoiksi emme halua tulla - olkaamme siis rumia!

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #35 : Elokuu 19, 2008, 15:32:31 »
Porkkana-makaronilaatikkoa:

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #36 : Elokuu 19, 2008, 20:15:54 »
Kokeilin kotsankirjani kalapuikkoja. Namm tuli hyvää ^________^
(jauhosössössä pyöritetään seitipalasia-->pannulle)

//MUOKS yhyy tein niitä toisen kerran---> kärtsäs kun pannu oli hot:D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 20, 2008, 20:26:31 kirjoittanut puolipro »
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Mysteeri

• Matkakuumeinen
  • Vuotislainen
« Vastaus #37 : Elokuu 20, 2008, 19:01:46 »
Olin tänään hyvin hyvin laiska ja jääkaapissamme oli vain valo, joten jouduin tyytymään spagettiin ja kanakastikkeeseen. En jaksanut käyttää enempää mielikuvitusta. Mutta minkäs teet, kun talossa ei ole minkäänlaisia perunoita, ei riisiä, eikä muuta kuin puolipussia spagettia. No huomenna ajattelin väsätä lasagnen. Katsotaan saanko mitään aikaiseksi.
Murehtiminen on kuin keinutuoli. Vauhtia on, eteenpäin ei pääse.

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #38 : Elokuu 21, 2008, 00:08:44 »
Täytetty kesäkurpitsa ja Xanien tarjoamasta ohjeesta hyvin ronskilla kädellä muokattu raparperi-lohi:

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #39 : Elokuu 21, 2008, 15:38:56 »
Kasvispyörykät ja pinaattiriisi:

Varsin tuhtia tavaraa nuo pyörykät, huh huh. Hyviä kyl kanssa.

Poissa Indigo

• Zera
  • Vuotislainen
  • Nidsi nuikuu <3
« Vastaus #40 : Elokuu 21, 2008, 19:28:54 »
Kokkasin, jos minun taitojani voi sanoa kokkaukseksi, kinkkukiusausta (ensimmäistä kertaa) ja muiden mielestä onnistuin hyvin. Jäälkiruuaksi paistoin ison kasan vohveleita. :) Vohvelien päälle vispasin mansikkakermavaahtoa, lisäksi lisukkeeksi sai laittaa mustikoita ja mansikkamurskaa. Hyvin perheelle maistui. :)
Hän pelaa aikaa miettiäkseen tekosyitä. Oikeuttaakseen kipua sisällään.
Luulen että hän tietää hymyistä, ja katseista. Että kaikilla on teoria paremmasta.

diidaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #41 : Elokuu 22, 2008, 16:45:09 »
minä tein tänään juustokakkua synttäreideni kunniaksi :D tai oikeasti tein sen jo eilen, mutta se päällinen piti tehdä vasta tänään.
   Kotitaloustunnilla tehtiin minttukaakaota (NAM!) ja jotain pizza systeemiä :D

Poissa Jippu

• Drama Queen
  • Vuotislainen
  • ♥meidän kunkku on Ron
« Vastaus #42 : Elokuu 23, 2008, 13:00:42 »
Juu, juuri äsken tein itse lohkoperunoita, kun niitä tehtiin kotsantunnilla keskiviikkona niin päätin kokeilla kotonakin.
Eli siis tarvitaan vaan uusia perunoita, paprikajauhetta, musta-, ja valkopippuria, suolaa ja vähän chiliä. Ensin huuhdeltiin ja pilkottiin perunat, kaadettiin niiden päälle vähän öljyä ja sitten vaan mausteita.
Uuni 200 asteeseen ja 30-40 minuuttia.
Jännityksellä odotan minkä makuisia noista tulee. Hihii, menenkin ottamaan ne nyt pois uunista. : ))

~Rohkeat eivät elä ikuisesti, mutta varovaiset eivät elä lainkaan~

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
« Vastaus #43 : Elokuu 23, 2008, 17:16:03 »
Teinpäs parit lakritsisuklaamuffinssit.
Useimmiten onnistun saamaan ne ainakin vähän lässähtämään, ja niin kävi nytkin. Hyviltä kuitenkin maistuivat!
imagine none of this is real

Poissa Saffy

• Vuotislainen
« Vastaus #44 : Elokuu 23, 2008, 22:19:53 »
Keitin riisiä ja paistoin marinoituja broilerin fileepihvejä.. jotka ei edes olleet kovin hyviä. Riisi oli hyvää. :)

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
« Vastaus #45 : Elokuu 24, 2008, 19:38:59 »
Pieni nälkä painaa päälle, kauppaan ei jaksa mennä eikä ole aikaakaan, kaivetaan siis kaapin pohjaa. Löytyy pari tortillapohjaa, tomaattia, salaattia, kurkkua, punasipulia, paprikan puolikas, salaattijuustoa ja salsadippiä. Ja kas, siinähän valmistui nopeasti kasvistortilla!

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #46 : Elokuu 24, 2008, 20:04:59 »
Lohta, parsakaalia, pinaattia ja riisiä:

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
« Vastaus #47 : Elokuu 28, 2008, 17:50:34 »
Maito meni eilen vanhaksi, tänään piti siis tehdä uuniriisipuuroa. En jaksa tehdä kattilassa, kun palaa pohjaan niin helposti, vaikka se onkin niin parempaa.

Lemoni

• Ankeuttaja
« Vastaus #48 : Elokuu 28, 2008, 18:21:54 »
Köksän tunnilla tuli tehtyä auringonkukkasämpylöitä. Tunnit oli aamulla aikaisin niin olin vähän tööt, ja yhden kipon kaapista alas ottamisessa meni parisen minuuttia. Muutenkin olin aika hidas. Sellaista erikoista että ensimmäistä kertaa elämässäni juurimenetelmällä, jolla muuten tuli ihan hyviä sämpylöitä ja huomattavasti nopemmin kuin normaalilla tekniikalla. Suosittelen kiireisille, vaikka sellaista löysää taikinaa vähän vierastaisittekin.

//aivan ja olin aivan unohtaa Katkarapuwokin. Herkkusieniä, porkkanaa, salaattia, katkarapuja ja lisäksi mitä nyt sattuu kotoa löytymään. Nami-maiskis :p
« Viimeksi muokattu: Elokuu 28, 2008, 18:39:00 kirjoittanut Lemoni »

Poissa Amiale

• Kangastus
  • Vuotislainen
« Vastaus #49 : Elokuu 28, 2008, 18:35:55 »
Keittotaitojeni vähyyden johdosta tein niinkin monimutkaista ruokaa kuin paistoin kalapuikkoja. Olikohan se nyt sitten jo viides kerta reilun viikon sisällä... Syynä tähän kalapuikkoaikakauteen on se, että ne on niin helppo paistaa nopeasti ja vähällä vaivalla ja ne säilyvätkin pakastelokeron pohjalla kivasti ja ovat ihan syötäviäkin. Jotenkin minusta vain tuntuu, että ennemmin tai myöhemmin minulle saattaa tulla myös vaihe, kun saatan ryhtyä opettelemaan oikeankin ruoan tekemistä. :o

Kyllä tämä opiskeluelämään tottuminen vie vähän aikaa (ja kalapuikkoja). :D
I want to hunt with the tameless heart, I want to learn the wisdom of mountains afar
In my world love is for poets...