Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa laitoit tänään?  (Luettu 10661 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Vs: Mitä ruokaa laitoit tänään?
« Vastaus #175 : Maaliskuu 30, 2009, 18:40:27 »
Tein tänään kotitalouden tunnilla salaattia, johon laiteettiin kurkkua, jäävuorisalaattia ja joitain ituja. Se oli ihan syötävää.

Poissa Nimue

• broccoli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • I’m collapsing in stellar clouds of gas.
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #176 : Huhtikuu 01, 2009, 19:59:23 »
Mulle tulee joskus päähän pistoksia, kuten tänään, että laivonpas omenapiirakan. Nyt se on tuolla valmiina (puolet on syöty, syyllisinä eivät ole ainakaan veljeni, minä ja äitini). Taikinasta tuli erikseen pohja ja 'kansi', ja sitten väliin laitettiin omenalohkoja ja joitain mausteita. Hyvä siitä tuli, vaikka unohdin pistää ne voipalat kannen alle, joten laitoin ne sitten päälle :> Sarjassamme minä leivon :>
"You being all mysterious with your - cheekbones and turning your collar up so you look cool."

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #177 : Huhtikuu 02, 2009, 14:21:06 »
Tein tänään lihapullia ja makaronia. Lihapulliin laitoin normisipulin sijasta ranskalaista sipulikeittovalmistetta ja valkosipulijauhetta. Hyvää tuli. :)
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa jerusa

• bibliofiili
  • Vuotislainen
« Vastaus #178 : Huhtikuu 02, 2009, 19:28:02 »
Lasangea pakettiaineksista. Laiska minä. Makeaksi puoleksi tein täytekakkua ihan itse. Hedelmäistä sellaista, päällä on kiiviä, säilykepersikkaa ja ihania viinirypäleitä. Tuli kiva kesäinen fiilis. Iso osa kakusta on jo syöty! :D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 02, 2009, 19:36:05 kirjoittanut jerusa »
Mielikuvitus on tärkeämpää kuin tieto.

Poissa Partiotyt

• Jääsafiiri
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #179 : Huhtikuu 07, 2009, 19:19:10 »
Äiti siivosi kaappeja; jämistä sävellettiin Tiramisu-kääretorttua ja vaniljaviinereitä. Kääretorttu on vielä maustumassa, mutta viinereistä tuli ihan hyviä, vaikka sekä lehtitaikina että vaniljakastikejauhe olivat aikapäiviä sitten hankittuja.
Atra esterní ono thelduin / Mor’ranr lífa unin hjarta onr / Un du evarínya ono varda

Poissa Yono

• Tangokuningatar
  • Vuotislainen
« Vastaus #180 : Huhtikuu 25, 2009, 18:21:57 »
Tein eilen quiche lorrainen eli ranskalaisen piiraan, jossa on täytteenä pekonia ja kanamunaa sekä kermaa, mutta poikkesin ohjeesta ja laitoin siihen lisäksi paprikaa. Siitä tuli hyvää, paitsi että pekonia ja paprikaa olisi voinut olla vähän enemmän. Jatkossa jos päätän tehdä uudestaan, lisäilen luultavasti muitakin aineksia. En tajua sitä, että pitäisi laittaa piirakkaan vain yhtä ainesta. Eikö se maistu vähän tylsältä... en kuitenkaan nyt viittinyt laittaa enempää aineita, koska halusin tehdä nimenomaan quiche lorrainea, en mitään omaa sovellusta tällä kertaa :D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 25, 2009, 18:25:16 kirjoittanut Yono »

Poissa Neithan

• Vuotislainen
« Vastaus #181 : Huhtikuu 25, 2009, 19:08:54 »
Tein eilen munkkeja ja täytyy sanoa, että vaikka niistä tulikin ihan hyviä, en pystynyt syömään yhtä enempää, koska minua inhotti ajatus siitä kuinka ne tehdään; eli uppopaistetaan rasvassa ;s
Äitini kuitenkin piti niistä ja söi loput.

Poissa Isilmírë

• Pillipiipari
  • Vuotislainen
« Vastaus #182 : Huhtikuu 29, 2009, 19:31:37 »
Laitoin tänään itselleni ja pikku-ukolleni omaa burritoversiotamme. Se on nopeatekoinen ruoka (ja yksi omista ruokasuosikeistani), joten valitsin sen tämänpäiväiseksi sapuskaksi, kun pikku-ukolla piti olla jalkapallopeli ja sitä ennen piti ehtiä sekä tehdä ruoka että syödä se.

Jos joku haluaa kokeilla nopeita burritoja à la Isilmírë, näin niitä tehdään:

Tarvitset paketin valmiita tortillapohjia (toki ne voi leipoa itsekin, mutta sitten burritot eivät kyllä enää ole nopeita), yhden hyvänkokoisen sipulin, purkillisen maissia, purkillisen kidney-papuja, purkillisen ranskankermaa sekä kunnon kimpaleen (n. 100 grammaakin riittänee kyllä) edam-juustoa raastettuna tai vaihtoehtoisesti pussillisen valmista juustoraastetta. Sipuli silputaan ja kuullotetaan kuumalla pannulla, jolle lisätään sen jälkeen kevyesti hienonnetut maissit ja pavut. Koko setti sotketaan tasaiseksi mössöksi, jota sitten paistellaan rauhassa jonkin aikaa. Itse annan yleensä mössön kihistä pannulla, kunnes se alkaa vähän ruskistua alapinnaltaan, sekoitan sen ja annan taas kehittää vähän väriä pohjaansa, sekoitan taas jne. Yleensä noin kymmenen minuutin paistelu riittää siihen, että liika kosteus haihtuu ja alkujaan märkä ja valuva mössö alkaa vähän kiinteytyä. Silloin on aika iskeä tortillapohja lautaselle, lämmittää sitä pikaisesti mikrossa ja mättää sitten sen keskelle kunnon rantu sipuli-papu-maissipöperöä, joka kuorrutetaan ransakankermalla ja juustoraasteella ennen tortillan käärimistä rullaksi. Ja eikun syömään.

Tällä ohjeella syntyvä ruokamäärä riittää yleensä ihan hyvin kolmihenkisen perheemme ruuaksi, olkoonkin, että perheen kolmas jäsen on vasta kuusivuotias. Mieheni tosin suosii versiota, johon tulee edellä mainittujen täytteiden lisäksi aimo annos pannulla sellaisenaan paistettua hunajamarinoitua broilerinfileesuikaletta.  Olemme myös molemmat todenneet, että guacamole ei ole mikään huono lisä tähän ruokalajiin.
Constantem decorat honor

Poissa Elosäde

• Wanhus
  • Vuotislainen
« Vastaus #183 : Toukokuu 02, 2009, 19:14:28 »
Jee, parin viikon wappuilun jälkeen löytyi aikaa kokkailuun, mutta koska ei huvittanut raahautua, ainekset pizzaan kaivettiin kaapista. Kinkkua, tomaattia, punasipulia ja homejuustoa. Hieman eri täytteillä kuin yleensä, mutta oli vaihteeksi erittäin hyvää. Täytteiden vaihtelua kannattaa siis harrastaa useamminkin, ettei pääse kyllästymään. Kinkkua vaan tuppaa tulemaan makuuni liikaa, mutta kun en viitsi jättää sitä ylikään, kun joutuu sitten heittämään tod.näk. sen pois.
"Insinööri on ihmisenä osaamistaan suurempi ihme" -Esa Saarinen

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #184 : Toukokuu 03, 2009, 19:56:22 »
Nam teinpäs tuossa äsken jauheliharisottoa ala kotitalouden kirja (mixed by minä) ::Dd Helppoa: basmatiriisiä, jauhelihaa, pakasteherneitä, häränlihafondia, paprikamaustetta, jauhelihamaustetta, ja ym pientä. NJAM että maistui:><3
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #185 : Kesäkuu 01, 2009, 14:41:23 »
Tonnikalariisimaissipaprikahernerisottoa! Todella hyvää ja nälkä kyllä lähti. Helppoa ja nopeaa, tein koko perheelle.

Poissa Röhkö

• Kasvatustieteen kandi
  • Vuotislainen
« Vastaus #186 : Kesäkuu 01, 2009, 17:41:48 »
Tein perjantaina kolme juustokakkua ylioppilasjuhliin ja ihmiset jopa tykkäsivät niistä! Huh, olen ylittänyt itseni kokkaustasolla. Lisäksi tein vaniljapullia aka kristallipullia ja pikkuleipiä :)
"Pants - like shorts, but longer!"

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #187 : Kesäkuu 03, 2009, 13:04:31 »
Nopeasti piti tehdä jotain, joten makaroonit kattilaan ja sitten lautasella pestoa päälle. Ihan hyvää. Ainakin sai pikkusiskot (joiden kanssa olen kolmestaan kotona) jonkinverran hiljaisemmiksi. Tätä ennen he pyörivät lattialla ja riehuivat (kyllä, varmastikin pian 10 ja 13 vuotiaita...) Jälkiruoaksi vaniljaeskimot. Alunperin pikkusiskojen piti tehdä tämä ruoka, mutta siitä ei tullut mitään, puolen tunnin jälkeen tulin "auttamaan", eli tein kaiken alusta loppuun :)

Myöhemmin tänään tulemme tekemään jotain kiusausta, saa nähdä saanko vanhemman siskoni tekemään sitä vai joudunko saanko itse kokata.

//Ihan älyttömän hyvää kiusausta by Barellan pikkusiskot
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 08, 2009, 10:23:45 kirjoittanut Barella »
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Edmund

• smile
  • Vuotislainen
« Vastaus #188 : Elokuu 18, 2009, 21:53:18 »
Omena-kaurapaistosta.<3

Koklatkaa laittaa muuten vähän kookosvoita sinne voin sekaan, niin tulee ihanan makeata.

Poissa Túrin Turambar

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • One day, one room
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #189 : Syyskuu 08, 2009, 20:23:56 »
Tein tänään teeleipiä tavalliseen tapaan: Jauhoja 4 dl, vettä 2 dl, leivinjauhetta 2 teelusikallista, jonkin verran suolaa sekä 2 teelusikallista öljyä. Korvasin tavalliset vehnäjauhot osittain rukiilla, joten puolet jauhoista oli ruista ja puolet hiivaleipäjauhoja (vähän kuitupitoisempia vehnäjauhoja). Päälle ripoittelin seesaminsiemeniä sangen runsaasti.

Paisto onnistui muuten hyvin, mutten ollut sekoittanut aivan tarpeeksi hyvin öljyä taikinaan. Se oli pysynyt siinä pinnalla, jonka takia leipä hieman käristyi yhdestä kohdasta. Erittäin hyvää ruoka kuitenkin oli, varsinkin tarjottuna kuuman kaakaon kera (Ei teeleipien kanssa pakko ole mitään teetä laittaa, kaakao on paljon parempaa :D). Perheeenikin tykkäsi.
Cannery Row in Monterey in California is a poem, a stink, a grating noise, a quality of light, a tone, a habit, a nostalgia, a dream.

nr: Gabriel García Márquéz - One hundred years of solitude

Poissa Huhutar

• Reservi
  • *
  • Henkilö, jota ei tunnista ilman teekupposta
    • Livejournal
  • Pottermore: dustpatronus46
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #190 : Syyskuu 14, 2009, 20:08:59 »
Olen viime aikoina kokkaillut paljon kasviksia uunissa. Tänään vuorossa oli elämäni ensimmäiset omatekemät uuniperunat. Maustoin ne aurajuustolla, currylla ja suolalla. Lisukkeeksi tein paprikaveneet, jotka sisälsivät fetaa, oliveeja täytettynä aurinkotomaateilla, sekä valkosipulia. Oikeastaan hirveän helppoa vain kääräistä folioon ja odotella. Kylläkin perunoiden kypsymisessä kestää kauan, että minulla nälkä pääsi yllättämään ja perunat jäivät keskeltä pikkuisen raaoiksi. Mutta ovat ne perunat silti ihan syötäviä! Huomaan vain kaipaavani pestoa, jota ei jääkaapistani valitettavasti löytynyt. Olen laiska keittämään perunoita, joten tuolla keittiössä lojuu perunoita hurjan paljon vanhempien vierailun jäljiltä, eli varmaan tällä viikolla saatan useamminkin uuniperunat tekaista. :)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2009, 20:15:28 kirjoittanut Huhutar »

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #191 : Syyskuu 15, 2009, 18:22:28 »
Olin laiska, koska olen kipeä enkä jaksanut mennä kauppaan: kaivoin pakkasesta ranskiksia ja seitifileen, ja laitoin ne uunin. Ranskikset paloivat hiukan, kun niitä oli niin vähän, ja laitoin mausteitakin liikaa. Ei siis kauhean onnistunut ateria...

Viime kerralla kun kokkasin kunnolla, tein couscousta missä oli katkarapua, cashewpähkinää ja erilaisia vihanneksia. Siitä tuli onnistunutta, mutta tein sitä liian paljon...
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #192 : Syyskuu 15, 2009, 22:39:07 »
Min sain hetken innostuksen ja väkräsin pitsaa kinkulla, herkkusienillä (..joista tulee jatkuvasti mieleen ihmiset, jotka söivät viimeaikoina valkokärpässieniä) ja jauhelihalla sekä sinihomejuustolla. Nyt on kyllä melkoisen täysi olo.. :D
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Midianias

• Tittelintuure
  • Vuotislainen
« Vastaus #193 : Syyskuu 17, 2009, 21:18:00 »
Tein tänään koulussa broilerin leikkeitä, jotka täysleivitin (= käytin vehnäjauhoissa, kastoin sen jälkeen kananmunaan ja lopuksi pyörittelin niitä korppujauhoissa.)
Lisäksi freesasin papuja ja sieniä pannulla.
Maailmassa on paljon ihmeellisiä asioita, joita ei aina ymmärtää voi.

Poissa Fimca Worthleberr

• Vuotislainen
  • Capricorn Ascending
« Vastaus #194 : Syyskuu 23, 2009, 20:31:06 »
Tein eilen pastaa, johon laitoin oliiveja, fetaa, paprikaa, herkkusieniä ja cashewpähkinöitä. Siitä tuli ihan hyvää, joskin mausteita olisi voinut olla enemmän... laitoin mustapippuria ja suolaa. Mitä te olisitte laittaneet?
Look, look, keep looking straight into those cold eyes.

Poissa Lohikäärmelady

• varjoenkeli
  • Valvojaoppilas
  • *
  • Painovirhepaholainen
« Vastaus #195 : Syyskuu 30, 2009, 20:46:03 »
Kotsan käytönnön koe. Kokataan ilman resepsejä.Hip hei...todella mukavaa.

Sain perunamuusin ja marjakiisselin. Ihan hyviähän niistä tuli, marjakiisselissä olisi voinut olla enemmän sokeria (vähän laimeaa) ja perunamuusin kanssa tuli ihan järjetön kiire ja myöhästyin vartin tarjoilun aloittamisesta>.< Laskee kotsan numeroa... Nyyyh.
Koulu säästää aineissa eikä perunamuusista edes voi tulla mitään erityisen hyvää. Ihme kun antavat maitoa laittaa.

-Feen
-Mitä? Onko nukkumatilla muka vihollisia?
-Kahvi! Ajattele kahvia!

koete

• Ankeuttaja
« Vastaus #196 : Lokakuu 03, 2009, 18:49:31 »
Koska asun vielä kotona, ainakin ysin loppuun niin itse ei tarvitse mitenkään erityisemmin ruokaa ruveta tekemään. Mutta tänään tein pitkästä aikaa Masaliisaa. Íhan hyväähän siitä tuli, vähän pehmeä se pohja, murenee hirveesti, mutta muuten hyvää. (:

punkkis

• Ankeuttaja
« Vastaus #197 : Lokakuu 04, 2009, 16:12:35 »
Keitin annoksen curry-nuudeleita, jos sitä voi ruuanlaitoksi nimittää.. On muuten jotain parasta juurikin tuo nuudelimaku <3. Helppous ja nopeus ovat ylipäänsäkin ominaista minun kokkauksilleni; harvemmin tulee mitään kovin monimutkaista laitettua. Tuntuu, ettei minusta saisi kokkia tekemälläkään, vaikka toisaalta pitäisikin hieman monipuolistaa tätä allekirjoittaneen ruokavaliota..

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #198 : Marraskuu 01, 2009, 23:05:37 »
Kärsin tänään lorvikatarrista. Ja pahasti. Lämpimät voileivät ovat koomaus-päivän pelastus.

Ei muuta kuin paahtoleipää pellille ja päälle ketsuppia/tomaattipyrettä. Päälle kinkkua (pakastimessa sattui olemaan suikaleita, nimim. Pakastinhullu), tomaattia, ananasta, aurajuustoa (tuttavallisesti hahmotellen "aurista") ja pari juustonviipaletta. Uuniin 250 astetta ja leivät muhimaan. Yleensä niitä tulee pidettyä joku viitisen minuuttia uunissa - kuitenkin sen verran, että juusto alkaa rusehtaa päältä. Näitä sitten kiskottiin naamaan kera Housen kolmannen tuotantokauden. Olen varmaan paha ihminen, kun syön sängyssäni. :P

Lämpimissä voileivissä on muuten tosi huippua se, että pienillä variaatioilla saa aikaan ihan erilaisia makuja. Heitäpä sekaan jotain salamia, tonnikalaa tai vaikka fetaa. Feta tosin tahtoo menettää makuaan uunissa, jos minulta kysytään. Yleensä tulee kuitenkin väännettyä juuri näitä kinkku-ananas-auris-tomaatti -leipiä. Melkein kuin pizzaa söisi! Ruoanlaittoon meni ehkä viisitoista minuuttia ja sain jatkaa autuasta koomaani ilman tiskivuorta tai aivotoimintaa vaativaa työskentelyä.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #199 : Marraskuu 06, 2009, 17:38:17 »
Tein pizzaa, toinen puoli kalaa ja toinen jauheliha-tomaattia. Melko yksinkertainen täyte+mausteet, mutta kaapista ei löytynyt mitään muuta... Mutta hyvää oli. Nyt suunta kohti keikkaa Hämeenlinnassa.
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts