Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa laitoit tänään?  (Luettu 10662 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Flyrashaz

• sub rosa
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Northern Light
    • Livejournal
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Mitä ruokaa laitoit tänään?
« Vastaus #100 : Lokakuu 27, 2008, 20:12:52 »
Tänään autoin äitiä tekemään nakkikeittoa, mutta eilen tein viidelle ihmiselle munakasta, ja kaikki kehuivat! Oli kuulemma parempaa mitä isän... x) Mut minäkin tykkäsin, kun olin nakinpaloja täytteenä.

- Flyra
"Oh, the bad guy of the game, me, you're not serious, I'm... umm... fortuneteller!"

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #101 : Lokakuu 27, 2008, 22:09:01 »
Tuli tehtyä Seitan-pataa:

Palanpainikkeeksi itsetehtyä simaa:

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #102 : Lokakuu 29, 2008, 14:24:58 »
Kikherneomeletti:

Poissa Asphyxiation

• Vuotislainen
    • Insanity
« Vastaus #103 : Lokakuu 29, 2008, 14:51:13 »
Teinpä eilen kiisseliä ja kauralastuja, mutta unohdin ottaa kuvia D: taidan tehdä tänään lisää kauralastuja joten kuvat niistä ainakin tulee sitten.
Hän on piirtänyt viestin karttaan, siinä lukee: "Vie minut turvaan."

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #104 : Lokakuu 29, 2008, 16:42:38 »
Teinpäs tänään jauhelihamureketta ja pussimuusia; en millään jaksanut alkaa oikeeta muusia väsäämään ja kuitenkin teki muusia mieli, niin mummonmuusia sitten :D Eikä edes ollut kovin vaikeaa, siis murekkeen teko, vaikka ensimmäistä kertaa yksin väsäsin sen kasaan^^
(Lihamurekkeeseen laitoin: 1pkt naudan jauheliha, 1pkt naudan paistijauheliha [eli yhteensä 800grammaa], 3 prk kermaviiliä, 3 pss ranskalainen sipulikeitto ja 2kpl kananmunia. Koko systeemin sekoitin, ei sen väliä, että missä järjestyksessä noita lisäilee, kunhan ei kaikkia samaan aikaan, niin pystyy sekottaan helpommin. Sitten laitoin vähän suolaa vielä koko sösseliin ja sekoitin, lättäsin vuokaan ja uuniin. n ~200 astetta, eikä hajuakaan, kuinka kauan se oli siellä :D reilun puolituntia ainakin, näytti jo siinä vaiheessa ihan hyvältä, mutta sitten piti lähteä äiskää hakemaan töistä, niin laitoin uunin nollalle ja jätin murekkeen sinne muhimaan. Lopputulos ainakin oli ihan hyvä :D
Erona tässä reseptissä muihin on se, että lähestulkoon kaikkialla käsketään laittamaan korppujauhoja; en minä [tai äiti] semmoisia olla ikinä laitettu :D Ja samalla reseptillähän tulee sitten loistavia lihapullia^^)

~Xanie
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Zaira

• 42
  • Valvojaoppilas
  • *
  • ^o^
    • Ei mitään nähtävää täällä
  • Pottermore: LumosDragon46
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #105 : Lokakuu 29, 2008, 22:57:33 »
En kylläkään tehnyt tänään vaan tiistaina, mutta haitanneeko tuo liikaa?

Tein broilerikeittoa tiistaina itse, kun ei ollut muitakaan kotona ja jotain ruokaa piti saada, ennen kuin lähdin kouluun. Pilkoin sitten siihen muutaman perunan, bataatin ja hieman palsternakkaa. Pakastimesta otin pussillisen pakastevihanneksia. Sekä tietekin ne broilerisuikaleet jääkaapista (jotka olivat jäässä (meidän jääkaappi ei oikein tiedä ettei se ole pakastin)). Maustoin parilla kanaliemikuutiolla sekä timjamilla, raakunalla ja persiljalla. Tuli oikein maukasta, vaikka epäilinkin sitä hieman.
"When I lead the big patient rebellion, Voldemort here is the first to go."
[The pessimist sees difficulty in every opportunity.
The optimist sees the opportunity in every difficulty. -Winston Churchill]

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #106 : Lokakuu 30, 2008, 20:51:34 »
Korealaista Bibimbapia pienin omin sovelluksin:

Oli ihan käsittämättömän hyvää.

Poissa Xanie

• hymyilevä huomispäivä
  • Aurori
  • *
  • *reps*
« Vastaus #107 : Lokakuu 30, 2008, 21:00:23 »
Villi Lohi, saako kysyä, että mitä kaikkea tuossa on? Näyttää tosi hyvältä, mutta kuvasta ei ihan kauhean hyvin saa selvää (tosin vika taitaa olla tässä päässä, mutta kuiteskin^^).

//Kiitos, olin mä sit vähän jäljillä^^ Kuulostaa kyllä tosi hyvältä, taidan joskus itekin kokeilla, jotain uutta vaihteeksi :)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2008, 21:39:40 kirjoittanut Xanie »
Kun ystäväsi katselevat sinua hyppäämässä laskuvarjolla joka ei aukea, voisi olla hauska temppu, jos esittäisit vaikkapa uintiliikkeitä.
Avasta kiitos Seatearille!
Tee päivän hyvä työ: www.freerice.com

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #108 : Lokakuu 30, 2008, 21:18:27 »
Juu toki, ja voisi tuo kuva tosiaan vähän isompi olla :D

Aloitetaan ylhäältä ja mennään myötäpäivään: Soijapyöryköitä, kaalia, herkkusieniä, lanttua, kesäkurpitsaa ja porkkanaa, alla öljyä ja riisipeti. Kaikki kasvikset on paistettu runsaahkossa öljyssä erikseen ennen riisille asettelua ja sienet sekä soijapyörykät on lisäksi maustettu mustapippurilla ja soijakastikkeella. Päällä on vielä nokare chilitahnaa ja misotahnaa (kun en tavallista paputahnaa mistään löytänyt), jotka ennen syömistä sotketaan kasvisten joukkoon.

Poissa Rainmaker

• Rukka-Peikko Takkutukka
  • Vuotislainen
« Vastaus #109 : Marraskuu 01, 2008, 22:13:03 »
Aamusella tuli syötyä viiliä ja kauraleseitä (olen niin addiktoitunut tähän ja se on jonkinlainen viikonloppujen puuronkorvikkeeni ja loistava välipala), ruisleipää juuston kanssa, banaani ja päälle latkin hieman omenamehua. Näillä eväillä nälkä yllätti seuraavan kerran vasta kolmen jälkeen, jolloin tekaisin ruokaa ihan "omasta päästäni". Pieni konsultaatio äidiltä, ja hyvää ruokaa tuli!

Ruskistin siis ensin hunajamarinoitua broileria ja keitin ruismakaronit kypsiksi. Kun olin saanut nämä valmiiksi, kaadoin ne sekaisin kaverilta lainattuun vuokaan (pitäisi hankkia oma tänne asuntolaan) ja lisäsin mukaan vielä kolmen juuston ruokakermaa ja pakastevihanneksia. Mukaan ripottelin hieman pippurisekoitusta. Minulla ei hirveästi ole mausteita täällä koulun asuntolassa, mutta luotin siihen, että broilerista ja ruokakermasta tulee ruokaan suolaisuutta (mikä pitikin sitten paikkansa). Uunissa oli lämpötilana sellaiset 225 astetta, ja ruoka sai kypsyä puolisen tuntia. Tämän "laatikon" kanssa join vettä ja söin ruisleipää, ja jälkkäriksi vielä hedelmäsosetta. Minulla ei tosiaan ollut mitään ohjetta, paitsi äidin neuvot. Ruokaa jäi vielä ylikin - osan pakastin ja osan laitoin jääkaappiin huomiseksi. Välipalaksi keittelin hieman teetä (Nordqvistin Keisarin morsianta) ja päälle söin vielä omenan. Nyt tekee kovasti mieli banaania, pitää kai syödä sellainen iltapalaksi.
Yhä, marras-iltana, kuljemme kahden. | "I AM VAMPIRE. HEAR ME TWINKLE." | Destination anywhere | There's a meaning to all that fades.

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #110 : Marraskuu 02, 2008, 16:46:29 »
Yrtti-soijapyörykät kreikkalaisittain, kermaperunoita ja tsatsikia:

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #111 : Marraskuu 09, 2008, 00:06:28 »
No joo, ruokaa tosiaan, mutta leivoin. Tarpeeksi lähellä :>
Eli siis, isänpäivän kunniaksi tein kääretortun. Jotakin sille vielä yön aikana tapahtuu, koska munat ja sokeri vaahtoutui täydellisesti, taikina levittäytyi upeasti, kohosi hyvin (ei tullut mitään ihmeellistä pallokohoumaa mihinkään jne.), äiti sai sen kipattuakin vain parin sentin heitolla alkuperäiseen kohteeseen aka leivinpaperin päälle, ja minä sain sen itse jopa käärittyäkin kokoon. Ainoa, mikä vikaan nyt meni, oli se, että siihen olisi pitänyt laittaa yhteen kohtaan isälle sokeritonta mansikkahilloa, sillä kun on jonkintapainen diabetes (ei ihan piikittää vielä tarvi, mutta jotain pillereitä se sitten vetää). Tosin ei tuo niin makeaa sitten ole, etteikö se palaa voisi syödä. Laitoin äitin ideasta boysenmarjahilloa tortun sisälle, ja kun äiti sitten leikkasi molemmista päistä palan pois, että päistä tuli tasaiset, me totesimme tortun olevan hyvää. Ihmeellistä.
Suosittelen muuten boysenmarjahilloa sinne väliin :D Mitään kermavaahtoja tarvi x)
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
« Vastaus #112 : Marraskuu 09, 2008, 17:56:21 »
Tein tänään isänpäivän kunniaksi omalle isälleni kakun. Sellaisen nopeasti valmistuvan täytekakun, jossa oli välissä banaania, vadelmahilloa ja rahka-kerma seosta. Päälle kiva suklaakuorrutus. Hyvää oli, joskin tulin aika täyteen :) Se oli tavallaan isänpäivälahjani.

~Barella
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Midianias

• Tittelintuure
  • Vuotislainen
« Vastaus #113 : Marraskuu 23, 2008, 16:38:36 »
Minä tein tänään (köyhä opiskelija kerran olen) hernekeittoa, johon lisäsin sekaan savukinkkusuikaleita. Eli siis, hernekeittohan on hyvää ruokaa, jos olet opiskelija, koska se on halpaa ja ihan hyvää. :D Ja ainiin, jälkkäriksi söin banaanin.
Maailmassa on paljon ihmeellisiä asioita, joita ei aina ymmärtää voi.

Poissa Dobrey

• Vuotislainen
  • TYMiläinen :)
« Vastaus #114 : Marraskuu 24, 2008, 18:31:14 »
Minä kokkasin munakasta kun on niin helppo tehdä, kananmunat mössöksi, vähän vettä ja sitten pannulle. Ja rutkasti jotain pippurisekoitusta tai jotain,Aromatia ja pikkuisen suolaa. Hyvää ^^. Jälkiruuaksi ajattelin tempaista vainiljarahkaa kun aineetkin olisi.
"But it's a true story! A true story wrapped up in fiction."

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
« Vastaus #115 : Marraskuu 24, 2008, 19:42:33 »
Graavia lohta ja keitettyjä perunoita - söin tänään, lohen valmistus alkoi lauantaina, suolaan ja varoiksi vielä pakkaseen lapamatojen varalta. Erikoisuutena lohessa, että päällystin sen suolan ja öljyn lisäksi kiinanpippurilla, antaa oikein hauskan makuvivahteen.

Suklaakakkua, joka sekin on lauantailta. Sulatettua tummaa suklaata, kaakaojauhetta ja voita. Ei leivinjauhetta, vaan munanvalkuaiset kovaksi vaahdoksi nostattamaan. Kompaktia ja ekstrasuklaista.
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa Blizzard

• Untitled
  • Vuotislainen
« Vastaus #116 : Marraskuu 25, 2008, 20:03:39 »
Kotitaloudessa tuli tehtyä munattomia mokkapaloja... Ihan hyviä olivat, ja ohjetta tuplaamalla sitä tuli sopiva määrä minulle ja köksäporukalleni. (Me tosin söimme aika paljon!) Muut ryhmät laittoivat myös nonparelleja päälle, mutta me emme viitsineet. On vähän ikäviä kokemuksia vanhentuneista nonparelleista, jotka maistuivat loppujen lopuksi kaapilta...
~Blizzard
"Falling is just like flying... except there's a more permanent destination"

Poissa Mab

• Vuotislainen
  • Meidän Korkeutemme
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #117 : Marraskuu 25, 2008, 20:52:53 »
Mä tein tänään kanapataa ja se onnistui paremmin kuin koskaan aiemmin. Mikä on erinomaisen hyvä juttu, kun lähipäivät sitä kuitenkin joutuu syömään. Tein sen poikkeuksellisesti kahdessa vaiheessa, päivällä ei yksinkertaisesti ollut tarpeeksi aikaa saada kokonaan valmiiksi, joten päätin tehdä osan ja jättää loput suosiolla iltaa odottamaan. Ruskistin siis silloin sipulit ja paistoin kanapalat pannussa. Nyt illalla keitin riisiä, laitoin sekaan sipulit hautumaan ja sitten kanapalat ja pakastevihannekset (jotka muistin ottaa sulamaan, jee). Maustoin soijalla, inkiväärillä, currylla, valkosipulilla, mustapippurilla, suolalla ja chilillä. Yksinkertaista ja hyvää, nami nam. 
"Kun hän on kohteliaimmillaan, hän on myös kavalimmillaan, mikä lienee pettämätön sivistyksen merkki." -J.M.Barrie, Peter Pan

Poissa Hassu

• Karkulainen
  • Vuotislainen
« Vastaus #118 : Marraskuu 27, 2008, 16:22:39 »
Minulla tuolla hellalla porisoo kattilallinen rehtiä nakkisoppaa. Ilman vihanneksia tietysti :D Mausteena mokomassa on yrttisuolaa ja grillimaustetta. Muikeaa meininkiä toisin sanoen :D Saa sitten nähdä miltä tuo maistuu...

Jännä muuten. Leivon paljon ja teen ruokaakin paljon, mutta minulla ei ollut hajuakaan että kauanko perunoiden pitää kiehua :D
| Neville Longbottom vuosimallia 2008 | Hymiöiden liikakäyttäjä vuosimallia 2009 | Luuleeko ravut että kalat osaa lentää? |

Poissa Autumn Twilight

• Auringon lapsi
  • Vuotislainen
  • Korpinkynsi Narniasta
« Vastaus #119 : Marraskuu 27, 2008, 20:50:40 »
Itse asiassa se oli kyllä eilen mutta...
Sushia!

Poikaystäväni ja minä siis päätimme piristää isäni ja tämän avovaimon iltaa, nämä kun olivat valittaneet kyllästymistä omiin tavanomaisiin kokkauksiinsa. Samalla myös juhlistimme huomisia syntymäpäiviäni. Sen verran monesti olemme jo kyseistä herkkua kahdestaan laittaneet, että koko homma sujui varsin mallikkaasti, vaikka kieltämättä aikaa siihen meni.

Keitimme sushiriisin jonka maustoimme riisiviinietikkakastikkeella (jossa on kaikessa yksinkertaisuudessaan etikkaa, sokeria ja ripaus suolaa). Kultani pyöritteli riisin ja lohta, tuorekurkkua ja paprikaa levämattojen sisään ja leikkeli pötköt sitten sopiviksi palasiksi. Minä tein osasta riisiä ja lohenpaloista nigirejä, eli periaatteessa vain lohta riisipallon päällä. Luonnollisesti jokainen sai makunsa mukaan dippailla soijakastikkeessa ja wasabissa, myös inkivääritahnaa löytyi. Herkullista!

Ps. lisää kuvia blogissani
Little owls bring me messages, transparent envelopes, given by black daisies and through enormous telescopes, addressed the White Crow, sent it out, was it meant to get to me? 
Fantasianovelli: Unensieppaaja

Poissa Suvituuli

• Tsirp tsirp krääk titityy.
  • Vuotislainen
  • You're not mating with me, sunshine!
  • Pottermore: AccioDream**
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #120 : Marraskuu 27, 2008, 22:57:29 »
Minulla tuolla hellalla porisoo kattilallinen rehtiä nakkisoppaa. Ilman vihanneksia tietysti :D
Äiti on keksinyt (joko itse tai jostakin muualta napannut idean) muussata vihannekset, kun minä en itse niistä liiemmälti välitä :D Se on hyvä, ne ei silloin maistu niin yksittäisinä lantun ja ties minkä palasina, mutta antavat silti makua x)

Itse vetäsin tänään köksäntunnilla mm. kalamurekepihvejä. Luoja se sähköinen lihamylly piti ääntä! Pihveistä tuli ihan hyviä, mutta se korppujauho vammasi ö.Ö Siihen piti laittaa maitoa imeytymään, muttamutta... Lopputulos oli aika laatta. Pihvissä oli sitten hivenen korppujauhoisia kohtia, muttei niitä huomannut x) Tai minä en huomannut, olisinkin saanut juuri ne pihvit joissa ei ollut niin paljoa korppujauhoa kuin mitä muissa.. xD Kyllä ne pihvit tuli silti syötyä, ja sehän on aina hyvä merkki :)
Se hyppi ja pomppi, söi ja nauroi. Se istui ja itki. Se ilmassa leijui.
Outo heppu, kummajainen, vailla mieltä ja ruumista.
Itketään yhdessä, olemattomuudessa, ihan yksin.
Jos sinulle sopii, se minulle käy

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #121 : Marraskuu 28, 2008, 13:24:35 »
Ihanan näköistä, Autumn Twilight! Olen jo pitkään halunnut kokeilla sushirullia ainakin kurkkutäytteellä, mutta aina se on jäänyt. Mistä muuten olet löytänyt sakea? Huvittaisi joskus maistaa.

Itse tuli tehtyä kung po -tofua:

Ja joulua varten harjoittelin vegaanista suklaakakkua:

En ollut ihan tyytyväinen kakkuun, vaikka työkaverit siitä kovasti näyttivätkin tykkäävän. Kung po -tofu sen sijaan oli ihan mielettömän hyvää!

Poissa uimari

• Crazy girl XD
  • Vuotislainen
« Vastaus #122 : Marraskuu 28, 2008, 15:15:59 »
Minä tein tänään kouluun pikku jouluihin toffeeta oli ihan sairaan hyvää. Mutta siitä tuli vähän löysää koska keitin sitä liian vähän aikaa.

tässä on resepti:

2 dl kermaa

2 dl sokerii

2 dl siirappia

halutessa päälle manteli rouhetta.

Pistä kaikki aineet kattilaan ja levypäälle se koita ihan koko ajan pohjasta asti. Se on valmista kun tiputat tipan sitä kylmään vesi lasiin jossa on kylmää vettä ja pystyt pyörittämään siitä kovan pallon sihen menee noin 30 - 80 minuuttia
Just smile, it makes you beautiful<3

Poissa gnomad

• Hämärän
  • Vuotislainen
  • Severus & Remus by Ildi
« Vastaus #123 : Marraskuu 30, 2008, 00:05:25 »
Lihasoppaa unkarilaisvivahteella: luomunautaa, perunoita, sipuleita, ketsuppia, sinappia, puoli purkkia paprikajauhetta, cayennea, iisoppia, neilikkaa, mustapippuria, maustepippuria ja kurkumaa.

Hiivaleipää: kaalin keitinlientä parin päivän takaa, kaurahiutaleita, hampunsiemeniä, hiivaleipäjauhoja ja hunajaa.
I like my heroes the same way I like my chocolate: dark, slightly bitter and with more of a bite than sweetness - fanfic writer McKay

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #124 : Joulukuu 01, 2008, 18:53:28 »
Itsetehtyä jäätelöä, tai jotain sinne päin. Maustoin vaniljalla, siirapilla ja kanelilla:

// Autumn Twilight: No niinpä tietenkin :D Kiitos.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2008, 20:10:11 kirjoittanut Villi Lohi »