Kirjoittaja Aihe: Mitä ruokaa laitoit tänään?  (Luettu 10517 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Hufflepuff Charm

• Käytöksellisesti rajoittunut ja silti julkisesti uskottava
  • Ylihörhö
  • *
  • Sukupuoli: Noita
  • sekä välttelevä yökein nolife-stalkkaaja
    • Vuotis, duh!
  • Pottermore: StormSpell22
  • Tupa: Puuskupuh
Mitä ruokaa laitoit tänään?
« : Elokuu 06, 2008, 14:08:21 »
Tämä topic on hieman vastaavanlainen kuin Musiikin "Mitä kuuntelet nyt?" -topic.

Tarkoituksena on siis kertoa mitä ruokaa (tai leivontaherkkuja) teit tänään ja onnistuiko ruuanlaitto tai leipominen vai huomasitko esimerkiksi kesken makkarakastikeen teon, ettei sinulla ollutkaan makkaroita, eli menikö jotain pieleen? Voit myös laittaa esille reseptejä ja miettiä teetkö samaa ruokaa joskus toiste ja teetkö sitä täysin samanlaisena vai muutatko tekotapaa tai aineksia jotenkin. Entä mistä sait idean tehdä juuri kyseistä ruokaa?

Ja tietenkin, jos et millään keksi mitä ruokaa tekisit jonain päivänä, tästä topikista voi katsella vinkkejä. :)
Jos et näe sen kauneutta, mitä järkeä sinun on katsoa sitä?

Vahinko

• Ankeuttaja
Vs: Mitä ruokaa laitoit tänään?
« Vastaus #1 : Elokuu 06, 2008, 15:37:17 »
No, vanhemmat on töissä niin teen ite ruuan.
Tein tuossa makaroonia ja kalapuikkoja (*Omnomnom*). Makaroonia olen monestikkin keittänyt, mutta kalapuikkoja en koskaan. Kyllä se helpolta näytti.
Siispä otin kalapuikko paketin 'kauniiseen' käteeni samalla, kun makarooni kiehuili. Otin paistinpannun ja lurautin sille öljyä *köh*liikaa*köh* ja ootin hetken ja laitoin puikot siihen. Makarooni oli miltein valmis ja säädin sitä hiljemmälle. Ja sitten rasva rupesi lentämään paistinpannusta. Se ihan oikeasti lensi. Ehdin jo säikähtää ja päätin sulkea levyn. No, rasva lensi vieläkin. Makarooni oli valmista ja käänsin senkin levyn pois päältä. Kun käännyin takaisin paistinpannuun, muistin että puikkoja pitää myös käännellä. Niitä käännellessäni huomasin, että ei tule tästä mitään. Toinen puoli puikosta oli ihan musta.
Otin pannun ylös ja se oli tavallaan 'valkea'.
Tämä päättyi siihen, että heitin kalapuikot pois. *Sori, etiopian lapset* Ja söin makaroonia.
Äidille en kyllä tästä kerro koskaan.. Kunhan vaan eivät huomaa sitä valkeaa levyä.
*Kuolee häpeästä*
Oon vieläkin vähän paniikissa.

Paha tytteli

• Ankeuttaja
« Vastaus #2 : Elokuu 06, 2008, 15:45:25 »
Minä kun asun opiskelupaikkakunnallani, ja joudun siis tekemään ruuan itse. No, serkku tuli ja tehtiin serkun kanssa "hieman" tulista kanakastiketta ja pastaa. :D Sai juoda aika kiitettävästi maitoa sen kanssa. Mutta kyllä se oli hyvää, vaikkakin tulista. Suosittelen kokeilemaan.

« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2008, 13:51:07 kirjoittanut Paha tytteli »

Poissa Autumn Twilight

• Auringon lapsi
  • Vuotislainen
  • Korpinkynsi Narniasta
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #3 : Elokuu 06, 2008, 18:09:12 »
Tuossa juuri sain valmiiksi ja syötyä yllättävän hyvän ja täyttävän salaatin, josta kyllä tuli aikamoinen sekametelisoppa kun eri aineksia oli niin paljon. :D Laitoin siihen jäävuorisalaattia, kurkkua, kirsikkatomaatteja, paprikaa, avocadoa, hunajamelonia, mozzarella-juustoa ja ruisleivänpalasia. Tämä idea tosiaan syntyi aika lailla improvisoimalla kaupassa ostoksia valitessa, ja siihen nähden olen lopputulokseen hyvin tyytyväinen. Mukavan ruokaisa salaatti ruisleivän ansiosta, riitti ihan itsekseen täyttämään mahan. Hunajameloni, paprika ja tomaatit antoivat mukavaa makeutta.
Ainoa mihin olin vähän pettynyt oli mozzarella-juuston maku, se kun oli lähinnä kitkerää. Ehkäpä kokeilen toista merkkiä ensi kerralla. Samoin avocado oli vielä vähän raakaa ja sen vuoksi kovaa.
Salaattia jäi vielä, ja meinasinkin vetää sen huomella aamiaiseksi. Lisään varmaan vähän vielä ruisleipää niin siitä saa kivasti energiaa sitten. Voisin kyllä uudelleenkin tehdä tätä, tai sitten koittaa minkälaisia variaatioita siitä saa aikaiseksi.
Little owls bring me messages, transparent envelopes, given by black daisies and through enormous telescopes, addressed the White Crow, sent it out, was it meant to get to me? 
Fantasianovelli: Unensieppaaja

Cofié

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Elokuu 06, 2008, 19:18:11 »
Porukat kun on töissä, niin itelleni ja siskolleni laitoin broileripyöryköitä kermakastikkeessa ja nuudeleita (muuten meni hyvin paitsi et nuudelit tippu [likaseen] lavuaariin, kun kaadoin vettä pois...)!

vingvi

• Ankeuttaja
« Vastaus #5 : Elokuu 06, 2008, 20:13:36 »
Pakaste kalakeittoo. On muuten ihmeen hyvää pakaste ruuaks... Enkä muuten hajottanu mitään! (mikä on minulle ihme.) Paitsi, kun laitoin astianpesukonetta päälle painoin jostain nappulasta missä luki normaali ja ajattelin että eikös normaali yleensä tarkoita normaalia? No se ei sit osottautunu normaaliks, kun se ei tehny mitään kolmen tuntiin. Joten attelin antaa olla ja oottaa, että joku muu aukasee sen ja aiheuttaa veden paisumuksen, kun minä...kilttiä eikö? ;) ainii ja meinasin myös rikkoo lasin, kun otin sen kaapista ja käänsin toisin päin enkä huomannu, että sen sisässä oli toinen pienempi lasi. Onneks sain sen sit kiinni ;DDD

Poissa Cameron

• Yövaeltaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Elokuu 06, 2008, 20:51:19 »
Oo ruokaosasto! *tuuletusta* Mää tein tänään spagettia ja jauhelihakastiketta. Kaikki meni hyvin kunnes huomasin syödessäni että tomaattipastakastike mitä olin sekoittanut siihen olikin käynyttä ja ruokaan tuli ikävä sivumaku:( Eli jäi se syömättä... Mutta yleensä se kyllä onnistuu:) Teen ruokaa päivittäin kun porukat tulee niin myöhään töistä.
Neigen kuolettavan hurmaava Athene
MacWolf --> Cameron
"Jos sinulla ei ole tarinaa kerrottavanasi, sinulla ei ole mitään."

Poissa puolipro

• Lapsellinen eli lapsi
  • Vuotislainen
  • BANG
« Vastaus #7 : Elokuu 06, 2008, 20:59:27 »
Oo ruokaosasto! *tuuletusta*

Osui.

Autoinpas äitiä tekemään makaronia, wokkivihanneksia, ja seitifilettä. Njam. Helppoa ruokaa; hyvää ruokaa.
- LAULETAAN SE YHESSÄ, "PIRATE'S LIFE FOR ME" !
- EI, MÄ OON VAMPYYRI. "VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN, VAMPYYRII MÄ METSÄSTÄN. TAHDON SAADA CULLENIN, TAHDON SAADA CULLENIN. ENKÄ PELKÄÄ BELLAAKAAN."

diidaa

• Ankeuttaja
« Vastaus #8 : Elokuu 06, 2008, 21:08:10 »
Mä leivoin tänään koko illan, kun huomenna on pikkuveljen 6-vuotissynttärit. Eka tein suklaapiirakkapohjan ja laitoin sen uuniin, jonka jälkeen rupesin täyttämään valmista täytekakkupohjaa. Sit ku rupesin ottamaan sitä piirakkaa pois uunista, huomasin että pelti oli ollut vinossa joten kakku oli toiselta puolelta ihan ohut ja musta ja toiselta taas tosi paksu ja vähän raaka... Jouduinpa tekemään uuden piirakan, mutta täytekakusta tuli ihan kiva vaikka itse sanonkin. Tein siihen päälle karkeista Mikki Hiiren päitä (vain se profiili :P) ja kyllä se toinen piirakkakin ihan onnistui :D

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #9 : Elokuu 06, 2008, 22:27:38 »
Tämmöistä tuli tehtyä:

Eli pinaatti-pasta-lohi -wokki. Nam!

(Pahoittelut huonosta kuvasta, kamera tarkennellut ihan omiaan)

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #10 : Elokuu 07, 2008, 14:59:53 »

Kasviswokkia tofulla.

Poissa Barella

• Vuotis-kuollut
  • Vuotislainen
  • <3
    • Lohikäärmeliiga - Vuotishuispausjoukkue
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #11 : Elokuu 07, 2008, 16:04:54 »
Ajattelin tehdä jotain nopeaa ja siskojenkin mielestä hyvää. Nyt kun kerran äiti on pois kotoa, pinaattikeitto kelpasi hyvin. Yksi syy siihen saattaa olla se, että olemme siskojen kanssa syöneet koko viikon makarooneja ja kastiketta, kun siskoille ei muu kelpaa. Onneksi tänään kuitenkin pinaatti keitto kelpasi kun sitä vai jääräpäisesti tein. Keitettyjä munia lisäksi. Nam.
~Barella
~Barella
Maailma on tulvillaan ylimaallisia olentoja, jotka kärsivällisesti odottavat älymme terävöitymistä.
                 -Eden Phillpotts

Poissa Kleopatra

• Vuotislainen
« Vastaus #12 : Elokuu 07, 2008, 16:30:58 »
Phihihii tein tänään hummeri-katkarapu keiton.  Namiiiii! Noh, täytyy kyllä myöntää, että se oli semmone mihin lisätään vaa maito ja vesi ja sit kiehautetaan. =)
"En minä pelkää, Harry", "Olen  sinun kanssasi."

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #13 : Elokuu 08, 2008, 17:38:12 »
Peruna-kesäkurpitsa-punasipulipiirakkaa:

Tein myös raparperipiirakkaa, mutta unohdin ottaa kuvan, ja nyt se on jo pakkasessa. Oh well, ensi kerralla sitten.

Poissa Argonblue

• Parasta ennen: 17.11.2009
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
« Vastaus #14 : Elokuu 08, 2008, 19:32:31 »
Tein tänään pizzaa. Ei siis mitään innovatiivista ja mullistavaa, perusmättöä vain. Laitoin siihen sipulia, ananasta, herkkusieniä ja aurinkokuivattua tomaattia. Oikein hyvää. Pienenä miinuksena taikinaan loiskahti heman liikaa öljyä ja pohjasta tuli sitten turhankin rapsakka.
"We will be perfect...    ...in every aspect of the Game"

Vastarannankiiski vauhdissa taas...

Poissa Jazmín

• Vampyyrityttö
  • Vuotislainen
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #15 : Elokuu 08, 2008, 22:44:58 »
Hmm... en oikeestaan tänään mitään, mutta eilen illalla paistoin lettuja :D Ihan hyviä niistä tuli, niin kuin yleensäkin ja veljet ainaki tykkäs syödä niitä :D
"You shine so bright it's insane, you put the sun to shame."

tuire

• Ankeuttaja
« Vastaus #16 : Elokuu 08, 2008, 22:57:48 »
Meillä syötiin tänään luonaaksi häthätää kyhäämääni nuudeliwokkia (kukkakaalia, kesäkurpitsaa ja porkkanaa). Sinänsä yksinkertaista ruokaka, mutta nyt luulen keksineeni hyvän tavan kypsentää kasvikset. Ne ovat aina joko liian raakoja tai keitettyjä. Tänään tein niin, että laitoin kasvikset pannulle ja lisäsin pikku hiljaa kasvislientä. Yhteensä en laittanut sitä kuin n. ½ dl mutta lisäsin sitä pikku hiljaa. Kasvikset imivät juuri sopivasti nestettä. N. 15 min ne siinä pannulla killuivat. Nam! Ai joo, maustoin sörsselin soijakastikkeella ja makealla chilikastikkeella. Siitä tuli kyllä tosi hyvää!

Poissa Minsvo

• shakes all over like a jellyfish
  • Vuotislainen
    • dA
« Vastaus #17 : Elokuu 08, 2008, 23:39:42 »
Nuudeleita. En osaa tehdä muuta, en edes keittää makaroonia(kummaa, ei sen kamalan erilaista pitäisi olla[?]). Kananuudeleita, naminam. Minulla on tapana syödä niitä sellaisilla pihdeillä joilla otetaan salaattia(kai) tai spagettia ym. Se on mukavaa se.

Paha tytteli

• Ankeuttaja
« Vastaus #18 : Elokuu 09, 2008, 11:45:10 »
Minä teen tänään ruuaksi niinkin ihanaa ruokaa kuin kinkkukiusausta. :) Tulen sitten muoksimaan, kun olen sen tehnyt, ja saatte ehkä kuvankin siitä. Mutta siis, teen sitä siksi, koska se on niin helppo ruoka.

Muoks: Tässä olisi kuva minun kinkkukiusauksestani: http://www.geocities.com/harrypotterfani_sivut/ruokakuva.jpg

Onnistui ihan tosi hyvin. :D No ei, siitä vähän niikuin unohtui suola, mutta muuta vikaa ei ole.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 09, 2008, 13:02:32 kirjoittanut Paha tytteli »

Johnnson

• Ankeuttaja
« Vastaus #19 : Elokuu 10, 2008, 14:53:02 »
Bruderin nimipäivät ja vieraita tulossa. Äitin kanssa vesirinkeleitä ja ite väänsin täytekakun ja hain vielä vadelmat ite metästä:D Ruuaks oli semmosta lihaa uunissa homejuustokastikkeella uusia pottuja ja porkkanoita. Ei sen kummempaa tänään. Luulisin että hyvää tuli vielä ei olla maisteltu

Poissa Kutale

• live like horses
  • Vuotislainen
    • last.fm
  • Pottermore: WolfEcho8
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #20 : Elokuu 10, 2008, 16:24:27 »
Tein elämäni ensimmäistä kertaa porkkanakakkua.
Se onnistui oikein hyvin, eikä edes lätsähtänyt! Aika makeaa siitä tosin tuli. Ajattelin kokeilla sitä, kun löysin kerrankin lehdestä helpon ja kivan ohjeen. Kuvaa ei nyt ole, koska kakku on jo syöty. :D
// eipäs ollut syöty! kuva
« Viimeksi muokattu: Elokuu 10, 2008, 16:41:44 kirjoittanut Kutale »
imagine none of this is real

Poissa Nordamien

• Laitapuolen hyökkääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #21 : Elokuu 10, 2008, 16:38:50 »
Porsaan ulkofilettä ja muuuuussia tuli juuri tehtyä. Oli hieman liiankin yksinkertaista kun oli hieman tylsää tehdessä ja odotellessa, mutta onnistuin sentään leikkimään mausteilla.
I hate hippies, those basterds ate mah cookies !

Poissa Villi Lohi

• Pasi
  • Hirnyrkki
  • Morning is working.
« Vastaus #22 : Elokuu 13, 2008, 14:35:09 »
Soijarouhekiusausta, päällä tomaattia ja juustoa:

Sopii muuten tomaatti ihan törkeän hyvin tuollaisiin ruokiin.

Poissa Nordamien

• Laitapuolen hyökkääjä
  • Vuotislainen
« Vastaus #23 : Elokuu 13, 2008, 15:18:59 »
Pienen mieleen palauttelun ja ohjeiden päästä tonkimisen jälkeen onnistuin kohtuullisen hyvin tekemään jauheliha- ja Lindströmin pihvejä kun yksi kehveli ei diggaa punajuurista niin piti tehdä sille erikseen punajuurittomia versioita. Noiden kanssa muut kiskoo perunoita ja minä sitten vielä erikseen keittelin currynuudeleita, joita höystin chilikastikkeella.
I hate hippies, those basterds ate mah cookies !

Poissa Decamerone

• Vuotislainen
    • www.decamerone.vuodatus.net
« Vastaus #24 : Elokuu 13, 2008, 22:05:59 »
Tänään mies ahersi ja teki tuorepastaa. Saimme joululahjaksi pastakoneen, jota käytämme aina sillointöllöin; pastataikinan teko on helppoa ja halpaa. :) Tietysti jo mainitun nauhapastan kanssa oli lisäkkeenä kastikekin: suosikkireseptini kylmäsavulohipasta.

Kylmäsavulohipasta kahdelle
-pätkä kesäkurpitsaa
-valkosipulin kynsi
-2 dl kermaa/ruokakermaa
-mustapippuria
-200 g kylmäsavulohta
-oliiviöljyä

Kuutioi kesäkurpitsa pieniksi paloiksi, ja viipaloi kylmäsavulohi. Lämmitä pannulla ripaus oliiviöljyä, ja lisää öljyn kuumennuttua pannulle valkosipulimurska sekö kesäkurpitsat. Paistele hetki ja varo polttamasta valkosipulia (palaneeseen valkosipuliin tulee ikävän kitkerä maku). Lisää viipaloitu lohi pannulle, paista hetki. Sekoita joukkoon kerma ja mausta maun mukaan mustapippurilla. Tarjoile pastan kanssa. :)
On vaikeaa olla rohkea, kun on vain Hyvin Pieni Eläin.