Kirjoittaja Aihe: Fingersmith - Taskuvaras  (Luettu 449 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
  • Tupa: Luihuinen
Fingersmith - Taskuvaras
« : Heinäkuu 17, 2008, 20:06:23 »
Miksei tästäkään löytynyt aihetta? Joudun melkeen 90% itse alottaan aiheet suosikkileffoistani. Mistä johtunee, kun ei ne nyt kumminkaan mitään tuntemattomia tai mitään pitäisi olla...

Asiaan... Menneilel vuosisadoille (ja etenkin Englantiin) sijoittuvien elokuvien fanaattisena fanina tietenkin katsoin tämänkin, kun tämä teeveestä jokin aikaa sitten tuli, tietämättä oikeastaan mitään muuta, kuin aikakauden, miljöön ja sen, etä hommassa on varkaita. Ja koukutuin totaalisesti, kun jutun katalan kiero juoni alkoi valjeta - etenkin, kun merkittävässä osassa sitä on Gentleman, jonka kaltaiset korkkiruuviakin kierommat, röyhkeät pahikset kolahtaa muhun aina täysillä. :D Etenkin, kun tämä oli sitä vielä kivasti tavallaan avoimesti, itsevarmasti ja tunteella. Tuli harvinaisesti semmonen tunne, kuin tämän tyypin taustalla ei ehkä olisikaan mitään ihmeellisempää tarinaa, vaan se vaan on sellainen mitä on. Ja kumminkin selvästi omasi jonkinlaisia tunteita ja empatiakykyä sekä kunnioitusta (ainakin nyt Maudia kohtaan jostain syystä) eli ei ihan mustasydämienn sentään ollut. :D En tiedä, kun en ole kirja alukenut, mutta todellakin haluan selvittää ko. hahmosta kaiken mitä voin. Sille oli myös valittu loistava näyttelijä, siis aivan mahtava. <3 :'D

Richardin ja Maudin kulissiavioliitto on jotain niin hirvittävän viihdyttävää, että olisin mielelläni seurannut sitä pidempäänkin. Ne on kyllä molemmat semmoset persoonat, etenkin yhteen laitettuina, että viihdyttävyys olisi varmaan vain noussut, jos ne olis oikeesti rakastuneet. =DD

Se oli siis luultavasti Richard 'Gentleman' Rivers, joka piti mut täysin koukussa loppuun asti, mutta tosiaan koko tarina on mielestäni niin pirun nerokas ja kiehtova, ettei ihan heti tule mieleen mitään samanlaista. Muistan vieläkin elävästi sen hetken ykkösosan lopussa, kun putosin ryminällä kärryiltä, joilla olin luullut tiukasti olevani aina isihen asti ja mässäilin moisela nerokkaalla juonenkäänteellä pitkään, enkä malttanut odottaa seuraavaa tiistaita. :D Odotin kuitenkin, vaikak olisin voinut tilata DvD:n jo silloin, mutta tämä on mielestäni niin mahtava tarina ja hienosti tehty leffa, että pidin sen aiheuttamasta jännityksestä niin paljon, etten millään halunnut pilata sitä. ^^

Toisin kuin kai pitäisi, mua ei kiehdo oikeastaan yhtään Suen ja Maudin laav stoori, tarinan punainen lanka, vaan kaikki muu ja kaikki muut sen ympärillä.

Mun on vaikea puhua tästä leffasta kovin syvällisesti ja rakentavasti, kun en kirjaa tunne, mutta sanonpahan vaan, että tarina sekä leffan toteutus, tunnelma ja näyttelijät jyräävät monet muut vastaavanlaiset leffat 100-0.
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi