Kirjoittaja Aihe: Yölento / Red Eye  (Luettu 762 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Nibs

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
    • Hogwarts Refounded: Harry Potter-roolipeli
  • Tupa: Luihuinen
Yölento / Red Eye
« : Heinäkuu 15, 2008, 18:53:38 »
Keskustelua otsikonmukaisesta leffasta?
Mutta ennen kuin jo9ku tulee musrkahaukkumaan tämän surekana leffaan tänne, pyytäisin häntä avaamaan silmänsä ja muistamaan, että tämä on yksi niistä miljoonista leffoista, jotka eivät lukeudu vain yhteen kategoriaan, eikä niitä siis pitäisi arvostellakaan vain yhden kategorian näkökulmasta.

Siis kun olen tämänkin leffan suhteen kuullut läjäpäin valituksia, kuinka tämä ei ole yhtään pelottava ja buuhuu mikä pettymy. Voi kyynel. Leffan takakannessahan on kategoria trilleri, mikä on yhtä kuin jännityselokuva. Tietty, jos jännityksen kuuluu jonkun maialmass aolla yhtä kuin kauhu, niin minkäs sille voi... Mutta minä olen aian luullut, että jännittää voi ilman, että pelottaa.

Ja minusta Yölento oli varsin jännittävä leffa loppuun asti, eli onnistunut trilleri. Useinhan tarinat päättyvät onnellisesti, mutta tässä leffassa on potentiaalia päättyä ihan miten tahansa.
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
Toinen klishee jäi mieleen, kun Lisan korkkari hajosi ja voi-ei-nytkö-se-jää-kiini-yritelmää-no-eip-tietenkään-jää -hetki tungettiin yhteen väliin. Mutta muutoin tämä on mielestäni harvinaisen viihdyttävä ja jännittävä leffa. (:

Ei luulisi olevan kovin helppoa tehdä mukaansatempaava ja huomion itsessään pitävä leffa, kun se sijoituu pääosin ilmassa olevaan lentokoneeseen, mutat mielestäni tässä siis onnistuttiin oikein hienosti. Paljon tosin kunniaa siitä päänäyttelijöille, joita parempia valintoja ko. rooleihin en ihan heti keksi. Siis ehkä se onkin juuri se miljöö-asetelma, vastakkain laitettujen (ja pikkuisen paritetun) hahmokaksikon suhteellisen tasavertainen taistelu siitä miten tarina tulee päättymään, tekee tästä niin loppuun asti kiinnostavan. Jackson Rippner hahmona ja persoonana miellyttää minua suuresti, mutat leffan kantava voima on kuitenkin Lisa, joka on yhtäaikaa kunnon naisellisen tunteellinen pamaus ja samalla todella vahva ja älykäs persoona. Minä ainakin ekalla katselukerralla syyhysin nähdä mitä Lisa keksii seuraavaksi ja kuinka pahiksemme käy ja muilal kerroilal yksinekrtaisesti nautin täysin rinnoin siitä hupaisasta ja kiehtovasta tosiseikasta, että ne kaksi todella haastoivat toisiaan ja näkyi siellä jonkinlaista muutakin kipinää pohjalla, jollain kieroutuneella tavalla. ;D

Tästä on vaikea puhua ilman että joutuisi laittaan joka toisen lauseen kohdalle spoiler-namiskaa. Kävin katsomassa tämän kahdesti leffateatterissa ja heti DVD:n ilmestyttyä osttin saman tien ja katsoin kolme kertaa kahden päivän sisään. <3
X HOGWARTS REFOUNDED: HARRY POTTER-ROOLIPELI
Mitä pitivät sisällään vuodet 1980-1992 Potter-universumissa?
X OLD WEST TALES RPG - Minnesota 1875-1885
X PÖLLÖPOSTI - Harry Potter-blogi

Poissa Vergessen Kind

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
    • tumblr.
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Yölento / Red Eye
« Vastaus #1 : Maaliskuu 15, 2011, 21:46:16 »
MIKSI KUKAAN EI OLE VASTANNUT TÄHÄN? ):

Itse tykkään Yölento -leffasta. Pääasiassa se on näiden päätähtien syy, pidän aivan yltiöpaljon Cillian Murphysta ja Rachel McAdams on myös kiva näyttelijä ja todella kaunis. Cillianista innostuin alunperin Batman Beginsin kautta ja Rachel McAdamsiin tykästyin Sherlock Holmesin kautta.

Yölento on siitä aika mielenkiintoinen trilleri, että se ei ole pelottava. Tosin, johtuneeko siitä, että olen nähnyt sen pari kertaa. Mutta oikeasti, en alunperinkään kokenut sitä kovin jännittäväksi.
Myönnän, että Yölento saattaa hukkua aika helposti maailman elokuvamassaan, eikä välttämättä juonellisesti herätä maailman suurinta mielenkiintoa, mutta minä pidän siitä.
Olen kyllä siitä aika mielenkiintoinen lapsonen, että pidän eniten leffan pahiksesta, Jack Rippnerista. Tosin tämä on yleinen vikani, pahis on usein suosikkini. :'D

Leffassa aika jännää on se, että vaikka Jack ja Lisa puhuvat normaaliin ääneen lentokoneessa Lisan isän tappamisesta ja kaikesta liittyen tapahtumiin, kukaan muu ei kuule sitä. Siis mietin, että ei kait lentokoneessa oikeasti voi käydä niin, se oli minun mielestäni hieman hölmösti ajateltu, mutta juu, toisaalta sehän on elokuva ja ne eivät ole yleensä aivan todenmukaisia. :'D

Tykkään kuitenkin kyseisestä leffasta ja luultavasti katson sen vielä tulevaisuudessakin. (:
I wanna scream "I love you" from the top of my lungs
but I'm afraid that someone else will hear me.