Kirjoittaja Aihe: Hyvät ja pahat ominaisuutesi vol.2  (Luettu 6154 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Bloody Princess

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
Vs: Hyvät ja pahat ominaisuutesi vol.2
« Vastaus #25 : Toukokuu 09, 2012, 20:07:31 »
Listaan näitä vähän sekaisin, se on helpompaa. Voi vertailla asioita, nääs.

Kun lähdetään pohtimaan huonoja ominaisuuksia, ensiksi tulee mieleen sellainen asia kuin mustasukkaisuus. Olen älynnyt vasta viime aikoina miten mustis voinkaan olla, kun tiettyjä ihmisiä ajatellaan. En sinänsä anna mustuneiden sukkieni näkyä, eli niistä ei pitäisi olla haittaa muille kuin minulle itselleni, mutta kyllähän se silti häiritsee. Pelkään menettäväni nuo ihmiset. Osittain siitä syystä mustasukkaisuus on mahdollista kääntää myös hyveeksi - se on merkki siitä, että välittää.

Toisekseen, haudon asioita mielessäni sekä liikaa että liian pitkään. Mietin sanomisiani tai kirjoittamisiani jälkikäteen, pohtien mistä löytyisi sellaista, mistä minua voitaisiin katsoa kieroon. Mietin muutenkin liikaa, enkä osaa tarttua tiettyihin asioihin, vaikka se olisi monia kertoja parempi vaihtoehto kuin vaikeneminen. Otan ajattelemattomistakin sanomisista itseeni, vaikka onkin hyvä, että lepyn helposti. Useimmiten.

En tiedä voidaanko laiskuutta varsinaisesti laskea mukaan, koska se menee uupumuksen piikkiin, mutta niin. Minulla on nykyään sellainen lorvikatarri, etten saa tehtyä edes asioita, joista pidin aiemmin. Pidän edelleenkin, mutta en vain jaksa. Samasta syystä skippaan vaikka mitä, kulkien päättäväisesti siitä, mistä aita on matalin. Toivon että siihen tulisi parannus.

Hyvää taas on, että olen hyvinkin suvaitsevainen. Annan kaikkien kukkien kukkia enkä vieroksu yleisesti ottaen erilaisia ihmisiä. Koska erilaisiahan täällä ollaan, me kaikki. Välttelen ainoastaan ihmisiä, jotka antavat itse aihetta sille käyttäytyen törkeästi muita kohtaan. Kun mietitään maailmaa yleisesti, en voi sanoa sulattavani kaikkea, en todellakaan, mutta sulamattomat asiat ovat pääosin poissa suvaitsevaisuus-termin piiristä. Tarkoitan sillä siis ilmiöitä enkä ihmisiä. Olen eläytyväinen ja myötätuntoinen, siksi säälinkin vääryyttä kokevia.

En osaa olla kateellinen. En maallisesta materiasta, muiden taidoista, itseäni paremman näköisten ihmisten ulkonäöistä tai muustakaan. Olen lähinnä onnellinen heidän puolestaan, etenkin mikäli tunnen vertailukohteen.

Olen myös sekä rehellinen että luotettava. Vältän valehtelemista niin paljon kuin voin, myös valkoisia valheita. Se tosin on vähän hankalampi homma siitä, että valkoisia valheita saattaa tarvita ihan kohteliaisuuden nimissä. En lööperöi muiden minulle kertomia asioita eteenpäin, mikäli ne ovat yhtään luottamuksellisempia. Edes yhden ihmisen periaatteella, koska mikäli kaikki päättäisivät, että kyllähän sille Elli Esimerkille voi kertoa kaiken, ei se levittele mitään, niin kohta asiasta tietävät melkeinpä kaikki.

Ystävällisyys kuuluu myös hyveisiini. En näe syytä olla ilkeä ulkomaailman tuntemattomille tai vähän tutummillekaan, miksi pitäisi? Hampaitaan saa näyttää silloin kun on tullut loukatuksi tavalla tai toisella, mutta neutraalimmille tai mukaville ihmisille on pahempi mennä kuttuilemaan. Pyrin auttamaan muita, mikäli siihen vain tarjoutuu mahdollisuus. Noista kahdesta asiasta pääsemmekin toisenlaiseen hommaan, ylikiltteyteen, eli kääntöpuolensa siinäkin. Olen kiltti oman hyvinvointinikin hinnalla, pyrin siis miellyttämään muita vähän liiankin kanssa.

Omaan melko huonon itsetunnon, osin siksi olen arahko ainakin tuntemattomien seurassa. Pidän itseäni suurennuslasin alla enkä uskalla pulista hirveästi, koska pelkään sanovani kaikenlaista väärää. Toisaalta ujous tuo mukanaan rauhallisuutta, useimmiten myös harkintakykyä. En tiedä, olisinko yhtä rauhallinen sosiaalisempana. Ehkä, ehkä en. Rauhallinen minä kuitenkin olen, kuten myös hyvätapainen.

Hetitässänyt ei tule muuta mieleen, muoksinpa siis myöhemmin.

Poissa annips

• siipienrepijä
  • Vuotislainen
  • But I'm just a ghost
  • Pottermore: DawnNewt14590
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #26 : Toukokuu 10, 2012, 18:56:49 »
Öäöä.... Nyt kun ajattelee, on yllättävän vaikea listata näitä.

No huonoja ominaisuuksia jos lähden miettimään.

En tiedä mistä se johtuu, mutta otan todella helposti itseeni ja mietin mistä tahansa kyseenalaisesta kommentista, miten sen sanonut henkilö voisi sillä minua haukkua. Eli yksinkertaisesti, en usko, että ihmiset voivat pitää minusta. Sietää minua silmissään?? Tämän vuoksi joudun harvinaisen usein riitoihin.

Suutun todella helposti, ja silloin kun suutun, kukaan ei halua olla kanssani. Saatan kaivella menneitä, mitä en enää edes aluaisi ajatella, haukkua toisen osapuolen suohon ja loukata pahastikin. Mutta hyvä ominaisuus seuraa oikeastaan tästäkin. Kun suutun nopeasti, yleensä käy samoin myös leppymisen ja häpeämäisen. Toisin sanoen; suutun>huudan ja haukun>menen hiljaiseksi>purskahdan satunnaisesti itkuun> pyytelen loppupäivän anteeksi.  Hienoa! >:'3

En pahemmin mieti mitä sanon tai teen. Niimpä saatan loukata ystäviäni tajuamatta itse mitään. Sitten kysyn, että "Mikäs nyt?", vähän vielä töykeästi koska ajattelen, että "Mitäs nyt tein?", josta ystäväni loukkaantuvat vielä enemmän.

Olen yleensä se riidoissa eniten puhuva henkilö. Saatan tehdä kanssa-riitelijälle pahan mielen, kaivelemalla asiaa uudestaan ja uudestaan. En nimittäin kestä olla, jos asia ei ole selvitetty aivan täydellisesti.  En kestä sitä, jos minulle ei vastata.

Hyviä puolia on vielä vaikeampi miettiä.

No varmaan se, että pyrin olemaan kaikille kohtelias, mukava ja ystävällinen. Kyselen kuulumisia ja tervehdin (: Lisäksi olen ottanut tavakseni hymyillä lähes kaikille vastaantulijoille, koska minulle tulee siitä hyvä mieli, että voin tuoda jotain hyvää ja positiivistä muiden päivään. Kaksi "ikäryhmää",  joille hymyilen aina ja poikkeuksetta on vanhukset ja pienet lapset. Pienet lapset ovat siitä ihania, että hekin hymyilevät sinulle. Kyllä siitä, ihan totta tulee hyvä mieli.

Toinen se, että jos jollain kaverilla on suruja, olen aina ensimmäinen, joka on lohduttamassa. Tykkään ajatella muiden ihmisten parasta, ja sitä että voin parantaa monen päivän. 

Juu, ja rakastan auttamista (:

-annipsi-

Poissa Amyna

• 'urmaava neito
  • Vuotislainen
  • Vapaamatkustaja
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #27 : Elokuu 01, 2012, 01:01:06 »
Huonoista puolista kuuluu ilmeisesti aloittaa :D

Olen todella leikkimielinen. Siis omasta mielestäni leikkimielinen, muiden mielestä ihan vaan ärsyttävä. En ole sitten yhtään tosikko, joten en ymmärrä miten joku muukaan voi olla ja ottaa itseensä joka asiasta.
Laiskuus! Mitäpä tuota selittelemään. En kyllä saa mitään tehtyä ellei ole pakko. Usein kiroan tätä ja vannon tekeväni parannuksen, mitä ei luonnollisestikaan koskaan tapahdu.
Yllytyshulluus. Allekirjoittaneen saa vaikka mihin uhkarohkeaan mukaan... Melko luultavasti kuolen tähän. Auta armias silloin kun tykkään jostakusta, silloin olen ihan pöhkö.
Omahyväisyys. Tiedän kyllä tasan tarkkaan kuinka hyvä olen, ja usein luulen itsestäni vielä enemmänkin.
Hyvä valehtelija. En valehtele usein, koska siitä tulee huono omatunto, mutta saan kyllä syötettyä vaikka millaista pajunköyttä vastapuolelle...
Halveksunta. Oi auta armias, kun joku ihminen erehtyy olemaan poikkeuksellisen typerä ja huonokäytöksinen seurassani. Osaan neuloa sellaisen verkon ivaa, piilovittuilua ja halveksuntaa reippaan hymyn taakse, että. Olisi fiksumpaa sietää muiden ihmisten käytöstä paremmin, mutta tunteeni kirpoaa niin syvältä sisimmästä, että tuskin koskaan pääsen siitä eroon.

Hyviä puolia

Olen rauhallinen. Mua ei saa paniikkiin yhtään millään ja toimin parhaimmillani paineen alla, vastuun kanssa. En mene lukkoon vaarallisissa tilanteissa tai ala hysteeriseksi. Olen myös sitä tyyppiä, että jos jotain tehdään, se tehdään kunnolla.
En suutu helposti. Pystyn nauramaan itselleni ja jaksan muiden kiusantekoakin, kunhan se on leikkimielistä, eikä ilkeilyä. Harvoin riitelen ja silloin jos riitelenkin, en hauku toista tai pyri satuttamaan. Mulle tulee todella huono omatunto jos loukkaan jonkun tunteita oikeasti - siksi vältän viimeiseen asti itse puhumasta muista pahaa, vaikka juoruilukeskustelussa olisinkin.
Suoraselkäisyys. Oikeasti olen tosi nolo, mutta pakottaudun aina esimerkiksi anteeksi pyytäessä olemaan jämpti ja puhumaan ääneen, vaikka kuinka nolottaisi. En ole hyvä puhumaan, mutten kyllä mitenkään voi jättää ihmissuhteita auki, vaan nolotkin tilanteet pitää kohdata.
Hyvä itsetunto. Varmaan kytkeksissä omahyväisyyteen... Tiedän aina pärjääväni, koulussa ja muutenkin, enkä pahimmissakaan rönttävaatteissa tunne itseäni ihan hirveäksi. En tarvitse muiden kehuja oman osaamiseni todisteeksi. Olen tyytyväinen, että olen minä vaan.

Poissa Ohjattava luumu

• Laupias sadepilvinen
  • Vuotislainen
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #28 : Elokuu 11, 2013, 15:22:19 »
Hyvät puolet:
Olen hyvä koulussa No joo. Olen. Mitäpä sitä kiertelemään.
Olen luova Olen harrastanut käsitöitä 5-6 vuotta, ja on mulla aika hyvä mielikuvituskin
Ymmärrän tekniikkaa No joo. Saattaa johtua siitä, että isä työskentelee tietokoneiden kanssa.
En kiroile Inhoan kiroilemista, joten jos on mun seurassa, kannattaa varoa kiroilemista : D

Huonot puolet:
Revin kynsiä En pure, mutta revin. Ärsyttävää.
En osaa sanoa ei Välillä tuntuu, että kasaan ittelleni ihan liikaa kaikkea tekemistä. Ja sitten stressaannun.
Niuhotan pikkuasioista Joo.  Ja tän voi myös rinnastaa siihen, että en myöskään ikinä ole tyytyväinen itteeni.

Poissa Luna Helmiina

• Tonttu vain ei saa unta
  • Vuotislainen
  • Älä häiritse! Luen Harry Potteria!
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #29 : Marraskuu 07, 2013, 19:45:20 »
+ puolia minussa:

- Olen ystävällinen kaikille, ja jos joudun riitatilanteisiin, yritän hävitä paikalta vähin äänin, kuin kummitus ikään, ja palata kun myrsky on ohitse.

- En hauku, enkä todellakaan kiusaa muita. Kiusaajat joutavat minun mielestä viivana Tylypahkan tyrmiin miettimään tekosiaan.

- Osaan pyytää anteeksi, jos suuttuessani satun höläyttämään jotain, mitä en kehtaisi sanoa hienoilla teekutsuilla.

- Lepyn nopeasti, jos suutun

- puolia minussa

* Suutun joskus todella hassuista asioista.

* En kestä omia mokiani, alan aina syytellä itseäni mokistani.

* Myönnetään. Minulla on paha tapa narrata, jos tunnen joutuvani itselleni epäedullisiin tilanteisiin.
Alan vain syytämään yhä paksumpaa pajunköyttä toiselle, kunnes toinen yleensä lopulta hämääntyy niin perinpohjaisesti höpinöistäni, että valhe voikin muuttua todeksi, mikä on välillä hankalaa, kun joudun selvittelemään asioita.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 12, 2014, 18:16:28 kirjoittanut Helmiina »
"Puh?"
"No mitä, Nasu?
"Ei mitään", vastasi Nasu hiljaa.
"Tarkastin vain, että olet vielä ystäväni".       Helmiina -> Luna Helmiina

Poissa Larten

• Anarkisti tarhatäti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: Nimbuspumpkin12006
« Vastaus #30 : Huhtikuu 22, 2014, 17:10:10 »
Huonoja puolia:
Kärsimättömyys. En siedä kaupan kassajonoa, jossa on enemmän kuin kaksi asiakasta ennen minua. Jos en vaikka pelissä pääse heti eteenpäin, en jaksa yrittää monta kertaa uudelleen.
Aggressiivisuus liikenteessä. Voi hyvä luoja jos joku ajaa 35km/h sen neljänkympin sijaan. Tai jos joku ei käytä vilkkua. Tai jos joku ei väistä risteyksessä. Tai jos joku päästää jalankulkijan suojatielle. Argh!
Olen huono puhumaan asioista. Jos jonkun läheisen käytös vaivaa, en osaa ottaa sitä puheeksi.
Sarkasmi ja veemäisyys. Joskus ei vaan osaa olla ystävällinen.
Olen välillä liian kiltti. Otan ennemmin kaikki omille harteilleni kuin pahoitan toisten mieltä. Tämänkin takia olen huono puhumaan, koska en halua pahoittaa toisen mieltä ottamalla asioita esille.

Hyviä puolia:
Kokkaustaidot. En ole hullu kokkaamaan, mutta yleensä minun tekemät ruuat ei mene pilalle. Osaan improvisoida ja tehdä omalla tyylillä. Tykkään soveltaa reseptejä.
Huumorintaju. Saan yleensä kaikki nauramaan. Ainakin itseni.
Tilannetaju. Tajuan milloin on parempi pitää suu kiinni.
Täsmällisyys. Piti kauan miettiä onko tuo oikea sana tähän.. Mutta siis, jos kanssani sopii tapaamisajan, ei tarvitse pelätä että olen myöhässä. En ole ikinä myöhässä. Ja tämä taas ei tanssi yhteen tuon kärsimättömyyden kanssa; jos ollaan sovittu että tavataan kolmelta, hermostun jos toinen on edes pari minuuttia myöhässä.

Muoksin jos tulee mieleen lisää (:
Jos sanon että taivas on musta
se on niin musta kuin tahdon sen olevan ja
jos sanon että maailma ei pyöri
se ei silloin pyöri, jumalauta

Poissa Pric

• tulevaisuuden terapeutti
  • Vuotislainen
  • Pottermore: LumosStone26806
« Vastaus #31 : Huhtikuu 22, 2014, 18:30:54 »
Huonoja puolia:
Mä olen ihan auttamattoman laiska. Sänky on mun lempipaikka, jossa varmaan vietän suurimman osan ajasta. oon aika kotihiiri, enkä aina jaksa lähteä mihinkään. Kouluhommat ynnä muut saan kyllä hoidettua ajallaan, mutta kaikki muut jääkin sitten puolitiehen..

Oon ihan liikaa kännykällä. Mun kännykän nimi on jarvis, ja se on kasvanu mun käteen kiinni.

En osaa puhua, enkä koe tunteiden näyttämistä mieluisana. Jos on pakko puhua tunteista, puhun mielummin jollain muulla kielellä kun suomella.

Suutun kanssa tosi helposti. yks asia, mitä vihaan itsessäni eniten on se, että en kestä kritiikkiä ja en koskaan etsi syitä itsestäni, vaan aina muista. Ajattelen myös usein, että oon parempi kun tuo ja tuo, vaikka tiedän että en ole. Kuulostaa narsistiselta, hui. Oon myös ihan älyttömän mustasukkainen ihminen , mutta siitä yritän päästä eroon koko ajan.

Hyvistä puolista sitten.
Vaikka kuulostan aika itsekkäältä, oon monta kertaa kuullut miten epäitsekäs mä olen. Haluan kumminkin aina mun rakkaille mahdollisimman hyvää.

kannustan muita ja olen vilpitön. Mun tarkoitus on aina tuottaa hyvää.

Oon aika luova, tykkään tehä kaikkea mahollista käsillä.

Siinä niitä nyt oli..
If you play your cards right
you can change the world

Poissa My Name Is

• V.I.P-tasoa
  • Vuotislainen
« Vastaus #32 : Kesäkuu 17, 2015, 22:07:23 »
Huonoja puolia... No, suutun aika helposti. Lisäksi minulla on tapana suihkuun/saunaan/nukkumaan mennessä kun otan sukat pois kaivaa nöyhdät varpaiden välistä... Yök! Olen typerä, mutta en onnistu lopettamaan sitä mitenkään.

Sitten niihin parempiin puoliin. Olen tunnollinen ihminen, joka tarkoittaa suunnilleen sitä, että jos aloitan jotain niin jatkan sen loppuun asti. En myöskään hylkää ystävääni koskaan vaikka olenkin kauhea jänishousu.
Toistaiseksi epäsäännöllisen säännöllisesti täällä käyvä, en vastaa poissaoloista.

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #33 : Kesäkuu 19, 2015, 02:40:22 »
  Jaa.

No huonoja ns. ominaisuuksiani ovat varmaankin muista seläntakana puhuminen, taipumus sääntöjen ja lain rikkomiseen, kynsien pureskelu, purkan liimailu milloin naapurin suihkuun ja milloin oman huoneen lattiaan...

Hyviä ominaisuuksia onkin sitten yllättävän vaikea keksiä. Kliseistä mutta totta. Omasta mielestäni osaan ajatella syvällisesti ja järkevästi jos satun olemaan sillä tuulella. Osaan olla oma itseni. Osaan hyväksyä itseni sellaisena kuin olen.
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa Sinead

• Lahna
  • Vuotislainen
    • Tylypahka AM
« Vastaus #34 : Kesäkuu 28, 2015, 12:45:10 »
Brrr, tämähän kuulostaa ihan siltä, kuin pitäisi visätä työhakemuksia! Tehdään silti. :D

HUONOT PUOLET (koska näitä on tunnetusti helpompi keksiä)
- Olen hirveän saamaton.
- Ihmiset valittavat joskus suoruuttani, mutta väittäisin asioiden olevan päinvastoin. Minun on vaikeaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä.
- Olen toisinaan vähän korostetun itsevarma; luulen osaavani asioita, joista minulla ei ole todellisuudessa mitään hajua.
- Joskus keskusteluissa odotan vain itse pääseväni ääneen = olen huono kuuntelija (luulen, että tätä piirrettä löytyy aika monelta).
- Olen huono selittämään asioita selkeästi.
- Empatiakykyni on aika olematon.. En tiedä, onko tämä aina edes huono puoli, koska muiden huolten ottaminen omakseen ei ole muutenkaan kovin tervettä touhua.
- Lupaan usein tyhjää, eli asioita, joita en pysty toteuttamaan.

HYVÄT PUOLET
- Minulla on terveet arvot ja terve itsetunto.
- Olen tyytyväinen valintoihin, joita teen, joten en katkeroidu.
- En hermostu pienistä. Mottoni on "Asiat järjestyvät - joko hyvin tai huonosti."
- Pidän huumorintajuani hyvänä, mutta tämä on tietysti yksi niistä jutuista, joita pitäisi kysyä muilta.
- Muistini on hyvä, minkä monet ovat ainakin kouluaikoina erehtyneet nimeämään älykkyydeksi.
- Pinnani on pitkä kuin lehmällä. En suutu juuri koskaan, mutta sitten kun tulee huono päivä, on ehkä parempi pysyä kaukana.
- Uskon, että tulen toimeen kaikkien kanssa, koska tiedän kaikilla olevan niitä hyviäkin puolia. Ne pitää vain löytää, vaikka kyseessä olisi kuinka ärsyttävä tyyppi.
Jotta pääsisi perille, on eksyttävä tieltä.