Kirjoittaja Aihe: Liekehtivä pikari -peli  (Luettu 7086 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa C'anossa

• Sulo-otus
  • Hirnyrkki
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Korpinkynsi
Liekehtivä pikari -peli
« : Maaliskuu 04, 2009, 12:22:38 »
Vanha Liekehtivä pikari -peliä koskeva keskustelu ole pelkkä vinkkienantotopikki, joten on aika aloittaa keskustelu puhtaalta pöydältä. Tämä keskustelu on tarkoitettu siis nimenomaan keskusteluun Harry Potter ja liekehtivä pikari -pelistä (tietokone & konsolit). Jos tarvitset apua tai vinkkejä johonkin vaikeaa kohtaan, suuntaan pelivinkkitopikkiin!

Liekehtivä pikari -peli on viides Pottermaailmaan sijoittuva peli.

Mitä mieltä olet kyseisestä pelistä? Onko se parempi vai huonompi kuin aikaisemmat Potter-pelit ja miksi? Mikä pelissä on hyvää ja mikä huonoa? Mikä on suosikkijuttusi tässä pelissä? Mitä pidät pelin toteutuksesta, esimerkiksi grafiikasta ja uusista ominaisuuksista? Mitkä kohdat olivat erityisen vaikeita/helppoja/hauskoja/huonoja?

Täältä löytyy Pelit -lehden arvostelu kyseiselle pelille. Mitä mieltä olet siitä, olivatko omat ajatuksesi pelistä saman suuntaiset?
Fly me to the moon.
Let me sing among those stars.

Poissa Sardiinimies

• Mursuli
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
Vs: Liekehtivä pikari -peli
« Vastaus #1 : Heinäkuu 25, 2009, 21:00:12 »
Peli olisi todella hyvä, jos siinä saisi liikkua Tylypahkan tiluksilla. On hiukan tylsä idea kun täytyy kerätä kilpiä ja suorittaa kolmiverhoturnauksen koetuksia. Pelissä on myös huonoa ettei kameraa voi oikein kääntää itse. Pelissä on hyvää videot ja grafiikka.

Poissa Blackflash

• Vuotislainen
« Vastaus #2 : Elokuu 19, 2009, 22:01:13 »
Omasta mielestäni Liekehtivä pikari on ehdottomasti surkein Potter -peli. Suurin syy on tosiaan se, että siinä ei saa liikkua lainkaan vapaasti Tylypahkassa mikä oli ennen pelien suola. Esim. Salaisuuksien kammiossa oli niin hauskaa lennellä luudalla, haastella ihmisiä eri peleihin jne. Joka paikkaan täsä pelisä mennään jonkun ääliömäisen valikon kautta. Myöskään kunnon oppitunteja ei enää ole vaan koko peli koostuu hyvin pitkälti pelkistä kolmivelhokilpien keräämisestä, mikä on erittäin tylsää. Ja tylsyyttä lisää sekin, että samoihin paikkoihin pitää monesti mennä uudestaan kun kaikkia kilpiä ei ole saanut kerättyä yhdellä kerralla.

Melkeinpä ainoa hyvä puoli pelissä on kaksinpeli. Se on oikein mukava lisä, vaikkakin kamera todellakin aiheuttaa välillä todella pahoja harmaita hiuksia. Grafiikkakin on ihan hienoa. Myöskin hahmojen kykypisteet ovat ihan kiva lisäys mutta ne eivät paljoa kuitenkaan lohduta. Eli jos aikoo jonkun Potter -pelin ostaa, niin tämä kyllä kannattaa kiertää kaukaa.

Poissa blue kelpie

• avaimen haltia
  • Vuotislainen
  • elämä on kovaa käytä avainta
« Vastaus #3 : Syyskuu 15, 2009, 10:55:53 »
Pelissä oli kiva grafiikka mutta misnusta on henkilökohtaisesti kiva vaellella pitkin koulua, kun taas pikarissa tämä oli poistettu ja pelaaminen oli tasohyppely muodossa ja kilpien keräminen oli minusta ärsyttävää :P

Ja hermionella ja ronilla oli huono teko äly ja heidän helojaan oli vahdittava jotta he eivät kuolisi -.-
dataa kotona ja koulussa

Jill

• Ankeuttaja
« Vastaus #4 : Syyskuu 22, 2009, 10:03:24 »
Peli olisi ollut parempi jos siinä olisi saanut liikkua myös vapaasti Tylypahkassa. Rupeaa välillä tökkimään, että pitää aina valita "kenttä" eikä vaan voi liikkua miten haluaa. Muuten ihan mukava peli kokonaisuutena.

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #5 : Marraskuu 08, 2009, 13:08:21 »
Hyvää pelissä:Pääsee ohjaamaan Harryn lisäksi Hemionea ja Ronia.Kaksinpeli mahdollisuus.Pituus.Grafiikka: Korteilla saa tehtyä itsestään kuin maailman valtiaan:Kunto 6 palkkia, Loitsut:6 Palkkia,Tulejo-loitsu:5 palkkia.

Huonoa:kerätään vaan koko ajan kilpiä,eikä pääse Tylypahkan sisälle.Kenttiin päästään Ajatuseulan kautta.

2/5 pistettä.Älä haaskaa rahojasi tähän.

Poissa Raimei

• Ms. Stalker
  • Vuotislainen
« Vastaus #6 : Joulukuu 29, 2009, 11:47:50 »
Tämä peli oli minulle pettymys. Kuten on sanottu, on todella ärsyttävää, että pelissä ei pääse ollenkaan Tylypahkan sisälle. Pelin grafiikka, loitsut, örvelöt ja muu sensellainen on hyvin onnistunut, mutta ne tasot... Kilpien keräämisessäkään ei ole mitään järkeä. Pelin juonenkaan kannalta ei ole oikein mitään järkeä, että tasoja pääsee pelaamaan uudestaan ja uudestaan. Pelin pitäisi mennä eteenpäin ilman ärsyttävää Ajatuseulassa ramppaamista.

Peli siis koostuu pelkkien tasojen pelaamisesta, ei mistään mielenkiintoisesta ylimääräisten ja hienojen juttujen keräämisestä. :D Voi kun olisin tajunnut aikaisemmin, että rahoja ei siihen kannata tuhlata, minulla on tuo peli sekä PS 2:lle että PC:lle. :D
Älä minua katso, en minä mitään sanonut!

Poissa Akromantella

• Sanahelinää
  • Aave
  • Tupa: Korpinkynsi
« Vastaus #7 : Joulukuu 30, 2009, 11:13:49 »
Ensimmäinen Potterpeli, jota pelasin tietokoneella, oli juuri tämä Liekehtivä pikari. Minulla on semmoinen poksi (sain joulupukilta -09), jossa on 1-4 pelit tietokoneelle, ja tämä näytti kannesta katsottuna kiehtovimmalta.
Kilpien kerääminen on toisinaan erittäin ärsyttävää. Kun tahtoisi edetä pelissä, joutuu vain juoksentelemaan samoja paikkoja miljoona kertaa kilpien perässä. Omalla tavallaan se tosin on kivaakin. :)

// muoks. olen jumissa Voldemort-kohdassa; onko siinä mitään järjellistä tapaa väistellä sitä Volden heittelemää kivipaasia? Luurankojen tuhoaminen menee vielä, mutta sitten joudun aina aloittamaan siinä "kolmannessa" kohdassa alusta... plääh. :)
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 31, 2009, 10:14:23 kirjoittanut Akromantella »
Mutta ovi on lukittu ja avain syvälle haudattu.

Poissa Candily

• Vuotislainen
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #8 : Joulukuu 31, 2009, 14:46:21 »

// muoks. olen jumissa Voldemort-kohdassa; onko siinä mitään järjellistä tapaa väistellä sitä Volden heittelemää kivipaasia? Luurankojen tuhoaminen menee vielä, mutta sitten joudun aina aloittamaan siinä "kolmannessa" kohdassa alusta... plääh. :)

Kun se hautakivijuttu pysähtyy, niin sitten sillä "loitsuvoimalla" tuhoat sen. Pidät sitä siinä niin kauan kunnes se räjähtää, ja sitten pääset läpi : D
Paradise comes at a price
That I am not prepared to pay
What were we built for?
Will someone tell me please

Poissa Narnia

• Vuotislainen
« Vastaus #9 : Joulukuu 31, 2009, 22:02:21 »
Taikavana ja Harry liikkuu samasta tatista (pleikalla),joten väistä ensin liikkuvaa patsasta ja kun patsas pysähtyy maahan, siirrä taikavana patsaan kohdalle pidä paikallaan tai niinkuin itse olen tehnyt siirrä taikavana (kun patsas on maassa) etäälle patsaasta ja sitten nopeasti patsaaseen (taikavana paiskautuu patsaaseen).

Poissa Nomoni

• Vuotislainen
« Vastaus #10 : Tammikuu 17, 2010, 11:51:20 »
LP:ssä ei oo niin hyvät 'pelimahdollisuudet' ei, ei, on se hyvä peli! Gameboyllä pystyy hillumaan Tylypahkassakin ihan kunnolla...one Boxillakin hyvä! Kielletyn metsän kohdassa, on hyvä, jos pelaatte sen ekan kerran jälkeen niin voi päästä Sarvipyrstön luo! Siellä on hauskaa!

Poissa mattis

• se outo tyyppi tuolla nurkassa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: RuneLumos12214
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #11 : Tammikuu 22, 2010, 07:40:03 »
On täma ihan OK peli. Kyllästyy vaan nopeasti kun pitää kiertää samoja paikkoja koko ajan uudestaan ja ehtiä "katoavia kortteja", jotka nimensä mukaan katoaa aina jossain vaiheessa.
Melkeinpä ainoa hyvä puoli pelissä on kaksinpeli.
Kyllä tässä saa kolmin pelinkin (ainakin Playstation 2:lla), jos vain on multiadapteri, niinkuin minulla.  :)
The Last Enemy That Shall Be Destroyed Is Dead...

Poissa lokasuoja

• Vuotislainen
  • pim pom
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #12 : Helmikuu 08, 2010, 14:56:46 »
 Peli on tullu hankittua pleikalle. Peli on paljon huonompi kuin muut Harry Potter pelit. Huonointa pelissä on se ettei pääse vapaasti kiertelemään tylypahkassa. Peli on kokonaisuudessa ärsyttävä. Etenkin kun pitää taistella jotain olentoa vastaan ja pitää vaan hakata yhtä näppäiäntä järjettömästi. Ainoa hyvä puoli pelissä on grafiikka ja hauskat suomalais äänet (XD). Arvosana: 2/5
HP unohtuu vasta kun sydänkäyrä näyttää nollaa, hyvä jos sillonkaan.

Poissa Wizardine

• Fletkumato
  • Vuotislainen
  • Pottermore: ElmWing25933
  • Tupa: Rohkelikko
« Vastaus #13 : Kesäkuu 21, 2010, 20:41:08 »
Olen samaa mieltä kuin useat muutkin: pelin puute on se, ettei Tylypahkassa pääse liikkumaan vapaasti. Onneksi tätä kenttäsysteemiä ei ole enää seuraavissa peleissä... Kuitenkin peli on muuten ihan kiva, grafiikat ovat hyvät ja on kiva, että velhokortteja voi valita erilaisiin käyttötarkoituksiin. On myös kivaa, että pelissä pääsee pelaamaan myös Ronilla tai Hermionella. Välillä kilpien metsästys alkoi ärsyttää, ja joidenkin kenttien pelaaminen uuvuttaa. Ei mikään paras Potter-peli, mutta ihan kohtalainen.
Mischief managed!