Kirjoittaja Aihe: Kaija Koo  (Luettu 1316 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Lady Asensio

• Nilkanvilauttaja niinikään
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • DH luettu 9.12, KV 11.3
  • Pottermore: HeartWitch62
  • Tupa: Korpinkynsi
Kaija Koo
« : Kesäkuu 10, 2008, 17:00:07 »
Kaija Koo on yksi Suomen menestyneimpiä naisartisteja. Hänen oikea nimensä on Kaija Irmeli Kokkola ja hän syntyi 10. syyskuuta 1962 Helsingissä. Hänen ensimmäinen sooloalbuminsa "Kun savukkeet on loppuneet" ilmestyi vuonna 1986. Hänen seuraava levynsä vuonna 1993 julkaistu "Tuulten viemää" oli hänen läpimurtolevynsä. Se on myös Suomen kaikkien aikojen kuudenneksi myydyin albumi. Hänen muita albumeja ovat Tuulikello (1995), Unihiekkamyrsky (1997), Operaatio jalokivimeri (1998), Tinakenkätyttö (1999), Mikään ei riitä (2002), Viiden minuutin hiljaisuus (2004) ja H-Hetki (2007).

Kaija Koo on yksi suosikkilaulajistani. Minulla on kaikki levyt, paitsi ei sitä "Kun savukkeet on loppuneet". Pidän Koon nopeista ja vauhdikkaista biiseistä (mm. O-ou, Erottamattomat...) enkä pidä oikein niistä hitaista (en pidä muutenkaan hitaista biiseistä, ne eivät laulata eikä niiden tahdissa voi tanssia). En ole käynyt vielä yhdelläkään keikalla (aion kuitenkin joskus), mutta olen kuullut ettei hän anna kuvata millään kamerakännyllä tms. hitaiden isä-biisien aikana jotta hän pystyy keskittymään, muiden biisien kohdalla kylläkin.

Mun blogi: http://www.pointblog.fi/?go=milluska    (HUOM! OSOITE HIEMAN MUUTTUNUT)
Vuoden 2008 kotitonttu  tässä, terve!

Poissa Jessie

• Sanomaton
  • *
  • Tupa: Rohkelikko
Vs: Kaija Koo
« Vastaus #1 : Kesäkuu 11, 2008, 20:14:23 »
Ensimmäinen muistoni Kaija Koosta on, kun olin ihan pieni tyttönen ja radiossa soitettiin: " Surujen sillalta näin , tummien aaltojen uivan merelle päin ,ne ikäväni pintaan sai..." Eli varmaan Kaija Koo tunnetuin kappale Kuka keksi rakkauden. Sitä pikkuisena sitten lauleskelin kotona ja se oli minusta aivan ihana kappale. Tämän jälkeen kului monta vuotta ennen kuin seuraavan kerran eksyin kuuntelemaan Kaija Koota. Lukiossa kun sain uusia ystäviä, he tykkäsivät kovasti Kaija Koosta ja aina kun olimme yhdessä ja biletimme niin taustalla soi usein Kaijan musiikki. Koko Lukio ajan siis Kaijaa kovasti kuuntelimme ja baarissakin kävimme toivomassa lempikappaleitamme . Tästä syystä Kaija on minulle hyvin rakas laulaja koska useimmat hänen kappaleensa herättävät todella paljon ihania muistoja lukio ajoista, varsinkin kun tiemme erosivat niiden ystävien kanssa, joiden kanssa Kaijaa kuuntelin. En ole noiden aikoijen jälkeen hirveästi Kaijaa kuunnellut, syystä että useimmat kappaleet herättävät jopa hieman katkeria muistoja ja osat taas surullisia, mutta kun haluan fiilistellä ja muistella niin ei tarvitse miettiä mitä musiikkia laitan soimaan.

Ehdotonta lempikappalettani Kaijalta en kyllä osaa sanoa, mutta Tuulen Viemää (1993) albumilta pidän kovasti kappaleista: Niin kaunis on hiljaisuus, Viimeinen Lento (minusta se on tavallaan surullinen kappale mutta jollain tavalla "lohdullinen" ja siinä on kauniit sanat "Kai hän lensi pilviin ,puhtaan valkoisiin, ainakin toivoisin niin", Hanat aukeaa on yksi ehdottomista suosikki kappaleista, juhannuksena 2006 lauloimme sitä parhaan ystäväni kanssa ja osasimme koko laulun ulkoa ja pidimme kunnon show:ta pystyssä ja muut vain naureskelivat että miten voitte osata sanat ja yksi kavereistani totesi että :"Tietäisitpä vaan kuinka usein tätä soitetaan", sitä tosiaan soitettiin usein. Pidän myös kappaleesta Kylmä ilman sua, ja siihenkin liittyy paljon muistoja.

Tuulikello (1995) albumilta suosikkikappaleeni ovat : Seuraavassa elämässä ja Maailman tuulet vie

"se alkaa näkyä päälle päin, että lähdit ja minä jäin,
on sieluni sanaton ,kun mulla niin paha olla on, ei ikävä ikinä mee ,se pysyy se syvenee"

Unihiekkamyrsky (1997) albumilta lempikappaleeni on ainakin : MInä muistan sinut ja Meidät on arvottu.
Operaation jalokivimeri (1998) levyltä löytyy oikeastaan vain yksi kappale jota kuuntelen se on Minun tuulessani soi, mutta se ei kuulu ihan suosikkikappaleideni joukkoon.
Tinakenkätyttö (1999)levyltä juuri Tinakenkätyttö kappale on yksi suosikeistani.Tinakenkätyttö oli meidän vakio tanssikappaleemme baarissa ja kotibileissä. Lattia oli täynnä ihmisiä kun  tämä kappale lähti soimaan. Hyvä tanssi kappale ja sanatkin oli varsin mukavat.
Neljältä viimeiseltä levyltä löytyy myös muutama hyvä kappale; Kylmät kyyneleet, Aika jättää, Jos sua ei olisi ollut (yksi suosikeistani), ja Isä.

Eli noin tiivistettynä voisin sanoa että suosikkikappaleeni ovat: Hanat aukeaa, Maailman tuulet vie, Tinakenkätyttö ja Jos sua ei olisi ollut. Niihin kaikkiin liittyy muistoja ja jollei liity niin sanat ovat kauniit. Sanat ovatkin yksi syy miksi tykään kovasti Kaijan kappaleista, niissä on todellakin sanomaa ja ne ovat minua ainakin henk.kohtaisesti koskettaneet. Tykkään ehkä enemmän surullisimmista Kaijan kappaleista, lukuunottamatta tuota Tinakenkätyttöä.

"jos sua ei ois ollut
niin olisin keksinyt sut
ois susta samanlainen tullut
mitään en ois muuttanut"
♥ Pottereita vuodesta 1999 ♥
“Dumbledore's man through and through, aren't you Potter?"
"Yeah I am," said Harry. "Glad we straightened that out.”

Poissa Dorothy

• Tyylitietoinen ja elegantti
  • Vuotislainen
  • Tupa: Mary Sue
« Vastaus #2 : Kesäkuu 24, 2008, 10:10:10 »
Kaija Koon musiikkia en ole kauheasti kuullut. Olen luokitellut sen aina joksikin perus naislaulajaksi. Ei kovin hyvä, ei kuitenkaan huono. Nimi on kuitenkin jäänyt mieleen, vaikkei musiikki mitenkään sytytä.

Moderan idea kuulostaa kivalle :). Kaija Koo saattaisi pärjätäkin Euroviisuissa. Aikaisemmista viesteistä päätellen, hänen kappaleissaan on kauniit sanat.

Poissa Meleth

• Viimeinen vihollinen
  • Vuotislainen
  • Remember that the last laugh is on you.
  • Pottermore: RiverLight18790
« Vastaus #3 : Joulukuu 25, 2010, 14:35:12 »
Kun olin riparilla niin eräs kaverini kanssa rupesimme laulaa tinakenkätyttöä ja kuka keksi rakkauden kappaleita saunassa vaikken oikein kunnolla osannut niitä ulkoon.
Sitten marssin kirjastoon ja lainasin monta Kaijan levyä ja ihastuin totaallisesti hänen musiikkiin.
Kaija on vahva laulaja jolla on upea lauluääni.
Omistan H-Hetki levyn, Viiden minutin hiljaisuuden, Irti levyn ja pari kokoelma levyä.
Lisäksi minulla on Kaija nimmari, minkä sain ensimmäisellä Kaija Koo keikalla.
Olen nähnyt Kaijan 4 kertaa livenä ja joka kerta on ollut mahtava keikka. Siellä oon saanu laulaa kurkkuni kipeäksi. Odotan koska Kaija tulee uudestaan.

Miulla aika monta lemppari kappaletta enkä viitsi niitä ruveta listamaan.

Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

Poissa Pinkki matkalaukku

• Vuotislainen
« Vastaus #4 : Huhtikuu 23, 2011, 04:38:37 »
On se Kaija vaan todella hyvä ja vahvaääninen laulaja. Olen kuunnellut Kaijaa todella kauan ja monasti olen myös nähnyt hänen esiintyvän. On se hienoa nähdä kuinka siellä on nuorempiakin yleisössä kuuntelemassa, ettei ole sellaista vanhusten musiikkia ainoastaan tämä Kaijan musiikki. Harmillisesti ei ole oikein aikaa päivisin kuunnella musiikkia, mutta silloin kun on, niin kyllä tuo Kaija soi useasti.

Poissa Hele

• Lukutoukka, filosofi, kirjoittaja
  • Vuotislainen
« Vastaus #5 : Toukokuu 16, 2011, 12:30:21 »
Olen tykännyt Kaija Koosta pikkutytöstä asti. En ole ole nähnyt Kaijaa livenä ja se harmittaa. Lempibiisejäni ovat Kuka keksi rakkauden?, Viimeinen lento, Tuulikello, Minä muistan sinut, Jos sinua ei olisi ollut olisin keksinyt sinut ym. Tykkään kaikista Kaija Koon biiseistä ja meiltä löytyy neljä levyä + kolme poltettua levyä (joista kaksi on kokoelmalevyjä). Kaija Koota tulee kuunneltua aika paljon ja niistä tulee muistoja mieleen...
Älä tuu sanomaan, mitä mun pitää tehdä tai mitä en saa tehdä. Mä teen mitä mä haluun!