Kirjoittaja Aihe: Miten ja missä luit KV:n/DH:n?  (Luettu 16956 kertaa)

0 vuotislaista ja 1 Ankeuttaja kyttää tätä aihetta.

Poissa Presto

• Mozartin kummipoika
  • Vuotislainen
  • Sukupuoli: Velho
  • ilovepasta.org
  • Pottermore: GhostDragon1391
  • Tupa: Korpinkynsi
Vs: Miten ja missä luit KV:n/DH:n?
« Vastaus #50 : Huhtikuu 13, 2012, 21:46:58 »
En järjestänyt viimeistä kirjaa varten mitään erikoista lukupaikkaa/-tapaa. Luen yleensäkin kirjoja kotonani pöytäni ääressä, sängyssä, sohvalla, keittiön pöydällä, parvekkeella... jossain päin kotoani kuitenkin - näin tein myös Kuoleman varjeluksien kohdalla.

Kyllähän siinä vähän jännitystä tietysti oli ilmassa. En oikein osannut päättää, halusinko tietää, miten se loppuu vai enkö, joten välillä ahmin kirjaa hullun lailla ja välillä taas luin jarrutellen peläten sitä hetkeä, kun olen viimein lukenut kaikki Potter-kirjat. Muistan kyllä sen, että kylmät väreet kulkivat selkääni pitkin heti ensimmäisessä lauseessa. Luin Kuoleman varjeluksia noin neljä päivää - normaalisti luen sen nopeammin, mutta ensimmäisellä kerralla piti tietysti paneutua enemmän tekstiin, kun kaikki tapahtumatkin olivat uusia ja yllätyksellisiä. Sitä tunnetta ei voikaan enää Pottereiden kohdalla kokea, yllätyksellisyyttä.

Kun sain kirjan luettua, olotilani oli lähinnä typertynyt. Mutta samalla olin todella onnellinen. Siinä se oli. Kaikki oli hyvin.
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩۞۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
                        Stalkkaan sinua.

Poissa Linnan kuningatar

• Vuotislainen
  • Sukupuoli: Noita
  • Tupa: Tuvaton
« Vastaus #51 : Huhtikuu 20, 2012, 22:51:28 »
Kirjaa luin kotona milloin missäkin (pöytä,sohva,sänky) aina kun oli aikaa. Parisen päivää meni ja suomenkielisenä ensilukeminen tapahtui. Parissa päivässä taisin kirjan arkena ahmia
Kun sain kirjan päätin lukea viimeisen sivun ensimmäisenä. En kuitenkaan uskaltanut joten kihisin jännityksestä koko kirjan ajan.
Viimeisessä kirjassa oli niin paljon tärkeitä kohtia, että ymmärtääkseni kaiken, luin kirjan hieman hitaammalla tahdilla uudestaan melkein heti. Pohdittua kesken kirjan lukua tuli ylättävän paljon. Esim. ketkä kuolevat yms.
Because i love you.
D/Hrm <3
Tiijau -> Linnan Kuningatar

Poissa Rupertismyking

• Luppakorva
  • Vuotislainen
  • Mun rakkaat<3
  • Pottermore: WitchWatch10541
  • Tupa: Luihuinen
« Vastaus #52 : Kesäkuu 29, 2012, 23:22:30 »
Luin suomenkielisenä omassa sängyssä. Muistaakseni se oli keskiyötä suunnilleen kun luin Kuoleman varjelukset. Kerralla luin.. Eihän siihen mennyt kuin n. 2-4h. Kuuntelin samalla NRJ:tä.. Luin Kv:n ennen salaisuuksien kammiota ja liekehtivää pikaria, luin kaikki kirjat aika sekalaisessa järjestyksessä..
I will cry when you go away because I love you forever♥

Poissa Kystisnap

• Vuotislainen
  • Tupa: Puuskupuh
« Vastaus #53 : Huhtikuu 18, 2013, 16:47:06 »
Ekan kerran luin sen entisen kodin parvekkeella :D Voi niitä aikoja ♥  Mutta muuten luen sen yleensä työpöydän ääressä, joskus kuuntelen samalla musiikkia.

Poissa Greenfinch

• Vuotislainen
  • don't let the muggles get you down
« Vastaus #54 : Kesäkuu 03, 2013, 23:17:39 »
Missä luit viimeisen Potterin? Omassa huoneessani, iltaisin, luin välillä terassilla olleessa teltassakin. Ainakin niissä kohdissa, joissa Harry ja muut ovat teltassa.;) Luitko sen kerralla vai pienemmissä pätkissä? Kuinka kauan sinulla meni kirjan lukemiseen? Valitettavasti en muista tarkemmin kuin sen, että luin pätkissä. Ehkä lukemiseen meni alle viikko, en muista sitten yhtään. Odotitko suomennosta vai luitko englannikielisenä? Luin suomennoksen. Lainasin sen kirjastosta kesällä 2010, ja KV onkin ainoa HP, jonka olen lukenut ennen näkemistä. Kuuntelitko jotain musiikkia lukiessasi? Jos kuuntelit niin mitä? Söitkö jotain lukiessasi? Enpä tainnut kuunnella tai syödä mitään. Mitä ajattelit ja teit, kun olit lukenut kirjan loppuun? Mihin aikaan luit kirjan loppuun (yöllä? illalla? päivällä koulussa/töissä? aamulla?) Taisin sulkea kirjan dramaattisesti (paha tapani :)) ja luin sen loppuun kotona. Niin, ja pian tuon jälkeen ostin KV:n itselleni ja olenkin sen lukenut 4 kertaa.

Poissa rikkoriina

• Vuotislainen
« Vastaus #55 : Elokuu 09, 2014, 22:47:09 »
Luin Kuoleman Varjelukset mummon luona ja suomeksi. Olin ottanut kisan kaverini kanssa kumpi lukee ensin kaikki Potterit. Luin kirjan neljässä päivässä enkä muuta niinä päivinä tehnytkään kun luin, söin ja nukuin vähän (tosin kolmantena päivänä oli yllättävä meno ja tulimme takaisin mummolle vasta iltamyöhään). Taisin uppoutua tarinaan :D Luin yöllä kirjan loppuun ja mieleeni jäi sivulla 803 oleva teksti (Luvussa "Suunnitelman heikko lenkki").En tiedä miksi... Se kohta sai minut ajattelemaan monia asioita Voldemortista
.. Voitin kaverini, mutta tuntui surulliselta kun ajattelin että "Nyt sekin on sitten luettu". Vähän kuin olisi päästänyt vanhasta ystävästä irti..
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 29, 2015, 14:55:29 kirjoittanut rikkoriina »
"Suistutaanko kuiluun yhdessä?"
"Eihän meitä voi mikään erottaa"

-Professori Moriarty

Poissa Weasleyn Welhokaniini

• Kynttilöiden lumo Suuressa salissa
  • Vuotislainen
  • Pottermore: MoonstoneSeeker27459
« Vastaus #56 : Elokuu 10, 2014, 01:29:20 »
Muistan lukeneeni sitä Sokkarilla ja bussissa suomennoksen ilmestymispäivänä, muuten taisin lukea sitä omassa huoneessani kuunnellen joko radiota (joko NRJ tai The Voice) tai CD-levyjäni. Kyllä, taisin lukea kirjan viikossa (taisi olla vajaassa viikossa).
Enää en tosin muista söinkö samalla kirjaa lukiessa ja niitä ajatuksia ym. Haikeuden kirjasarjan loppumisesta ainakin muistan, muistan tajunneeni menettäneeni sydämeni jossain välissä KV'lle
Welhokaniini -> Weasleyn Welhokaniini

Slytherin Prince

• Ankeuttaja
« Vastaus #57 : Toukokuu 04, 2015, 18:44:42 »
Ihan suomeksi luin. Istuskelin aina mukavassa paikassani kotona, eli sängyssä, peitto päällä. Taisi siinä välillä jotain herkkuakin mukana olla. Se oli siskoni kirja, koska minä en edes omista itse niitä kirjoja. Luin sitä pikku pätkissä, en putkeen kokonaan. Suomeksi luin. Kun olin lukenut kirjan loppuun, niin ei tullut sellaista haikeeta oloa että nytkö se loppui. Vaan ajattelin että kyllähän sitä aina sen voi alusta aloittaa.

Poissa chitaur

• alien
  • Vuotislainen
  • Tupa: VOLDEMORT!!!
« Vastaus #58 : Heinäkuu 27, 2015, 15:27:10 »
Muistaakseni olin matkalla kanarian saarille perheeni kanssa. Matkalukemiseksi ostettu uusi suomenkielinen kirja, päätös avata se vasta lentokoneessa ja lukea se kokonaan siellä (t. ärsyyntynyt ylinopea lukija). Vuotta en osaa sanoa, olisiko ollut 2010 tai 2011? Ihan en lentokoneessa saanut kirjaa luettua, ehkä kolmelta yöllä parin tunnin unien jälkeen ei ole parasta lukuaikaa, nukkuminen tuntui paljon houkuttelevammalta siinä vaiheessa :D Heti kuitenkin hotellille päästyämme (kai se oli joskus aamupäivällä) kirja käteen ja lukemaan muiden vedellessä tirsoja.

Saman lomaviikon aikana tuli luttua kirja toistamiseen, nähtävästi tykkäsin siitä silloin. Luin KV:n muutama kuukausi sitten taas kuinka miljoonatta kertaa, enkä ole enää samaa mieltä kirjan parhaudesta. Väärät tyypit kuolevat, kaikki on vastoin pikku-chitaurin luomaa ihanaa Potter-maailmaa, jossa kaikki elävät pinkkien sydänten keskellä elämänsä onnellsina loppuun Voldun myydessä suklaasydämiä omassa pinkissä kaupassaan. (Mitä mä just kirjotin? Kuitenkin, vääryyttä.)
"Tosiasiaksi jää, että hän pystyy halutessaan liikkumaan nopeammin kuin Severus Kalkarso shampoopullon nähdessään."
- Fred

Poissa huispauskotka

• Teddy Lupinin vaimo
  • Vuotislainen
  • Se uniikki ja lahjaton.
  • Pottermore: MarauderHeart20696
« Vastaus #59 : Elokuu 31, 2015, 21:18:56 »
Olen kateellinen niille ketkä lukivat kirjat ennen kuin katsoivat elokuvat. Olin nimittäin hieman alle 11-vuotias kun tutustuin Pottereihin, ja tein sen elokuvien kautta kun katsoin silloisen kaverini kanssa KV1:stä. Aloin vasta osan elokuvista nähtyäni lukemaan Azkabanin vankia. En edes tykännyt lukemisesta, ja Potterit ovat näin kohta viisitoista täyttäneenä edelleen ainoita kirjoja mitä jaksan lukea :D

Eli aloitin lukemaan Kuoleman varjeluksia muistaakseni kesällä vuonna 2012 kotona kun lainasin kyseisen kirjan kirjastosta ja en ollut vielä nähnyt KV2:sta. Kirjan loppuminen ei ollut maailmanloppu, koska en lukenut järjestyksessä ja minulla oli vielä muutama kirja lukematta.

Nykyään kun saan luettua järjestyksessä VK:sta KV:seen saakka, tulee kumman outo olo kun saa viimeisenkin sivun luettua  -  ihan kuin olisit ollut puoli vuotta kestävällä leirillä joka päättyy, mutta tiedät, että voit kokea saman uudestaan milloin vain haluat :D

Meni ehkä vähän offiksi mutta ei se varmaan haittaa :D
"Kaunis puukko rinnassa haavoittaa ruostuneen lailla"
-Apulanta

Poissa My Name Is

• V.I.P-tasoa
  • Vuotislainen
« Vastaus #60 : Syyskuu 03, 2015, 14:07:57 »
KV:n luin ihan suomeksi, ja kaikki muutkin Harry Potterit. Muistan vielä, kun luin kirjaa läpi yön. Siis taisin olla siinä puolivälin paikkeilla tai ehkä aloitin sen vasta silloin, en muista. MUTTA, kun mietin, että hei, paljonkohan kello on, niin vilkaisin kännykästäni ja kello näytti 7:30 (suunnilleen). Kauhistuin, sillä en tuntenut väsymystä lainkaan. Suljin äkkiä valot ja suljin silmät, ja kappas, uni tuli ennen kuin ehdin ajatella "Huh sentään, miten minä niin kauan luin!". Onnekseni oli joululoma, muuten olisin ollut pulassa. KV:n jälkeen jäi haikeat fiilikset, taisin vain vollottaa lopun päivää (luin siis kirjan loppuun jossain viiden maissa). Elokuvan jälkeen jäi myös sama haikeus ja suru, tällä kertaa en sentään itkenyt (:D). Ehkä minun pitäisi olla vähän paljon vähemmän tunteellinen kirjoja kohtaan. EHKÄ.
Toistaiseksi epäsäännöllisen säännöllisesti täällä käyvä, en vastaa poissaoloista.